0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. T.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #15 : Eylül 19, 2020, 10:59:50 »
Bu sistem her sene bir kac hafta charter tekne kiralayanlar ile teknesi olup teknede 2-3 ay gecirenler arasina dusmekte.

Hatta mesela Istanbulda yaz kis teknesi olup, guney’de baglamak istemeyen, indirmeye ( indirmek de ayri dert, guneyde 2-3 aylik marina ucreti kuzeyde 1 senelik marina ucretine denk ) vakti olmayanlar icin de guneyde bir tekne sahibi olma firsati... yazlik ve kislik 2 tekne hesabi...

Ve eldeki birim para ile daha buyuk daha yeni tekneye ulasmayi saglayan da bir yontem. Kisacasi az ekmege cok kofte... ve hissenizi satarak ya da donem sonrasinda tekne satilinca paranizin bir kismini geri almaniz mumkun.

Eger bir charter teknesi size yetiyor ve keyif veriyorsa, bu sistem sizi daha da memnun edecektir.

Sistemin iyi yonetilmesi ve teknenin % 100 sahibi olmadiginiz bilincini kaybetmemeniz gerekiyor o kadar.

Simdi rekabet kizismaya basladi... Ortak Tekne bu Turmarin / Love Sail ortakligindan memnun olmamis. Rekabet her zaman musterilere yarayacagi icin bence sevindirici. Seneye belki bir 4. Firma da bu ise girer... arkayi dortlemis oluruz.

Fiyatlar duser, tekneler cogalir. Hizmet kalitesini tutturamayan silinir gider, tutturan buyur tekneleri cogaltir.

Belki tekne sahibi olup teknesini uzakta ( guneyde ) tutan ve zamansizliktan cok gidemeyenler bile teknelerini satip bu sisteme gecerler.. kimbilir?


*

    S. K.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #16 : Eylül 19, 2020, 12:43:33 »
Muhtemelen lovesail tarafında benim hiç istemediğim "teknenin charterda işletilmesi" muhabbeti vardır... Ortak-tekne tarafı için çok merak ettiğim bu durumu yani tekne sahibinin haftalarını kiralaması durumunun cevabını da az önce öğrendim.. Güzel çözüm bence; ben de gidemezsem haftalarım mundar olmasın, tekne ticari kullanılmasın ama illa da her defasında ben gitmek zorunda kalmayayım diyordum - ki bu "hem şoför mahalli hem pencere kenarı istiyorsun" gibi gözüken talepleri güzelce karşılamışlar...




*

    M. T.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #17 : Eylül 19, 2020, 21:44:04 »
Lovesail / Turmarin iki farkli sistem yapmis. Hem charterdaki teknenin hissesi hem ozel kullanim olarak. Yillardir Charter firmalarinin yaptigi tekneyi sen al bana ver isleteyim mantigini da hisseli hale getirmis. Aslinda Moorings / Sunsail buna zaten karayiplerde izin veriyor. 4 ortaga kadar.

Lovesail de o sekilde yapmis... 1/4 olarak satiyor charter hisselerini.

Bence bu sisteme kisi eklemek olayi dogru degil, herkes 2 kisi ekledi, 6 ortak var 12 kisi etti...6 da ortak var, etti 18 kisi. Nerde cokluk orda problem ile yola cikarsak... eger sizden 1 hafta onceki kullanan baska bir ortagin sisteme ekledigi biri olsun ve tekneye bir sekilde zarar versin... Sistem de yedek tekne de yok. noldu haftaniz yandi ya da 1-2 gun gec denize ciktiniz.

Sadece ortaklarin oldugu sistemde en azindan bi sekilde sineye cekebilirsiniz. Bence bunu engellemenin ya da azaltmanin tek yontemi tekneleri 2 ser hafta olarak bolmek.. yaz aylarinda. En azindan teknede 2-3 gunluk bir tamir isi cikarsa 14 gununuzun gene 10-11 gununu kullanirsiniz.

Bence 6 ortak da fazla... ne kadar az o kadar iyi mantigi ile 4 idealdir. Simdi satilan teknelerin hisse rakamlarina bakarsaniz zaten tekneler sifir fiyatlarinin indirimsiz rakamlarina yakin satiliyor... halbuki en iyi indirim orani ile alinarak ve bunun ortaklara yansitilarak satilsa su anki hisse degerlerine 4-5 ortak mumkun.

Mesela Jeanneau 440 i ornek alalim, tahmini hisse degeri 46500 EUR. ( x 6 = 279 bin ) , ki bu rakamin tahmini oldugunu ve siparis / sozlesme asamasinda degisecegi belirtilmis.. e bu rakamlar genelde asagi degil yukari dogru degisir.

Ayni donanim tekneyi kendiniz alsaniz odeyeceginiz rakam: 239-240 bin EUR. Ekte kendimce ayni konfigurasyonu hesapladim, gercek rakam biraz daha dusuk olabilir. Ben Victron marka inverter ilave ettim... 1500 TL lik cin mali degil...

Bu 30 bin EUR luk fark bence problem.

Bence bu sirketler hizmet veren sirketler olmali ve tekne fiyati uzerine kar koyarak, kar yapmamali. Seffaflik saglayip net rakami ortaklar arasinda paylastirmali, satistan komisyon almamali.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    N. A.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #18 : Eylül 20, 2020, 03:10:33 »
Adam satıştan komisyon almasın, peki. Nereden para kazanacak? İşletme maliyetini de hesapladığınızda kendi yapacağınız masraftan tahminen %15-20 yukarıda olacağını görürsünüz. O farkta problem, Buna da peki... Eee .. ? bu şirketler niye var? Spor mu yapıyorlar, yoksa amatör denizcilik geliştirmek için kurulan kar amaçlı gütmeyen dernekler mi? Adam para kazanacak ki bu sistemi yaşatabilsin.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #19 : Eylül 20, 2020, 07:46:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Adam satıştan komisyon almasın, peki. Nereden para kazanacak? İşletme maliyetini de hesapladığınızda kendi yapacağınız masraftan tahminen %15-20 yukarıda olacağını görürsünüz. O farkta problem, Buna da peki... Eee .. ? bu şirketler niye var? Spor mu yapıyorlar, yoksa amatör denizcilik geliştirmek için kurulan kar amaçlı gütmeyen dernekler mi? Adam para kazanacak ki bu sistemi yaşatabilsin.

İşi bilen birisinin "Ticaret nedir,  neden ve nasıl yapılır? " diye bir topik açması forum içi eğitim anlamında çok işe yarar sanırım..... . Sonra kaldığımız yerden devam ederiz. ...

*

    S. K.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #20 : Eylül 20, 2020, 10:30:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Adam satıştan komisyon almasın, peki. Nereden para kazanacak? İşletme maliyetini de hesapladığınızda kendi yapacağınız masraftan tahminen %15-20 yukarıda olacağını görürsünüz. O farkta problem, Buna da peki... Eee .. ? bu şirketler niye var? Spor mu yapıyorlar, yoksa amatör denizcilik geliştirmek için kurulan kar amaçlı gütmeyen dernekler mi? Adam para kazanacak ki bu sistemi yaşatabilsin.

İşi bilen birisinin "Ticaret nedir,  neden ve nasıl yapılır? " diye bir topik açması forum içi eğitim anlamında çok işe yarar sanırım..... . Sonra kaldığımız yerden devam ederiz. ...

Benden teknesine göre yıllık 6000€ - 12000€ arası hizmet bedeli alıyor... bu para marina, sigorta, bakım vs. ücreti değil, hepsinin üzerine eklenen hizmet bedeli... Parayı buradan kazanıyor görünüyor zaten...

Meriç korsanın dediği ise "bari tekneyi bana benim direkt tezmarin'den alacağımdan daha pahalıya satma; her yıl 6-7 tekne sokuyorsun sisteme, o yüzden Beno'da Jeno'da sana özel indirimin vs. varsa o sende kalsın ama daha dk-1 gol-1 kazık atma"... Şeffaflık üzerine kurulan bir sistemde; ilk bakışta daha tekne alınırken ortak başına 5-6K€ itelendiğini görmek (bana göre bunun olmasından çok söylenmemesi) teşvik edici bir durum değil... Buna yaklaşık bir sistem DYC'de var ve böyle bir durum yok.. Verdikleri tekne fiyatı şirketten herkesin alabileceği indirimli fiyatlar (şirketin alım hacmini düşününce illa bir bonus alıyorlardır da onu helal ettik zaten başta)...
*

    Ö. Ö.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #21 : Eylül 20, 2020, 13:02:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Adam satıştan komisyon almasın, peki. Nereden para kazanacak? İşletme maliyetini de hesapladığınızda kendi yapacağınız masraftan tahminen %15-20 yukarıda olacağını görürsünüz. O farkta problem, Buna da peki... Eee .. ? bu şirketler niye var? Spor mu yapıyorlar, yoksa amatör denizcilik geliştirmek için kurulan kar amaçlı gütmeyen dernekler mi? Adam para kazanacak ki bu sistemi yaşatabilsin.

İşi bilen birisinin "Ticaret nedir,  neden ve nasıl yapılır? " diye bir topik açması forum içi eğitim anlamında çok işe yarar sanırım..... . Sonra kaldığımız yerden devam ederiz. ...

Benden teknesine göre yıllık 6000€ - 12000€ arası hizmet bedeli alıyor... bu para marina, sigorta, bakım vs. ücreti değil, hepsinin üzerine eklenen hizmet bedeli... Parayı buradan kazanıyor görünüyor zaten...

Meriç korsanın dediği ise "bari tekneyi bana benim direkt tezmarin'den alacağımdan daha pahalıya satma; her yıl 6-7 tekne sokuyorsun sisteme, o yüzden Beno'da Jeno'da sana özel indirimin vs. varsa o sende kalsın ama daha dk-1 gol-1 kazık atma"... Şeffaflık üzerine kurulan bir sistemde; ilk bakışta daha tekne alınırken ortak başına 5-6K€ itelendiğini görmek (bana göre bunun olmasından çok söylenmemesi) teşvik edici bir durum değil... Buna yaklaşık bir sistem DYC'de var ve böyle bir durum yok.. Verdikleri tekne fiyatı şirketten herkesin alabileceği indirimli fiyatlar (şirketin alım hacmini düşününce illa bir bonus alıyorlardır da onu helal ettik zaten başta)...

Daha yazmayayım şu foruma dedikçe yazmak şart oluyor.

7-8 yıl önce çok büyük İzmir kökenli bir AVM zincirinin pazarlama müdürüne;  sizin mağazalarınıza gelmek istemiyorum çünkü kalite ve içerik çok düşük demiştim.  O da  "gelmenizi de beklemiyoruz zaten " dediğinde tepki göstermem üzerine açıkladı.  " siz A grubu müşterisiniz,  bizim hedef kitlemiz B ve C grubu müşteri deyip  bu grupların karakteristiklerini açıklamış ve eklemişti;  "bir de D grubu var o grubu biz de istemiyoruz çünkü bu grup B ve C müşterileri rahatsız edip kaçırıyor " diye.

Adam tekne paylaşım sistemini,  şirketini kurmuş,  yatırımını yapmış. Anlamlı bir kar payı biçmiş kendisine.  Demek ki üçün beşin hesabını yapan kitleyi hedeflemiyor. Baştan bedelini ve sözleşmesini koyuyor ortaya.

O zaman kazık atmak,  itelemek gibi kaba ve zan altında bırakan lafları telaffuz etmek hem yakışık almaz hem de ayıptır.  Özellikle elini taşın altına koyup katma değeryaratan insanlar hakkında. 

Böyle düşünenler dört  nal ve bir de at bulma macerasına kendileri atılsın bakalım o kadar kolaysa.  Atı bulmak kolay da,  hadi aynı model dört nalı bir araya getirip, bir arada tutun bakalım.

