0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #30 : Şubat 15, 2019, 11:09:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hep derler, Ege için ideal tekne dizaynı bir tirhandildir.
Bunun sebebi nedir?


Tirhandil karteli çıkarmış o lafı....
Bence Uçurtma O laf ...


*

    A. Ç.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #31 : Şubat 15, 2019, 11:41:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hep derler, Ege için ideal tekne dizaynı bir tirhandildir.
Bunun sebebi nedir?

Her su yolu üstünde gerek tekne gerek yelken donanımı olarak değişik tasarımlar geliştirilmiş ve kabul görenler hayatta kalmıştır. Karadeniz'de liimanların olmadığı için altı düz ve nispeten sağlam bir ağaç olan kestane ve meşeden yapılmış tekneler hakimdir, bunun nedeni, felenk üzerinde hasar görmeden karaya alınabilmelieridir. Hava sertlediğinde kum üzerine bir kaç kalas atar  ve karaya alırsınız. Nil nehrindeki tekneler yelkenle yukarı Mısır'a çıkıp akıntı ile aşağı inecek tasarımdadır. Ege tekneleri liman içinde kolay manevra yapabilecek kadar su kesimleri az teknelerdir. Karadeniz gibi aşırı dalga ve rüzgar olmadığından, olduğunda ise sığınılabilecek yer çok olduğundan Karadeniz tekneleri gibi aşırı sağlam yapılara ihtiyaç duymazlar, daha hafif olan çam ağacı ile kaplıdırlar. Karadeniz teknelerinde tek direk kullanılırken, rüzgarın daha mutedil olduğu Ege'de direk çok yükseltilemediğinden çift direk kullanılmıştır. Aslında ilk guletler uskunadır. Herhalde motorların takılması ve direklerin yelkenden çok pasarellayı taşımak için takılması sonucunda keç armaya dönmüştür.   

Direk boyunun arttırılamaması sanırım daha çok üçgen yelken kullanan Ege ve Karadeniz'de yelken alanının el ile kontrol edilebilecek ebatta tutulması gereğidir.
« Son Düzenleme: Şubat 15, 2019, 11:43:35 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »


*

    Ü. Ö.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #32 : Şubat 15, 2019, 11:50:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hep derler, Ege için ideal tekne dizaynı bir tirhandildir.
Bunun sebebi nedir?

Tamamen şahsi yorumum olmak üzere:

Eskiden derin karinalı taşımacılık yapan büyük yelkenliler manevra zorluğu sebebiyle limana bağlanmadan açıkta demir atarmış. Limana malları kürekli sandallar taşıyor pek çok tarihi fotoğraflarda bile, ki o sandalların formu küçük bir tirhandil aslında. Bence, Ege adaları ve ana kara arasında görece kısa mesafelerde, görece az yükü daha sık periyodlarla, pratik şekilde taşımak gerektiğinden çözüm aranmış ve bu sandal mantığı büyütülüp kullanılmış.

Limanlara kürekle yanaşabilmek ve ya direk sığ kuma oturacak kadar yanaşıp yükleme boşaltma yapabilmek pratik bulunmuş. Ayrıca azgın okyanus dalgaları yok, yolda süpriz havaya yakalanacak çok uzun seyirler yok, hava bozsa sığınacak koy, liman çok. Geniş karnıyla katamaran mantığına yakın bir yelken stabilitesi de var.

Özet olarak Tirhandil "Ege için en ideal tekne demek", "Öyle uzak, açık denizlere gitme ama, Ege'de güzel iş görür, yapımı da kullanımı da pratiktir" demek. Zamanının denizciliğinin Şahin'i, Doğan'ı gibi yani...

Benim babamın dedesi Türkiye'den (başta Bodrum), Yunan adalarına yelkenli Tırhandillerle canlı hayvan, tulum içine basılmış peynir gibi bozulmayan süt ürünleri, hatta yakacak amaçlı odun gibi malları götürür satarmış. Döviz falan da geçmez, ticaret altın karşılığı yapılırmış. O vakit işler iyiyken, yılını bilmiyorum, yasak gelmiş adalarla bu ticarete. Eldeki imkanlarla yeni bir iş kolu yaratmak istenince 'süngercilik' başlamış. Hatta o zamanın büyücek olan yelkenli trandilleri sünger avına çıkan 5-6 teknelik grubun 'depo teknesi' olarak kullanılmış. Zamanla yelkenler motora dönmüş zaten.


*

    İ. E.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #33 : Şubat 15, 2019, 11:50:37 »
Üstünde Helikopter platfomu,İçinde jakuzi olan tipsizlermi yoksa aşağıda resmini koyduğum güzellik abidesimi.Tekne dizaynları çok değişti ancak klasiklerdeki güzellikde kayboldu Örneğin şimdinin gemiden başka herşeye benzeyen cruise gemileri ile Q Elizabeth gibi efsane gemileri mukayase edin.Otomobillerdede aynı durum geçerli eski klasiklermi yoksa şimdiki modellermi

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Y. A.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #34 : Şubat 15, 2019, 11:52:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hep derler, Ege için ideal tekne dizaynı bir tirhandildir.
Bunun sebebi nedir?

Her su yolu üstünde gerek tekne gerek yelken donanımı olarak değişik tasarımlar geliştirilmiş ve kabul görenler hayatta kalmıştır. Karadeniz'de liimanların olmadığı için altı düz ve nispeten sağlam bir ağaç olan kestane ve meşeden yapılmış tekneler hakimdir, bunun nedeni, felenk üzerinde hasar görmeden karaya alınabilmelieridir. Hava sertlediğinde kum üzerine bir kaç kalas atar  ve karaya alırsınız. Nil nehrindeki tekneler yelkenle yukarı Mısır'a çıkıp akıntı ile aşağı inecek tasarımdadır. Ege tekneleri liman içinde kolay manevra yapabilecek kadar su kesimleri az teknelerdir. Karadeniz gibi aşırı dalga ve rüzgar olmadığından, olduğunda ise sığınılabilecek yer çok olduğundan Karadeniz tekneleri gibi aşırı sağlam yapılara ihtiyaç duymazlar, daha hafif olan çam ağacı ile kaplıdırlar. Karadeniz teknelerinde tek direk kullanılırken, rüzgarın daha mutedil olduğu Ege'de direk çok yükseltilemediğinden çift direk kullanılmıştır. Aslında ilk guletler uskunadır. Herhalde motorların takılması ve direklerin yelkenden çok pasarellayı taşımak için takılması sonucunda keç armaya dönmüştür.   

Direk boyunun arttırılamaması sanırım daha çok üçgen yelken kullanan Ege ve Karadeniz'de yelken alanının el ile kontrol edilebilecek ebatta tutulması gereğidir.

Bilgi ve tecrübenizi benim gibi bu işe yeni başlayan insanlara bu kadar güzel anlatmanızdan dolayı teşekkür ediyorum.
Arama motorları halt etmiş yanınızda vallaha helal olsun. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    O. E.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #35 : Şubat 15, 2019, 11:53:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Üstünde Helikopter platfomu,İçinde jakuzi olan tipsizlermi yoksa aşağıda resmini koyduğum güzellik abidesimi.Tekne dizaynları çok değişti ancak klasiklerdeki güzellikde kayboldu Örneğin şimdinin gemiden başka herşeye benzeyen cruise gemileri ile Q Elizabeth gibi efsane gemileri mukayase edin.Otomobillerdede aynı durum geçerli eski klasiklermi yoksa şimdiki modellermi

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Haftalık 45.000$ Amerika gibi yerde çok iyi para ...
*

    Y. A.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #36 : Şubat 15, 2019, 12:00:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Üstünde Helikopter platfomu,İçinde jakuzi olan tipsizlermi yoksa aşağıda resmini koyduğum güzellik abidesimi.Tekne dizaynları çok değişti ancak klasiklerdeki güzellikde kayboldu Örneğin şimdinin gemiden başka herşeye benzeyen cruise gemileri ile Q Elizabeth gibi efsane gemileri mukayase edin.Otomobillerdede aynı durum geçerli eski klasiklermi yoksa şimdiki modellermi

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kesinlikle aynı fikirdeyim hele şu arap para babalarının bu işe de bulaşmalarından sonra ortaya çıkan tasarımları masmavi sularda görünce midem bulanıyor.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #37 : Şubat 15, 2019, 12:48:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Üstünde Helikopter platfomu,İçinde jakuzi olan tipsizlermi yoksa aşağıda resmini koyduğum güzellik abidesimi.Tekne dizaynları çok değişti ancak klasiklerdeki güzellikde kayboldu Örneğin şimdinin gemiden başka herşeye benzeyen cruise gemileri ile Q Elizabeth gibi efsane gemileri mukayase edin.Otomobillerdede aynı durum geçerli eski klasiklermi yoksa şimdiki modellermi

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Komutanım,

keyifli, sakin denizde kuğu gibi giderken eskiler ile seyir etmek mutlaka güzeldir ama sıkıntılı denizde sanırım modern formlar denizcilikleri ile daha öne çıkacaktır ve o havada sanırım bir klasikte olmaktansa modern ve daha donanımlı bir araçta olmak daha iyi olabilir. Yakıt ekonomisi ve daha az kişiyle idare edilebilirlik ayrıca değerlendirilmelidir. Bu söylediğim kara araçları içinde geçerli. Güvenilirlik ve ekonomi modern araçlarda klasiklere göre 2-3 kat geliştirilmiş durumda.
*

    B. E.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #38 : Şubat 15, 2019, 14:31:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Üstünde Helikopter platfomu,İçinde jakuzi olan tipsizlermi yoksa aşağıda resmini koyduğum güzellik abidesimi.Tekne dizaynları çok değişti ancak klasiklerdeki güzellikde kayboldu Örneğin şimdinin gemiden başka herşeye benzeyen cruise gemileri ile Q Elizabeth gibi efsane gemileri mukayase edin.Otomobillerdede aynı durum geçerli eski klasiklermi yoksa şimdiki modellermi

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Komutanım,

keyifli, sakin denizde kuğu gibi giderken eskiler ile seyir etmek mutlaka güzeldir ama sıkıntılı denizde sanırım modern formlar denizcilikleri ile daha öne çıkacaktır ve o havada sanırım bir klasikte olmaktansa modern ve daha donanımlı bir araçta olmak daha iyi olabilir. Yakıt ekonomisi ve daha az kişiyle idare edilebilirlik ayrıca değerlendirilmelidir. Bu söylediğim kara araçları içinde geçerli. Güvenilirlik ve ekonomi modern araçlarda klasiklere göre 2-3 kat geliştirilmiş durumda.

Ömercim; Özkan Gülkaynak,  bilinen ve eski bir dizayn olan Bristol Channel Cutter dizaynını az bir modifikasyon ile imal edip(Kayıtsız III), hiçbir elektronik donanımı olmadan tüm dünyayı dolaştı.
Sonuçta güvenilir teknolojiler iyidir.Bu yeni bir dizayn olabilir (VOR tekneleri gib) veya Kısmet gibi bir Double Ender olabilir.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #39 : Şubat 15, 2019, 15:08:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Üstünde Helikopter platfomu,İçinde jakuzi olan tipsizlermi yoksa aşağıda resmini koyduğum güzellik abidesimi.Tekne dizaynları çok değişti ancak klasiklerdeki güzellikde kayboldu Örneğin şimdinin gemiden başka herşeye benzeyen cruise gemileri ile Q Elizabeth gibi efsane gemileri mukayase edin.Otomobillerdede aynı durum geçerli eski klasiklermi yoksa şimdiki modellermi

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Komutanım,

keyifli, sakin denizde kuğu gibi giderken eskiler ile seyir etmek mutlaka güzeldir ama sıkıntılı denizde sanırım modern formlar denizcilikleri ile daha öne çıkacaktır ve o havada sanırım bir klasikte olmaktansa modern ve daha donanımlı bir araçta olmak daha iyi olabilir. Yakıt ekonomisi ve daha az kişiyle idare edilebilirlik ayrıca değerlendirilmelidir. Bu söylediğim kara araçları içinde geçerli. Güvenilirlik ve ekonomi modern araçlarda klasiklere göre 2-3 kat geliştirilmiş durumda.

Ömercim; Özkan Gülkaynak,  bilinen ve eski bir dizayn olan Bristol Channel Cutter dizaynını az bir modifikasyon ile imal edip(Kayıtsız III), hiçbir elektronik donanımı olmadan tüm dünyayı dolaştı.
Sonuçta güvenilir teknolojiler iyidir.Bu yeni bir dizayn olabilir (VOR tekneleri gib) veya Kısmet gibi bir Double Ender olabilir.
Bizler vasat seviyede denizcilik uğraşı olan insanlarız ve bu işi keyif için yapan insanlarız.

Burada yapılmamışı yapmak yada rekorlar kırmak için uğraş vermekte olan kimsenin olduğunu sanmıyorum, varsa yazsın, sessiz durmasın. Kıstas olarak dünya serilerini ve uç örnekleri kast ediyorum tabiki.

Gülkaynağın teknesi veya  Kısmet yüksek seviyede denizcilik bilgi, beceri, deneyim ve en önemlisi de kaybedecek bir şeyi olmayan yada olmadığına (aile mesela) inanan insanların altında bu maceralara koşulabilir deniz araçlarıdır.

Uç örnekleri kendimize hedef alamayız. İşte size en uç örnek Erden Eruçtur.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Adamın okyanus geçmek için yelkene, motora bile ihtiyacı yok, kürekle geçiyor okyanusu ve daha neleri kas gücü ile yapıyor. CV sini ve kurduğu vakfı bu siteden inceleyebilirsiniz. Adamın sloganı "kasla git".

O nedenle vasat denizcilere yüksek teknoloji ve dizaynlar daha yakışır.

Ümit; bu arada Erden Eruç BAL'lıdır, medarı iftiharlarımızdandır.
*

    B. E.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #40 : Şubat 15, 2019, 15:24:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Üstünde Helikopter platfomu,İçinde jakuzi olan tipsizlermi yoksa aşağıda resmini koyduğum güzellik abidesimi.Tekne dizaynları çok değişti ancak klasiklerdeki güzellikde kayboldu Örneğin şimdinin gemiden başka herşeye benzeyen cruise gemileri ile Q Elizabeth gibi efsane gemileri mukayase edin.Otomobillerdede aynı durum geçerli eski klasiklermi yoksa şimdiki modellermi

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Komutanım,

keyifli, sakin denizde kuğu gibi giderken eskiler ile seyir etmek mutlaka güzeldir ama sıkıntılı denizde sanırım modern formlar denizcilikleri ile daha öne çıkacaktır ve o havada sanırım bir klasikte olmaktansa modern ve daha donanımlı bir araçta olmak daha iyi olabilir. Yakıt ekonomisi ve daha az kişiyle idare edilebilirlik ayrıca değerlendirilmelidir. Bu söylediğim kara araçları içinde geçerli. Güvenilirlik ve ekonomi modern araçlarda klasiklere göre 2-3 kat geliştirilmiş durumda.

Ömercim; Özkan Gülkaynak,  bilinen ve eski bir dizayn olan Bristol Channel Cutter dizaynını az bir modifikasyon ile imal edip(Kayıtsız III), hiçbir elektronik donanımı olmadan tüm dünyayı dolaştı.
Sonuçta güvenilir teknolojiler iyidir.Bu yeni bir dizayn olabilir (VOR tekneleri gib) veya Kısmet gibi bir Double Ender olabilir.
Bizler vasat seviyede denizcilik uğraşı olan insanlarız ve bu işi keyif için yapan insanlarız.

Burada yapılmamışı yapmak yada rekorlar kırmak için uğraş vermekte olan kimsenin olduğunu sanmıyorum, varsa yazsın, sessiz durmasın. Kıstas olarak dünya serilerini ve uç örnekleri kast ediyorum tabiki.

Gülkaynağın teknesi veya  Kısmet yüksek seviyede denizcilik bilgi, beceri, deneyim ve en önemlisi de kaybedecek bir şeyi olmayan yada olmadığına (aile mesela) inanan insanların altında bu maceralara koşulabilir deniz araçlarıdır.

Uç örnekleri kendimize hedef alamayız. İşte size en uç örnek Erden Eruçtur.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Adamın okyanus geçmek için yelkene, motora bile ihtiyacı yok, kürekle geçiyor okyanusu ve daha neleri kas gücü ile yapıyor. CV sini ve kurduğu vakfı bu siteden inceleyebilirsiniz. Adamın sloganı "kasla git".

O nedenle vasat denizcilere yüksek teknoloji ve dizaynlar daha yakışır.

Ümit; bu arada Erden Eruç BAL'lıdır, medarı iftiharlarımızdandır.

A, biliyorum Erden Eruç'u...BAL lı mıymış.Hiç hoşlanmadım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

(Başka şehirde yaşayanlar bilmezler.İzmir de Bornova Anadolu Lisesi ile İZMİR ATATÜRK LİSESİ arasında ezeli bir rekabet vardır.
Özellikle spor karşılaşmalarında ciddi bir kapışma olur. )

Benim tecrübeme göre, denizde yedekli olmak iyidir. Çift motorlu bir motoryatın var ve bunları birbirinden ayırabilyorsan, iyidir.
Yelkenlinin anvantajı burada ortaya çıkıyor.
Teknolojide ise mekanik, bence, denizde daha güvenilirdir.Elektronik cicli bicili şeyler suya çok dayanmıyor.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #41 : Şubat 15, 2019, 15:45:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Üstünde Helikopter platfomu,İçinde jakuzi olan tipsizlermi yoksa aşağıda resmini koyduğum güzellik abidesimi.Tekne dizaynları çok değişti ancak klasiklerdeki güzellikde kayboldu Örneğin şimdinin gemiden başka herşeye benzeyen cruise gemileri ile Q Elizabeth gibi efsane gemileri mukayase edin.Otomobillerdede aynı durum geçerli eski klasiklermi yoksa şimdiki modellermi

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Komutanım,

keyifli, sakin denizde kuğu gibi giderken eskiler ile seyir etmek mutlaka güzeldir ama sıkıntılı denizde sanırım modern formlar denizcilikleri ile daha öne çıkacaktır ve o havada sanırım bir klasikte olmaktansa modern ve daha donanımlı bir araçta olmak daha iyi olabilir. Yakıt ekonomisi ve daha az kişiyle idare edilebilirlik ayrıca değerlendirilmelidir. Bu söylediğim kara araçları içinde geçerli. Güvenilirlik ve ekonomi modern araçlarda klasiklere göre 2-3 kat geliştirilmiş durumda.

Ömercim; Özkan Gülkaynak,  bilinen ve eski bir dizayn olan Bristol Channel Cutter dizaynını az bir modifikasyon ile imal edip(Kayıtsız III), hiçbir elektronik donanımı olmadan tüm dünyayı dolaştı.
Sonuçta güvenilir teknolojiler iyidir.Bu yeni bir dizayn olabilir (VOR tekneleri gib) veya Kısmet gibi bir Double Ender olabilir.
Bizler vasat seviyede denizcilik uğraşı olan insanlarız ve bu işi keyif için yapan insanlarız.

