0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #15 : Ocak 10, 2019, 13:41:03 »
Bizim Marinada Yelkenli Tekneleri Bir Pantona Koyuyorlar ...
42 Feet Altında Yelkenli Almıyorlar....
Sanırım Bir veya iki tane 42 Feet altında tekne var ...Eski sözleşme..
Motor yatların Büyüklerinide Kenar Pantonlara diziyorlar...

55 feet ve aşağısı Olanları Geçen sene ani bir karar ile bizim karşımızdaki Pantona taşıdılar...
Yani Havuzluğumuzda eskiden deniz manzaramız ,Bizim marinanın deyimi ile Orta ve Kısa motoryatlar ile değişti..
Hepsinde maalesef Kaptan ve mürtebat var....

Çok nadirde olsa Marinada kaldığımız süre içerisinde , Patronlarının tüm sırlarını havuzluktan dinliyoruz..

Bizim Karşımızdaki Motoryat sahiplerinin...

** Ne kadar Borcu var
** Ne iş Yapıyor
** Tekneye Ne zaman Gelecekler
** Tekneye  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bu sefer kiminle gelmişler
** Kim ile kavgalı
** Eşinin Arabası

Herşey ama herşey Küfürlü kafirli konuşmalar ile ortalığa dökülüyor...
Bir Teknedennnn .......Diğerine  ON AIR

Hiç hoş değil...
Ben bu yüzden bile Motoryat tercih etmem...
Şöförlü Araba kullanmaktan çok daha kötü,
Duyduklarımdan sonra
Kimseye de tavsiye etmem ..

Ayrıca Bu konuda Daha da YAZMAM

Şaka şaka yazarım duramam Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


« Son Düzenleme: Ocak 10, 2019, 13:42:39 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Nimitz Class Aircraft Carrier
Daisy
*

    Çevrimdışı Cezmi Ük

  • * Gezgin Korsan
  • 170
    • Yaşadığı Şehir
  • gaziantep istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #16 : Ocak 10, 2019, 15:12:51 »



Emin Hocam,
tüm söylediklerinize katılıyorum zaten bu sayfalarda gezdikçe her geçen gün bilgi birikimimin daha arttığını hissediyorum. Hele Ahmet Çelenoğlu korsanım ansiklopedi gibi maşallah, müthiş bir bilgi birikimi var, her gün birçok korsanımdan yeni bilgiler öğreniyorum. Üstüne de deli gibi gülüp eğleniyorum yazıları okudukça, daha ne olsun süper süper... Belki inanmayacaksınız ama burada ki bu sıcaklık ( gerçi bazen fazla ısınıyor sanırım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ), yakınlık ve yardımseverlik benim tüm korkularımı sildi... Yalnız bu kayığın boyu işi kafamı hala karıştırıyor ben 25 feet derken, korsanlar büyüt büyüt dedikçe arttırdım sınırları tam iyi 40 feet herhalde ideal derken baksanıza Oktay korsanıma 42 feet den aşağısını marinaya bile almazlar diyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bizim Marinada Yelkenli Tekneleri Bir Pantona Koyuyorlar ...
42 Feet Altında Yelkenli Almıyorlar....
Sanırım Bir veya iki tane 42 Feet altında tekne var ...Eski sözleşme..
Motor yatların Büyüklerinide Kenar Pantonlara diziyorlar...




*

    Çevrimiçi Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 312
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #17 : Ocak 10, 2019, 15:35:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
7. Hire a Qualified Surveyor
Never buy a used boat without a survey by a skilled, experienced surveyor, preferably one accredited by either the National Association of Marine Surveyors (NAMS – Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) or the Society of Accredited Marine Surveyors (SAMS – Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap). The surveyor should also be a member of the ABYC, and have access to the latest standards.

Sayın korsanlarım, bu surveyor denılen adamların belirli bir standartı var mı bizim memleket te de, kurumsallaşmış bir yapımıdır. yoksa Ahmet usta bu işten anlar, bilmem ne servisindeki Mehmet usta görsün misalimidir ?
Bizim teknenin surveyini Sn.Celenoglu yaptı. Ben tekneyi İstanbulda görüp sadece motorlarını calistirmistim. Motorun sesinden ve dumanindan anlamak gerekir biraz ve o biraz bende var. Kaptani ameliyatlı olduğu için seyre  çıkamadık. Daha sonra Celenoglu gitti baktı rapor yazdı. Benim ondan esasında tek beklentim gövde incelemesi osmoz vs idi ve o açıdan sorunsuz çıktı kız.  Ahmet Celenoglu nu sadece telefon görüşmesi dışında tanımam ve kendisine survey bittikten sonra telefonda  şunu sordum BU TEKNE ALINIR MI?  Alınır dedi ve aldık.  Zaten ikinci el alırken %50 daha en az harcama yapacağınızı dusunmelisiniz. Ve aldıktan sonra kızın hali :
Before :

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

After:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Demem o ki surveyor size esasen gövde ve motorda yardımcı olsun yeter.  Gerisini ya siz tahmin edebilirsiniz yada bunlar baş edilmeyecek masraflar olmaz. Biz zaten tüm elektronikleri yada tesisatları degistirecektik o nedenle surveyor un ne dediğinin önemi yok idi. Su yapicıyı biz koyduk mesela , sorunsuz çalışan 12 kw jeneratör şu yapiciyi verimli calistiramayinca o koyduydu bana ama jeneratörün kondansorleri değişince 200- 300 liraya olay çözüldü. Bunu survey nasıl ortaya koysun ve işi bilmeden usta ile calisinsanız eğer yeni jeneratör hoşgeldin olur. Bkz 12 kw jeneratör fiyatları.

 Ben önceki teknemi yurtdişinden aldım ve burdan surveyor yolladım. 3 yaşında tekne idi ve kusursuz geçti survey den.  Getirirken dümen pompası' hava sensoru arızaları yaşadık ve değiştiler Hırvatta ve
Yunan da. Arızalar sinsidir ve ancak ciktiginda tanı konur. Erken teşhis şansı pek olmaz.

*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #18 : Ocak 10, 2019, 15:51:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Emin Hocam,
tüm söylediklerinize katılıyorum zaten bu sayfalarda gezdikçe her geçen gün bilgi birikimimin daha arttığını hissediyorum. Hele Ahmet Çelenoğlu korsanım ansiklopedi gibi maşallah, müthiş bir bilgi birikimi var, her gün birçok korsanımdan yeni bilgiler öğreniyorum. Üstüne de deli gibi gülüp eğleniyorum yazıları okudukça, daha ne olsun süper süper... Belki inanmayacaksınız ama burada ki bu sıcaklık ( gerçi bazen fazla ısınıyor sanırım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ), yakınlık ve yardımseverlik benim tüm korkularımı sildi... Yalnız bu kayığın boyu işi kafamı hala karıştırıyor ben 25 feet derken, korsanlar büyüt büyüt dedikçe arttırdım sınırları tam iyi 40 feet herhalde ideal derken baksanıza Oktay korsanıma 42 feet den aşağısını marinaya bile almazlar diyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bizim Marinada Yelkenli Tekneleri Bir Pantona Koyuyorlar ...
42 Feet Altında Yelkenli Almıyorlar....
Sanırım Bir veya iki tane 42 Feet altında tekne var ...Eski sözleşme..
Motor yatların Büyüklerinide Kenar Pantonlara diziyorlar...






Hocam Sen Merak Etme

Ben senin yerine Tekne seçtim Jeanneau Sun Odyssey 440.  (Homeros la bir alakası varım bilemedim)
Geçen sene çıktı , Mükemmel ...

Denizci ( Ne demekse )
Konforlu
Rahat

Pazarlığını beraber yaparız....
Modifikasyonunu da ....
Burada Korsanlık görevi icra eden bir çok korsan zaten size yardımcı olur...
Benim şahsi fikrim ACEMİ  adam 0 tekne almalı ...
En azından 3 sene teknenin arızası ile cartı ile curtu ile uğraşmamalı...

Hele benim gibi Tembel , Tamir işlerinden bi haber ise ....

Koskoca Beyin Cerrahı adam Tornavida ile iş mi yapacak...
« Son Düzenleme: Ocak 10, 2019, 15:55:14 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Nimitz Class Aircraft Carrier
Daisy

*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #19 : Ocak 10, 2019, 15:52:58 »
Hiç kimse tek başına kararla tekne alamaz,almamalı..

Ya çok güvendiği,bu konuda bilgili ve deneyimli arkadaşını götürmeli,
Ya da ücreti neyse surveyle anlaşmalı..bu konuda da yine güvendiği arkadaşlar devreye girmeli..hangi survey..

Tek başına gidildiğinde,rüyalarına giren ve sahip olma egosuyla çoğu hatayı ve problemi görmezden geldiği teknenin sorunlarını yada çıkacak problemlerini gösterebilen muhakkak bir kişi ile muhatap olunmalı..

En önemliside o nu alma içgüdünüzü bir kenara bırakıp,alacağınız şeyin model ve ekipman dersini internetten iyi çalışıp sorularınızı hazırlamanızdır..
S/Y   SANSED

Bir büyüğünü alıncaya kadar, tekneni sev..onu koru.
*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #20 : Ocak 10, 2019, 15:59:27 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Hadi Güle güle kullanın ,
 Rüzgar kolayınıza olsun
Nimitz Class Aircraft Carrier
Daisy
*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #21 : Ocak 10, 2019, 16:00:12 »
Ve..örneğin,bir tekne konrol amacıyla karaya alınıldığında osmozun olup olmadığı görsel olarak anlaşılabilir..fakat iç katmanlarda da başlayan ve yüzeyden farkedilmeyen bir problem de olabilir..bunun anlaşılabilmesi ve tekrar osmoz kontrolü yapılabilmesi içinde nemli olmayan bir havada enaz bir hafta gövdenin kuruması gerekir.
S/Y   SANSED

Bir büyüğünü alıncaya kadar, tekneni sev..onu koru.
*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #22 : Ocak 10, 2019, 16:09:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Emin Hocam,
tüm söylediklerinize katılıyorum zaten bu sayfalarda gezdikçe her geçen gün bilgi birikimimin daha arttığını hissediyorum. Hele Ahmet Çelenoğlu korsanım ansiklopedi gibi maşallah, müthiş bir bilgi birikimi var, her gün birçok korsanımdan yeni bilgiler öğreniyorum. Üstüne de deli gibi gülüp eğleniyorum yazıları okudukça, daha ne olsun süper süper... Belki inanmayacaksınız ama burada ki bu sıcaklık ( gerçi bazen fazla ısınıyor sanırım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ), yakınlık ve yardımseverlik benim tüm korkularımı sildi... Yalnız bu kayığın boyu işi kafamı hala karıştırıyor ben 25 feet derken, korsanlar büyüt büyüt dedikçe arttırdım sınırları tam iyi 40 feet herhalde ideal derken baksanıza Oktay korsanıma 42 feet den aşağısını marinaya bile almazlar diyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bizim Marinada Yelkenli Tekneleri Bir Pantona Koyuyorlar ...
42 Feet Altında Yelkenli Almıyorlar....
Sanırım Bir veya iki tane 42 Feet altında tekne var ...Eski sözleşme..
Motor yatların Büyüklerinide Kenar Pantonlara diziyorlar...






Siz hangi boyuta sıkıntısızca ulaşabiliyorsanız onu alın..42 inin altı marinaya alınmaz diye birşey yok..
Büyükler farklı,küçükler farklı pantonlara konur o kadar..
O düşüncede olan bir marinaya (sanırım bunlardan tek tük var) yaklaşmayın bile..amacları zaten hemen belli oluyor..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y   SANSED

Bir büyüğünü alıncaya kadar, tekneni sev..onu koru.
*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #23 : Ocak 10, 2019, 16:18:07 »
Evet Bizim Marina Açıkça söylemiyor ama Durum bu...
Çünkü Adamların yeri kısıtlı ve çok talep var....

Hemen her teknenin 35 feet ile 50 feet   genişlikleri aynı bantta
yani 4 metre - 4,70 bantında...

Bizim yan tekneler ile 1.30 m mesafemiz var marinada ....
Yani sancağımızla 1,30 iskelemizle 1,30 adam  hesap yaparken metrekare hesabı yapıyor.
O vakit aynı yeri 30.000 TL ye satacağına 45.000 TL ye satıyor...

Sonuç olarak marinalar ticaret için kurulmuş şirketler...
Aynı yeri %50 fazlasına satmak elbette işlerine gelir...

Bunda kızılacak kınanacak bir durum yok...Gönül padişah

Nimitz Class Aircraft Carrier
Daisy
*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #24 : Ocak 10, 2019, 16:51:44 »

Ben Hiç kayığın fotoğrafını koymamıştım buraya ...
Bu vesile ile koymuş olalım , yanımızdaki boşluk görülür burdan...
Adı "Daisy " aynı zamanda Köpeğimizin adı...
Ama Önce köpeğimiz vardı , sonra teknemiz oldu


Yani Köpeğin ismini koyduk Tekneye , Hikayesi Uzun buraya yazmıştım...


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ocak 10, 2019, 16:54:35 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Nimitz Class Aircraft Carrier
Daisy
*

    Çevrimdışı Alp Coşkun

  • * Gezgin Korsan
  • 122
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #25 : Ocak 10, 2019, 17:12:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben Hiç kayığın fotoğrafını koymamıştım buraya ...
Bu vesile ile koymuş olalım , yanımızdaki boşluk görülür burdan...
Adı "Daisy " aynı zamanda Köpeğimizin adı...
Ama Önce köpeğimiz vardı , sonra teknemiz oldu


Yani Köpeğin ismini koyduk Tekneye , Hikayesi Uzun buraya yazmıştım...


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Oktay Bey, anladığım kadarı ile yeni 440'ı incelemiş beğenmişsiniz. Sizin 449 ile 440'ı mukayese ettiğinizde 440'ı beğenmenizi/önermenizi sağlayan şeyler var ise paylaşır mısınız? Bizlere normelde aklımıza gelmeyecek detaylar hakkında fikir verebilir aslında.
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.192
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #26 : Ocak 10, 2019, 17:14:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ve..örneğin,bir tekne konrol amacıyla karaya alınıldığında osmozun olup olmadığı görsel olarak anlaşılabilir..fakat iç katmanlarda da başlayan ve yüzeyden farkedilmeyen bir problem de olabilir..bunun anlaşılabilmesi ve tekrar osmoz kontrolü yapılabilmesi içinde nemli olmayan bir havada enaz bir hafta gövdenin kuruması gerekir.

Ozmoz zararı oluşmuşsa genellikle kendini yüzeyde kabarmalar olarak belli eder. Ozmoz aslında sadece fiberglas gövdeye su girişidir. Gövdeye giren su belirli bir oranı aşarsa tehlikeli kabul edilir. Su fiberglas içindeki kimyasallarla reaksiyona girer ve ozmoz zararı dediğimiz hidrolize yol açar. Bu hidroliz yüzeyde  çıbanlara neden olabileceği gibi iç tabaklarda delaminasyona (tabakların ayrılmasına) da neden olabilir. Bunun için perküsyonla (çekiçle vurup sesini dinleyerek) karina test edilir. Ozmoz riskinin yüksek olup olmadığı ise karina rutubeti ölçülerek yapılır. Rutubet iölçebilmek için kullanılan alet tüm nemi ölçtüğünden gövdenin kuruması gerekir. Fiberglas içine giren rutubet çok zor çıkar daha doğrusu çıkmaz kabul edilebilir. Amaç, sünger yapıda olan zehirli boyanın içine girmiş rutubetin kurumasıdır. Ozmoz kontrolunda kabul edilen süre 24 saattir. Bu süre içinde zehirli boya kurur. Bu nedenle tekne karaya alındığının ertesi gün gövde rutubeti ölçülebilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.343
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #27 : Ocak 10, 2019, 18:22:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Emin Hocam,
tüm söylediklerinize katılıyorum zaten bu sayfalarda gezdikçe her geçen gün bilgi birikimimin daha arttığını hissediyorum. Hele Ahmet Çelenoğlu korsanım ansiklopedi gibi maşallah, müthiş bir bilgi birikimi var, her gün birçok korsanımdan yeni bilgiler öğreniyorum. Üstüne de deli gibi gülüp eğleniyorum yazıları okudukça, daha ne olsun süper süper... Belki inanmayacaksınız ama burada ki bu sıcaklık ( gerçi bazen fazla ısınıyor sanırım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ), yakınlık ve yardımseverlik benim tüm korkularımı sildi... Yalnız bu kayığın boyu işi kafamı hala karıştırıyor ben 25 feet derken, korsanlar büyüt büyüt dedikçe arttırdım sınırları tam iyi 40 feet herhalde ideal derken baksanıza Oktay korsanıma 42 feet den aşağısını marinaya bile almazlar diyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bizim Marinada Yelkenli Tekneleri Bir Pantona Koyuyorlar ...
42 Feet Altında Yelkenli Almıyorlar....
Sanırım Bir veya iki tane 42 Feet altında tekne var ...Eski sözleşme..
Motor yatların Büyüklerinide Kenar Pantonlara diziyorlar...





Kişisel tercihler hakkında fikir beyan etmeyi sevmem ama , yelpazede yer almak üzere bazı fikirlerimi söyliyeyim. Tekne alacak kişileri pratikte iki guruba ayırırım.
1. gurup hangi boy tekneyi alırsa alsın idamesiyle bağlamasıyla ıvır zıvırı ile baş edebilecek gurup
2. gurup  hangi boy tekneyi alırsa idamesiyle bağlamasıyla başedebileceğini zar zor hesaplayan gurup

Ben ikinci gurubum , son 4 sene umulmadık işler oldu neredeyse satıp savmayı bile düşünür olduk. Neyse şimdilik 2. gurubun medyan bölümünde yeralmaya devam ediyoruz. Bizim tip adamlar tekne alırken birden çok faktörü düşünüp karar vermek zorunda. Ben teknik nedenleri sona bırakıyorum seçim işinde öncelikle şu soruyu sorardım kendime; önümüzdeki en az altı yıl  bağlama sigorta vergi kişisel harcama yedek parça bakım masraflarını karşılama sorunu olacak mı , bu konuda limitim ne?  45 ft tekne 5000 € bağlama parası ister bir şekilde. Bazı işleri kendiniz yapacaksanız , diğer masraflar içinde bir bu kadar ayırın, şans talih kader kısmet diyerek %20de yedeğiniz olsun.  Yaklaşık 11 avrupa mangırı , iyi ihtimal , 6 sene ödeyebilecekseniz bu boylarda bir tekne düşünülebilir.
Garip ama idealinizdeki tekneyi böyle sorgulayın , yoksa bu işin sonu yok.  Diyelim arabın deyimiyle "minel mutevaffıkı mangır" , tekne metrekaresini belirlediniz , ondan sonra odası salonu vs devreye girsin. Bir de teknelerin boylarına ingilizler meraklıdır , yaşın kadar feet falan derler ,aldanmayın ... Biz az gelişmiş ülke denizcileri teknelerin m2 sine bakarız. kaç yasındasın ,mesela ben eh 60 , tekne ne  46 oceanis, 60 m2 tutturduk hesabı.  Yani biz ingilizden farklı olarak hattı müdafaa değil sathı müdafaa ile  kendimizi marina fiyatlarından m2 başına kollamakla mükellefiz.
Sınıfı geçtiysen teknik ve konfora gelebiliriz. Bence Ege de dolanacaksan cukka sorunu yoksa 40-50 arası uygun. 40 altı bir çok denizciden duyduğum, dalga yapısı nedeniyle Ege denizinde zorlanabiliyor eğer çok özel yapım değilse. standart yoğurt kapları için geçerli dediğim. Çok kilolu iriyarı değilsen 40 feet 42 feet  ideal boy . Misafirin gelir , egenin ortasında hava patlar şu bu neyse, bu boy alt limit ve ideale de yakın bir boydur, alanı da uygundur 40 m2 civarında kalırsın ona göre haraç verirsin.
Dediğim gibi kişisel fikirlerdir , sadece senin database de benim fikrim olarak kaydedesin diye yazdım hiçbir sorumluluğum yoktur , tüm sorumluluk Marilyn Monroe ve Rita Hayworth e aittir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y  FUNDA NİL
*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #28 : Ocak 10, 2019, 18:25:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben Hiç kayığın fotoğrafını koymamıştım buraya ...
Bu vesile ile koymuş olalım , yanımızdaki boşluk görülür burdan...
Adı "Daisy " aynı zamanda Köpeğimizin adı...
Ama Önce köpeğimiz vardı , sonra teknemiz oldu


Yani Köpeğin ismini koyduk Tekneye , Hikayesi Uzun buraya yazmıştım...


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Oktay Bey, anladığım kadarı ile yeni 440'ı incelemiş beğenmişsiniz. Sizin 449 ile 440'ı mukayese ettiğinizde 440'ı beğenmenizi/önermenizi sağlayan şeyler var ise paylaşır mısınız? Bizlere normelde aklımıza gelmeyecek detaylar hakkında fikir verebilir aslında.

Ben jeanneau yu beğeniyorum
Genel olarak ....
440 yeni biliyorsunuz, çok da iddialı Amerika’dan 490 ile birlikte büyük sipariş alıyor .
Ben alsam yine 449 alırım ancak 2020 veya engeç 2021 de 449 ,479 ve 519 imalatının durma ihtimali var
O yüzden 440 tavsiye ettim ...
Nimitz Class Aircraft Carrier
Daisy
*
Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #29 : Ocak 10, 2019, 20:27:53 »
Bu iki teknenin mukayesesi aşağı yukarı şöyle, 440 yan tarafında yürüme yolu var, havuzluktan güverteye giden bir yol var.
Ve bu yol kabinde asla bir yer kaybettirmiyor...
Bizim teknede havuzluktan ön tarafa gitmek için maymun gibi ordan oraya atlamanız gerekiyor....
Ve havuzlukta depo kapakları açılıp denize doğru yatak haline geliyor , kullananlar çok ama çok kullanışlı olduğunu söylüyorlar..


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nimitz Class Aircraft Carrier
Daisy