0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Hep derler, Ege için ideal tekne dizaynı bir tirhandildir.Bunun sebebi nedir?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapHep derler, Ege için ideal tekne dizaynı bir tirhandildir.Bunun sebebi nedir?Her su yolu üstünde gerek tekne gerek yelken donanımı olarak değişik tasarımlar geliştirilmiş ve kabul görenler hayatta kalmıştır. Karadeniz'de liimanların olmadığı için altı düz ve nispeten sağlam bir ağaç olan kestane ve meşeden yapılmış tekneler hakimdir, bunun nedeni, felenk üzerinde hasar görmeden karaya alınabilmelieridir. Hava sertlediğinde kum üzerine bir kaç kalas atar ve karaya alırsınız. Nil nehrindeki tekneler yelkenle yukarı Mısır'a çıkıp akıntı ile aşağı inecek tasarımdadır. Ege tekneleri liman içinde kolay manevra yapabilecek kadar su kesimleri az teknelerdir. Karadeniz gibi aşırı dalga ve rüzgar olmadığından, olduğunda ise sığınılabilecek yer çok olduğundan Karadeniz tekneleri gibi aşırı sağlam yapılara ihtiyaç duymazlar, daha hafif olan çam ağacı ile kaplıdırlar. Karadeniz teknelerinde tek direk kullanılırken, rüzgarın daha mutedil olduğu Ege'de direk çok yükseltilemediğinden çift direk kullanılmıştır. Aslında ilk guletler uskunadır. Herhalde motorların takılması ve direklerin yelkenden çok pasarellayı taşımak için takılması sonucunda keç armaya dönmüştür. Direk boyunun arttırılamaması sanırım daha çok üçgen yelken kullanan Ege ve Karadeniz'de yelken alanının el ile kontrol edilebilecek ebatta tutulması gereğidir.
Üstünde Helikopter platfomu,İçinde jakuzi olan tipsizlermi yoksa aşağıda resmini koyduğum güzellik abidesimi.Tekne dizaynları çok değişti ancak klasiklerdeki güzellikde kayboldu Örneğin şimdinin gemiden başka herşeye benzeyen cruise gemileri ile Q Elizabeth gibi efsane gemileri mukayase edin.Otomobillerdede aynı durum geçerli eski klasiklermi yoksa şimdiki modellermiBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÜstünde Helikopter platfomu,İçinde jakuzi olan tipsizlermi yoksa aşağıda resmini koyduğum güzellik abidesimi.Tekne dizaynları çok değişti ancak klasiklerdeki güzellikde kayboldu Örneğin şimdinin gemiden başka herşeye benzeyen cruise gemileri ile Q Elizabeth gibi efsane gemileri mukayase edin.Otomobillerdede aynı durum geçerli eski klasiklermi yoksa şimdiki modellermiBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKomutanım,keyifli, sakin denizde kuğu gibi giderken eskiler ile seyir etmek mutlaka güzeldir ama sıkıntılı denizde sanırım modern formlar denizcilikleri ile daha öne çıkacaktır ve o havada sanırım bir klasikte olmaktansa modern ve daha donanımlı bir araçta olmak daha iyi olabilir. Yakıt ekonomisi ve daha az kişiyle idare edilebilirlik ayrıca değerlendirilmelidir. Bu söylediğim kara araçları içinde geçerli. Güvenilirlik ve ekonomi modern araçlarda klasiklere göre 2-3 kat geliştirilmiş durumda.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÜstünde Helikopter platfomu,İçinde jakuzi olan tipsizlermi yoksa aşağıda resmini koyduğum güzellik abidesimi.Tekne dizaynları çok değişti ancak klasiklerdeki güzellikde kayboldu Örneğin şimdinin gemiden başka herşeye benzeyen cruise gemileri ile Q Elizabeth gibi efsane gemileri mukayase edin.Otomobillerdede aynı durum geçerli eski klasiklermi yoksa şimdiki modellermiBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKomutanım,keyifli, sakin denizde kuğu gibi giderken eskiler ile seyir etmek mutlaka güzeldir ama sıkıntılı denizde sanırım modern formlar denizcilikleri ile daha öne çıkacaktır ve o havada sanırım bir klasikte olmaktansa modern ve daha donanımlı bir araçta olmak daha iyi olabilir. Yakıt ekonomisi ve daha az kişiyle idare edilebilirlik ayrıca değerlendirilmelidir. Bu söylediğim kara araçları içinde geçerli. Güvenilirlik ve ekonomi modern araçlarda klasiklere göre 2-3 kat geliştirilmiş durumda. Ömercim; Özkan Gülkaynak, bilinen ve eski bir dizayn olan Bristol Channel Cutter dizaynını az bir modifikasyon ile imal edip(Kayıtsız III), hiçbir elektronik donanımı olmadan tüm dünyayı dolaştı.Sonuçta güvenilir teknolojiler iyidir.Bu yeni bir dizayn olabilir (VOR tekneleri gib) veya Kısmet gibi bir Double Ender olabilir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÜstünde Helikopter platfomu,İçinde jakuzi olan tipsizlermi yoksa aşağıda resmini koyduğum güzellik abidesimi.Tekne dizaynları çok değişti ancak klasiklerdeki güzellikde kayboldu Örneğin şimdinin gemiden başka herşeye benzeyen cruise gemileri ile Q Elizabeth gibi efsane gemileri mukayase edin.Otomobillerdede aynı durum geçerli eski klasiklermi yoksa şimdiki modellermiBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKomutanım,keyifli, sakin denizde kuğu gibi giderken eskiler ile seyir etmek mutlaka güzeldir ama sıkıntılı denizde sanırım modern formlar denizcilikleri ile daha öne çıkacaktır ve o havada sanırım bir klasikte olmaktansa modern ve daha donanımlı bir araçta olmak daha iyi olabilir. Yakıt ekonomisi ve daha az kişiyle idare edilebilirlik ayrıca değerlendirilmelidir. Bu söylediğim kara araçları içinde geçerli. Güvenilirlik ve ekonomi modern araçlarda klasiklere göre 2-3 kat geliştirilmiş durumda. Ömercim; Özkan Gülkaynak, bilinen ve eski bir dizayn olan Bristol Channel Cutter dizaynını az bir modifikasyon ile imal edip(Kayıtsız III), hiçbir elektronik donanımı olmadan tüm dünyayı dolaştı.Sonuçta güvenilir teknolojiler iyidir.Bu yeni bir dizayn olabilir (VOR tekneleri gib) veya Kısmet gibi bir Double Ender olabilir.Bizler vasat seviyede denizcilik uğraşı olan insanlarız ve bu işi keyif için yapan insanlarız. Burada yapılmamışı yapmak yada rekorlar kırmak için uğraş vermekte olan kimsenin olduğunu sanmıyorum, varsa yazsın, sessiz durmasın. Kıstas olarak dünya serilerini ve uç örnekleri kast ediyorum tabiki. Gülkaynağın teknesi veya Kısmet yüksek seviyede denizcilik bilgi, beceri, deneyim ve en önemlisi de kaybedecek bir şeyi olmayan yada olmadığına (aile mesela) inanan insanların altında bu maceralara koşulabilir deniz araçlarıdır. Uç örnekleri kendimize hedef alamayız. İşte size en uç örnek Erden Eruçtur.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAdamın okyanus geçmek için yelkene, motora bile ihtiyacı yok, kürekle geçiyor okyanusu ve daha neleri kas gücü ile yapıyor. CV sini ve kurduğu vakfı bu siteden inceleyebilirsiniz. Adamın sloganı "kasla git".O nedenle vasat denizcilere yüksek teknoloji ve dizaynlar daha yakışır. Ümit; bu arada Erden Eruç BAL'lıdır, medarı iftiharlarımızdandır.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÜstünde Helikopter platfomu,İçinde jakuzi olan tipsizlermi yoksa aşağıda resmini koyduğum güzellik abidesimi.Tekne dizaynları çok değişti ancak klasiklerdeki güzellikde kayboldu Örneğin şimdinin gemiden başka herşeye benzeyen cruise gemileri ile Q Elizabeth gibi efsane gemileri mukayase edin.Otomobillerdede aynı durum geçerli eski klasiklermi yoksa şimdiki modellermiBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapKomutanım,keyifli, sakin denizde kuğu gibi giderken eskiler ile seyir etmek mutlaka güzeldir ama sıkıntılı denizde sanırım modern formlar denizcilikleri ile daha öne çıkacaktır ve o havada sanırım bir klasikte olmaktansa modern ve daha donanımlı bir araçta olmak daha iyi olabilir. Yakıt ekonomisi ve daha az kişiyle idare edilebilirlik ayrıca değerlendirilmelidir. Bu söylediğim kara araçları içinde geçerli. Güvenilirlik ve ekonomi modern araçlarda klasiklere göre 2-3 kat geliştirilmiş durumda. Ömercim; Özkan Gülkaynak, bilinen ve eski bir dizayn olan Bristol Channel Cutter dizaynını az bir modifikasyon ile imal edip(Kayıtsız III), hiçbir elektronik donanımı olmadan tüm dünyayı dolaştı.Sonuçta güvenilir teknolojiler iyidir.Bu yeni bir dizayn olabilir (VOR tekneleri gib) veya Kısmet gibi bir Double Ender olabilir.Bizler vasat seviyede denizcilik uğraşı olan insanlarız ve bu işi keyif için yapan insanlarız. Burada yapılmamışı yapmak yada rekorlar kırmak için uğraş vermekte olan kimsenin olduğunu sanmıyorum, varsa yazsın, sessiz durmasın. Kıstas olarak dünya serilerini ve uç örnekleri kast ediyorum tabiki. Gülkaynağın teknesi veya Kısmet yüksek seviyede denizcilik bilgi, beceri, deneyim ve en önemlisi de kaybedecek bir şeyi olmayan yada olmadığına (aile mesela) inanan insanların altında bu maceralara koşulabilir deniz araçlarıdır. Uç örnekleri kendimize hedef alamayız. İşte size en uç örnek Erden Eruçtur.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAdamın okyanus geçmek için yelkene, motora bile ihtiyacı yok, kürekle geçiyor okyanusu ve daha neleri kas gücü ile yapıyor. CV sini ve kurduğu vakfı bu siteden inceleyebilirsiniz. Adamın sloganı "kasla git".O nedenle vasat denizcilere yüksek teknoloji ve dizaynlar daha yakışır. Ümit; bu arada Erden Eruç BAL'lıdır, medarı iftiharlarımızdandır.A, biliyorum Erden Eruç'u...BAL lı mıymış.Hiç hoşlanmadım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap(Başka şehirde yaşayanlar bilmezler.İzmir de Bornova Anadolu Lisesi ile İZMİR ATATÜRK LİSESİ arasında ezeli bir rekabet vardır.Özellikle spor karşılaşmalarında ciddi bir kapışma olur. )Benim tecrübeme göre, denizde yedekli olmak iyidir. Çift motorlu bir motoryatın var ve bunları birbirinden ayırabilyorsan, iyidir.Yelkenlinin anvantajı burada ortaya çıkıyor.Teknolojide ise mekanik, bence, denizde daha güvenilirdir.Elektronik cicli bicili şeyler suya çok dayanmıyor.
İZMİR ATATÜRK LİSESİ mi dedi birileri... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap