0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. İ. M.

Sayın Korsanlar merhaba, daha önce teknesini ticariye çeviren oldu mu acaba? Teknemi ticariye çevirmeye mi uğraşmalıyım yoksa ticari evraklı bir tekne mi satın almalıyım? Eğer özel tekneyi ticariye çeviren olduysa veya bilgi sahibi olan varsa yardımlarınızı rica edeceğim. Herkese saygılar   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    R. E.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #1 : Temmuz 08, 2020, 08:08:44 »

Bir miktar masraf edeceksiniz ve liman başkanlığından gelip kontrol edip onaylayacaklar.
Telefonunu özelden gönderiyorum. Bir arkadaşım bir ara ilgilenmişti. Size yardımcı olabilir.. 


*

    Ö. Ö.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #2 : Temmuz 11, 2020, 22:32:11 »
Ticariye çevirmenin ciddi bir maliyeti yok. Liman başkanlığında cins değişiklik dilekçesi veriyorsunuz, küçük bir harcı var, o kadar.

Ticariye geçince ölçüm yapılacak, tonilato çıkacak, survey yapılacak denize elverişlilik çıkacak. Bunların da küçük harçları var.

Denize elverişlilik için sefer bölgesine uygun donanım almanız gerekecek, yakın sefer düşünüyorsanız can salı, hidrostatik kilit, solas uyumlu yelek ve simitler, payroteknikler vb ciddi maliyet kalemleri olacak.

Ve bu ticari tekneyi işletebilecek, ana sözleşmesinde yat işletme yazan bir şirket lazım.

öZgür (mobil)



*

    M. A. Z.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #3 : Temmuz 12, 2020, 15:02:01 »
Şirket şart değil. Yat işletmesi faaliyetinde bulunan şahıs firması da olur.


*

    C. Ö.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #4 : Temmuz 14, 2020, 21:06:27 »
Teknenizi ticariden özele çevirirseniz büyük bir masraf sizi bekleyecek.

*

    H. V.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #5 : Temmuz 15, 2020, 01:59:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ticariye çevirmenin ciddi bir maliyeti yok. Liman başkanlığında cins değişiklik dilekçesi veriyorsunuz, küçük bir harcı var, o kadar.

Ticariye geçince ölçüm yapılacak, tonilato çıkacak, survey yapılacak denize elverişlilik çıkacak. Bunların da küçük harçları var.

Denize elverişlilik için sefer bölgesine uygun donanım almanız gerekecek, yakın sefer düşünüyorsanız can salı, hidrostatik kilit, solas uyumlu yelek ve simitler, payroteknikler vb ciddi maliyet kalemleri olacak.

Ve bu ticari tekneyi işletebilecek, ana sözleşmesinde yat işletme yazan bir şirket lazım.

öZgür (mobil)

Özgür korsanımın söylediklerine ilave olarak. Ticari tekneleri ADB ile kullanamıyorsunuz benim bildiğim. gemi adamı belgesi çıkarmanız gerekiyor diye biliyorum. Ayrıca her sene tekne sörveye çıkacak
*

    Ö. Ö.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #6 : Temmuz 15, 2020, 08:46:00 »
Ticari tekne ancak sözleşme ile kiralayan kişi tarafından ADB ile kullanılabilir.

Elbette bu kişi ücret karşılığı kaptanlık yapamaz, sadece kendi aile/arkadaş grubunu ücretsiz olarak gezdirebilir.

Bunun dışında sadece gemiadam(lar)ı tarafından sevk ve idare edilebilir.

öZgür (mobil)

*

    M. E. C.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #7 : Aralık 05, 2022, 21:35:41 »
Konuyu yeniden canlandırıyorum ama şahıs olarak ticari bir tekne alabilir miyim?
Aldığım tekneyi gelir elde etmesi için adi bir kira sözleşmesiyle bu işi iştigal alanında belirtmiş bir turizm firmasına kiraya verebilir miyim?
Teşekkürler
*

    Ö. Ö.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #8 : Aralık 05, 2022, 22:33:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Konuyu yeniden canlandırıyorum ama şahıs olarak ticari bir tekne alabilir miyim?
Aldığım tekneyi gelir elde etmesi için adi bir kira sözleşmesiyle bu işi iştigal alanında belirtmiş bir turizm firmasına kiraya verebilir miyim?
Teşekkürler
Elbette, ticari tekne ile şirket ayrı ayrı şeyler.

Şahıs olarak ticari bir tekne sahibi olabilirsiniz ama onu işletmek (ticaret yapıp para kazanmak) için ya uygun bir şirkete kiralarsınız ya da kendiniz bir yat turizmi ile iştigal eden şirket kurarsınız.
*

    M. A. Z.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #9 : Aralık 05, 2022, 23:43:33 »
Şahıs olarak ticari bir tekne aldığınız tarihte vergi dairesine bildirimde bulunarak şahıs işletmesi olarak tescil yaptırabilirsiniz. Ticari faaliyetiniz aracı satın aldığınız tarih olarak tescil edilir. Şahıs firması olarak bir firmaya teknenizi kiralayabilirsiniz. Bu durumda kiraladığınız firmaya aylık olarak kira faturası düzenlemeniz gerekir. Özel teknenizi de bir firmaya kiralama yapabilirsiniz. Bu durumda fatura kesmeniz gerekmez, kiralayan firma kdv2  beyanı vermekle yükümlü olur. Bu konuda bir mali müşavir ile görüşüp detaylı bilgi almanızı tavsiye ederim.
*

    A. Y.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #10 : Aralık 06, 2022, 03:06:48 »
bu ticari tekneyle yurtdışı seyahat olacaksa gerekli donanım eklemeleri neler oluyor ? yurtiçindekiler belli fakat uzun seyir yapacak olan tekne için belli değil
*

    A. K.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #11 : Aralık 06, 2022, 13:49:09 »
Bünyesinde tekne bulundurmak için benim bildiğim şirketin faaliyet alanında bulunması gerekir . Masrafları Temsil giderlerine atabilmek için ise belirli bir boyutta olması gibi  (belki kanunda olmayan ama)  maliyenin baktığı kriterler var.
Seneler önce birkaç arkadaşım  kiralık tekne diye işe başladılar . Karşılarına filo olması , kayıtlar vs gibi  birçok problem çıkınca bıraktılar. Baştan bakınca süper fikir ama  görüldüğü gibi değil diye biliyorum .

Maliyeci ve hukukçu  arkadaşlar  daha iyi bilirler , gerçekten olabiliyormu . Öyleyse neden herkes ticari yapmıyor.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #12 : Aralık 06, 2022, 22:01:53 »
Tekrar ediyorum;
Ticari tekne SAHİBİ olmanız için şirket olmanız gerekmiyor, şirket bu tekneyi İŞLETMEK için gerekli.

İster kendiniz şirket kurarsınız ister kiraya verirsiniz.
Tekneyi işletecek şirketin yat işletmeciliği faaliyetine sahip olması mecburi.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #13 : Aralık 06, 2022, 22:09:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bu ticari tekneyle yurtdışı seyahat olacaksa gerekli donanım eklemeleri neler oluyor ? yurtiçindekiler belli fakat uzun seyir yapacak olan tekne için belli değil
Ticari tekneler her yıl surveyden (teknik denetim) geçerek denize elverişlilik belgesini (DEB) yeniler.

Yatlar için 3 çeşit DEB var;
- kabotaj (karasuları içi)
- yakın sefer (akdeniz dışına çıkamaz)
- uzak sefer (akdeniz dışı)

Her birinin farklı teknik gereklilikleri var, limana Sörvey için başvurduğunuz size bir liste verip tekneyi buna göre donanmanız isteniyor.

Gereklilikler tekne boyu ve cinsine göre de değişiyor.

Kabotajdan uzak sefere doğru güvenlik ekipmanları özellikleri ve sayısı artıyor.

Örnek bir yakın sefer listesi paylaşacağım birazdan.

*

    Ö. Ö.

Ynt: Özel tekneyi ticariye çevirmek mi? Direct Ticari tekne almak mı?
« Yanıtla #14 : Aralık 06, 2022, 22:16:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap