0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Eğer alacağınız teknenin Türk bayrağına gümrüksüz geçme hakkı varsa satın almadan önce yaptırın ve masrafını ödeyin.5 yıl vergi ve harçtan muaf olacaksınız.Yabancı bayrak vergi harç liman pulu transitlog masrafı ile karşılaştırdığınızda tüm masraflarınız dahil 5 yıllık zaman içinde 2 yıl karda olacaksınız.
Hoş geldiniz. İlk mesajınızın kendinizi tanıtım yazısı olması beklenir. Alacağınız tekneyi şu anda Türk bayrağına geçirebilmeniz için sahibi Türk veya Türkiye'de oturma izni olan bir yabancı olması ve tekneyi 17 ocak 2017 tarihinden önce (kanunun çıktığı tarih) edinmiş olması lazım. Bu durumda satıcı Türk bayrağına geçirdikten sonra size satar. Aksi takdirde geçirmeniz mümkün değil.
İnsan her gün yeni birşey öğreniyor bu forumda....Yabancı bayraklı teknenizi siz içinde değilken eşe dosta seyir için ver(e)meyecek olmak 5 yıllık vergi muafiyetinden daha büyük bir avantaj değil mi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapMehmed'im valla biliyorsun "mi casa es tu casa" (dükkan senin in spanish) ama bir SG kontrolüne girerseniz tekneye el koyup gümrüğe çeker sattırırlar; parasına da el koyarlar.. Sen iyisi mi kirala 2000 dolara bi charter teknesi; senin de benim de kafamız rahat olsun...Dünyanın en şık bahanesi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba, bende ABD bayraklıyım. Bu regülasyonla ilgili tüm yazılıp çizilenlerin kaynak düzenlemesi nedir? Hangi yasa / yönetmelik / tebliğ / kurul kararı vs ile 5 yılda bir giriş çıkış, transit log 'da ismi yazmayan teknede kalamaz vs. gibi uygulamalar düzenleniyor bilen var mı acaba ? Bu gün marinada ABD bayraklı bir teknenin önce 1 yıl, sonrasında 3 ayda bir yurt dışına giriş çıkması gerektiği konusunda telkinlerle karşılaştım. Tabii olduğum yasal dayanağa erişebilmiş değilim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bilen varsa çok makbule geçecek.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapMerhaba, bende ABD bayraklıyım. Bu regülasyonla ilgili tüm yazılıp çizilenlerin kaynak düzenlemesi nedir? Hangi yasa / yönetmelik / tebliğ / kurul kararı vs ile 5 yılda bir giriş çıkış, transit log 'da ismi yazmayan teknede kalamaz vs. gibi uygulamalar düzenleniyor bilen var mı acaba ? Bu gün marinada ABD bayraklı bir teknenin önce 1 yıl, sonrasında 3 ayda bir yurt dışına giriş çıkması gerektiği konusunda telkinlerle karşılaştım. Tabii olduğum yasal dayanağa erişebilmiş değilim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bilen varsa çok makbule geçecek. Ocak-2017'de bayrak affı çıktığından beri yabancı bayraklılara sınırlama, zorluk getireleceği söyleniyor, ama halen aşağıdaki mevzuat geçerli;Gümrük Genel Tebliği(Gümrük İşlemleri) (Seri No: 9)Madde 5– Türk Limanları Yat Kayıt Belgesi’nin geçerlilik süresi bir yıldır. Ancak, yatın kışlamaya bırakılması halinde, kışlama süresi boyunca bu belge geçerlidir.YAT TURİZMİ YÖNETMELİĞİBEŞİNCİ BÖLÜMYabancı Yatların Kalış Süreleri ve Kabotaj HaklarıYatların bırakılması ve kalış süreleri: Madde 46 Türkiye'ye yatları ile birlikte giriş yapan yabancılar, Kanunun 29'ncu maddesi uyarınca yatlarını belgelibir yat limanına veya yat çekek yerlerine iki yıla kadar bir süre için kışlama, bakım ve onarım amacı ilebırakarak başka bir vasıta ile Türkiye'den ayrılabilir. Bu halde yat limanı veya yat çekek yeri müdüründen alacakları bir belge ile mahalli gümrük idaresinemüracaat ettikleri takdirde, pasaportları üzerinde gerekli işlem yapılır. Bu suretle yat limanında veya yat çekekyerlerinde kışlayan en az iki yılda bir sahipleri tarafından kullanılan yatlar, ayrıca bir izne gerek kalmaksızın beşyıla kadar Türkiye'de kalabilirler. Beş yılın bitiminde bu süreyi uzatmaya Bakanlık yetkilidir.
Yabancı bayrağın en büyük avantajlarından biri sağladığı görece dokunulmazlık... Türkiye'de yabancı bayraklı tekneye haciz koymak için çok ciddi zaman, emek ve para harcamak; teknenin ve alacak miktarının da bu zaman emek ve paraya değmesi gerekiyor... Şimdiye kadar gördüğüm USA bayraklı icra satışı sayısı 1 (BİR), o da 2008 model bir Azimut 53'tü (bence kısmen teknenin fiyatı [2.5M₺] ama daha çok alacaklının o kayığı o borçluda bırakmama azmiyle yapıldı o satış)... Bu söylediğim özel tekneler için geçerli tabi... Ticari gemiler başka; onlarda genelde gemi sahibi şirket çatma, zarar verme, yasa dışı deşarj vs sebeplerle devlete veya sigorta şirketlerine doğrudan borçlu oluyor ve onların satışı çok daha sık yapılıyor...
Ben şimdiye kadar yabancı bayrağın hiçbir olumsuz yanını görmedim.Transit logda ki isimlerle seyir yaptığınız ve 5 yılda bir komşuya girip çıktığınız sürece problem yok.Tekrar af çıksa bile ben geçmem herhalde. Yazılan yabancı bayraklılara zorluk çıkarılacak yazıları da gerçekçi değil. Marinalar en büyük kazancı yabancı bayraklı büyük motoryatlardan elde ediyorlar. Giderlerse marinalar batar Velhasıl şimdilik yabancı bayrağa devam.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBen şimdiye kadar yabancı bayrağın hiçbir olumsuz yanını görmedim.Transit logda ki isimlerle seyir yaptığınız ve 5 yılda bir komşuya girip çıktığınız sürece problem yok.Tekrar af çıksa bile ben geçmem herhalde. Yazılan yabancı bayraklılara zorluk çıkarılacak yazıları da gerçekçi değil. Marinalar en büyük kazancı yabancı bayraklı büyük motoryatlardan elde ediyorlar. Giderlerse marinalar batar Velhasıl şimdilik yabancı bayrağa devam.Yabanci bayrakli ozel tekne ile diyelim Gocek marina dan ciktim tek basina.. transit log duzenliyor muyum cikarken liman baskanligindan? Duzenleniyorsa, duzenledim, ciktim Gocek’te bir yerde demirdeyim. Misafirlerim, arkadaslarim geldi ( turk vatandasi ya da yabanci ) , Sarsala’dan aldim tekneye... Kanunsuz bir is mi yapmis oluyorum? Tekne’ye misafir gelemez mi?Gelenleri aynen Sarsala’dan gonderirsem okay de.. hep beraber Marmaris e gidersek ? Ya da Yunan adasina gecersek ?