0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    D. E.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #30 : Haziran 24, 2013, 10:15:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Genelde center- cockpit denilen tekneler ki kuzey ülkelerinde daha çok üretiliyor aslında tek kullanıma da en uygun tekneler. Ama siz alacağınız herhangi bir teknenin de donanımını ''single handed'' için çevirebiliyorsunuz diye biliyorum. Kıçı ve havuzluğu geniş teknelerde bu biraz daha farklı olabiliyor diye biliyorum. Symina dar kıçlı ve havuzluktan her yeri kontrol edebiliyorsunuz. Buna rağmen biz sistemi biraz daha iyileştirmek adına donanım uygulamaları yapıyoruz. Temmuz ayında ciddi yol yaparak donanımı deneyeceğim.


Fakat bu center cockpit olarak dizayn edilen tekneler, baktığım kadarıyla hemen hemen hepsi 40 ft ve üzeri teknelerden oluşuyor. Bu da tek başına seyir için pek ideal ölçüler değil..
Center Cockpit ve ya/ ve  baş kıç tabir edilen teknelerin hemen her boyu mevcut...Bu tip tekneler bazı ufak değişikliklerle gayet rahat tek kişi tarafından kullanılan dengeli deplasmanlı teknelerdir. Kaan Erdem korsanın Najad'ı 33 feettir mesela ve center cockpittir:)
Dilek korsanicem
Dimple 34 feet:-))
Dimple'dan acilen özür diliyorum Kaan Korsanım:)


*

    D. E.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #31 : Haziran 24, 2013, 10:17:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bana en zoru bir koyda kıçtan kara olmak gerekiyor tekneyi çalışır durumda terk etmek pek içime sinmiyor ,bir proje ürettim baştan kıçtan demir atıp,motor stop,kolluk ile karaya çıkılıp bağlanılır,kara tarafındaki demir toplanır.çözülürkende tüm işler tersine tekrarlanır.. Başka fikri olan korsanım varmı ?
Denemek isterim...


*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #32 : Haziran 24, 2013, 10:23:36 »
Bir eğitim video serisi.. Yanaşma ve ayrılma manevraları.. Sizce ne yanlış, ne doğru ? Siz bu durumlarda ne yapardınız.. İlk videoda benim dikkatimi çeken, koltuk halatlarının kendi teknesine veya yan teknelere çapariz verecek şekilde ( tuaf bir şekilde ) suya bırakması ..

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Z. T.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #33 : Haziran 24, 2013, 10:26:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bana en zoru bir koyda kıçtan kara olmak gerekiyor tekneyi çalışır durumda terk etmek pek içime sinmiyor ,bir proje ürettim baştan kıçtan demir atıp,motor stop,kolluk ile karaya çıkılıp bağlanılır,kara tarafındaki demir toplanır.çözülürkende tüm işler tersine tekrarlanır.. Başka fikri olan korsanım varmı ?
Denemek isterim...

Daha önce yazılmıştı. Vasattaki koç boynuzuna bir kısa halat(6 metre gibi) hazırlanır. Aborda olurken olabildiğince hız kesilir ve yanaşıldığında rıhtıma adım atılarak geçilir ve babaya voltalanır.

Kıçtan kara olurken zaten fazla sorun olmaz diye düşünüyorum.

Selamlar.


*

    D. E.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #34 : Haziran 24, 2013, 10:30:43 »
Heyecanla açtım topiği Zafer ağabey eğitimler diye  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #35 : Haziran 24, 2013, 11:31:25 »
videoda 01:00 - 02:00 dak.süreler içinde kullandığı yeke otopilot, rüzgara göre açısını değiştiriyor ! Bu tip yeke otopilotların, böyle özellikleri var mı ?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #36 : Haziran 24, 2013, 12:28:42 »


Eğer teknede yalnız isek, demiri nasıl atacağız diye kara kara düşünmeye gerek yok. Uygun bir anda yeterince zincir ya da halat bırakarak havuzluğa kadar getirdiğimiz ve küpeşteye aldığımız çapayı, demir noktasında funda edebilir, sonra hafif tornistanla demirimizi dibe saplayabiliriz. Demir dibe inince nasıl olsa tekne daha “söz dinler” hale geleceğinden, o zaman ırgatın başına gitmek daha kolay olacaktır. Bunun için, kuşkusuz “dışarıdan” gelen zincir ya da halatla havuzluğa taşıdığımız çapayı, vardavela sonuna ya da uygun bir yere(örneğin toraya/küpeşteye) tek hamleyle çözülebilecek doblinli bir bağ ya da basit fiyonk ile tutturabiliriz.


Alıntı : Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. B. A.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #37 : Haziran 26, 2013, 16:32:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...kullandığı yeke otopilot, rüzgara göre açısını değiştiriyor...

Ben herhangi bir açı değişikliği farketmedim? Otopilot sanırım tekrar açısına dönmek için çalışıyor sadece...

Ayrıca bir not; videonun başlarında vinç kolu vinç'in üzerinde görünüyor. Bu şekilde bırakmak doğru değil. Her zaman çıkartılıp yuvasına konmalı. Acilen mandarı boşlamanız gerekir, vinç kolu çapariz verebilir veya bir halat takılır, vinç kolu iyi oturmamışsa yerinden çıkıp denize düşebilir, kazara o tarafa doğru düşerseniz vinç kolu size ciddi zarar verebilir vs. vs...
*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #38 : Haziran 26, 2013, 17:55:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...kullandığı yeke otopilot, rüzgara göre açısını değiştiriyor...

Ben herhangi bir açı değişikliği farketmedim? Otopilot sanırım tekrar açısına dönmek için çalışıyor sadece...

Ayrıca bir not; videonun başlarında vinç kolu vinç'in üzerinde görünüyor. Bu şekilde bırakmak doğru değil. Her zaman çıkartılıp yuvasına konmalı. Acilen mandarı boşlamanız gerekir, vinç kolu çapariz verebilir veya bir halat takılır, vinç kolu iyi oturmamışsa yerinden çıkıp denize düşebilir, kazara o tarafa doğru düşerseniz vinç kolu size ciddi zarar verebilir vs. vs...

Açı değişlikliği olarak sanırım yanlış bir ifade kullandım.. Neticesinde rüzgar, yelkenler'den dolayı tekne'nin açısını değiştiriyor ve otopilot aynı rotaya tekneyi tekrar sokmaya çalışıyor.. Sanırım bu daha doğru bir ifade oldu..

Bu otopilotlar sadece verilen açılara göre seyir yaparlar diye düşünüyordum..
Vinç kolu konusunda çok haklısınız..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. D.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #39 : Haziran 26, 2013, 19:00:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
videoda 01:00 - 02:00 dak.süreler içinde kullandığı yeke otopilot, rüzgara göre açısını değiştiriyor ! Bu tip yeke otopilotların, böyle özellikleri var mı ?
Barış korsanım benim teknede st 2000 var. Bu otopilot eğer teknede Sea Talk veya NMEA rüzgar göstergesi varsa. Onlarla haberleşebiliyor ve rüzgara göre dümen tutabiliyor...
*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #40 : Haziran 26, 2013, 19:12:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
videoda 01:00 - 02:00 dak.süreler içinde kullandığı yeke otopilot, rüzgara göre açısını değiştiriyor ! Bu tip yeke otopilotların, böyle özellikleri var mı ?
Barış korsanım benim teknede st 2000 var. Bu otopilot eğer teknede Sea Talk veya NMEA rüzgar göstergesi varsa. Onlarla haberleşebiliyor ve rüzgara göre dümen tutabiliyor...

O zaman harika.. Teşekkürler bilgi için..
*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #41 : Haziran 28, 2013, 08:37:30 »
The six best things about singlehanding (again, in no particular order): Singlehanding hakkında altı iyi şeyler (yine, özel bir sırada):

1. 1. Benim bahsettiğim, etrafta başka insan varken dikkati bozucu şeylere ve taleplere verilecek bir mola. Bu, vücudu, ruhu ve zihni tazeleyici düşünmek ve dile getirmek için şans yaratacak bir huzur ve sessizlik zamanı.

2. 2. İster bunu doğayla başbaşa kalmak veya dünyayla bir olmak diye adlandırın, tek elin sadece ruhani bir deneyim olarak tarif edilebileceği zamanlar vardır – doğanın ihtişamı karşısında denize ve gökyüzüne saygı duyduğunuz zamanlar veya teknenin rüzgar ve dalgalarla etkileşimini tadıp “bundan daha iyisi olamaz” dediğiniz zamanlar. Dewey, Kahn, Yu, and Howe’un yayımlanmamış bir çalışmasına göre, bu anlar ters kare kuralına dahildir, deneyimin yoğunluğu, etraftaki insan sayısının karesiyle azalır.

3. 3. Daima ekiple beraber yelken açmak, balayına akrabalarınızla gitmek gibidir. Tek başınıza gitmek, teknenizle çok yakın olmak adına eşsiz bir fırsat sağlar. Teknenin hoşuna giden ve gitmeyen şeyleri, güçlü ve zayıf yönlerini ve acaipliğini ve sınırlarını bulursunuz. İyiyi takdir etmeyi, daha iyi için neyi değiştireceğinizi ve kaçınılmaz olanı kabul etmeyi ve düzeltmeyi öğrenirsiniz. Zaman içinde, ilk endişeniz geçer ve yerini komfor ve güven duygusuna bırakır. Teknenizi idare etmek, o sizin bir uzantınız oluncaya kadar gelişir, duyularınız her şeye düşünmeden tepki verecek kadar gelişir.

4. 4. Bir yelkenciye, yelken yapmanın cazibesini sorduğunuzda, cevap özgürlük ve bağımsızlıktır. Eğer bu fikirdeyseniz, tek başınalık size paranızın tam karşılığını verir. Başkası için sorunluluk duymadan ve kimseyi rahat ettirmeye uğraşmadan, kendinizi şımartabilirsiniz. İstediğiniz şeyleri alın ve istemediklerinizi bırakın. Tüm istif alanını kendi eşyalarınız için kullanın. En iyi yatkta uyuyun. İstediğiniz yere istediğiniz zamanda gidin veya hiç bir zaman hiç bir yere gitmeyin. Yapmanız gerektiğinde işleri kendinizce yapın. Dağınık veya tertipli, gürültülü veya sessiz,  olun. Bu sizin oyuncağınız, ve en azından bir müddet kimseyle paylaşmanız gerekmiyor.

5. 5. Tek başınalık sizi öldürmez. Fakat sizi daha iyi ve güçlü yapacak fırsatlar sunar. Sadece iyi yelkeci değil, aynı zamanda iyi bir insan da. Her şeyi kendi başınıza yapmak zorunda olmak, kendi kendinize yeterliliğiniz arttıran bir öğrenmeyi gerektirir. Kendi başınalık, ne olabileceğini tahmin etmeyi ve sıkıntılar için plan yapmayı motive eder. Beklenmeyen olduğunda zorunluluk, bol kaynaklı olmayı ve durumla başa çıkmayı gerektiren yaratıcılığı canlandırır. Rahatsızlığa sabır gösterme ve hayattaki küçük şeyleri takdir etme beceriniz artar. Korkularınızla yüzleşme ve sınırlarınıza kadar zorlama, kendinize güveni arttırır; ama yaşadıığnız gerçek sizi alçak gönüllü yapar. Ve, tek başınızayken kendin hakkında öğrendiklerin seni daha iyi bir ortak yapar.

6. 6. Tek başınaların tamamı münzevi ya da insanlardan kaçan kişiler değildir. Aksine, çok sosyaldirler ve yeni insanlarla tanışmayı severler. Bunca zaman yalnız olduktan sonra, başkalarıyla beraber olmaya daha yatkınlardır. Fakat aynı zamanda başkalarının da onlara ulaşmak için daha yatkın oldukları bir gerçek. Belki bir kişi, bir gruba göre, daha az tehdit veya dert olarak algılanmaktadır. Belki merak, analık içgüdüsü, empati, veya acıma. Sebep ne olursa olsun, başkalarının tek başına olana yardım etme ve cömert misafirperverlik istekliliği, benzersiz ve paha biçilmez bir hediyedir.
*

    M. B. A.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #42 : Haziran 28, 2013, 09:40:59 »
Tesadüfen Youtube'da rastladım. KISMET II yelkenlisiyle 2400 deniz milini tek başın aşan birinin videosu...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #43 : Haziran 28, 2013, 10:04:07 »
Türkiye'de Rüzgar oto pilotu yapan firma var mı ? Elektronik oto pilotlar her teknede neredeyse var.. Peki yedek anlamında böyle bir oto pilot lazım değil mi.. ? Bizim sularımız için uygun değil mi ?

Neticesinde bundan bir tane temin etmek isterim.. Ama nereden alınır, kim yapar bilemiyorum..
*

    M. B. A.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #44 : Haziran 28, 2013, 10:11:42 »
Bildiğim kadarıyla, özellikle sürekli pupa seyri yapılan Atlantik geçişinde rüzgar dümeni neredeyse olmazsa olmaz bir donanım. Özkan Gülkaynak bunu kendi yapmış. Hazır satılanları var mıdır bilmiyorum ama çok karmaşık değil sanıyorum. Kendisine danışılarak bir tane yapılabilir belki?

Bu arada, Sadun Boro ikiz flokla bunların ıskotalarını yekeye bağlayıp bir tür rüzgar dümeni yapmış. Teknenin ve rüzgarın ufak oynamalarında tekneyi derhal düzeltiyor ve rotasına sokuyor. İlginç bir yöntemdi.
« Son Düzenleme: Haziran 28, 2013, 10:13:04 Gönderen: Mahir B. Aşut »