0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.638
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz



Solo seyir konusunu okurken sorular biriktirdim. Tabii çok yararlı bilgiler de edindim. Konuyu açan ev derlemeleri paylaşan Barış Sipahioğlu Kaptan, çeviri ve deneyimleri ile katkı sağlayan Dilek Ergül Kaptan'a, emeği geçen tüm kaptanlara, denizci dostlara çok teşekkür ederim.  Tekrar okumak için yazıların birçoğunu copy-past ile bir ayrı dosyaya ve kağıda aktardım. Bu bilgiler gerçekten çok değerli bilgiler, sağolun..

Tabii kendim için de -zamanla değişecek veya geliştirilecek- ilkeler oluşturdum.
1- Hava durumunu çıkmadan önce iki kez ve farklı istasyonlardan kontrol et.
2- Sadece gündüz seyri yap. Gün kararmadan bağlanmış veya demir atmış ol.
3- Bilmediğin, daha önce gitmediğin denizleri ve kıyıları mutlaka haritadan çalış, daha önce seyir yapmışlar varsa mutlaka bilgilerinden yararlan.
4- Günlük seyri aşan seyirler planladığında mutlaka yanında denizci olmasa da bir kişi olsun.
5- Tek günlük seyir bile olsa mutlaka otopilot olmalı.
6- Her zamanki standart uygulamaları (usturmaça toplama, hatc, lumboz kapama, ortalıkta yalpada düşecek devrilecek bir şey bırakmama) kesinlikle ve daha düzenli yap.
7- Can ipi ve can yeleği mutlaka takılı olmalı.

Sorularım ise pratik kaygılara bağlı.
1- 26-32 feet arası seri üretim teknelerde günlük tek başına seyir için mevcut donanım dışında bir ihtiyaç var mıdır?
2- Seyri  genelde Türkiye sularında ve kıyılarda yapacağıma göre motor özellikle kıyıya yakın seyirde rolantide ve çalışır mı tutulmalı?
3- Günlük seyir için en fazla kaç mil hedefiyle planlama yapılıp hareket edilmeli.
4- Başka not edilmesi gereken öncelik var mı?

Teşekkürlerimle






*

    Çevrimdışı Nusret Başaran

  • * Gezgin Korsan
  • 198
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Tekne Adı
  • B sea 'karacasogut
recep korsan
sorularınıza sırayla cevap vermeye çalışacagım bunu yaparken kendi teknemde tek başına seyir yapmak mecburıyetinde olduğumdan dolayı teknede yaptıgım eklemeler ve donanımı paylasacagım
1-tek basına seyirde ozellıkle tekne bıraz buyukse (benım tekne yaklasık 15 metre civarı 47 feet) otomatık pılotun vinçlere yakın olması gerekmekte tromola , rüzgar  üstü veya herhangi bir dümen ve yelken vinçleri ile çalısırken bunlar birbirine yakın olmalı .ana yelken vinçlerinden birtanesi elektıklı olmasında fayda var boylece anayelken ve cenova açılması kapatılması camadan vurulmasında pratıklık hız kazandırıyor. ben teknemde cenovayı elektırıklı yaptım açmak kapamak çok kolay,ana yelken vincini elektıklı ile degiştırdım oto pilot kumanda panelinden birtanede vinçlerin yanına taktırdım boylece rüzgar üstüne döndügümde anayelken ve cenovayı aynı anda açıp kapatabiliyorum.Demir atarken pedestaldeki kumandayı kullanıyorum esas sorun çoğu teknede zinciri toplarken zincirin yığılması ve bastarafa gitmek zorunluğu bunu engellemek için krom zincir kullandım sorun olmuyor.Tek basına bağlanırken kıçtan kara tonoz veya demir atarak yeni çıkan kakıçlar buyuk kolaylık,bordalanırken bastan kıçtan babalardan gelen halatları teknenin ortasına alıp iki iple karaya atlayıp bağlamak zorda olsa oluyor bir şekilde.
2 Yelken yaparken motoru rolantide veya belirli devirde çalıştırmıyorum çünkü teknenin yelkende sancak veya iskeleye yatık olarak giderken motorlarda yağlama problemi olabılecegi soyleniyor .Eğer bir yere yanaşıp veya demir atacaksam ve yanlızsam birazdaha erkenden yelkenleri toplamak yoluna gidiyorum
3 rüzgarın hızına yapılan yelken seyrinin çeşidine ve kaptanın perfonmansına göre değişiyor ama ortalama yelken seyır hızı saatte 5 mildiye hesaplamakta fayda var
S/Y Bsea, Karacasögüt

*
Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #332 : Mayıs 22, 2019, 11:28:18 »
Okuduğum kitaplardan anladığım kadarıyla, yalnız başına kıyı seyri, yalnız başına okyanus seyrinden çok daha zor.






*

    Çevrimdışı Mustafa Elbaş

  • * Gezgin Korsan
  • 273
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • SHELMA Viaport TUZLA
Ynt: Single-handed sailing - Solo sailing ... Yalnız başına seyir..
« Yanıtla #333 : Haziran 02, 2019, 17:26:48 »
Bu konuyu nasılda atlamışım.Katkıda bulunanlara teşekkürler. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y SHELMA
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.638
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz

Yalnız seyir derinlikli bir konu..
Sadece seyir tekniği ve taktiği ile sınırlı da değil. İnsanın kendi içine doğru yaptığı bir yolculuk aynı zamanda.

İşin denizcilik kısmı yanında bir de böyle bir yanı var (mı?)
Bu yazının (ve elbette tanıtılan kitabın) buraya yakışacağını düşündüm.
Takdir korsanların...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*
Kitap için Teşekkürler Recep ağbi.

Yalnız seyiri anlatan kitapların birinde bahsediliyordu, tamamen yalnızlığa (hiç insanla karşılaşmadan), bir insan en fazla 1.5-2 sene dayanabilir, sonrasında ciddi problemler başlar denmiş. İlginç olan ise, "tamamen yalnızlık" ve "aşırı kalabalık" insanda aynı etkiyi yaparmış. Aşırı kalabalık şehirlerde yaşamanın ne kadar sağlıksız olduğunun farkında değiliz.
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.638
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yalnız seyiri anlatan kitapların birinde bahsediliyordu, tamamen yalnızlığa (hiç insanla karşılaşmadan), bir insan en fazla 1.5-2 sene dayanabilir, sonrasında ciddi problemler başlar denmiş. İlginç olan ise, "tamamen yalnızlık" ve "aşırı kalabalık" insanda aynı etkiyi yaparmış. Aşırı kalabalık şehirlerde yaşamanın ne kadar sağlıksız olduğunun farkında değiliz.


Öncelikle yalnız seyir hava da uygunsa çok güzel, keyifli. Mutluluk verici. "Koloni seyri" de öyle, teknede yalnız olmak şartıyla. Hatta daha keyifli. Fakat bu seyirlerde genelde 2-3 gün içinde bir yere bağlanıyorsunuz. En fazla bir hafta. Bağlanınca da diğer insanlarla iletişim başlıyor. İyi de geliyor bu. Çok sorunlu bir yer değilse.

Benim uzun süreli seyir deneyimim yok. Siz yazınca aklıma geldi. Doktor Haldun Karagöz seyrini anlattığı bir toplantıda söze "küfürler için peşin özür dilerim" diye başlamış ve o noktaya gelindiğini söylemişti. Videosuna youtube'dan bakılabilir.

1.5-2 sene ciddi uzun süre.

Sanırım biz de kendimize her ne kadar "toplum" olmayı yakıştırsak da doğadaki diğer canlı sürüleri ile farkımız ortak noktamızdan daha az. Ancak sürümüzle birlikte, onun içindeyken "normal" olabiliyoruz. Dışına çıkınca da iş karışıyor.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Delirmeye, kendini denize atmaya kadar varabiliyor.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

"Yalnız seyir dediysek de o kadar da değil" diyesi geliyor insanın.

Link verdiğim yazıda şöyle bir ifade var:

"Rousseau yalnızlık arzusunun bütün belirsizliklerini çok iyi kavramış birisi. Yalnız olmayı istediği zaman, gerçekten yalnız olamayacağını gayet iyi biliyor. Bir yandan, sosyal hayatın iki yüzlülüklerine tahammül edemeyip, biraz dinginlik bulmak için doğanın kucağına kaçıyor. Bir yandan da o çok eleştirdiği sosyete dalkavuklarının dünyasından gözünü ayıramıyor. Hayatımızda böyle bir paradoks var: yalnızlığı istemek, aynı zamanda toplumsallığı da istemek. Nedeni de gayet basit. Toplum şimdi olduğundan daha farklı, daha iyi olsun istiyoruz."

Sadun Boro da Pupa Yelken'de denize yönelişini "beşeri hırslardan uzak olma" isteğine bağlar.

Sözün kısası, "yalnız seyir, yalnız seyir değil aslında"... Zihni bagajımızla birlikteyiz. Herhalde 1.5 iki sene o zihni bagajda silinmelerin başlama eşiği..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Nöron devrelerinde korozyon başlıyor olmalı..