0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. S.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #45 : Şubat 27, 2019, 23:34:40 »
Bugün utana sıkıla fuara gittim. Çünkü yine geçen senelerde gördüklerimin aynısını göreceğimi biliyordum.

Fuara girince önce Geko'ya uğradım. Gözüm gönlüm açıldı. Konuşmalara dinleyici olmak bile büyük bir keyif veriyor. Standı bütün gün hiç terk etmesem, hiç konuşmasam hep dinlesem keyfimi daha da arttıracaktı, o kadar yani.

Fuarı gezerken bazı ürünleri başka bir gözle incelediğimi fark ettim. Tamam değişen pek bir ürün yok. Ama başka şekilde bakınca fuar yeni bir fuar oldu. Tabii kimseye başka gözle bakın demiyorum. Bu kendimle ilgili bir konu.

Bir Gekoyla bir firmanın ürünlerini incelerken firma çalışanının onu tanıdığını, onun bir Geko olduğunu söylemesi beni daha da sevindirdi. Amatör denizcilik camiamızın küçük olması nedeniyle bunun normal olduğu söylenebilir. Bu sav doğru da olabilir. Fakat Gekonun bilindiği gerçeği değişmiyor.

Fuar izlenimimin sadece Geko kısmını yazdım. Daha Dadd var, Hüseyin Ürkmez'in standı var. Var da var.

Keyifli bir gündü. Gelmeyenlerin en azından Gekoya dinleyici olarak gelmek için evlerinden çıkmalarını örneğin Oktay korsanı, Nevzat korsanı etiyle, kemikleriyle görmeyi çok isterim. Bir oluşum biraz da içindeki katılım miktarıyla oluşum olmaz mı?

Bugün doyamadım. Bir engel olmazsa yarın yine gideceğim.
« Son Düzenleme: Şubat 27, 2019, 23:40:10 Gönderen: Enes Save »


*

    T. A.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #46 : Şubat 28, 2019, 08:40:15 »
CNR fuarı ,bu sene de tekrardı . ve benim gibi orta ölçekli motoryatlara ve özellikle klasik çizgili teknelere ilgisi olan biri için neredeyse hiç tekne yoktu .
1 hafta öncesinde Tuzlada kurulan fuar biraz gereksiz diye düşünüyorum . en azından Tuzladaki nin daha amatör ,daha küçük üreticilere hizmet etse ,ahşap ve veya plastik tekne maketleri satılsa
aksesuarlar konusuna gelince; bu sene de aynı firmalar aynı ürünlerle gelmiş , delta çıpa standı yine kum havuzu ve minyatür çıpa örnekleri ile oradaydı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ve firmalar neredeyse hiç ''fuar fiyatı''  uygulamıyorlar.
fuarda en dikkat çekici (tabi benim için ) kısım elektrikli motor teknolojisindeki uygulamalardı .  BETEX firması oldukça harika işler çıkarmış . standı dolaşırken 12 metrelik teknesine elektrikli motor takmış bir arkadaşla karşılaştım . en iyi bilgi kullanıcıdan alınan bilgidir diyerek sordum  10 kw lık elektrik motoru ile 12 metre tekneye 7-8 saat boyunca 5-6 mil hız yaptırdığını söyledi . sapanca gölünde kullanıyor. gerçekten de güzel rakamlar. şanzıman montajıydı bakımıydı ağırlığıydı sesiydi titreşimiydi ,motorun sığdı sığmadı yağı suyu montajı sesi  demeden neredeyse portakal sandığı ölçülerinde bir boyutta her şey mevcut
sadece elektrik motoru  olanıyla birlikte bir de makine önüne takılan şanzımana akuple olanı var . aynı araçlardaki gibi ister elektrikli ister dizel gidiyorsunuz . dizelle giderken aküleriniz şarj oluyor
Tersane sektöründe donatım sorumlusu olunca, sektörden tanıdıklarla ,tedarikçilerle karışlaşıp sohbet etmek keyifli 
bu sene daha öncelere göre tek ve en büyük fark karavancılar ... kendilerine oldukça geniş yer edinmişler. kaplumbağlar elimizden almazlar umarım
bir de dip not düşeyim : amatör olarak ürettiğimiz tekneleri sigorta yapabilecek birilerini ararken ADD(AMATÖR DENİZCİLER DERNEĞİ ) standında aradığımı buldum Ahmet bey  çıkmıştı ama telefonla ulaşıp sordum .oldukça  güzel açıkladı. sigorta şirketi HDI (yanlış duymadıysam) amatör olarak kendi ürettiğimiz teknelere liman başkanlığından alınan ruhsatla birlikte müracat ediyoruz ve teknenin belirleyeceğimiz mali değeri üzerinden sigortalatıyoruz . CE belgesi v.b gerekmiyor
2020 fuarında görüşmek üzere


*

    H. E.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #47 : Şubat 28, 2019, 09:00:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... bir de makine önüne takılan şanzımana akuple olanı var . aynı araçlardaki gibi ister elektrikli ister dizel gidiyorsunuz . dizelle giderken aküleriniz şarj oluyor...


Bu çok güzel bir uygulama. Yelkenle giderken dönen pervane ve şaft da belki şarj eder. Böyle uygulanacak bir motorun fiyatı ne kadardır acaba?

Bir de saildrive şanzımana uygulamak için bir yöntem bulmak gerekiyor.


*

    N. D.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #48 : Şubat 28, 2019, 09:31:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ve firmalar neredeyse hiç ''fuar fiyatı''  uygulamıyorlar.
fuarda en dikkat çekici (tabi benim için ) kısım elektrikli motor teknolojisindeki uygulamalardı .  BETEX firması oldukça harika işler çıkarmış . standı dolaşırken 12 metrelik teknesine elektrikli motor takmış bir arkadaşla karşılaştım . en iyi bilgi kullanıcıdan alınan bilgidir diyerek sordum  10 kw lık elektrik motoru ile 12 metre tekneye 7-8 saat boyunca 5-6 mil hız yaptırdığını söyledi . sapanca gölünde kullanıyor. gerçekten de güzel rakamlar. şanzıman montajıydı bakımıydı ağırlığıydı sesiydi titreşimiydi ,motorun sığdı sığmadı yağı suyu montajı sesi  demeden neredeyse portakal sandığı ölçülerinde bir boyutta her şey mevcut
sadece elektrik motoru  olanıyla birlikte bir de makine önüne takılan şanzımana akuple olanı var . aynı araçlardaki gibi ister elektrikli ister dizel gidiyorsunuz .

fuar indirimi olmamasi üzücü, esasinda olmasi gerek diye düsünüyorum.

Elektrikli motor konusunu bende cok arastirdim, arastiriyorum, Hybrid calismalar ön plana cikacak gibi görünüyor,
Elektrikli motorlarin Torku yüksek oldugundan dizele göre yarim güc yeterli oldugunu bircok testte okumustum.
Biraz maliyetlerde düserse iyi olacak.

Elektro motor ve acil durum icin jeneratör iyi bir cözüm olabilir.


*

    M. A.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #49 : Şubat 28, 2019, 11:02:40 »
Merhabalar,
Önümüzdeki fuarda, CNR'dan verilen yakalıkların üzerine veya yakamıza Gezgin Korsan armasını bir etiket veya rozet tarzı bir şey ile iliştirsek mi?
Hem birbirimizle karşılaşma fırsatı buluruz hem GeKonun tanıtımını yapmış oluruz hem de uğradığımız her stantta ne kadar kalabalık olduğumuzu hissettiririz.. Ne dersiniz?

*

    C. Ü.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #50 : Şubat 28, 2019, 13:46:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar,
Önümüzdeki fuarda, CNR'dan verilen yakalıkların üzerine veya yakamıza Gezgin Korsan armasını bir etiket veya rozet tarzı bir şey ile iliştirsek mi?
Hem birbirimizle karşılaşma fırsatı buluruz hem GeKonun tanıtımını yapmış oluruz hem de uğradığımız her stantta ne kadar kalabalık olduğumuzu hissettiririz.. Ne dersiniz?

Bence de iyi olur. Harley ciler fiyakalı montlarıyla süper havalı dolaşıyorlardı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    T. A.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #51 : Şubat 28, 2019, 13:52:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... bir de makine önüne takılan şanzımana akuple olanı var . aynı araçlardaki gibi ister elektrikli ister dizel gidiyorsunuz . dizelle giderken aküleriniz şarj oluyor...


Bu çok güzel bir uygulama. Yelkenle giderken dönen pervane ve şaft da belki şarj eder. Böyle uygulanacak bir motorun fiyatı ne kadardır acaba?

Bir de saildrive şanzımana uygulamak için bir yöntem bulmak gerekiyor.

Hakan Korsanım sizin dediğiniz sistem gemilerde şaft altarnetörü olarak kullanılıyor. değişik boyutlarda ve güçlerde mevcut. burada tek sorun teknemizde şaft rpm nin değişken olacağı . gemilerde devir sabit hız pitch kontrol ile sağlanır .  eğer sail drive pervane varsa ve rpm sabitse şanzımana ve veya ayrı şekilde montaj yapılabilir. KARJEN firması üretiyordu bildiğim kadarıyla . yine de şarj dinamosunu çiftleyerek veya gücünü artırarak daha ekonomik çözümler bulunabilir
*

    Ç. Ş.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #52 : Mart 03, 2019, 14:25:57 »
Adı İngilizce anlamı ile BOAT SHOW olsa bile bence daha çok Türkçedeki anlamı ile Bot Show du. Yani şişme bottan daha çok ne vardı fuarda bilemiyorum. Tabii şişme tüpler üzerinde olsa bile bazı muhteşem makinalara şişme bot demek haksızlık ama bir şekilde şişiriliyor onlar da. Fuarda bulunan tekne çoğunluğuna bakıldığında şişme teknolojinin bu kadar gelişmiş olması bana ilginç geldi.
Taşınabilirlik anlamında hiç farkları olmamasına rağmen inanılmaz gelişmiş ve kamaralı bot tipi tekneler boy gösteriyordu.

Gezgin korsan da genellikle yelkenli veya orta boy motor yat lar yaygın olması sebebi ile bot konusu biraz eksik kalmış. Dingi için bayağı iri kalacak olan 3 ve yukarısı botları dingi başlığına sığdırmak zorunda kalmamak için bir şişme bot başlığı açmaya karar verdim fuardan sonra.

Kendim alırken yaşadıklarımı ve deneyimlerim ile yeni yeni öğrendiklerimi de paylaşacağım ilgilenenlere. 
*

    R. E.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #53 : Mart 03, 2019, 16:44:10 »


Fuar bugün bitiyor.
İzlenim faslına da video ile noktayı koyalım..



*

    Ö. T.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #54 : Mart 03, 2019, 18:07:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... bir de makine önüne takılan şanzımana akuple olanı var . aynı araçlardaki gibi ister elektrikli ister dizel gidiyorsunuz . dizelle giderken aküleriniz şarj oluyor...


Bu çok güzel bir uygulama. Yelkenle giderken dönen pervane ve şaft da belki şarj eder. Böyle uygulanacak bir motorun fiyatı ne kadardır acaba?

Bir de saildrive şanzımana uygulamak için bir yöntem bulmak gerekiyor.

Hakan Korsanım sizin dediğiniz sistem gemilerde şaft altarnetörü olarak kullanılıyor. değişik boyutlarda ve güçlerde mevcut. burada tek sorun teknemizde şaft rpm nin değişken olacağı . gemilerde devir sabit hız pitch kontrol ile sağlanır .  eğer sail drive pervane varsa ve rpm sabitse şanzımana ve veya ayrı şekilde montaj yapılabilir. KARJEN firması üretiyordu bildiğim kadarıyla . yine de şarj dinamosunu çiftleyerek veya gücünü artırarak daha ekonomik çözümler bulunabilir
Yelken seyrinde motor çalışmazken, şaftı serbest bırakıp o kendi halinde dönerken bu yavaş dönüşte bile elektrik üretebilmeyi  sağlayan bir tertibattan bahsediliyor sanırsam.
Böyle bir şeyi yapan veya getiren birisi varmıdır acaba  ?
*

    Ç. Ş.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #55 : Mart 03, 2019, 18:17:19 »
Recep korsanım çok teşekkürler  video harika oldu, kaçırmıştım konuşmayı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    R. E.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #56 : Mart 03, 2019, 20:18:56 »

Çetin korsanım iyi seyirler.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yelken seyrinde motor çalışmazken, şaftı serbest bırakıp o kendi halinde dönerken bu yavaş dönüşte bile elektrik üretebilmeyi  sağlayan bir tertibattan bahsediliyor sanırsam.
Böyle bir şeyi yapan veya getiren birisi varmıdır acaba  ?

Benim aklıma da rüzgar jeneratörünü ters bağlamak geliyor. Palleri suda olacak şekilde..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şaka bir yana da bisiklet dinamosundan hallice bir şey yapılıp pervanesinin kıçtan sarkıtılması zor olmasa gerek.. (Küçük teknede balık bulucu portable'dı. Söküp bağlayarak kullandım sürekli. Benzer bir bağlama düzeneği zor değil)

Ben yapabilir miyim? Asla.. Mümkün değil.. Ama Ali Ünalan'a yaptırmak mümkündür herhalde..

*

    A. Ç.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #57 : Mart 03, 2019, 23:00:48 »
Rüzgar jeneratörlerinin kanatları sökülüp pervane takılan modelleri var, suya sallandırıp tekne arkasından çekiyorsunuz. Şafta kayış kasnakla bir alternatör de bağlanabiliyor ama kullanması oldukça zor, Şaftın iki ucu da kapalı olduğu için kayış takmak için her defasında kaplini söküp takmak gerekiyor.
*

    Ö. T.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #58 : Mart 04, 2019, 00:34:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rüzgar jeneratörlerinin kanatları sökülüp pervane takılan modelleri var, suya sallandırıp tekne arkasından çekiyorsunuz. Şafta kayış kasnakla bir alternatör de bağlanabiliyor ama kullanması oldukça zor, Şaftın iki ucu da kapalı olduğu için kayış takmak için her defasında kaplini söküp takmak gerekiyor.
Kayış dursun orada , yerine gore avare kasnak olacak bir sistem kurulamaz mı Çelenoğlu hocam. ?
Amel lerde şaft jeneratörü olduğunu duymuştum. Nasıl bir şey acaba ?
*

    H. Z.

Ynt: Niye Kimse "Fuar İzlenimi" yazmaz?
« Yanıtla #59 : Mart 04, 2019, 01:10:40 »
Fuar,

Nefisti, sonradan kolajlanan videolar da gelecek Rod & Lucinda Heikell sunumunda saloa sığamadık, kapı önü sandalye koyduk. Fuar yönetimi 2. defadır "abi naaptınız yaaaaa!" dedi.

Sonrası Yemekte Lucinda "accayip bi ekipmiş bu Gezgin Korsan yaa! dedi (bunu İngilizce olarak söyledi. Sonrasında  Rod, "Feci bir keyif aldık, gülümsemekten yorulur insan normalde bu kadar ama hiç yorulmadım." dedi. (Rod 'da bunu İngilizce söyledi) Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   [Sözlükten bakıp çevirdik üç bej kişi olarak dediklerini]  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Efenim bu kadar egosunu bir kenara bırakmış deniz insanlarına, "egosuz, ast-üst-müdürü-başkanı-reyizi" olmayan bizim GeKo grubu keyif verebildiyse daha ne olsun.