Gezgin Korsan
Korsan Kıraathanesi => Güverte Sohbetleri => Konuyu başlatan: Engin Gedik - Ocak 23, 2020, 20:43:39
-
Merhaba, yabancı bayrak bir tekneyi şirketi ile beraber satın almak istiyorum.
Yabancı bayrak tekne kullananlar ne gibi zorluklar yaşıyor?
Özellikle transitlog’da her seferinde misafirlerin isimlerinin yazması problemi nasıl çözülüyor?
-
Bu konuyu ben de merak ediyorum. Bilgisi olan korsanlar cevap yazabilir mi?
-
Yabancı bayraklı teknenin uzun süreli bırakmalarda, balıkçı barınakları ya da koylarda değil marinalarda kalması zorunluluğu ve bakım için sadece gümrüklü sahalarda(marinalar gibi) karaya çekilebilmesi dışında şimdilik başka bir zorluğu yok. Ama ben zaten marinada kalmayı düşünüyorum diyorsanız o da sorun değil.
Misafirlerin kısa mesafeli kıyı seyirlerinde transitloga işletilmesi gerekmez. Haftalık ya da daha uzun kıyı seyirlerinde bile soran olursa günübirlik misafirim geldi dersiniz olur. Uzun süreli ve de özellikle yurt dışı çıkışlarda işletmeniz gerekir ki, o da büyük bir sorun değil.
Bir de; yakınlarınıza ya da arkadaşlarınıza içinde siz (sahibi) olmadan tekneyi seyir için veremezsiniz. Seyirde mutlaka sahibinin teknede olması gerekir.
Her yıl transitlog yenilenir, beş yılda bir çıkış giriş yapılır.
İyi seyirler.
-
Eğer alacağınız teknenin Türk bayrağına gümrüksüz geçme hakkı varsa satın almadan önce yaptırın ve masrafını ödeyin.5 yıl vergi ve harçtan muaf olacaksınız.Yabancı bayrak vergi harç liman pulu transitlog masrafı ile karşılaştırdığınızda tüm masraflarınız dahil 5 yıllık zaman içinde 2 yıl karda olacaksınız.
-
Yabancı bayraklı teknenin uzun süreli bırakmalarda, balıkçı barınakları ya da koylarda değil marinalarda kalması zorunluluğu ve bakım için sadece gümrüklü sahalarda(marinalar gibi) karaya çekilebilmesi dışında şimdilik başka bir zorluğu yok. Ama ben zaten marinada kalmayı düşünüyorum diyorsanız o da sorun değil.
Misafirlerin kısa mesafeli kıyı seyirlerinde transitloga işletilmesi gerekmez. Haftalık ya da daha uzun kıyı seyirlerinde bile soran olursa günübirlik misafirim geldi dersiniz olur. Uzun süreli ve de özellikle yurt dışı çıkışlarda işletmeniz gerekir ki, o da büyük bir sorun değil.
Bir de; yakınlarınıza ya da arkadaşlarınıza içinde siz (sahibi) olmadan tekneyi seyir için veremezsiniz. Seyirde mutlaka sahibinin teknede olması gerekir.
Her yıl transitlog yenilenir, beş yılda bir çıkış giriş yapılır.
İyi seyirler.
Erdal korsan, 2 ya da daha fazla ortakli alinan yabanci bayrakli teknelerde durum nasil? Mesela tekne Amerikan bayrakli... Delaware de kurulmus bir LLC sirkete kayitli.. 4 ortak var diyelim hepsi % 25. Resmi olarak kayitli.
Bunu Delaware sirket kayitlari ile ispatlamak mumkun. Hangi durumda bu durum sorgulanabiliniyor?
Sahil guvenlik ( turk ya da baska ulkenin ) yaptigi kontrollerde mi... yoksa her liman giris cikis yapilirken ki durumlarda mi?
Mesela teknenin bir ortagi Turkiye’den ortak olmayan bazi arkadaslari ile cikis yapti, bir Yunan adasindan da giris yapti...
Meric
-
Meriç korsan, bu konuda tecrübem yok, ama cevap şirketler ve ortaklık kanunuyla bulunabilir. Benim fikrim; Tüm ortaklarda yetki belgesi olması kaydıyla, her ortak birlikte ya da ayrı ayrı o tekneyi kullanabilir, transitlogda belirtmek kaydıyla misafir alabilir, yurt dışına çıkabilir ve de giriş yapabilir.
Sorgulama konusu yurda giriş çıkışlarda, olur ise SG kontrollerinde ve belki de marina sözleşmeleri sırasında olabilir.
-
cok ortakli bir teknede.
tekne ruhsatinda isminiz yaziliysa hic bir sorun yasamadan farkli ulkelere giris cikis yapabilirsiniz.
eger dahada garantili olmasini istiyorsaniz ortaginizdan alicaginiz bir yazili kagit,ta extra bir kaynak olur.
-
cok ortakli bir teknede.
tekne ruhsatinda isminiz yaziliysa hic bir sorun yasamadan farkli ulkelere giris cikis yapabilirsiniz.
eger dahada garantili olmasini istiyorsaniz ortaginizdan alicaginiz bir yazili kagit,ta extra bir kaynak olur.
Yabanci bayrakli teknede ruhsat nasil oluyor? Delaware kayitli Teknelerde, tekne sirket adina kayitli. Sirket ortaklarinin isimleri registration da belirtilmez. Ekte yillar evvel bir arkadasima alip gonderdigim tekne icin aldigim belge ornegi var. Turkiye’den bu belgeyi istemislerdi.
Owner olarak sirket gozukuyor. Sirketle alakali belgelerde ortaklarin isimleri adresleri ve ortaklik yuzde orani belirtilir.
Yurda giris cikis ya da yabanci ulkeye giris cikislarda ruhsat / registration olarak bundan baska bir belge gostermek mumkun degil sanirim.
Bu belgeye bakan kisi, bu sirketin size ait oldugunu ispatlayin derse o zaman sirket belgeleri ile mumkun olur. Baska yolu yok sanirim.
Yabanci bayrakli tekne sahiplerinden bu konuya hakim korsanlar yardimci olursa sevinirim.
(https://i.ibb.co/QCpSsgC/79-E825-EA-4-B33-4420-AE62-815-FD1-ECA998.jpg) (https://ibb.co/QCpSsgC)
-
cok ortakli bir teknede.
tekne ruhsatinda isminiz yaziliysa hic bir sorun yasamadan farkli ulkelere giris cikis yapabilirsiniz.
eger dahada garantili olmasini istiyorsaniz ortaginizdan alicaginiz bir yazili kagit,ta extra bir kaynak olur.
Yabanci bayrakli teknede ruhsat nasil oluyor? Delaware kayitli Teknelerde, tekne sirket adina kayitli. Sirket ortaklarinin isimleri registration da belirtilmez. Ekte yillar evvel bir arkadasima alip gonderdigim tekne icin aldigim belge ornegi var. Turkiye’den bu belgeyi istemislerdi.
Owner olarak sirket gozukuyor. Sirketle alakali belgelerde ortaklarin isimleri adresleri ve ortaklik yuzde orani belirtilir.
Yurda giris cikis ya da yabanci ulkeye giris cikislarda ruhsat / registration olarak bundan baska bir belge gostermek mumkun degil sanirim.
Bu belgeye bakan kisi, bu sirketin size ait oldugunu ispatlayin derse o zaman sirket belgeleri ile mumkun olur. Baska yolu yok sanirim.
Yabanci bayrakli tekne sahiplerinden bu konuya hakim korsanlar yardimci olursa sevinirim.
(https://i.ibb.co/QCpSsgC/79-E825-EA-4-B33-4420-AE62-815-FD1-ECA998.jpg) (https://ibb.co/QCpSsgC)
Söylediğiniz doğru. Resimdeki belge tekne kayıt belgesi. Ancak tekne sahibi şirket ise, bu belgede sadece şirket ismi yazar. Şirketin sahibi ya da ortakları olduğunuzu belirtir bir belgeyi de yanında bulundurmanız gerekir. Ortaklık ise ayrıca bütün ortakların tekneyi ayrı ayrı kullanabileceğini belirtir yetki belgesi de bulundurmak gerekir. Şahıs ya da şahıslar üzerine kayıtlı ise sanırım son iki belgeye ihtiyaç yok ama şahıs üzerine kayıt yaptırmanın sakıncaları daha önce tartışılmıştı, yani tavsiye edilmiyor. Benim bildiğim, eğer Türk bayrağına geçme durumu olursa, şahıs üzerine kayıtlı tekneler yüksek miktarda ceza ödüyor.
Önemli not:Şirket yetki belgesini Türkiye'de bir noterde çıkartırsanız mutlaka noter onaylı bir İngilizce tercümesini de(yeminli tercümandan) çıkartın ve teknede bulundurun. Yurt dışı giriş çıkışlarda istenecektir.
-
1w5ey8 1w5ey8 1w5ey8 8) 8) 8)
-
Ek bilgi:
1- Yabancı bandıralı teknelerin koylardaki tonozlara bağlanma hakkı yok.
2- Belge güvenliği, tutarlılığı, içeriği tamamen laçka uygulanıyor, yani gri alan çok fazla
-
Motoryatlar bu işi gemicilerinin sempatisi / terörü arasında bir çözümle idare ediyorlar, ancak sahil güvenlik gelince hemen halatlar fora. (Gündoğan koyu izlenimim)
-
Teknem yabancı bayraklı şuan italya da, akdenizi de gezdim. Bir sürü giriş çıkış yaptım vs.
Şu sorular çok ayrıntı şorular, benim de zamanında kafamı kurcaladı cok. Ama bizim bildigimiz, özen gösterdigimiz evrak işinin onda birini sg, port police vs bilmiyor. Çok stres yapmayın.
