Gezgin Korsan

Korsan Kıraathanesi => Güverte Sohbetleri => Konuyu başlatan: Tamer Danki - Mart 17, 2019, 14:32:22

Başlık: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Tamer Danki - Mart 17, 2019, 14:32:22
Kabotaj bir ülkenin kendi limanları arasında yük ve yolcu taşıma hakkıdır. 20 Nisan 1926 tarihinde TBMM’de kabul edilen bir kanunla Türklere ait olmayan gemilerin Türkiye sahillerinde yük ve yolcu taşımaları yasaklandı.
1 Temmuzlar 1935’ten bu yana “Kabotaj Bayramı” olarak kutlanıyordu. Denizcilik Müsteşarlığı karar verdi. 2007 yılından sonra 1 Temmuzlar “Denizcilik Bayramı” oldu.
Kabotaj Kanunu’na göre yabancı bayraklı gemiler Türkiye’ye sadece yolcu ve yük getirir. Türkiye’den sadece yük ve yolcu götürür. Bizim limanlarımızın birinden öbürüne yük ve yolcu taşıyamaz.
İyi de... Yabancılara yasakladığımız bu işi biz kendi gemilerimizle yapabiliyor muyuz? Bu işi çok iyi başardığımız için mi 86 yıldır her 1 Temmuz’da “bayram yaparak” kutluyoruz?
“Üç yanımız deniz, biz denizci milletiz” diyerek söylenir dururuz da 8.337 km’lik kıyı şeridimizi mal ve insan ulaşımı için kullanmayı beceremiyoruz. Varsa yoksa kara taşımacılığı. Denizlerimizi verimli ve ekonomik olarak kullanamıyoruz.
Yıllar önce 8,5 metre bir ahşap tekne almıştım,aldığımda liman seferli idi ve istanbul dışına seyehat edemiyordum. Kabotaj seferi için başvuru yapmıştım birçok ekipman ve evrak eksiğimi tamamlayarak kabotaj hakkını almıştım. Gurur duyduğım bir olaydı. Gerçi marmara adası avşa gibi 80 a90 mil mesafeye gidebilmiitim ama yinede hoş bir gururdu.
Şimdi Kabotaj seferli tekne kavramı kalmadı sanırım. Gezi teknesi,balıkçı teknesi gibi kavramlar ile ört pas edildi.
Sahi korsan kardeşlerim ve ağbilerim,bizim bir bayramımız var ama bu bayramı hak ediyormuyuz.
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Mart 17, 2019, 15:54:39
Önce yük ve yolcuyu denizden taşıyacaksınız, taşımaya başlarsanız ve yabancı rekabet olursa kabotaj hakkınızı kullanacaksınız. Olmayan bir taşımanın hakkının yerlide veya yabancıda olması bir şeyi değiştirmez. Sanırım deniz otobüsleri Marmara'da yük ve yolcu taşıyor, Tekirdağ Marmara adası ve Bodrum Datça arasında nadiren de olsa araç taşıyan gemicikler var.

Eskiden biraz daha iyiydik. İstanbul hali Haliç'teydi. Yalovadan mavnalar sebze ve meyveyi doğrudan hale indirilerdi, İstanbul İzmir, İstanbul Karadeniz hattında çalışan gemilerimiz vardı. Ege'de bizim sde hakkımız varf diye bas bas bağırıyoruz da adama sorarlar, Ege orada sizin hakkınız varsa, sandallarınız nerede diye.
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Semih Sener - Mart 17, 2019, 17:12:11
Egede akdenizde olan ve ordan gecen kaptanların adaların dış tarafından gecmesini öneririm, kimsenin tapulu malı degil denizler

SG zaten dış hatta koruma kollama yapıyor sorun yuruyun , navonicsın turk adalarına verdıgı isimleri nasıl degiştiricez onu da dusunelim hasta edıyor beni
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Oktay Eryılmaz - Mart 17, 2019, 17:21:08
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Egede akdenizde olan ve ordan gecen kaptanların adaların dış tarafından gecmesini öneririm, kimsenin tapulu malı degil denizler

