0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Öncelikle aynı boyutta tekneleri karşılaştırmak lazım 60ft motoryatsa 60ft yelkenli gibi.Günümüzün sıfır Fairline squadron 65'i bile design catagory B iken yelkenlilerin tamama yakınının catagory A olduğunu da belirteyim. Küçümsemesek de motoryatları, böyle bir fark var. Hem motorlu olsun, hem catagory A olsun dersen de trawler var, ama onunla da uçmak yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÖncelikle aynı boyutta tekneleri karşılaştırmak lazım 60ft motoryatsa 60ft yelkenli gibi.Günümüzün sıfır Fairline squadron 65'i bile design catagory B iken yelkenlilerin tamama yakınının catagory A olduğunu da belirteyim. Küçümsemesek de motoryatları, böyle bir fark var. Hem motorlu olsun, hem catagory A olsun dersen de trawler var, ama onunla da uçmak yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSquadron 65'e Fairline 2000 hp ile 250-300 mil menzil biçmiş, demiş katagori B, Nordhavn 47 feet teknesine 150 hp ana makine ve 40 hp wing motor koymuş ve 5 mil sürat ile 2000 mil üzeri menzil biçmiş ve demiş bu tekne katagori A, yani okyanus aşar. Tüm Nordhavnlar bildiğim kadarı ile katagori A ve 47 de en küçük teknelerinden zaten. Alfabetik sırada daha üst katagoriye sahip olması Nordhavn 47'yi Squadron 65 ten daha denizci tekne yapmaz ama yol deper yapar. Katagori A ve B arasındaki mutlak şart okyanus aşarlık olduğu sürece, bizim tartıştığımız konunun irdelenmesi, yani denizde mukavemet açısından bir anlamı yok.
Yelken ve de motoryat kullanmış biri olarak herikisininde çok ayrı keyifleri olduğunu biliyorum.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapYelken ve de motoryat kullanmış biri olarak herikisininde çok ayrı keyifleri olduğunu biliyorum.Hulki Abi, şu gün itibarıyla seninki ne yelkenli ne motoryat. Seninki ne kuş ne deve ne diyorlar sizin orda Trawler miydi o Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSahi, şaka bir yana bir trawler başlığı açsa ya biri ve artı lobster.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÖncelikle aynı boyutta tekneleri karşılaştırmak lazım 60ft motoryatsa 60ft yelkenli gibi.Günümüzün sıfır Fairline squadron 65'i bile design catagory B iken yelkenlilerin tamama yakınının catagory A olduğunu da belirteyim. Küçümsemesek de motoryatları, böyle bir fark var. Hem motorlu olsun, hem catagory A olsun dersen de trawler var, ama onunla da uçmak yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSquadron 65'e Fairline 2000 hp ile 250-300 mil menzil biçmiş, demiş katagori B, Nordhavn 47 feet teknesine 150 hp ana makine ve 40 hp wing motor koymuş ve 5 mil sürat ile 2000 mil üzeri menzil biçmiş ve demiş bu tekne katagori A, yani okyanus aşar. Tüm Nordhavnlar bildiğim kadarı ile katagori A ve 47 de en küçük teknelerinden zaten. Alfabetik sırada daha üst katagoriye sahip olması Nordhavn 47'yi Squadron 65 ten daha denizci tekne yapmaz ama yol deper yapar. Katagori A ve B arasındaki mutlak şart okyanus aşarlık olduğu sürece, bizim tartıştığımız konunun irdelenmesi, yani denizde mukavemet açısından bir anlamı yok. Katagori A Okyanus demek, az yakar ve okyanusu geçer demek değil ki Ömer.Teknenin hangi yan yatma durumlarından kurtulmasının hesabıyla başlayan bir denge ve dayanıklılık skalası bu.Teknik olarak böyle sınıflandırılmış. Hesap kitap işi ve yakıt sarfiyatı bu hesabın bir parçası değil.Fairline benzini yetmiyor diye değil, bu teknik hesap ve testlerde zayıf kaldığı için B sınıfı.Zaten hiçbir yelkenlinin yakıtı da okyanus geçmeye yetmiyor ama A katagoriler.Trawlerler ağır balastlarıyla dengeli oldukları için A katagori, yoksa okyanus geçecek kadar yakıt taşıyabildiğinden değil.Bir tekne hem gövde hızını geçip suda kaysın, hem de çok dengeli ve güvenli olsun diye bir durum standart motoryat dizaynı için malesef yok. Henüz icad olmadı.Belki sürat katamaranları gibi başka dizaynlar A katagori alıyordur, onu incelemedim.Yani katagori A demek daha denizci demek, depilen yolla hiç ilgisi yok.
Olayın bir de şu boyutu var.Yelkenli güvenli dedik de devirlmiyor olmak, devrilince doğrulmak yeterli güvenlik midir?Çeşme'de anılan şartlarda, minik bir yelkenliyle bir sebepten yelken açamamak, ve ya abartılı açıp mesela, yelkeni yırtmak, beygiri kısıtlı motorla akıntıyı yenememek, hatta riskli sığlıklara sürüklenmek de sözkonusu olabilir.O gibi şartlarda, tecrübeli ve iyi bir kaptanı olan BÜYÜK motoratı, ufak bir yelkenliye tercih ederim. Ömer'in bahsettiği ayrım da bu sanırım...
Sevgili Ümit kaptan,Benim tekne saatte 20-25 knot yapmaz 9-10 iyidir15 üstü hızlarda parada yüzüyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 23 knot hızda saatte 90 lt