0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap...İyi boyanırsa dökülme ve paslanma da olmaz. Orhan abi, salmanın iyi boyanmasından kastınız tam olarak nedir? (bu yıl zehirliyi kendim yapmayı planlıyorum, tabi salmayı da ben boyayacağım o bakımdan sordum)
...İyi boyanırsa dökülme ve paslanma da olmaz.
Salmayı boyamakta bazı sorunlar var! Tekne karaya alındığında payandaların haricinde tekne, salma üzerine kalaslara oturtuluyor. Yani salmanın altı tekne lifte tekrar kaldırılmadan boyanamıyor.Ancak paslanma (daha doğrusu karıncalanma ki, ben de daha büyük böceklenme boyutlarına geliyor sanırım) zaten boyanamayan yerlerde değil,neredeyse salmanın her yerinde var...Sanırım daha iyi bir boya (izolasyon) gerekiyor. Yazılanlardan anlaşıldığına göre salmada, elektrik salmayı yemiyor ama Mehmet Çömlekçi korsan ile aynı durumu yaşamışız gibi görünüyor. Salmanın malzemesi ile alakalı olabilir mi acaba? Ya da salmaya tutya takmaktan vaz mı geçelim?
Avuç taşlamaya tel fırça/ kalın zımpara v.s tak. Metale ulaş, pırıl pırıl gör. İyice yıka, iyice kurula sonrada duratek BT2387 bir kat sür. Zehirli astarı, sonrada zehirlini sür derim sana Kadir'im.Lakin sen bunları yapmak için yorgunsundur. Bi hal çaresini bulursun artık. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne karaya alınırken özellikle ben başında durup salmanın altına konacak takviyeleri ayarlıyorum. Dolayısıyla salmanın altını da taşlayıp boyayabiliyorum. D marin deki payandalar vidalı olduğu için istediğim zaman tekneyi kaldırıp indirebiliyorum ve takozların yerlerini veya payandaların yerlerini boya esnasında değiştiriyorum.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTekne karaya alınırken özellikle ben başında durup salmanın altına konacak takviyeleri ayarlıyorum. Dolayısıyla salmanın altını da taşlayıp boyayabiliyorum. D marin deki payandalar vidalı olduğu için istediğim zaman tekneyi kaldırıp indirebiliyorum ve takozların yerlerini veya payandaların yerlerini boya esnasında değiştiriyorum.Orhan abi,Pendik te de vidalı payandalar vardı ama Yalova da payandalar kalaslardan oluşuyor. Bu durumda tekneyi yükseltip salma altındaki takozların yerini değiştirebilirmiyiz?Bu arada birşey daha söylemek istiyorum. Bunu daha geçen yıl farkettim. Çekekçi payandaları yerleştirirken elinde bir takozla tekne bordasına vuruyor,tok ses çıkan yere ki, burası iç bölmelerin karinayla birleştiği tekne ağırlığını kaldırabilecek yerler,payandaları buralara yerleştiriyor. Biz payandaların altını boyamak için yerlerini değiştirdiğimizde yeni yeri teknenin boşluğuna gelecek şekilde koyuyoruz.Bir sakatlık çıkmaz di mi? Tamam teknenin asıl ağırlığı salmanın üzerinde ama birtakım kasılmalar falan olur mu diye merak ettim.
Salma teknede diğer su altı metallere elektriki olarak bağlı ise tutyanın yararı olur. Prensip olarak salma boya ile korunduğundan ve alanı çok büyük olduğundan tutya gerekmez, ama boya açılıyor ve elektrik bağlantısı var ise tutya koyulabilir. Yine de pik dökümün diğer metallere göre pil etkisinden etkilenmediğini dikkate almak gerekir. Bir çok değişkeni bir paragrafçıkta açıklamaya çalıştım,herhalde zor anlaşılacak. Salmaya tutya fiber teknede gerekmez.