0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #30 : Temmuz 10, 2019, 11:11:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Türkiye kadar denizci milleti görmedim ben. Denizi olmayan Mardinlilerin hepsi midye işi yapıyor. İşin komedisini bırakırsak eskiden çok iyi hatırlıyorum tekneler için lüx tüketim vergisi alınırdı. Zamanında denizci olamamızın en büyük nedenlerinden biri odur bence. Denizde yaşamayı denizci olmak isteyene devlet hooop du bakalım. Tekne dediğin şey lüx vergisini ver bakalım dediği için bu hallerdeyiz.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizcilik konusunda maalesef yavaş evriliyoruz. Kendi teknenizle İstanbul'dan Egew'ye inmek ızdıraptı. İstanbul limana gidip izin alıyordunuz, Liman size en yakın limana (sanırım Tekirdağ) kadar izin veriyordu. Oradan oraya derken Çanakkale'ye geldiğinizde liman sizden envanter defteri istiyordu, gerekçe, uluslararası sulara açılıyorsun, ya adalardan kaçak mal alırsan veya satarsan... Bodrum, Kaş gibi Yunana adalarına  yakın limanlarda durum daha kötü idi, balıkçı denize çıkabilmek için her defasında sahil güvenlkten yazılı izin alıyordu, Yunan'a gitemsin diye. Sahil güvenlik bugün hava kötü denize çıkamazsınız diyebiliyordu. Ege'de benm de hakkım var diyer söylenip, kendi tekneni ege'ye salmayacaksın. Şimdi istediğin gibi çıkıyorsun. Sanırım zaman geçtikçe biraz daha evrileceğiz.

    O kadar kötümser olmamak gerekir. Sizlerin de verdiği örneklerde görüldüğü gibi bir ilerleme var. Ben bunun daha da ilerleyeceğini ve bir patlama yaşanacağını düşünüyorum. Ama bu patlamanın iyi olup olmayacağı konusunda kaygılıyım. Sindirerek patlasak daha iyi olacak gibi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Eskiden bırakın tekneyi denizciliği, yurt dışına çıkış bile yasaktı. Senede bir defa çıkma hakkınız vardı onda da merkez bankasından 200$ (rakamdan emin değilim ama çok cüz-i bir miktardı diye hatırlıyorum. Bilen varsa doğrusunu yazabilir) alma hakkınız olurdu, o kadar. Yani yurt dışında harcayacağınız para o miktarla sınırlıydı. Döviz bulundurmak ta yasaktı. Bırakın dövizi, iki kelime rusça bilen göz altına alınırdı. Şimdi Yunan adalarında kahvaltı yapıp dönüyoruz. Beş çayını Londra'da içip dönüşte Paris'te alışverişimizi yapıp geliyoruz.
   Enseyi karartmayın, olur olur gider Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Konuya dönersek, naapalım? Hemen atlayıp seyre çıkalım mı yoksa tedbir listesini bir daha gözden geçirip bu arada zaman aşımına uğramış malzemeleri listeden düşüp yeniden tedarik etmeye çalışarak biraz daha bekleyelim mi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?
« Son Düzenleme: Temmuz 10, 2019, 11:17:22 Gönderen: Erdal Duran »
Ey kör! Bu yer, bu gök, bu yıldızlar boştur boş!
Bırak onu bunu da, gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende,
Bir nefestir alacağın, o da boştur boş!
Ömer Hayyam
*
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #31 : Temmuz 10, 2019, 12:24:31 »
Denize çıkmak , Seyre çıkmak hayataki her şey gibi bir proses yönetimidir aslında....

Daha evvel arz etmiştim...

Bizim Bir Check listimiz var ....

Asla taviz vermediğimiz ....

İster 5 Mil Ötedeki Koy'a İster Göcekten Bozburun'a seyir eyleyecek isek bu cheklistin kutucukları Tikli olacak....

MFD sigortası atmış Harita çalışmıyor, Radar Çalışmıyor ..... Tridatadan Derinlik alıyoruz .....

Ne yaptı isek çalışmadı ...

Raymarine servisi bekledik ...
3 saat ...

Geldi Sigortası atmış dedi 3 dakikada halletti...


Gideceğimiz yer için ne haritaya ihtiyacımız ne de Radara ihtiyacımız vardı .....

Arkadaşlar arıyor Olmmm nerdesin , yok arıza halolmadan çıkmam dedim ..

Agızlarını bırakıp başka tarafları ile güldüler ...

Gülsünler Baştan öyle karar verdik...

Ben benim yaptığım doğrudur asla demiyorum....

Ama Eksik malzeme ile , eksik donanım ile , Eksik information ile ben halatımı çözmem ....

Bu başka bir şey....

Ama Tek Başıma Gece Rodosa kadar gidip geliyorum....

Her türlü Seyir emniyetini sağlayarak....

Ama Gündüz MFD çalışmadan iki mil yan koya gitmem....

Bence Tekne temiz bakımlı, her an palamarı çözülecek gibi olmalı....

Yapılacak Seyire göre Asgari donanımı tamam olmalı....

Şunu demek istiyorum Radarım olmasa Gece seyir yapmam ....Nitekim taktırmadan heves etmedim ....

Navigasyon ışıklarım yanmıyorsa hiç seyire çıkmam ....


Bence Denizcilikte en önemli sorun Formasyon eksikliğidir.....

« Son Düzenleme: Temmuz 10, 2019, 12:25:58 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.501
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #32 : Temmuz 10, 2019, 12:29:32 »
Herkesin asgari beklentileri vardır. Sizin beklentileriniz benimkilere göre biraz yüksek ama en azından doğru bir yöntem belirlemişsiniz ve ona sadık kalıyorsunuz. 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #33 : Temmuz 10, 2019, 12:38:34 »
Ahmet Hocam ,

Checklist olmadan Havaaracı, Deniz aracı fark etmez...

Motor Çalıştırılmaz....

Gündüz dahi

Navigasyon ışıklarımı yakıp söndürmeden , MFD açmadan , Dümenimi Bir kere İskele Alabanda bir kere Sancak alabanda yapmadan

Baş pervaneyi her iki tarafa basmadan , motor yağına bakmadan bir kez bile halatımı çözmedim...

(Daha çok ayrıntı var burada uzar gider)


Geceye kaldım bir bastım Navigasyon Işıkları yanmıyor !!!

Olmaz mı Oluyor Sonuç olarak Deniz , Tuz herşeyi hızlı yıpratıyor...


Bunu bana Tavsiye eden Hocalarıma minnetarım ...

Tam 4 dakika sürüyor bu işlemler....Bir saniye fazla değil ... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ek olarak birde şunu öğrendim bu kısacık Denizcilik yaşamımda

Arızanın Büyüğü küçüğü yok ...

Her ne ise Görüldüğü anda yapılmalı/ Yaptırılmalı

Hiç İhmale gelmiyor...

Sorun Büyüyor Büyüyor ....
« Son Düzenleme: Temmuz 10, 2019, 12:44:22 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........

*

    Çevrimdışı Özcan Togay

  • * Gezgin Korsan
  • 677
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Tekne Adı
  • S/Y OgiMel , Ayvalık
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #34 : Temmuz 10, 2019, 15:24:32 »
Bir süredir çeşitli başlıklarda, cesaret, korku vb. kavramlar gündeme geliyor.

Bu kavramları kendimize göre yorumlayıp, kavramlar üzerinden mi hareket edeceğiz?

Deneyimlerimiz ve bilgilerimiz ışığında öngörülerimiz var, bu öngörülerle tedbirimizi alıyoruz, bu tedbirleri almak korkmak değil, tedbir almamak da cesaret değil.

Denizde hangi aksilikte, hangi sonuç çıkacağını biliyorsanız, tedbirini almak zorundasınız, "bişey olmaz ya" demek, sizin veya size güvenip o tekneye binmiş insanların hayatını kurtarmaz.
*
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #35 : Temmuz 10, 2019, 22:19:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir süredir çeşitli başlıklarda, cesaret, korku vb. kavramlar gündeme geliyor.

Bu kavramları kendimize göre yorumlayıp, kavramlar üzerinden mi hareket edeceğiz?

Deneyimlerimiz ve bilgilerimiz ışığında öngörülerimiz var, bu öngörülerle tedbirimizi alıyoruz, bu tedbirleri almak korkmak değil, tedbir almamak da cesaret değil.

Denizde hangi aksilikte, hangi sonuç çıkacağını biliyorsanız, tedbirini almak zorundasınız, "bişey olmaz ya" demek, sizin veya size güvenip o tekneye binmiş insanların hayatını kurtarmaz.


     Özcan korsanım, tedbirler konusunda söylediklerinizde haklısınız. Tabii ki tedbirimizi alacağız. Mesela, bence de seyir ışıkları çalışmayan bir tekneyle yola çıkılmamalı. Motor kayışı iyice aşınmışsa, idare eder canım noolacak diyerek yedeği de olmadan yürüyüp gidilmemeli. Bunlar gibi yüzlerce maddelik listeler yapılabilir ve doğaldır ki herkesin listesinde ortak noktalar olacağı gibi farklı maddeler de olabilir hatta ortak noktalar arasında bile derece farklılıkları olabilir.
   Cevap bulmaya çalıştığımız ise, bu tedbirlerin ne kadarı gerekli, ne kadarı ise abartıdır ya da gerçekten abartı mıdır? Benim gibiler bazı konuları acaba çok mu hafife alıyoruz? Öte yandan tedbir bağımlısı olup yaşamı mı kaçırıyoruz? Tabii tekneyi marinada tutup seyre çıkmadan sürekli onunla meşgul olmak ta bazı insanlar için yaşamın anlamı olabilir. Buna da bir şey diyemeyiz. En iyisi herkesi kendi tercihleriyle baş başa bırakmak ama bilgiye ve başkalarının deneyimlerine ihtiyaç duyanlar için de paylaşmaya ve birbirimize bilgi aktarmaya devam etmek.
     Cesaret ve korku konusu ise üzerinde anlaşılması zor ve sınırları flu bir konu. Belki korku biraz daha somut bir şey olabilir.  Ancak her ikisiyle de utanılacak ya da övünülecek bir şey olduğunu düşünmüyorum.
    Eklemeden geçemeyeceğim; kastettiğim bir çok şey beni ilgilendiren ve sonuçları sadece beni etkileyen şeylerdir. Ama teknede başkaları varsa tedbirler listesi ve sıralaması tamamen değişir. Bu durumda siz kaptansınız ve teknenizde can güvenliği dahil her şeyinden sorumlu olduğunuz birileri vardır. Yani bir çeşit profesyonellik durumu diyebiliriz ve saydığınız tedbirlerin hepsinin alınması gerekir. Sadece yanınızdaki kişininde kaptan olması ve sizin gibi umursamaz olması durumu hariç Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Ey kör! Bu yer, bu gök, bu yıldızlar boştur boş!
Bırak onu bunu da, gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende,
Bir nefestir alacağın, o da boştur boş!
Ömer Hayyam
*

    Çevrimdışı Özcan Togay

  • * Gezgin Korsan
  • 677
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Tekne Adı
  • S/Y OgiMel , Ayvalık
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #36 : Temmuz 10, 2019, 23:43:44 »
Erdal korsanım

Tedbirler konusunu bir kaç bölüme ayırmak gerekiyor sanırım.

öncelikle teknenin asgari standartlarının eksiksiz olması gerekiyor, örneğin Oktay korsan, yukarıda söylediği gibi, bu iş için check list hazırlamış, belki bu listedeki bazı maddelerin ihmal edilmesi, hayati tehlike doğurmasa da, konforlu ve sorunsuz bir seyir için gerekli.

ikinci olarak, yapacağımız seyre göre ilave tedbirlerin belirlenmesi; burada bir çok parametre devreye giriyor, mevsime göre bölgeye göre, mesafeye göre, rotaya göre vs yine burada salimen varabilmek için gereken tedbirleri almak gerekiyor.

Şartları dikkate alarak alacağımız hiç bir tedbir bana göre abartı değildir.

Diğer taraftan cesaret, korku filan gibi konuları tedbir meseliyle ilişkilendirmeyelim. Bu duygular, insanların içinde bulunduğu şartlara göre farklılık gösterir. Tedbirli olmanın amacı ise, kocaman denizlerde, 5-10 metrelik o şeyin içinde olabildiğince güvende olabilmektir.




*

    Çevrimdışı Atilla Kaplan

  • * Gezgin Korsan
  • 14
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Tiger , Yalova marina
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #37 : Temmuz 11, 2019, 23:06:19 »
Sevgili Korsanlar,kadıköy bölgesi ve yelken kulüpleri ile sınırlı (amatör) denizciliğimiz
seneler içerisinde cok geriledi. 1960 ların sonu- 70lerin başında gitar çalmak ve yelkene
gitmek önemliydi. Hatta ilk optimistler geldiğinde İst. yelken Klübünde en gençleri olarak 
optimistlerle kendi aramızda yarıştık.C tesi ve Pazar sabah saat 8 de İYK ye snipe teknemizi
hazırlamaya gittiğimizde Haluk KAlkıs Finiyle moda açıklarında antreman yapıyor oluyordu.


 Yaşımız biraz büyüdü para kazanmaya başladık ve tüm kazancımız tekne yapmaya gitti. Aşırı
güven ve hayallerle o zamanın en yeni teknolojisi fiberden Bruce roberts 27 model yelkenli
yapmaya başladık.İnsaatı sadece ctesi , pazar ve bayramlarla çalışarak  7 sene sürdü. O zaman
Elektronik o kadar pahalıydı ki çoğumuzda sadece derinlik ölçer vardı. 

Sonra denizimizi elimizden aldılar. Kalamışa marina yapıldı.Roberts 27 için O zamanki sahibi
M.A.Yılmazın Tek art kalamış marinasına ilk yıl 600 mark verdik.sonra fiyat sırasıyla 900 mark
1300 mark , 1900 mark oldu ve bir anda 1900 mark 1900 Dolar oldu. Sonra dolar euro oldu.
Sonrası zaten belli (İnsallah Pounda geçmezler.)

Bizim zamanımızın denizcileri bu hızlı değişime ayak uyduramadılar ya krizler, tekne ve marina
finansmanı ya da yaş haddinden denizi bıraktılar. Bunların aralarında  marmara sahilini
kürekle gezenler bile vardı

Zaman içerisinde Charter teknelerinin satışı ile  tekneler bir anda 32-38 ft  boyutlarına
ulaştı. Sonra marinalarda "ustacım sen yap para önemli değil" felsefesi başladı.O kadar
denizci ortaya cıktı ki Emniyet kayıtlarına göre  Anadolu yakasında en cok suc oranı Kalamıs
marinadan çıktı. 

2014-2016 yılları civarında sezonda denize çıkmayan tekne oranı KAlamışta %80 in üstüne çıktı.
O kadar ki o senelerde MArt ayı sonrası sözleşme yapılmayacak, kapanacak deyince 350 teknenin
dısında marinadan ayrılma cesaretini gösteremedi.

İşte bizim denizcilerimiz , karada arabalarıyla denizde de hiç kullanmadıkları tekneleriyle
övünen , tekneyi güneyde tutup hafta sonu denize girmek için uçakla gidip tekneye binen,
tekneyi alırken ve satarken sevinen denizcilerimiz.

Tabii ki şurada tamamın içerisinde bir tekneyi yarış aracı görmeyen bir avuç denizcileri hariç
tutuyorum. Biraz gaza geldim galiba kusura bakmayın   

Attila Kaplan /Tiger
*
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #38 : Temmuz 11, 2019, 23:42:47 »
    Atilla korsan, yazında neyle olursa olsun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Peki siz ne düşünüyorsunuz? Epey deniz ve tekne tecrübeniz var. Kendi teknenizi bile yapmışsınız. Her şey dört dörtlük olsun öyle mi, yoksa bazı şeyler eksik olsa da olur, haydi açılalım denize mi?
Ey kör! Bu yer, bu gök, bu yıldızlar boştur boş!
Bırak onu bunu da, gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende,
Bir nefestir alacağın, o da boştur boş!
Ömer Hayyam
*
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #39 : Temmuz 12, 2019, 08:53:49 »
Oktay korsan gibi ben de check list %100 değilse halletmeden denize çıkmıyorum.

Linkte check list konusunda yazışmıştık.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #40 : Temmuz 12, 2019, 10:01:49 »
    Sinan korsan, inanır mısın, teknem varken senin check list tekilerden 1-2 tanesi hariç hiçbirini yapmadım, hiçbir sorun da yaşamadım. Benimki belki de acemi şansıydı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Hatta Meis, Rodos, Symi, Marmaris, Kaş dolaştım geldim aynı şekilde. Şimdi olsa yapmam. Senin listedekilerden bir iki tane daha eklerim, yeter gibi geliyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Ey kör! Bu yer, bu gök, bu yıldızlar boştur boş!
Bırak onu bunu da, gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende,
Bir nefestir alacağın, o da boştur boş!
Ömer Hayyam
*
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #41 : Temmuz 12, 2019, 11:51:00 »
"Erdal Korsan

Malum yaşlarımız ilerliyor.....

Ben Çalışma hayatına devam etmek zorundayım , O yüzden sadece Hafta sonları gelebiliyorum...

Bazen Perşembeden , Bazen Cumadan aklımda iş oluyor.....Başka şeyler oluyor...

Sahil Kablosu ile pedastalı çekip götüren bir iki olaya şahit oldum .

Biri Motoryat üstünde profesyonel kaptan var iken.....

İnsan Beynine çok güvenmemek gerekiyor....

Bu Checklist işi Havacılık'ta tavizsiz uygulanır....

Hatta Kokpit konuşmaları Sonradan  Random olarak dinlenir....

Checklistte Kokpit ekibinin herhangi bir zafiyeti mutlaka karşılık bulur....

En basit  Uçuş enstrümanı bile denetlenir....Uçuş başlangıcında ......

Havacılık kadar olmasa dahi ....

Kullanmakta olduğumuz Deniz araçlarının Kendimize, Başka insanların Canına Malına

zarar verebilmesi çok mümkündür...

Fakat Tekne kullanılması sevk ve idare edilmesi en küçüğünden en büyüğüne korkunç bir

Labalulik , Disiplinsizlik içerisinde yürüyor....

Açıkçası bazı şeylere şahit oldukça Korkmamak elde değil...

Zil Zurna sarhoş adam İskeleye yanaşıyor....

Zil Zurna adam Tekne kullanıyor....Bu nasıl bir aymazlık bu nasıl bir sorumsuzluk...

Veya....

Hava 20 esiyor Demir atıyor sererek geliyor  karaya 40 metre kala demir bitiyor ,

Koltuk halatları meydanda yok

Hadi Portuçtan çıkıyor 20 Metre

Hopppp yan teknenin üstüne al sana kaza....(benim başıma geldi Punteli yamultu)


Gece Seyrediyorsun

Balıkçı piyadesinde navigsyon ışığı yok...

Allahtan Sigara içiyor onu şans eseri görüyorsun....

Yani aslında Bu Denizcilik işi tam Allahlık ......

O yüzden Aşırı tedbir aşırı dikkat  gerekiyor.....


Denizdeki teknelerin bir çoğunun gerekli seyir aleti yok ....

AIS keyfe keder.....

Şu kadar İthalatçı , Şu kadar elektronik imalatçısı var ....

Yahu şunu Taximetre gibi ihale edin , 100 TL ye 150 TL  ye zorunlu yapın .....

Hem Kıyılarında ne var ne yok gör hem de Seyir güvenliğini sağla....

Dur Bu iyi fikirmiş  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap





« Son Düzenleme: Temmuz 12, 2019, 11:58:57 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........
*
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #42 : Temmuz 12, 2019, 16:31:10 »
     Oktay korsanım, benim tedbirli insanlara diyecek bir şeyim yok. Zaten dünya üzerinde yaşam da biraz onlar sayesinde yok mu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap? İki sayfalık check list de olabilir 200 sayfada. Bunu her kaptan kendisi belirler. Benim önem sıralamam biraz farklı. Başkalarının mal ve can güvenliğini tehlikeye atacak bir şey yapmam. Bununla ilgili tedbirleri de alırım. Seyir ışıkları, Seyir esnasında çatışmayı önlemek için gerekli navigasyon ekipmanları  vs. gibi. Ama sadece tekne üzerinde benim konforum ya da yaşantımla ilgili ise olsa da olur olmasa da. Heç açık kalmış, hava iyi deniz hafifse kalsın. Vanalar açık kalmış, yine aynı koşullarda kalabilir. Ortalığı neta etmezseniz sadece size zararı olur. Bu konularda normal hayatımda da böyleyim. Bir çok şeyi fazla önemsemem, olsada.... Yani biraz rahatımdır, napiim yalan mı söyliim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap? Ama çevreye zarar verecek bir şeyi asla yapmam, o konularda dikkatli ve tedbirliyimdir.
Ey kör! Bu yer, bu gök, bu yıldızlar boştur boş!
Bırak onu bunu da, gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende,
Bir nefestir alacağın, o da boştur boş!
Ömer Hayyam
*

    Çevrimdışı Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.392
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #43 : Temmuz 12, 2019, 17:27:00 »
Almanlar denizci millet bence... Daha önce bir konu başlığında yazmıştım sanki; Hannover Wunstorf'ta Steinhuder Meer bizim Küçükçekmece gölü ebatlarında ufak bir göl... Kıyıları iskelelerle, küçük küçük marinetlerle dolu. Ben kışın gördüm (kıyıları buz kaplı, tek tük tekneler geziyordu) ama yazın millet adeta birbirinin üstünde yelken yapıyormuş...

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.268
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: nasıl olacak bu iş?
« Yanıtla #44 : Temmuz 12, 2019, 17:27:13 »
Sintineye motora bakmadan cıkmam ,yazılanlar teferruat geldi bana Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Batma ve ilerle  işin özü bu bence
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap