0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. S.


Bu başlık altında, tek başına seyir yapan veya yapmak isteyen, planlayan yelkenciler için kaynak oluşturmak istiyorum. Bu konuda bulduğum makaleleri, videoları vs.. kaynak belirterek burada paylaşmak istiyorum..
Tek başına ... Yanaşma, ayrılma, demir atma, güvenlik,sağlık, teknik vs.. konularında başucu kaynağı olarak kayıtlarda kalabilir.. Bununla ilgili elinde yabancı kaynaklar olan korsanlar eğer imkanları var ise kısım, kısım da olsa çevirisini yapıp paylaşabilirlerse çok memnun olurum..

Bu ilk yazımda benim için çok önemli denizcilerden ilk kez 1890 lı yıllarda tek başına Dünya denizlerini dolaşan denizci,gezgin ve yazar olan Joshua Slocum ile ilgili kısa bilgi vermek istiyorum..

Joshua Slocum (d. 20 Şubat 1844, ö. 14 Kasım 1909) Kanada asıllı ABD'li denizci, gezgin ve yazar.

Dünyayı The Spray adlı teknesiyle tek başına dolaşan ilk kişidir. Yaklaşık 74,000 km ve üç yıldan fazla süren yolculuğu 1898 yılında bitirdi. Kendi yazdığı anıları 1899 yılında Sailing Alone Around the World adlı kitapla yayınlandı.

Kolombiya ve Venezuella arasında paylaşılan Orinoco Nehri'nde 1909 yılında kaybolan Slocum, tüm aramalara rağmen bulunamayınca 1924 yılında karısı tarafından hukuken ölmüş sayılacağı ilan edildi...




 



*

    H. E.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #1 : Haziran 19, 2013, 15:29:49 »
Ben naçizane bana göre en önemli tiyoyu vereyim: Tek başına seyir yapacak insanın şarkı-türkü dağarcığı geniş olmalı. Sıkıntıdan ve uyumamak için bir süre sonra en bilmediğini sandığın türküyü bile avaz avaz söylerken buluyorsun kendini. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #2 : Haziran 19, 2013, 15:35:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben naçizane bana göre en önemli tiyoyu vereyim: Tek başına seyir yapacak insanın şarkı-türkü dağarcığı geniş olmalı. Sıkıntıdan ve uyumamak için bir süre sonra en bilmediğini sandığın türküyü bile avaz avaz söylerken buluyorsun kendini. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teşekkürler : )))
Lütfen herkes bu konuda ki fikirlerini, tecrübelerini, tiyolarını yazsın:)

Neticesinde tek başına seyir konusunda tecrübelerim yok, o yüzden alıntı yapmak durumundayım. Yaptığım alıntılar reklam amaçlı vs değil sadece konuyu bir başlık altında toplamak amaçlı olacak. Yaptığım alıntılarda da eksik, hatalı size göre daha farklı olması gereken durumlar var ise lütfen düzeltme yapın..

Herkese teşekkürler..


*

    N. Ö.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #3 : Haziran 19, 2013, 15:41:11 »
Hakan Öge'nin "Kimler Okyanusa Açılabilir?" başlıklı yazısının ilgili kısmı ;

"Tek Başına seyir

Tek başına seyir yapmak, özellikle günümüzde hiç de gözde büyütülecek bir şey değil. Radar, GPS, oto pilot gibi yardımcı seyir aletleri sayesinde sanki teknede ikinci, hatta üçüncü biri varmış gibi seyir yapabiliyorsunuz. Teknik olarak zorluk seyir sırasında değil de limana girerken çıkıyor. Tek başına tekneyi yanaştırmak, halatları bağlamak epeyce cambazlık gerektiriyor. Teknenin bir ucundan diğerine koşup duruyorsunuz. Fakat alıştıktan sonra pek sorun kalmıyor. Diyebilirim ki, yalnız olmak seyir sırasında değil, limanlarda beklerken problemli. İlk defa geldiğiniz bir yerde bir süre sonra kendinizi yalnız hissediyorsunuz. Bir – iki haftalık ziyaretlerde bu sorun değil, ama süre uzayınca insanın üstüne çöküyor.
Denizdeki yaşam karadaki yaşamın bir uzantısı aslında. Unutmayın ki bu sıradan bir yolculuk değil. Yüzen ve hareket eden bir eviniz var ve bu evle yer değiştirme özgürlüğüne sahipsiniz. Tüm sosyal hayatınızı, isteklerinizi, sevinçlerinizi, üzüntülerinizi, her şeyinizi yanınızda taşıyorsunuz. Şehirdeki evinizde yıllar boyunca tek başına yaşayabileceğinize, kimi zaman günlerce evinizden çıkmadan tek başına oturabileceğinize inanıyorsanız tekneyle de pekâlâ yıllarca tek başına seyir yapabilirsiniz."


*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #4 : Haziran 19, 2013, 16:10:22 »


Tek başına yelken seyrinde 13 püf nokta

Tek başına denizlere açılmak ve rüzgarları doğru kullanmak, cesaretin yanında bilgi birikimi ve deneyim gerektirir. Tek başına seyirde başınıza gelebilecek en ufak bir hatada, size sizden başka yardım edecek kimsenin olmayacağı bilinmelidir. O yüzden böyle bir seyir düşünüyorsanız, yeterince bilgi birikimine sahip olmalı ve olası hataları deneyimlerinizle öngörebilmelisiniz. Bu yazımızda tek başına yelken seyrinin püf noktalarını anlatacağız. Unutulmaması gereken her ne kadar deneyimli olursanız olun yalnız seyrin risklerinin her zaman mevcut olacağıdır.

1 – Öncelikle teknenizin tek başına yelken seyri için ne derece uygun olduğunu düşünmelisiniz. Ana yelken, cenova, dümen ve motor bir noktadan kontrol edilebiliyorsa sizin tekneniz yalnız seyir için çok uygun bir teknedir. Genelde geniş havuzluğu seven bizler için üretilen tekneler ve yarış teknelerinde tek kişinin tekneyi kontrol etmesi oldukça güçtür. Ama merkezi kokpit tarzındaki teknelerde tek kişi kontrol oldukça kolaydır. Eğer teknenizde otomatik pilot yoksa ve yelkenleri kumanda ettiğiniz halatlar, dümenden uzaksa işiniz oldukça zor olacaktır. O yüzden tekne seçerken havuzluktaki kontrol noktalarının uzaklıklarını gözden geçirin. Mümkünse ve bütçenize uygunsa otomatik pilot taktırın. Telsizin kokpitte olması bile önemli bir özelliktir. Ama imkânınız yoksa bir el telsizi ile sorunu aşarsınız.

 2 – Yelken sistemlerinizin yalnız seyir için uygun olması gerekir. Tek başınıza rahat yelken basabilmeniz için cenovanın sarma sisteme sahip olması şarttır. Ana yelkenin ise sarma sisteme veya öyle bir olanağınız yoksa en azından lazy bag çantasına ihtiyacı vardır. Böylece yelkenleri daha rahat basar ve mayna edebilirsiniz.

 3 – Halatları laçka edip seyre başlamadan önce, teknenin içini ve dışını neta etmeyi unutmayın. Denize çıktığınızda özellikle rüzgarlı ve dalgalı havalarda tekrardan teknenin içine girip devrilen eşyaları sabitlemek hoş olmayacaktır. Hava koşulları ne olursa olsun teknedeki açık olan tüm lomboz ve heç kapaklarını kapatmalısınız. Bir aksilik olurda ayağınızın incinmesi durumunda size sizden başka yardım edecek kimsenin olmadığı daima aklınızda olmalı ve tüm hareketlerini buna göre planlamalısınız.

 4 – Kıçtan kara olan bir teknede tek başınıza bağlı olduğunuz yerden ayrılmanın bir tek güvenli yöntemi vardır. Rüzgarın geldiği yönü tespit edin. Sizi tutan en gereksiz halat rüzgaraltı koltuk halatıdır. Önce onu mola edin. Elinizde rüzgar üstü koltuk ve tonoz halatı kalacaktır. Motora ileri yol verin. Tekne rüzgarüstü koltuk üzerinde rüzgara doğru yaklaşacaktır. Rüzgarüstünde bir tekne varsa ona yaslayacaktır. Eğer rüzgar şiddetliyse ve tekne rüzgara doğru bir atılım yapamıyorsa motor devrini diğer tekneye yaslayana kadar arttırın. Tekneniz rüzgarüstüne yaslandıysa artık rüzgar sizi sürükleyemeyecektir. Bu durumda baştan bağlı olan tonozun etkisi sıfırlanmıştır ve artık tonozu mola edebilirsiniz. Tonozu mola ettikten sonra kalan en son rüzgarüstü koltuk halatını çözerek ve motoru kullanarak rahatça ayrılabilirsiniz.

5 – Denize çıktığınızda usturmaçalarınızı çözüp tekneyi neta etmeyi ihmal etmeyin. Çünkü güverte üzerine gelişigüzel yatırılan usturmaçaların halatlara takılması ve çapariz verme olasılığı yüksektir. Unutmayın usturmaçaları sökerken daima motoru boşta bekletin ve denizde çok dalga varsa bu işi marina içinde yapmaya çalışın. Bir aksilik olurda giden teknede denize düşme durumu kışın intihar, yazın büyük hayati risk olacaktır.

6 – Yelkenleri basarken önce ana yelkeni basmaya çalışın. Motor seyrindeyken rüzgarı karşıdan alarak yelkenleri rahatça basabilirsiniz. Motoru kapatırsanız tekne rüzgarın etkisiyle sürüklenmeye başlar ve yelken ile rüzgar arasındaki açı artmaya, yelkenleriniz, siz daha onları hisa edemeden kuvvet üretmeye başlar. Kuvvet üreten bir yelkeni yukarı basmanız bir arabayı yokuş yukarı itmeye çalışmak gibidir. O yüzden mümkünse otomatik pilotunuzu rüzgara karşı ayarlayın. Tekne rüzgara karşı dümen dinleyecek kadar yolda olursa sorun olmaz. Motora gereğinden fazla yol vermeniz karşıdan gelen zahiri rüzgarı gereksiz arttıracak ve yelken basarken yelken salınımını arttıracak ve sizi zorlayacaktır. Eğer ana yelkeni basmak için direk dibine gitmeniz gerekiyorsa mümkün olduğunca çok sağlam yeri tutarak tekne üzerinde ilerleyin. Tek eliniz sağlam bir yeri tuttuğunda en az iki ayağınız güverteye sağlam basmadan elinizi bırakmayınız. İleri yoldaki bir tekneden düşmek başınıza gelebilecek en kötü senaryodur

7 – Kokpitte ihtiyacınız olan şeyleri hazır bulundurun. Seyirde ne kadar çok içeri girip çıkarsanız o kadar çok risk alırsınız örneğin keskin bir bıçak, el telsizi, yelken kumanda vinç kolları, can yeleği en azından elinizin altında olsun.

8 – Seyir sırasında asla ve asla risk almayın. Açılan ve suyun içinde sizinle seyreden yüzme merdiveni olsa dahi, tekne ilerlerken onu kaldırmaya çalışmayın. Seyreden bir tekneden düşmeniz durumunda o yüzden tekneyi durdurmadan suya düşen usturmaçayı, açık kalan merdiveni vs. peşine düşmeyin.

9 – Seyir sırasında havanın sertliğine göre ve kullanım kolaylığına göre hangi yelkenleri ne ölçüde açacağınıza önceden karar vermelisiniz. Örneğin rüzgarlı havalarda sadece cenova ile seyir yapan bir çok yelkenli görüyoruz. Hem sarma cenovaları açma kolaylığından hem de rüzgarlı havalarda ana yelken açıldığında tekneyi daha çok yatırmasından çekinildiğinden cenova ile seyir yapılıyor. Tekne ve yelken uyumuna aykırı olan alışılagelmiş bu seyir amatör yelkenciler için daha uzun süreler tercih edilecektir.

10 – Tek başınıza yelken seyrinde mümkün olduğunca rüzgar altından tekneyi kullanmaya çalışın. Böylece yelkenin görüşü engellediği rüzgar altı bölgesini rahatça görebilirsiniz. Özellikle bazı teknelerde cenova yelkeni rüzgar altı görüşü çok engellemektedir.

11 – Yelken seyrinini sonlandırıp motoru çalıştırma vakti geldiğinde tekneyi iyice gözden geçirin. Eğer tekneden sarkan bir halat siz farkında olmadan motor seyrinde pervaneye dolaşırsa başınıza büyük iş alırsınız. Pervanenin önüne takılan pahalı halat kesicilerin etkisi tamamen kanıtlanmış olmadığı unutulmamalıdır.

12 – Eğer geceleyin tek başınıza seyir yapacaksanız daha dikkatli olmalısınız. Öncelikle bir kafa feneri şarttır. Tekne dışında olası bir müdahale gerektiğinde hem ışık tutmak hem sorunu gidermenin tek yolu kafa feneridir. Geceleyin sular yabancı olur. Görüşün olmadığı yerde endişe artar. Gündüz rahatça gördüğünüz sığılıkları geceleyin göremezsiniz. Güverte üzerinde güçlü bir el projektörü bulunmasının faydasını tarif edemem. Eğer uzun seyirdeyseniz ve gündüz gözüyle görmediğiniz bir yere gece yanaşacaksanız işiniz gerçekten zordur. Hele bir de tek başınızayken, güçlü bir projektörünüz yoksa, size kimsenin yardım etmediği bir balıkçı barınağına gece girmenin deneyimini anlatamam.

13 – Yanaşma zamanı geldiğinde tüm halatlarınızı önceden neta etmeyi ve atmaya hazır pozisyona getirmeyi unutmayın. Aynı şekilde usturmaçaları da hazırlayın. Öyle bir durumda denize düşme riski olacağı için bu durumları liman veya Marina içinde yapmanız doğrudur. Liman veya marinaya girdikten sonra tek başınıza dar yerlerde hem tekneye hakim olmak hem de  halatları hazırlamak zor olacaktır. Eğer size yardım edecek kimse yoksa ve kıçtan kara yanaşacaksanız, kıç tarafa usturmaça koyduktan sonra rüzgar üstü halatı hazırlayın. Tekneyi tam kıçtan kara durdurduğuzda rüzgar üstü halatla birlikte iskele atlayın halatı bağlayın ve teknenin rüzgar ile atmasını engellemek için ileri yol verin. Artık sürüklenme sorununuz ortadan kalktığı için diğer halatları rahatça ve koşturmaya gerek kalmadan bağlayabilirsiniz.

Alıntı: Deniz Giray

*

    D. E.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #5 : Haziran 19, 2013, 16:10:33 »
Şu anda Tom ve ekibiyle armaya bu kadar zaman harcama sebebimiz benim tek başına her şeyi havuzluktan ve en az koşuşturmayla yapabiliyor olmamaı sağlamak için. En kendimi kastığım kısım ayrılma da değilde yanaşma...Aborda olmak bana nedense kolay geliyor. Hemen atlayıp bağlanmak...Demir atarak kıçtan kara olmak ve tonoz almak ''yardım olmadan'' efor gerektiriyor. Seyirde ise en çok zorlandığım kısım üşengeçlik. Tek başıma seyirdeyken hiç canım aşağı inip yemek yapayım vs çekmiyor. O sebeple pişirilecek değilde hemen açıp yenilecek yiyecekler alacağım diye tasarlıyorum. Tek başına kalmak bana ürkütücü gelmiyor. Kafamda hayali provalar yapıyorum. Şu olursa ne yaparım, bu olursa ne yaparım gibi...

Bu başlık çok faydalı olacak hepimize. Temmuzun 20'sinden Ağustosun 12'sine kadar denizde ve tek başıma olacağım. (%80 zamanda) teknede yapılan her şeyi deneyeceğim. Sanıyorum ondan sonra olacakları paylaşmam daha doğru olacak. Şimdilik sadece planlarımı paylaşabiliyorum ki tecrübeli korsanlardan feyz almak amaçlıyım.
*

    Z. T.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #6 : Haziran 19, 2013, 16:21:50 »
Güzel bir başlık Barış korsanım, kutluyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben de kendime göre yazayım: Tek başıma, alıp başımı gideceksem, teknemin boyu 30 feet gibi olmalı.

Selamlar.



*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #7 : Haziran 19, 2013, 16:31:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu anda Tom ve ekibiyle armaya bu kadar zaman harcama sebebimiz benim tek başına her şeyi havuzluktan ve en az koşuşturmayla yapabiliyor olmamı sağlamak için.

Yaşıyacağınız tecrübeleri şimdiden çok merak ediyorum:)

Standart donanım haricinde, özel olarak neler yapıyorsunuz.. 
*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #8 : Haziran 19, 2013, 16:54:18 »
İlk izlediğim zaman anlam verememiştim:)
Her zaman yapmak istediğim bir olay..
Tek başınıza seyirde iken, bu şekilde muazzam görüntüler alabilirsiniz..
Kite-Cam

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. G.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #9 : Haziran 19, 2013, 18:32:10 »
Sevgili Deniz Oğlum,
-Deniz de benim oğullarımdan biri-
Ellerine sağlık.

Emme.... Yazının 2. Maddesi ne yazık ki gelişmesine çok büyük emekler verdiğimiz/ verdiğin yelkenciliği "pahalı iştir vesselam" şehir efsanesini doğrular nitelikte olmuş. Belki yeni başlayan amatörler için yazdıkların geçerli olabilir. Kavramsal olarak o bile su kaldırır. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Baş istralyaya genoa veya flok basmak çok mu zor? veya ana yelkeni ille lazy bag içine mi almak gerek? Basit bir Lazy Jack - Bilirsin aslında 3 kuruşluk bir kaç gırcala- iş görmez mi?

Diğer tebrik etmek istediğim, barnak bastığın konu ise 9. Madde.
Çok zarifsin. Asıl anlatmak / söylemek istediğini "yumuşacık" yazmışsın.
Desene karrrdeşim: Genoa seyri size kolay gelse de bu yöntem tembel Akdeniz çanağı yöntemidir. Gerçekte böyle bir uygulama yoktur. Sert havalarda ana yelkene camadan vurup, tekneyi istenmeyenden fazla bayıltmamak için genoa kullanılmamalıdır diye. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Haziran 19, 2013, 18:33:56 Gönderen: Cem Gür »
*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #10 : Haziran 19, 2013, 19:08:51 »
Okuduğum bir kaynakta ( sanırım yelken dünyası ) genoa ve ana yelken açık olduğu durumlarda, sert hava'ya girildiğin de.. ana yelkene vurulan camadan kadar, aynı oranda genoa da küçültülür deniyordu..




 
*

    M. B. A.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #11 : Haziran 19, 2013, 20:58:31 »
Çok yararlı bir başlık olmuş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #12 : Haziran 20, 2013, 09:15:45 »
Bu sistemi veya benzerini kullanan korsanlar var mı ..

Mooring boat single handed

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    D. E.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #13 : Haziran 20, 2013, 11:03:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu anda Tom ve ekibiyle armaya bu kadar zaman harcama sebebimiz benim tek başına her şeyi havuzluktan ve en az koşuşturmayla yapabiliyor olmamı sağlamak için.

Yaşıyacağınız tecrübeleri şimdiden çok merak ediyorum:)

Standart donanım haricinde, özel olarak neler yapıyorsunuz.. 
Aslında bu bir bakış açısı. Standartın dışında bir uygulama yok:) Ama standart ne?Symina'nın önceki halide standart idi. Yeni durum tamamen tek başına seyir için tasarlanıyor. Ana yelken arabası havuzlukta olacak. Yönlendirme ve piyano sistemi yoktu yapıldı. Ana yelken vinçleri yoktu. Genoa vinçleri ana yelken vinci olarak takıldı. Genoa için ise 2 tekneden çıkma vinçler kullanılıyor şimdilik. Furling bir bot büyüğü ile yine bir tekneden çıkma olarak ve bir krom parça eklenerek yapıldı. Taşınabilir palanga sistemli babystay yapılacak. 1. camadan sistemi bumba üzerine yapılacak. Böylece her şeyi mümkün oldukça havuzluktan yönlendirebileceğim ki bu da daha fazla güvenlik demek:) Giden bir teknenin arkasında bağlı vaziyette olmayı hayal etmiyorum dahi:))
*

    B. S.

Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #14 : Haziran 20, 2013, 11:39:26 »
Singlehanding hakkında 6 kötü şeyler (özel bir sırada): İyi şeyler daha sonra...

1. 1. Dümen kullanmak. Dümende yapışıp kalmak, zincirli bir topla oynamanın denizcilikteki karşılığıdır. Yapılması gereken diğer şeylere olan katkınızı sınırlar ve aslında rahatlatıcı ve mutlu edici olması gereken bir etkinliği, fiziken ve ruhen tükenmeye sebep olabilir. Otopilot, rüzgar pervanesi ve dümen yekesi bir arada aslında fazlalık değildir. Kendiniz sürmeniz gerektiğinde, o sırada ihtiyacınız olacak her şeyin kolayca ulaşılabilir olduğuna, dümene başlamadan emin olun. Yekeli  bir teknede, bir uzatma veya kontrol hatları kullanmak hareket alanınızı genişletir. Durum aksini gerektirmiyorsa, dümeni kilitli olarak rotayı geçici süre için biraz değiştirmeye sebep olsa da, sürekli kısa aralar verip hareket edin. Dümeni bırakmanızı engelleyecek bir şeyin ne zaman olacağını bilemezsiniz ve acil bir durumda zinde ve uyanık olmanız gerekir.

2. 2. Limana girme ve kilitleme. Başka bir tekneye veya hareketsiz bir şeye çarpmak, planlarınızda ve cebinizde hasar yaratabilir. Bir elinizde pruva diğerinde kıç çizgisi varken, tekneyi türbülansa karşı tutmak, darmadağın olmanın nasıl bir şey olduğunu anlamanızı sağlar. Sakin durumlarda yakın mesafede manevra yapmak, genelde problem olmaz. Fakat, tıkanıklık, rüzgar, akıntı arttıkça, endişe ve beceri, plan ve tedbire yönelik ihtiyaç da artar. İpleri, çamurlukları ve çengeli hazırlayın ve denizin boş bir yerine doğru konumlanın ve esnek iplerin ne zaman ve nasıl işe yarayacağını bilin.

3. 3. Yemek. Yemek yapma işi paylaşıldığında veya başkası yaparken, evinizdeki mutfaktan daha küçük, kullanışsız ve hareketli olan tekne mutfağına uyum sağlamak daha kolaydır. Fakat kıyıdayken dahi kendinize bir şey pişirmeme eğilimindeyseniz, tek elle dümen tutarken bu daha da artar. Eğer hazır ve donmuş gıdalar ve bira sizin favori yemeklerinizse, yemek planlama ve iyi tasarlanmış bir mutfakla, özellikle yola devam ederken iyi ve sık yiyebilirsiniz.

4. 4. Yorgunluk. Tek elle kullanırken dinlenmek için daha az zaman vardır. İyi haber ise, çok az sıkılırsınız. Kötü haber, beklenti sizi fiziken ve ruhen sınırlara zorlayacaktır. Yorgunluk istek ve etkinliğinizi azaltır, kararlarınızı ve reaksiyon zamanını zayıflatır ve aşırı durumlarda halisünasyona sebep olur. Yeni bir çalışmaya göre, yorun araç sürücüleri alkollü sürücüler kadar tehlikelidir. Gunkholing veya liman liman dolaşırken, uykusuzluk nadiren bir sorundur. Fakat, uzun süreli elle dümende, özellikle yoğun dikkat gerektiren durumlarda bedel ödetebilir. Araştırmacılar yalnız seyahatlerde uyku etkinliğini arttıracak teknikler geliştiriyorlar. Fakat henüz yalnız uyuma probleminde bir çözüm bulamadılar.

5. 5. Arkadaşlık eksikliği. İnsanlar sosyal hayvanlardır. Başkalarıyla beraber olmayı ve deneyimleri, görüş ve düşünceleri paylaşmayı severler. Fakat tek başına olmak her zaman yalnız olmak değildir. Kalabalıkta da yalnız veya tek başınızayken de doygun hissedebilirsiniz. Alışılmadık seyahatler hariç, fiziki izolasyon nadiren 30 günü geçer ve bu sırada da tek elliler genelde başkalarıyla telsizle irtibat kurarlar. Kıyı boyu seyahat ederken, arkadaşlık isteği limanlarda veya demirlenen yerlerde kolayca giderilir. Tekneciler, misafirsever olurlar ve özellikle tek ellileri hoş karşılarlar. Ve yeni bir tanıdığı yelken yapmaya davet etmek nadiren red edilir.

6. 6. Fazladan bir elin, gözün, kulağın ve düşüncenin eksikliği. Bu bir emniyet konusu olabilir ama genelde sadece rahatsızlıktır. Bir çok işi yalnız yapmak mümkündür (her ne kadar daha çok zaman alsa da) ve düzgün eğitim, ekipman ve planlamayla bir çok riskten de kaçınılabilir. Tek elden dolayı kazanılan tecrübe ve donatılan bir tekne, ekiple birlikte seyahat ederken güvenliği arttıracaktır. Edindiğiniz beceri, tedbir ve duyular artar. Böylece nöbette olmayan ekip daha fazla dinlenir ve ekibin rahatsız ya da yaralı olduğu durumda yola devam etme yetenek ve güveni artar. Tabi ki, yalnızken, başınız derde girdiğinde kimse olmayacaktır. Fakat ancak yol haritasıyla yelken yapmaya çalışan ingiliz yelkenci kadar ipucunuz yoksa, kendinizi yalnız araba sürerkenki kadar ölüm veya yaralanma riskine atarsınız.