-
cok ortakli bir teknede.
tekne ruhsatinda isminiz yaziliysa hic bir sorun yasamadan farkli ulkelere giris cikis yapabilirsiniz.
eger dahada garantili olmasini istiyorsaniz ortaginizdan alicaginiz bir yazili kagit,ta extra bir kaynak olur.
Yabanci bayrakli teknede ruhsat nasil oluyor? Delaware kayitli Teknelerde, tekne sirket adina kayitli. Sirket ortaklarinin isimleri registration da belirtilmez. Ekte yillar evvel bir arkadasima alip gonderdigim tekne icin aldigim belge ornegi var. Turkiye’den bu belgeyi istemislerdi.
Owner olarak sirket gozukuyor. Sirketle alakali belgelerde ortaklarin isimleri adresleri ve ortaklik yuzde orani belirtilir.
Yurda giris cikis ya da yabanci ulkeye giris cikislarda ruhsat / registration olarak bundan baska bir belge gostermek mumkun degil sanirim.
Bu belgeye bakan kisi, bu sirketin size ait oldugunu ispatlayin derse o zaman sirket belgeleri ile mumkun olur. Baska yolu yok sanirim.
Yabanci bayrakli tekne sahiplerinden bu konuya hakim korsanlar yardimci olursa sevinirim.
(https://i.ibb.co/QCpSsgC/79-E825-EA-4-B33-4420-AE62-815-FD1-ECA998.jpg) (https://ibb.co/QCpSsgC)
Bu konuyu bir zamanlar delreg ile yazışmıştım. Anladığım şu: şirket dosyası ile hisse senetleri geliyor ve ilk kuruluşta bir belgede yetkili kişi (direktör) ismi oluyor. Hisse senetleri kimin elindeyse şirket onun aslında. Ama Türk Bayrağına geçerken bizim otoriteler o ilk kuruluş belgesindeki yetkiliyi kabul ediyor. Hisse senetleri anlamsız kalıyor bu durumda.
-
peki benim de bir sorum olacak.
geçen gün aklıma geldi iyi düşün iyi olsun derler ama dünyanın bin türlü hali var.
yabancı bayraklı bir tekne aldık diyelim, delaware den de şirket açarak (tek ortak) tekneyi de şirkete kayıt ettirdik.
Sonra vefat ettik , sonuçta türk bayraklı olsa mirasçılar istemesi durumunda kolaylıkla satabilirler tekneyi. Ancak tekne Amerikada şirket üzerine kayıtlı ve tek ortak da vefat etti, bundan sonrası sanırım biraz daha zorlu olacak. Mirascıların şirketi üzerine devir alması kısmı biraz zorlu gibi.
çevrede bu tarz bir duruma şahit olan var mıdır ?
-
Çok teşekkürler...
Yabancı bayraklı teknenin uzun süreli bırakmalarda, balıkçı barınakları ya da koylarda değil marinalarda kalması zorunluluğu ve bakım için sadece gümrüklü sahalarda(marinalar gibi) karaya çekilebilmesi dışında şimdilik başka bir zorluğu yok. Ama ben zaten marinada kalmayı düşünüyorum diyorsanız o da sorun değil.
Misafirlerin kısa mesafeli kıyı seyirlerinde transitloga işletilmesi gerekmez. Haftalık ya da daha uzun kıyı seyirlerinde bile soran olursa günübirlik misafirim geldi dersiniz olur. Uzun süreli ve de özellikle yurt dışı çıkışlarda işletmeniz gerekir ki, o da büyük bir sorun değil.
Bir de; yakınlarınıza ya da arkadaşlarınıza içinde siz (sahibi) olmadan tekneyi seyir için veremezsiniz. Seyirde mutlaka sahibinin teknede olması gerekir.
Her yıl transitlog yenilenir, beş yılda bir çıkış giriş yapılır.
İyi seyirler.
-
Eğer alacağınız teknenin Türk bayrağına gümrüksüz geçme hakkı varsa satın almadan önce yaptırın ve masrafını ödeyin.5 yıl vergi ve harçtan muaf olacaksınız.Yabancı bayrak vergi harç liman pulu transitlog masrafı ile karşılaştırdığınızda tüm masraflarınız dahil 5 yıllık zaman içinde 2 yıl karda olacaksınız.
selamlar yakın zamanda yabancı bayraklı bir yelkenli alma niyetindeyim. Bu tekneyi Türk bayrağına geçirebilme şansım var mı? yukarıda ''Türk bayrağına gümrüksüz geçme hakkı varsa'' derken ne kastedildl acaba.
Eğer Türk bayrağına geçirme şansım varsa zannedersem bir gümrük firması ile temasa geçmem gerekiyor. Bu firmalar ne kadar alıyor bu işlem için. Bilgi paylaşabilirseniz sevinirim. Saygılar
-
Hoş geldiniz. İlk mesajınızın kendinizi tanıtım yazısı olması beklenir.
Alacağınız tekneyi şu anda Türk bayrağına geçirebilmeniz için sahibi Türk veya Türkiye'de oturma izni olan bir yabancı
olması ve tekneyi 17 ocak 2017 tarihinden önce (kanunun çıktığı tarih) edinmiş olması lazım. Bu durumda satıcı Türk bayrağına geçirdikten sonra size satar. Aksi takdirde geçirmeniz mümkün değil.
-
Hoş geldiniz. İlk mesajınızın kendinizi tanıtım yazısı olması beklenir.
Alacağınız tekneyi şu anda Türk bayrağına geçirebilmeniz için sahibi Türk veya Türkiye'de oturma izni olan bir yabancı
olması ve tekneyi 17 ocak 2017 tarihinden önce (kanunun çıktığı tarih) edinmiş olması lazım. Bu durumda satıcı Türk bayrağına geçirdikten sonra size satar. Aksi takdirde geçirmeniz mümkün değil.
Erdal bey ve değerli Gezgin korsanlar, Öncelikle kusuruma bakmayın böyle formlara girmişliğim pek yok bu sebeplede kurallarını inanın bilmiyorum. Bu sebeple kendimi tanıtmadım umarım geç değildir kendimi tanıtayım.
İstanbulda oturuyorum. Bir havayolu firmasında uçuş operasyonda çalışmaktayım. 52 yaş ve emekliliğine 1 adım kalmış halde denizlere dönmeyi, denizi, denizde yaşamayı hedefliyorum. Orta okul çağlarından bu yana sunfish, Gofi ve son olarak rota 4.20 ile yelkenle hasır neşirliğim var ancak son 7-8 yıldır ara vermek zorunda kaldığım yelken hasreti sayesinde aranızdayım... Hepinize sevgi ve saygılar...
Erdal bey... O zaman anlaşılıyor ki alacağımız yelkenlinin sahibini (2017 öncesinden önce tekneyi aldı ise) ikna ederek türk bayrağına geçirmesini istemek gerekecek... tabii geçiş için yapılacak harcama bize ait olacak...
Açıkçası Türk bayrağına geçme isteğim 3 tarafı denizlerle çevrili canım ülkemde ve eğer olurda sınırlar dışına çıkarsam Türk bayrağını göğsümü gere gere taşımak... dalgalandırmak... ama olmazda yabancı bayrakta kalırsakta yapacak bir şey yok...
Sizlerin yabancı bayraklı veya Türk bayraklı tekne alımında tavsiyeniz ve tercihiniz ne olur acaba.
Sevgi ve saygılarımla.
-
İnsan her gün yeni birşey öğreniyor bu forumda....
Yabancı bayraklı teknenizi siz içinde değilken eşe dosta seyir için ver(e)meyecek olmak 5 yıllık vergi muafiyetinden daha büyük bir avantaj değil mi :P
Mehmed'im valla biliyorsun "mi casa es tu casa" (dükkan senin in spanish) ama bir SG kontrolüne girerseniz tekneye el koyup gümrüğe çeker sattırırlar; parasına da el koyarlar.. Sen iyisi mi kirala 2000 dolara bi charter teknesi; senin de benim de kafamız rahat olsun...
Dünyanın en şık bahanesi :D
-
İnsan her gün yeni birşey öğreniyor bu forumda....
Yabancı bayraklı teknenizi siz içinde değilken eşe dosta seyir için ver(e)meyecek olmak 5 yıllık vergi muafiyetinden daha büyük bir avantaj değil mi :P
Mehmed'im valla biliyorsun "mi casa es tu casa" (dükkan senin in spanish) ama bir SG kontrolüne girerseniz tekneye el koyup gümrüğe çeker sattırırlar; parasına da el koyarlar.. Sen iyisi mi kirala 2000 dolara bi charter teknesi; senin de benim de kafamız rahat olsun...
Dünyanın en şık bahanesi :D
Katılıyorum, üstelik SG yabancı bayrak olunca fazla karışmıyor ve teknede bulundurulması zorunlu malzemeler yabancı bayraklı tekneler için geçerli değil. Bir çok avantajı var, tek dezavantajı marina (gümrüklü saha) zorunluluğu. Bir de ne zaman bir kanun değişikliği yapılıp zorluklar çıkarılabileceğini bilememenin sıkıntısı. Bütün bunlardan ayrı olarak ben her zaman Türk bayrağı taşımayı tercih ederim. Ama Türkiye'de istediğim gibi bir tekne bulamazsam dışarıdan tekne alabilirim :). Tekne ve deniz herşeyden önce gelir :).
-
İnsan her gün yeni birşey öğreniyor bu forumda....
Yabancı bayraklı teknenizi siz içinde değilken eşe dosta seyir için ver(e)meyecek olmak 5 yıllık vergi muafiyetinden daha büyük bir avantaj değil mi :P
Mehmed'im valla biliyorsun "mi casa es tu casa" (dükkan senin in spanish) ama bir SG kontrolüne girerseniz tekneye el koyup gümrüğe çeker sattırırlar; parasına da el koyarlar.. Sen iyisi mi kirala 2000 dolara bi charter teknesi; senin de benim de kafamız rahat olsun...
Dünyanın en şık bahanesi :D
Bu günlerde, dövize ihtiyacı olan bir hükümet, yabancı bayraklı teknelere 'git' demez.