SG zaten dış hatta koruma kollama yapıyor sorun yuruyun , navonicsın turk adalarına verdıgı isimleri nasıl degiştiricez onu da dusunelim hasta edıyor beni

Öyle bir durum mu var
Hemen bir metin yazılsın kıyameti koparalım

O kolay iş , sonuçta ticari bir kuruluş dişimiz geçer

Mail atalım
Bakalım ne kadar duyarlıyız....
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Tamer Danki - Mart 17, 2019, 20:36:33
1996 yazında Kardak kayalıklarına çıkmıştım. Küçücük bir kayalık dahi olsa neredeyse Yunanistan  ile aramızda savaş çıkma noktasına gelmişitik. ( Bana göre doğru davranış )
Şimdi ise bir düzine adayı kendi elimiz ile verdik. Navonicksin günahı nedir bu durumda ?
Olayı siyasal bir boyuta taşımak niyetinde değilim bu site kullanımına aykırı.
Konu başlığım " kabotaj hakkı "  ama buda konu ile ilintili olduğunu düşündüğüm bir durum.
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Anil Yılmaz - Mart 21, 2019, 11:37:22
Biz malesef denizci bir millet filan degil, bilakis denizden korkan bir milletiz.. "Aman oğlum/kizim" cilikdan mi basliyor bu bilemiyorum.. "Aman oğlum boğulursun !" ..

"Aman oğlum" !! hic baska bir ulkede duymadigim bir uyari dizimi..

Deniz kenarina inesimiz yok bizim.. Tekirdag da havuzumuz var..  Biz cocuklari denize gotururken komsular "Denizde ne isiniz var ?" diye soruyordu, bir de yani oyle bir soruyorlarki sanki biz makyakmışız gibi.. Hani "burda havuz var yeaa, havuz varken denize gidilir mi" tonlamasiyla :)
Hanim Ukraynali.. Ne isimiz var beton icerisinde, etrafimizdan arabalar geciyor, egzozdan etkileniyoruz diye dusunuyor.. Tabii ki denize gidecegiz, en yakin arabadan 2-3 km uzakta, cocuklar plajda kosucak.. en azindan yesil gorecegiz.. Yani "o deniz pis" deseler arabadan betondan uzaklik var bari.. Havuz da da klor var zira..

Bu kadar deniz icinde olup da bu kadar denizle butunlesememe cocukluktan birseyler olmadikca olamazdi.. Yunanistan a bakildiginda her tarafi liman, adim basi liman var.. Bizim butun Ege de ise Gulluk ve Dikili cok seyrek kulaniliyor.. Diplerinde mermer, seramigin hammaddesi kil filan gibi madenler olmasa olmazdi bile o limanlar.. butun Egede Nemrut ile Izmir 2 liman olacakti..

Marmara Denizi Yunanlida olsa vizir vizir kullanir, karayolu trafigini hafifletirdi.. Cogu adam Tekirdag dan / Marmara Ereglisinden Erdek e denizden arabali gecis oldugunu dahi bilmiyor.. Halbuki koca denizi dolasicam diye direksiyon sallayacagina bin, uful uful git.. Sen talep edeceksin ki onlar da biraz saatlerini sana gore ayarlasinlar.. Talep gorecek, para kazanacaklar ki araclari yenileyecek, hizlandiracaklar.. Yunanli olsa yolu virajli diye Sarkoy/Murefte ye bile hatti cekiverir, 2-3 noktadan yollardi Ro-rolari.. Bizim milletin bir deniz aracina binmek aklina bile gelmiyor adaya gitmedikce.. Adaya giderken mecburlar cunku..

Deniz tasimaciligi konulari da ayri.. Tuccar, egitimli ve milyon dolarlik olan adamlarimiz uluslararasi ve ozel sozlesmeleri bile hice sayiyorlar denizden korkularindan.. Gemiyi limanda gormedikce ne armatore ne saticiya para odemiyorlar.. Akillarinda "ya gemi batarsa/ ya gemi kacarsa" var.. E iyi de, gemi senin zevkini bekleyemez ki.. Taksi cagirip bekletsen para yazar.. Bizimki gemiyi limanda gorunce oduyor parayi.. O paranin ABD uzerinden dolasmasi, saat farkliliklari, haftasonu vs si.. Yeri geliyor 2 gun kayip oluyor.. Neticede ya cezayi oduyorlar, ya mahkemelik olup avukat masraflariyla birlikte faturayi oduyorlar.. Her durumda imaj zedeliyorlar.. Deniz korkularindan ekstra masraf (demoraj) altina giriyorlar.. E zaten Turkiye nin alimlari iste yine o deniz korkusundan dolayi FOB dan ziyade CIF.. Bu demek ki denizci milletler, bu isi beceriyor diye navlundan da karli cikiyorlar..

Sportif acidan, yelken/kurek/yuzme diye baksak, yine yok..
Gusto acisindan baksak deniz kenarindaki lahmacun-kebapci sayisi balik restoranindan fazla olabilir.. Kisi basina balik tuketimimiz cok zayif.. 

"1 milyon denizci" konusunda yasanan fikir ayriliklarinda konan bir video vardi.. adam konulari ekseriyetle "stratejik durumlar" uzerinden degerlendirmis.. Tabii ki o da yok..
Yani "denizlere hakimiyet" konusuna kafa yoran adam da pek yok.. Buyrun Rusya geldi Kirim i isgal etti, Karadeniz de hakimiyeti sagladi.. Cennet yarimadayi bir kaleye cevirip silah yigdi.. Butun fuzeler Ankara yi - Istanbul u rahatlikla vurabiliyor.. Alman & Ingiliz buna siddetle karsi cikarken biz sessiz kaldik.. Oysaki bizim daha cok sebebimiz vardi, yerel halk ayni zamanda kandaşımızdı, ulusal guvenlimize daha cok tehdit iceriyordu.. Avrupali gitti yaptirim uyguladi.. Rusya ya sarap ve kanyak satan Fransa, peynir satan Hollanda, araba satan Almanya, sebze-meyve satan Yunanistan hukumetleri, kendi ithalatci firmalariyla kotu olma pahasina ve milyar dolarlar girdi pahasina yapti bunu.. Biz daha cok sebebimiz de varken yapamadik.. Bilemiyoruz ki cunku, konusmuyoruz bile.. Anlamini anlayamiyoruz.. Oysaki sınırlarını da korumaktir denizlerini korumak..

Denizin onemini anlatmak, tasimacilikdaki rollerini, ekonomik fayda, staretejik fayda vs. vs.vs. bunlarin hepsini tek tek ogretmek, bilincini kazandirmak lazim.. Yoksa daha dogumda, kimlikle birlikte ADB verilse denizci yetistirilemez.. Turkiye nin deniz ile alakasi malesef cok zayif.. Bu forma gelip uye olabilmis adam bile ortalamanin cok uzerindedir.. Merak etmis, uye olmaya ugrasmis, gelip okuyor filan bari..


Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Selçuk Elmas - Mart 21, 2019, 12:17:07
Selam,

Tabiki Yunanistan kadar iyi değiliz ama o kadar da kotu durumda değiliz. Bir seyler yapılmaya calisiyor ama devamlı bir engel yada eksik çıkıyor.

Bandırma - Ambarlı - Tekirdağ Roro var mesela. Hatta gecen ay, 850 TL idi TIR ücreti 650 ye indirdiler cok kullanılmıyor diye.

Eskihisar - Topçular hattını hepimiz biliyoruz. 45 - 55 TL idi. Ne oldu ise dün geçtim 75 TL olmuş. Sebebini gerçekten anlayamadım. Akıllı insanın yapmayacağı hareket yanında köprü varken zam ne oluyor ? Çıkışındada radar var 1 km farka bile musama yok. Aklınızda olsun.

Erdek - Avsa -  Marmara Gestaş Feribot var.  Tek sorunları hız. 25 mil civarı yol. 3 Saat üzeri suruyor.  O sürede millet feribotla istanbula gidiyor.

Erdek Tekirdağ evet var ama feribot desek değil. Balıkçıdan bozma gemiler ile taşıyorlar. Hız da yavaş. Aman oğlum/kızım uzak durun =) Tampon Tampona değecek mantığındalar yüklerken.

Kartal - Yalova feribot olması lazım kalkmadı ise. Sonra Bandırma - Yenikapı var sezonunda, sezon başı lezzetli oluyor sonra sezon ortası biraz saman gibi oluyor.

Var ama dediğiniz gibi talep olmayınca yada teşvik olmayınca olmuyor. Yapılanda yarım yamalak.

Bakınca çok az değil gerçekten, çoğu doğru hat ama tercih edilmemesinin en büyük nedeni yavaşlıkları.

En çok üzüldüğüm Eskihisar - Topçular. 1-2 yıla akibeti belli olur. İnadına kullanıyorum. Köprü tek kalır ise bakıcam duruma eğer yollar kötü değil ise körfezi dönerim bundan sonra artık.

=)
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Mart 21, 2019, 12:36:25
Geçmiş zaman, hala Yugoslavya var. İtalya'dan otomobille gezerek Türkiye'ye geleceğiz, şinmdiki Hırvatistan da gündemimizde. Sahilden kıvrıla kıvrıla ilerleyen bir yol var, onun üzerindeyiz, daracık yolda sürekli arabası ile yelkenli yatını romörk ile çekenleri geçmeye çalışıyoruz, yahu bu kadar çok tekne karadan nakledilir mi? Sonunda ışık yandı. Sürekli bir kaç tane aynı aracı solluyoruz. Biz Türk olduğumuz için arabanın yoldan başka bir şekilde gittiğini hayal bile edemiyoruz. Adamlar yol üstündeki körfezleri, zırt pırt kalkan araba vapurları ile geçiyorlar ve sürekli önümüze çıkıyorlar.

Sanırım denizcilik işini önce aklımızda çözmeliyiz.
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Anil Yılmaz - Mart 21, 2019, 13:11:47
Evet, alemde olsa denizleri vizir vizir kullanir yolcu ve yuk tasimada.. Sevastopol 300 bin nufuslu ufacik yer, sehrin bir ucundan bir ucuna dolmus gibi deniz otobusu calisiyor.. Bizim Berdyansk da yaz aylarinda sehir merkezinden plaja deniz araci var, neredeyse Istanbul feribotlari buyuklugunde... General Kurguntsev ;

(https://cfts.org.ua/imglib/_newimage/news/97929/1068.jpg)

Yani Kumbag-Tekirdag trafik koymus gibi..

Adamlarda olsa burundan buruna atlarlardi illa ki.. Bizde bilmiyorum Cesme - Kusadasi yada Didim - Yalikavak filan var mi..
Marmara daki trafigi biliyorum.. Ada/bogaz/korfez atlamalarini cikartarak, beri tarafin ortasindan karsi tarafin ortasina seklinde degerlendirmistim..  Alemde olsa sadece Erdek/Bandirma degil, Bursa nin arka bahcesi Gemlik/Mudanya ya illa koyarlardi bir hat.. Halkta talep olsa cozulur diger olumsuzluklar hem fikir oldugumuz gibi..

Butun Ege sahillerimizde ikisi pek aktif olmayan 4 limanimiz var.. Romanya nin sadece Danube nehri icerisinde (Galatz, Braila, Tulcea) 3 limani var.. Yani eger baska bir yerlesiminde minik bir rihtim yoksa, benim bildigim en az 3 var.. Ukrayna nin da 3 tane (Reni - Izmail - Kiliya)
Bizde bogazi biraz hafifletme adina Karasu yu acmak yeni geldi akillara.. Trakya nin kuzeyine de bir liman olabilirdi.. Neyse, bence Yunan degil, Romenle Ukraynaliyla bile kiyasimiz olamaz bizim..
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Tamer Danki - Mart 21, 2019, 20:23:44
Ben paşabahçede doğdum. Boğazda güzel bir balıkçı köyü idi. Balıkçı çocuğuyuz çocukluğumuz sahilde ve çekek yerlerinde geçti. O zamanla bu küçük balıkçı köyünde dahi iki iskele vardı.
Birisi şehir hatları yolcu vapuru diğeri ise arabalı vapur iskelesi. İkiside faal çalışırdı arabalı vapur iskelesinden cam fabrikasına ve tekel içki fabrikasına kamyonlar gelip giderdi.
Tekel içki fabrikasının kendine ait birçok çektirmesi vardı ve çok aktif çalışırlardı, Beykoz denizcilik meslek lisesinin kendine ait bir mini limanı vardı ( şimdi belediye otoparkı oldu )
Okulun " AVLAR " isminde bir eğitim teknesi vardı.  " ağbim 1976-1982 yıllarında okulda teknisyendi ve bu teknenin kaptanı idi "    Şimdi tekne okulun bahçesinde çürüyor malesef.
Beykoz-Yeniköy dolmuş motorlarının biri gelir biri giderdi,şimdi ise günde birkaç seferlik yolcusu kaldı. Gecenin bir yarısında hastası olan veya çok acil işi olan gelip babamı çağırırdı karşıya geçmek için.  Demem oki bu küçücük köy dahi denizi aktif ve verimli kullanırdı.
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Serhan Yardımcı - Mart 21, 2019, 21:07:24
Anil Bey,

Romanya ile alakali olarak: Bir onceki Cumhurbaskanlari Uzak Yol Kaptaniydi, 2 donem hizmet verdi, oncesinde yine uzun sure basbakandi. Kaptanligi triskadan almis filanda degil, birfiil deniz hizmeti var. Herdaim Parlamentoda en az 10/12 Denizcilik Akedemisi mezunu Senator / MV mevcut... Pekcok belediye baskani deniz kokenli... Kamu veya ozel sektorde olsun,  ciddi pozisyonlarda gorev alan, Kadin/erkek bir cok deniz kokenli idareci var... Kiyilarinin elverissizligi nedeni ile yatcilik gelisemiyor, o ayri bir konu, ancak sahip oldugu kaynaklarina nazaran, bence ciddi denizci bir millet... Bizdeki "madenciye ve denizciye kiz verilmez" mantiginin tersine, denizciye saygi duymak var burda...
15 Agustos, Denizcilik bayramlari ve nasil cosku ile kutlandigini gorseniz eminim sasarsiniz. Bu arada Tuna ustunde saydiginiz limanlara, en az 10 tane dahada ben ekleyebilirim :)

Selamlar,
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Anil Yılmaz - Mart 21, 2019, 21:39:24
Hayır şaşırmam, "Romenle kıyasımız olmaz" derken, yani Romen bizden çok daha denizcidir anlamında diyorum ben de orada  :)

Bu arada Danube limanlarını merak ettim.. daha içerilerde sığ limanlar dışında (tabi turistik hariç) başka hangi limanı var yük gemilerinin girebileceği gibi ? Barge ların filan harici..

En sığ draftlı (2.8 metre) Cheskiy tipler vardı.. 2000 tona kadar taşırdı.. Bulgaristan Ruse ye kadar gideni gördüm de, o gemiler tarih sahnesinden çekilince ekstra bir limana hareket görmedik yıllardır..
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Mahir B. Aşut - Mart 21, 2019, 21:57:09
Sanırım geçen seneydi, Edremit Körfezinde Altınoluk ve Cunda (Ayvalık) arasına deniz taksi tarzı bir tekne konmuştu, belirli gidiş dönüş saatleri vardı, bir saatten kısa sürede seyir yapıyordu, fiyatı da çok makul olmasına rağmen talep görmedi, kaldırdılar... Esas mesele deniz ulaşımına yeterli talep olmaması... Bizim milletin denizle derdi var...
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Serhan Yardımcı - Mart 21, 2019, 22:38:31
Yok, zaten sizi desteklemek amacli belirttim bende Anil Bey,

Odessa, Yuzhny ve Nikolaev'e zamaninda gemiyle gelmisligim vardir, Ukrayna'ninda denizcilikteki seviyeside gayet net bence...

Aslinda bu yaz, soyle tekneyle Odessa'dan giris yapip ardindan tam karsisindaki marinada kalmayi hayal ediyorumda, gerci pek oyle kolay olmuyor o isler...

Barge harici derseniz, geriye Medgidia, Basarabi, Murfatlar, Poarta Alba etc kalir ama oralarda kanal uzerinde ve agirlikli barge'a dondu isleri...
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Mart 22, 2019, 08:13:07
Bostancı'dan Bakırköy'e deniz otobüsü ile geçenlerin tamamına yakını hava lodossa, alttan vuran dalgaların sesi ile korkarlar, Lodos biraz kuvvetli ise biraz sallandığında çoğunluğu deniz tutar, biz karadan gitmeye alışmışız, iyi ki Marmaray ve Haydarpaşa'dan yeraltı (sualtı) geçidi var. 
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Anil Yılmaz - Mart 22, 2019, 11:14:48
Serhan Bey, Basarabi ile Murfatlar ayni yer degil miydi ? Bir de Murfatlar ve Medgidia (Sea Horse Abdulkadir Kaptanin -belki tanirsiniz- hurda yuklemeleriyle meshur ettigi yerleri  :) ) Kostencenin arkasi ve girisi Kostenceden diye ben Danube dan saymamistim.. Bir kol sonradan baglaniyor ama sagi solu beton, yani kanalettir diye tahmin ediyordum oralari.. Oralar bildigim kadariyla (derinlestirme calismasi olmadiysa) sig draftli.. Egeyle kiyas ederken liman bazinda dusunmustum de, yoksa normal gemi disinda sig draft, turistik, ozel, diye dusunulunce Ege de de cok iskele sayilir.. Neyse mutabik kaldik :)

Ukraynalilar Romanya - Bulgaristan uzerinden Antalya ya evlerine yada tatile bol bol iniyorlar arabalariyla.. Adam defaatle soruyor bana "Tekirdag - Mudanya yok mu ? " sonralari "Tekirdag - Mudanya acilmadi mi ?" daha sonralari "Tekirdag - Mudanya hala acilmadi mi ?"
Bursa dan Kutahya - Afyon yoluna baglanacaklar ya, kafalarinda deniz alternatifi hep var.. Bir de Istanbul cok ürkütüyor onlari, "girip cikana kadar 5 saat kaybediyoruz" diyorlar.. Denizden baglanabilsem uyur dinlerinim, yada maillerime bakarim, is yaparim diye dusunuyolar..

