0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ü. Ö.

Öncelikle aynı boyutta tekneleri karşılaştırmak lazım 60ft motoryatsa 60ft yelkenli gibi.

Günümüzün sıfır Fairline squadron 65'i bile design catagory B iken yelkenlilerin tamama yakınının catagory A olduğunu da belirteyim.

Küçümsemesek de motoryatları, böyle bir fark var.

Hem motorlu olsun, hem catagory A olsun dersen de trawler var, ama onunla da uçmak yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ü. Ö.

Ben de minnak da olsa motoryattan geçmeyim yelkene ve aynen dediğin gibi motoryat USTA KAPTAN elinde kötü havada işi kotarabiliyor.

Ama acemi kaptan elinde de risk olduğu, en azından sıkıntılı olduğu da kesin.

Oysa, bir sebeple yelkenliyi okyanusta terk ediyorlar, aylar sonra başka bir yerde karaya oturuyor. Kaptan'a ihtiyaç yok.


*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öncelikle aynı boyutta tekneleri karşılaştırmak lazım 60ft motoryatsa 60ft yelkenli gibi.

Günümüzün sıfır Fairline squadron 65'i bile design catagory B iken yelkenlilerin tamama yakınının catagory A olduğunu da belirteyim.

Küçümsemesek de motoryatları, böyle bir fark var.

Hem motorlu olsun, hem catagory A olsun dersen de trawler var, ama onunla da uçmak yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Squadron 65'e Fairline 2000 hp ile 250-300 mil menzil biçmiş, demiş katagori B, Nordhavn 47 feet teknesine 150 hp ana makine ve 40 hp wing motor koymuş ve 5 mil sürat ile 2000 mil üzeri menzil biçmiş ve demiş bu tekne katagori A, yani okyanus aşar. Tüm Nordhavnlar bildiğim kadarı ile katagori A ve 47 de en küçük teknelerinden zaten.

Alfabetik sırada daha üst katagoriye sahip olması Nordhavn 47'yi Squadron 65 ten daha denizci tekne yapmaz ama yol deper yapar.

Katagori A ve B arasındaki mutlak şart okyanus aşarlık olduğu sürece, bizim tartıştığımız konunun irdelenmesi, yani denizde mukavemet açısından bir anlamı yok.


*

    Ü. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öncelikle aynı boyutta tekneleri karşılaştırmak lazım 60ft motoryatsa 60ft yelkenli gibi.

Günümüzün sıfır Fairline squadron 65'i bile design catagory B iken yelkenlilerin tamama yakınının catagory A olduğunu da belirteyim.

Küçümsemesek de motoryatları, böyle bir fark var.

Hem motorlu olsun, hem catagory A olsun dersen de trawler var, ama onunla da uçmak yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Squadron 65'e Fairline 2000 hp ile 250-300 mil menzil biçmiş, demiş katagori B, Nordhavn 47 feet teknesine 150 hp ana makine ve 40 hp wing motor koymuş ve 5 mil sürat ile 2000 mil üzeri menzil biçmiş ve demiş bu tekne katagori A, yani okyanus aşar. Tüm Nordhavnlar bildiğim kadarı ile katagori A ve 47 de en küçük teknelerinden zaten.

Alfabetik sırada daha üst katagoriye sahip olması Nordhavn 47'yi Squadron 65 ten daha denizci tekne yapmaz ama yol deper yapar.

Katagori A ve B arasındaki mutlak şart okyanus aşarlık olduğu sürece, bizim tartıştığımız konunun irdelenmesi, yani denizde mukavemet açısından bir anlamı yok.

Katagori A Okyanus demek, az yakar ve okyanusu geçer demek değil ki Ömer.
Teknenin hangi yan yatma durumlarından kurtulmasının hesabıyla başlayan bir denge ve dayanıklılık skalası bu.
Teknik olarak böyle sınıflandırılmış. Hesap kitap işi ve yakıt sarfiyatı bu hesabın bir parçası değil.

Fairline benzini yetmiyor diye değil, bu teknik hesap ve testlerde zayıf kaldığı için B sınıfı.
Zaten hiçbir yelkenlinin yakıtı da okyanus geçmeye yetmiyor ama A katagoriler.
Trawlerler ağır balastlarıyla dengeli oldukları için A katagori, yoksa okyanus geçecek kadar yakıt taşıyabildiğinden değil.

Bir tekne hem gövde hızını geçip suda kaysın, hem de çok dengeli ve güvenli olsun diye bir durum standart motoryat dizaynı için malesef yok. Henüz icad olmadı.

Belki sürat katamaranları gibi başka dizaynlar A katagori alıyordur, onu incelemedim.

Yani katagori A demek daha denizci demek, depilen yolla hiç ilgisi yok.




*

    H. Z.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yelken ve de motoryat kullanmış biri olarak herikisininde çok ayrı keyifleri olduğunu biliyorum.



Hulki Abi, şu gün itibarıyla seninki ne yelkenli ne motoryat. Seninki ne kuş ne deve ne diyorlar sizin orda Trawler miydi o  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sahi, şaka bir yana bir trawler başlığı açsa ya biri ve artı lobster.
« Son Düzenleme: Ekim 03, 2019, 13:07:43 Gönderen: Hakan Zorlu »

*

    Ü. Ö.

Olayın bir de şu boyutu var.
Yelkenli güvenli dedik de devirlmiyor olmak, devrilince doğrulmak yeterli güvenlik midir?

Çeşme'de anılan şartlarda, minik bir yelkenliyle bir sebepten yelken açamamak, ve ya abartılı açıp mesela, yelkeni yırtmak, beygiri kısıtlı motorla akıntıyı yenememek, hatta riskli sığlıklara sürüklenmek de sözkonusu olabilir.

O gibi şartlarda, tecrübeli ve iyi bir kaptanı olan BÜYÜK motoratı, ufak bir yelkenliye tercih ederim.
Ömer'in bahsettiği ayrım da bu sanırım...
*

    O. B.

Tekne Kategorileri nasıl hesaplanıyor?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ü. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yelken ve de motoryat kullanmış biri olarak herikisininde çok ayrı keyifleri olduğunu biliyorum.



Hulki Abi, şu gün itibarıyla seninki ne yelkenli ne motoryat. Seninki ne kuş ne deve ne diyorlar sizin orda Trawler miydi o  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sahi, şaka bir yana bir trawler başlığı açsa ya biri ve artı lobster.

Yaw onunki çakma trawler, öyle 20-25knot yapan trawler mi olur?
Doğan görünümlü Şahin, Trawler görünümlü motoryat.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Baktım da o da B catagory'miş zaten...

« Son Düzenleme: Ekim 03, 2019, 13:19:17 Gönderen: Ümit Özdoğan »
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Öncelikle aynı boyutta tekneleri karşılaştırmak lazım 60ft motoryatsa 60ft yelkenli gibi.

Günümüzün sıfır Fairline squadron 65'i bile design catagory B iken yelkenlilerin tamama yakınının catagory A olduğunu da belirteyim.

Küçümsemesek de motoryatları, böyle bir fark var.

Hem motorlu olsun, hem catagory A olsun dersen de trawler var, ama onunla da uçmak yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Squadron 65'e Fairline 2000 hp ile 250-300 mil menzil biçmiş, demiş katagori B, Nordhavn 47 feet teknesine 150 hp ana makine ve 40 hp wing motor koymuş ve 5 mil sürat ile 2000 mil üzeri menzil biçmiş ve demiş bu tekne katagori A, yani okyanus aşar. Tüm Nordhavnlar bildiğim kadarı ile katagori A ve 47 de en küçük teknelerinden zaten.

Alfabetik sırada daha üst katagoriye sahip olması Nordhavn 47'yi Squadron 65 ten daha denizci tekne yapmaz ama yol deper yapar.

Katagori A ve B arasındaki mutlak şart okyanus aşarlık olduğu sürece, bizim tartıştığımız konunun irdelenmesi, yani denizde mukavemet açısından bir anlamı yok.

Katagori A Okyanus demek, az yakar ve okyanusu geçer demek değil ki Ömer.
Teknenin hangi yan yatma durumlarından kurtulmasının hesabıyla başlayan bir denge ve dayanıklılık skalası bu.
Teknik olarak böyle sınıflandırılmış. Hesap kitap işi ve yakıt sarfiyatı bu hesabın bir parçası değil.

Fairline benzini yetmiyor diye değil, bu teknik hesap ve testlerde zayıf kaldığı için B sınıfı.
Zaten hiçbir yelkenlinin yakıtı da okyanus geçmeye yetmiyor ama A katagoriler.
Trawlerler ağır balastlarıyla dengeli oldukları için A katagori, yoksa okyanus geçecek kadar yakıt taşıyabildiğinden değil.

Bir tekne hem gövde hızını geçip suda kaysın, hem de çok dengeli ve güvenli olsun diye bir durum standart motoryat dizaynı için malesef yok. Henüz icad olmadı.

Belki sürat katamaranları gibi başka dizaynlar A katagori alıyordur, onu incelemedim.

Yani katagori A demek daha denizci demek, depilen yolla hiç ilgisi yok.

Aynı dili konuşmuyor muyuz bugün yoksa algı problemi mi yaşıyoruz anlamadım ama elinde cımbız olduğu kesin. Sayfalarca yazacak vaktim olmadığı için detay yazıp halletmeye çalışıyorum ama anlatamıyorum anlaşılan. 

Özetle: Aynı boydaki bir yelkenli aynı boyda bir motoryata göre aynı koşullar altında daha güvenlidir. Ancak cücük kadar bir yelkenli ile büyük bir motoryatı karşılaştıramazsın bile, yani "size does matter".

Katagori A okyanus için design edilen, okyanusa çıkacak teknelerdir, ben böyle deyince okyanusu geçmesini anlıyorum ama bazı kişiler okyanusa 50 mil girip geri döneyimi anlayabilirler.

Okyanusta isteğin dahilinde yakalanacağın hava 6-7, bilemedin 8, yani yakıtı yetse Squadron 65 de geçer. Zaten 9 ve 10 da herkes batmaya aday ve pek yakalanan da olduğunu sanmıyorum o havalara okyanusta.

 
« Son Düzenleme: Ekim 03, 2019, 13:21:09 Gönderen: Ömer Öge »
*

    A. Ç.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Olayın bir de şu boyutu var.
Yelkenli güvenli dedik de devirlmiyor olmak, devrilince doğrulmak yeterli güvenlik midir?

Çeşme'de anılan şartlarda, minik bir yelkenliyle bir sebepten yelken açamamak, ve ya abartılı açıp mesela, yelkeni yırtmak, beygiri kısıtlı motorla akıntıyı yenememek, hatta riskli sığlıklara sürüklenmek de sözkonusu olabilir.

O gibi şartlarda, tecrübeli ve iyi bir kaptanı olan BÜYÜK motoratı, ufak bir yelkenliye tercih ederim.
Ömer'in bahsettiği ayrım da bu sanırım...

Yelkenlilerin motorları doğru hesaplanmışsa beygir gücü olarak yeterlidir. Günümüzde yelkenlilere takılan motorlar tekneyi gövde hızına çıkaracak beygir gücünün çok üstünde motorlarla donatılmaktadır. Büyük motorun bir yelkenliye sağlayacağı azami hız farkı 1 kontu geçmez.Motorlar pervaneleri su içinde döndüğü için hızları suya göredir, yani 7 knot yapan bir tekne su üzerinde eğer 2 kont akıntı varsa gps hızı 5 knot olarak görülür. Motor gücü sadece karşıdan gelen dalga ve rüzgara karşı etkili olur ve tekneyi su üzerinde gövde süratine çıkarır.

Yelken yırtmak veya hiç açamamak konusuna katılıyorum. Bizim denizlerimizde genel olarak fırtına hıznda rüzgar oldukça nadirdir bu nedenle yelkenli teknelerimiz de fırtınaya göre donatılmamıştır. Bir fırtına floğu veya başka bir fırtına yelkeni teknelerde nadiren bulunur çünkü hava raporu almadan denize çıkan bir tekne sert havaya yakalanırsa aynı gün içinde sığınacak bir limana ulaşır.
*

    Ü. Ö.

Ben sadece katagori "A: Ocean" olmanın sadece matamatiksel ve deneysel bir objektif kıyaslama olduğunun altını çizmek istemiştim. Kızma yaw.
*

    H. E.


Hulki Abi, şu gün itibarıyla seninki ne yelkenli ne motoryat. Seninki ne kuş ne deve ne diyorlar sizin orda Trawler miydi o  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sahi, şaka bir yana bir trawler başlığı açsa ya biri ve artı lobster.
[/quote]  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. E.

Sevgili Ümit kaptan,
Benim tekne saatte 20-25 knot yapmaz 9-10 iyidir
15 üstü hızlarda parada yüzüyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 23 knot hızda saatte 90 lt
*

    Ü. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili Ümit kaptan,
Benim tekne saatte 20-25 knot yapmaz 9-10 iyidir
15 üstü hızlarda parada yüzüyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 23 knot hızda saatte 90 lt

Teknik olarak yapıyormuş işte 23 knot. 
Parasını ben vermediğim için, ilgilenmiyorum da.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Saatte 90 Litre ise
İki saatte 180 Litre oluyor o zaman
 iki buçuk saatte 225 Litre  aha bizim depo zaten o kadar....
Akedemisyen gibi hesap yaparım affedersin
Bu motoryatlar kaç litre yakıt alıyor

« Son Düzenleme: Ekim 03, 2019, 17:29:29 Gönderen: Oktay Eryılmaz »