Gezgin Korsan

Korsan Kıraathanesi => Güverte Sohbetleri => Konuyu başlatan: Meriç Taşer - Ocak 25, 2019, 22:53:28

Başlık: Ortaktekne.com
Gönderen: Meriç Taşer - Ocak 25, 2019, 22:53:28
Sevgili korsanlar,

Dun internette gezerken boyle bir siteye rastladim. Yurt disinda fractional ownership dedikleri bir sistem. Dogru yonetilirse bir cok kisiyi tekne sahibi yapabilir, denize cikarabilir. Ya da maddi gucu 30-35 feet bir tekneye yeten birisi 45 feet tekneye ortak edebilir.

Tekne sahipligi ile yilda 3-4 hafta charter yapma arasina giren bir konu gibi geliyor bana. Tekne masraflari da 5’e bolundugu icin tekne sahibi olmanin en ekonomik yolu diyebiliriz.

Dusuncelerinizi paylasmanizi rica ederim.

 
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Tolga Sezer - Ağustos 14, 2019, 22:53:24
Yedi aydır böyle mantıklı bir uygulama hakkında bir yorum yapılmaması ilginç ::) Belki de herkesin teknesi var. Herkes hayaline kavuştu 8)

Gelecek yorumları ben de merak ediyorum. Takipteyim.
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Mehmet Kaplan - Ağustos 15, 2019, 00:06:11
Yasal olarak bir tekne hisseli olarak satın alınabiliyormu ?
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Tolga Sezer - Ağustos 15, 2019, 00:29:39
Benim küçük Galapagos yelkenli kayığımın bağlama kütüğünde adım, tc numaram ve hissemin 1/1 olduğu yazılı. Yani olabiliyor.
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Barış Baykan - Ağustos 15, 2019, 09:36:26
Bazi arkadaşlarimla yaptigim kiralamali mi satin mi almali tartismasina yakin bir durum var burada. Bazi arkadaslarim, zaten 2 3 hafta tatil yapiyoruz kiralasak daha ucuza gelir diyorlar. Kendi adina haklilar ancak benim ve yakin dostum ve tekne ortagim icin bu durum gecerli degil. Çünkü olay sadece para degil.
İlk olarak teknede yapilacak tamiratlarin yuzde doksanini kendim yaparim. Bu bana ayri bir zevk verir. Birde mecbur kalıp yaptiklarimiz var, tuvalet macerator değişikliği gibi. Tanimadigin kisilerle ortak alinan bir teknede bu isleri usta yapar cunku kimse tam sahiplenmediginden kendisi yapmaz.
İkincisi teknede zaman gecirmek seyir yapmak demek degildir. İstedigim zaman tekneye giderim, komsularimda sohbet ederim ve işlerimi yaparim. 5 kere tekneye gidiyorsam  sadece 1 kere seyre çıkarım. Kalan kısımda kim gelirse sohbet muhabbet. O yuzden tekneye 365 gun gidebilme özgürlüğüm olmalı.
3. Teknede devamlı birşeyler bozulur veya yenilenme ihtiyacı olur. Biz bunu dert etmeyiz ortaklardan birisi alir hesaba yazar. Ancak henuz bu güveni olmayan kişiler topluluğunda masraflarin bolusulmesinden cok gereklilikler tartışma nedenidir. Birisi elektrikli tuvalet ister digeri ne gerek var der. Birisi koltuk halatlarini degistirelim der digeri idare eder der.
Bu yüzden iyi anlastiginiz ve size güvenen birlik gezmek istiyeceginiz kisilerle ortak olmayi tercih ederim


Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk

Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Tolga Sezer - Ağustos 15, 2019, 09:41:13
Bu fikirler gayet açıklayıcı oldu. Geleceği gördüm adeta  :) Teşekkürler Barış korsan.  :-*
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Oktay Bozkurt - Ağustos 15, 2019, 10:29:23
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bazi arkadaşlarimla yaptigim kiralamali mi satin mi almali tartismasina yakin bir durum var burada. Bazi arkadaslarim, zaten 2 3 hafta tatil yapiyoruz kiralasak daha ucuza gelir diyorlar. Kendi adina haklilar ancak benim ve yakin dostum ve tekne ortagim icin bu durum gecerli degil. Çünkü olay sadece para degil.
İlk olarak teknede yapilacak tamiratlarin yuzde doksanini kendim yaparim. Bu bana ayri bir zevk verir. Birde mecbur kalıp yaptiklarimiz var, tuvalet macerator değişikliği gibi. Tanimadigin kisilerle ortak alinan bir teknede bu isleri usta yapar cunku kimse tam sahiplenmediginden kendisi yapmaz.
İkincisi teknede zaman gecirmek seyir yapmak demek degildir. İstedigim zaman tekneye giderim, komsularimda sohbet ederim ve işlerimi yaparim. 5 kere tekneye gidiyorsam  sadece 1 kere seyre çıkarım. Kalan kısımda kim gelirse sohbet muhabbet. O yuzden tekneye 365 gun gidebilme özgürlüğüm olmalı.
3. Teknede devamlı birşeyler bozulur veya yenilenme ihtiyacı olur. Biz bunu dert etmeyiz ortaklardan birisi alir hesaba yazar. Ancak henuz bu güveni olmayan kişiler topluluğunda masraflarin bolusulmesinden cok gereklilikler tartışma nedenidir. Birisi elektrikli tuvalet ister digeri ne gerek var der. Birisi koltuk halatlarini degistirelim der digeri idare eder der.
Bu yüzden iyi anlastiginiz ve size güvenen birlik gezmek istiyeceginiz kisilerle ortak olmayi tercih ederim


Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk



Barış korsana sonuna kadar katılıyorum. Şahsen bende teknenin işleri ile uğraşmaktan zevk alıyorum. İlk tekne sahipliğim üç ortak arkadaşla başladı. Üçümüzde aynı işle meşguldük. Bir süre sonra yok buna ne gerek var şuna ne gerek varlara döndü iş. Sonra ben sıkıldım bu işten dedi birisi. En sonunda diğeri de bu iş bana göre değilmiş deyip koca tekneyle baş başa bıraktılar beni. Birisiyle aram gerçekten kötü oldu çünkü, tekneyi en çok beğenen oydu masraflarını görüp kabullenen oydu sonra vay efendim ben bu kadar beklemiyordum,vay ben o kadarda sevmedim bu işi. Velhasıl; bence bu ortak tekne işi (şahsi kanaatim) çok zor iş. Yani aslında iş ortaklığı gibi. Ortağınla her durumda iyi anlaşıyorsan oh ne ala. Yoksa, keşke bu işlere hiç bulaşmasaydımdan, daha küçük birşeyde işimi görürlerle devam eden keşkelerle baş başa kalabilir insan.
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Nedim Delen - Ağustos 15, 2019, 10:40:17
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yedi aydır böyle mantıklı bir uygulama hakkında bir yorum yapılmaması ilginç ::) Belki de herkesin teknesi var. Herkes hayaline kavuştu 8)

 :) Hezkezin hayali sahip oldugundan 1m daha büyük olan kayiktir.

Gecenlerde böyle hisseli bir kayik büyütmek icin satilmisti, yine korsan olan bir arkadas ta hisse sahibiydi yanilmiyorsam.

Bu gibi ortakliklar var olabilir, genelde calisan senede sinirli bir süre kullanabilcek olan insanlardan olusur ve iyi sekilde yönetilirse iyi de olur.

Benim sahsi tecrübem, calisan insanlarin kayiklari evlerinin önünde dahi olsa,
ömrünün 99% demirde, limanda gecirdigi dir. Yani paylasim mantikli.

Ancak is hayatindan uzaklasir vakit ve diger sartlar olusmussa o zaman daha cok zaman gecirilebiliyor.
Birde tabiki evleri oldugu halde teknede yasayanlar var, onlarin icin böyle bir ortaklik söz konusu olamaz.

12 senedir kapimin önünde duran kayigin anahtarini, istediklerinde kullanmalari icin bu güne kadar
4 arkadasima verdim (hic bir maddiyat beklentim olmadan), orda duruyor, kullanilsin en azindan.

Sonucu merak ettinizmi?

Benim sahsen yelken ögrettigim 3 kisi dahil hic birisi tekneyi alip yanliz kullanmadi,
bi arkadasimda kendine motoryat aldi, 2-3 sene sonra yelkenli gibi degil deyip satti.

3 arkadasim anahtari ellerinde olan kayigi benden satin almak istedi, ama hic alip kullanmadilar.
Insanlarin niye böyle davrandiklarini cözebilmis degilim acikcasi  9kly3

Paylasmak mantikli ve bence güzelde birseyde.

Bodrumdan satin aldigim Himelayin benden evvelki sahibi Ergün bey, 
daha büyük bir kayik almak icin satmisti bana kayigini (1m daha büyütecekti, saka degil gercek)
bazi nedenlerden olmadi ve Ergün bey teknesiz kadi.
 
Bende daha calisiyorum, tekne marinada duruyor.
Ergün bey sen Bodrumdasin, zaten teknenin her seyini ezbere biliyorsun,
yaziktir özlersin denizi, al istediginde kullan sorun degil diye israr etmeme rahmen,
(etik olmaz, özledigimde bircok arkadasimin tekneleri var onlarlan cikiyorum) dedi.

O da bana söyle bir teklif yapti,
(teknenin herhagi bir seyiylen ilgilenecek zaman bulamaz isen ben memnuniyetlen  ilgilenirim) dedi sag olsun.

Bazen paylasmakta zor oluyor.

Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Sinan Bozkurt - Ağustos 15, 2019, 11:39:30
Ortak tekne alan birkaç arkadaşım oldu. Biri hariç yürümedi. O tek yürüyen ortaklıkta sağlık sorunları yüzünden bitti.

Ortak tekne çok çok zor iş. Benim tavsiyem herkes bütçesi kadar ve tek başına tekne alsın.

Ortaklıkta hayallerin kabus olma ihtimali çok yüksek.
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Tolga Sezer - Ağustos 15, 2019, 15:25:51
Fikir ve deneyimlerini paylaşan tüm korsanlara teşekkür ederim.

Okuyup anladıklarımı şöyle özetleyebilirim. Fikren yani teorik olarak teknesine çok vakit ayıramayanlar için ortaklık mantıklı. Ancak pratikte çıkan sorunlar ile mutsuz olmak işten bile değil. Olabilecek en küçük ve ekonomik çözüme gidilmeli.

Ancak ben yine de söz konusu şirketin uygulamasının nasıl sonuçlar getirdiğini mümkün olduğunca takip edeceğim. Bire bir ortak olmaktan biraz farklı bir yöntem. Bir nevi bir hakem ve birtakım sözleşmeler söz konusu olduğu için sonuçlarda bir miktar iyileşmeler olabilir. Konu hakkında öğrenebildiğim gelişmeler olursa burada paylaşırım ben de diğer korsanlar için. Ve umarım ki korsanlardan birinin böyle bir deneyimi olursa buraya yazar bizim için.
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Nevzat Doğru - Ağustos 15, 2019, 19:56:22
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fikir ve deneyimlerini paylaşan tüm korsanlara teşekkür ederim.

Okuyup anladıklarımı şöyle özetleyebilirim. Fikren yani teorik olarak teknesine çok vakit ayıramayanlar için ortaklık mantıklı. Ancak pratikte çıkan sorunlar ile mutsuz olmak işten bile değil. Olabilecek en küçük ve ekonomik çözüme gidilmeli.

Ancak ben yine de söz konusu şirketin uygulamasının nasıl sonuçlar getirdiğini mümkün olduğunca takip edeceğim. Bire bir ortak olmaktan biraz farklı bir yöntem. Bir nevi bir hakem ve birtakım sözleşmeler söz konusu olduğu için sonuçlarda bir miktar iyileşmeler olabilir. Konu hakkında öğrenebildiğim gelişmeler olursa burada paylaşırım ben de diğer korsanlar için. Ve umarım ki korsanlardan birinin böyle bir deneyimi olursa buraya yazar bizim için.
Her yıl 2-3 hafta istediğiniz bölgede yelkenli kiralayın ,ömür boyu vereceğiniz kira   ortak tekneye ödediğiniz parayı bulmaz.
Tatsızlık , üzüntü , program uygunsuzluğu , hisse satmak isteyip satamamak derdi  vs ... yok
Siz satmak isterken bir mektup "hadi beyler pamuk eller cebe ,teknenize ağır bakım gerekiyor ! "
Derdiniz yok da parayla dert satın almak istiyorsanız o başka tabii
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Sedat Kasrat - Ağustos 15, 2019, 20:18:28
O ilanları her gördüğümde aklıma hantal geliyor... Hantal bizim ilk yelkenlimizdi, hatta kendisi artık ruhlar alemine göç etmiş olsa da resmi kayıtlara göre sahibi hala benim (nakil vasıtaları vergi dairesi 34.1984.xxxx numarayla mükellefiyim)...


Hantal'ı Sarıgazi'deki bir vergi dairesine bir sürü para ödedikten sonra hemen yan tarafındaki bir noterde 7 kişiden (yazıyla YEDİ) satın almış ve 5 kuruş ödememiştim... Ödememiştim çünkü vergi borçlarıyla Setur Kalamış Marina borçları toplamı epey bir para tutuyordu...  Buna rağmen satıcı güruhu işlem bittiğinde beni omuzlara alarak arabama kadar taşımış ve sevinç gözyaşlarıyla uğurlamıştı... Hayal meyal dikiz aynasından halay çektiklerini de görmüştüm sanki  t*"y+


Tabi bu örnek gerçekçi değil de diyebilirsiniz ama Hantal'ı aldığım sinek 7'lisinin 4'ü intikalen malik olmuş, aslında 4 kişi almışlar.. Sonra bunlardan biri (büyük ihtimal ortak alınan teknenin yarattığı tartışmalardan kaynaklanan kahır nedeniyle) göçmüş ve eşiyle 3 çocuğu derken kayığın mülkiyeti 1/16+1/16+....+4/16+4/16.. şeklinde trigonometrik dilimlere bölünmüş...


Sen çok gezdin sen yaptır, marina parasını binen ödesin, Ben çıkmıyorum ben niye ödeyeyim? tarzı inatlaşmalar; kayığın borçlarını kayığın değerine yaklaştırana kadar sürmüş ve neticede 0,80'lere yaklaşan yükümlülük / varlık oranını 1'e tamamlayan farktan da feragat etmek zorunda kalmışlar, sırf bu sefer de satmazlarsa o oran kısa zamanda 1,5'lara falan çıkacak ve artık kayığı vererek de kurtulamayacakları korkusuyla...


Bir moderasyon altındaki ortaklıkta böyle şeyler olur - olmaz bilemem ama böyle bir yönünü bizzat gördüm ortak tekne konusunun..
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Hulki Erdem - Ağustos 16, 2019, 01:05:28
Ortak tekne olmaz :)
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Erdal Duran - Ağustos 16, 2019, 01:35:43
   Bizde bir söz vardır "Dostunu kaybetmek istemiyorsan ortak olma ya da iş yapma" diye. Her şeyi özetliyor sanıyorum. Sadece bize mahsus mu yoksa başka toplumlarda da böyle midir bilmiyorum. Ben ortak olmam. Tekne benim özelim, yuvam, mahremiyetimdir.
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Tolga Sezer - Ağustos 16, 2019, 02:12:12
Vay be!.. Öyle yorumlar geldi ki başlığı hortlattığıma utandım

Şaka bir yana elle tutulur deneyimler sel gibi akmaya devam ediyor. Anlatılanlar, masrafların beşe yada altıya bölünmesinin getireceği rahatlıktan daha fazlası olumsuzlukların bizi bekliyor olacağı yönünde ve hepsi de başka kulvarlarda karşılaştığım insan tipleri.
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Nedim Delen - Ağustos 16, 2019, 10:06:04
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Hayal meyal dikiz aynasından halay çektiklerini de görmüştüm sanki  t*"y+

 :) :) :D 

onun icin isletmeyi ortaklardan ayri iyi niyetli bir sirket yapmali.

Hic bir ortak öteki ortaklan muhatap olmayacak.
Masraflar iki kola ayrilacak.

Mecburi olanlar: Ortaklarin hayir veto hakki olmayacak.
Mecburi olmayanlar: Ortaklarin veto hakki olacak.

Kullanimda bellirli bir takvim cercevesinde senelik degisimlere ugrayarak ve senelik bakim periyodlari hesaplanarak
yapilacak.

Ortaklarin istemezler ise birbirlerin tanimalarina dahi gerek kalmiyacak.
Ancak bu sartlarda olursa ortaklik isler.

Düsünün 5 kisisiniz tekne 12m
Yeni fiyati: 200 bin euro
Senelik isletme masrafi: 10 bin euro
Yönetici Isleten sirkete verilen: 5 bin  euro.
 
Her katilimci senede 8 hafta kullanacak.

12 hafta tekne bakim ve kis icin ayriliyor 
(misali bir isletme seklidir neticede kisi basi senede 8 hafta kullanma süresi olmasi)

Kisi basi ödenen:
satin alma 200/5 =40 bin euro
Senelik: 15/5 = 3 bin euro.

Böyle bir tekneyi 5 sene sonra satmaya kalkarsaniz yari fiyatina satsaniz verdiginiz 40 binin 20 binini geri alirsiniz.

Satin alma maliyet kisi basi 20 bin euro
Isletme maliyet kisi basi 5 senelik   15 bin euro
TOPLAM 5 senelik maliyet 35 bin

Sene bazinda 7 bin euroya 8 hafta tekne sizin oluyor.

Kiralik tekne olsa ne olur: yeni 12m bir tekneye vereceginiz kira bedeli yüksek sezonda iki haftalik 7 bin euro olur
Senelerce cok cesit tekne kiraladim, tecrübeylen sabittir.

Bu is sadece bir sirket yönetmesi durumunda ve hersey önceden anlasma, yazili olarak yapildiginda isler.
Ortak kisi senelik 7 bin euroya razi degilse veya bütcesi kaldirmiyorsa zaten katilmaz.

öyle biz kendimiz yönetiriz falan denirse is karisir.


Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Tolga Sezer - Ağustos 16, 2019, 11:53:12
Nedim korsan,

Verdiğiniz örnek neredeyse söz konusu şirketin fiyat ve şartlarını bire bir yansıtıyor.

Bence de bahsettiğiniz şekilde hesaplar yaparak konuya yaklaşınca makul görünüyor. Teşekkürler.  :-*
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Barış Baykan - Ağustos 16, 2019, 12:37:53
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vay be!.. Öyle yorumlar geldi ki başlığı hortlattığıma utandım

Şaka bir yana elle tutulur deneyimler sel gibi akmaya devam ediyor. Anlatılanlar, masrafların beşe yada altıya bölünmesinin getireceği rahatlıktan daha fazlası olumsuzlukların bizi bekliyor olacağı yönünde ve hepsi de başka kulvarlarda karşılaştığım insan tipleri.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   Bizde bir söz vardır "Dostunu kaybetmek istemiyorsan ortak olma ya da iş yapma" diye. Her şeyi özetliyor sanıyorum. Sadece bize mahsus mu yoksa başka toplumlarda da böyle midir bilmiyorum. Ben ortak olmam. Tekne benim özelim, yuvam, mahremiyetimdir.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
   Bizde bir söz vardır "Dostunu kaybetmek istemiyorsan ortak olma ya da iş yapma" diye. Her şeyi özetliyor sanıyorum. Sadece bize mahsus mu yoksa başka toplumlarda da böyle midir bilmiyorum. Ben ortak olmam. Tekne benim özelim, yuvam, mahremiyetimdir.

Yok ortak ol ama herkesle değil. Başta bahsettiğim 3 konuyu baştan netleştirmek lazim.
En güzeli 1 kişinin herşeyle ilgilenmesi, diğer ortakların çok irdelemeden parayı vermesi :)
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Semih Şener - Ağustos 16, 2019, 12:44:09
gecen sene  iki ortak kullanılan bir tekne vardı bizim iskelede ,rüzgar alan kıç halatını sağlam bağlamamış  ortağın biri , digeri de haftaya gelmiş belli ki, geldiginde tekne iskele kıça dayandıgını gördü , sıçtı sıvadı  telefonda  :o

hasarlansaydı ne yapardı tahmin bile edilmez,huzur bulucam derken sinir tepesine vardı muhtemel

Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Barış Baykan - Ağustos 16, 2019, 12:51:44
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
sıçtı sıvadı  telefonda  :o

Ortak olunmaması gereken güzel bir profil örneği  :D
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Sedat Kasrat - Ağustos 16, 2019, 12:51:50
aslında bir açıdan bakınca:


Moderasyon altında ortaklık = tapulu devremülk...


Yüzlerce devremülk sitesi var ülkemizde; hatta Happimag mıydı neydi şu Bodrum'daki SeaGarden otellerini de işleten; yabancı devremülk programı, o bile var.. Flipper, Armonia, Billurkent, Soytaş devtaş akçabük şu... bu... Gayet güzel işliyor (istisnalar var tabi ama o istisnalar ne bileyim özel hastane işletmeciliğine de var)...


Bunu alıp suyun yanından alıp üzerine taşıyınca ne problem çıkabilir ki? diyoruz ama daha teoride çıkıyor.. Çıkıyor çünkü sistem yelkenci bünyesinin DNA'sına aykırı gibi duruyor... Aynı adam 25 yıl boyunca 3. devre olarak tapuda işaretli villasını 1-15 nisan / 1-15 temmuz / 1-15 ekim kullanıp, her yıl düzenli aidatını ödeyip gık demiyor ama iş tekneye gelince ilk tepki "ben onun takvimine uyamam" oluyor..


Halbuki herşey aynı, birinde kişisel eşyan salondaki yarım kanepe altında kilitli duruyor, diğerinde marina içerisindeki depoda... Birinde fırın buzdolabı ocak var, diğerinde de fırın buzdolabı ocak var... Birinde klima, ötekinde ırgat; birinde tenteyi açma-kapama zamazingosu, diğerinde vinç kolu.. Birinde bir şeyi kırınca ödüyorsun, e diğerinde de öyle...


Aslında çekinilen şey daha çok kurumsal bir paylaşım yapısının halen faaliyete geçmemiş olması... Geçmesi kolay da görünmüyor çünkü işi sahildeki arsadan suyun üzerindeki kayığa döndürünce herşeyden önce işletmecinin yatırım maliyeti artarken kârı azalıyor.. Nasıl?


Çok basit örnek vereyim, bir müteahhitlik firması bakir bir koyda 10 milyon TL maliyetle kocaman bir arazi kapatıyor, buraya yine 10 milyon TL maliyetle 100 tane villa yapıyor diyelim.. Bu villaların tanesini 300 bin liraya satsa 30 milyon TL kazanır; 10 milyon TL kâr eder ve işi bitirip önündeki maçla.. işlere bakar... Bu bildiğimiz müteahhitlik....


Veya o firma da bazı şirketlerin yaptığı gibi 100 villayı 100 kişiye 30 Milyon TL'ye satmak yerine 100 villayı 600 devre halinde 600 kişiye ve devresi 75 bin liradan satarak öncelikle hasılatını 30 milyondan 45 milyona çıkartır; yani kârı maksimize eder... Devamında da oraya kurduğu işletmeci şirketin yıllık aidatlardan aldığı payla kendisi için verimliliği akmasa da damlar seviyede bir iş yatırımı yapmış olur... Alıcı için de bu doğru bir yatırımdır; zira 300 bin lira yerine 75 bin lira ödeyerek zaten senede 15 gün gideceği evin o 15 gününü satın almış olur.. Üstelik dilediği zaman dilediği kişiye dilediği bedelle satabilir...


Tekne paylaşımında ne yok? O yukarıda bahsettiğim yatırım kârı yok öncelikle... Kimse tanesi 100 bin eurodan 100 tane; hatta 10 tane bile tekne üretip %50 kârla 150K€'dan devre-tekne pazarına arz edemez; etse de talebi bulamaz... Dolayısıyla müşteriyi sisteme güvendirecek büyüklükteki yatırımcıyı (Setur mesela) bu işe iştahlandıracak short-term kâr bu işte yok...


Alıcı için ise her gün eskiyen ve eskidikçe değeri düşen bir ürüne satın almak kadar değilse de hâla çok ciddi tutarda giriş yatırımı yapmak söz konusu; yani bu tarafında da fazla bir cazibe yok...


Dolayısıyla iş sadece 10-20, hadi bilemediniz 50 teknenin tutum ve bakımlarını toplu anlaşmalarla ucuza mal ederek; her tekneden aldığı 5K€ aidattan 2.5K€ kâr etmeye dönünce; o işe bırakın Koç grubunu, ben bile girmem... Halihazırda kurumsal adı altında giren de zaten distribütörlüğünü yaptığı teknelerdeki sınırlı bayi kârını hedeflemiş gibi duruyor... Belki bu şekilde ortaklık programına sattığı tekne sayısı belli bir adede ulaşırsa geliş fiyatında bir iskonto sağlayarak kâr edecek; veya otomobilde 4 halkalının distribütörü gibi sattığı adede bağlı sayıda ücretsiz tekne alacağı için normal satış / ortaklık satış adetlerini kombine ederek oradan bir marjinal fayda sağlayacak; ancak ne olursa olsun rakamlar asla "aman ne güzel iş, biz de girelim" dedirtmeyecek...


Bir - iki adım geri çekilip her tarafı aynı anda görerek "bu iş nasıl olur da fizible olur?" diye düşündüğümde şu bir çözüm olabilir...: Tekne fiyatı 200K€ mu? O zaman bunun 1/5'ini değil, en az %25 fazlasının 1/5'ini ödeyeceksiniz; işletmecinin fabrikadan ne iskonto aldığıyla da ilgilenmeyeceksiniz; firma 5 tekne yatırımına girip liste fiyatından %25 iskonto da alsa, %50 de alsa o sizin işiniz değil; o parada gözünüz varsa gidin siz alın aynı anda 5 tane kayık... Böyle olursa bu işi yapmanın bir cazibesi olur; görünende 1M€ (aslında iskontoyla 850K€) yatırımı yaptın, en az 1.5 sezon o 5 kayığın 25 devresini satmak sürdü ve 1.250K€ ciroyu topladın.. Finansmanı pazarlaması şusu busu € bazında %15 civarı kâr kaldı, makul... Sonra da 5 kişiye sattığın kayığın 1 Mart - 30 Kasım kullanım haklarını 5 değil 6 devreye böldün; kendine 5. veya 6. devreyi aldın - ki fiiliyatta bu nisan ve ağustosta kiralanabilir 4 hafta demek; oradan da yıllık operasyon kârın çıktı; bakım-tutum işini de "$4a$" şeklinde %100 marjla halledebiliyorsan; artık 5. yılın sonunda teknenin 2.el pazarlamasından pay alsan da olur almasan da - ki bence ondan da bir %10 falan alsın yani...


Ne oldu şimdi?


Müşteri için:


- Kayık 200 liraydı, ben 1/5'ine 50 lira verdim...
- Yıllık aidatı 15 liraydı, 3 de ona verdim, Toplamda 15...
- Her yıl 1. ile 6. arasındaki 5 devrenin hepsini döndürerek sırayla kullandım, gerçekçi olursak kullanılabilir 30 değil 20 haftam oldu (kasımda veya martta gidecekseniz başka tabi)...
- 5. yılın sonunda kayık 115 liraya satıldı, 15'ini şirket aldı ben de geriye 20 lira aldım...
- Kayığın bana haftalık maliyeti 2,2 lirayla 1,5 lira arasında geldi...


Şirket için:


- Kayıkların tanesi 200 liraydı, yanıma tezmarinden birini aldım, gittim Fransa'ya oturdum masaya.. Sonra yanımdaki adam uyardı, masadan kalktım sandalyeye oturdum ))) pazarlık pazarlık, sonunda 5 yıllık garanti ve tüm bakım işçiliği dahil 175K€ ya el sıkıştık... Elimde hali hazırda sattığım 8 devrenin parası (400K€) vardı onu kaparo verdim döndüm geri...


- Bir yandan kalan 17 devreyi satarken diğer yandan Göcek'teki marinalara ihale açtım, liste fiyatının %50 altını veren ve yılda bir defa çekme-atmayı, tekne başına 1'er ay karaparkı beleş yapan X marinayla anlaştım...


- 2.sezonun başında 25 devrenin tümü satılmış oldu; Fransızın kalan 500K€'sunu da parça parça ödedik; banka finansmanına 70K€ gitti ama ilk sezon henüz satılmamış boş devrelerin charter kiralarından ve kendi haftalarımdan 110K€ geldi; ilk satış kârı + charter geliri + 1. sezonun kısıtlı aidat kârı derken 900K€'luk operasyon çevirip 300K€ koyduk cebe; manitu bereket versin (hadi bir 5 daha satalım hatta)...


- 2. 3. 4. ve 5 sezonlar: 5 kayık için 75K€ aidat topladık, bakımlar ve marina 30K€ tuttu... Kendi haftalarımızın (toplamda 30) 25'inden de 75K€ kira geldi, personel falan derken 100K€/yıl hedefini tutturduk...


- Çıkış Günü: 5 kayığı ortalama 115K€'dan sattık; 75K€ komisyon yazdık.. Seneye yok ama ondan sonraki sene 2. devretekne grubunun 5. yılı dolacak, o zaman da komisyon yazacağız.. Vakit kaybetmeden aradaki boş yılları da dolduralım....


Bu kârlı mı? 200 liralık kayığın en azından 47' olacağını düşünürsek charter'a göre 1,5-2 lira haftalık maliyet (peşin ödemenin finansmanını düşünsek bile) epey kârlı.. Size şubat ayında bile o paraya bir Harmony 47' vermezler mesela... Yatırımcı için de toplamda 750K€/5 yıl gibi bir kâr oluştu.. Onun için de kârlı bir iş...


Bu işi ne bozar peki? şu cümleyi kuran abiler bozar ki ilk başta 50K€ dendiğinde görüşmelerin yarısında bu cümle illa kurulacaktır:


"Yav ben listesi 200K€ olan teknenin %20'sine neden 50 veriyorum; zaten sana iskonto da yaparlar 5 tane alınca.. Hem niye tepsinin göbeğindeki haftayı sen alıyorsun bakıyım; kayığın parasını fazla fazla veriyoruz, işletme masraflarını da öyle; kendimize mi tekne alıyoruz yoksa sana mı bilader?!?"

Başlık: Ortaktekne.com
Gönderen: Tolga Sezer - Ağustos 16, 2019, 12:52:22
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vay be!.. Öyle yorumlar geldi ki başlığı hortlattığıma utandım

Şaka bir yana elle tutulur deneyimler sel gibi akmaya devam ediyor. Anlatılanlar, masrafların beşe yada altıya bölünmesinin getireceği rahatlıktan daha fazlası olumsuzlukların bizi bekliyor olacağı yönünde ve hepsi de başka kulvarlarda karşılaştığım insan tipleri.

Yok ortak ol ama herkesle değil. Başta bahsettiğim 3 konuyu baştan netleştirmek lazim.
En güzeli 1 kişinin herşeyle ilgilenmesi, diğer ortakların çok irdelemeden parayı vermesi :)
Yöntem harikaymış
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Tolga Sezer - Ağustos 16, 2019, 13:19:42
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
aslında bir açıdan bakınca:


Moderasyon altında ortaklık = tapulu devremülk...


Yüzlerce devremülk sitesi var ülkemizde; hatta Happimag mıydı neydi şu Bodrum'daki SeaGarden otellerini de işleten; yabancı devremülk programı, o bile var.. Flipper, Armonia, Billurkent, Soytaş devtaş akçabük şu... bu... Gayet güzel işliyor (istisnalar var tabi ama o istisnalar ne bileyim özel hastane işletmeciliğine de var)...


Bunu alıp suyun yanından alıp üzerine taşıyınca ne problem çıkabilir ki? diyoruz ama daha teoride çıkıyor.. Çıkıyor çünkü sistem yelkenci bünyesinin DNA'sına aykırı gibi duruyor... Aynı adam 25 yıl boyunca 3. devre olarak tapuda işaretli villasını 1-15 nisan / 1-15 temmuz / 1-15 ekim kullanıp, her yıl düzenli aidatını ödeyip gık demiyor ama iş tekneye gelince ilk tepki "ben onun takvimine uyamam" oluyor..


Halbuki herşey aynı, birinde kişisel eşyan salondaki yarım kanepe altında kilitli duruyor, diğerinde marina içerisindeki depoda... Birinde fırın buzdolabı ocak var, diğerinde de fırın buzdolabı ocak var... Birinde klima, ötekinde ırgat; birinde tenteyi açma-kapama zamazingosu, diğerinde vinç kolu.. Birinde bir şeyi kırınca ödüyorsun, e diğerinde de öyle...


Aslında çekinilen şey daha çok kurumsal bir paylaşım yapısının halen faaliyete geçmemiş olması... Geçmesi kolay da görünmüyor çünkü işi sahildeki arsadan suyun üzerindeki kayığa döndürünce herşeyden önce işletmecinin yatırım maliyeti artarken kârı azalıyor.. Nasıl?


Çok basit örnek vereyim, bir müteahhitlik firması bakir bir koyda 10 milyon TL maliyetle kocaman bir arazi kapatıyor, buraya yine 10 milyon TL maliyetle 100 tane villa yapıyor diyelim.. Bu villaların tanesini 300 bin liraya satsa 30 milyon TL kazanır; 10 milyon TL kâr eder ve işi bitirip önündeki maçla.. işlere bakar... Bu bildiğimiz müteahhitlik....


Veya o firma da bazı şirketlerin yaptığı gibi 100 villayı 100 kişiye 30 Milyon TL'ye satmak yerine 100 villayı 600 devre halinde 600 kişiye ve devresi 75 bin liradan satarak öncelikle hasılatını 30 milyondan 45 milyona çıkartır; yani kârı maksimize eder... Devamında da oraya kurduğu işletmeci şirketin yıllık aidatlardan aldığı payla kendisi için verimliliği akmasa da damlar seviyede bir iş yatırımı yapmış olur... Alıcı için de bu doğru bir yatırımdır; zira 300 bin lira yerine 75 bin lira ödeyerek zaten senede 15 gün gideceği evin o 15 gününü satın almış olur.. Üstelik dilediği zaman dilediği kişiye dilediği bedelle satabilir...


Tekne paylaşımında ne yok? O yukarıda bahsettiğim yatırım kârı yok öncelikle... Kimse tanesi 100 bin eurodan 100 tane; hatta 10 tane bile tekne üretip %50 kârla 150K€'dan devre-tekne pazarına arz edemez; etse de talebi bulamaz... Dolayısıyla müşteriyi sisteme güvendirecek büyüklükteki yatırımcıyı (Setur mesela) bu işe iştahlandıracak short-term kâr bu işte yok...


Alıcı için ise her gün eskiyen ve eskidikçe değeri düşen bir ürüne satın almak kadar değilse de hâla çok ciddi tutarda giriş yatırımı yapmak söz konusu; yani bu tarafında da fazla bir cazibe yok...


Dolayısıyla iş sadece 10-20, hadi bilemediniz 50 teknenin tutum ve bakımlarını toplu anlaşmalarla ucuza mal ederek; her tekneden aldığı 5K€ aidattan 2.5K€ kâr etmeye dönünce; o işe bırakın Koç grubunu, ben bile girmem... Halihazırda kurumsal adı altında giren de zaten distribütörlüğünü yaptığı teknelerdeki sınırlı bayi kârını hedeflemiş gibi duruyor... Belki bu şekilde ortaklık programına sattığı tekne sayısı belli bir adede ulaşırsa geliş fiyatında bir iskonto sağlayarak kâr edecek; veya otomobilde 4 halkalının distribütörü gibi sattığı adede bağlı sayıda ücretsiz tekne alacağı için normal satış / ortaklık satış adetlerini kombine ederek oradan bir marjinal fayda sağlayacak; ancak ne olursa olsun rakamlar asla "aman ne güzel iş, biz de girelim" dedirtmeyecek...


Bir - iki adım geri çekilip her tarafı aynı anda görerek "bu iş nasıl olur da fizible olur?" diye düşündüğümde şu bir çözüm olabilir...: Tekne fiyatı 200K€ mu? O zaman bunun 1/5'ini değil, en az %25 fazlasının 1/5'ini ödeyeceksiniz; işletmecinin fabrikadan ne iskonto aldığıyla da ilgilenmeyeceksiniz; firma 5 tekne yatırımına girip liste fiyatından %25 iskonto da alsa, %50 de alsa o sizin işiniz değil; o parada gözünüz varsa gidin siz alın aynı anda 5 tane kayık... Böyle olursa bu işi yapmanın bir cazibesi olur; görünende 1M€ (aslında iskontoyla 850K€) yatırımı yaptın, en az 1.5 sezon o 5 kayığın 25 devresini satmak sürdü ve 1.250K€ ciroyu topladın.. Finansmanı pazarlaması şusu busu € bazında %15 civarı kâr kaldı, makul... Sonra da 5 kişiye sattığın kayığın 1 Mart - 30 Kasım kullanım haklarını 5 değil 6 devreye böldün; kendine 5. veya 6. devreyi aldın - ki fiiliyatta bu nisan ve ağustosta kiralanabilir 4 hafta demek; oradan da yıllık operasyon kârın çıktı; bakım-tutum işini de "$4a$" şeklinde %100 marjla halledebiliyorsan; artık 5. yılın sonunda teknenin 2.el pazarlamasından pay alsan da olur almasan da - ki bence ondan da bir %10 falan alsın yani...


Ne oldu şimdi?


Müşteri için:


- Kayık 200 liraydı, ben 1/5'ine 50 lira verdim...
- Yıllık aidatı 15 liraydı, 3 de ona verdim, Toplamda 15...
- Her yıl 1. ile 6. arasındaki 5 devrenin hepsini döndürerek sırayla kullandım, gerçekçi olursak kullanılabilir 30 değil 20 haftam oldu (kasımda veya martta gidecekseniz başka tabi)...
- 5. yılın sonunda kayık 115 liraya satıldı, 15'ini şirket aldı ben de geriye 20 lira aldım...
- Kayığın bana haftalık maliyeti 2,2 lirayla 1,5 lira arasında geldi...


Şirket için:


- Kayıkların tanesi 200 liraydı, yanıma tezmarinden birini aldım, gittim Fransa'ya oturdum masaya.. Sonra yanımdaki adam uyardı, masadan kalktım sandalyeye oturdum ))) pazarlık pazarlık, sonunda 5 yıllık garanti ve tüm bakım işçiliği dahil 175K€ ya el sıkıştık... Elimde hali hazırda sattığım 8 devrenin parası (400K€) vardı onu kaparo verdim döndüm geri...


- Bir yandan kalan 17 devreyi satarken diğer yandan Göcek'teki marinalara ihale açtım, liste fiyatının %50 altını veren ve yılda bir defa çekme-atmayı, tekne başına 1'er ay karaparkı beleş yapan X marinayla anlaştım...


- 2.sezonun başında 25 devrenin tümü satılmış oldu; Fransızın kalan 500K€'sunu da parça parça ödedik; banka finansmanına 70K€ gitti ama ilk sezon henüz satılmamış boş devrelerin charter kiralarından ve kendi haftalarımdan 110K€ geldi; ilk satış kârı + charter geliri + 1. sezonun kısıtlı aidat kârı derken 900K€'luk operasyon çevirip 300K€ koyduk cebe; manitu bereket versin (hadi bir 5 daha satalım hatta)...


- 2. 3. 4. ve 5 sezonlar: 5 kayık için 75K€ aidat topladık, bakımlar ve marina 30K€ tuttu... Kendi haftalarımızın (toplamda 30) 25'inden de 75K€ kira geldi, personel falan derken 100K€/yıl hedefini tutturduk...


- Çıkış Günü: 5 kayığı ortalama 115K€'dan sattık; 75K€ komisyon yazdık.. Seneye yok ama ondan sonraki sene 2. devretekne grubunun 5. yılı dolacak, o zaman da komisyon yazacağız.. Vakit kaybetmeden aradaki boş yılları da dolduralım....


Bu kârlı mı? 200 liralık kayığın en azından 47' olacağını düşünürsek charter'a göre 1,5-2 lira haftalık maliyet (peşin ödemenin finansmanını düşünsek bile) epey kârlı.. Size şubat ayında bile o paraya bir Harmony 47' vermezler mesela... Yatırımcı için de toplamda 750K€/5 yıl gibi bir kâr oluştu.. Onun için de kârlı bir iş...


Bu işi ne bozar peki? şu cümleyi kuran abiler bozar ki ilk başta 50K€ dendiğinde görüşmelerin yarısında bu cümle illa kurulacaktır:


"Yav ben listesi 200K€ olan teknenin %20'sine neden 50 veriyorum; zaten sana iskonto da yaparlar 5 tane alınca.. Hem niye tepsinin göbeğindeki haftayı sen alıyorsun bakıyım; kayığın parasını fazla fazla veriyoruz, işletme masraflarını da öyle; kendimize mi tekne alıyoruz yoksa sana mı bilader?!?"



Sedat korsan,

Müthiş bir açıklama sizinki de. Adeta şirketin ortağıymışsınız. Sonra kavga edip ayrılıp, intikam almak istermiş gibi işin tüm iç yüzünü ortaya döken bir yazı yayınlamışsınız :D

Sonunda belirttiğiniz cümleyi bir ortak adayı kurmasın öyleyse. Yani hesapladığınız gibi ucuza geliyor ve pratikte de mantıklı bir sonuca varıyor ise belki satın alınan teknenin rakamında küçük pazarlık yaparak anlaşmayı imzalar o abi de :)
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Nedim Delen - Ağustos 16, 2019, 15:51:05
Tolga korsan,

ben o sirketin falan bilgilerine sahip degilim, ama 5-6 sene evvel benim gelistirdigim, hic bir yerde olmayan
bir projem vardi, son asamasina kadar getirip vazgecmis idim, bir gün bir araya gelirsek anlatirim.

Bu yüzden konuyu bir hayli irdelemistim.
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Tolga Sezer - Ağustos 16, 2019, 16:21:17
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tolga korsan,

ben o sirketin falan bilgilerine sahip degilim, ama 5-6 sene evvel benim gelistirdigim, hic bir yerde olmayan
bir projem vardi, son asamasina kadar getirip vazgecmis idim, bir gün bir araya gelirsek anlatirim.

Bu yüzden konuyu bir hayli irdelemistim.

Tabii... Ben de aksini düşünmemiştim Nedim abi. Umarım yüz yüze de tanışıp sohbet ederiz. Teşekkürler.
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Nedim Delen - Ağustos 17, 2019, 00:11:25
Tolga simdi sayfaya baktim,  :) :)

Ben yazdiklarimi oraya bakmadan yazmistim, ama dedigin gibi pisti olmus nerdeyse  :-[

insallah, Izmir tarafina gelirsem haberdar ederim.
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Tolga Sezer - Ağustos 17, 2019, 01:25:06
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tolga simdi sayfaya baktim,  :) :)

Ben yazdiklarimi oraya bakmadan yazmistim, ama dedigin gibi pisti olmus nerdeyse  :-[

insallah, Izmir tarafina gelirsem haberdar ederim.

Tüm samimiyetimle haberinizi bekliyor olacağım Nedim abi☺
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Meriç Taşer - Ekim 21, 2019, 00:08:41
Merhabalar sevgili korsanlar,

Bu konu basligi hareketlenmis ben actiktan sonra, gormemisim. Bence her konuda yapilan paylasim da olumsuz / olumlu tecrubeler yasanir. Ben tekne paylasiminin savunucusu olan biriyim.

Niye derseniz, soyle:

Simdiye kadar tekne paylasmadim bunu da not olarak duseyim. Eger sartlar ve kurallar dogru set edilirse sistem sorunsuz / az sorunla isleyebilir.

1. Cok daha dusuk maliyet ile daha yeni ve buyuk boy bir tekne sahibi olabilme sansi
2. Dusuk operasyon maliyeti ve charter teknesi gibi, tekneyi temiz pak alip, marinaya yanastiktan sonra o haliyle birakip cikabilme luksu.
3. Marina ucretleri paylasilacagi icin en iyi guzel marinaya tekneyi baglayabilme kolayligi / luksu
4. Teknede birsey bozulup kirildigi zaman onarim / degistirme maliyetinin cok daha dusuk olmasi.
5. Her birim maliyet bolunecegi icin tekneyi en iyi malzemelerle donatma sansi / luksu ( mesela Ultra Capa )

Turkiye sartlarina gore uyarlarsak...

Bence 5-6 kisi cok. Max 4 olmali... tekne sezon da surekli kullanilacak diye birsey yok yeri gelsin marina da dursun. Zaman dilimleri 2 haftalik ya da 10 gun olarak secilmeli, arzu eden bu 2 haftalik donemleri 1 1 kendi arasinda takas edebilir.

Okullarin acilma ve kapanma zamanlarina gore cocuklariyla beraber teknede zaman gecirmek isteyenlerin zaman dilimleri buna gore planlanabilir. Yaz tatili sanirim 11-12 hafta. 4 aile ise tekneyi paylasan, rahatlikla 3 er hafta bu donem icinden zaman ayirabilinir.

Bayram zamanlari icin kura cekilir. Her sene bir aile bayram zamaninda tekneyi alir, zaman uymuyorsa diger ortaga paslayabilir.

Tercihen bu 4 lu gruplarda cocuksuz tekne de tatil yapabilecek ( cocugu olamayan ya da cocuklari birakip tekneye gelebilecek ) kisilerden secmek de avantajli olabilir. Mayis ayi ve Eylul ortasindan Ekim sonuna 6 haftalik guzel bir donem de utilize edilmeli.

Tekne ortaklari cok ufak tamiratlar disinda isi uzmanlarina birakmali. Kirilan bozulan birsey olursa cok dert etmeyip yola devam etmeli. Bu baglamda teknenin yillik masraflari hesaplandigi zaman biraz pay da ilave edilerek, ortaklarin ek para odemesi minimize edilir. Kullanilmayan miktar bir sonraki seneye kalir.

Belki sezon ortasi da bakim / onarim icin 3-4 gunluk bir zaman dilimi ayrilabilinir.

Ortaklarin tekneyi cok sahiplenmeyip bunu yari tekne sahipligi yari charter tekne kiralama gibi gormesi ve denizci olmasi sifir teknede bile bazi seylerin ariza yapabilecegi bilincine sahip olmasi da onemli.

Bir diger konuda butun ortaklarin alinan tekneyi abrayabilecek tecrube, bilgi ve birikim e sahip olmasi. En azindan Gocek gibi kapali rahat bir cografya da.

*** Bowthruster zaten alinir diye dusunuyorum maliyet i 1/4 olacagi icin.

Bu tekne sahipleri de bir sirket tarafindan bir araya getirilen random kisiler yerine... 4 yakin arkadas / dost / denizci arasinda olursa tadindan yenmez. Teknenin boyu ve genisligi bu 4 aile / yakin arkadasin beraber ikisinin seyir yapmasina olanak veriyorsa teknede cok daha fazla zaman gecirebilinir.

Bastan bazi seyler konusulup, yaziya dokulup dogru mentalite ile uygulanirsa, teknesini sezon da 3-4 hafta anca kullanan bir cok tekne sahibi de bu sisteme donebilir diye dusunuyorum.


Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Meriç Taşer - Ekim 21, 2019, 00:23:27
Bu isi yapmaya baslamis olan sirketin sistemi hakkinda soyleyeceklerim:

Teknenin hisse payi tekne maliyetinden yukarda gibi duruyor.

Bence seffaf olarak odenen toplam rakam neyse o tam olarak hissedarlara bolunmesi dogru olur. Beneteau 41.1 icin 34900 x 6 yazilmis, yaklasik 210k EUR. Bu rakama KDV liman / tescil de dahil degil diye not dusulmus. 3 kabin 1 wc, 2. wc bile yok.

Tezmarin sitesinde 166000 EUR kampanyali ( 2 kabin 1 wc ) olan tekneden farki nedir? Sadece bowthruster i ve sisme botla distan takma botu ve ultra capa yi goruyorum. 3 kabin 2 wc farki sanirim 3-4 bin EUR..

Diger teknelerde de , maliyet uzerine bir kar koyulmus.
Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Niyazi Ağaçdiken - Ekim 21, 2019, 14:34:46
Bizim bir arkadaşımız bu sisteme girdi. Hatta ilk giren kişi bile olabilir. Kendiside korsan ve yazmak isterse detayları burada anlatır. Genel olarak sistemden memnun diye biliyorum.


Tezmarin sitesinde gördüğünüz rakam genelde düşük donanımlı rakamdır. Elektronikler, sarma anayelken, baş pervane, 3 kabin 2 wc opsiyonu, ultra çapa, selftack jib opsiyonları 41.1 i kolayca 180k euro üzerine çıkarır.



Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: Meriç Taşer - Ekim 22, 2019, 01:03:52
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bizim bir arkadaşımız bu sisteme girdi. Hatta ilk giren kişi bile olabilir. Kendiside korsan ve yazmak isterse detayları burada anlatır. Genel olarak sistemden memnun diye biliyorum.


Tezmarin sitesinde gördüğünüz rakam genelde düşük donanımlı rakamdır. Elektronikler, sarma anayelken, baş pervane, 3 kabin 2 wc opsiyonu, ultra çapa, selftack jib opsiyonları 41.1 i kolayca 180k euro üzerine çıkarır.



Memnun olurum eger detaylari anlatirsa.

Tezmarin’in sitesinde elektronikler, sarma ana yelken dahil. Bas pervane, ultracapa, bimini dahil degil. Self tacking jib pahali bir opsiyon degil zaten ortak teknenin ornek olan konfigurasyonunda da belirtilmemis.

180k nin uzerine cikar tabi Lastik bot + distan takma ile. Ancak istenen rakam 209.400 EUR , 34900 EUR x 6

Donanim listesi ve fiyat icin bilgilendirme amaclidir diye not dusulmus ama 180k’lik tekneye niye 30k fazla odeniyor orasi merak konusu.

Firma parayi basip tekneyi getirip hisseleri sora satiyorsa istedigi rakami yazmakta serbest.

Ama once hissedarlari bulup sonra onlardan topladigi paylarla tekneyi aliyorsa ben olsam fatura rakamini esit takside bolerim, hem seffaflik saglayip guven saglamis olurum, hem de benim isim tekneden para kazanmak degil, verdigim hizmetten kazanmak diyerek de amacimi belli ederim. Hatta ortaklari alip tezmarine gider masaya beraber otururum.

Sanirim hizmet bedeli olarak 7500 EUR isteniyor, bu rakama itirazim yok. Herkes kendi hizmet fiyatini belirlemekte serbest.

Fikir olarak savunuyorum ama detaylar net degil. Yarin oburgun baska bir firma cikip ayni isi daha seffaf yaparsa ne olacak? Herkes hissesini satip o sirkete gecicek, hem de 1-2 sene yeni model tekne kullanmis olacak.

Başlık: Ynt: Ortaktekne.com
Gönderen: ismail tas - Kasım 03, 2019, 21:59:38
fransada bu yontem var .ama leasing  yontemiyle.tekne sahibi bir sure sonra yeteri kadar kulanmadigi icin tekneyi.oyle durucagina  teknenin hisesini bir kac kisiye satiyor.ama anlasmalari nasil yapiyorlar konusunda bir bilgim yok.ama gayet revacta olan bir sey bu.bence yeteri kadar denizde olamayan tekne sahipleri icin iyi bir sey.en azinda tekneye koydugu paranin bir kismini aldigi gibi yapilicak tamiratlar ve liman parasinida bolusmus oluyor.gelelim boyle bir dorumda hisedarlar arasinda sorun olmuyormu konusuna.olabilicegini sanmiyorum.cunki yapilan islemler resmi olarak sozlesmeye dokuluyor.dolayisiyla sozlemesede her sey acik yazildigi icin her kes ona uymak zorunda kaliyor.cunki sozlesme bir kanun gibi her kes ona uymak zorunda.