0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    R. E.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #45 : Haziran 22, 2020, 07:46:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Recep bey, bu sohbetin en güzel tarafı da son cümleniz oldu.

Cevat Şakir Kabaağaçlı, nam-ı diğer Halikarnas Balıkçısı beni Anadolu-Ege Uygarlıkları konusunda çok derinlemesine etkilemiştir.
O kıyıları gezerken hep O’nun muhteşem anlatımlarını hatırlar ve büyülenirim.

Cevabınız için teşekkür ederim.

Ben size teşekkür ederim.
Konuyu katkınızla zenginleştirdiniz.
İkinci el tekne almak ve satmak ciddi zahmetli bir iş. Bazı işlerini bilseniz de tümünü bilmek imkansız.

İkinci el tekne bakarken, alırken motor, salma bağlantıları (sızıntı-paslanma vd), depolar, elektrik donanımı, elektronik seyir donanımı, arma, yelkenler, kabuk ve seyir pefformansı ilk aklıma gelenler..

Ya bilerek  bakmak gerekiyor. Ya öğrenmek ya da uzman desteği almak..
Ama önce ne istediğimizi, ne aradığımızı bilmek..



*

    M. T.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #46 : Haziran 22, 2020, 11:04:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Meriç bey, ne yazıkki her yapılan yenilik zannedildiği gibi olumlu yönde olmuyor. Hepsinin ilk anda görülen artılarının yanında , ancak yaşanınca anlaşılan eksileri de çıkıyor.

Örneğin, bir arkadaşım çok severek aldığı çift palalı teknesini kıç attırma manevrası yapamadığı için satmak zorunda kaldı. Çünkü palalar tek pervanenin karşısında olmadığı için çok etkisiz kalıyordu. Tabiiki stern thruster filan ilave edilebilirdi ama bu da başka sorunları getiriyordu.

Saildrive ın kullanıcı için değil tekne üreticisinin ihtiyaçları ön planda tutularak yapıldığını hala anlamayan arkadaşlarımız var.

Yeni teknelerin güvertesinde biraz kilolu birisi yürürken kamaradan bakarsanız ne kadar esnediğine şaşarsınız. Bu teknenin travers seyrinde ne hale geleceğini bir düşünebiliyor musunuz?

Birkaç yıl önce bir marinada benim teknemle aynı marka ve aynı boyda olan ütü formlu yeni modeli ile yan yana bağlı idik. Baş omuzluktan giren soluganlarda benim eski teknem oldukça stabil dururken ütü formlu olan son derece yalpa yapıyordu. Görseniz herhalde içinde olmak istemezdiniz.

Kıç platform elbette çok faydalı ama eğer kapak şeklinde açılanlardan ise pontona geçmekte sıkıntı yaratıyor. Yok eğer açık tutarım derseniz bu sefer de ponton ile kapak arasına balon usturmaça yerleştirmek sıkıntılı hale geliyor.

Bir başka arkadaşım epey bir para ödeyerek 64 feet bilinen bir marka yekenli aldı . Gidip gördüğümde acıdım doğrusu, çünkü o açık renk mobilyalar Ikea anlayışı ile yapılmıştı, benim eski teknemdeki gerçek marangozluk ile yapılmış masif maunların keyfini vermiyordu.

Tabiiki tekne satıcıları bunlara karşı birçok satış argümanı geliştiriyorlar ve insanları ikna ediyorlar, anlıyorum bu da onların işi , bunu yapmaya mecburlar.  Ama denizciliğe yeni başlayan birçok arkadaşımız var ve bu detayları eşit şartlarda uzun süre deneyimleyemedikleri için bunların hepsini gerçekten olumlu gelişmeler olarak değerlendiriyorlar.

Nejat kaptan,

Haklisiniz her yenilik daha iyiye gitmis olmasi anlaminda degil, bazen pratiklik on plana cikiyor. Ureticiler bir sekilde her yeni model de birseyleri degistiriyorlar.. ben genel anlamiyla bu degisikliklerden memnunum.

Memnun oldugum bir konu mesela artik en ufak boyda teknelere kadar cift dumen gelmis olmasi. Kokpitin tam ortasindaki dumenin gecislerde yarattigi engeli hepimiz yasamis yasiyoruzdur. Ufak dumen koysalar bir turlu, buyuk koysalar baska turlu.

Beneteau Clipper serilerinde bu dumeni 90 derece dondurdu, sonra 40 feet ve yukarsinda cift dumenler basladi ve son yillarda kokpitlerin genislemesiyle 30 feet e kadar indi.

Evvelki sene kiraladigim Bavaria 34 model teknede ( bilmiyorum o tekneye mi has yoksa hepsinde mi boyle ) dumen resmen kokpit oturma guruba degdi degecek, 5 cm ya var ya yok. On tarafa her gecisimde atlamak zorunda kaldim, yordu resmen 2 gun sonra.

Cift dumen palasi dediginiz gibi kic attirma yapmaz...ancak dumen palalarinin kisaligindan dolayi karaya, iskeleye vurma sansiniz da azalir. Arti bence cift pala ekstra bir guvenlik sagliyor, ilerde bir gun okyanus gecersem cift dumen palasi tercih ederim sanirim.

Bizim eski ahsap teknemiz de tas gibi agir bir tekneydi. ( 12.70 boy, 12 ton agirlik ) Adalarda bazen babamin arkadasinin fiber 30 feet yelkenlisi ile yanyana baglanirdik, gecen teknelerin yarattigi dalgalarda bizim tekne bir saga bir sola yatardi o kadar, fiber tekne ( ki 1980 civari bir modeldi ) 10 dakka yalpalanirdi , hem de ne yalpa.

Recep kaptan,

Sanki konusmalarimizi google dinlemis bana demin youtube dan bir video onerisi yapti. Bu youtube kanalini biraz evvel gekovideo da paylastim. 

Follow The Boat

Turkiye’den eski bir tekne ( galiba 1988 ) alan bir ingiliz cift, 13 yildir teknede yasiyorlar. Yeni video koymuslar teknenin icini komple yenilemisler...cok da guzel temiz ve ergonomik olmus.

Harita masasi mesela, ilk tasarim da ne kadar kotu tasarlanmis... simdiki hali cok iyi olmus.

Asagida bu videonun link’ini koyuyorum.. yorumlarda gordugum uzere butun bu isler 12 ay surmus, Satun Thailand’da yapmislar.

Thailand’li marangozlar iyi bir is cikarmislar gozukuyor.

« Son Düzenleme: Haziran 22, 2020, 11:06:58 Gönderen: Meriç Taşer »


*

    M. B. A.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #47 : Haziran 22, 2020, 11:42:01 »
Nejat beyin aşağıdaki yazısına harfiyen katılıyorum. Tekne seçerken -sıfırlar dahil- 2010 sonrası modellerde aradıklarımı bulamadığımı söyleyebilirim. Teknemi elimden geldiğince bakımlı tutup uzun yıllar kullanmak isterim çünkü artık benzerleri üretilmiyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Meriç bey, ne yazıkki her yapılan yenilik zannedildiği gibi olumlu yönde olmuyor. Hepsinin ilk anda görülen artılarının yanında , ancak yaşanınca anlaşılan eksileri de çıkıyor.

Örneğin, bir arkadaşım çok severek aldığı çift palalı teknesini kıç attırma manevrası yapamadığı için satmak zorunda kaldı. Çünkü palalar tek pervanenin karşısında olmadığı için çok etkisiz kalıyordu. Tabiiki stern thruster filan ilave edilebilirdi ama bu da başka sorunları getiriyordu.

Saildrive ın kullanıcı için değil tekne üreticisinin ihtiyaçları ön planda tutularak yapıldığını hala anlamayan arkadaşlarımız var.

Yeni teknelerin güvertesinde biraz kilolu birisi yürürken kamaradan bakarsanız ne kadar esnediğine şaşarsınız. Bu teknenin travers seyrinde ne hale geleceğini bir düşünebiliyor musunuz?

Birkaç yıl önce bir marinada benim teknemle aynı marka ve aynı boyda olan ütü formlu yeni modeli ile yan yana bağlı idik. Baş omuzluktan giren soluganlarda benim eski teknem oldukça stabil dururken ütü formlu olan son derece yalpa yapıyordu. Görseniz herhalde içinde olmak istemezdiniz.

Kıç platform elbette çok faydalı ama eğer kapak şeklinde açılanlardan ise pontona geçmekte sıkıntı yaratıyor. Yok eğer açık tutarım derseniz bu sefer de ponton ile kapak arasına balon usturmaça yerleştirmek sıkıntılı hale geliyor.

Bir başka arkadaşım epey bir para ödeyerek 64 feet bilinen bir marka yekenli aldı . Gidip gördüğümde acıdım doğrusu, çünkü o açık renk mobilyalar Ikea anlayışı ile yapılmıştı, benim eski teknemdeki gerçek marangozluk ile yapılmış masif maunların keyfini vermiyordu.

Tabiiki tekne satıcıları bunlara karşı birçok satış argümanı geliştiriyorlar ve insanları ikna ediyorlar, anlıyorum bu da onların işi , bunu yapmaya mecburlar.  Ama denizciliğe yeni başlayan birçok arkadaşımız var ve bu detayları eşit şartlarda uzun süre deneyimleyemedikleri için bunların hepsini gerçekten olumlu gelişmeler olarak değerlendiriyorlar.


*

    N. Ö.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #48 : Haziran 22, 2020, 11:50:57 »
Meriç bey, cevabınız için teşekkür ederim.  Doğal olarak beklentiler elbette farklı olabilir. Bu durumda önerilen detaylar da farklılaşacaktır. Eğer memnunsanız sorun yok demektir.     Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Recep beyin yukarıda söylediği “ önce ne istediğimizi, ne aradığımızı bilmek” başlangıçta anahtar cümle olabilir.

Ben buna ne kadar bütçe ayırabildiğimizi, ama daha da önemlisi sürdürülebilirliğini eklemek isterim.


*

    T. G.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #49 : Haziran 22, 2020, 14:05:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Meriç bey, cevabınız için teşekkür ederim.  Doğal olarak beklentiler elbette farklı olabilir. Bu durumda önerilen detaylar da farklılaşacaktır. Eğer memnunsanız sorun yok demektir.     Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Recep beyin yukarıda söylediği “ önce ne istediğimizi, ne aradığımızı bilmek” başlangıçta anahtar cümle olabilir.

Ben buna ne kadar bütçe ayırabildiğimizi, ama daha da önemlisi sürdürülebilirliğini eklemek isterim.

Nejat Bey,

kesinlikle haklısınız.

sürdürebilmek için yıllık tekne değerinin %10 u gibi bir bakım ve bağlanma, sigorta vs gideri olacak.

burada eski ve ucuz bir tekneniz bile  olsa bu belli bir ücretten aşağı kesinlikle olmayacak hatta arıza değişim vs durumlarda daha da artacaktır.

Saygılarımla,
 

*

    S. D.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #50 : Haziran 22, 2020, 14:18:36 »
Bu %10 yıllık ortalama gider matematiğini forumda daha önce de okudum ancak bunun tüm "marka/model/yaş/donanım/lokasyon"daki teknelere uyarlanabilir bir genelleme olduğundan şüpheliyim.

Empirik bir formül olarak belki 30 - 40 feet ile 5-15 yaş aralığında, ortalama gezi teknesi donanımında bir yelkenli tekne için geçerlidir ancak bu sınırların dışına çıkıldığında münferit değerlendirmeler yapmak gerekir diye düşünüyorum.
*

    R. E.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #51 : Temmuz 15, 2020, 18:46:41 »
Her ne kadar yurt dışı ilan siteleri ilgi görse de ben ülkedeki tekne satış ve fiyat hareketlerini izlemek için malum sitenin doğru adres olduğunu sananlardanım. 

O bakımdan birkaç gündür ilgimi çeken 2006 model marka üretim 2 tekneyle ilgili fiyat farkını anlamaya çalışıyorum.  105 bin TL fark sadece "benim teknem piyasadakilerin en iyisi" farkı olamaz.

Motorları biri 40 hp diğeri 29 hp. Donanım farkı anlaşılmıyor. Her ikisi de 3 kabin.

Bu fark nedendir?
"Ben bu fiyata satmak istiyorum"dan fazla neden gerekir.

Kimse de satamayacağı fiyatı yazmayacağına göre. Bulanık suda avlanmak arayışı mı?
Birisinde bot ve motor görünmüyor. Ana o fark çok fazla değil mi?


 
« Son Düzenleme: Temmuz 15, 2020, 18:49:02 Gönderen: Recep Ertürk »
*

    S. D.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #52 : Temmuz 15, 2020, 18:55:27 »
Recep korsan, doğru fiyatla ilana giren ve hızlıca satılan tekneler olduğu gibi, "bu fiyattan alıcı çıkarsa satarım, yoksa zaten satmaya hevesli değilim" düşüncesi ile ilana çıkan da pek çok kişi var, siz belki de bu düşüncedeki birine denk gelmiş olabilirsiniz.

Ahmet Çelenoğlu korsanın bu konuda daha önce çok güzel bir değerlendirmesi vardı, satılık teknenin resimlerinde her şey derli topludur, kişisel eşya yoktur, satılmaya hazırdır, keyfe keder ilanda oltaya çıkan teknelerin resimlerinde mayo vb gibi günlük kullanım eşyalarını görüyorsunuz, belli ki bu kişi teknesini satma niyetiyle derleyip toparlayarak fotoğraf çekme zahmetine dahi girmemiştir.
*

    S. K.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #53 : Temmuz 15, 2020, 21:03:27 »
Ben bu yıllık %10 masraf hesabını nasıl yapacağımızı çözemedim...


Şimdi, bir tekne var almak istediğim; kendi son fiyatlarını 52500USD olarak deklare ettilerse de, ben o 2500'ün de acente komisyonu olduğunu düşündüğümden teknenin orijinal fiyatını 50K$ olarak sayıyorum...TL bazında görüşme başladığından bu yana bir aşağı bir yukarı değişmekle birlikte fiyatımız 340 Bin ₺ diyelim...


Bu teknenin yıllık masrafını yaklaşık 30 bin lira civarı olarak öngörüyorum ama gerçekten de öyle mi düşünmek gerekiyor? Aynı kayıktan burada da var bir tane, 575 bin lira yazmış ve "pazarlıkçılar aramasınmış"... Satır arasında "550'nin bir lira altına vermem" diyor kısaca...


Nedir yani masraf? 55 bin lira mı 35 bin lira mı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Şakası bir yana, gerçekte nedir masraf? 13 metre bir tekne için...


Ben biraz düşündüm; akar masraftan çok yıllara sari giderlerin yıllık payları daha çok çıkıyor... 9-10 yıl kullanabileceğiniz kaliteli ve ikisi de sarma tip yelken seti için her yıl yaklaşık 500€ ayırmanız lazım...   Aynı dönemde tüm ıskotaları mandarları da kaliteli iplerle değiştirmemiz gerekecektir; yıllık 100€ kadar da bu tutacak... Tüm kilitler, makaralar, palangalar spinlock vs. herhalde yıllık maliyette ona da 150€/yıl falan yazmak lazım... Bir pasarellanın, bir botun, bimini ve sprayhoodun ömrü de (hele benim gibi her şeye eşya gözüyle bakan, şeylerle bağ kurmayan biri için) bundan uzun değildir herhalde; onlara da toplamda yıllık 500€ falan yazacağız... Daha mekanik elektrik elektronik işine girmeden 1250€/yıl etti bile... Akü gibi marin(!)kablo gibi vana - boru plastik tank bakımı/değişimi şeylere ve gerek ihtiyaçtan gerekse şımarıklıktan ara ara navigasyon ekipmanını yenilemeye de yıllık 500€ yazarsak; yılda 1750€ daha rutin bakım-tutum-marina işine girmeden gitti-bitti... Hadi ben marina konusunda şanslıyım; 56m2'yi ayda 1150₺'ye barındırırım (yıllık 13,75K₺ yani 1750€) ama çekme atma yıkama boya her yerde aynı para... Geko kampanyasından aldığım izlenim, buna da 1750€ kadar gideceği yönünde... Motor - şanzuman - ırgat bakımına ne gider ki? tek bildiğim geçen yıl uyduruk impeller 475 liraydı... Ya buna 1000 lira gibi küçük bir rakam yazacağız ama aynı zamanda 10 yılda bir yeni motor yazıp yıllık payını ekleyeceğiz; ya da bakım + rektefiye yedek akçesi dahil yıllık 4000₺ (500€) diyeceğiz ki aradan çıksın...


Ne etti? 5250, yuvarlak hesap yıllık masraf= 37.500₺ üstelik ben her yıl 37.500 lira harcarken tekne de her yıl neredeyse bu kadar değer kay... neyse oraya girmeyelim; realist adamın zaten en başta ne işi var su üzerinde...


Yanisi; yıllık %10 masraf öngörüsü bana tuttu ama arada ufak bir mutluluk fırsatı da yakalamadım değil... 345'e bunu almak yerine gidip 550'ye aynı marka aynı model TC bayraklı tekneyi alırsam; o zaman göğsümü gere gere "yok yahu tekne çok masraflı değil; yıllık maliyet %10 diyenler abartıyor; taş çatlasın %5-6 civarında" diyebileceğim...


Who says money can't buy happiness  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    M. T.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #54 : Temmuz 15, 2020, 23:43:02 »
Yurt disinda cokca satilan tekneler genelde ex-charter oldugu ve bunlarin da donanimlari birbirine cok yakin oldugu icin... fiyatlar 3 asagi 5 yukari ayni.

Turkiye’de ise bir formul yok , herkes kafasina gore takiliyor ve genelde yukarlarda takiliyor.
*

    R. E.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #55 : Ağustos 13, 2020, 09:02:29 »

Gördüğüm kadarıyla parametre konusu çok fazla ortada kaldı. Beklendiği kadar yol almadı.

Sadece belki bir fikir oluştu.
Ama ana eğilim sanki hala "iyi bir tekne düşürmek" şeklinde.

Yurt dışı fiyatlar sık ortaya atılıyor. ABD ve AB ülkeleri veya Hırvat charter tekneleri...

Mevzuat kaynaklı bir durumu çok abartmamak gerekiyor. Kaçımız teknelerini Ege hariç yurt dışı sularda kullanıyor?

Mevzuat kaynaklı, zira 2. el otomobil ithal edip ABD veya başka ülke plakalı kullanamıyorsunuz. 6 ay içinde kapıyı gösteriyorlar.

Teknede bu işin kısmen esnek tutulmasına çok abanmamak gerekir. İki sene sonra vergi gelecek. 30 ft bir tekne için en az 1500 TL yıllık vergi binecek. O zaman tekne büyütme trendi kaynaklı fiyat hareketleri de muhtemelen anlamsızlaşacak.

Tekne almak isteyenler tekne alırken muhtemelen bir tık aşağı vergi dilimine yönelecek.

11.90 m tekne ile 12.10 m arasında 2. elde muhtemelen ilki lehine fiyat farkı çıkacak.

Ya da başka mevzuatlar çıkacak iş çok başka şeye dönecek. O bakımdan ne aradığımız kadar aradığımız tekne ile ilgili diğer parametreler önem kazanacak.

Misal, bu ara sarma ana yelken bir + olarak tekneye değer katıyor. 1-2 yıl içinde bumba sarma ana yelken seri üretim teknelere olursa, o daha çok ilgi çekecek.

Sözü uzatmadan yineleyelim. Ne aradığınızı bilmek esas önemli olanı. Yoksa tekne fiyatları ile ilgili afaki hayaller katkı sağlamaz.

Ayrıca gerçekleştiği de görülmüş değildir.
*

    A. K.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #56 : Ağustos 13, 2020, 11:02:16 »
Recep korsanım senle aynı fikirdeyim .  Memlekette para yok, eninde sonunda teknelere karadakilerin muadili vergi gelecektir. Tabii biz spor falan diyeceğiz ama nafile . Dediğin gibi 500.000 , 1 milyon tl lik tekneye binip 1500 tl vergi vermeyen varsa.. ne diyeceğimi bilemiyorum. Karada aynı değerdeki bir arabaya 4000-5000TL vergi veriyoruz ama şu bela otoparklar cok para olduğundan kaldırımlara parkediyoruz . Ne yapalım yorgan kısa .
*

    R. E.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #57 : Kasım 04, 2020, 20:45:50 »

Yeni konu açmaktansa buraya yazmak istedim.
Eminim izleyenler farkındadır. Son günlerde yelkenli tekne satış ilanlarında göze batar bir artış izleniyor. 320'lerdeki tekne sayısı 370'lere dayandı.

Nedeni konusunda hepimizin aklına muhtemelen depreme bağlı ortaya çıkan deniz yükselmesi ve bir marinanın başına gelenler olabilir. Ama bu bölgede değil, sanırım sahil bölgelerimiz içinde her yerde yükseliş var. Bu da olayın daha çok ekonomi ile ilişkisini akla getiriyor.

Ama sadece iki parametre ile daralttığımda "sahibinden" (broker, şirket vd'den değil) ve "Türk bandıralı" olarak arayınca yarının altına düşüyor.

Bir fikri olan var mı?
Fiyatlar düşmemiş olsa da bu mevsimde çok fazla tekne arzı, çoğunun yabancı bayraklı olması, komşulardaki charter firmalarının hareketi mi sadece? Yoksa bizdeki charter tekneleri de çoğunluk yabancı bayraklı mı?

Yabancı bayraklı tekne girişini (Yunanistan vd'den satın alınma) bu sonbahardan beri gözlüyorum. Yakın çevremde bile 3-4 tekne var..


*

    E. S.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #58 : Kasım 04, 2020, 21:35:36 »
Satiştaki tekne sayısınin artışı her yil sezon sonunda yaşanan bir olay degil mi Recep Korsanim. Satmaya niyeti olanlar yazı teknesinde gecirdikten sonra satışa koyuyor teknesini. Bunun ekonomi, pandemi veya Seferihisar'da yaşanan felaketle bir ilgisi oldugunu sanmıyorum.
*

    E. G.

Ynt: Tekne Değerlendirmede Parametreler
« Yanıtla #59 : Kasım 04, 2020, 22:07:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yeni konu açmaktansa buraya yazmak istedim.
Eminim izleyenler farkındadır. Son günlerde yelkenli tekne satış ilanlarında göze batar bir artış izleniyor. 320'lerdeki tekne sayısı 370'lere dayandı.

Nedeni konusunda hepimizin aklına muhtemelen depreme bağlı ortaya çıkan deniz yükselmesi ve bir marinanın başına gelenler olabilir. Ama bu bölgede değil, sanırım sahil bölgelerimiz içinde her yerde yükseliş var. Bu da olayın daha çok ekonomi ile ilişkisini akla getiriyor.

Ama sadece iki parametre ile daralttığımda "sahibinden" (broker, şirket vd'den değil) ve "Türk bandıralı" olarak arayınca yarının altına düşüyor.

Bir fikri olan var mı?
Fiyatlar düşmemiş olsa da bu mevsimde çok fazla tekne arzı, çoğunun yabancı bayraklı olması, komşulardaki charter firmalarının hareketi mi sadece? Yoksa bizdeki charter tekneleri de çoğunluk yabancı bayraklı mı?

Yabancı bayraklı tekne girişini (Yunanistan vd'den satın alınma) bu sonbahardan beri gözlüyorum. Yakın çevremde bile 3-4 tekne var..

Recep Bey Merhaba,

Ben de belli parametrelerle (sadece TC bayrak gibi) takip ediyorum günlük olarak. Haftada 3-4 bazen 5 tekne ekleniyor, sonra tekrar birer ikişer azalıyor. Belli bir yaşın üstündekiler biraz daha uzun süre kalıyorlar. Aynı tekneye 2 ilan (biri sahibi, bir de muhtemelen yetkisiz bir acenta tarafından) girildiği de oluyor bazen.

Ancak maalesef uygun gördüğüm belli tekneleri danışıyorum, "fiyatı yüksek" deniliyor sektörde daha deneyimli arkadaşlarımca.
-Bazı tekneler ise ilan konulduktan 1, 2 gün sonra satılıyor (ya da ilanı kaldırılıyor, bilemiyorum).
-Bazıları konuluyor, kaldırılıyor, bir süre sonra yeniden konuluyor. (Artık o kadar aşina oldum ki belli teknelerle, görsellerden ve özelliklerden hatırlıyorum)

Ben suni olarak bir "tekneler çok pahalı, daha da pahalanacak" türü bir dalga olduğunu hissediyorum, ancak uzmanlık konum değil bu sektör, sadece hissediyorum. Bu dalga ve fiyatlar suni gibi. Yine de pek çok tekne, çok hızlı satıldı son iki ayda, bu fikrimin tamamen aksini ispatlar şekilde. Liste fiyatından mı satılmıştır bilemem elbette.

Yabancı tekneler de muhtemelen alıcı bulduğu için (bu suni olduğunu düşündüğüm talep sebebiyle) bizim piyasada güzel iş yapıyorlardır, ben onları takip etmiyorum.

Ancak bekleyeceğim mecburen, tam olarak istemediğim bir tekneyi almamak veya istediğim tekneyi bakım ve yaşam bütçemi harcama pahasına almaya çalışmamak için.

İyi ve sağlıklı günler dilerim.

Not:Buradaki görüşlerim sadece gözleme ve farklı sektörlerdeki ticari bilgime dayanmaktadır (daha ziyade hiss-i kabl-el vuku). Belli bir denicilik sektörü uzmanlığı sonucu (yok öyle bir uzmanlığım) ve belli bir sayısal verilere dayanarak sunulmamıştır. Okurken ve değerlendirirken gözönünde bulundurmanızı önemle rica ederim.
« Son Düzenleme: Kasım 04, 2020, 22:11:34 Gönderen: Erol Gökçek »