0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. Ö.

Seyir Sırasında Kaza
« : Temmuz 11, 2016, 14:08:32 »
2 haftalık neşeli Yunan adaları seyirimizi tamamlamıştık.  Çökertme'de kardeş ve arkadaşlarımın bulunduğu diğer 2 tekne ile buluştuk. Ertesi gün Yedi Adalar Saklı Koyu'nda pervanesine halat doladığını bildiğimiz arkadaşımıza yardım için 3 tekne seyir'e çıktık. Yediadalar Saklı Koyu'na 3 tekne sırası ile demir atıp kıçtan kara olmaya başladık. Bir ara ben '' Halat gidiyor! Halat gidiyor!'' bağırmaları ile kafamı kaldırdığımda kardeşimin kiraladığı teknenin kıçını bağlamaya çalışan  Erkan'ın 2-3 mt yükseltideki ağacın dibinden sığ suya çok kötü bir biçimde düştüğünü gördüm. Kimimiz yüzerek, kimimz botla yardım için hemen yanına gittik. Şükür ki bacağındaki kırıktan başka her hangi bir yerinde kanama,travma vs. yoktu. Hemen kendisini board tahtasına yatırıp bacağını kürek sapları ile stabil ederek buzlar ile sardık. Biz 4 arkadaş tekne iken, isimlerini bilemediğim koydaki diğer 2 tekne de bizden yardımlarını esirgemediler. Erkan'ı termal battaniye ile sarıp board tahtasında stabil etmiştik. Fakat her hangi bir tekneye alma şansımız yoktu. Benim teknede platform olmasına rağmen denizden kıpırdatmadan platforma almak istemedik. Koydaki diğer teknelerin sahil güvenliğe haber verdiklerini duymamıza rağmen biz de gerekli birimleri arayalım istedik.
Biz de süreç şöyle işledi.

 ÖNCELİKLE 112'Yİ ARIYORUZ.
Bütün yönlendirmeler 112'den başlıyor.
Size öncelikle;

   '' Ne oldu, nerede oldu''

Soruları ile durumu algılamaya çalışıyorlar.

Sâkin olmaya çalışın ve ne olduğunu açıklayın. Kim yardım istiyor ve neden yardım istiyor?   Sorularına cevap verirken denizde olduğunuzu, Muğla, Gökova Körfezi, Yedi Adalar, Saklı Koyu mevkiinde olduğunuzu detaylı belirterek karadan ulaşım olmadığını anlatınız. Süreç o sırada yavaş  işliyor gibi görünse de sabırlı olun. Hastanın durumunu, travma, bilinç kaybı, kanama kırık, açık kırık vs. gibi algılamaya çalışıyorlar. Yine sabırlı olun.  Daha sonra sizi telefonla hemen Muğla'ya oradan bir doktora ve Sahil Güvenliğe kadar aktarıp sağlık açısından da yapmanız gerekenleri anlatıyorlar. Bir kişi mutlaka telefonun yanında kalmalı. Çünkü sürekli geri aranabiliyorsunuz. Biz bir anda kendimizi Marmaris Grup Komutanlığı Sahil Güvenlik 3 gemi komutanı Sn. Selçuk Serbest ile konuşrken bulduk. Yaklaşık 1 saat içinde 112 sağlık ekibini alarak  bize ulaştılar. Her aramamızda da sabırla cevap vererek hangi mevkiide olduklarını bildirdiler. Bu vesile ile tekrar Sahil Güvenlik 3 Gemi Komutanı Selçuk Serbest ve mürettebatına birlikte ketirdikleri 112 sağlık ekibine tekrar çok teşekkür ederiz. Komutan tekneme rüzgar altından aborda olduktan sonra çok soğuk kanlılıkla bütün operasyonu yöneterek gerkli tıbbi malzemeler ile Erkan'ı teknesine aldı. Hastanın tüm kontrollerinden sonra gemisine bir de refakatçi alacağını söyledi. Ardından dışarıda çok fazla hava olduğundan ve hastayı rahatsız etmemek için Ören'e gideceğini orada bir ambulansın hazır edilmesini istedi sağlık ekibinden. Ve bu şekilde hastamız selametle Ören'de beklemekte olan ambulansa nakil edildi.
Buradan alınması gereken dersleri tartışalım. Sorularınız olursa vakit buldukça cevaplayabilirim.
Benim yine ilk aklıma gelen telefon zor da olsa çekiyordu. Telefon çekmese bütün bu işler telsiz ile yürüyebilir miydi?

Bu arada gerçekten insanın kendini ve mürettebatını çok güvende hissettiren bir Sahil Güvenliğimiz var.

Not:
 Erkan şu anda istanbul'da. Pek de hoş olmayan diz altında parçalı kırıkları var. Bağlar'da kopmuş. Muhtemelen çarşamba günü ameliyat olacak. İyi dileklerimiz, dualarımız onunla olsun.
Geçmiş olsun ERKAN Kardeşim.



*

    N. B.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #1 : Temmuz 11, 2016, 14:12:31 »
Çok geçmiş olsun. Tatsız bir durum.


*

    H. E.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #2 : Temmuz 11, 2016, 14:17:42 »
Geçmiş olsun. Görevliler şahane bir iş çıkarmış.

Telsiz ile Türk Radyo üzerinden telefon görüşmesi yapılabiliyor. Sabit bir telefon numarasını arayabiliyorsunuz. Veya sabit bir telefon numarasından size telsiz üzerinden erişebiliyorlar. Mesela sizin durumunuzda 112 Acil merkezi ellerindeki telefondan sizinle telsiziniz üzerinden görüşebilirdi.


*

    U. K.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #3 : Temmuz 11, 2016, 14:20:19 »
Büyük geçmiş olsun.


*

    A. Ü.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #4 : Temmuz 11, 2016, 14:21:52 »
Çok geçmiş olsun..

*

    A. S.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #5 : Temmuz 11, 2016, 14:26:22 »
Geçmiş olsun,demek ki sg de denizden anlayan oluyormuş ,herhalde okluk u bokluğa çevirenler başka ekipti
*

    S. A.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #6 : Temmuz 11, 2016, 14:30:07 »
Çok geçmiş olsun
*

    E. O.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #7 : Temmuz 11, 2016, 14:43:37 »
Cüneyt Korsanım, Çok geçmiş olsun...

Yaralanan bölgeyi atele almak, sabitlemek ve hareket ettirmemek gibi önlemleri alarak çok doğru bir ilkyardım uygulamışsınız.

Geçen hafta biz de Gokova'daydık..
Toplam 6 teknede 12 doktorduk. Deniz ve tekne hallerinde moral destek dışında sizin yaptıklarınızdan daha fazla ne yapabilirdik bilmiyorum.
Sahil Güvenliğin yaklaşımı gerçekten takdir edilesi olmuş.

Erkan kardeşimizin nasıl ve neden düştüğü konusunu biraz açabilirsen benzer durumlar için dersler çıkarabiliriz.

Selametle..
*

    C. Ö.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #8 : Temmuz 11, 2016, 15:06:29 »
Hakan Korsanım, telsiz ile telefon görüşmesi yapmak için Türk Radyo'nun arada olması yeterli bu durumda.
Eyüp Korsanım, düşme sebebi teknenin demire doğru ilerlemesi (muhtemelen tornistandan motoru boşa almak- demire yaslanmamak) halatı tutan kişinin de halatı bırakmaması veya dengesini bozacak, onu aşağıya çekecek kadar geç bırakması. Halatın yeterince uzun olmaması. Yanaşılan mesafeye göre kısa kalması. Belki burada demir attıktan sonra botla kıyıdan tekneye halat getirmek veya kıçtan kara olurken nelere dikkat edilmesi konuları tekrar incelenebilir. Bize çok basit gelen konular yeni arkadaşlarımız için aydınlatıcı olabilir.

Böyle bir koya bütün tekneler 10-15 dk. ara ile girselerdi, ilk giren tekne herkesin kıç halatlarını dingi ile kıyıdan tekneye götürebilirdi. Veya dingi ile tekneden  alıp kıyıya götürebilirdi.
 İlk kıç halatı denize yakın hatta sudaki bir kayaya rüzgar üstü taraftan kılavuz olarak bağlandıktan sonra diğer halatlar ile kaptanın daha emniyetli sayabileceği yukarıdaki ağaçlara kolaylıkla bağlanabilirdi. Sizler neler eklemek istersiniz?
*

    A. K.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #9 : Temmuz 11, 2016, 15:10:48 »
Geçmiş olsun.
*

    A. S.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #10 : Temmuz 11, 2016, 15:27:42 »
Geçmiş olsun ; kalıcı bir hasar oluşmamasını ve acil şifa bulmasını dilerim.
*

    E. O.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #11 : Temmuz 11, 2016, 15:57:52 »
Sevgili Cüneyt, grup gezilerimizde benzer durumlarla karşılaşma riskleri her zaman mevcut.
Biz, grupta yer alan en büyük teknenin özellikle uzun kaloma vererek bağlanmasını bekledikten sonra diğer tekneleri sırasıyla birbirlerine aborda olacak şekilde baş ve kıçtan halatlarla bağlıyor sonra kıyıdan bir kayaya vb yere bağlamak için koltuk alıyoruz. Her tekne sırayla bağlandığı için ve önce yanındaki tekneye sabitlendiği için rüzgar altına kayma veya demir üstüne yürüme gibi durumlar çok minimalize oluyor.
*

    D. Ç.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #12 : Temmuz 11, 2016, 16:04:04 »
erkan korsan geçmiş olsun,
en kısa sürede sağlığına ve denizlere kavuşman dileğiyle..
*

    M. B. A.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #13 : Temmuz 11, 2016, 16:15:50 »
Geçmiş olsun Cüneyt korsan...
*

    H. A.

Ynt: Seyir Sırasında Kaza
« Yanıtla #14 : Temmuz 11, 2016, 16:19:16 »
Erkan korsana geçiş olsun, en kısa zamanda sağlığına kavuşmasını diliyoruz.