-
Merhaba,
bende ABD bayraklıyım. Bu regülasyonla ilgili tüm yazılıp çizilenlerin kaynak düzenlemesi nedir? Hangi yasa / yönetmelik / tebliğ / kurul kararı vs ile 5 yılda bir giriş çıkış, transit log 'da ismi yazmayan teknede kalamaz vs. gibi uygulamalar düzenleniyor bilen var mı acaba ?
Bu gün marinada ABD bayraklı bir teknenin önce 1 yıl, sonrasında 3 ayda bir yurt dışına giriş çıkması gerektiği konusunda telkinlerle karşılaştım. Tabii olduğum yasal dayanağa erişebilmiş değilim. :-\ bilen varsa çok makbule geçecek.
-
Merhaba,
bende ABD bayraklıyım. Bu regülasyonla ilgili tüm yazılıp çizilenlerin kaynak düzenlemesi nedir? Hangi yasa / yönetmelik / tebliğ / kurul kararı vs ile 5 yılda bir giriş çıkış, transit log 'da ismi yazmayan teknede kalamaz vs. gibi uygulamalar düzenleniyor bilen var mı acaba ?
Bu gün marinada ABD bayraklı bir teknenin önce 1 yıl, sonrasında 3 ayda bir yurt dışına giriş çıkması gerektiği konusunda telkinlerle karşılaştım. Tabii olduğum yasal dayanağa erişebilmiş değilim. :-\ bilen varsa çok makbule geçecek.
Ocak-2017'de bayrak affı çıktığından beri yabancı bayraklılara sınırlama, zorluk getireleceği söyleniyor, ama halen aşağıdaki mevzuat geçerli;
Gümrük Genel Tebliği
(Gümrük İşlemleri) (Seri No: 9)
Madde 5– Türk Limanları Yat Kayıt Belgesi’nin geçerlilik süresi bir yıldır. Ancak, yatın kışlamaya bırakılması halinde, kışlama süresi boyunca bu belge geçerlidir.
YAT TURİZMİ YÖNETMELİĞİ
BEŞİNCİ BÖLÜM
Yabancı Yatların Kalış Süreleri ve Kabotaj Hakları
Yatların bırakılması ve kalış süreleri: Madde 46
Türkiye'ye yatları ile birlikte giriş yapan yabancılar, Kanunun 29'ncu maddesi uyarınca yatlarını belgeli
bir yat limanına veya yat çekek yerlerine iki yıla kadar bir süre için kışlama, bakım ve onarım amacı ile
bırakarak başka bir vasıta ile Türkiye'den ayrılabilir.
Bu halde yat limanı veya yat çekek yeri müdüründen alacakları bir belge ile mahalli gümrük idaresine
müracaat ettikleri takdirde, pasaportları üzerinde gerekli işlem yapılır. Bu suretle yat limanında veya yat çekek
yerlerinde kışlayan en az iki yılda bir sahipleri tarafından kullanılan yatlar, ayrıca bir izne gerek kalmaksızın beş
yıla kadar Türkiye'de kalabilirler. Beş yılın bitiminde bu süreyi uzatmaya Bakanlık yetkilidir.
-
Merhaba,
bende ABD bayraklıyım. Bu regülasyonla ilgili tüm yazılıp çizilenlerin kaynak düzenlemesi nedir? Hangi yasa / yönetmelik / tebliğ / kurul kararı vs ile 5 yılda bir giriş çıkış, transit log 'da ismi yazmayan teknede kalamaz vs. gibi uygulamalar düzenleniyor bilen var mı acaba ?
Bu gün marinada ABD bayraklı bir teknenin önce 1 yıl, sonrasında 3 ayda bir yurt dışına giriş çıkması gerektiği konusunda telkinlerle karşılaştım. Tabii olduğum yasal dayanağa erişebilmiş değilim. :-\ bilen varsa çok makbule geçecek.
Ocak-2017'de bayrak affı çıktığından beri yabancı bayraklılara sınırlama, zorluk getireleceği söyleniyor, ama halen aşağıdaki mevzuat geçerli;
Gümrük Genel Tebliği
(Gümrük İşlemleri) (Seri No: 9)
Madde 5– Türk Limanları Yat Kayıt Belgesi’nin geçerlilik süresi bir yıldır. Ancak, yatın kışlamaya bırakılması halinde, kışlama süresi boyunca bu belge geçerlidir.
YAT TURİZMİ YÖNETMELİĞİ
BEŞİNCİ BÖLÜM
Yabancı Yatların Kalış Süreleri ve Kabotaj Hakları
Yatların bırakılması ve kalış süreleri: Madde 46
Türkiye'ye yatları ile birlikte giriş yapan yabancılar, Kanunun 29'ncu maddesi uyarınca yatlarını belgeli
bir yat limanına veya yat çekek yerlerine iki yıla kadar bir süre için kışlama, bakım ve onarım amacı ile
bırakarak başka bir vasıta ile Türkiye'den ayrılabilir.
Bu halde yat limanı veya yat çekek yeri müdüründen alacakları bir belge ile mahalli gümrük idaresine
müracaat ettikleri takdirde, pasaportları üzerinde gerekli işlem yapılır. Bu suretle yat limanında veya yat çekek
yerlerinde kışlayan en az iki yılda bir sahipleri tarafından kullanılan yatlar, ayrıca bir izne gerek kalmaksızın beş
yıla kadar Türkiye'de kalabilirler. Beş yılın bitiminde bu süreyi uzatmaya Bakanlık yetkilidir.
Özgür Korsan'ım çok teşekkür ederim. Burada ifade edilen ...Türkiye'ye yatları ile birlikte giriş yapan yabancılar... tanımı üzerinden, yabancı bayraklı bir teknenin TC vatandaşı bir sahibi olduğumuz için yani yabancı olmadığımız için işleri zorlaştıracak başka bir regülasyon olma durumu söz konusu değil sanırım?
Geçmişe yönelik taramalarda fark ettiğim şey 2017 affında biraz da tetikleyici unsur olması adına böyle bir düzenleme gündeme gelmiş sonra ise rafa kalkmış. Tabii ki tekrar gündeme gelmesi yasa koyucunun takdiri ancak an itibariyle yabacı bayraklı teknenin sahibinin TC vatandaşı olması yada olmaması bir farklılık yaratmaz sanırım? Ayrıca hukukçular daha iyi yorumlayacaktır ancak ABD bayraklı yatımın sahibi de zaten ABD'de kurulu şirket olduğu için, sahibi olan tüzel kişi de yabancı kabul ediliyor olabilir.
-
Ben şimdiye kadar yabancı bayrağın hiçbir olumsuz yanını görmedim.
Transit logda ki isimlerle seyir yaptığınız ve 5 yılda bir komşuya girip çıktığınız sürece problem yok.
Tekrar af çıksa bile ben geçmem herhalde. Yazılan yabancı bayraklılara zorluk çıkarılacak yazıları da gerçekçi değil.
Marinalar en büyük kazancı yabancı bayraklı büyük motoryatlardan elde ediyorlar. Giderlerse marinalar batar
Velhasıl şimdilik yabancı bayrağa devam.
-
Yabancı bayrağın en büyük avantajlarından biri sağladığı görece dokunulmazlık... Türkiye'de yabancı bayraklı tekneye haciz koymak için çok ciddi zaman, emek ve para harcamak; teknenin ve alacak miktarının da bu zaman emek ve paraya değmesi gerekiyor... Şimdiye kadar gördüğüm USA bayraklı icra satışı sayısı 1 (BİR), o da 2008 model bir Azimut 53'tü (bence kısmen teknenin fiyatı [2.5M₺] ama daha çok alacaklının o kayığı o borçluda bırakmama azmiyle yapıldı o satış)... Bu söylediğim özel tekneler için geçerli tabi... Ticari gemiler başka; onlarda genelde gemi sahibi şirket çatma, zarar verme, yasa dışı deşarj vs sebeplerle devlete veya sigorta şirketlerine doğrudan borçlu oluyor ve onların satışı çok daha sık yapılıyor...
-
Yabancı bayrağın en büyük avantajlarından biri sağladığı görece dokunulmazlık... Türkiye'de yabancı bayraklı tekneye haciz koymak için çok ciddi zaman, emek ve para harcamak; teknenin ve alacak miktarının da bu zaman emek ve paraya değmesi gerekiyor... Şimdiye kadar gördüğüm USA bayraklı icra satışı sayısı 1 (BİR), o da 2008 model bir Azimut 53'tü (bence kısmen teknenin fiyatı [2.5M₺] ama daha çok alacaklının o kayığı o borçluda bırakmama azmiyle yapıldı o satış)... Bu söylediğim özel tekneler için geçerli tabi... Ticari gemiler başka; onlarda genelde gemi sahibi şirket çatma, zarar verme, yasa dışı deşarj vs sebeplerle devlete veya sigorta şirketlerine doğrudan borçlu oluyor ve onların satışı çok daha sık yapılıyor...
Yani yabanci bayrakli tekneyi marinaya bagladik, 1 gunluk, 1 haftalik ya da 1 aylik ucret odedik ama tekneyi butun kis orda tuttuk. Marina borca karsilik tekneye el koyamiyor mu?
-
Ben şimdiye kadar yabancı bayrağın hiçbir olumsuz yanını görmedim.
Transit logda ki isimlerle seyir yaptığınız ve 5 yılda bir komşuya girip çıktığınız sürece problem yok.
Tekrar af çıksa bile ben geçmem herhalde. Yazılan yabancı bayraklılara zorluk çıkarılacak yazıları da gerçekçi değil.
Marinalar en büyük kazancı yabancı bayraklı büyük motoryatlardan elde ediyorlar. Giderlerse marinalar batar
Velhasıl şimdilik yabancı bayrağa devam.
Yabanci bayrakli ozel tekne ile diyelim Gocek marina dan ciktim tek basina.. transit log duzenliyor muyum cikarken liman baskanligindan?
