0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
peki benim de bir sorum olacak.geçen gün aklıma geldi iyi düşün iyi olsun derler ama dünyanın bin türlü hali var.yabancı bayraklı bir tekne aldık diyelim, delaware den de şirket açarak (tek ortak) tekneyi de şirkete kayıt ettirdik.Sonra vefat ettik , sonuçta türk bayraklı olsa mirasçılar istemesi durumunda kolaylıkla satabilirler tekneyi. Ancak tekne Amerikada şirket üzerine kayıtlı ve tek ortak da vefat etti, bundan sonrası sanırım biraz daha zorlu olacak. Mirascıların şirketi üzerine devir alması kısmı biraz zorlu gibi.çevrede bu tarz bir duruma şahit olan var mıdır ?
Yabancı bayraklı teknelerde, alınacak transit log'da her gideceğim marina'yı mı işletmem gerekiyor? Transitlog'a yazmadığım bir marinaya veya o şehrin bir koyuna demirleyemez miyim?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapYabancı bayraklı teknelerde, alınacak transit log'da her gideceğim marina'yı mı işletmem gerekiyor? Transitlog'a yazmadığım bir marinaya veya o şehrin bir koyuna demirleyemez miyim? Transitlog tüm Türkiye için alınıyor. Kanunla yasak olmayan her yere gider koylarda da kalabilirsiniz.
peki tecrübeli korsanlarım, bu transit log a isim işletme, yurt dışına çıkarken transit log ‘a işletme yada yılda bir kez transit log yenilene gibi işlemlerde “yetkili acente” ile çalışmak bir zorunluluk mu? Şahsen gerekli evraklar ile liman başkanlıklarında bu işi yürütebilir miyim? Ne kadar süre ve mali masrafı oluyor bu operasyonların acaba ?
3 senedir Abd bayraklı kullanıyorum. Sadece bir kere Sahil Güvenlik benim kaptan ehliyetimi sordu. Transit log isim kontrolü yapmadı. Teşekkür edip gitti.Bana acentadan söylenen günübirlik bile olsa teknedeki şahısların transtik logda yazılı olması iyi olur. Sahil Güvenlikten ters birine rastlarsanız problem çıkabiliyormuş.Ben isim listesinde olmayanları davet etmiyorum. Ya da davet edeceksem listeye ekletiyorum. Ne olur ne olmaz.