Gidin uzun süreli araba kiralayan bir şirkete sorun bir beş serisi yada A6 yi.  Sizden 5 yılda aracın yarı bedelinden fazlasını ister ve 5 yıl sonunda elinizde ne ikinci el bir araç vardır nede başka bir şey.  .

Her satıcının bir alıcısı vardır,  gerisi havanda su dövmek ve dedikodu kıvamında muhabbettir. ..
*

    S. K.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #22 : Eylül 20, 2020, 19:24:06 »
Çok yanlış bir yerden girmişsiniz... Sandığınızın tam tersine asıl üçün beşin hesabını yapanlar bu sistemin hedef kitlesi... Marinalar üçü beşin hesabını yapmayanlar tarafından milyonlarca liraya alınıp yılda max. 4-5 hafta kullanılan teknelerle dolu... 


Sistemle ilgili video, ilan, web-site vs. yerlerde "daha güvenli", "daha lüks" veya "daha rahat" denmiyor... İki lafın biri maliyeti bölüşme / masrafları abartmama / ikame ekonomiklik ve tüm bunlara artık olarak da şeffaflık; hafta seçimi şeffaf, masrafların belgelendirilmesi şeffaf, bütçeleme şeffaf; hizmet bedeli şeffaf(mı)... Herhangi bir yerde "tekneyi alırken %X komisyonumuzu ekliyoruz " denmediğinde; eğer gerçekten alınıyorsa bu durum iddia edilen sistematiğe ters düşüyor ve kalanın da sorgulanmasına neden oluyor...


Mesajımda da yazdım; beni rahatsız eden kayığın fiyatının üzerine 30K€ (ortak başına 5K€) eklenmesinden çok bunun açıkça söylenmemesi... Sıfır kayık fiyatlarını bilmeyen ancak en azından sıfır tekne fiyatının kendi bütçesini kat be kat aştığını bilen, bu nedenle ortak tekne sistemine ilgi gösteren bir katılımcı adayı; yarın bir restoran iskelesinde yan yana geldiği aynı marka ve model, aynı yıl ve aynı (veya yüksek) donanım seviyesi tekne sahibiyle sohbet ederken, kendisine ortak alınan teknenin fiyatı konusunda yalan söylendiğini öğrenirse; o zaman o adamı atla nalla nalburla ikna edemezsiniz yediği kazığı bağıra bağıra her ortamda anlatıp aslında çok güzel işleyebilecek bir sistemin sonunu getirmemek konusunda...


Filo aracı örneği ise konuyla tamamen ilgisiz bir örnek.. Filo aracını ben almıyorum; filo aracının bakım-tutum vergi-sigorta masrafına ben karışmıyorum; filo aracı ticari bir kullanım olduğundan ödediğim parayı gider yazıyorum ve kira için ödediğim KDV'yi de indirim konusu yapıyorum... Ortak tekne ile filo kiralama arasında tek bir paralellik yok; ne kiracı ne de kiralayan tarafında...


Bunları yazarken de kayık gerçekten bireysel satıştan daha mı pahalıya geliyor bilmiyorum ama Meriç korsan öyle dediyse ona güvenirim... Zaten videolardan birinde maliyet hesabı yapılırken "40K€'ya ortak olduğunuz hisse 6 yıl sonra 25K€'ya satıldığında..." dendiğinde de Meriç korsanın yazdığının doğru olduğuna emin oldum; çünkü herkesin bildiği üzere TR'de tekneler şarap gibidir, özellikle ticari olmayan tekneler yıllandıkça/yaşlandıkça değerlenir; 40'a alındıysa 25'e değil 41'e satılmasını beklemek lazımdır...
*

    H. E.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #23 : Eylül 20, 2020, 20:07:00 »
Bu çelişkili yazılanlar doğru ise benim(ilk sahibi) 2011 model teknem Full olarak sıfır ve boş bir tekneden daha pahalı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Mantığı hiç anlamadım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar,,
*

    Ö. Ö.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #24 : Eylül 20, 2020, 20:08:32 »
Herkesin bir bakış açısı vardır ve farklı yerlerden bakarlar.  Doğru yada yanlış yerden girmek yorumu da görecelidir ve kolay sarf edilmemesi gereken bir laftır.

Ben burada işi kurup pazarlayan insanların talep ettiği kar açısından üç beşin  hesabı yapanları kast ediyorum, Üçün beşin hesabını yapıp tekne almayanlari değil. .. ve sizlerin bu  işi kuranları kazıkçı,  iteleyeci diye itham etmenizi kınıyorum. 

Şimdi tekrar bakalım ters yerden mi girmişim. ...

Ayrıca adam sizi danaya girer gibi tekneye sokuyorum demiyor ki.   Diyorki şu teknenin 1/4 hissesini şu süre için, şu bedel ve şu hizmet ücreti ile şu fiyata satıyorum diyor,; yersen gel yemessen dükkanın önünü kapatma diyor.


Şahsen ben onların yerinde olsam ve ofise elinde hesap makinesi ile girip "Ya Tezmarin'de bu tekne şu fiyata. .. ....." diye lafa giren adama cümlesini bile tamamlatmadan "şu an teknemiz yok der" gönderirim.

İyi geceler.
*

    N. A.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #25 : Eylül 20, 2020, 21:02:32 »
Zaten ince eleyip sık dokuyarak müşteri seçiyorlar. Mutlaka referans istiyorlar.

%15-20 karlar makul kazançtır. Bu paraları kazanamayacaksa firmalar yaşayamaz.

*

    S. K.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #26 : Eylül 20, 2020, 21:51:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
%15-20 karlar makul kazançtır. Bu paraları kazanamayacaksa firmalar yaşayamaz.

Kesinlikle öyle... Ama bunu hizmet bedeli olarak yazarsa iddia ettiği şeffaflığı sağlamış olur; yoksa bana da saçma geliyor 690K€'luk Lagoon 46 katamaranın 6 yıl 290 haftalık müşteri kahrını yıllık 12000€ hizmet bedeli karşılığında çekmek... Ha, şeffaflığı sağlamanın bir diğer yolu da "Bu kayığın bizim üretici nezdindeki ağırlığımız sayesinde pazarlık sonrası bitişi 180K€; bu aşama için de 30K€ hizmet bedeli alıyoruz (veya 40 hatta isterse 50K€ önemli değil)" demek...

Öyle yapınca iki şey olacak:

1- "6 ortak adına satın alınan" (buna dikkat; ilanda yazılı ifadesine göre şirket -Ömer korsanın dediği gibi- bana birşey satmıyor, altı ortak adına tekne satın alıyor) kayığa kaç para ödendiğini bileceğim için 6 yıl sonra tasfiye payımın ne olacağı konusunda gerçekçi bir beklentiye gireceğim; bugün Lagoon46'nın o donanımlarla 690K€'ya alındığını zannetmeme izin verirlerse, yarın teknenin ikinci el satışından 500K€ beklemem ve gelmeyince suçlayacak birini aramam normal olur - ki bu da öncelikle sisteme zarar verir...

2- Bu konuda şeffaf olunursa diğer incik boncuk konularda (marina, sigorta, bakım-tutum) da "acaba kazıklanıyor muyum, arada bunlardan da yılda 3-5 bin euro iteliyorlar mı?" diye pipiriklenmem; ben keyfime bakarım...

Tüm devre-tekne şirketlerin ilanlarındaki kayıklardan sadece bir tanesinin sıfır fiyatı için son ana kadar konuşup nihai teklif almıştım; o da tıpkı ilandaki gibi 2020 model olan bir tekneydi ve dinghy-motor dışında ilandaki tekneyle aynı tekneydi (hatta belki de o teknedir çünkü 2020 nisan sonunda hazırda bekliyordu)...  O teknenin benim bildiğim İstanbul denizde teslim KDV hariç fiyatı ile (bot ve OB motora +5K€ yazdım) ilandaki teknenin toplam fiyatı arasında 45K€ var.. Şimdi ben bunu bildiğim için ilandaki fiyat bana saçmalık derecesinde yüksek geliyor... Diğer taraftan o tekne için yıllık 7500€ hizmet bedeli de gereksiz derecede düşük geliyor... Tekneye benim bildiğim fiyatı yazılsaydı ve hizmet  bedeli de 15K€ olsaydı aynı paraları çok daha güvenle ve hiç kafam karışmadan veriyor olurdum... Teknenin gerçek fiyatını hiç bilmeyen bir müşteri de öğrendiğinde yaşayacağı kazıklanma hissini yaşamayacak olurdu...

Ben bu sisteme girme niyetindeki kimsenin "siz n'apıyorsunuz da yılda 15K€ alıyorsunuz" diyeceğini sanmam; "siz niye tekne satın alınırken %15 ilave ediyorsunuz" diyecek müşteri de azdır... Ama başlangıçta kendisine 240K€ denen teknenin aslında 195'e alınmış olduğunu öğrenen herkesin sağlam bir arıza çıkartma hakkı doğar; üçü arasında pratikte hiç bir fark olmasa da... Anlatmak istediğim bu...
*

    I. B.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #27 : Eylül 20, 2020, 22:30:56 »
Bu işi yapan firmalar zaten distribütör.Normalde indirim yaparak sattıkları tekneden de ticari olarak para kazanmak zorundalar ve kazanıyorlardır. Hisseli olarak sattıkları teknelere aynı indirimi neden yansıtmıyorlar ?

Biz beş kişi birlikte  distribütöre gidip indirimli bir tekne satın alsak ve sonra onlardan ortaklık yapısına uygun bize hizmet vermesini istersek acaba cevapları ne olurdu ?
*

    H. E.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #28 : Eylül 20, 2020, 23:40:07 »
Bakın bu gırgır Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 37 feet bir tekneye kurban bayramında kaç kişi binebilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. T.

Ynt: Paylasimli tekne sahipligi ( Fractional Ownership )
« Yanıtla #29 : Eylül 21, 2020, 11:39:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Adam satıştan komisyon almasın, peki. Nereden para kazanacak? İşletme maliyetini de hesapladığınızda kendi yapacağınız masraftan tahminen %15-20 yukarıda olacağını görürsünüz. O farkta problem, Buna da peki... Eee .. ? bu şirketler niye var? Spor mu yapıyorlar, yoksa amatör denizcilik geliştirmek için kurulan kar amaçlı gütmeyen dernekler mi? Adam para kazanacak ki bu sistemi yaşatabilsin.

Niyazi korsan,

Bu sirketler hizmet sirketleri,  ortak tekne yonetimi hizmeti veriyorlar. Hizmet bedeli kalemi altinda zaten yuklu bir miktar yazmis. Bu rakami indirip bindirebilir istedigi kadar... bu rakam bu sirketin kasasina girmiyor mu? Bu kalemde hakki neyse alsin. Size ozel raki bardagina kadar tekneye koyuyorsa siz gelmeden... hakettigini dusundugu rakami yazsin.

Ancak, bir tekne uretici temsilcisinin ofisine gidip 2 cay icip, onerilen satis bedeli uzerinden % 15 indirimle, fuar ve bazi durumlarda % 18-20 oraninda belki de daha fazla indirimle alinabiliyorsa... bu oran tekne ortaklarina yansitilmalidir.

Bu sirketlerin sahipleri pesin parayi basip tekneyi alip getirip, donatip marinaya koyuyorlarsa ve sonra hisse satiyorlarsa da hisse fiyatina itirazim yok.

Ama benim ve ortaklarimin parasiyla alacak, bir de bu alimdan 30 bin EUR ve uzeri kar etmesi bence dogru degil. Hizmet sirketi ise hizmetini versin, karsiliginda parasini alsin.