0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    K. M.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #15 : Mayıs 14, 2020, 01:29:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eğer alacağınız teknenin Türk bayrağına gümrüksüz geçme hakkı varsa satın almadan önce yaptırın ve masrafını ödeyin.5 yıl vergi ve harçtan muaf olacaksınız.Yabancı bayrak vergi harç liman pulu transitlog masrafı ile karşılaştırdığınızda tüm masraflarınız dahil 5 yıllık zaman içinde 2 yıl karda olacaksınız.

selamlar yakın zamanda yabancı bayraklı bir yelkenli alma niyetindeyim. Bu tekneyi Türk bayrağına geçirebilme şansım var mı? yukarıda ''Türk bayrağına gümrüksüz geçme hakkı varsa'' derken ne kastedildl acaba.
Eğer Türk bayrağına geçirme şansım varsa zannedersem bir gümrük firması ile temasa geçmem gerekiyor. Bu firmalar ne kadar alıyor bu işlem için. Bilgi paylaşabilirseniz sevinirim. Saygılar


*

    E. D.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #16 : Mayıs 14, 2020, 02:55:19 »
    Hoş geldiniz. İlk mesajınızın kendinizi tanıtım yazısı olması beklenir.
    Alacağınız tekneyi şu anda Türk bayrağına geçirebilmeniz için sahibi Türk veya Türkiye'de oturma izni olan bir yabancı
 olması ve tekneyi 17 ocak 2017 tarihinden önce (kanunun çıktığı tarih) edinmiş olması lazım. Bu durumda satıcı Türk bayrağına geçirdikten sonra size satar. Aksi takdirde geçirmeniz mümkün değil.


*

    K. M.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #17 : Mayıs 14, 2020, 11:16:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
    Hoş geldiniz. İlk mesajınızın kendinizi tanıtım yazısı olması beklenir.
    Alacağınız tekneyi şu anda Türk bayrağına geçirebilmeniz için sahibi Türk veya Türkiye'de oturma izni olan bir yabancı
 olması ve tekneyi 17 ocak 2017 tarihinden önce (kanunun çıktığı tarih) edinmiş olması lazım. Bu durumda satıcı Türk bayrağına geçirdikten sonra size satar. Aksi takdirde geçirmeniz mümkün değil.

Erdal bey ve değerli Gezgin korsanlar, Öncelikle kusuruma bakmayın böyle formlara girmişliğim pek yok bu sebeplede kurallarını inanın bilmiyorum. Bu sebeple kendimi tanıtmadım umarım geç değildir kendimi tanıtayım.

İstanbulda oturuyorum. Bir havayolu firmasında uçuş operasyonda çalışmaktayım. 52 yaş ve emekliliğine 1 adım kalmış halde denizlere dönmeyi, denizi, denizde yaşamayı hedefliyorum. Orta okul çağlarından bu yana sunfish, Gofi ve son olarak rota 4.20 ile yelkenle hasır neşirliğim var ancak son 7-8 yıldır ara vermek zorunda kaldığım yelken hasreti sayesinde aranızdayım... Hepinize sevgi ve saygılar...

Erdal bey... O zaman anlaşılıyor ki alacağımız yelkenlinin sahibini (2017 öncesinden önce tekneyi aldı ise) ikna ederek türk bayrağına geçirmesini istemek gerekecek... tabii geçiş için yapılacak harcama bize ait olacak...

Açıkçası Türk bayrağına geçme isteğim 3 tarafı denizlerle çevrili canım ülkemde ve eğer olurda sınırlar dışına çıkarsam Türk bayrağını göğsümü gere gere taşımak... dalgalandırmak... ama olmazda yabancı bayrakta kalırsakta yapacak bir şey yok...

Sizlerin yabancı bayraklı veya Türk bayraklı tekne alımında tavsiyeniz ve tercihiniz ne olur acaba.

Sevgi ve saygılarımla.


*

    S. K.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #18 : Mayıs 14, 2020, 12:09:46 »
İnsan her gün yeni birşey öğreniyor bu forumda....