Burada yapılmamışı yapmak yada rekorlar kırmak için uğraş vermekte olan kimsenin olduğunu sanmıyorum, varsa yazsın, sessiz durmasın. Kıstas olarak dünya serilerini ve uç örnekleri kast ediyorum tabiki.

Gülkaynağın teknesi veya  Kısmet yüksek seviyede denizcilik bilgi, beceri, deneyim ve en önemlisi de kaybedecek bir şeyi olmayan yada olmadığına (aile mesela) inanan insanların altında bu maceralara koşulabilir deniz araçlarıdır.

Uç örnekleri kendimize hedef alamayız. İşte size en uç örnek Erden Eruçtur.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Adamın okyanus geçmek için yelkene, motora bile ihtiyacı yok, kürekle geçiyor okyanusu ve daha neleri kas gücü ile yapıyor. CV sini ve kurduğu vakfı bu siteden inceleyebilirsiniz. Adamın sloganı "kasla git".

O nedenle vasat denizcilere yüksek teknoloji ve dizaynlar daha yakışır.

Ümit; bu arada Erden Eruç BAL'lıdır, medarı iftiharlarımızdandır.

A, biliyorum Erden Eruç'u...BAL lı mıymış.Hiç hoşlanmadım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

(Başka şehirde yaşayanlar bilmezler.İzmir de Bornova Anadolu Lisesi ile İZMİR ATATÜRK LİSESİ arasında ezeli bir rekabet vardır.
Özellikle spor karşılaşmalarında ciddi bir kapışma olur. )

Benim tecrübeme göre, denizde yedekli olmak iyidir. Çift motorlu bir motoryatın var ve bunları birbirinden ayırabilyorsan, iyidir.
Yelkenlinin anvantajı burada ortaya çıkıyor.
Teknolojide ise mekanik, bence, denizde daha güvenilirdir.Elektronik cicli bicili şeyler suya çok dayanmıyor.

Neden kendi liseni büyük harflerle yazıyorsun da benim lisemin adının sadece baş harflerini büyük, geri kalanını küçük yazıyorsun ?
*

    E. A. A.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #42 : Şubat 15, 2019, 15:57:40 »
İZMİR  ATATÜRK LİSESİ mi dedi birileri... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ü. Ö.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #43 : Şubat 15, 2019, 18:30:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İZMİR  ATATÜRK LİSESİ mi dedi birileri... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben de BAL + 1 diyeyim ve bir anımı paylaşayım:

Şaka değil öyle bir gelenek süregelmiş BAL ve İAL kanlı bıçaklı. Bizim İAL de bir arkadaşımız var o zamanlar, adını Eray diye hatırliyorum ama emin değilim şu an. ( Eray kanun çalardı. Orgu da önüne dik koyar çalardı)

Çağirdi bizi gittik Ataturk Lisesinde asıl futbol sahasının dışında, şimdi otopark olan yerde top oynuyoruz. Okul kapaliydi, ya geç saat, ya hafta sonu.

Bir ögretmen geldi burada top oynamayın dedi bize. Bizim arkadaş şirinlik olsun diye sanirım, bizim BAL'dan olduğumuzu söyleyince öğretmenin bir hoşuna gitti.
Esas futbol sahasına soktu bizi. Orada oynayanların keyfini kaçirdik, pis pis bakiyorlar. Ögretmen de çok özel bir iş yapmış havasinda mutlu mutlu seyrediyor, "yok biz oynamayalım" da diyemedik, zoraki oynadık.
*

    E. A. A.

Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #44 : Şubat 15, 2019, 18:50:33 »
Düşmanım olsun toprağımdan  olsun be... BAL da bizim bittabii...
Modern tekne ve cihazlar geyiği kıyamete kadar sürer ben kıyamet ötesinde bile teknolojiyi elektroniği savunurum birinci sıradadırlar, diğerlerini de yok saymayız filhakika ikincidirler.