0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #330 : Haziran 06, 2018, 10:29:00 »
Kaçak akım rölesi bir şekilde teknenizde elektrik kaçağı varsa kendiliğinden haberdar olup elektriği kesen bir sistemdir. Kaçağın insan bünyesine zararlı olamayacağı akım değerlerine gelmeden elektriği keser. Emniyet açısından faydalıdır.

Sahil bağlantı fiş priz sisteminin üç uçlu olmasının nedenlerinde biri de faz ve nötr hatlarının tekneye doğru ulaşmasıdır. Evlerimize elektrik faz ve nötr olarak ulaşır ve faz tarafında sigortalar vardır. Teknelerde kullanılan elektrik fişleri de fazın doğrudan sigortaya bağlanmasını garantiler. Reverse polarity yani ters polarite faz ve nötr uçlarının yanlış bağlandığını gösterir. Aslında bu fiş ve prizlerin kablo bağlantıları hangi ucun faz hangi ucun nötr ve hangisinin toprak olduğunu işaretlemiştir. Kablolar da renkleri ile faz nötr ve toprak kablolarını ayırır. Genellikle teknelerdeki fiş priz sistemleri doğru bağlı olsa da marinalardaki çıkışlar yanlış bağlı olabilmektedir. bunun nedeni sanırım bağlantıyı yapanların bilgisizlikleridir. Kablonuz doğru bağlı ise marina yönetimine elektrik sistemlerini düzeltmeleri için uyarıda bulununuz hatta israr ediniz.

Sigortaların olduğu yere bir kaçak akım rölesi bir elektrikçi tarafından takılır ve panonuzda uygun bir yere ters polarite ikaz ışığı eklenebilir. 


*

    O. E.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #331 : Haziran 06, 2018, 10:36:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kaçak akım rölesi bir şekilde teknenizde elektrik kaçağı varsa kendiliğinden haberdar olup elektriği kesen bir sistemdir. Kaçağın insan bünyesine zararlı olamayacağı akım değerlerine gelmeden elektriği keser. Emniyet açısından faydalıdır.

Sahil bağlantı fiş priz sisteminin üç uçlu olmasının nedenlerinde biri de faz ve nötr hatlarının tekneye doğru ulaşmasıdır. Evlerimize elektrik faz ve nötr olarak ulaşır ve faz tarafında sigortalar vardır. Teknelerde kullanılan elektrik fişleri de fazın doğrudan sigortaya bağlanmasını garantiler. Reverse polarity yani ters polarite faz ve nötr uçlarının yanlış bağlandığını gösterir. Aslında bu fiş ve prizlerin kablo bağlantıları hangi ucun faz hangi ucun nötr ve hangisinin toprak olduğunu işaretlemiştir. Kablolar da renkleri ile faz nötr ve toprak kablolarını ayırır. Genellikle teknelerdeki fiş priz sistemleri doğru bağlı olsa da marinalardaki çıkışlar yanlış bağlı olabilmektedir. bunun nedeni sanırım bağlantıyı yapanların bilgisizlikleridir. Kablonuz doğru bağlı ise marina yönetimine elektrik sistemlerini düzeltmeleri için uyarıda bulununuz hatta israr ediniz.

Sigortaların olduğu yere bir kaçak akım rölesi bir elektrikçi tarafından takılır ve panonuzda uygun bir yere ters polarite ikaz ışığı eklenebilir. 

Marinalarda genelikle doğru oluyor galiba , ama diğer her yerde reverse polarity ışığı yanıyor.
Başka başlık altında bu durumun Elektrik sistemine herhangi bir zarar vermeyeceği, kısa devre nedeni olmayacağı , tekne için tehdit oluşturmayacağı yazıldı .
Kaçak akım rölesi çalışmamasıda aslında büyük tehdit.
Bu yüzden İkinci bir adaptör kablo yapmak galiba  en iyi çözüm..

Ama nasıl ?
Bir bilenden rica edelim pratiğini ...


*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #332 : Haziran 06, 2018, 11:45:21 »
Bir ara kablo yapılabilir. Bir ucu priz olacak, diğer ucu ise fiş. Sadece priz tarafı veya fiş tarafı ters bağlanacak. Tekne kablosunun fişini bu adaptörün prizine takacaksınız, fişi de elektriğe takacaksınız. Tek olan kalın uç topraklama kablosudur, o doğru bağlı olacak. Ara kablonun üzerine reverse polarity için olduğunu yazılı olarak belirtmekte yarar var. Bu kablo çok uzun olmamalı ki bağlantılar denize düşmesin, çok kısa olmasında yarar var, taktığınızda adaptör bağlantıları yerde kalmaz. Bu fişlerin prize takılma mekanizması olduğundan havada iken çıkması da söz konusu değildir.

Bir diğer yöntem de eğer sürekli dolaşıyorsanız, fişin içini açıp topraklama kablosu hariç diğer uçların yerini değiştirmektir. Bir kerelik marinanızdan uzaklaştıysanız, bu işleme değmeyebilir. Bir ara kablo daha iyi bir çözüm olur.
« Son Düzenleme: Haziran 06, 2018, 11:47:49 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »


*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #333 : Haziran 06, 2018, 11:59:01 »
bilgisayar bağlantılarında da benzer sistem kullanılır. Bir bilgisayarın girişi diğerinin çıkışı olacağından, bağlantı için crossover denilen kablo kullanılır, yani iki bilgisayar arasındaki kablonun giriş uçları diğer tarafta aynı tür bağlantı olmasına rağmen çıkış uçlarına bağlanır. Sabit bilgisayar bağlantılarında yani sıva altı tesisatta da bu yöntem uygulanabilir, bu durumda crossover ara kablo kullanılmaz, düz bağlantı kullanılır. Sıva altı tesisat düz bağlı ise crossover kablo kullanılır. Karışıklığı önlemek için bina tesisatlarının çekilmesinde belirli bir standart kullanılmaya başlandıysa ben bilmiyorum.


*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #334 : Haziran 06, 2018, 12:20:25 »
Reverse polarity sorunu için cross over adaptör isteyen olursa maliyeti karşılığında yaparım.

Telefon: 543 494 71 71

*

    A. E.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #335 : Haziran 06, 2018, 13:27:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Reverse polarity ne anlama gelir?
Ters akım uyarıcı özellilği tekneye nasıl ilave ederim.
...

Eyvallah Hakan, sağol. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekneye karadan AC akım (220V) alırken 3 kablolu bir fiş kullanıyoruz: faz (canlı), nötr ve toprak kabloları. Bazen elektrik aldığımız kaynakta bu faz ve nötr yer değiştirebiliyor. Böyle olunca kaçak akım rölesi çalışmıyor. Çünkü kaçak akım rölesi fazdan gelen ve nötr'den giden elektriği ölçüp karşılaştırıyor. Gelenle giden arasında fark olunca "Lan bu elektrik bir yerlerden dışarı akıyor, bir kaçak var sanırım, kesiim ben akımı abi, n'olur ne olmaz!" deyip atıyor.

İşte eğer dışardan gelen 3 hatlı kabloda, nötr ve toprak arasına bir ampül bağlarsanız, doğru bağlantı durumunda nötr ve toprak arasında akım olmayacağından ampül yanmıyor. Ama Nötr hat üzerinden akım akarsa lamba yanıyor.


*

    A. E.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #336 : Haziran 06, 2018, 13:29:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kaçak akım rölesi bir şekilde teknenizde elektrik kaçağı varsa kendiliğinden haberdar olup elektriği kesen bir sistemdir. Kaçağın insan bünyesine zararlı olamayacağı akım değerlerine gelmeden elektriği keser. Emniyet açısından faydalıdır.

Sahil bağlantı fiş priz sisteminin üç uçlu olmasının nedenlerinde biri de faz ve nötr hatlarının tekneye doğru ulaşmasıdır. Evlerimize elektrik faz ve nötr olarak ulaşır ve faz tarafında sigortalar vardır. Teknelerde kullanılan elektrik fişleri de fazın doğrudan sigortaya bağlanmasını garantiler. Reverse polarity yani ters polarite faz ve nötr uçlarının yanlış bağlandığını gösterir. Aslında bu fiş ve prizlerin kablo bağlantıları hangi ucun faz hangi ucun nötr ve hangisinin toprak olduğunu işaretlemiştir. Kablolar da renkleri ile faz nötr ve toprak kablolarını ayırır. Genellikle teknelerdeki fiş priz sistemleri doğru bağlı olsa da marinalardaki çıkışlar yanlış bağlı olabilmektedir. bunun nedeni sanırım bağlantıyı yapanların bilgisizlikleridir. Kablonuz doğru bağlı ise marina yönetimine elektrik sistemlerini düzeltmeleri için uyarıda bulununuz hatta israr ediniz.

Sigortaların olduğu yere bir kaçak akım rölesi bir elektrikçi tarafından takılır ve panonuzda uygun bir yere ters polarite ikaz ışığı eklenebilir. 


Çok teşekkür ederim.
*

    Y. T.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #337 : Temmuz 03, 2018, 18:08:56 »

   Şöyle bir sorum var nacizane teknemde 220V ve 12V için ayrı sigorta kutuları var ben 220V bağlı iken redresör şarj durumunda iken ikisini de açık konumda tutuyorum. Bu durumda hatamı yapıyorum ?
*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #338 : Temmuz 03, 2018, 20:01:50 »
220V ve 12V iki ayrı devredir ve  standartlar gereği iki ayrı panoda olurlar. Teknede 12v kucllanıyorsanız 12V devresinin de açık olması gerekir.
*

    Y. T.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #339 : Temmuz 03, 2018, 20:26:20 »
Doğru anlatamadım Ahmet korsanım izah edeyim .Redresör çıkışı 12 volt devresine bir noktada bağlı (somunlu olan bağlantı parçası). Bağlı olduğu noktada aynı zamanda kamaraya giden 5w lık bir ampulun kablosu da bağlı.  Geçen gün 220V ile Redresör çalışırken aynı noktaya bağlı 12 volt ile çalışan bu ampulun kablosu eridi fena koku geldi .Redresör 12 volt devresini fazla yüklenmiş olabilir mi böyle bir şey söz konusu mu. Redresör aküye direkt bağlı mı olmalı? Lamba pek kaliteli bişey değil kablosuda marin değil ,sanırım sonradan takılmış sorun sadece lambada ve kablosunda olabilir mi ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #340 : Temmuz 03, 2018, 21:43:27 »
Aküler, eğer üstlerine birden çok yük bağlanacaksa, bir artı bir eksi kablosu ile baralara iletilir ve dağıtım bu baralardan yapılır. Baraların + ucundan alınana kablo veya kablolar yüke uygun bir sigortadan geçtikten sonra bir anahtara ve yüke gider. 5W bir ampulün herhangi bir sigortadan geçmeden nasıl bağlı olduğunu anlamadım. Bu baralara redresörün şarj çıkışı da bağlanabilir. Redresörünüz arızalı olmadıkça 12V devresi hiç bir şekilde fazla yüklenmez, kaldı ki hiç bir tedbir olmasa bile ampule giden kabloların bir şekilde kısa devre olmaması şartı ile aşırı bir voltaj uygulansa bile öncelikle 5 W ampul yanacaktır (bozulacaktır). Kablonun bu şekilde ısınmış olması bir yerde kısa devreye işaret eder.


İyi bir elektrikçi hiç bir zaman sigortadan geçmeden ve doğrudan baradan elektrik almaz. Sonradan eklenen o devreyi sökmenizi öneririm.
*

    A. D.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #341 : Temmuz 03, 2018, 22:10:05 »
Büyük ihtimalle redresörün bir çıkışını panele vermelerinin nedeni tekne sahile bağlıyken tekne içi 12V harcamaları aküler yerine direk redresör çıkışından panel üzerinden dağıtalım diye düşünmüşler. Ama çok büyük bir hata. Sigorta vs de konulmadıysa yangına bile sebep olabilir. Akünün cycle ömründen gitmesin diye düşünmüşler büyük ihtimalle ama bilmiyorlar ki o akım aküye girmeden direk akünün yüzey voltajı ile besleniyor. Akü orada sadece devre tamamlayıcı görevi görüyor. Bizdeki ustaların bu şekilde bilgisizce yaptıklarına hayran oluyorum. Bugünde biri 2500 lük inverter aldım 400A akü grubum var elektrikçim klima çalıştırabileceğimi söyledi dedi diye klima önermemi istedi. Merak ediyorum bu adamlar bu sektörde nasıl iş yapabiliyorlar. Hangi sıfatla hangi bilgiyle bu şekilde yorum yapabiliyorlar. Ya insan bu işi yapıyorsa para kazanıyorsa kendine saygısı varsa açar interneti araştırır yaw. İnternet dediğin şey bir membağ. Konuşan robot Fatma Girik yapmak istiyorum desen araştırsan onun bile dökümünü bulursun.
*

    H. E.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #342 : Temmuz 03, 2018, 22:44:49 »
Alper kardeş, bu bağlantının başka artistik şekilleri varmı? (Mesela Türkan Şoray) teknelerde seçici (pako) şalterler bunun için konulurlar,ayrıca ship/shore konumları vardır. yazdıklarınız maalesef doğru
*

    H. E.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #343 : Temmuz 03, 2018, 22:46:22 »
Yurdum insanı
*

    Y. T.

Ynt: Teknede Elektrik
« Yanıtla #344 : Temmuz 04, 2018, 13:26:34 »
 Sigorta paneli üzerinden gelmeyen aydınlatmaları sökeceğim anladığım kadarıyla invertör çıkışına direkt bağlı aydınlatma olmamalı.