Vize rejimi varken de Romanya-Bulgaristan i gorme niyeti olmayan Chernomorsk (ex ilichevsk) den Haydarpasa ya iniveriyordu Ukrferry ile (http://www.ukrferry.com/eng)

Ukrferry (Dabkovic diye bilinir) i ben de kullandim.. Bir de Turklerin isletmesinde Chernomorsk - Zonguldak vardi..
- Haydarpasa daha pahali liman olmasina ragmen, Ukkrfery arac basina 275 dolar iken Zonguldak 600 dolar idi..
- Ukrferry zaman ve saatlere rivayet ederken, digeri "gelin, gecikirsek otelde kalarak beklersiniz" tarzindaydi..
- Ukrferry iki uca acentalik kurmustu.. Bizimkisi Ukrayna ayaginda sub acenta kullaniyor, o acenta isletmeci zaman mi kaybetmis, itibar mi kaybetmis hic umursamiyor ve kendini pek slkmadan isleri yapiyordu.. ciddi gecikmeler olusmaktaydi..
- Ukrferry 2-3 adam fazladan calistiriyor, koordineli gidiyordu.. biri check-in yapiyorsa otekisi gumruk islemlerine kosturuyor, bir digeri guvenlik kontrolu icin tek tek insanlarin basinda durarak yonlendiriyordu.. Bizimkiler tek adam idareye calisiyor, yogunluk ve sorulara cevaptan ilerleme cok yavas kaydedilirdi..
- Neticede Ukrferry bogaz gectigi halde haftada 3 sefer atarken bizimkiler Zonguldak a iki sefer atabilmekteydi..
- Ukrferry bir defa gittigim halde beni potansiyel musteri saymis ve sirkule listelerine eklemisler.. bilgilendirme mesajlari hep gelir (Bugun Greifswald kalkacakmis mesela, suan Haydarpasa da olmali) gunumuzde artik mail mesaji yada e mail ucretsiz iken bizimkiler reklam yapmiyor, oysaki onlarin da musterisi olmustum..

vs. vs. uzatmayayim.. bizde denizcilik ekseriyetle "mecbur kaldikca" .. iyi ki Rum un mirasina çökmüşüz ki adamlar sehirleri hep deniz kenarina kurmus.. yoksa bize kalsa icerilerde yasayacaktik herhalde.. daha 30 sene evveli, turizm gelene kadar, deniz kenarindaki topraklari degersiz diye kadinlara veriyorlardi zaten ya :D
Başlık: Ynt: Kabotaj bayramı var ama kabotaj yok.
Gönderen: Serhan Yardımcı - Mart 22, 2019, 12:46:18
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Serhan Bey, Basarabi ile Murfatlar ayni yer degil miydi ? Dogrudur:) Kullanilan rihtima gore adi degisiyor:) Bir de Murfatlar ve Medgidia (Sea Horse Abdulkadir Kaptanin -belki tanirsiniz- hurda yuklemeleriyle meshur ettigi yerleri  :) )Tanirim ama bitti gitti o isler artik:) Kostencenin arkasi ve girisi Kostenceden diye ben Danube dan saymamistim.. Bir kol sonradan baglaniyor ama sagi solu beton, yani kanalettir diye tahmin ediyordum oralari..Dogrudur, suni kanal, inanilmaz guzel bir proje. Oralar bildigim kadariyla (derinlestirme calismasi olmadiysa) sig draftli.. Yok aksine kanal boyunca 5,5m min. ama kanal / ekluz chargelari yuksek. Egeyle kiyas ederken liman bazinda dusunmustum de, yoksa normal gemi disinda sig draft, turistik, ozel, diye dusunulunce Ege de de cok iskele sayilir.. Draft Tuna'da problem ama barge'larda bu darftlara uygun upgrade oldu, yeni generasyon barge'lar 8/10K kapasiteli ama asil amacim deniz/nehir yolunun/limanlarin ne kadar etkin kullanilyor olduguna dikkat cekmekti, ki ulkede demir yolu agida ciddi iyi seviyede, competetive... Neyse mutabik kaldik :)

Ukraynalilar Romanya - Bulgaristan uzerinden Antalya ya evlerine yada tatile bol bol iniyorlar arabalariyla.. Adam defaatle soruyor bana "Tekirdag - Mudanya yok mu ? " sonralari "Tekirdag - Mudanya acilmadi mi ?" daha sonralari "Tekirdag - Mudanya hala acilmadi mi ?"
Bursa dan Kutahya - Afyon yoluna baglanacaklar ya, kafalarinda deniz alternatifi hep var.. Bir de Istanbul cok ürkütüyor onlari, "girip cikana kadar 5 saat kaybediyoruz" diyorlar.. Denizden baglanabilsem uyur dinlerinim, yada maillerime bakarim, is yaparim diye dusunuyolar..

Vize rejimi varken de Romanya-Bulgaristan i gorme niyeti olmayan Chernomorsk (ex ilichevsk) den Haydarpasa ya iniveriyordu Ukrferry ile (http://www.ukrferry.com/eng)

Ukrferry (Dabkovic diye bilinir) i ben de kullandim.. Bir de Turklerin isletmesinde Chernomorsk - Zonguldak vardi..
- Haydarpasa daha pahali liman olmasina ragmen, Ukkrfery arac basina 275 dolar iken Zonguldak 600 dolar idi..
- Ukrferry zaman ve saatlere rivayet ederken, digeri "gelin, gecikirsek otelde kalarak beklersiniz" tarzindaydi..
- Ukrferry iki uca acentalik kurmustu.. Bizimkisi Ukrayna ayaginda sub acenta kullaniyor, o acenta isletmeci zaman mi kaybetmis, itibar mi kaybetmis hic umursamiyor ve kendini pek slkmadan isleri yapiyordu.. ciddi gecikmeler olusmaktaydi..
- Ukrferry 2-3 adam fazladan calistiriyor, koordineli gidiyordu.. biri check-in yapiyorsa otekisi gumruk islemlerine kosturuyor, bir digeri guvenlik kontrolu icin tek tek insanlarin basinda durarak yonlendiriyordu.. Bizimkiler tek adam idareye calisiyor, yogunluk ve sorulara cevaptan ilerleme cok yavas kaydedilirdi..
- Neticede Ukrferry bogaz gectigi halde haftada 3 sefer atarken bizimkiler Zonguldak a iki sefer atabilmekteydi..
- Ukrferry bir defa gittigim halde beni potansiyel musteri saymis ve sirkule listelerine eklemisler.. bilgilendirme mesajlari hep gelir (Bugun Greifswald kalkacakmis mesela, suan Haydarpasa da olmali) gunumuzde artik mail mesaji yada e mail ucretsiz iken bizimkiler reklam yapmiyor, oysaki onlarin da musterisi olmustum..

vs. vs. uzatmayayim.. bizde denizcilik ekseriyetle "mecbur kaldikca" .. iyi ki Rum un mirasina çökmüşüz ki adamlar sehirleri hep deniz kenarina kurmus.. yoksa bize kalsa icerilerde yasayacaktik herhalde.. daha 30 sene evveli, turizm gelene kadar, deniz kenarindaki topraklari degersiz diye kadinlara veriyorlardi zaten ya :D


Aynen katiliyorum Anil Bey,

Ayni sekilde, malesef Bati Karadeniz kiyilarinda ( Istanbul/Igneada) yat turizmi icin dahi yillardir bir giris limani yok. Uzun zamandir yetkili merciilerden bu eksikligin bir cozume kavusturulmasini diliyordum.Su siralar, nihayet Igneada girise acildi diye bir duydum aldim, netten biraz arastirdim, tamda emin degilim acikcasi, liman baskanligini arayip bir soracagim bugunlerde. Yani bugune dek Bati Karadeniz, kuzeyden deniz yolu ile gelebilecek ziyaretcilere ( Rusya/Ukrayna/Romanya/Bulgaristan ) kapali idi, dusunebiliyormusunuz :) Bizim Bati Karadeniz diye gecistirdigimiz sahil seridi, su dunyada pek cok ulkenin isteyipte sahip olamadigi bir nimet aslinda, ama neyse, uzun konular bunlar :)

Selamlar,