Yabancı bayraklı teknenizi siz içinde değilken eşe dosta seyir için ver(e)meyecek olmak 5 yıllık vergi muafiyetinden daha büyük bir avantaj değil mi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mehmed'im valla biliyorsun "mi casa es tu casa" (dükkan senin in spanish) ama bir SG kontrolüne girerseniz tekneye el koyup gümrüğe çeker sattırırlar; parasına da el koyarlar.. Sen iyisi mi kirala 2000 dolara bi charter teknesi; senin de benim de kafamız rahat olsun...

Dünyanın en şık bahanesi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. D.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #19 : Mayıs 14, 2020, 14:30:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İnsan her gün yeni birşey öğreniyor bu forumda....

Yabancı bayraklı teknenizi siz içinde değilken eşe dosta seyir için ver(e)meyecek olmak 5 yıllık vergi muafiyetinden daha büyük bir avantaj değil mi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mehmed'im valla biliyorsun "mi casa es tu casa" (dükkan senin in spanish) ama bir SG kontrolüne girerseniz tekneye el koyup gümrüğe çeker sattırırlar; parasına da el koyarlar.. Sen iyisi mi kirala 2000 dolara bi charter teknesi; senin de benim de kafamız rahat olsun...

Dünyanın en şık bahanesi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

    Katılıyorum, üstelik SG yabancı bayrak olunca fazla karışmıyor ve teknede bulundurulması zorunlu  malzemeler yabancı bayraklı tekneler için geçerli değil. Bir çok avantajı var, tek dezavantajı marina (gümrüklü saha) zorunluluğu. Bir de ne zaman bir kanun değişikliği yapılıp zorluklar çıkarılabileceğini bilememenin sıkıntısı. Bütün bunlardan ayrı olarak ben her zaman Türk bayrağı taşımayı tercih ederim. Ama Türkiye'de istediğim gibi bir tekne bulamazsam dışarıdan tekne alabilirim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Tekne ve deniz herşeyden önce gelir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.

*

    B. E.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #20 : Mayıs 14, 2020, 14:57:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İnsan her gün yeni birşey öğreniyor bu forumda....

Yabancı bayraklı teknenizi siz içinde değilken eşe dosta seyir için ver(e)meyecek olmak 5 yıllık vergi muafiyetinden daha büyük bir avantaj değil mi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mehmed'im valla biliyorsun "mi casa es tu casa" (dükkan senin in spanish) ama bir SG kontrolüne girerseniz tekneye el koyup gümrüğe çeker sattırırlar; parasına da el koyarlar.. Sen iyisi mi kirala 2000 dolara bi charter teknesi; senin de benim de kafamız rahat olsun...

Dünyanın en şık bahanesi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu günlerde, dövize ihtiyacı olan bir hükümet, yabancı bayraklı teknelere 'git' demez.
*

    İ. K.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #21 : Mayıs 29, 2020, 22:59:32 »
Merhaba,

bende ABD bayraklıyım. Bu regülasyonla ilgili tüm yazılıp çizilenlerin kaynak düzenlemesi nedir? Hangi yasa / yönetmelik / tebliğ / kurul kararı vs ile 5 yılda bir giriş çıkış, transit log 'da ismi yazmayan teknede kalamaz vs. gibi uygulamalar düzenleniyor bilen var mı acaba ?

Bu gün marinada ABD bayraklı bir teknenin önce 1 yıl, sonrasında 3 ayda bir yurt dışına giriş çıkması gerektiği konusunda telkinlerle karşılaştım. Tabii olduğum yasal dayanağa erişebilmiş değilim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bilen varsa çok makbule geçecek.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #22 : Mayıs 30, 2020, 01:53:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,

bende ABD bayraklıyım. Bu regülasyonla ilgili tüm yazılıp çizilenlerin kaynak düzenlemesi nedir? Hangi yasa / yönetmelik / tebliğ / kurul kararı vs ile 5 yılda bir giriş çıkış, transit log 'da ismi yazmayan teknede kalamaz vs. gibi uygulamalar düzenleniyor bilen var mı acaba ?

