0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Sedat Kasrat

  • * Gezgin Korsan
  • 185
    • Yaşadığı Şehir
  • BURSA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİNCAP; İZMİR(MUDANYA)
Ynt: Muadil Tekne Alınır mı?
« Yanıtla #15 : Mayıs 23, 2019, 00:02:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknenin eni boyu hakkında benzer ölçüler kullanılmış olabilir ama mesela tuvalet kalisten valfinde bir hata olmadığından eminmisiniz çünkü eğer hatalıysa veya yanlış yapılmışsa geriye dönüşsüz sonuçlarla karşılaşabilirsiniz.
Emin değiliz tabi Tunç korsan... Hatta siz söyleyince aklıma geldi, wc pis su borusunun deniz bağlantısının dirseklerinin yanlış konumlandırılması ve vanasının da tuvaleti inmeden hemen önce kullanan bir misafir tarafından açık bırakılması nedeniyle seviye farkı vakum etkisiyle sürekli su çekip bağlı olduğu yerde batan bir tekne biliyorum; büyük kabuslarımdan biridir...  Ama şu var ki adayların hepsi 20+ senedir su üzerinde duruyorlar; o tip bir problem çoktan ortaya çıkmış ve çözülmüştür diye düşünüyorum...


Enteresandır, şu konuyu açtıktan sonra ilgilendiğim 3 kayık da ilandan düştü... Milletin kulağına karpuz suyu kaçırmak mı diyorlardı; öyle birşey yaptım sandım bir an  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
219 no'lu meşazın müellifi...
*
Ynt: Muadil Tekne Alınır mı?
« Yanıtla #16 : Mayıs 28, 2019, 21:29:13 »
İyi hoş da, sevgili Korsanlar, zaaten yerli marka ve modellerden Egeyat 23, Hunter 23'ün, Egeyat 26, Hunter 26'nın, Prenses 575, Beneteau Forban'ın, Ankara'da geçtiğimiz yıllarda imal edilen, şu an markasını unuttuğum tekneler, Ventura Malbec 18 ve diğer boylarının muadilleri değil mi?... Bunlar şu anda aklıma gelenler.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.765
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Muadil Tekne Alınır mı?
« Yanıtla #17 : Mayıs 28, 2019, 22:44:39 »
Bir teknenin orijinal planına sadık kalınarak kalıplanması o teknenin orijinali kadar iyi olduğuma işaret etmez. Yerli üretim bir çok teknede orijinallerine göre bir çok eksiklikle karşılaşıyorum. Seçerken bir çok şeye dikkat etmek gerekiyor. Basit bir detay gibi gelebilir ama iskele sancak fenerleri tekne omurga hattına paralel monte edilirler ve iskele ve sancakta belirli açılardan görülürler. Yerli teknelerde bu ışıkların pulpite kaynatılan bir bayrak üzerine monte edildiğini gördüm, yani omurga hattına paralel değil pulpite paralellerdi ve içe baktıkları için kurallara uygun değillerdi. Pupa feneri de kıçta iskele sancak fenerlerinin tamamladığı açının artanında görülür. Kıça uygun monte edilmiş bir pupa feneri gördüğünüzde hemen inanmayın, fenerin hemen arkasında çok önemli bir miktarını engelleyen dıştan takma motor olabilir.  Bu kadarcık detaya bile önem vermeyen bir üreticinin teknenin içine de dikkat etmediğin varsaymak yanlış olmaz. Motorun tekne orta hattına, şaft omurgadan çıkacak gibi düz monte edlimesi gerekir. Motor yatakları eğri monte edilmiiş ve şaftı omurga hattında değil eğri çıkan tekne gördüm. Yengeç kadar olmasa bile yan yan gidiyordu. Motor bölmesinin servis kapağı denilen önden açılan kapağın yanı sıra  sancakta küçük bir kapak daha bulunur. Örneğin yağ çubuğunu buradan çeker kontrol edersiniz. Bu kapak olmadığı için merdiveni kaldırıp motorun önünden elleyerek yağ çubuğuna eriştim ama tekrar yerine takamadım. Marinada motorun yetkili servisi vardı, Başındaki adam da motor modelini tam bilmediği için yağ çubuğunu takamadı, tam modelini motor üzerinden okuyup, atölyede çizimlerine baktıktan sonra çubuğun gireceği yeri bulduk ve yağ çubuğunu takabildik. Baştan vuran dalgalar zincirlik tahliyesi tıkandığı için zincir dolabına dolan su iki değişik marka ve modelde oldukça yukarıda olan   yaklaşık 10 cm çapında delikten başaltı kamaraya doluyordu, bir tanesinde dalgayı uygun açıdan alarak marinaya dönmeyi başardım, diğerinde ise içeri dolan suyu mecburen kova ile boşaltarak yol yaptım, batmadan marinaya ulaşabildim. Sanırım ucuzdur vardır bir illeti, pahalıdır vardır bir hikmeti bu koşullar için üretilmiş bir atasözüdür.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Erkan Çaylı

  • * Gezgin Korsan
  • 517
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Urla
Ynt: Muadil Tekne Alınır mı?
« Yanıtla #18 : Mayıs 29, 2019, 00:31:42 »
Bir sebeple Barbaros 38 Trawler ile bir süreliğine haşır neşir olmuştum. Uzun bir seyir yapmışlığım da vardı. Yanılmıyorsam o da bir GB esinlenmesi.

- işçiliği çok iyi lamine ahşap bir tekneydi. Hem gövde hem de "finishing" anlamında hakikaten çok iyiydi.
- Hacimler iyi değerlendirilmiş, genel yerleştirmesi tatmin ediciydi.
- 2 adet volvo motorla (herbiri 160 hp olsa gerek) manevra kabiliyeti iyidi. (Hiç GB görmedim, bunlar kıyaslama olarak alınmasın)
- Hızı 9-10 kn en fazla. Ve bu hızda çok yakıyordu.

Bana göre 10-11 metre tekneye bu kadar yüksek BG makina koyup sonra 9kn ile saatte onlarca litre (hatırlamıyorum ama 15-20 litre falandı galiba) mazot harcamanın bir anlamı yok. Yani (bence) trawler Harley motora benziyor. Ne teknolojik üstünlüğü var ne de verimli ama güzel görünüyor. (Bir zamanlar Harley'im vardı  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
S/V Candid