0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Onları bağlayan bir durum yok sigorta var,sorumluluk sizde.Tekne de hasar olursa onarım için geçen sürenin kiralama bedelini siz ödüyorsunuz.
Boyle saçmalık duymadim. Sakin kaptan falan kabul etmeyin. Siz gerekli yasal belgeleri almışsınız, ne demek sınav yapmak? Sigortası yok mu bu teknenin? Bu ülkenin adb güvenmiyorlarsa ingiltereden rya belgesi istesinler.
AlıntıOnları bağlayan bir durum yok sigorta var,sorumluluk sizde.Tekne de hasar olursa onarım için geçen sürenin kiralama bedelini siz ödüyorsunuz.Araba kiraladiginiz zaman kaza yaparsaniz tamir suresince aracin kirasini yine oduyorsunuz. Muhtemelen tekne kiralamada da aynisi gecerli.Emre korsanım bu konuda emin misiniz? Mesela tekne gövdesinde bir hasar oluşsa, tekne 2 ay karada kalsa sigorta hasarı, 2 aylık kiralama bedelini siz mi ödüyorsunuz? Kiralama şirketlerinin bu gibi durumları kapsayan sigortaları yok mu?
Ben bu tecrübeyi yaşadım,çok da kolay değil.Teknede sizinle birlikte başlangıç eğitimlerini almış bir kişi daha kesinlikle olmalı.Zaten olaya yeteri kadar hakim olmayınca,halatı nereden atacak nasıl bağlayacak bilen bir kişi olmadan işler karışıyor.Siz dümende manevra ile uğraşırken yardımcı şart,stres altında halatı bağlayacak kişiyi de yönlendirmeye çalışmak olmuyor..Demir atarken de aynı durum geçerli.Rüzgar da varsa bağlanmak kolay iş değil,palamar konusuna çok güvenmeyin her yerde aynı hizmeti alamıyorsunuz.Ayrıca tekne dönüşü yakıt istasyonuna yanaşacaksınız palamar olmayacak. Hava sertleşecek diye 1 gün önce ,bozburun yerine Selimiye de teslim etmiştim 2. kiralamam dı.Yapılmayacak iş değil ben yaptım,ama hafife alınacak kadar kolay değil.Kendi teknemi aldım halen yanaşma ve demir atma konusunu tam olarak çözebilmiş değilim.Değişkenler çok fazla,tam bir matematiği yok(tecrübe ile orantılı).Belki de ben yeteneksizim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAdb varsa tekneyi verirler, bana verdiler 2 ayrı firmadan aldım.Kimse de gel bakalım arkadaş sen tekne kullanmayı biliyormusun diye sormadı,yanaştır bakalım şunu demedi.Ben söyledim,aldığım cevaplar tekne sigortalı size birşey olamasın tekneyi düşünmeyin kendinizi kollayın şeklinde yanıtlar oldu.Onları bağlayan bir durum yok sigorta var,sorumluluk sizde.Tekne de hasar olursa onarım için geçen sürenin kiralama bedelini siz ödüyorsunuz.slmlr,
AlıntıOnları bağlayan bir durum yok sigorta var,sorumluluk sizde.Tekne de hasar olursa onarım için geçen sürenin kiralama bedelini siz ödüyorsunuz.Emre korsanım bu konuda emin misiniz? Mesela tekne gövdesinde bir hasar oluşsa, tekne 2 ay karada kalsa sigorta hasarı, 2 aylık kiralama bedelini siz mi ödüyorsunuz? Kiralama şirketlerinin bu gibi durumları kapsayan sigortaları yok mu?
Maalesef İstanbul'da benim aldığım eğitimlerin hiç birinde demir atarak kıçtan kara bağlanma eğitimi verilmedi, vereni görmedim. En çok endişe ettiğim konuydu demirlemek ve kıçtan kara olmak. Kendi teknemle de çok ihtiyaç duymadım açıkçası İstanbul'da. Becerebilir miyim, doğru yapabilir miyim, tabi bir de geceleyeceksem güvenli bağlandım mı, gece hava dönerse ne yaparım.Akın korsanım,Benzer eğitimleri aldım,bu konu da gerçekten mantıksız bir eğitim programı uygulanıyor.Yelken ağırlıklı veriliyor.Limandan çıkarıp limana bağlayamadığım tekne ile nasıl yelken yaparım onu soran yok eğitmenlere.Bu eksikliği bir şekilde tekne kiralayınca ya da satın alınca anlıyor insanlar.Bana öyle oldu.Bu eğitimi alan 2 arkadaşım var,tekne kiralayarak tatil yapma planları var.Ben uyardım,söyleyin yanaşma ayrılma çalıştırsınlar sıkıntı yaşarsınız diye.Netice de yeni başlayanlar ne konu da daha iyi olmaları gerektiğini bilmiyorlar.Gittiğiniz bir koyda teknelerin arasına demir atıp girmek kıçtan koltuk almak göründüğü kadar kolay değil bence.Alan geniş rüzgar yoksa tamam bir şekilde yapılıyor,olmadı yeniden yapıyorsun.Benim fikrim yanaşma ayrılma demirleme,güvenlik eğitimlerinden sonra en önemli bölümü.Yelken sonra öğrenilse de olur.Tekne de tuvaletlerin tankların vanaların elektroniklerin kullanımı da bilmeyince sorun oluyor.Yelkeni öğrendik de bunları bilmeden seyire nasıl çıkarız.Kurs başlıyor hemen yelken,belki de kursa katılan insanlar sıkılmasın biraz keyif alsınlar diye yapılıyordur.Ben zorlandım,arkadaşlara fikir olsun.
Biraz da taş .Eskiden teknecilikte yeni olanlar küçükten başlarlar tekne ve deniz tecrübesi kazandıktan sonra büyük teknelere geçerlerdi . Maalesef simdi okuyorum 3 günlük kursla dev gibi tekneye geçiyorlar. İyi söförlüğün düz yolda araba kullanmak olmadığı gibi , kaptanlık ta 3 havadaki denizde yelken yapmak , dolap dümenin arkasında yudumlamak değildir. Marinalarda teknelerin nasıl aciz duruma düştüklerini , hatta başkalarına da zarar verdiklerini görüyoruz .Kadir İnanır gibi "iskele alabanda tam yol ileri"