Bu gün marinada ABD bayraklı bir teknenin önce 1 yıl, sonrasında 3 ayda bir yurt dışına giriş çıkması gerektiği konusunda telkinlerle karşılaştım. Tabii olduğum yasal dayanağa erişebilmiş değilim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bilen varsa çok makbule geçecek.
Ocak-2017'de bayrak affı çıktığından beri yabancı bayraklılara sınırlama, zorluk getireleceği söyleniyor, ama halen aşağıdaki mevzuat geçerli;


Gümrük Genel Tebliği
(Gümrük İşlemleri) (Seri No: 9)
Madde 5– Türk Limanları Yat Kayıt Belgesi’nin geçerlilik süresi bir yıldır. Ancak, yatın kışlamaya bırakılması halinde, kışlama süresi boyunca bu belge geçerlidir.


YAT TURİZMİ YÖNETMELİĞİ
BEŞİNCİ BÖLÜM
Yabancı Yatların Kalış Süreleri ve Kabotaj Hakları
Yatların bırakılması ve kalış süreleri: Madde 46
 Türkiye'ye yatları ile birlikte giriş yapan yabancılar, Kanunun 29'ncu maddesi uyarınca yatlarını belgeli
bir yat limanına veya yat çekek yerlerine iki yıla kadar bir süre için kışlama, bakım ve onarım amacı ile
bırakarak başka bir vasıta ile Türkiye'den ayrılabilir.
 Bu halde yat limanı veya yat çekek yeri müdüründen alacakları bir belge ile mahalli gümrük idaresine
müracaat ettikleri takdirde, pasaportları üzerinde gerekli işlem yapılır. Bu suretle yat limanında veya yat çekek
yerlerinde kışlayan en az iki yılda bir sahipleri tarafından kullanılan yatlar, ayrıca bir izne gerek kalmaksızın beş
yıla kadar Türkiye'de kalabilirler.
Beş yılın bitiminde bu süreyi uzatmaya Bakanlık yetkilidir.
*

    İ. K.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #23 : Mayıs 30, 2020, 08:12:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,

bende ABD bayraklıyım. Bu regülasyonla ilgili tüm yazılıp çizilenlerin kaynak düzenlemesi nedir? Hangi yasa / yönetmelik / tebliğ / kurul kararı vs ile 5 yılda bir giriş çıkış, transit log 'da ismi yazmayan teknede kalamaz vs. gibi uygulamalar düzenleniyor bilen var mı acaba ?

Bu gün marinada ABD bayraklı bir teknenin önce 1 yıl, sonrasında 3 ayda bir yurt dışına giriş çıkması gerektiği konusunda telkinlerle karşılaştım. Tabii olduğum yasal dayanağa erişebilmiş değilim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bilen varsa çok makbule geçecek.
Ocak-2017'de bayrak affı çıktığından beri yabancı bayraklılara sınırlama, zorluk getireleceği söyleniyor, ama halen aşağıdaki mevzuat geçerli;


Gümrük Genel Tebliği
(Gümrük İşlemleri) (Seri No: 9)
Madde 5– Türk Limanları Yat Kayıt Belgesi’nin geçerlilik süresi bir yıldır. Ancak, yatın kışlamaya bırakılması halinde, kışlama süresi boyunca bu belge geçerlidir.


YAT TURİZMİ YÖNETMELİĞİ
BEŞİNCİ BÖLÜM
Yabancı Yatların Kalış Süreleri ve Kabotaj Hakları
Yatların bırakılması ve kalış süreleri: Madde 46
 Türkiye'ye yatları ile birlikte giriş yapan yabancılar, Kanunun 29'ncu maddesi uyarınca yatlarını belgeli
bir yat limanına veya yat çekek yerlerine iki yıla kadar bir süre için kışlama, bakım ve onarım amacı ile
bırakarak başka bir vasıta ile Türkiye'den ayrılabilir.
 Bu halde yat limanı veya yat çekek yeri müdüründen alacakları bir belge ile mahalli gümrük idaresine
müracaat ettikleri takdirde, pasaportları üzerinde gerekli işlem yapılır. Bu suretle yat limanında veya yat çekek
yerlerinde kışlayan en az iki yılda bir sahipleri tarafından kullanılan yatlar, ayrıca bir izne gerek kalmaksızın beş
yıla kadar Türkiye'de kalabilirler.
Beş yılın bitiminde bu süreyi uzatmaya Bakanlık yetkilidir.

Özgür Korsan'ım çok teşekkür ederim. Burada ifade edilen ...Türkiye'ye yatları ile birlikte giriş yapan yabancılar... tanımı üzerinden, yabancı bayraklı bir teknenin TC vatandaşı bir sahibi olduğumuz için yani yabancı olmadığımız için işleri zorlaştıracak başka bir regülasyon olma durumu söz konusu değil sanırım?

Geçmişe yönelik taramalarda fark ettiğim şey 2017 affında biraz da tetikleyici unsur olması adına böyle bir düzenleme gündeme gelmiş sonra ise rafa kalkmış. Tabii ki tekrar gündeme gelmesi yasa koyucunun takdiri ancak an itibariyle yabacı bayraklı teknenin sahibinin TC vatandaşı olması yada olmaması bir farklılık yaratmaz sanırım? Ayrıca hukukçular daha iyi yorumlayacaktır ancak ABD bayraklı yatımın sahibi de zaten ABD'de kurulu şirket olduğu için, sahibi olan tüzel kişi de yabancı kabul ediliyor olabilir.
*

    S. B.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #24 : Mayıs 30, 2020, 10:39:31 »
Ben şimdiye kadar yabancı bayrağın hiçbir olumsuz yanını görmedim.

Transit logda ki isimlerle seyir yaptığınız ve 5 yılda bir komşuya girip çıktığınız sürece problem yok.

Tekrar af çıksa bile ben geçmem herhalde. Yazılan yabancı bayraklılara zorluk çıkarılacak yazıları da gerçekçi değil.

Marinalar en büyük kazancı yabancı bayraklı büyük motoryatlardan elde ediyorlar. Giderlerse marinalar batar

Velhasıl şimdilik yabancı bayrağa devam.
*

    S. K.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #25 : Mayıs 30, 2020, 20:51:10 »
Yabancı bayrağın en büyük avantajlarından biri sağladığı görece dokunulmazlık... Türkiye'de yabancı bayraklı tekneye haciz koymak için çok ciddi zaman, emek ve para harcamak; teknenin ve alacak miktarının da bu zaman emek ve paraya değmesi gerekiyor... Şimdiye kadar gördüğüm USA bayraklı icra satışı sayısı 1 (BİR), o da 2008 model bir Azimut 53'tü (bence kısmen teknenin fiyatı [2.5M₺] ama daha çok alacaklının o kayığı o borçluda bırakmama azmiyle yapıldı o satış)... Bu söylediğim özel tekneler için geçerli tabi... Ticari gemiler başka; onlarda genelde gemi sahibi şirket çatma, zarar verme,  yasa dışı deşarj vs sebeplerle devlete veya sigorta şirketlerine doğrudan borçlu oluyor ve onların satışı çok daha sık yapılıyor...
*

    M. T.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #26 : Mayıs 31, 2020, 03:05:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yabancı bayrağın en büyük avantajlarından biri sağladığı görece dokunulmazlık... Türkiye'de yabancı bayraklı tekneye haciz koymak için çok ciddi zaman, emek ve para harcamak; teknenin ve alacak miktarının da bu zaman emek ve paraya değmesi gerekiyor... Şimdiye kadar gördüğüm USA bayraklı icra satışı sayısı 1 (BİR), o da 2008 model bir Azimut 53'tü (bence kısmen teknenin fiyatı [2.5M₺] ama daha çok alacaklının o kayığı o borçluda bırakmama azmiyle yapıldı o satış)... Bu söylediğim özel tekneler için geçerli tabi... Ticari gemiler başka; onlarda genelde gemi sahibi şirket çatma, zarar verme,  yasa dışı deşarj vs sebeplerle devlete veya sigorta şirketlerine doğrudan borçlu oluyor ve onların satışı çok daha sık yapılıyor...

Yani yabanci bayrakli tekneyi marinaya bagladik, 1 gunluk, 1 haftalik ya da 1 aylik ucret odedik ama tekneyi butun kis orda tuttuk. Marina borca karsilik tekneye el koyamiyor mu?
*

    M. T.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #27 : Mayıs 31, 2020, 03:11:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben şimdiye kadar yabancı bayrağın hiçbir olumsuz yanını görmedim.

Transit logda ki isimlerle seyir yaptığınız ve 5 yılda bir komşuya girip çıktığınız sürece problem yok.

Tekrar af çıksa bile ben geçmem herhalde. Yazılan yabancı bayraklılara zorluk çıkarılacak yazıları da gerçekçi değil.

Marinalar en büyük kazancı yabancı bayraklı büyük motoryatlardan elde ediyorlar. Giderlerse marinalar batar

Velhasıl şimdilik yabancı bayrağa devam.


Yabanci bayrakli ozel tekne ile diyelim Gocek marina dan ciktim tek basina.. transit log duzenliyor muyum cikarken liman baskanligindan?

Duzenleniyorsa, duzenledim, ciktim Gocek’te bir yerde demirdeyim. Misafirlerim, arkadaslarim geldi ( turk vatandasi ya da yabanci ) , Sarsala’dan aldim tekneye...

Kanunsuz bir is mi yapmis oluyorum? Tekne’ye misafir gelemez mi?

Gelenleri aynen Sarsala’dan gonderirsem okay de.. hep beraber Marmaris e gidersek ? Ya da Yunan adasina gecersek ?
*

    E. D.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #28 : Mayıs 31, 2020, 04:16:25 »
   
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben şimdiye kadar yabancı bayrağın hiçbir olumsuz yanını görmedim.

Transit logda ki isimlerle seyir yaptığınız ve 5 yılda bir komşuya girip çıktığınız sürece problem yok.

Tekrar af çıksa bile ben geçmem herhalde. Yazılan yabancı bayraklılara zorluk çıkarılacak yazıları da gerçekçi değil.

Marinalar en büyük kazancı yabancı bayraklı büyük motoryatlardan elde ediyorlar. Giderlerse marinalar batar

Velhasıl şimdilik yabancı bayrağa devam.


Yabanci bayrakli ozel tekne ile diyelim Gocek marina dan ciktim tek basina.. transit log duzenliyor muyum cikarken liman baskanligindan?

Duzenleniyorsa, duzenledim, ciktim Gocek’te bir yerde demirdeyim. Misafirlerim, arkadaslarim geldi ( turk vatandasi ya da yabanci ) , Sarsala’dan aldim tekneye...

Kanunsuz bir is mi yapmis oluyorum? Tekne’ye misafir gelemez mi?

Gelenleri aynen Sarsala’dan gonderirsem okay de.. hep beraber Marmaris e gidersek ? Ya da Yunan adasina gecersek ?
   
    Yabancı bayraklı tekneler, yurt dışına çıkış yapmıyorsa, yılda bir transitlog alır. Marinadan istediğin zaman istediğin yere çıkarsın. İstediğin kadar günübirlik misafir ağırlarsın. Uzun süreli seyirlerde ya da yurt dışına misafirlerle çıkış yapıyorsan misafirlerin hepsini transitloga işletirsin.
*

    S. B.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #29 : Mayıs 31, 2020, 11:02:04 »
3 senedir Abd bayraklı kullanıyorum. Sadece bir kere Sahil Güvenlik benim kaptan ehliyetimi sordu. Transit log isim kontrolü yapmadı. Teşekkür edip gitti.

Bana acentadan söylenen günübirlik bile olsa teknedeki şahısların transtik logda yazılı olması iyi olur. Sahil Güvenlikten ters birine rastlarsanız problem çıkabiliyormuş.

Ben isim listesinde olmayanları davet etmiyorum. Ya da davet edeceksem listeye ekletiyorum. Ne olur ne olmaz.