Artık işi öğrenmişsiniz...Ben de zor yoldan öğrendim...
Kınalının İstanbul a bakan tarafında doğuya doğru özellikle poyrazda iyi akıntı var (mış) Bana yelkeni sevdiren ve ilk yelken yaptığım tekne olan Bora Bora1 in kaptanı sevgili Hüsne Altıok artık benim yelken yapma isteğimden bezip,teknesinin anahtarlarını -al... ne halt edersen et! diye bana verdiğinde (ki Allah razı olsun,onun sayesinde 2007 den beri bir yelkenlim var) Daksar dan bir arkadaşla bora bora1 e atlayıp yelken yaptıktan sonra Kınalı nın İstanbul a bakan tarafında demir attık... Ben denize atladığımda teknenin 8-10 metre gerisinden çıktım...Akıntı olduğunu o zaman anladım...Deli gibi tekneye yüzmeye çalıştım ama tekneye ulaşamıyordum...Nefesimin kesilmeye başladığı anlarda biraz dinlenmeye kalksam tekneden birkaç metre uzaklaşıyordum... Emanet tekne...Hüsne ye ne derim? Haydiiii...kulaçlamaya devam...Zor bela tekneye ulaştım... Teknedeki arkadaşta durumun vehametinin farkında ama gözüne ışık tutulmuş tavşan gibi ne -halat at! lafımı dinliyor,ne de başka bir şey yapıyor...
Buradan çıkardığım dersler;
1- Demir attın mı kardeşim? Tuttu mu? Denize dalmadan evvel bir tükür! Evet evet...tükürün...Tükürüğünüz teknenin kıçından geriye hızlıca gidiyorsa atlamadan evvel bir halat atın...Halatı bırakmayın...
2- Kıyıya yakın demir attınız ve akıntı sebebiyle tekneye yüzemiyor musunuz? Kıyıya yüzün...Yürüyerek tekneyi geçin...teknenin 100-200 m ön taraflarından suya tekrar girip akıntıyı kullanarak tekneye yüzün...
3- Kıçında motoru bağlı botunuz kullanacak biri tarafından alesta olsun...
4-Serinlemek için değil ilk önce tekne ve demiri kontrol için denize dalın ve her zaman palet ve maske ile şnorkel kullanın...
5-İlk dört maddeyi yapmadıysanız ya da sağlayamıyorsanız suya atlamayın
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap