0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    G. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Birde neden sadece Van Denizi.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Atatürk barajı gölünün sahilleri de görülmeyi hak eder gibi.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Önümüzdeki bahar ayları bir rota hazırlayıp o bölgeyi gezmek istiyorum.

Samsat'a gitmiştim, gerçekten görülmeye ve gezilmeye değer. Umarım rotayı hazırlayıp, bu geziyi yaparsınız. Aslında Van listemde yoktu, Hopa - İskenderun arasında tek nakliye düşünüyordum fakat Van gölünün etrafında gezince Van gölünü listeme aldım. Akdamar'a geçmiştim ve suyun rengi oldukça güzeldi. Bu ziyaretin ardından birde tren yolculuğu yaparak Van gölünü ve etrafını bir defa daha gezdim ve listeme kesinlikle girmesine karar verdim. Bu proje tüm denizlerimizi kapsadığı için ayrıca göllere vakit ayırmak çok zor olacaktır diye düşünüyorum. Atatürk barajı projenizi yaparsanız lütfen haber verin, takip etmek isterim.


*

    Ö. Ö.

Çok kaba bir hesapla;
Ege-Akdeniz : 1200NM
Marmara : 180NM
Karadeniz : 750NM
Van : 100NM

Toplam: 2230 deniz mili

6 aya bölersek aylık 372 mil, günlük 12 mil ve günde 5 saatten 2,5knot hız ortalaması ile yapılır gibi görünüyor.

Ama uzun yol tecrübeme dayanarak bu süreye en az %50 civarında öngörülmeyen gecikme (fırtına, yorgunluk, hastalık, arıza, karayolu aktarmalar vb.) süresi eklemek gerekir diye düşünüyorum. Dolayısı ile 4,5-5knot hız yapılabilecek bir bot-motor hazırlığı yapmak sağlıklı olur sanırım.

Bu projeye en yakın engin tecrübe birikimi Enes Save dostumuzda.. Mutlaka onun tecrübelerinden faydalanmak gerek.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    G. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok kaba bir hesapla;
Ege-Akdeniz : 1200NM
Marmara : 180NM
Karadeniz : 750NM
Van : 100NM

Toplam: 2230 deniz mili

6 aya bölersek aylık 372 mil, günlük 12 mil ve günde 5 saatten 2,5knot hız ortalaması ile yapılır gibi görünüyor.

Ama uzun yol tecrübeme dayanarak bu süreye en az %50 civarında öngörülmeyen gecikme (fırtına, yorgunluk, hastalık, arıza, karayolu aktarmalar vb.) süresi eklemek gerekir diye düşünüyorum. Dolayısı ile 4,5-5knot hız yapılabilecek bir bot-motor hazırlığı yapmak sağlıklı olur sanırım.

Bu projeye en yakın engin tecrübe birikimi Enes Save dostumuzda.. Mutlaka onun tecrübelerinden faydalanmak gerek.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Sezon başlamadan sizin başınızı ara ara rota ve hesap konusunda şişireceğim gibi duruyor. Motor ve bot ağırlık dengesini tutturur isek sanıyorum ortalama 2.5 knot hızdan daha yüksek bir ortalamaya çıkarız. Enes abiye yolculuk hazırlıkları sırasında ulaşmaya çalışacağım. Deniz yolculuğumda görüşmek dileğiyle.


*

    S. G.

 Antalya'da ziyaret ettiğim Enes Save nin  botu, esya ile o kadar doluydu ki, oturacak yer yoktu adeta. Bu nedenle bot mümkün olduğunca büyuk olmalı bence. En iyi Enes bilir.


*

    G. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Antalya'da ziyaret ettiğim Enes Save nin  botu, esya ile o kadar doluydu ki, oturacak yer yoktu adeta. Bu nedenle bot mümkün olduğunca büyuk olmalı bence. En iyi Enes bilir.

Enes abinin yolculuğu sanıyorum ki, bottan hiç inmemek üzere yapılan bir yolculuk idi. Yolcuğunu araştırdığım zaman karşıma okyanus yolculuğuna hazırlık ve kendini buna karşı dayanıklığını ölçme olduğu gibi şeyler okumuştum. Ben botu hemen her akşam kıyıya at çek yapmayı planlıyorum, buna benzer bir yolculuğu Hakan Güvenç Adana'dan Hopa'ya at çek yaparak tamamlamış, elbet benim projem daha kapsamlı onun için botu ve motoru biraz daha minimal düşünüyorum çünkü bir günlük dava değil, aylar alacak gibi duruyor. Enes abiye muhakkak ulaşıp, fikir alışverişinde bulunacağım. Yorumunuz için teşekkür ederim.

*

    E. S.

İyi akşamlar,

Egeden Marmaraya seyrederken 6hp motorum Namazgah Tabyasının önündeki hızlı akıntı nedeniyle zorlansa da geçmişti. Eğer yüksüz olsaydım zorlanmazdım. Bu, bahsetmediğim bir başka macera olduği için belirtmek istedim.

*

    E. S.

Deniz üstünde birkaç aydır profesyonel olarak yoğun çalıştığımdan pek  okuyamıyorum. Sorunuz olursa lütfen Whatapp'ten ulaşınız. Birkaç gün gecikmeli de olsa yanıtlarım.

Maceranızda selamet dilerim. Bir başka boyuta geçmek üzeresiniz.
*

    G. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İyi akşamlar,

Egeden Marmaraya seyrederken 6hp motorum Namazgah Tabyasının önündeki hızlı akıntı nedeniyle zorlansa da geçmişti. Eğer yüksüz olsaydım zorlanmazdım. Bu, bahsetmediğim bir başka macera olduği için belirtmek istedim.

İyi akşamlar,

Öncelikle görüp cevap verdiğiniz için çok teşekkür ediyorum. Bu yolculuğu düşünürken sizin yolculuğunuzu dikkatle okumuştum, sizin yolculuk kıyıya çıkmamak üzere yapıldığı için eşya anlamında çok yükünüz olmuş. Sizinki daha zorlu bir yolculuk. Benim bir iki ay yurt dışı gezilerim var ve hemen sonrasında deniz hazırlığına geçeceğim ve izninizle vaktiniz oldukça, vaktinizi biraz alarak değerli tecrübelerinizden yararlanmak isterim. Görüşmek dileği ile, selamlar.
*

    Ö. Ö.

Şimdi aklıma geldi, tecrübelerine danışabileceğiniz bir de VELİ BUĞAÇ var.

Kürekli şişme ile Soma madencileri anısına Türkiye kıyıları turu yapmıştı.

Facebook'da "kürek kürek Türkiye" diye bir sayfası var