0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. B.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #30 : Nisan 04, 2011, 15:39:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yer çekimi! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bileşik kaplar ilkesi, yan yana da koysanız aynı etkiyi yapar, başaşağı koymanın tek farkı akışın gaz olarak değil zaman kazanmak açısından likit olarak olması. Yine de zaman zaman test edilip, ömrünü tamamladığında dolaşımdan kaldırılan tüpleri tercih ederim.


*

    K. G.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #31 : Nisan 04, 2011, 15:54:13 »
ipragaz marinler için bilgi:
Sayın Genç
İpragaz Marinegas  Qusine tüplerimiz hakkında bilgi almak istemişsiniz.
 
Quise   2 kg  Boy   :  27,5 CM. Çapı  20 CM
                              : Depozito ücreti  30  TL
                              : Dedantör ücreti 15 TL dir.                           
                              :Tüpümüz içeriği ve fiyatı diğer 2kg luk piknik tüplerimiz ile aynıdır, 10 TL 'den satışa sunulmaktadır.
 
Seferhisar bayimiz Mehmet Güler (Güler Ticaret)'den  Marinegas Qusine tüplerimizi temin edebilirsiniz.
 
Necat   Hepkon Caddesi  No: 5  (Et tanzim karşısı)
 
Tel: 232-743 47 96
 
 Bu arada benim tüplerin vanası piknik tüplere tam uyuyoryuvayada sığarsa sorunsuz bağlanacak gibi


*

    H. E.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #32 : Nisan 04, 2011, 16:08:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yer çekimi! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bileşik kaplar ilkesi, yan yana da koysanız aynı etkiyi yapar, başaşağı koymanın tek farkı akışın gaz olarak değil zaman kazanmak açısından likit olarak olması. Yine de zaman zaman test edilip, ömrünü tamamladığında dolaşımdan kaldırılan tüpleri tercih ederim.

Sanırım bileşik kaplar ilkesi burada çalışmıyor çünkü LPG havadan ağır bir gaz. Yer çekimini kullanmak gerek. Benim anlamadığım nasıl oluyor da boş tüpün içine hiç hava girmiyor? Dolu tüpteki gaz bir basınç uygulanmadan boş tüpe tam olarak nasıl oluyor da geçiyor?


*

    Ö. B.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #33 : Nisan 04, 2011, 16:25:49 »
Hala bileşik kaplar ilkesinde ısrar ediyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tüp boşaldığı zaman vakuma doğru gitmez, atmosferik basınçla dengelendiği anda akış durur. Eğer hava girmesini istiyorsanız tüpü sıcak suyun içine oturtmak yeterlidir, soğuduğu zaman içinde LPG + hava bulunur. Dolu tüpün içinde hali hazırda basınç olduğu ve boş tüpün basıncını kolayca yenebildiği için basınçlar dengelenene kadar birbirlerine LPG aktarırlar.


*

    Ö. K.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #34 : Nisan 04, 2011, 16:35:32 »
Tahminde bulunuyorum;
Tüpün içindeki LPG, sıvı halde bulunuyor. Transferin ilk esnasında dolu tüpteki basınç ile basınç eşitlenene kadar hızlı bir gaz geçişi, basınç eşitlenmesinden sonra sıvı olarak yerçekiminden faydalanarak transfer yapıyoruz.
Bu şekilde dolumlarda mevcut basınç yarısı oranında azalıcaktır. Bu dolumu yapılmış olan tüpün içindeki tüp LPG'yi bitirmemiz sağlar mı?, onu da pratik gösterecektir artık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Not; Ömer korsanım, verdiğim linkte Özkan Gülkaynak, tam aktarımı sağladığını üstte asılı olan tüpü tartarakta ıspatlıyor. Pratiğe güvenmek lazım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    A. Ç.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #35 : Nisan 04, 2011, 16:58:56 »
Sıvıdan gaza, gazdan sıvıya geçişte, basınç altındaki değişimler farklıdı, bu nedenle bir kaptan diğerine basınç altında  aktarılan sıvılaşmış gaz  tüplerindeki basınç yarı yarıya azalmaz, azalma çok daha az olur. Gaz halinde bile basılsa basınç olduğundan diğer kaptaki gazın en azından bir kısmının tekrar sıvılaşması gerekir. 
*

    A.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #36 : Nisan 04, 2011, 17:05:44 »
"lpg 20 derece 2.2barda sıvılaşırken 50 derece 22 barda sıvılaşır."
Diyor, bir bilen.
Transferde esas olan sıvı geçişidir. Tüpler yanyana ve aynı sıcaklıkta ise, bir tüp dolu dururken diğeri boş olarak kalır. Gaz basıncı eşit olduğu halde sıvı transferi olmaz.
Özkan Gülkaynak'ın yaptığı doğrudur, hatta bu durumda üstteki tüpü hafifçe ısıtmak çok faydalı olacaktır.
Eskiden çakmakları doldururlardı.(o zamanlar sigara kullanıyordum, ama uçakta bile, arka koltuklar da sigara içenlere yer ayrılırdı.) Önce biraz gaz basarlar, fakat çakmak tam dolmazdı. Dolduğu kadarıyla, çakmaktaki gazı boşaltırlar ve buharlaşarak boşalan gaz çakmaktan büyük miktarda enerji aldığından çakmak buz gibi olurdu. Bundan sonra kolaylıkla gaz dolardı çakmağa.

*

    M. S.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #37 : Nisan 04, 2011, 17:14:11 »
Hacim farkı işi kolaylaştırıyor bence
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tahminde bulunuyorum;
Tüpün içindeki LPG, sıvı halde bulunuyor. Transferin ilk esnasında dolu tüpteki basınç ile basınç eşitlenene kadar hızlı bir gaz geçişi, basınç eşitlenmesinden sonra sıvı olarak yerçekiminden faydalanarak transfer yapıyoruz.
Bu şekilde dolumlarda mevcut basınç yarısı oranında azalıcaktır. Bu dolumu yapılmış olan tüpün içindeki tüp LPG'yi bitirmemiz sağlar mı?, onu da pratik gösterecektir artık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Not; Ömer korsanım, verdiğim linkte Özkan Gülkaynak, tam aktarımı sağladığını üstte asılı olan tüpü tartarakta ıspatlıyor. Pratiğe güvenmek lazım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
resimde doldurulacak tüp yukarda nasıl akma sağlıyor? akma konusunda  size  katılıyorum
*

    Ö. B.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #38 : Nisan 04, 2011, 17:27:05 »
Tamam pratiğe güvenelim de ben de pratik olarak Ö. Gülkaynak'ın yaptığını her gün fabrikada yapıyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Sürekli olarak gaz tüpleri -freon- çalıştığımız için öyle bir şeyin mümkün olmadığını söyleyebilirim. ÖG'nin ancak yaptığı alttaki tüpün aşırı dolmasını engellemek olabilir, onun dışında tartmanın bir sonuç vereceğini zannetmem. ÖG'nin yaptığına atıfta bulununca teknik ofisteki arkadaşlara resmi gösterdim ve durumu anlattım, tüm mühendis arkadaşların ilk tepkisi "olmaz öyle şey" oldu. Gazlar sıvılar gibi hareket etmez, o yüzden yukarıdan aşağıya basınç olmadığı sürece bir akışın olması mümkün değil.

LPG'nin sıvı hale gelmesini de sonuçta basınç sağlar, hatta boş olan tüpe geçişte genleşme de olacağı için dolu tüpün basıncı da düşer ve mutlaka ısıtmak gerekir. Sıvı geçişinin olması da gerekmez, zaten basıncın açıklaması sıvının buharlaşma basıncıdır, illa ki sıvı transferi olması gerekmez, diğer tüpe geçtikçe yoğuşma olacak ve yine sıvı hale geçecektir.

Eğer dolu tüpün tamamını boş tüpe geçirmek istiyorsanız dolu olan tüpü ısıtır, boş olan tüpü dolabınızın içine koyarsanız ancak o zaman tam olarak bir aktarımdan bahsedebiliriz ki yine de tam olarak boşalıp boşalmayacağı konusunda garanti veremem.
*

    A.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #39 : Nisan 04, 2011, 17:38:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tamam pratiğe güvenelim de ben de pratik olarak Ö. Gülkaynak'ın yaptığını her gün fabrikada yapıyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Sürekli olarak gaz tüpleri -freon- çalıştığımız için öyle bir şeyin mümkün olmadığını söyleyebilirim. ÖG'nin ancak yaptığı alttaki tüpün aşırı dolmasını engellemek olabilir, onun dışında tartmanın bir sonuç vereceğini zannetmem. ÖG'nin yaptığına atıfta bulununca teknik ofisteki arkadaşlara resmi gösterdim ve durumu anlattım, tüm mühendis arkadaşların ilk tepkisi "olmaz öyle şey" oldu. Gazlar sıvılar gibi hareket etmez, o yüzden yukarıdan aşağıya basınç olmadığı sürece bir akışın olması mümkün değil.

LPG'nin sıvı hale gelmesini de sonuçta basınç sağlar, hatta boş olan tüpe geçişte genleşme de olacağı için dolu tüpün basıncı da düşer ve mutlaka ısıtmak gerekir. Sıvı geçişinin olması da gerekmez, zaten basıncın açıklaması sıvının buharlaşma basıncıdır, illa ki sıvı transferi olması gerekmez, diğer tüpe geçtikçe yoğuşma olacak ve yine sıvı hale geçecektir.

Eğer dolu tüpün tamamını boş tüpe geçirmek istiyorsanız dolu olan tüpü ısıtır, boş olan tüpü dolabınızın içine koyarsanız ancak o zaman tam olarak bir aktarımdan bahsedebiliriz ki yine de tam olarak boşalıp boşalmayacağı konusunda garanti veremem.
Burada, LPG nin sıvı olduğunu gözden kaçırmayınız. Dolayısıyla aktarma sıvı aktarması olmalıdır.
Sıvı aktarması sırasında üstteki tüpün sıcaklığı değişmez.(Gaz haline geçme olmadığı için)
Şayet, sıvı haldeki gazın buharlaşarak diğer tüpe geçmesini isterseniz, soğuma sebebiyle çok, çok az LPG transferi olur, işe yaramaz.
*

    Ö. B.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #40 : Nisan 04, 2011, 17:48:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Burada, LPG nin sıvı olduğunu gözden kaçırmayınız. Dolayısıyla aktarma sıvı aktarması olmalıdır.
Sıvı aktarması sırasında üstteki tüpün sıcaklığı değişmez.(Gaz haline geçme olmadığı için)
Şayet, sıvı haldeki gazın buharlaşarak diğer tüpe geçmesini isterseniz, soğuma sebebiyle çok, çok az LPG transferi olur, işe yaramaz.

LPG[1] adı üzerinde sıvı değil, gazdır (Liquefied Petroleum Gas, Sıvılaştırılmış Petrol Gazı). Gazları sıkıştırırsanız belli bir noktadan sonra sıvı hale gelirler ve düşük basınca doğru giderken mutlaka buharlaşıp gaz fazına geçerler. Denemek isterseniz herhangi bir tüpü baş aşağı çevirin ve açın, gazın süratle buharlaşarak havaya karıştığını göreceksiniz. Karşı taraftaki tüpün basıncının bitmiş olduğu için atmosferik basınçla dengede olduğu göz önüne alındığında geçiş yaparken benzer şekilde buharlaşacaktır.

[1] Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. K.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #41 : Nisan 04, 2011, 18:00:11 »
Fotoğrafı açıklığa kavuşturalım. Dolacak olan tüp beyaz ve aşağıda olan, Dolduracak olan tüp yukarıda ve tartı ile gözlemleniyor. Dolumun tamamlandığı, tartıdaki değerin düşmesi ile  tespit ediliyor.
Transferde, hem basınçtan hem de sıvının ağırlığından faydalanılıyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Lpg 2,2barda sıvılaşıyorsa, acaba Lpg tüplerin birbirine bağlandığındaki basınç kaça düşüyordur?
Ahhhh Orhan abiii Ahhhh!

"Gazları sıkıştırırsanız belli bir noktadan sonra sıvı hale gelirler ve düşük basınca doğru giderken mutlaka buharlaşıp gaz fazına geçerler."
Ömer Korsanım ben de tam onu söylemeye çalışıyorum, eğer tüpler birbirne bağlandığında basınç  2,2 barın altına düşmez ise sıvı geçişi olcak, yani akacak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Nisan 04, 2011, 18:00:34 Gönderen: Ömer Kırcal »
*

    H. A.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #42 : Nisan 04, 2011, 18:53:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bildiğim kadarı ile gaz tüplerinin bağlantıları iki değişik standartta oluyor. Fransız tüplerin dedantör bağlantıları Aygaz veya İpragaz'la aynıdır, hagisi olduğunu hatırlamıyorum. Aynı dedanörü kullanabilirsiniz. Tek sorun bizim tüplerin bağlantılarının dik olması nedeni ile tüpün ve dedantörün yüksekliği nedeni ile dolaba sığmaması olabilir. Bu tüpler Türkiye'de doldurulabiliyor, yeter ki bayi iyi bir tanıdığınız olsun.
Evet Fransız teknelerin detanatör dahil her şeyleri bizim piknik tüplere uyuyor. Ancak bizim piknik tüplerin çemberi nedeniyle tam vidalanmıyor. Geçen yaz Marmariste bir tornacıya araya ilave parça yaptırarak uzatmıştım. Sonradan bunun aparat olarak Marmaris Yat Marina Marketinde satıldığını öğrendim. Şimdi orjinal 2 tüp alan tüp dolabına 4 adet piknik tüp koyuyorum.
*

    Ö. B.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #43 : Nisan 04, 2011, 19:09:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ömer Korsanım ben de tam onu söylemeye çalışıyorum, eğer tüpler birbirne bağlandığında basınç  2,2 barın altına düşmez ise sıvı geçişi olcak, yani akacak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ömer korsanım;

Gazların basıncını ölçtüğünüzde aslında bulundukları kap içerisindeki buhar miktarını ölçersiniz. Yani basınç yükseldikçe kaptaki gaz miktarı artar, sıvı miktarı azalır. Eğer kabı büyütürseniz doğal olarak içerideki basınç düşecektir, zaten tüpe ikinci bir tüp bağlayarak hacmi genişletiyoruz, yani basınç ister istemez düşecek ve gaz halindeki LPG artacak, ancak öncelikle hangi kap doluysa o kaptan boş kaba akış olacak ve eninde sonunda basınçlar dengelenecek, ama dediğim gibi eğer dolu tüpü ısıtırsanız boş tüpü daha fazla doldurma imkanınız olur. Yalnız yine de dikkatli olmakta fayda var, ÖG'nin kullandığı gibi bir tartı kullanarak mutlaka aşırı dolumun önüne geçmek lazım.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Evet Fransız teknelerin detanatör dahil her şeyleri bizim piknik tüplere uyuyor. Ancak bizim piknik tüplerin çemberi nedeniyle tam vidalanmıyor. Geçen yaz Marmariste bir tornacıya araya ilave parça yaptırarak uzatmıştım. Sonradan bunun aparat olarak Marmaris Yat Marina Marketinde satıldığını öğrendim. Şimdi orjinal 2 tüp alan tüp dolabına 4 adet piknik tüp koyuyorum.

Maringaz'ın farkı bir kenarı açık, böylece bağlarken aparata ihtiyaç kalmıyor.
*

    A. E.

Ynt: Teknede Orijinal LPG Tüpün Değişimi
« Yanıtla #44 : Nisan 04, 2011, 19:15:26 »
Bu tüp doldurma işlemi Hırvatistan'da oldukça yaygın. Ben de 2-3 defa tekne tüpü doldurttum. Her seferinde boş tüpü tartıya koyup ağırlığını ölçerek dolum yaptılar.