Duzenleniyorsa, duzenledim, ciktim Gocek’te bir yerde demirdeyim. Misafirlerim, arkadaslarim geldi ( turk vatandasi ya da yabanci ) , Sarsala’dan aldim tekneye...
Kanunsuz bir is mi yapmis oluyorum? Tekne’ye misafir gelemez mi?
Gelenleri aynen Sarsala’dan gonderirsem okay de.. hep beraber Marmaris e gidersek ? Ya da Yunan adasina gecersek ?
-
Ben şimdiye kadar yabancı bayrağın hiçbir olumsuz yanını görmedim.
Transit logda ki isimlerle seyir yaptığınız ve 5 yılda bir komşuya girip çıktığınız sürece problem yok.
Tekrar af çıksa bile ben geçmem herhalde. Yazılan yabancı bayraklılara zorluk çıkarılacak yazıları da gerçekçi değil.
Marinalar en büyük kazancı yabancı bayraklı büyük motoryatlardan elde ediyorlar. Giderlerse marinalar batar
Velhasıl şimdilik yabancı bayrağa devam.
Yabanci bayrakli ozel tekne ile diyelim Gocek marina dan ciktim tek basina.. transit log duzenliyor muyum cikarken liman baskanligindan?
Duzenleniyorsa, duzenledim, ciktim Gocek’te bir yerde demirdeyim. Misafirlerim, arkadaslarim geldi ( turk vatandasi ya da yabanci ) , Sarsala’dan aldim tekneye...
Kanunsuz bir is mi yapmis oluyorum? Tekne’ye misafir gelemez mi?
Gelenleri aynen Sarsala’dan gonderirsem okay de.. hep beraber Marmaris e gidersek ? Ya da Yunan adasina gecersek ?
Yabancı bayraklı tekneler, yurt dışına çıkış yapmıyorsa, yılda bir transitlog alır. Marinadan istediğin zaman istediğin yere çıkarsın. İstediğin kadar günübirlik misafir ağırlarsın. Uzun süreli seyirlerde ya da yurt dışına misafirlerle çıkış yapıyorsan misafirlerin hepsini transitloga işletirsin.
-
3 senedir Abd bayraklı kullanıyorum. Sadece bir kere Sahil Güvenlik benim kaptan ehliyetimi sordu. Transit log isim kontrolü yapmadı. Teşekkür edip gitti.
Bana acentadan söylenen günübirlik bile olsa teknedeki şahısların transtik logda yazılı olması iyi olur. Sahil Güvenlikten ters birine rastlarsanız problem çıkabiliyormuş.
Ben isim listesinde olmayanları davet etmiyorum. Ya da davet edeceksem listeye ekletiyorum. Ne olur ne olmaz.
-
peki tecrübeli korsanlarım,
bu transit log a isim işletme, yurt dışına çıkarken transit log ‘a işletme yada yılda bir kez transit log yenilene gibi işlemlerde “yetkili acente” ile çalışmak bir zorunluluk mu? Şahsen gerekli evraklar ile liman başkanlıklarında bu işi yürütebilir miyim? Ne kadar süre ve mali masrafı oluyor bu operasyonların acaba ?
-
"Ben isim listesinde olmayanları davet etmiyorum. Ya da davet edeceksem listeye ekletiyorum. Ne olur ne olmaz."
Listede adları yazan şahısların tümü teknede olmalı.
Teknede olanların tümünün adı listede yer almalı.
-
Yabancı bayraklı teknelerde, alınacak transit log'da her gideceğim marina'yı mı işletmem gerekiyor? Transitlog'a yazmadığım bir marinaya veya o şehrin bir koyuna demirleyemez miyim?
-
peki benim de bir sorum olacak.
geçen gün aklıma geldi iyi düşün iyi olsun derler ama dünyanın bin türlü hali var.
yabancı bayraklı bir tekne aldık diyelim, delaware den de şirket açarak (tek ortak) tekneyi de şirkete kayıt ettirdik.
Sonra vefat ettik , sonuçta türk bayraklı olsa mirasçılar istemesi durumunda kolaylıkla satabilirler tekneyi. Ancak tekne Amerikada şirket üzerine kayıtlı ve tek ortak da vefat etti, bundan sonrası sanırım biraz daha zorlu olacak. Mirascıların şirketi üzerine devir alması kısmı biraz zorlu gibi.
çevrede bu tarz bir duruma şahit olan var mıdır ?
Bu konuyu merak ettim. Hukuki süreç nasıl işliyor?
-
Yabancı bayraklı teknelerde, alınacak transit log'da her gideceğim marina'yı mı işletmem gerekiyor? Transitlog'a yazmadığım bir marinaya veya o şehrin bir koyuna demirleyemez miyim?
Transitlog tüm Türkiye için alınıyor. Kanunla yasak olmayan her yere gider koylarda da kalabilirsiniz.
