0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGenelde center- cockpit denilen tekneler ki kuzey ülkelerinde daha çok üretiliyor aslında tek kullanıma da en uygun tekneler. Ama siz alacağınız herhangi bir teknenin de donanımını ''single handed'' için çevirebiliyorsunuz diye biliyorum. Kıçı ve havuzluğu geniş teknelerde bu biraz daha farklı olabiliyor diye biliyorum. Symina dar kıçlı ve havuzluktan her yeri kontrol edebiliyorsunuz. Buna rağmen biz sistemi biraz daha iyileştirmek adına donanım uygulamaları yapıyoruz. Temmuz ayında ciddi yol yaparak donanımı deneyeceğim.Fakat bu center cockpit olarak dizayn edilen tekneler, baktığım kadarıyla hemen hemen hepsi 40 ft ve üzeri teknelerden oluşuyor. Bu da tek başına seyir için pek ideal ölçüler değil.. Center Cockpit ve ya/ ve baş kıç tabir edilen teknelerin hemen her boyu mevcut...Bu tip tekneler bazı ufak değişikliklerle gayet rahat tek kişi tarafından kullanılan dengeli deplasmanlı teknelerdir. Kaan Erdem korsanın Najad'ı 33 feettir mesela ve center cockpittir:)Dilek korsanicemDimple 34 feet:-))
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGenelde center- cockpit denilen tekneler ki kuzey ülkelerinde daha çok üretiliyor aslında tek kullanıma da en uygun tekneler. Ama siz alacağınız herhangi bir teknenin de donanımını ''single handed'' için çevirebiliyorsunuz diye biliyorum. Kıçı ve havuzluğu geniş teknelerde bu biraz daha farklı olabiliyor diye biliyorum. Symina dar kıçlı ve havuzluktan her yeri kontrol edebiliyorsunuz. Buna rağmen biz sistemi biraz daha iyileştirmek adına donanım uygulamaları yapıyoruz. Temmuz ayında ciddi yol yaparak donanımı deneyeceğim.Fakat bu center cockpit olarak dizayn edilen tekneler, baktığım kadarıyla hemen hemen hepsi 40 ft ve üzeri teknelerden oluşuyor. Bu da tek başına seyir için pek ideal ölçüler değil.. Center Cockpit ve ya/ ve baş kıç tabir edilen teknelerin hemen her boyu mevcut...Bu tip tekneler bazı ufak değişikliklerle gayet rahat tek kişi tarafından kullanılan dengeli deplasmanlı teknelerdir. Kaan Erdem korsanın Najad'ı 33 feettir mesela ve center cockpittir:)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGenelde center- cockpit denilen tekneler ki kuzey ülkelerinde daha çok üretiliyor aslında tek kullanıma da en uygun tekneler. Ama siz alacağınız herhangi bir teknenin de donanımını ''single handed'' için çevirebiliyorsunuz diye biliyorum. Kıçı ve havuzluğu geniş teknelerde bu biraz daha farklı olabiliyor diye biliyorum. Symina dar kıçlı ve havuzluktan her yeri kontrol edebiliyorsunuz. Buna rağmen biz sistemi biraz daha iyileştirmek adına donanım uygulamaları yapıyoruz. Temmuz ayında ciddi yol yaparak donanımı deneyeceğim.Fakat bu center cockpit olarak dizayn edilen tekneler, baktığım kadarıyla hemen hemen hepsi 40 ft ve üzeri teknelerden oluşuyor. Bu da tek başına seyir için pek ideal ölçüler değil..
Genelde center- cockpit denilen tekneler ki kuzey ülkelerinde daha çok üretiliyor aslında tek kullanıma da en uygun tekneler. Ama siz alacağınız herhangi bir teknenin de donanımını ''single handed'' için çevirebiliyorsunuz diye biliyorum. Kıçı ve havuzluğu geniş teknelerde bu biraz daha farklı olabiliyor diye biliyorum. Symina dar kıçlı ve havuzluktan her yeri kontrol edebiliyorsunuz. Buna rağmen biz sistemi biraz daha iyileştirmek adına donanım uygulamaları yapıyoruz. Temmuz ayında ciddi yol yaparak donanımı deneyeceğim.
bana en zoru bir koyda kıçtan kara olmak gerekiyor tekneyi çalışır durumda terk etmek pek içime sinmiyor ,bir proje ürettim baştan kıçtan demir atıp,motor stop,kolluk ile karaya çıkılıp bağlanılır,kara tarafındaki demir toplanır.çözülürkende tüm işler tersine tekrarlanır.. Başka fikri olan korsanım varmı ?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapbana en zoru bir koyda kıçtan kara olmak gerekiyor tekneyi çalışır durumda terk etmek pek içime sinmiyor ,bir proje ürettim baştan kıçtan demir atıp,motor stop,kolluk ile karaya çıkılıp bağlanılır,kara tarafındaki demir toplanır.çözülürkende tüm işler tersine tekrarlanır.. Başka fikri olan korsanım varmı ? Denemek isterim...
...kullandığı yeke otopilot, rüzgara göre açısını değiştiriyor...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap...kullandığı yeke otopilot, rüzgara göre açısını değiştiriyor...Ben herhangi bir açı değişikliği farketmedim? Otopilot sanırım tekrar açısına dönmek için çalışıyor sadece...Ayrıca bir not; videonun başlarında vinç kolu vinç'in üzerinde görünüyor. Bu şekilde bırakmak doğru değil. Her zaman çıkartılıp yuvasına konmalı. Acilen mandarı boşlamanız gerekir, vinç kolu çapariz verebilir veya bir halat takılır, vinç kolu iyi oturmamışsa yerinden çıkıp denize düşebilir, kazara o tarafa doğru düşerseniz vinç kolu size ciddi zarar verebilir vs. vs...
videoda 01:00 - 02:00 dak.süreler içinde kullandığı yeke otopilot, rüzgara göre açısını değiştiriyor ! Bu tip yeke otopilotların, böyle özellikleri var mı ?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapvideoda 01:00 - 02:00 dak.süreler içinde kullandığı yeke otopilot, rüzgara göre açısını değiştiriyor ! Bu tip yeke otopilotların, böyle özellikleri var mı ?Barış korsanım benim teknede st 2000 var. Bu otopilot eğer teknede Sea Talk veya NMEA rüzgar göstergesi varsa. Onlarla haberleşebiliyor ve rüzgara göre dümen tutabiliyor...