0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Meriç Taşer

  • * Gezgin Korsan
  • 450
    • Yaşadığı Şehir
  • los angeles
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #30 : Eylül 21, 2020, 11:42:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Adam satıştan komisyon almasın, peki. Nereden para kazanacak? İşletme maliyetini de hesapladığınızda kendi yapacağınız masraftan tahminen %15-20 yukarıda olacağını görürsünüz. O farkta problem, Buna da peki... Eee .. ? bu şirketler niye var? Spor mu yapıyorlar, yoksa amatör denizcilik geliştirmek için kurulan kar amaçlı gütmeyen dernekler mi? Adam para kazanacak ki bu sistemi yaşatabilsin.

İşi bilen birisinin "Ticaret nedir,  neden ve nasıl yapılır? " diye bir topik açması forum içi eğitim anlamında çok işe yarar sanırım..... . Sonra kaldığımız yerden devam ederiz. ...

Benden teknesine göre yıllık 6000€ - 12000€ arası hizmet bedeli alıyor... bu para marina, sigorta, bakım vs. ücreti değil, hepsinin üzerine eklenen hizmet bedeli... Parayı buradan kazanıyor görünüyor zaten...

Meriç korsanın dediği ise "bari tekneyi bana benim direkt tezmarin'den alacağımdan daha pahalıya satma; her yıl 6-7 tekne sokuyorsun sisteme, o yüzden Beno'da Jeno'da sana özel indirimin vs. varsa o sende kalsın ama daha dk-1 gol-1 kazık atma"... Şeffaflık üzerine kurulan bir sistemde; ilk bakışta daha tekne alınırken ortak başına 5-6K€ itelendiğini görmek (bana göre bunun olmasından çok söylenmemesi) teşvik edici bir durum değil... Buna yaklaşık bir sistem DYC'de var ve böyle bir durum yok.. Verdikleri tekne fiyatı şirketten herkesin alabileceği indirimli fiyatlar (şirketin alım hacmini düşününce illa bir bonus alıyorlardır da onu helal ettik zaten başta)...

Aynen fikrim bu sekildedir. Bir kazan/kazan ortami yaratiliyor ve ortak tekne yonetim sirket sahipleri bizim hayallerimizi, deniz sevgimizi... daha az miktarda bir paraya, daha cok ve yeni bir tekne ile yasatacaklarsa zaten bize en buyuk iyiligi yapiyorlar. En iyi arkadasimiz olurlar...

Ama teknenin satin alma rakamindan kar yapmasinlar. Bence dogru degil, benim fikrim... katilip katilmamakta herkes serbest.
« Son Düzenleme: Eylül 21, 2020, 11:57:02 Gönderen: Meriç Taşer »
*

    Çevrimdışı Meriç Taşer

  • * Gezgin Korsan
  • 450
    • Yaşadığı Şehir
  • los angeles
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #31 : Eylül 21, 2020, 11:52:08 »
Mesaji sildim, yanlis gorup cevap vermisim.
« Son Düzenleme: Eylül 21, 2020, 11:56:39 Gönderen: Meriç Taşer »
*

    Çevrimdışı Özgür Ökten

  • * Gezgin Korsan
  • 3.614
    • Yaşadığı Şehir
  • Fethiye-Muğla
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • MARLIN
    • Gemi Trafik
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #32 : Eylül 22, 2020, 09:42:30 »
Bu dünyada 48 yılda öğrendiğim şudur;
Ticarette vicdan ve ahlak yoktur, kar vardır.

1tl'ye mal edilen bir ürün/hizmet eğer 100tl'ye satılabiliyorsa 100'e, 200'e satılabiliyorsa 200'e, 500 ise 500'e satılır. Sınırı yoktur bunun. Sınırı alıcı belirler.

Bu serzenişler beyin cimnastiği faydası dışında çok anlamsız geliyor bana. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (mobil)

><(((º>
*

    Çevrimdışı Sedat Kasrat

  • * Gezgin Korsan
  • 552
    • Yaşadığı Şehir
  • BURSA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİNCAP; İZMİR(MUDANYA)
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #33 : Eylül 22, 2020, 10:28:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ticarette vicdan ve ahlak yoktur, kar vardır.
öZgür (mobil)

Özgür korsan zaten sorun vicdansızlık veya ahlaksızlık değil; anlamsızlık  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 

şirketin kazandığı parada kimsenin gözü olduğunu sanmıyorum... hatta bu durumlarda empati en doğru yöntemdir, sağlama yapma açısından; mesela bana teklif etseler yılda 9000€ karşılığında birbirini tanımayan 6 kişinin 6 yıl boyunca toplam 288 hafta her tür kahrını çeker misin, aidatları toplayıp harcamaları yapıp hesabını verir misin? diye.. No sir! yani... Parayı 15'e çeker ve 6'lı grup sayısını da 10 tane falan yaparsanız; o zaman ancak ekip falan kurunca biraz biraz anlam kazanıyor yapacağım iş...

Bizim yaptığımız biraz şeye benziyor; bir tedarikçi gelir, kataloğu verir ürünü seçersiniz, "abi vallahi billahi maliyetine veriyorum, maksat nakite dönmek, keh... keh..." şeklinde konuşur... Siz de biliyorsunuzdur maliyetine falan vermediğini ama kârını ve fiyatını da makul buluyorsunuzdur, alırsınız malı... Yani tekne 250K€, masraflar 100K€, yeniden satış geliri 150K€ desek; toplamda 500K€'luk operasyon çeviren adam en azından 75K€ koysun tabi cebine... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
219 no'lu meşazın müellifi...
*

    Çevrimdışı Meriç Taşer

  • * Gezgin Korsan
  • 450
    • Yaşadığı Şehir
  • los angeles
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #34 : Eylül 22, 2020, 10:51:47 »
Konu hesap kitaba, ticaret ve ticaret ahlakina dondu. Ben basligi bu yeni ortak tekne yonetim sirket bilgisini vermek icin acmistim. Sonucta rekabet her zaman musterilere yarar. Bu baglamda neler olacak bir kac seneye gorecegiz.

En uygun fiyata en iyi hizmeti veren firma buyuyecektir. Yakinda yenilerini de gorebiliriz. E Gena Yacht yapiyor... Turmarin basladi.. geriye 2 tane uretici temsilcisi kaldi... baskalari da bu isin pesinden gidecektir.

Sedat korsan siz bi ara dusunuyordunuz boyle charter marter isleri... ortak tekne isine girin, basina da insan iliskileri kuvvetli sevimli birini koyun.. siz cekmezsiniz hic kahir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Her teknede 1 ortak da siz olursunuz... alin size yilda 8-16-24-32+ hafta -allah ne verdiyse- deniz keyfi.. hatta ortaklar gelmezse tekne gene sizde...
*

    Çevrimdışı Özgür Ökten

  • * Gezgin Korsan
  • 3.614
    • Yaşadığı Şehir
  • Fethiye-Muğla
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • MARLIN
    • Gemi Trafik
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #35 : Eylül 22, 2020, 11:39:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...Siz de biliyorsunuzdur maliyetine falan vermediğini ama kârını ve fiyatını da makul buluyorsunuzdur, alırsınız malı...
veya makul bulmuyorsanız almazsınız.. bitti gitti.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

birileri bir iş kurmuş, kendi keyiflerine göre bir kazanç belirlemişler, ki bu bir kamu hizmeti değil.
Hesap kitap yaptınız, anlamsız geldi, almadınız. yine bitti gitti..

Beyin cimnastiği açısından, bu sistem nasıl işliyor, hatta ne bileyim daha ilerisi sizin yaptığınız hesap gibi "ben bu işe girer miyim" sesli düşünmeleri tamam da "hayır, böyle olmaz ama, alış fiyatınızı biliyoruz, bu fiyata satmayın, maliyetine satın, hizmet bedelinizi yükseltin, ancak öyle güzel/hakkaniyetli olur" filan gibi biraz akıl vermeler bana komik ve gereksiz geliyor.

En kaba haliyle;
mal bu, fiyat bu, alıyor musun? almıyorsan dükkanın önünü boşalt.. (bu da yukarıda yazılmıştı..)

Netice olarak,
Muhatabı buradaysa akıl vermeyi, öyle olmaz böyle olur demeyi veya iyi niyetle doğruyu göstermeyi anlarım, ama ilgili firmalar burada söz hakkı yokken bu konuşmalar biraz ticari itibarı zedelemeye doğru varma riski içeriyor.
><(((º>
*
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #36 : Eylül 22, 2020, 13:55:28 »
Firmaların tekne satışından para kazanmıyoruz şeklinde bir iddiası/beyanı var mı?
*

    Çevrimdışı Gökyay Kepenek

  • * Gezgin Korsan
  • 67
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
    • Tekne Adı
  • LunaPiena, Marmaris Netsel
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #37 : Eylül 22, 2020, 14:38:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu dünyada 48 yılda öğrendiğim şudur;
Ticarette vicdan ve ahlak yoktur, kar vardır.

Benimde 51 yıldır öğrendiğim, ticaretle uğraşanlar nedense hem ahlaksızla ve vicdansızlıkla suçlanır. Oysa ki başka iletilerde yazdığınız gibi mal bu fiyat bu, ister alırsın ister almazsın, bunun vicdanla ahlakla ne alakası var anlayamadım. (Evet ticaretle uğraşıyorum)
*

    Çevrimdışı Özgür Ökten

  • * Gezgin Korsan
  • 3.614
    • Yaşadığı Şehir
  • Fethiye-Muğla
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • MARLIN
    • Gemi Trafik
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #38 : Eylül 22, 2020, 14:57:04 »
Sayın Kepenek,
Kimseyi suçlamak istemedim, serbest piyasa adı altındaki ticaretin doğası ve yazılmamış kuralının bu olduğunu hatırlatmak istedim sadece. Sizi (ve başka okuyanları) üzdüysem içtenlikle özür dilerim.

Evet haklısınız, "ticaretin vicdansızlığı" ve "alan satan memnun" konularını birlikte kullanmam biraz tutarsız olmuş..

Ben de ticaretle uğraşıyorum ve ne yazık ki içinde olduğum bu düzenden mutsuzum.
Farkındayım ve çıkmaya çalışıyorum.
Her yaşadığım gün daha az tüketiyor ve daha az sahip oluyorum.
Hayalimdeki dünya herkesin yeteneği, gücü, imkanı oranında ortak üretip paylaşıp ihtiyaçları oranında hakça tükettiği bir ütopya..
><(((º>
*

    Çevrimdışı Gökyay Kepenek

  • * Gezgin Korsan
  • 67
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
    • Tekne Adı
  • LunaPiena, Marmaris Netsel
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #39 : Eylül 22, 2020, 15:25:51 »
Özgür Kaptanım,
Aman sakın sizde beni  yanlış anlamayın. Ben sizi yazdıklarınız için sizi suçlamak üzmek için yazmadım bunları. Benim yazdıklarımı ticaretle uğraşan birinin genel serzenişi olarak kabul edin. Emin olun hayaliniz benim de hayalim ama maalesef düzen bu...
*

    Çevrimdışı Sedat Kasrat

  • * Gezgin Korsan
  • 552
    • Yaşadığı Şehir
  • BURSA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİNCAP; İZMİR(MUDANYA)
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #40 : Eylül 22, 2020, 16:13:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Firmaların tekne satışından para kazanmıyoruz şeklinde bir iddiası/beyanı var mı?

Böyle bir beyanı olması gerekli mi? "Tekne; ruhsatı yasal sahipleri olan 6 ortak adına satın alınır" dendikten sonra artık "aslında biz tekneyi üstüne kâr koyup size satıyoruz" durumu varsa o ayrıksı bir durumdur ve bu durum ayrıca/açıkça belirtilmelidir...

Yukarıda bir korsanımız da yazmış; biz 6 kişi bir araya gelip 190K€'yu denkleştirip kendi seçtiğimiz donanımla bir SO410 alsak ve tekne teslim edildiğinde şirkete "madem öyle al sana yılda 9K€ hizmet bedeli, bizim tekneyi aynı sistemle yönet de biz birbirimizi gırtlaklamayalım 6 yıl boyunca" desek; şirket bunu kabul eder mi? İlanda kendilerini sunuş şekline göre seve seve kabul etmeleri lazım; hiçbir pazarlama faaliyeti/maliyeti olmadan "bedava maliyetle armut piş ağzıma düş +1 müşteri" işte... 

Ama etmez, niye etmez? çünkü o tekne orada 240K€... Yelkene yelkenliye belirli mesafedeki bir müşteri o tekneyi gerçekten de 240K€ sanabilir; hatta pek mesafesi olmayan, eski kayığını satıp sisteme girme niyetindeki müşteri bile öyle sanabilir çünkü öyle bir opsiyon çeşitliliği var ki aynı marka/model tekne aynı fabrikadan bir gün arayla 165K€ CIF faturayla da çıkabilir 330K€ CIF faturayla da... 

Ha şu da var; eğer şirket dokumanlarının videolarının ilanlarının hepsinde iki cümleden birine şeffaflık ile başlamasa, kalan bir cümleyi de şeffaflık ile bitirmese; doğrudan dese ki "bizde kayığın fiyatı bu, yıllık gider ortak başı şu, sana ne marina faturasından, benim marinaya biçtiğim bedel bu; malik de benim, ruhsat da benim adıma, yılda 8 hafta binersiniz, sonunda da tekneyi kendi yazacağım survey raporuna göre satar, istersem kendim alırım; parayı da size istediğim gibi bölüştürürüm; alıyorsan al, almıyorsan dükkanın önünü kapama" o zaman kimse laf etmez herhalde.. Problem burada...  Yoksa forumda o ilana bakan 100 kişiden 85'i "240 bin euroya nasıl bir SO410'muş kardeş o, muslukları 5tepe gibi altın kaplama mıymış?" diyor zaten... 

Demek istediğimi tam karşılamayacak, biraz tehlikeli bir cümle kuracağım ama hata olursa teşbihte olsun; zaten somutlaştırıcı benzetmeler de hep böyle uç örnekler olarak verilir akılda kalması için: Yargıtay bir kararında dolandırıcılık suçunun maddi unsurunun illa icrai değil, ihmali hareket de olabileceğini söylemişti... İki failden biri karşı tarafı kandırırken mağdura güven telkin eden ve varlığı iğfal kabiliyetini artıran diğeri de yanında oturup o vaatlerin yalan olduğunu bile bile susuyor ve suçtan menfaat de elde ediyorsa artık konuşan suçlu susan birşey yapmadı denemez" manasında bir karardı...

Burada ortada bir suç tabi ki yok ama bu yüksek mahkemenin bakış açısından kıyas yoluyla yararlanamayacağız anlamına gelmez...

Sen bana sayfalarca "tekne sizin, biz sadece kendi başına tekne almaya gücü yetmeyen ve/veya iş durumu nedeniyle bunu mantıksız bulan 6 kişiyi bir araya getiriyor, karşılığında da şu kadar hizmet ücreti alıyoruz.. Bakın bakın, her şey şeffaf, bakın çarşaf yıkama ücreti 3₺/adet, marina bedeli 40 bin₺, bakım bedeli şu, hepsi faturalı, üstüne bir kuruş koymuyoruz; ha bu arada kendi ücretimiz de şu kadar..." dediğinde; o donanımdaki bir teknenin gerçek fiyatının 199.999+1€ ol(a)mayacağını bilmeyen ve bilmemesi de pekala mümkün birinde "ne güzel ya, hayalini bile kuramadığım, bir ihtimal satın alsam dahi yıllık 12K€ idame masrafını ödeyemeyeceğim, bir şekilde parasal dertleri halletsem bile hakkını vererek gezecek zamanım olmayacak marinada yatacak tekneye 1/6 fiyata bu sayede sahip olabileceğim; hem de masrafların da 1/6'sı ve yılda sadece 1500€ hizmet bedeli ödeyerek" düşüncesini yaratıyorsun... Halbuki zavallım daha başta 48K€ daha (1/6'sı kadarını) veriyor şirkete ama haberi yok; belki o bilgi bu sözleşmeye girmek/girmemek kararında etkili olacak)...

İşte bunun adına irade fesadı (bir insana gerçek isteği dışında bir hukuki işlem yaptırılması) denir ve bir insan 3 şekilde irade fesadına uğratılır:

1- hata (işlemi yapanın kendi hatası veya sözleşmedeki karşı tarafın hatası(!) ya da 3. kişinin hatası)
2- hile (sözleşmedeki karşı tarafın ya da 3. kişinin hilesi)
3- ikrah (korkutma-cebir) 

Burada ben susayım; bir suç olduğu için çok daha katı şartlara bağlı dolandırıcılık konusunda Yargıtay görüşü ile birlikte siz tekrar düşünün "sözleşmenin can alıcı noktası olan ve aslında sözleşme konusu hizmetin fiyatını bu örnekte tam da ikiye katlayan tekne fiyatındaki kârı müşteriden gizlemek" aldatıcı bir eylem (hile) midir değil midir...

Mesleğimi ortaya koyarım ki bu sözleşme tipinde başvurulacak mahkeme olan tüketici mahkemesi; şu ilanlar ve bu gerçekler üzerinden açılacak bir davada:

"davanın kabulüne; sözleşme konusu teknenin normal fiyatı ile tanıtıcı materyalde söylenen fiyatı arasındaki 48000€ farkın davacı hissesine düşen 1/6'sı olan 8000€'nun dava tarihinden itibaren işleyecek kamu bankalarınca € cinsinden yıllık mevduata uygulanan azami faiz oranı ile birlikte davalıdan alınarak davacıya verilmesine..."

dışında bir karar vermez... En basit emsali de bankalarca yıllarca gerçek ekspertiz bedelinin 3-4 katı fiyatlar alınarak söğüşlenen mortgage müşterisi vatandaşa aradaki farkın iade edilmesi konusunda verilen binlerce karar...

Ha, biz ilandaki tekne fiyatı ve gerçekteki tekne fiyatı arasındaki farkı; yani gördüğümüzü ve bildiğimizi konuşuyoruz.. Asıl iş başlarken imzalanan sözleşmenin bir yerinde, asıl sözleşme ile aynı puntolarda "biz aslında tekne fiyatından da %x kadar komisyon alıyoruz" yazıyorsa o zaman iş tabi ki değişecektir... En başta dediğim gibi bence problem o kârın varlığından çok gizlenmesi zaten... 
219 no'lu meşazın müellifi...
*
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #41 : Eylül 22, 2020, 17:17:59 »
Merhaba,
Bahsi geçen sistemin kurucusu benim. Paylaşımlı tekne sistemini toplumumuzdaki tüm ön yargılara rağmen hayata geçirdik. Şu ana kadar da bize göre son derece başarılı şekilde çalışıyor ve büyüyor. Konu ile ilgili yorum yapan her korsana saygı duyuyorum. Beğenebilir veya beğenmeyebilirsiniz. Size uyabilir veya uymayabilir. Ancak eksik bilgi ile yapılan bazı yorumlar üzücü olabiliyor. Özellikle içinde "hile", "suç" gibi kelimelerin geçtiği, hatta mahkemenin vereceği kararı bile belirleyen yorumlar en hafif tabirle emeğimize haksızlıktır. Ticaret yaparken, denizcilik adına güzel şeyler de yapmaya çalışıyoruz. Eğer Gezgin Korsan Yönetimi izin verirse reklam yapmadan doğru bilgiyi paylaşmak isterim. 

Son olarak Jeanneau 410 teknemizin maliyetinin 220.000 Euro'nun üzerinde olduğunu ifade etmek zorundayım. Sıfır tekne almış olanlar bilirler, ithal edilen teknenin ihtiyacı karşılar şekilde donatılması için epey bir donanım satın alınması gerekmektedir. Webasto, güneş panelleri, minderler, dingi botu motorundan başlayıp, uzatılan zincir, ilave usturmaçalar, halatlar, yedek halatlar ile devam eden en son ahşap tıkaçlar, dil altı ve alerji hapları, İspanya'dan ithal batar tabanlı kovasına hatta mandalına kadar uzayan yaklaşık 50-60 kalem ilave satın alma listemiz ile tekneyi kullanıma açıyoruz. Saygılar Sunarım
*

    Çevrimdışı Niyazi Ağaçdiken

  • * Gezgin Korsan
  • 368
    • Tekne Adı
  • S/Y idA - Göcek, MarinTürk Village Port
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #42 : Eylül 22, 2020, 18:11:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...Siz de biliyorsunuzdur maliyetine falan vermediğini ama kârını ve fiyatını da makul buluyorsunuzdur, alırsınız malı...
veya makul bulmuyorsanız almazsınız.. bitti gitti.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

birileri bir iş kurmuş, kendi keyiflerine göre bir kazanç belirlemişler, ki bu bir kamu hizmeti değil.
Hesap kitap yaptınız, anlamsız geldi, almadınız. yine bitti gitti..

Beyin cimnastiği açısından, bu sistem nasıl işliyor, hatta ne bileyim daha ilerisi sizin yaptığınız hesap gibi "ben bu işe girer miyim" sesli düşünmeleri tamam da "hayır, böyle olmaz ama, alış fiyatınızı biliyoruz, bu fiyata satmayın, maliyetine satın, hizmet bedelinizi yükseltin, ancak öyle güzel/hakkaniyetli olur" filan gibi biraz akıl vermeler bana komik ve gereksiz geliyor.

En kaba haliyle;
mal bu, fiyat bu, alıyor musun? almıyorsan dükkanın önünü boşalt.. (bu da yukarıda yazılmıştı..)

Netice olarak,
Muhatabı buradaysa akıl vermeyi, öyle olmaz böyle olur demeyi veya iyi niyetle doğruyu göstermeyi anlarım, ama ilgili firmalar burada söz hakkı yokken bu konuşmalar biraz ticari itibarı zedelemeye doğru varma riski içeriyor.

Kalemine sağlık Özgür kaptan,
Söylediklerine harfiyen katılıyorum.
*

    Çevrimdışı Sedat Kasrat

  • * Gezgin Korsan
  • 552
    • Yaşadığı Şehir
  • BURSA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİNCAP; İZMİR(MUDANYA)
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #43 : Eylül 22, 2020, 21:04:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,
Bahsi geçen sistemin kurucusu benim. Paylaşımlı tekne sistemini toplumumuzdaki tüm ön yargılara rağmen hayata geçirdik. Şu ana kadar da bize göre son derece başarılı şekilde çalışıyor ve büyüyor. Konu ile ilgili yorum yapan her korsana saygı duyuyorum. Beğenebilir veya beğenmeyebilirsiniz. Size uyabilir veya uymayabilir. Ancak eksik bilgi ile yapılan bazı yorumlar üzücü olabiliyor. Özellikle içinde "hile", "suç" gibi kelimelerin geçtiği, hatta mahkemenin vereceği kararı bile belirleyen yorumlar en hafif tabirle emeğimize haksızlıktır. Ticaret yaparken, denizcilik adına güzel şeyler de yapmaya çalışıyoruz. Eğer Gezgin Korsan Yönetimi izin verirse reklam yapmadan doğru bilgiyi paylaşmak isterim. 


Bilgilendirme için teşekkürler Sedat bey... İster inanın ister inanmayın son mesajı gönderdikten sonra "şirket buna da ilgisiz kalamaz artık" diye geçirdim içimden (konu ilk açıldığından bu yana bilgisiz kalmadığı kesin ama ilgisiz kalmaz diye düşünmüştüm tam olarak)... Başta da yazdığım gibi ben sistemi beğeniyorum ama görüntüde gereksiz düşük görünen organizatör karının tekne fiyatının içine "gizlenmesi" ihtimali çok can sıkıcı görünüyor-ki hala da öyle görünüyor çünkü bir açıklama yapmanız olumlu olmakla birlikte açıklamanızı tam anlamadım (anlamadığım kısım "evet 220 maliyet ve satış fiyatımız 240" mı? yoksa "tekne 220 + 20 de diğer ıvır zıvır; tekne maliyetinde biz yokuz" mı demek istediğiniz)...

Eskiden ilanlarınızda açıklamalarda "tekne şu kadar, opsiyonlar bu kadar, nakliye şu para, ara toplam X; %Y kadar indirim ve dip toplamda tekne bedeli=Z diye bir jesap verirken; nedense sonradan bundan vazgeçtiğiniz için el yordamıyla kendi aldığımız teklifteki tekneyi speclerini verdiğiniz tekneye dönüştürüp standart indirimlerle bir fiyat elde etmeye çalışıyoruz ve bu da ciddi farklı çıkıyor ilandaki tekne bedelinden...

zaten konunu başından bu yana konuşulan da bu.. Kimi korsanımız hizmet bedelini yeterli üstünü saçma buluyor, kimi korsan "sen dip toplama bak, işine geliyorsa gir; sana ne neyi nereden kazandığından" diyor, ben de "gerekirse zaten düşük olan hizmet bedeli şeffaf şekilde artsın ama dşp toplamda kendimi kazıklanmış hissetmeyeyim" diyorum.. Verdiğiniz cevapsa bu belirsizliği ortadan kaldırmaktan uzak (veya benim anlayışım kıt artık bilmiyorum)...

Bir de düzeltme yapmak isterim; suç falan demedim mesajda, açık açık "bu bir suç değil ama suç bile ihmalen işlenebiliyorsa ihmalen tüketiciyi yanıltma iddiası hayli hayli kabul görür" örneği olarak verdim; o iddiamın da arkasındayım halen...

Konuyla ilgili ilk mesajımdan beri söylediğim üzere bir müşteri olarak (derslerde "satışa arz edilmiş bir malın çevresinde kedi gibi dolanan kişi satış tamamlanmış olsun/olmasın hukuken müşteridir ve mesela o müşterinin başına dükkanda veya pazarda satıştan önce de birşey gelse artık kusur sorumluluğu değil, satıcının müstakbel sözleşmeden doğan kusursuz sorumluluğu geçerlidir" derdi medeni hocamız Teoman Akünal; demek ki internet erişiminin olduğu yerde ilana bakıp hakkında konuştuğum anda bu beni müşteri yapıyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ).. her neyse, müşteri olarak "satıcı niye X lira kazanıyor" hadsizliği yapmıyorum ama doğru bilgilendirilmek; olası bir hileye maruz kalmamak hakkımı da kullanmak istiyorum... O yüzden keşke üstüne bu kadar negatif konuşulmayacak; üçün beşin peşindeki insanların da aydınlanacağı şeklide açıklamaya devam etseydiniz tekne fiyatı kısmını... 

saygılar..
« Son Düzenleme: Eylül 22, 2020, 21:06:22 Gönderen: Sedat Kasrat »
219 no'lu meşazın müellifi...
*
Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #44 : Eylül 23, 2020, 16:44:46 »
Merhaba kaptanlar,
Bahsi geçen sistem vasıtasıyla, bahsi geçen Jeanneau SO 410'ü hisse ortağı olarak satın alanlardan birisiyim. Bu konuda bilgi ve tecrübelerimi paylaşmamın faydalı olacağını düşünüyorum. Biraz uzun bir yazı olabilir şimdiden özür dilerim.

Öncelikle karar aşamasından bahsedeyim. Burada ki herkes gibi bende deniz aşığı ve bir gün hayatının büyük bir kısmını denizde kendi teknesi üzerinde geçirmeyi hayal eden bir arkadaşınızım. Ama bilinen sebeplerden ötürü şimdilik bu hayalimi ancak yıllık izinlerimde nefsimi körelterek yaşıyorum. Emekli olacağım 5-6 yıl sonrasında kadar da bu böyle sürecek maalesef. Ortak tekne sistemi ile yaklaşık 1,5 sene önce tanışmış, sistem ile ilgili bilgi sahibi olmuştum. Bu sistemde bana göre avantajlı ve en önemli olan şey; oldukça donanımlı yeni bir tekneye "kullanabileceğim kadar süre için, ödeyebileceğim kadar bir bedel karşılığında" sahip olma fikriydi. Bunun yanında da bütün geri hizmetlerin ücreti karşılığında firma tarafından üstlenilmesi, diğer ortaklar ile ilişkinin her detayına kadar yazılı olarak sözleşmeye dökülüyor olması gibi diğer konular da kafamda ki bir sürü açığı kapatıyordu. Ama beni en çok etkileyen şey, Sedat bey'in bu sistem için uzun süre çok ciddi ve çok yönlü bir çalışma yaptığını ve mükemmele en yakın hale getirdikten sonra piyasaya çıkardığını anlamam oldu.
Sonrasında gerek Tuzla gerekse CNR fuarlarında hem firma kurucusu Sedat bey ile hem de hisseli satışı yapılacak olan modellerin firma yetkilileri ile defalarca görüşmeler yaptım, tekneleri gezdim. Standart donanımların, ekstra paketlerin, teslimat opsiyonlarının detaylı şekilde yazıldığı "Liste" fiyatı dökümanlarını aldım ve karşılaştırarak inceledim. Bu arada verilen liste fiyatları üzerinden %12-15 kampanya indirimleri olduğu bilgisini de notlarıma ekledim. Teknelerin fiyatlarının dışında ama en az o kadar önemli diğer nokta sistemde yer alan yıllık maliyetler idi ve bu konuda da özellikle marina ve sigorta konusunda  kendi çapımda bir araştırma yaptım. Yaptığım değerlendirmeye göre Ortaktekne broşüründe verilen tahmini rakamlar ile pazarda ki fiyatların (bu konuda olabilecek belirli oranda bir sapmayı da göze alarak) aşağı yukarı örtüştüğünü gördüm. Benden 1 sene önce bu sisteme girmiş ortaklardan ikisi ile konuştum, düşüncelerini aldım. Ve sonuç olarak geçtiğimiz Şubat ayında yapılan CNR boatshow'da Sedat bey ile görüşüp aslında daha küçük modeli düşünmeme rağmen, 2-3 ay sonra teslim edilecek olmasının da verdiği heyecan ile Jeanneau SO 410 için el sıkıştık. Yani hayalimin peşinden gitmekte kararlı olmama rağmen bu konuda karar verme sürecim hiç kısa olmadı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bütün hisseler satıldıktan sonra her ortak teknede eksik olduğunu düşündüğü şeyleri Sedat bey'e iletti, bunlar için bir anket yapıldı ve alınacaklar kararlaştırıldı. Sonrasında sıra hafta seçimlerimize geldi. Her ortak kendi profil şifresiyle girdiği online sistemde (sisteme ilk dahil olan ortaktan başlayarak) sırayla kullanmak istedikleri ilk haftayı seçti, 6. ortak da seçimini yaptıktan sonra sıra tekrar 1. ortağa geldi ve bu sefer 2. haftalarımızı seçmeye başladık. Seneye de ilk seçim hakkı sisteme 2. katılan ortağımızın olacak. Böylece 6 sene sonunda her ortak 1 kez ilk seçim hakkını elde etmiş olacak.   

Fabrika aşaması, nakliye, direk ve yelken montajı derken 16 Mayıs 2020'de Top Leisure'den denizde Sedat bey ile birlikte teslim aldığımız teknemizi ek isteklerimizin de tamamlanması ile planlandığı gibi 1 Haziran itibarı ile kullanmaya başladık.
Bu süre zarfında ben ailem ve arkadaşlarımla birlikte 2 hafta kullanım yaptım. Bırakma/teslim alma günlerimiz kiralık teknelerin trafiğinden etkilenmemek için Pazar/Pazartesi olarak belirlenmiş. Pontona geldiğimizde içinde bize ait özel eşyaların bulunduğu kutularımız tekneye getirilmiş, teknenin genel temizliği yapılmış ve tüp, dingi benzini, deterjanlar, çay, kahve, şeker, tuz ve baharatlar gibi bazı malzemeler tamamlanmış olarak ortak tekne çalışanları bizi karşılıyorlar ve checklist üzerinden kontroller yapılırken Sedat bey'de yanımıza geliyor zaten. Tekneyi bırakacağımız zaman da tahmini dönüş saatimizi bildiriyoruz ve yine bizi Ortaktekne ekibi karşılıyor, kontrollerini yapıyorlar ve tekneyi bizden teslim alıyorlar. Kutularımızı tekrar depoya kaldırmak ve talep ettiysek çarşaf, havlu, pike gibi eşyalarımızı yıkatıp diğer haftamızda geri getirmek üzere alıyorlar. Bu arada Sedat bey ve ekibi tatilimiz sırasında da ihtiyacımız halinde destek olmaya devam ediyorlar. Henüz yeni başladık ve şimdilik oldukça memnunuz. Sedat bey başlarken verdiği/vermediği bütün sözlerini tutuyor, kendisi ve ekibi çok kaliteli bir hizmet veriyor. Umarım sonuna kadar böyle devam eder. İyi ki Ortaktekne ile yollarımız kesişmiş diye düşünüyorum. Kendi adıma eşim, kızım ve arkadaşlarım ile hayalimi paylaşmama vesile olduğu için Sedat bey'e ne kadar teşekkür etsem azdır.

Benim yukarıda yazdıklarım tabii ki sadece kendi düşüncelerimdir, diğer ortaklarım da umarım benimle aynı paralelde düşünüyorlardır. Her sistemde olduğu gibi burada da bir takım problemler, sıkıntılar zamanla oluşabilecektir. Ama ben bunların sisteme dahil ortakların da sağduyulu davranışları ile büyümeden bertaraf edileceğine inanıyorum.

Bu konuda sizinle paylaşabileceklerim şimdilik bu kadar, ilerleyen zamanlarda olumlu/olumsuz yeni gelişmeler olursa güncellemeler yaparım. Bu kadar uzun yazdığım için kusura bakmayın, umarım bu konuda bilgi sahibi olmak isteyenlere bir faydam olmuştur.

Hepinize sağlıklı ve güzel günler dilerim. Saygılarımla.