-
Yabancı bayraklı teknelerde, alınacak transit log'da her gideceğim marina'yı mı işletmem gerekiyor? Transitlog'a yazmadığım bir marinaya veya o şehrin bir koyuna demirleyemez miyim?
Transitlog tüm Türkiye için alınıyor. Kanunla yasak olmayan her yere gider koylarda da kalabilirsiniz.
Çok teşekkür ederim 🙏
-
Konuya sonradan dahil oldum ama tanıdığım bir kaptan bana şöyle demişti. SG geldiğinde teknede o an bulunan misafirlerin isimlerinin transitlog'da yazılı olduğunu görmek ister, tam tersi olarak transitlog'da ismi yazılı ancak teknede bir fiil olmayanlar içinde cezai işlem yapar. Bu doğrumudur acaba ? Bu durumda tüm potansiyel misafirlerimizin isimlerini transitlog'a işletip tüm sezonu bu şekilde geçirmemiz mümkün olmaz. Her seyir için ayrı transitlog almamız gerekir ki, bu durum tatil boyunca transitlog peşinde koşmak demektir.
-
Kanun öyle ama bu birebir uygulanan bir şey değil. Sonuçta tekne yabancı bayraklı ve ülkede ziyaretçi konumunda. Bu nedenle tekne kaptanının ve crew'un seyirde tekne üzerinde olması beklenir, crew listesinde olmayanlarında teknede olmaması. Tabii özel bir nedenle karada bırakılmış crew hariç. Teknenize sık gelecek olan aile ferdi ya da arkadaşlarınızın isimlerinin crew listesinde olmasında fayda var. Bunun haricinde sık sık teknenize misafir alıp seyre çıkarsanız bu sahil güvenliğin dikkatini çeker ama nadiren oluyorsa bir şey demiyorlar. Bulunduğunuz marina civarında dolaşıyorsanız oranın sahil güvenliği size aşina olduğu için genellikle bir şey demiyor ama uzun seyirlerde başka bölgelerin sahil güvenliği durdurup sorabilir. Mülteci sorunundan dolayı daha fazla dikkat ediyorlar, bir de sık sık listede olmayan kişilerin seyirde teknede olması yasadışı tekne kiraladığınız şüphesi doğruyor. Yabancı bayraklı tekne sahibi olmanın dezavantajlarından biri de zaten bu.
-
Merhaba Kaptanlarım.
Ben Ali Olgun.
İzmir'de yaşıyorum.
Gezgin Korsan yeni üyesiyim.
Yukarıdaki yazışmalarda, yabancı bayraklı teknelerin balıkçı barınaklarında bağlanamayacağına dair notlar okudum.
Ben de yabancı bayraklı bir tekne alacağım için İzmir'de halihazırda bağlı olduğum balıkçı barınağı yönetimine ve İzmir Liman İşletmesine konuyu sorduğumda, barınakta balıkçıların barınmasından yer var ise ve teknenin boyutları, draftı barınak şartlarına izin veriyorsa, bunun bir sakıncası olmadığını belirttiler.
Yani bu bilgi, doğru olmayabilir.
Saygılar...
-
(https://i.ibb.co/rFHVNwH/dav.jpg) (https://ibb.co/rFHVNwH)
-
Yabancı bayraklı tekneler, sahibi üzerinde olduğu müddetçe, diğer bir deyişle tekneyi uzun süreli kapatıp bırakıp gitmemek kaydıyla balıkçı barınaklarında ve koylarda kalabilir. Eğer uzun süreli bırakılacaksa veya karaya çekilecekse, kışlama yapacaksa ve de bakım yapılacaksa ancak marinalarda ve gümrüklü sahalarda kalabilirler.
-
peki tecrübeli korsanlarım,
bu transit log a isim işletme, yurt dışına çıkarken transit log ‘a işletme yada yılda bir kez transit log yenilene gibi işlemlerde “yetkili acente” ile çalışmak bir zorunluluk mu? Şahsen gerekli evraklar ile liman başkanlıklarında bu işi yürütebilir miyim? Ne kadar süre ve mali masrafı oluyor bu operasyonların acaba ?
Yabancı bayraklı tekne satın aldım ve transitlog çıkarmak istiyorum. Sorunuza yanıt bulabildiniz mi?
-
3 senedir Abd bayraklı kullanıyorum. Sadece bir kere Sahil Güvenlik benim kaptan ehliyetimi sordu. Transit log isim kontrolü yapmadı. Teşekkür edip gitti.
Bana acentadan söylenen günübirlik bile olsa teknedeki şahısların transtik logda yazılı olması iyi olur. Sahil Güvenlikten ters birine rastlarsanız problem çıkabiliyormuş.
Ben isim listesinde olmayanları davet etmiyorum. Ya da davet edeceksem listeye ekletiyorum. Ne olur ne olmaz.
Sinan korsanim merhaba, isim listesine ekleme yaptirma islemi acentasiz yapilabilecek bir islem midir? bir de masraf (islem ve acenta) ne kadar cikmaktadir? ben de abd bayrakli bir tekne alimi konusunda karar vermeye calistigim icin bu konulari merak ediyorum.