0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. K.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #30 : Eylül 16, 2021, 13:34:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bizim tekne kiralama işlerinde mesleği sigortacılık olduğunu öğrendiğimiz müşterilere yaşına göre daha yüksek kiralama bedeli talep ederek bir karşı atak yapalım mı!? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Öyle yapma . Şu kadar bedel rica ediyoruz ,Biz müşterilerimizi düşündüğümüzden  anlaşmalı sigortadan özel sigorta yapıyoruz , haa siz sigortacımısınız ama maalesef sizin firma anlasma listemizde yok de . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    C. T.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #31 : Eylül 19, 2021, 12:03:39 »
Teknem marinada karada hortumda hasar gordu allianz çok fazla uğraştırdı, birde utanmadan benden habersiz tekneyi satışa çıkarmışlar bu defa insanlar satın almak için tekneye benden habersiz bakmaya geliyorken durumun farkina vardim, diğer firmalar aynı hortumda hasarları sorgusuz sualsiz öderken allianz ın bu tutumunu çok yadırgadım, yıllardır en pahalı fiyattan allianz ismine güvenip ödeme yapıyordum.
Tuhaf olanı hortumdan sonraki ilk yılın sigorta primi normalken ikinci yılda yüzde 300 civarı zam yaptılar, tabi yeter artık diyip hemen farklı firmaya geçtim ve neredeyse 5 te biri fiyata aynı şartlarda sigortaladım.
Kısacası ifade etmek istediğim sigorta firmaları birbirinden farklı yaklaşımlarda bulunabiliyorlar ve mutlaka bir diğer firmada işi çözmek mümkün oluyor eğer araştırılırsa 20 yaş üzeri tekneleri sigortalayan firmalar da mutlaka bulunacaktır diyorum


*

    E. B.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #32 : Eylül 19, 2021, 14:04:30 »
Merhaba,
Pantaenius'daki bir sistem degisikliginden dolayi ABD bayrakli, kagit uzerinde 45 yasinda ama gercekte gayet genc teknemi , tanidik bir acente sayesinde HDI sigortaya gecirmistim. Pantaenius'a gore sigorta primim bir anda iki katina cikmisti (560euro'dan 900 euro'ya). Ve sigorta kapsamida cok azaltilmisti. Bir sene sonra HDI sigorta 1300euro talep etti ki primimi arttiracak herhangi birsey olmamisti. Ne oldu simdi dedigimde, HDI 'in aciklamasi tekneniz eski seklindeydi. Ben de "iyi ama kardesim, bu tekne gecen senede eskiydi ve euro artti zaten, euro uzerinden neredeyse yuzde 40 zam yaptiniz" dedim ama acente tandigimiz olmasina ve ugrasmasina ragmen HDI bir degisiklik yapmadi.  Bende yabanci bir kac sigorta firmasi ile beraber tekrar Pantaenius'un kapisini caldim. Teknem bu arada daha eskimis! olmasina ragmen Pantaenius eski sartlar ile, cok daha kapsamli bir sigortayi 560 Euro'ya teklif etti. O gun imzaladim policeyi haliyle. Yabanci bayrakli tekne olmasaydi boyle bir sansim yoktu. Kisacasi HDI bir sene sonra euro uzerinden yuzde40 zam yapti, Pantaenius ise uc sene sonra ayni sartlar ile devam etti.
Bu arada HDI sigortalarken tek bir fotograf , bakim faturasi bile istemedi, gayet acemice yaklasti, belki de bir hasar durumunda tekneniz eski diyerek bastan nasilsa odememi kafasina koymustu. Pantaenius tum bakim faturalari, ic ve dis guncel fotograflar ve karadayken cekilmis, yapilan bakimlara ait detay fotograflarla beraber arma bakimlarina ve durumuna ait bilgiler aldi. Tum yaptigim, yaptirdigim bakim gibi islerde oncesi ve sonrasini detayli fotografladigim ve faturalandirdigim icin hazirlikliydim.
Prim yarisinin da altina dusmesine ragmen tekne degeri policede artik daha yuksek, ucuncu kisiler ve cevre kirliligi odeme tutarlari uc bes kat artti. Hasar basina benim odemem gereken tutar 3000euro'dan 1000 euro'ya dustu. Ve HDI da olmayan, baska eklerle beraber ciddi bir can kaybi - sakatlik sigortasi eklendi. Teknenin 45 yasinda oldugunu tekrar belirteyim. Turkiye'de algilarda sadece eski ve yeni var. Bakimli, bakimsiz yada klasik ve eski arasinda zahmet edilip bir calisma yapilmiyor. Isterse tekne bir yasinda olsun, vur bakalim salmasini ve ihmal et biraz, 45 yasindaki tekne mi riskli bir yillik tekne mi riskli cikar ortaya.    Bu arada HDI sigortayi kotuler bir yazi oldu yukaridaki, ancak ben bizzat yasadiklarimi yazdim. Forumda HDI icin pozitif yorumlar ve bilgiler de var.
Umarim bana yapilani baskasi yasamaz.    HDI o anlamsiz zammi yapmasaydi ben Pantaenius'u ikna etmekle ugrasmiyacaktim, iyi de oldu, karli ciktim. HDI icin gunlerce ugrastim ve ikna edemedim, Pantaenius'u iki telefon ile ikna edebildim.  Yabanci bayrakli ama olgun! tekne sahibi korsanlara daha detayli anlatabilirim. 

Kazasiz belasiz seyirler dilerim tum korsanlara.


*

    Ö. Y.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #33 : Eylül 23, 2021, 20:47:05 »
Sevgili Erdal HDI ve Pantaenius ile ilgili tecrübelerinden yararlanmaya benim de ihtiyacım var. Rahatsız ederim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Sent from my iPhone using Tapatalk


*

    E. B.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #34 : Eylül 23, 2021, 20:51:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili Erdal HDI ve Pantaenius ile ilgili tecrübelerinden yararlanmaya benim de ihtiyacım var. Rahatsız ederim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ne zaman istersen. Sevinirim.

*

    H. Z.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #35 : Eylül 24, 2021, 00:42:57 »
Siz yine de siz olun Türkiye'de yerleşik hasar ödemesinde sorun olmayan firmalardan devam edin. Buradaki suçlu acente değil sigorta şirketleri. Sanıyor musunuz ki dünyada 30 yaş üstü tekneler kolay sigortalanıyor? Emin olun cevap "hayır". Maalesef ki tüm dünyadaki şirketler bizim kızımız gibi gördüğümüz tekneleri tükenmiş yük gemileri gibi yıpranmış sayıyor.
 Halbuki basit bir ekspertize bakar. Umarım yakında tekne sigortaları konusunda güzel haberler gelir belki   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. B.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #36 : Eylül 24, 2021, 15:12:06 »
Haklisiniz. Problem acentelerde degil, sigorta firmalarinda.  Firma hayir dedigi zaman yada zam yaptiginda arada kalan acenta oluyor.  Sigorta firmasi isi ciddiye alsa ve bizlerden ekspertiz istese, hersey adil olacak. Isler yuruyecek, acenta arada kalmayacak, Turkiye'deki sigortaci para kazanacak. Sadece teknenin yasina baktigi surece yerli sigorta firmalari, bu problemler ortadan kalkmayacak.
Eski tekneler Turkiye'de amator denizciligi gelistirecek. Yoksa sifir alinmis Fransiz veya Alman vb tekneler degil. Eski teknelerin ihtiyaclari fazla ve surekli. Ekonomideki carklari ceviriyor, ustasi, malzemecisi, armasi, minderi , bircok sektor ve kisiye kazanc kapisi. Tekne sahibininde bilgisi gelisiyor, fikirler ortaya cikiyor, urunler gelisiyor, tasarimlar cikiyor ve hatta yurtdisina satilmaya basliyor. Ama sifir alinan bir teknenin katkisi uretilen ulkeye. Malzemesi orada takiliyor, isciligi o ulkede kaliyor.  Eski teknelerin ulleye girisi engellenerek zaten sektor korunmadi, gelismesi engellendi. Dun eski tekne alan, merakina hobisine ulasan yani denize adim atabilen kisiler artacakti ve bunlarin bir kismi zaten zaman icinde sifir teknede alabilecekti. Ama dusuk butceli, meraklilari , eski tekne sahipligini zorlastirarak, imkansiz hale getirerek sektoru korumak adina engellediginizde, sonuc ortada, sigorta mekanizmasi bile islemiyor, cunku pazar kucuk. Cogu malzeme ithal. Uretimde de standartlar olusmuyor. Seri uretim zayif kalinca bir standart uretim yapisi kurulamiyor. Boyle olunca da, ihracat yapabilen firmalarin sayisi ortada.  Sigorta problemi de Turkiye'de, hukumetlerin denizcilige bakis acisindan kaynaklanmakta. Uc tarafi denizlerle cevrili ama girtlagina kadar topraga batmis bir ulke olduk. Ulkenin sigortasi coktan atti da yetkililer mum isigindan memnun, postayla ehliyet dagitarak denizciligi gelistirdik diye dusunuyorlar.


Bir konu ancak bu kadar dagitilir herhalde. Anlasilan benim de asfalyalarim! atti.
Dertleri unutturacak guzel bir hafta sonu seyri , seyre cikamiyorsaniz da hayali dilerim.
Bu mesajdan sonra da tekneme kaciyorum hemen. Bakalim bana ne suprizler hazirladi 45 yasindaki genc...
*

    A. K.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #37 : Eylül 24, 2021, 15:50:48 »
Benim birkac defa büyük ve aşırı büyük sigortalık işim oldu .
Ben şunu söylerim eş dost akrabadan sigortacı olmaz .
Eğer araba , dask vs değil de hayatınızda yara açacak ciddi ürünleri sigorta yapacaksanız Sigortacı işinin ehli  , bu sektörde tecrübeli bir acenteyle çalışacaksınız . O  acente eğer iyiyse sigorta firması hasarlara zaten doğru davranır.
eğer yamuk yaparsa acenta ağırlığını koyar veya iyi şartlarda başka bir sigortaya transfer olur.

Yani iyi acenta  = %90 iyi firma  diye düşünüyor ,  istisnalar kaideyi bozmaz diyorum .
Zaten sigorta firmalarının kuralları davranış biçimleri neredeyse aynı ama finansal durumları ve kafa yapıları farklı .

Eğer siz ben geldim 20 senelik tekneyi sigortalıyacağım derseniz sigorta yapıldıktan  sonra   6 ayda size tıpayı çekecekmiş gibi davranırlar ama senelerce firmayla çalışıp tekneyi de yapacağım derseniz biraz pahalı bile olsa sizi sigortalarlar. 
« Son Düzenleme: Eylül 24, 2021, 15:55:12 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    C. T.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #38 : Eylül 29, 2021, 04:30:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim birkac defa büyük ve aşırı büyük sigortalık işim oldu .
Ben şunu söylerim eş dost akrabadan sigortacı olmaz .
Eğer araba , dask vs değil de hayatınızda yara açacak ciddi ürünleri sigorta yapacaksanız Sigortacı işinin ehli  , bu sektörde tecrübeli bir acenteyle çalışacaksınız . O  acente eğer iyiyse sigorta firması hasarlara zaten doğru davranır.
eğer yamuk yaparsa acenta ağırlığını koyar veya iyi şartlarda başka bir sigortaya transfer olur.

Yani iyi acenta  = %90 iyi firma  diye düşünüyor ,  istisnalar kaideyi bozmaz diyorum .
Zaten sigorta firmalarının kuralları davranış biçimleri neredeyse aynı ama finansal durumları ve kafa yapıları farklı .

Eğer siz ben geldim 20 senelik tekneyi sigortalıyacağım derseniz sigorta yapıldıktan  sonra   6 ayda size tıpayı çekecekmiş gibi davranırlar ama senelerce firmayla çalışıp tekneyi de yapacağım derseniz biraz pahalı bile olsa sizi sigortalarlar. 

Bilinen en pahalı sigorta firması ile kötü niyetli bir eksper nedeniyle sorun yaşadım gerçekte olan masrafın 5 te biri kadar teklifle geldiler ve bunda ısrar ettiler.
Üstelik gayet açık şekilde klozlarda yazan ve özel bile olmayan genel şartları bile yok sayarak bunu yapmaya kalktılar. Nihayetinde acente devreye girdi ve eksperi gözümün önünde azarlayarak ve onun yanında sigorta firmasına telefon açarak kendilerine kendi tespit edeceği bir hasar raporu yollayacağını ve rakama itiraz etmeden ödemelerini talep etti ve sigorta bunun üzerine kuruşu kuruşuna o parayı ödedi.
Kısacası çok haklısınız ben sigorta acentesinin sigortadan ve eksperden daha önemli olduğunu birebir yaşadım o yüzden bence de asıl acenteyi doğru seçmek lazım
*

    R. E.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #39 : Mart 11, 2023, 17:16:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Siz yine de siz olun Türkiye'de yerleşik hasar ödemesinde sorun olmayan firmalardan devam edin. Buradaki suçlu acente değil sigorta şirketleri. Sanıyor musunuz ki dünyada 30 yaş üstü tekneler kolay sigortalanıyor? Emin olun cevap "hayır". Maalesef ki tüm dünyadaki şirketler bizim kızımız gibi gördüğümüz tekneleri tükenmiş yük gemileri gibi yıpranmış sayıyor.
 Halbuki basit bir ekspertize bakar. Umarım yakında tekne sigortaları konusunda güzel haberler gelir belki   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Geçen zamanda bir yol aldık mı?
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Güzel bir haber ben duymadım ama...




*

    H. Z.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #40 : Mart 13, 2023, 17:15:07 »
Maalesef iyi haber yok. Aksine artan kur, doğal afetlerden ötürü fiyatlar üstüne de binmeye devam ediyor.

Bazı tutarsızlıklar anlatmaya çalışıyorum arkadaşlara sigorta şirketindeki. Örneğin belli yaş üstü teknelerde pervane hasarları kasam dışı bırakılıyor. Ben de onlara şunu soruyorum "üç tane araç alalım, biri 1950 Biri 2000 diğeri 2023 olsun ve bu araçları aynı çivili tahta üzerinden geçirsek 2023 modelin lastiği patlamaz değil mi?" diye soruyorum. "Olur mu hepsininki lastik patlar tabii ki" cevabını alıyorum. Aynı konuyu tekne pervanesine uyarlayalım dersek cevap alamıyorum. Sizce yeni teknelerin pervanesine halat dolanmaz ama eskilerinkine mi dolanır?
*

    R. E.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #41 : Mart 15, 2023, 08:17:38 »

Sigorta firmalarının "20-25-30  yaşını geçmiş tekneleri sigorta yapmıyoruz" gibi bir cevabı olmamalı. Olamamalı.
Nihayet sörvey raporu ister veya sigorta firması kendi anlaşmalı firmasına sörvey yaptırır. Ama " yapmıyoruz" gibi bir keyfilik olmamalı.

Avrupa'nın birçok ülkesinde 60-70 doğumlu tekneler satışta. Böyle bir uygulama olsa bunlar satılamaz.

Kaldıki, burada "ahşabın yaşı", " fiberin yaşı" gibi tartışmalar oldu. Genel kabul gören tavır da " yaşlı tekne yoktur, bakımsız tekne vardır" oldu.

Bu sigorta firmalarının karar vericilerine nasıl anlatılabilir?

İkinci olarak, Türkiye'de acentesi olmayan bir firma, Türk bayraklı tekneyi sigortalayabilir mi? Bu sigorta bizim sularda, limanlarda, marinalarda geçerli olabilir mi? Olması gerekir.

Aklıma ilk gelen Akdeniz ülkeleri sigorta firmaları...

Gerek sigortacı korsanlar, gerekse Akdeniz çanağında seyir yapan, limanlara girip çıkan, oralarda yaşayan korsanların söyleyecekleri olabilir mi?

*

    A. A.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #42 : Mart 15, 2023, 08:30:57 »
Tam aynısı değil ama sigorta şirketlerinin belli yaşı geçmiş araçlara kasko da yapmadığını biliyorum. Arkadaşım 20 yaşını geçmiş yüksek performanslı Volvosunu kasko yaptıramayınca sattı.
Sigortacı özellikle eski araçların tamir masrafının çok yüksek tutacağını düşünüyor. Acaba forumda mesela klasik aracı olan ve ona kasko yaptırmakta zorlanan korsanımız var mı?
Özgür korsanın dediği gibi sigortalar her arac 3. şahıs zararı karşılayan trafik sigortasını yapmak zorunda ama kasko yapmak istemediklerinde serbest piyasa koşullarında yapacak bir şey yok.
*

    E. S.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #43 : Mart 15, 2023, 09:29:49 »
Alıntı
Türkiye'de acentesi olmayan bir firma, Türk bayraklı tekneyi sigortalayabilir mi? Bu sigorta bizim sularda, limanlarda, marinalarda geçerli olabilir mi? Olması gerekir.

Burada yaptırdığımız sigorta ile Yunan sularına, marina ve limanlara girebiliyoruz, tersi de mümkündür elbette.
*

    S. K.

Ynt: Orta yasli teknelerin sigorta sorunsali.
« Yanıtla #44 : Mart 15, 2023, 10:21:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşım 20 yaşını geçmiş yüksek performanslı Volvosunu kasko yaptıramayınca sattı. Sigortacı özellikle eski araçların tamir masrafının çok yüksek tutacağını düşünüyor. Acaba forumda mesela klasik aracı olan ve ona kasko yaptırmakta zorlanan korsanımız var mı?
Klasik değil ama aynı arkadaşınız gibi ben de bugüne akdar sahip olduğum tüm arabalar arasında en çok severek kullandığım 4.4 V8 Volvo s80'imi satmak zorunda kalmıştım; üstelik daha 2021 başı idi ve 2008 model arabaya kasko yapmamışlardı... Daha doğrusu önce yaptılar; ben o arabayı 8 ay öncesinde aldığım 2012 RangeRover satışında kısmi ödeme olarak almıştım; RR'ın iptal olan kaskosunu nakit iade etmemek için (sanırım) kalan 4 ayı Volvo için 6 ay sayarak bir poliçe düzenlediler (ki iki araba arasında fiyat farkı 1'e 3,5 olduğu halde kasko süresi sadece %50 arttı); o süre bittiğinde de ne süresi biten Anadolu Sigorta ne başka sigorta teklif vermedi; size kazasız günler dileyerek bıraktılar ortada  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ben de satıp passsat aldım, ucuz kaskolu ama yürümeyen bir passat... Şimdi yazarken hatırladım, sadece bir sigorta şirketi Volvo'ya kasko yapmayı kabul etmişti ama daha o zamanın parasıyla 12-13 bin lira civarı bir para istemişlerdi (Grupama sanırım)...