0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #75 : Mayıs 03, 2019, 20:31:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu tekne de iyi evrilmiş. Gyroscopun ne amaca hizmet için tekneye konduğuna dikkat edin lütfen.



Ördek avcıları için geliştirilmiş  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 655
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #76 : Mayıs 03, 2019, 21:43:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bunun mangal yapılacak yeri nerede Ömer? Giritlinin oraya gideceğiz yine. Bülent sevmez bu kayığı..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Evet doğru.  Yoksa Bülent bize bu spesiyal karidesleri nerede pişirir hocam.
*

    Çevrimiçi Hulki Erdem

  • * Gezgin Korsan
  • 1.762
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Trawler Modesta,Ören marina
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #77 : Mayıs 03, 2019, 21:59:25 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bira olmamış,
Neta pruva
*

    Çevrimiçi Niyazi Ağaçdiken

  • * Gezgin Korsan
  • 337
    • Tekne Adı
  • S/Y idA - Göcek, MarinTürk Village Port
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #78 : Mayıs 03, 2019, 22:05:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bunun mangal yapılacak yeri nerede Ömer? Giritlinin oraya gideceğiz yine. Bülent sevmez bu kayığı..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Evet doğru.  Yoksa Bülent bize bu spesiyal karidesleri nerede pişirir hocam.


Ömer kaptanım boklu mu onlar?
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #79 : Mayıs 03, 2019, 22:15:05 »
Fly da barbekü yoksa....
Ben de yokum.
*
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #80 : Mayıs 03, 2019, 22:33:09 »
Niyazi korsanım benimde dikkatimi çekti ne öyle siyah siyah olan şeyler bırrr
Daisy Daisy / İstanbul
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 655
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #81 : Mayıs 03, 2019, 23:16:11 »
 Sil....dim.
« Son Düzenleme: Mayıs 03, 2019, 23:28:22 Gönderen: Ömer Öge »
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 655
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #82 : Ekim 29, 2019, 11:35:33 »
Sharrow pervane, Sharrow Engineering bu pervanenin 1930'lardan beri pervane teknolojisinde en önemli gelişme ve hatta devrim olduğunu iddia ediyor. Test sonuçları ivmelenme, hız ve planning performasında %15 e kadar performans artışı ve özellikle planning ve sonrası hızlarda anlamlı yakıt ekonomisi ortaya koyuyor, mevcut performans pervaneler ile kıyaslandığında.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

The Sharrow Propeller™ MX-1 we tested was made by a 5-axis router out of a relatively soft billet of aluminum alloy. Its geometry was 15” x 15”. The very first thing we noticed upon firing up the engine after refueling was the absence of vibration. Three-blade props are notorious for vibration. Since the Sharrow MX-1 was really more like a 6-blade propeller, and one with no open blade tips at that, it was little wonder that the engine now had virtually no detectible vibration. While this aspect of the propeller’s performance was not measured scientifically, lack of vibration was obvious to all.

Handling. After the performance testing, Captain Steve put the boat through his normal handing maneuvers. Then, he conducted rapid, hard-over turning procedures at high speed, something we rarely try on most boats for safety reasons. Back at the dock, we asked him to characterize the boat’s handling with the Sharrow MX-1 compared to the two conventional props and he said, “A vast improvement.”

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

“We were able to make hard port and starboard turns at speed without the hull sliding or fear of overturning the boat, Captain Steve said. “The boat seemed ‘glued’ to the water.” That is because of the tremendous traction the Sharrow Propeller™ gets with what amounts to six blades grabbing the water.

Backing the boat into a slip, our captain reported, was also much easier than with a conventional 3-blade propeller because of the added hold on the water and reduced slip.

Sharrow Propeller™: Comparisons
Speed. When we compared the Sharrow Propeller™ to the readings we got for the other two props, we found it was 16% faster than both at the idle RPM of 650. And, the miles per gallon difference was again 16% better for the MX-1. Range increased 14.8%.

The Sharrow MX-1 propeller doubles the speed, miles per gallon, and range of the other two props, while they are trying to get over the hump and on plane, even though the propeller pitch was only 15”, which is standard on this boat with a 150 outboard.

At 3500 RPM we see that the propeller #2 got on plane while propeller #1 was still struggling along pushing its bow wave.

At 4000 RPM, when the boat was solidly on plane with all three props, the aluminum prop was 17% to 19% faster than the conventional ss props.

Fuel Efficiency Planing. When we compare fuel efficiency for the whole RPM range, we find the at idle, the MX-1 was 16% more efficient at idle and 15% more efficient at 5500 RPM. But the biggest difference was at planing speeds where the Sharrow MX-1 was as much as 179% more fuel efficient.

Sharrow Propeller™: Testing Summary


1. Performs significantly better at idle.

2. Plans at a lower RPM

3. Is faster at all RPM settings

4. Gets significantly more mpg at 3000 and 3500 RPM

5. Is more fuel efficiency at every speed-through-water setting

6. Is as much as 18% more fuel efficient at 26-28 MPH

7. Produces the highest top speed

8. Creates noticeably less vibration

9. Is generally quieter

10. Has superior handling in tight turns at high-speed

11. Improves handling in reverse

12. Provides the greatest range at all speeds



« Son Düzenleme: Ekim 29, 2019, 11:43:18 Gönderen: Ömer Öge »
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.237
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #83 : Ekim 29, 2019, 12:32:43 »
Yandan çarklı vapurlardan sonra en önemli keşif sanırım pervane idi. Bu Sharrow verilere göre pervane'de yeni bir devrim yaratabilir. Yaratabilir diyorum, çünkü bu kadar iyi olduğu kesin kanıtlanmış olsaydı en azından bazı üreticiler kullanmaya başlardı.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 655
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #84 : Ekim 29, 2019, 12:36:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yandan çarklı vapurlardan sonra en önemli keşif sanırım pervane idi. Bu Sharrow verilere göre pervane'de yeni bir devrim yaratabilir. Yaratabilir diyorum, çünkü bu kadar iyi olduğu kesin kanıtlanmış olsaydı en azından bazı üreticiler kullanmaya başlardı.

Testi yapan firma değil. Boattest sitesi yapmış bu testi ve yayımlamış.. Firmanın sitesinde çok az bilgi var pervane ile ilgili, sanırım halen geliştirme aşamasında. Ayrıca performans pervaneleri markalar tarafından rutin olarak takılmıyor bildiğim kadarıyla. Son tüketici kendisi takıp kullanıyor, ayrı bir pazar o ve oldukça yüksek fiyatlar geçerli. .
« Son Düzenleme: Ekim 29, 2019, 12:41:39 Gönderen: Ömer Öge »
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.237
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #85 : Ekim 29, 2019, 13:00:46 »
Bu boyutta bir fark, bir çok firma için önce opsiyon olarak sonra da ilk seçim olarak devreye girer ama önce kendiini ispatlaması gerekir. Tıpta da bir ilaç konusunda piyasaya çıkma öncesi bir takım klinik çalışmalar yapılır sonra da sahada bir çok klinik çalışma yapılır. Çok güvenilir olsa da kısıtlı sayda denekle yapılan bir veya birkaç tek kör veya çift kör çalışma bile o ilacın etkili olduğunu ispata yetmez. Ümit vadeden bir ürün olarak görülüyor. Umarım yakında piyasaya sunulur.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #86 : Kasım 27, 2019, 10:02:39 »
sevgili korsanlar ve büyüklerim, ülkemizin geri kaldığını düşündüğüm bir konu malzeme bilimi konusunda bilim insanları güzel bir gelişme sağlamışlar ve süper hidrofobil maddeler geliştirerek batmayan metal geliştirmişler, bu metalin su ile etkileşimini de düşünürsek daha çok evrilecek bu tekneler.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #87 : Kasım 27, 2019, 15:46:05 »
Tam bizim iklime ve gezi yelkencilerine uygun tasarım. Dümeni ortaya taşıyınca arkada dünya yer çıkmış.

*
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #88 : Kasım 28, 2019, 09:12:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
sevgili korsanlar ve büyüklerim, ülkemizin geri kaldığını düşündüğüm bir konu malzeme bilimi konusunda bilim insanları güzel bir gelişme sağlamışlar ve süper hidrofobil maddeler geliştirerek batmayan metal geliştirmişler, bu metalin su ile etkileşimini de düşünürsek daha çok evrilecek bu tekneler.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


İçinde mikro boşluklarda hava kalır su üstünde tutarda işlevsel sağlamlık olmayacaksa uçsa ne yazar .
*

    Çevrimiçi Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.649
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Tekneler evriliyor mu?
« Yanıtla #89 : Kasım 28, 2019, 11:43:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
sevgili korsanlar ve büyüklerim, ülkemizin geri kaldığını düşündüğüm bir konu malzeme bilimi konusunda bilim insanları güzel bir gelişme sağlamışlar ve süper hidrofobil maddeler geliştirerek batmayan metal geliştirmişler, bu metalin su ile etkileşimini de düşünürsek daha çok evrilecek bu tekneler.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


İçinde mikro boşluklarda hava kalır su üstünde tutarda işlevsel sağlamlık olmayacaksa uçsa ne yazar .
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tam bizim iklime ve gezi yelkencilerine uygun tasarım. Dümeni ortaya taşıyınca arkada dünya yer çıkmış.



Çok akıllıca.