0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
... bir de makine önüne takılan şanzımana akuple olanı var . aynı araçlardaki gibi ister elektrikli ister dizel gidiyorsunuz . dizelle giderken aküleriniz şarj oluyor...
ve firmalar neredeyse hiç ''fuar fiyatı'' uygulamıyorlar.fuarda en dikkat çekici (tabi benim için ) kısım elektrikli motor teknolojisindeki uygulamalardı . BETEX firması oldukça harika işler çıkarmış . standı dolaşırken 12 metrelik teknesine elektrikli motor takmış bir arkadaşla karşılaştım . en iyi bilgi kullanıcıdan alınan bilgidir diyerek sordum 10 kw lık elektrik motoru ile 12 metre tekneye 7-8 saat boyunca 5-6 mil hız yaptırdığını söyledi . sapanca gölünde kullanıyor. gerçekten de güzel rakamlar. şanzıman montajıydı bakımıydı ağırlığıydı sesiydi titreşimiydi ,motorun sığdı sığmadı yağı suyu montajı sesi demeden neredeyse portakal sandığı ölçülerinde bir boyutta her şey mevcut sadece elektrik motoru olanıyla birlikte bir de makine önüne takılan şanzımana akuple olanı var . aynı araçlardaki gibi ister elektrikli ister dizel gidiyorsunuz .
Merhabalar,Önümüzdeki fuarda, CNR'dan verilen yakalıkların üzerine veya yakamıza Gezgin Korsan armasını bir etiket veya rozet tarzı bir şey ile iliştirsek mi? Hem birbirimizle karşılaşma fırsatı buluruz hem GeKonun tanıtımını yapmış oluruz hem de uğradığımız her stantta ne kadar kalabalık olduğumuzu hissettiririz.. Ne dersiniz?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap... bir de makine önüne takılan şanzımana akuple olanı var . aynı araçlardaki gibi ister elektrikli ister dizel gidiyorsunuz . dizelle giderken aküleriniz şarj oluyor...Bu çok güzel bir uygulama. Yelkenle giderken dönen pervane ve şaft da belki şarj eder. Böyle uygulanacak bir motorun fiyatı ne kadardır acaba?Bir de saildrive şanzımana uygulamak için bir yöntem bulmak gerekiyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap... bir de makine önüne takılan şanzımana akuple olanı var . aynı araçlardaki gibi ister elektrikli ister dizel gidiyorsunuz . dizelle giderken aküleriniz şarj oluyor...Bu çok güzel bir uygulama. Yelkenle giderken dönen pervane ve şaft da belki şarj eder. Böyle uygulanacak bir motorun fiyatı ne kadardır acaba?Bir de saildrive şanzımana uygulamak için bir yöntem bulmak gerekiyor.Hakan Korsanım sizin dediğiniz sistem gemilerde şaft altarnetörü olarak kullanılıyor. değişik boyutlarda ve güçlerde mevcut. burada tek sorun teknemizde şaft rpm nin değişken olacağı . gemilerde devir sabit hız pitch kontrol ile sağlanır . eğer sail drive pervane varsa ve rpm sabitse şanzımana ve veya ayrı şekilde montaj yapılabilir. KARJEN firması üretiyordu bildiğim kadarıyla . yine de şarj dinamosunu çiftleyerek veya gücünü artırarak daha ekonomik çözümler bulunabilir
Yelken seyrinde motor çalışmazken, şaftı serbest bırakıp o kendi halinde dönerken bu yavaş dönüşte bile elektrik üretebilmeyi sağlayan bir tertibattan bahsediliyor sanırsam.Böyle bir şeyi yapan veya getiren birisi varmıdır acaba ?
Rüzgar jeneratörlerinin kanatları sökülüp pervane takılan modelleri var, suya sallandırıp tekne arkasından çekiyorsunuz. Şafta kayış kasnakla bir alternatör de bağlanabiliyor ama kullanması oldukça zor, Şaftın iki ucu da kapalı olduğu için kayış takmak için her defasında kaplini söküp takmak gerekiyor.