0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    K. T.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #30 : Ocak 16, 2018, 09:57:53 »
Bana kalırsa sökün. Yeri gayet rahat. 3x4 ebadında diktörtgene yakın bir ayna kestirin. Boyutu küçülmüş olur. Onunda etrafını güzel bir ağaç ile çerçeveleyin. Missss...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. E.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #31 : Ocak 16, 2018, 11:05:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bana kalırsa sökün. Yeri gayet rahat. 3x4 ebadında diktörtgene yakın bir ayna kestirin. Boyutu küçülmüş olur. Onunda etrafını güzel bir ağaç ile çerçeveleyin. Missss...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Gerçek aynayı istenilen geometrik şekilde kesebiliyorlar zaten..., aynı kalıpta kestirip ( birkaç mm. büyük ) üzerine yapıştırmak en mantıklı çözüm kalıyor galiba... olmadı ilerde kırıldı o zaman bakarız başka çözümlere...


*

    D. E.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #32 : Ocak 16, 2018, 12:29:02 »
eski plexi aynayı misina veya aynı kalınlıkta çelik teli (ince tel daha iyi oluyor) üst kenardan geçirerek aşağıya doğru çekerek güzülce sökün..silikon artıklarını silikon sökücüyle temizleyin...eminönünde hırdavatçılar çarşısının yan sokağında aynı ebatta ve şekilde yaptırabilirsiniz..birkaç yer var.. tekrar silikon ile yapıştırabilirsiniz..anadolu yakasında, imes sanayi sitesi ve çevresinde plaka halinde satan ve kesen yerlerde var..kolay gelsin..



*

    O. E.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #33 : Ocak 16, 2018, 14:22:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aslına bakarsanız,  her şeyin başlangıcı 2008 Avrupa ekonomik krizine dayanıyor... Bavaria' nın geçmişine baktığınızda; 1978 'de ünlü bir pencere üreticisi ve yat charter ajansı ortaklığı ile kurulup hızla yelkenli teknelerin önde gelen üreticilerinden biri haline gelmişti,  o zamanlarda montaj hatlarından çıkardıkları  yelkenli ve motoryat adetlerinin üçte birine bile bugün ulaşamıyorlar. 2008 yılı sonunda, Avrupa finansal krizin bir sonucu olarak birçok ülkede, özellikle de güney Avrupa'da müşteri talepleri resmen çökmüştü…  Yani diyeceğim o dur ki ; tüm Avrupa tekne markalarındaki kalite değişimi 2009' dan sonra başlar… diğer firmalar bunu görsellik makyajıyla gizlemeye çalışsalar da Bavaria tasarımlarında görselliğe harcayacağı maliyetleri yine kalitesine harcayıp günah keçisi haline geldi… 

Ergun Korsanım,
Avrupada üretilen seri üretim teknelerde aslında Negatif yönde bir kalite değişimi söz konusu değil.
Bu algı daha evvelki üretimlerde kullanılan malzemelerin değiştirilmesinden kaynaklı olabileceği ifade ediliyor.
Önceki üretimlerde iç dizaynda kullanılan mobilya malzemesi çok daha dayanıklı ve hafif  olan yeni malzeme ile , dış kabukta kullanılan ana hammaddenin daha hafif ve dayanıklı (hafif- ince) bir malzeme katkısı ile değişmiş olmasından kaynaklıdır.
Avrupada üretilen her mal gibi Tekne üretimi çok belli standartlar ile sertifikalanmakta ve amansız biçimde kontrol edilmektedir.
Ayrıca bu teknelerin dünyada en büyük alıcılarından birisi  Amerika 'dır. Amerika avrupa standartlarını kendi başına kabul etmemekte üstüne kendi standartını diretmektedir.Belli bir boydan sonraki tüm tekneler Amerika'yada satılacağı için Amerikan standartlarını da karşılayacak gibi üretilmektedir.
Bence Hal böyle iken teknelerin kalitesinin düşmüş olduğu algısının yanlış olduğunu düşünmekteyim.

Bazı markaların ilk başlarda yaptığı hataların izleri maalesef  uzun seneler silinemiyor.
Buna en güzel örnek bizim gençlik çocukluk çağlarımızdaki SKODA (çarpık bacaklı) markasıdır.
Şimdi çok şık ve güzel aynı zamanda ileri teknoloji araba imal etmekte ama İMAJ hala çarpık bacaklı SKODA .
Baveria 'nın da başlangıçta pazara girişte bir takım Marka yerleştirme hataları olmuş arkasında MADE IN GERMANY
etiketi olmasına rağmen üzerine yapışmış haklı haksız bir takım algıları taşımakta.
Benim kanımca Araba'da ve Tekne'de kim neye sahipse en iyi marka odur. Hele Türk insanında Arabasına ve Teknesine özelikle bağlı insanlar.
Benim  Jenneau teknem var bana göre en iyisi jenneau'dur.
 Bir çocukluk arkadaşımın Hanse si var. Teknesine laf söylersem 40 senelik arkadaş falan dinlemez Karakolluk olur benimle mesela.
Arkadaş grubumuzda Baveria'sı olanların hiç şikayetçi olduklarını duymadım.Onalara görede en iyi tekne Baveria
Bu zaten tartışılacak bir konu değil .
İyi ki adam almış , Uymuş ki almış.....
Herkes Teknesini güle güle kullansın iyisi kötüsü eskisi yenisi tahtası plastiği  olmaz bence
TEKNE TEKNEDİR
Herkes hayal ettiğinden daha iyisine sahip olsun inşallah....
selamlar

« Son Düzenleme: Ocak 16, 2018, 14:23:49 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


*

    N. B.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #34 : Ocak 16, 2018, 15:14:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
..silikon artıklarını silikon sökücüyle temizleyin...

Deniz korsan silikon sökücüye ihtiyacım olduğu için soruyorum.
Silikon sökücü nedir? Biliyorsanız marka bilgisi verebilir misiniz?
Kullandıysanız sonuçlar tatminkar mı?
Teşekkürler.

*

    M. A.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #35 : Ocak 16, 2018, 15:20:07 »
Yanlış anlaşılmamak, anlaşıldıysam da düzeltmek için yazmak istiyorum.
Burada hiçbir markaya kalitesiz demek istemedim, gerçi yazımda da belirtmiştim.

Sadece günümüz koşullarına göre daha ekonomik üretim yollarının seçilmesinden bahsettim. Ben de bir Beneteau sahibiyim ama bunu Beneteau'da yaptı, kabul ediyorum.

Ekonomik üretim yollarını seçmeyen ama bunu fiyatlarına yansıtan firmalar da var biliyorsunuz (Örnek: Amel, Najad, Hallberg Rassy, Nauticat, vs). Mesela bu markalar benim ekonomik dediğim ama Oktay Korsanımın daha dayanıklı ve hafif iç dizayn; dış kabukta kullanılan ana hammaddenin daha hafif ve dayanıklı (hafif- ince) bir malzeme katkısı ile değişmiş olan üretim yolunu hiç benimsemediler. Aynı üretim gayesinde devam ettiler. Bugün bile yaptıkları üretim herkesin malumu.

Sonuçta Beneteau da, Jeanneau da, Bavaria da, Hanse de aslında birer ticari kuruluş. Yılsonu net karlılıklarını maksimize etmeye çalışan ticari dürtüleri olan firmalar. Bunları rekabet için yapmaları çok normal. Sonuçta rekabet için de kartondan üretim yapmıyorlar zaten, belli bir kalite standartları haliyle mevcut. Sadece biraz daha ekonomi düşünüyorlar.

O yüzden yanlış anlaşıldıysam kusura bakmayın lütfen. Hiçbir markaya kalitesiz yaftası yapıştırma niyetinde değilim.

Oktay korsanımın da dediği gibi tekne teknedir. Allah herkese sağlıkla, güzelliklerle dolu seyirler versin.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    D. E.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #36 : Ocak 16, 2018, 16:21:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
..silikon artıklarını silikon sökücüyle temizleyin...

Deniz korsan silikon sökücüye ihtiyacım olduğu için soruyorum.
Silikon sökücü nedir? Biliyorsanız marka bilgisi verebilir misiniz?
Kullandıysanız sonuçlar tatminkar mı?
Teşekkürler.
bison, 3M, mellerud, HD birçok markanın var..yapı marketlerde bulabilirsiniz...ben HD marka jel olanı kullanıyorum..çok memnunum...yüzeye zarar vermeden sökebiliyor.
*

    H. E.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #37 : Ocak 16, 2018, 16:26:21 »
Japonların tekne yapması lazım.

Adamlar algı için oynuyorlar. Tüketiciye soruyorlar "Arabanın kaliteli olduğu nereden anlaşılır?" diye. "Kapısı ağır kapanır ve tok ses çıkar" cevabı alınca menteşe ve boşluklarla oynayıp bu etkiyi sağlamışlar.

