0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. E.

Tekne kazalarının yaygın nedenleri
« : Şubat 17, 2020, 10:29:45 »
US Coast Guard ın yaptığı bir inceleme
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. K.

Ynt: Tekne kazalarının yaygın nedenleri
« Yanıtla #1 : Şubat 17, 2020, 11:05:39 »
Eger yetersiz gozlemi de dikkatsizlik gişbi kabul ederseniz Kişisel hata 29% buluyor.

TEcrubesizlik ile navigasyon kural ihlalini birleştirmek istersek  16%

Aşırı hız ve alkol birlikte 13%

Makina arızası 8% (mekanik)

Demek ki tecrubeli  ve iyi bir denizci tekneden daha önemli diyebilirmiyiz


*

    İ. E.

Ynt: Tekne kazalarının yaygın nedenleri
« Yanıtla #2 : Şubat 17, 2020, 12:09:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eger yetersiz gozlemi de dikkatsizlik gişbi kabul ederseniz Kişisel hata 29% buluyor.

TEcrubesizlik ile navigasyon kural ihlalini birleştirmek istersek  16%

Aşırı hız ve alkol birlikte 13%

Makina arızası 8% (mekanik)

Demek ki tecrubeli  ve iyi bir denizci tekneden daha önemli diyebilirmiyiz
Aynen


*

    S. Ç.

Ynt: Tekne kazalarının yaygın nedenleri
« Yanıtla #3 : Şubat 17, 2020, 12:30:54 »
Yelkenlilerde aşırı hız deyince güleceğim geliyor..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Büyüklerde pek olmaz da..küçük tip sürat teknesi ve özellikle jetski ler rezalet tabi..
« Son Düzenleme: Şubat 17, 2020, 12:33:10 Gönderen: Serdar Çırak »


*

    A. K.

Ynt: Tekne kazalarının yaygın nedenleri
« Yanıtla #4 : Şubat 17, 2020, 12:45:53 »
Serdar korsanım  Ben kalamısta tekneyle mazot kuyrugunda beklerken araya girmeye calısan motoryat gördüm.
Tam kalamış marina girişinde ortadan girerken kule tarafındaki kayalara iyice yanaşıp sollayanı da yaşadım.   
Maalesef bu kadar senedir özellikle büyük motoryatlarla ilgili iyi anım yok..
Yüksek hızda 10 mt yanımızdan geçmelerini söylemiyorum bile.

Armutluda deniz otobusu kaptanının gözlüğünü ve ayhan ısık bıyıklarını bile gördüm

Şaka gibi
« Son Düzenleme: Şubat 17, 2020, 12:50:32 Gönderen: Atilla Kaplan »

*

    C. Ü.

Ynt: Tekne kazalarının yaygın nedenleri
« Yanıtla #5 : Şubat 17, 2020, 17:23:30 »
Bir de diğer taraftan bakalım, kaptan kökenli kazalarda çan eğrisi kuralı geçerlidir gibi geliyor; ya tamam benim gibi çok acemi olup motoru tornistan yapacağım diye ileri verenler var tabi, ama öbür taraftan da ben her havada çıkarım, ben o sığlıktan geçerim, ben o araya sığarımcı,  çok yüksek öz güvenli ve de tecrübeli kaptanlarda riskli bence. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    i. t.

Ynt: Tekne kazalarının yaygın nedenleri
« Yanıtla #6 : Şubat 17, 2020, 19:04:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Serdar korsanım  Ben kalamısta tekneyle mazot kuyrugunda beklerken araya girmeye calısan motoryat gördüm.
Tam kalamış marina girişinde ortadan girerken kule tarafındaki kayalara iyice yanaşıp sollayanı da yaşadım.   
Maalesef bu kadar senedir özellikle büyük motoryatlarla ilgili iyi anım yok..
Yüksek hızda 10 mt yanımızdan geçmelerini söylemiyorum bile.

Armutluda deniz otobusu kaptanının gözlüğünü ve ayhan ısık bıyıklarını bile gördüm

Şaka gibi
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap