0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Navigasyon konusunda benim önerim kağıt harita kullanmaktır. Elektronik olanlar navigasyon yardımcısıdır. Saatte bir mevkinizi kağıt haritada işlemek her türlü riski asgariye indirir.Asıl önemlisi ise iki kulağınızın arasında duran gri maddeyi kullanmaktır. Binlerce yıldır, insanoğlu hemen hiç bir cihaz hatta harita olmadan, beynini kullanarak bu güne göre çok daha güvenilir seyir yapmıştır. Tekne başına kaza oranları elektronik cihazların çıkması ile azalacağına artmıştır. Navigasyonda birinci önemli olan beyniniz, ikinci ise gözlerinizdir. Elinizde dünyanın en gelişmiş navigasyon yöntemleri olsa bile, aklınızı kullanın.
GPS ile yer belirlemenin cihaz çalıştıkça sorunsuz yapılacağını kabul etmek gerekir. Pusula, kerteriz, kullanmayı unuttuğumuz sekstant, parekete hesabı uzun zamandır kullanılan yöntemleridir ve çok başarılıdırlar. Eğer kıyı görebiliyorsanız, kerteriz ile yerinizi neredeyse GPS kadar kesin saptayabilirsiniz. Açık denizde ise parekete hesabı (dead reckoning) çok iyi sonuç verir. Açık denizde bir veya birkaç mil yanlış hesaplamak kara görene kadar sorun yaratmaz. Bu tür navigasyon bilgisine sahip olabilmek için en doğrusu bu metodları kullanmak ve diğer cihazlarla doğruluğunu kontrol etmektir.
Teknenin arkasından sallandırılan paraketalardan satılıyor mu halâ? Uzun ve kara görmeden yapılan seyirlerde bu analog paraketa,pusula ve iskandil seyri ile elektroniğe bağlı kalmadan pekala seyir yapılabilir ama doğrusunu isterseniz sadece mevkii bildiren bir en basitinden bir gps ve kağıt harita bana daha çok cazip geliyor.
Ben açık deniz diye günlerce yol alınmasına rağmen hiç kara gözükmiyen denizleri düşünmüştüm