0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. G.

Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« : Ocak 23, 2020, 20:43:39 »
Merhaba, yabancı bayrak bir tekneyi şirketi ile beraber satın almak istiyorum.
Yabancı bayrak tekne kullananlar ne gibi zorluklar yaşıyor?
Özellikle transitlog’da her seferinde misafirlerin isimlerinin yazması problemi nasıl çözülüyor?


*

    M. T.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #1 : Şubat 03, 2020, 11:27:03 »
Bu konuyu ben de merak ediyorum. Bilgisi olan korsanlar cevap yazabilir mi?


*

    E. D.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #2 : Şubat 03, 2020, 11:58:23 »
    Yabancı bayraklı teknenin uzun süreli bırakmalarda, balıkçı barınakları ya da koylarda değil marinalarda kalması zorunluluğu ve bakım için sadece gümrüklü sahalarda(marinalar gibi) karaya çekilebilmesi dışında şimdilik başka bir zorluğu yok. Ama ben zaten marinada kalmayı düşünüyorum diyorsanız o da sorun değil.
    Misafirlerin kısa mesafeli kıyı seyirlerinde transitloga işletilmesi gerekmez. Haftalık ya da daha uzun kıyı seyirlerinde bile soran olursa günübirlik misafirim geldi dersiniz olur. Uzun süreli ve de özellikle yurt dışı çıkışlarda işletmeniz gerekir ki, o da büyük bir sorun değil.
    Bir de; yakınlarınıza ya da arkadaşlarınıza içinde siz (sahibi) olmadan tekneyi seyir için veremezsiniz. Seyirde mutlaka sahibinin teknede olması gerekir.
    Her yıl transitlog yenilenir, beş yılda bir çıkış giriş yapılır.
    İyi seyirler.


*

    T. Ö.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #3 : Şubat 03, 2020, 12:45:51 »
Eğer alacağınız teknenin Türk bayrağına gümrüksüz geçme hakkı varsa satın almadan önce yaptırın ve masrafını ödeyin.5 yıl vergi ve harçtan muaf olacaksınız.Yabancı bayrak vergi harç liman pulu transitlog masrafı ile karşılaştırdığınızda tüm masraflarınız dahil 5 yıllık zaman içinde 2 yıl karda olacaksınız.


*

    M. T.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #4 : Şubat 04, 2020, 10:43:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
    Yabancı bayraklı teknenin uzun süreli bırakmalarda, balıkçı barınakları ya da koylarda değil marinalarda kalması zorunluluğu ve bakım için sadece gümrüklü sahalarda(marinalar gibi) karaya çekilebilmesi dışında şimdilik başka bir zorluğu yok. Ama ben zaten marinada kalmayı düşünüyorum diyorsanız o da sorun değil.
    Misafirlerin kısa mesafeli kıyı seyirlerinde transitloga işletilmesi gerekmez. Haftalık ya da daha uzun kıyı seyirlerinde bile soran olursa günübirlik misafirim geldi dersiniz olur. Uzun süreli ve de özellikle yurt dışı çıkışlarda işletmeniz gerekir ki, o da büyük bir sorun değil.
    Bir de; yakınlarınıza ya da arkadaşlarınıza içinde siz (sahibi) olmadan tekneyi seyir için veremezsiniz. Seyirde mutlaka sahibinin teknede olması gerekir.
    Her yıl transitlog yenilenir, beş yılda bir çıkış giriş yapılır.
    İyi seyirler.

Erdal korsan, 2 ya da daha fazla ortakli alinan yabanci bayrakli teknelerde durum nasil? Mesela tekne Amerikan bayrakli... Delaware de kurulmus bir LLC sirkete kayitli.. 4 ortak var diyelim hepsi % 25. Resmi olarak kayitli.

Bunu Delaware sirket kayitlari ile ispatlamak mumkun. Hangi durumda bu durum sorgulanabiliniyor?

Sahil guvenlik ( turk ya da baska ulkenin ) yaptigi kontrollerde mi... yoksa her liman giris cikis yapilirken ki durumlarda mi?

Mesela teknenin bir ortagi Turkiye’den ortak olmayan bazi arkadaslari ile cikis yapti, bir Yunan adasindan da giris yapti...

Meric

*

    E. D.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #5 : Şubat 04, 2020, 13:09:45 »
  Meriç korsan, bu konuda tecrübem yok, ama cevap şirketler ve ortaklık kanunuyla bulunabilir. Benim fikrim; Tüm ortaklarda yetki belgesi olması kaydıyla, her ortak birlikte ya da ayrı ayrı o tekneyi kullanabilir, transitlogda belirtmek kaydıyla misafir alabilir, yurt dışına çıkabilir ve de giriş yapabilir.
   Sorgulama konusu yurda giriş çıkışlarda, olur ise SG kontrollerinde ve belki de marina sözleşmeleri sırasında olabilir.
*

    i. t.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #6 : Şubat 05, 2020, 18:44:07 »
cok ortakli bir teknede.
tekne ruhsatinda isminiz yaziliysa hic bir sorun yasamadan farkli ulkelere giris cikis yapabilirsiniz.
eger dahada garantili olmasini istiyorsaniz  ortaginizdan alicaginiz bir yazili kagit,ta extra bir kaynak olur.
« Son Düzenleme: Şubat 05, 2020, 18:45:30 Gönderen: Ismail Tas »
*

    M. T.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #7 : Şubat 06, 2020, 09:46:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
cok ortakli bir teknede.
tekne ruhsatinda isminiz yaziliysa hic bir sorun yasamadan farkli ulkelere giris cikis yapabilirsiniz.
eger dahada garantili olmasini istiyorsaniz  ortaginizdan alicaginiz bir yazili kagit,ta extra bir kaynak olur.

Yabanci bayrakli teknede ruhsat nasil oluyor? Delaware kayitli Teknelerde, tekne sirket adina kayitli. Sirket ortaklarinin isimleri registration da belirtilmez. Ekte yillar evvel bir arkadasima alip gonderdigim tekne icin aldigim belge ornegi var. Turkiye’den bu belgeyi istemislerdi.

Owner olarak sirket gozukuyor. Sirketle alakali belgelerde ortaklarin isimleri adresleri ve ortaklik yuzde orani belirtilir.

Yurda giris cikis ya da yabanci ulkeye giris cikislarda ruhsat / registration olarak bundan baska bir belge gostermek mumkun degil sanirim.

Bu belgeye bakan kisi, bu sirketin size ait oldugunu ispatlayin derse o zaman sirket belgeleri ile mumkun olur. Baska yolu yok sanirim.

Yabanci bayrakli tekne sahiplerinden bu konuya hakim korsanlar yardimci olursa sevinirim.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    E. D.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #8 : Şubat 06, 2020, 12:50:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
cok ortakli bir teknede.
tekne ruhsatinda isminiz yaziliysa hic bir sorun yasamadan farkli ulkelere giris cikis yapabilirsiniz.
eger dahada garantili olmasini istiyorsaniz  ortaginizdan alicaginiz bir yazili kagit,ta extra bir kaynak olur.

Yabanci bayrakli teknede ruhsat nasil oluyor? Delaware kayitli Teknelerde, tekne sirket adina kayitli. Sirket ortaklarinin isimleri registration da belirtilmez. Ekte yillar evvel bir arkadasima alip gonderdigim tekne icin aldigim belge ornegi var. Turkiye’den bu belgeyi istemislerdi.

Owner olarak sirket gozukuyor. Sirketle alakali belgelerde ortaklarin isimleri adresleri ve ortaklik yuzde orani belirtilir.

Yurda giris cikis ya da yabanci ulkeye giris cikislarda ruhsat / registration olarak bundan baska bir belge gostermek mumkun degil sanirim.

Bu belgeye bakan kisi, bu sirketin size ait oldugunu ispatlayin derse o zaman sirket belgeleri ile mumkun olur. Baska yolu yok sanirim.

Yabanci bayrakli tekne sahiplerinden bu konuya hakim korsanlar yardimci olursa sevinirim.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



    Söylediğiniz doğru. Resimdeki belge tekne kayıt belgesi. Ancak tekne sahibi şirket ise, bu belgede sadece şirket ismi yazar. Şirketin sahibi ya da ortakları olduğunuzu belirtir bir belgeyi de yanında bulundurmanız gerekir. Ortaklık ise ayrıca bütün ortakların tekneyi ayrı ayrı kullanabileceğini belirtir yetki belgesi de bulundurmak gerekir. Şahıs ya da şahıslar üzerine kayıtlı ise sanırım son iki belgeye ihtiyaç yok ama şahıs üzerine kayıt yaptırmanın sakıncaları daha önce tartışılmıştı, yani tavsiye edilmiyor. Benim bildiğim, eğer Türk bayrağına geçme durumu olursa, şahıs üzerine kayıtlı tekneler yüksek miktarda ceza ödüyor.
   Önemli not:Şirket yetki belgesini Türkiye'de bir noterde çıkartırsanız mutlaka noter onaylı bir İngilizce tercümesini de(yeminli tercümandan) çıkartın ve teknede bulundurun. Yurt dışı giriş çıkışlarda istenecektir.
*

    i. t.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #9 : Şubat 06, 2020, 13:11:35 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. O. K.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #10 : Şubat 09, 2020, 07:18:15 »
Ek bilgi:
1- Yabancı bandıralı teknelerin koylardaki tonozlara bağlanma hakkı yok.
2- Belge güvenliği, tutarlılığı, içeriği tamamen laçka uygulanıyor, yani gri alan çok fazla
-
Motoryatlar bu işi gemicilerinin sempatisi / terörü arasında bir çözümle idare ediyorlar, ancak sahil güvenlik gelince hemen halatlar fora. (Gündoğan koyu izlenimim)
*

    C. Y.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #11 : Şubat 10, 2020, 04:46:55 »
Teknem yabancı bayraklı şuan italya da, akdenizi de gezdim. Bir sürü giriş çıkış yaptım vs.

Şu sorular çok ayrıntı şorular, benim de zamanında kafamı kurcaladı cok. Ama bizim bildigimiz, özen gösterdigimiz evrak işinin onda birini sg, port police vs bilmiyor. Çok stres yapmayın.
*

    E. Ç.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #12 : Şubat 10, 2020, 07:50:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
cok ortakli bir teknede.
tekne ruhsatinda isminiz yaziliysa hic bir sorun yasamadan farkli ulkelere giris cikis yapabilirsiniz.
eger dahada garantili olmasini istiyorsaniz  ortaginizdan alicaginiz bir yazili kagit,ta extra bir kaynak olur.

Yabanci bayrakli teknede ruhsat nasil oluyor? Delaware kayitli Teknelerde, tekne sirket adina kayitli. Sirket ortaklarinin isimleri registration da belirtilmez. Ekte yillar evvel bir arkadasima alip gonderdigim tekne icin aldigim belge ornegi var. Turkiye’den bu belgeyi istemislerdi.

Owner olarak sirket gozukuyor. Sirketle alakali belgelerde ortaklarin isimleri adresleri ve ortaklik yuzde orani belirtilir.

Yurda giris cikis ya da yabanci ulkeye giris cikislarda ruhsat / registration olarak bundan baska bir belge gostermek mumkun degil sanirim.

Bu belgeye bakan kisi, bu sirketin size ait oldugunu ispatlayin derse o zaman sirket belgeleri ile mumkun olur. Baska yolu yok sanirim.

Yabanci bayrakli tekne sahiplerinden bu konuya hakim korsanlar yardimci olursa sevinirim.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Bu konuyu bir zamanlar delreg ile yazışmıştım. Anladığım şu: şirket dosyası ile hisse senetleri geliyor ve ilk kuruluşta bir belgede yetkili kişi (direktör) ismi oluyor. Hisse senetleri kimin elindeyse şirket onun aslında. Ama Türk Bayrağına geçerken bizim otoriteler o ilk kuruluş belgesindeki yetkiliyi kabul ediyor. Hisse senetleri anlamsız kalıyor bu durumda.
*

    Ö. S.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #13 : Şubat 17, 2020, 17:34:07 »
peki benim de bir sorum olacak.

geçen gün aklıma geldi iyi düşün iyi olsun derler ama dünyanın bin türlü hali var.

yabancı bayraklı bir tekne aldık diyelim, delaware den de şirket açarak (tek ortak) tekneyi de şirkete kayıt ettirdik.

Sonra vefat ettik , sonuçta türk bayraklı olsa mirasçılar istemesi durumunda kolaylıkla satabilirler tekneyi. Ancak tekne Amerikada şirket üzerine kayıtlı ve tek ortak da vefat etti,  bundan sonrası sanırım biraz daha zorlu olacak.  Mirascıların şirketi üzerine devir alması kısmı biraz zorlu gibi.

çevrede bu tarz bir duruma şahit olan var mıdır ?
*

    E. G.

Ynt: Yabancı bayrak kullanlardan tavsiye...
« Yanıtla #14 : Şubat 23, 2020, 23:32:54 »
Çok teşekkürler...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
    Yabancı bayraklı teknenin uzun süreli bırakmalarda, balıkçı barınakları ya da koylarda değil marinalarda kalması zorunluluğu ve bakım için sadece gümrüklü sahalarda(marinalar gibi) karaya çekilebilmesi dışında şimdilik başka bir zorluğu yok. Ama ben zaten marinada kalmayı düşünüyorum diyorsanız o da sorun değil.
    Misafirlerin kısa mesafeli kıyı seyirlerinde transitloga işletilmesi gerekmez. Haftalık ya da daha uzun kıyı seyirlerinde bile soran olursa günübirlik misafirim geldi dersiniz olur. Uzun süreli ve de özellikle yurt dışı çıkışlarda işletmeniz gerekir ki, o da büyük bir sorun değil.
    Bir de; yakınlarınıza ya da arkadaşlarınıza içinde siz (sahibi) olmadan tekneyi seyir için veremezsiniz. Seyirde mutlaka sahibinin teknede olması gerekir.
    Her yıl transitlog yenilenir, beş yılda bir çıkış giriş yapılır.
    İyi seyirler.