Tekne alıcısına sorsalar; "İçerden bakınca kabuktan dışarıdaki güneş ışığı görünüyor" cevabını alacakları için fiber kat arasına bir katman stor perde karartıcısı kullanırlar, işi yakalarlar.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yanarım yanarım, Japonların ve Steve Jobs'un yelkenli tekne yapmadıklarına yanarım.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. Y.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #38 : Ocak 16, 2018, 16:45:37 »
Steve Jobs'un yapmadığı iyi olmuş.
Düşünsene... seyrin tam ortasındasın mesaj geliyor; "Güncelleme gerekiyor"  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yetmedi, seneye yeni model çıkıyor, seninki güncellemeleri de almıyor... Git yenisini al... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #39 : Ocak 16, 2018, 16:50:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Steve Jobs'un yapmadığı iyi olmuş.
Düşünsene... seyrin tam ortasındasın mesaj geliyor; "Güncelleme gerekiyor"  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yetmedi, seneye yeni model çıkıyor, seninki güncellemeleri de almıyor... Git yenisini al... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Macbook'lara XP yüklenebiliyor.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. Y.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #40 : Ocak 16, 2018, 17:00:44 »
Macbook yelkenli modeli mi?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. B.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #41 : Ocak 16, 2018, 17:33:05 »
korsanlarım yeni konu açmayı beceremediğim için özür dileyerek bu konu ile hiç ilgisi olmayan bir soru sormak ve verdiğiniz bilgiler ile de tamircilere ütülmeden sorunumu çözmek istiyorum... teknemde bumba baskı düzeni bumbayı yukarıya ittirmiyor. bu piston şeklindeki baskı düzeninin içinde hidrolik veya gaz ne vardır ve eksilen her ne ise nasıl tamamlayabilirim. araya girdiğim için tekrar özürlerimi kabul edin lütfen.
*

    E. B.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #42 : Ocak 16, 2018, 17:35:06 »
tekne beneteau 343
*

    A. Ü.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #43 : Ocak 16, 2018, 17:45:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
tekne beneteau 343

Erhan korsanım,bahsettiğiniz pistonu kendime uğraş bulmak için söküp temizleyip takmıştım. Tekne Beneteau 281,pistonun içinde sadece yay var,başka bişiy yok,büyük bir ihtimalle yay kırılmıştır. ikinci ihtimal,pistondaki erkek ve dişi olan kısım okside olmuştur,piston rahat çalışmıyor olabilir.
*

    O. E.

Ynt: WC' lerde fabrika çıkışlı plastik ayna sorunu
« Yanıtla #44 : Ocak 16, 2018, 18:18:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanlış anlaşılmamak, anlaşıldıysam da düzeltmek için yazmak istiyorum.
Burada hiçbir markaya kalitesiz demek istemedim, gerçi yazımda da belirtmiştim.

Sadece günümüz koşullarına göre daha ekonomik üretim yollarının seçilmesinden bahsettim. Ben de bir Beneteau sahibiyim ama bunu Beneteau'da yaptı, kabul ediyorum.

Ekonomik üretim yollarını seçmeyen ama bunu fiyatlarına yansıtan firmalar da var biliyorsunuz (Örnek: Amel, Najad, Hallberg Rassy, Nauticat, vs). Mesela bu markalar benim ekonomik dediğim ama Oktay Korsanımın daha dayanıklı ve hafif iç dizayn; dış kabukta kullanılan ana hammaddenin daha hafif ve dayanıklı (hafif- ince) bir malzeme katkısı ile değişmiş olan üretim yolunu hiç benimsemediler. Aynı üretim gayesinde devam ettiler. Bugün bile yaptıkları üretim herkesin malumu.

Sonuçta Beneteau da, Jeanneau da, Bavaria da, Hanse de aslında birer ticari kuruluş. Yılsonu net karlılıklarını maksimize etmeye çalışan ticari dürtüleri olan firmalar. Bunları rekabet için yapmaları çok normal. Sonuçta rekabet için de kartondan üretim yapmıyorlar zaten, belli bir kalite standartları haliyle mevcut. Sadece biraz daha ekonomi düşünüyorlar.

O yüzden yanlış anlaşıldıysam kusura bakmayın lütfen. Hiçbir markaya kalitesiz yaftası yapıştırma niyetinde değilim.

Oktay korsanımın da dediği gibi tekne teknedir. Allah herkese sağlıkla, güzelliklerle dolu seyirler versin.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Murat korsanım
Tam dediğiniz gibi Jenneau 51 360.000 Euro, Amel 50 850.000 Euro.
Ancak Burada kullanılan malzeme işçilik ten dolayı bir maliyet artışı asla yok.
Yani jenneau 51 imal ederken 200.000 Euro mal edip 360.000 Euroya satıyorda Amel 700.000 Euroya mal edip 850.000 Euroya satıyor değil.
Marka değeri piyasadaki algı Amel'e 850.000 Euroya sattırıyor.
Aradaki fark malzeme ile işçilik ile izah edilebilir değil. İçerisindeki Motor aynı motor,Raymarine aynı Raymarine , Harken aynı Harken farklı olsa olsa  Mobilyalar ve döşemeler.Direkler aynı marka .....
Kabukta çok bir fark olmadığı aşikar çünkü her ikiside 17 - 18 Ton civarında.....
Her iki fabrika tersanesinde Kuzey afrikalı taze fransız işçiler , veya taze avrupalı Romanyalılar,Bulgarlar çalışıyor....
Farkı az satan ile Çok satan arasındaki klasik satış eğrisi farkı...dahada önemlisi AMEL 'in deniz camiasındaki algısı....
Bildiğiniz gibi MARKA  AYNI MALI FARKLI FİYATA SATABİLMENİN KISA KODU marka değeride fark x satış adedidir.
selamlar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap