0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. B.

Ynt: Salmaya tutya gerekirmi?
« Yanıtla #15 : Ocak 24, 2013, 13:01:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...İyi boyanırsa dökülme ve paslanma da olmaz.

Orhan abi, salmanın iyi boyanmasından kastınız tam olarak nedir? (bu yıl zehirliyi kendim yapmayı planlıyorum, tabi salmayı da ben boyayacağım o bakımdan sordum)
Boya yapacağın zaman haber ver boya seçimini, uygulamasını  ve boya kombinasyonlarını beraber çalışırız.


*

    K. K.

Ynt: Salmaya tutya gerekirmi?
« Yanıtla #16 : Ocak 30, 2013, 22:14:21 »
Salmayı boyamakta bazı sorunlar var! Tekne karaya alındığında payandaların haricinde tekne, salma üzerine kalaslara oturtuluyor. Yani salmanın altı tekne lifte tekrar kaldırılmadan boyanamıyor.

Ancak paslanma (daha doğrusu karıncalanma ki, ben de daha büyük böceklenme boyutlarına geliyor sanırım) zaten boyanamayan yerlerde değil,neredeyse salmanın her yerinde var...

Sanırım daha iyi bir boya (izolasyon) gerekiyor.

Yazılanlardan anlaşıldığına göre salmada, elektrik salmayı yemiyor ama Mehmet Çömlekçi korsan ile aynı durumu yaşamışız gibi görünüyor. Salmanın malzemesi ile alakalı olabilir mi acaba? Ya da salmaya tutya takmaktan vaz mı geçelim?


*

    Ö. K.

Ynt: Salmaya tutya gerekirmi?
« Yanıtla #17 : Ocak 30, 2013, 22:51:52 »
Avuç taşlamaya tel fırça/ kalın zımpara v.s tak. Metale ulaş, pırıl pırıl gör. İyice yıka, iyice kurula sonrada duratek BT2387 bir kat sür. Zehirli astarı, sonrada zehirlini sür derim sana Kadir'im.

Lakin sen bunları yapmak için yorgunsundur. Bi hal çaresini bulursun artık. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. B.

Ynt: Salmaya tutya gerekirmi?
« Yanıtla #18 : Ocak 31, 2013, 08:34:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Salmayı boyamakta bazı sorunlar var! Tekne karaya alındığında payandaların haricinde tekne, salma üzerine kalaslara oturtuluyor. Yani salmanın altı tekne lifte tekrar kaldırılmadan boyanamıyor.

Ancak paslanma (daha doğrusu karıncalanma ki, ben de daha büyük böceklenme boyutlarına geliyor sanırım) zaten boyanamayan yerlerde değil,neredeyse salmanın her yerinde var...

Sanırım daha iyi bir boya (izolasyon) gerekiyor.

Yazılanlardan anlaşıldığına göre salmada, elektrik salmayı yemiyor ama Mehmet Çömlekçi korsan ile aynı durumu yaşamışız gibi görünüyor. Salmanın malzemesi ile alakalı olabilir mi acaba? Ya da salmaya tutya takmaktan vaz mı geçelim?
Tekne karaya alınırken özellikle ben başında durup salmanın altına konacak takviyeleri ayarlıyorum. Dolayısıyla salmanın altını da taşlayıp boyayabiliyorum. D marin deki payandalar vidalı olduğu için istediğim zaman tekneyi kaldırıp indirebiliyorum ve takozların yerlerini veya payandaların yerlerini boya esnasında değiştiriyorum.


*

    K. K.

Ynt: Salmaya tutya gerekirmi?
« Yanıtla #19 : Ocak 31, 2013, 22:39:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Avuç taşlamaya tel fırça/ kalın zımpara v.s tak. Metale ulaş, pırıl pırıl gör. İyice yıka, iyice kurula sonrada duratek BT2387 bir kat sür. Zehirli astarı, sonrada zehirlini sür derim sana Kadir'im.

Lakin sen bunları yapmak için yorgunsundur. Bi hal çaresini bulursun artık. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hadi leyn....Geçen sene kendi teknemi kendim boyadıydım ben.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ancak Allah ı var Ersin Çoban korsanım (kendisini buradan sevgi ve muhabbetle anıyorum) gözümü en çok korkutan zımpara işinin çoğunu neredeyse tek başına yaptı...

Bu sene belki yine karaya çıkarım Malum hem geko indirimi var,hem de yalova seturda iki yıllık sözleşme yapanlara bedava bir çekmatma var...Hangisini kullanırım bilemiyorum ama senin dediğin tarz bir çalışmayı Serhat Bulut korsanım yaptıydı Ömerim korsanım... Her taraf toz,pas içinde kalmıştı... Gerçi o duretek in matematik denklemine benzeyen şeyinden sürdü mü bilemiyorum ama sanırım ben onu kullanacağım. Senin tavsiyelerine nasıl uyduğumu bilirsin (güverte alabandalarını nasıl boyamıştım ama? gerçi bi b..ka benzemedi çünkü lafını yanlış anlamışım ama olsun...yaptım ya...!).

Not:Ersin Çoban ım korsanım... Pendik-Yalova seyrinde getirdiğin şarabı halâ teknenin mahzeninde saklıyorum.Yalova etkinliklerine teşrif edersen ancak o zaman açacağım.

*

    K. K.

Ynt: Salmaya tutya gerekirmi?
« Yanıtla #20 : Ocak 31, 2013, 22:57:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekne karaya alınırken özellikle ben başında durup salmanın altına konacak takviyeleri ayarlıyorum. Dolayısıyla salmanın altını da taşlayıp boyayabiliyorum. D marin deki payandalar vidalı olduğu için istediğim zaman tekneyi kaldırıp indirebiliyorum ve takozların yerlerini veya payandaların yerlerini boya esnasında değiştiriyorum.

Orhan abi,Pendik te de vidalı payandalar vardı ama Yalova da payandalar kalaslardan oluşuyor. Bu durumda tekneyi yükseltip salma altındaki takozların yerini değiştirebilirmiyiz?

Bu arada birşey daha söylemek istiyorum. Bunu daha geçen yıl farkettim. Çekekçi payandaları yerleştirirken elinde bir takozla tekne bordasına vuruyor,tok ses çıkan yere ki, burası iç bölmelerin karinayla birleştiği tekne ağırlığını kaldırabilecek yerler,payandaları buralara yerleştiriyor. Biz payandaların altını boyamak için yerlerini değiştirdiğimizde yeni yeri teknenin boşluğuna gelecek şekilde koyuyoruz.Bir sakatlık çıkmaz di mi? Tamam teknenin asıl ağırlığı salmanın üzerinde ama birtakım kasılmalar falan olur mu diye merak ettim.
*

    O. B.

Ynt: Salmaya tutya gerekirmi?
« Yanıtla #21 : Şubat 01, 2013, 08:36:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekne karaya alınırken özellikle ben başında durup salmanın altına konacak takviyeleri ayarlıyorum. Dolayısıyla salmanın altını da taşlayıp boyayabiliyorum. D marin deki payandalar vidalı olduğu için istediğim zaman tekneyi kaldırıp indirebiliyorum ve takozların yerlerini veya payandaların yerlerini boya esnasında değiştiriyorum.

Orhan abi,Pendik te de vidalı payandalar vardı ama Yalova da payandalar kalaslardan oluşuyor. Bu durumda tekneyi yükseltip salma altındaki takozların yerini değiştirebilirmiyiz?

Bu arada birşey daha söylemek istiyorum. Bunu daha geçen yıl farkettim. Çekekçi payandaları yerleştirirken elinde bir takozla tekne bordasına vuruyor,tok ses çıkan yere ki, burası iç bölmelerin karinayla birleştiği tekne ağırlığını kaldırabilecek yerler,payandaları buralara yerleştiriyor. Biz payandaların altını boyamak için yerlerini değiştirdiğimizde yeni yeri teknenin boşluğuna gelecek şekilde koyuyoruz.Bir sakatlık çıkmaz di mi? Tamam teknenin asıl ağırlığı salmanın üzerinde ama birtakım kasılmalar falan olur mu diye merak ettim.

Payandalar kalas ise yerlerini kendin değiştiremezsin. Tekneyi yerleştirirken salmanın altına yüksek takoz koydur ki altına el taşlama aleti girsin. Teknenin asıl ağırlığını salma üzerine de vermek yanlış. Ağırlık dağıtılmalı.
Vinçten indirirken salma altına takoz konulacak. Tekne takoza değene kadar indirilecek ve tam olarak serbest bırakılmayacak. Bu esnada payandalar konacak ve tekne ondan sonra serbest bırakılacak. Doğru yöntem bu şekildedir.
*

    K. K.

Ynt: Salmaya tutya gerekirmi?
« Yanıtla #22 : Şubat 04, 2013, 20:39:46 »
Doğru.... Böyle yapıyorlar zaten. Senin yazdıklarını okudukça gözümün önüne geldi. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. A. A.

Ynt: Salmaya tutya gerekirmi?
« Yanıtla #23 : Mart 06, 2019, 10:14:58 »

Bavaria teknelerin Türkiye'deki resmi satıcısı kendilerinin Türkiye'ye getirdikleri yeni teknelere salmalara tutya monte ediyor. Bununda gerekçesi olarak Türkiye'deki marinalarda elektrik tesisatlarının çok sağlıklı olmaması ve elektrik kaçaklarının olması. Diğer markalarda bu yok. Ancak tutyaya rağmen salmalar elektrikten dolayı çalışıyor, salmanın yüzeyinde korozyonlar oluşuyor. Tutya sağlam kalıyor ama salma çalışıyor. Bir iddiaya göre bu salmadaki elektrik sonucu aşınma, takılan tutyadan. Bana bu çok mantıklı gelmiyor. Çünkü elektrik akımında salma macun ve boyadan dolayı izole. En zayıf metal de üzerindeki tutya. Velev ki salmanın sürtülmesi ya da iyi işçilik yapılamaması nedeni ile ya da karaya alındığında takozların altının yapılamaması ve açıkta kalması gibi nedenlerle salmanın macun veya boyadan ari açık yerlerinin olması durumunda bile tutyanın önce çalışıp erimesi gerekmez mi?

Saygılar
   

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Salma teknede diğer su altı metallere elektriki olarak bağlı ise tutyanın yararı olur. Prensip olarak salma boya ile korunduğundan ve alanı çok büyük olduğundan tutya gerekmez, ama boya açılıyor ve elektrik bağlantısı var ise tutya koyulabilir. Yine de pik dökümün diğer metallere göre pil etkisinden etkilenmediğini dikkate almak gerekir.

Bir çok değişkeni bir paragrafçıkta açıklamaya çalıştım,herhalde zor anlaşılacak. Salmaya tutya fiber teknede gerekmez.
*

    A. Ç.

Ynt: Salmaya tutya gerekirmi?
« Yanıtla #24 : Mart 06, 2019, 13:00:50 »
Galvanik korozyon tek korozyon değildir. Oksijenle temasla oluşan paslanma, deniz suyu içindeki klor ile reaksiyon da korozyondur ve galvanik veya elektrik ile ilişkisi yoktur. Salmanın suya karşı dayanıklı bir kaplama ile korunması gerekir. değişik boyalar bu işi görebilse de en iyisinin epoksi olduğuna inanıyorum. Salmada paslanma görüldüğünde mutlaka onarılmalı eğer paslanma birden çok yerde görülüyorsa tüm salma metal beyaz olarak çıkana kadar temizlenmeli ve en kısa sürede epoksi uygulanmalıdır. Epoksinin de çizilebileceği göz önüne alınarak 5 kat kadar epoksi uygulanmalıdır. Epoksi uygulandıktan sonra amin terlemesi nedeni ile yüzeyi boya tutmayacak hale gelir. Bu nedenle epoksi uygulaması sonrası en az üç gün epoksi üzerine uygulama yapılmamalı, süre sonunda su ve fırça ile yıkayarak kuruduktan sonra zehirli astarı atıımalıdır. Bu katman salmayı her türlü korozyondan koruyacaktır.