0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #15 : Aralık 23, 2011, 11:01:52 »
Fikir inşa etmek üzerine başladı. Dört kişi bir araya gelecek, para koyacak ve emeklerini verecekler bir tekne inşa edecekler. Bence burası bile ayrılıkların çıkması için önemli bir aşama. Burada eşit anlaşma olmaz, kiminin parası vardır kiminin vakti, belki de "sen fazla para ver ben de fazla çalışırım" mantığı ile kısmi bir anlaşma sağlanır.

İnşa fikri sanırım bu tür bir ortaklık için çok uygun görünmüyor. Bir teknenin tekne olabilmesi için oldukça ciddi para harcanması gerekir. İşçilikleri bedava saysanız bile o teknenin maliyeti oldukça yüksek olacaktır.

Böyle düşününce sayısı oldukça kalabalık bir ortaklık için sadece bir amaç için toplanmak daha doğru görünüyor. Gönlünüz inşaya yatıyorsa inşa edin ama maliyetleri asıl amacın denize çıkmak olduğunu düşününce ikinci el bir tekneyi satın almak bana çok daha mantıklı görünüyor. Burada bile mali konularda biraz daha esnek davranılabilir. Belirli zamanlarda kullanım hakları eşit dağıtılır. Örneğin bir sezonda 15er gün belirlenebilir. Geri kalan sürede tekne öncelik ortaklara olmak üzere kiralanabilir. Böylece teknenin yıllık masraları adil bir şekilde karşılanabilir.


*

    E. T.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #16 : Aralık 23, 2011, 11:38:47 »
Ahmet Korsan, yorumlarınız için teşekkürler, ilk olarak tekne inşa fikri ile ortaya çıkmış olsam da çok da inatçı değilim bu konuda, daha önce de söylediğim gibi...

Aslında burada ilk olması gereken diğer 3 kişinin ortaya çıkması, bu iş olabilir diyenler oturup aramızda tartışıp orta bir yol buluruz diye düşünüyorum. Bu 3 kişinin de buradan çıkacağını umut ediyorum. Etrafımda denize ilgisi olan insanlar var ancak sadece yaz tatillerinde mavi yolculuğa çıkıp tatil yapma istekleri var.

Ben yelken ile seyir yaparken huzur bulan, kendi teknesi olsun isteyen teknesiz 3 GeKo arıyorum, diğer sorunları çözeriz, düşünüp, konuştukça, zamanla...

Olumsuz yorumlar için de teşekkürler, kendi aklıma gelen olumsuz ihtimallerin başkaları tarafından da düşünüldüğünü bilmek bunlara çözüm yolu aramak gerektiğini gösteriyor en azından...

Beyan etmeyenlerin de olumlu ya da olumsuz fikirlerini bekliyorum...


*

    M. E.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #17 : Aralık 23, 2011, 20:58:18 »
Ortak tekne alımı ve bu teknenin idamesi gayet yapılabilir bir uygulamadır.
Daha önce de forumda bu soru sorulmuştu, yazdığımı hatırlıyorum ama bulamadım...
İlk Lotus'ta sevgili Haldun ile 6 yıl, bu ikincisinde de 2 yıldır (bu sefer 3 ortaklı) bir projeyi devam ettirdik. Bizden başka Eyüp Oğan ortağı Burhanettin ile beraber; İrfan Yalçın, Tarık Turugut Altınok ile beraber gezi tekneciliği için bana göre çok başarılı ortaklıklarını devam ettiriyorlar. Eminim unuttuklarım da vardır...
Bundan başka ortaklık mefhumu yarışçılar arasında daha da yaygın. Bizden Ömer Korsan var, Chomar'ın sahibi, keza Narin'in eski sahipleri 3-4 ortaktı...
Dediğim gibi örnekleri çoğaltmak mümkün. Bunu da "biz Türkler.." diye başlayan cümlelere indirgememek gerektiğini düşünüyorum.
Bir yandan da hayatı denizde geçmiş birçok tecrübeli ağabeyimiz de tekne ortaklığına kesinlikle karşılar. Kendilerince haklılar...

Kendi tecrübelerimden yola çıkarak, ortaklar arasındaki anlaşma-illa yazılı olmasına gerek yok-çok önemli. Belki bu ortakların hayata bakışı, eşi-dostu ve hatta tarzları falan bile önemli. Bizim prensiplerimiz şöyleydi:

1-Başta verilecek anapara ortakların bütçesini zorlamayacak boyutta olmalı. Gerekirse bu para bu proje için gözden çıkartılacak boyutta olursa kimseyi zorlamıyor...
2-Biz zaman kısıtlaması yapmamıştık. Benim şahsi fikrim-teknenin mümkün olduğu kadar dolu olması, hep gezmesi yönünde...
3-Ortakların birbirini tanıyor olması yararlı bişey. Değilse de tekne alınmadan tanışmakta ve iyice kaynaşmakta yarar var.
4-Eğer ortaklar bekarsa iş daha kolay ancak evli iseler, olay bir anda X2 bilinmeyenli bir denklem haline gelecektir. Bu işi için "hanımları boşayın" demiyorum ama olayın önemli bir yönü budur!
5-Tekne içindeki gezi sırasındaki harcamalar gezene aitti. Mazot parası, bağlama yerleri falan. Ancak motorun şunun bunun başına gelen eskimeden kaynaklanan bozulmalar tekne ortak bütçesinden karşılanırdı.
6-Teknenin boş kaldığı sürelerde bağlandığı yer parası ortak bütçeden karşılanırdı.

Özetle "tekne dediğiniz en nihayetinde maldır, insana hizmet eder"... "Tekne eskimeyecek diye en yakın arkadaşıma vermemezlik etmem" diyen bir mantıktaysanız, ve bahsi geçen arkadaşınız tekneyi orası-burası kırık, güvertesi pis, çarşafları kirli olarak geri getirdiğinde kızmayacak bir yapıdaysanız, ortaklıktan tam size göre bir işi derim.

Son olarak ben de naçizane, sizin projede tekne yapımı değil ama bir tanesinin ucuza alınıp, tamiri ve sonrasında kullanımını taraftarıyım. Misal biz o zamanki bilgisizliğimizle lacivert bordalı bir şıkır-şıkır, sıfır bir kayık alıp, onu Kalamış'a bağlamış olsak sanırım hala Kalamış'ta olurduk!
« Son Düzenleme: Aralık 23, 2011, 21:03:39 Gönderen: Mehmet Erem »


*

    H. Z.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #18 : Aralık 23, 2011, 22:08:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
güvertesi pis, çarşafları kirli olarak geri getirdiğinde kızmayacak bir yapıdaysanız, ortaklıktan tam size göre bir işi derim.
Tabi tabi, ben tertemiz bırakayım sonra da aynı şekilde bulmayayım. Benim ortağımbana saygısızlık yapacak, pisliğini bana temizletecek. Yok kesinlikle kızmam sinirlenmem. Her zaman söylerim kafa atarken kızmamak ve sakin olmak lazımdır. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Misal biz o zamanki bilgisizliğimizle lacivert bordalı bir şıkır-şıkır, sıfır bir kayık alıp, onu Kalamış'a bağlamış olsak sanırım hala Kalamış'ta olurduk!

Hala Kalamış'ta olma kısmını anlayamadım. Açarmısın Merem'im?


*

    M. E.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #19 : Aralık 23, 2011, 22:37:57 »
Temizlik şu bu bana göre hiç önemli değil. En kötü bir tane adam tutar temizletirim. Sağında solunda kendim tamir edeceğim bişeyse zaten dert etmem. Yapamayacağımız, bize-misal motor parasına- pahalıya mal olacakbir hasarsa, "bu benim de başıma gelebilir" diye düşünürüm...

En nihayetinde benden önceki grup çıkmış bir tatil yapmışlar, iyi kötü eğlenmişler. Bu eğlencenin bedeli kaç motor parası eder?

Demeye çalıştığım eğer mantığınız, bahsi geçen ortaklarınıza verdiğiniz değer, tekneye verdiğiniz değerden fazlaysa bu iş sizin için uygun. Yoksa bir daha düşünün...

Diğer mevzu ile ilgili sen niye alınganlık yaptın ki? Senin teknen lacivert bordalı değil!!!
Şaka bir yana, en başta Haldun ile çok konuşmuştuk, sıfır tekne almamamız gerektiğini. İkimiz de gezmeyi, o tekneyle mil yapmayı sevdiğimiz için ve ilk alınan araba örneğinde olduğu gibi onu sağa sola çarpacağımızdan emin olduğumuz için, 1984 model bir kayık aldık...


*

    E. T.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #20 : Aralık 23, 2011, 23:56:43 »
Merem Korsan teşekkürler, içim açıldı yazdiklarinizi okuyunca, hatta umudum da arttı. Madem başarılı örnekler var bir yenisi daha neden olmasın? Anlasabilecegimiz 4 kişi bir araya gelebilirsek bu iş olacak gibi.
*

    H. Z.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #21 : Aralık 24, 2011, 00:50:41 »
Yok yahu ne alınganlığı. cidden anlamadım. Hem neden alınayım ki ben Kalamış değil F.Bahçedeyim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Pekmez akıtma konusu da suistimal durumu için zaten Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Adamlar gezmiş gelmiş, kafalar güzel, eğlenmişler o zaman başımla beraber ama alışkanlık edilip "nasılsa bizim ortak toplar" mantığı olursa için.

Ergin korsanım; Kanımca; çok iyi düşünün. Mehmet'in Lotus ortaklığı gibisi cidden az bulunur. Yukarıda şakasını yaptık ama iyi niyetli aksamalar olabilir ama bu alışkanlık halini alırsa aileniz, çoluk çocuğunuzla burnunuzdan gelebilir. Allah iyiye rast getirsin demek geliyor içimden.
(ortaklıktan dili yanmış, şimdi üfleyerek bile olsa tadına bakmayan korsan)
*

    Z. T.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #22 : Aralık 24, 2011, 09:59:39 »
İyi yürüyen ortaklıklar yok değil. Ama genel kanı bu iş olmaz yönünde. Her durumda oluru bence şudur: Ortaklığa yatıracağınız para gerektiğinde unutabileceğiniz-terkedebileceğiniz, sizi üzmeyecek miktarda olmalı. Dostluk, güven işin tadını artıran etkenler.

Ben denerdim.

*

    E. T.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #23 : Aralık 24, 2011, 12:03:07 »
Akıl akıldan üstündür demişler. Yapılan yorumların ağırlıklı olarak yapma yönünde değil hazır alma yönünde olması tecrübelere değer veren biri olarak beni hazır olanı alma fikrine yaklaştırıyor.

Genelin ortaklığa karşı soğuk durması ise açıkçası ümidimi kırıyor. Karşı olanlara hak veriyorum çünkü ben de daha önce de söylediğim gibi bir ortaklık deneyimi yaşadım.

Bu konuyu burada dile getirme sebebim teknesi olmayan korsanların benim gibi düşünmeleri halinde böyle bir ortaklığa sıcak bakmaları ihtimaliydi.

Ya teknesi olmayıp burayı okuyan ve düşüncelerime sıcak bakan korsan yok, ya da sıcak bakılacak düşünce yok ortada...

*

    M. R.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #24 : Ocak 17, 2012, 12:07:41 »
Başka bir yerde bu konuşmaya dahil olmuştum şimdi buradan devam edebilirim. Ben bir tekne almak istiyorum. ama şimdi ankarada yaşıyorum ve çok az kullanacağım bir tekne için tamamını kendim yatırmak çok makul gelmiyor. Fakat şimdilik bir ortaklık fikri iyi çünki her canım istediğindede 1000 Euro vermek istemiyorum. Bu durumda sanırım 3-4 kişi hatta fazla bile olabilir bir ortaklık ile kuralları kanun gibi başta konmuş bir anlaşma, kiralama mantığı ile aynı bir sözleşme ve detayları ile bir ortaklık neden yürütülmesin.  Zaten kiralamada aslında bir ortaklıktır sadece bir firma senin adına bu ortaklığı yürütür. Bakım vs gibi şeyler için ortak bütçe ( o bile kim ne kadar kullanıyorsa o kadar pay ile öder mantığı bile ölabilir ), temizlik için her seyehatten sonra temizlikçi parasının teknenin gizli bir bölmesine konması veya yaptırılması gibi çözülebilir. Yani bana uyar gibi geliyor. Teknede 30 ve üstü kapalı tuvaleti olan, en az 2 kamaralı bir tekne iş görür. Yer olarak bana antalya civarı veya istanbulda olur. İkiside çok gittiğim yerler.
« Son Düzenleme: Ocak 17, 2012, 12:12:38 Gönderen: Mervan Rahmanlı »
*

    E. T.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #25 : Ocak 17, 2012, 12:22:12 »
Mervan Korsan, İstanbul'a ilk geldiğinizde ya da ben Ankara'ya ilk geldiğimde uzun uzun sohbet etme imkanı bulamasak bile en azından bir tanışalım...
Ben tekne sahibi olma konusunda çok istekliyim, önceki mesajlarımda da göreceğiniz üzere, yapma fikriyle ortaya çıktım, ancak deneyimli korsanların fikirlerini beyan etmeleri sayesinde şu an için hazır bir tekneyi alıp kullanmak gibi bir fikir üzerinde yoğunlaşmış durumdayım. Bu da tek başıma yapabileceğim bir şey değil. Erdem Korsanın yeni gözdelerim konu başlığında gördüğümüz gibi 30 feetlik bir tekneyi 3 ortak olarak alabileceğimizi düşünüyorum. 22000€ 3 kişinin çok zorlanmadan verebileceği bir rakam gibi duruyor. Marina masraflarını da 3'e böleceğimizi düşünürsek atla deve olmadığını düşünüyorum.
Konuşa konuşa fikirlerimiz gelişir ve bir ortak nokta buluruz diye umut ediyorum...
Sadece bu konu ile ilgili yeni bir başlık açsak mı ne dersiniz?
« Son Düzenleme: Ocak 17, 2012, 12:27:34 Gönderen: Ergin Turhan »
*

    M. K.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #26 : Ocak 17, 2012, 12:56:27 »
Merhaba,
Zamanla eskiyen çarmık tellleri sebebi ile bir miktar fazla zorlamada çarmık teli koptu ve direk kırıldı veya yelken boydan boya yırtıldı bu durumda hasarın kim veye kimler tarafından karşılanacağını netleştirmeniz gerekir diye düşünüyorum.
Bu masraf ;
1 - Tekneyi en çok kullanan dan mı ?
2 - Direk ve Yelken kimde parçalandıysa ondan mı ? ,
3 - Ya da ortak havuzdan mı?
karşılanacak ?
*

    E. T.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #27 : Ocak 17, 2012, 13:01:55 »
Merem Korsanın daha önce yazdığı bana uygun gelmişti... Yani; teknenin kullanımı sırasındaki sarf malzemeleri (mazot gibi) kullanıcıya ait... Yelken, çarmık teli gibi demirbaşlara gelen herhangi bir zarar ise ortak havuzdan... Tekneyi daha çok kullanan diye bir ayrım olmayacak, herkesin günü, ya da haftası ya da hafta sonu (her nasıl anlaşılırsa) önceden kararlaştırılıp tarihler kesinleştirilecek, bu tarihlerde tekne ile çıkamayan ortak olursa önceden bildirip bir başkasıyla değiştirmeye çalışır kendi tarihini...
*

    M. R.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #28 : Ocak 17, 2012, 14:57:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,
Zamanla eskiyen çarmık tellleri sebebi ile bir miktar fazla zorlamada çarmık teli koptu ve direk kırıldı veya yelken boydan boya yırtıldı bu durumda hasarın kim veye kimler tarafından karşılanacağını netleştirmeniz gerekir diye düşünüyorum.
Bu masraf ;
1 - Tekneyi en çok kullanan dan mı ?
2 - Direk ve Yelken kimde parçalandıysa ondan mı ? ,
3 - Ya da ortak havuzdan mı?
karşılanacak ?

Çeşitli ortaklıklarda çok detay biraz yıpratıcı olabilir ama teknenin kullanımı bir algoritma üzerinde hesaplanabilir.

Örneğin marinada durduğu gün herkez için 1 puan yazarken birinin bir gezisinde o kişişe 3 yazması bir sayısal ağırlık hesaplaması yapılmasına yarayabilir. Örnek olarak tekne 1 ay marinada kaldıyda hergün 3 kişiye 1 puan yani ay için toplam 90 puan oda masraf / 90 * 30 kişinin hesabını verir ama bu ilgili ayda 1 kişi 10 gün geziye çıktıysa  20 * 1 * 3 = 60 yani 2 kişi 20  gezen  1 kişiye 30 puan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Fazlamı matematiksel oldu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Bu tarz durumlarda çok küçük hesaplamara girmemek lazım neyse 3 e bölünür memnun kalınmassa istekliye hisseler devir edilir.
*

    D. A.

Ynt: Tekne ortaklığı ve ortak tekne sahibi olma çözümleri
« Yanıtla #29 : Ocak 17, 2012, 15:12:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,
Zamanla eskiyen çarmık tellleri sebebi ile bir miktar fazla zorlamada çarmık teli koptu ve direk kırıldı veya yelken boydan boya yırtıldı bu durumda hasarın kim veye kimler tarafından karşılanacağını netleştirmeniz gerekir diye düşünüyorum.
Bu masraf ;
1 - Tekneyi en çok kullanan dan mı ?
2 - Direk ve Yelken kimde parçalandıysa ondan mı ? ,
3 - Ya da ortak havuzdan mı?
karşılanacak ?


Kapsamlı ve profesyonelce hazırlanmış bir tekne sigortası, yukarıda bahsi geçen ve benzeri bir çok sorunu kolayca halleder...