0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. D.

Ynt: Hırvatistandan Tekne Nasıl Alınır
« Yanıtla #15 : Nisan 23, 2019, 22:55:04 »
   
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Erdal bey uygulamaya kalkmaktan ziyade beyin jimnastiği bu (en azından benim için)...


Bahsettiğiniz madde doğrudan okunuşu itibarı ile öyle ama diğer taraftan Türkiye'de tescile tabi bir hak iktisap edecek yabancı ülke vatandaşlarına TCKN benzeri 99'la başlayan bir YKN veriyorlar ve tckn yazılması gereken her yere onu kullanmak mümkün.. Bu önce sadece ikamet edenlereydi, sonra yabancı öğrencilere, sonra miras falan ile hak iktisabı ve tescil derdi olanlara ve sonunda geçici koruma statüsündekilere de (Suriye-Irak) verildi ve ykn alamayanlar sadece turistler gibi bir durum oluştu.. Gerçek kişiler açısından böyle..


Tüzel kişiler açısından daha da basit; daha önce hisselerinin tamamını yabancı kişiden satın aldığım ithalat konusu tekneye sahip olan Dalavereci şirketim bir ortaklar kurulu kararı alır ve (atıyorum) İzmir şubesi açmaya karar verir... Şube 2.000-TL falan masrafla açılır... Bir sicil numarası edinir, yetkilisi atanır, sirküleri çıkartılır... Sonra o şirket 17.01.2017 tarihinden önce sahip olduğu yabancı bayraklı tekneyi tebliğden yararlanarak bila bedel serbest dolaşıma sokar... Done deal...


..yani tebliğ metnine göre öyle olması gerekiyor... Pek bi mümkün yani...

    Sedat korsan, ikinci paragrafı biraz daha açabilir misiniz?
    Dalaverada daha önce bir şirketiniz var ve bu şirket üzerine kayıtlı 27 ocak 2017 tarihinden önce alınmış bir tekne varsa, zaten sorun yok, Türk bayrağına geçirebiliyorsunuz. Ben yanlış mı anlıyorum?


*

    A. Ç.

Ynt: Hırvatistandan Tekne Nasıl Alınır
« Yanıtla #16 : Nisan 23, 2019, 23:07:08 »
YKN sahiplerinin Türk bayraklı tekne alabilmesi için Türkiye'de ikamet adresi isteniyor.


*

    E. D.

Ynt: Hırvatistandan Tekne Nasıl Alınır
« Yanıtla #17 : Nisan 24, 2019, 13:19:12 »
    Sedat korsan, benim Delaware'de şirketim var. Teknemi satınca şirketi uyuttum. Şimdi yurt dışından bir tekneyi takipteyim ve alırsam Türk bayrağına geçirmeyi şiddetle istiyorum. Yanlış anlamayın, bu nedenle soruyorum, bir yolu varsa cidden öğrenmek istiyorum.


*

    S. K.

Ynt: Hırvatistandan Tekne Nasıl Alınır
« Yanıtla #18 : Nisan 24, 2019, 14:11:26 »
Alıntılar mesaj metnine yüklenemiyor nedense; ben doğrudan cevap vereyim Erdal korsan.. iki önceki mesajınızla son mesajınıza birlikte cevap anlamında...

Öyle olduğunu sanmıyorum. Benim de şu an üzerine kayıtlı teknesi olmayan bir Delaware şirketim var. Şirket 2014 doğumlu ama bir tekne alırsa teknenin şirkete iktisap tarihi (tescil belgelerindeki tarih) 17.01.2017 sonrası olacağı için o tekneyi bedelsiz ithal edemem... Yani o anlamda siz de takip ettiğiniz tekneyi uyuyan şirketinize alsanız onu bedelsiz ithal edemezsiniz...

Benim demek istediğim şu:

Siz yine yurt içi veya dışı piyasadan BL Wilmington ve sahibi de Dalavere LLC'si veya benzeri bayrak ülkelerinden biri olan bir tekne bulup (bu tekne o şirket tarafından 17.01.2017 öncesinde alınmış olmalı muhakkak) tekneyi şirketten şahsınıza veya şirketinize satın almak yerine doğrudan şirketi (tekneyle birlikte tabi) satın alırsanız; o şirket o tekneye 17.01.2017 öncesinden beri malik olduğundan Türk bayrağına geçiş işlemlerini yapabiliyorsunuz tebliğe göre...

Doğrudan uyarlarsak:

Duran Yachting LLC Wilmington Delaware sizin şirketiniz...
4Sale Yachting LLC Isle of Man da satılık teknenin (adı BLUE ve [/size]2013 model bir Jeno 54 olsun sahibi olan şirket...

Duran Yachting şirketi 4Sale Yachting şirketini tüm malvarlığı (tabi teknesi de) ile birlikte satın alır... Bu durumu Man adası ticaret siciline işletir; her tür sicil işlemi internetten 1,69£ 

BLUE teknesi ilk günden beri 4Sale'e aitti, hala 4Sale'e ait; yani ruhsatında owner değişmedi, ownership date de değişmedi (01.07.2014 mesela)... Ama artık 4Sale Yachting LLC'nin tek hissedarı ve yeni sahibi Duran Yachting LLC.. Yetkilisi de Duran Yachting tarafından atanan yönetici, yani siz... One shareholder & One director bir şirket... Yetki belgeleri vs eksiksiz... Şimdi bu 4Sale yachting bir karar alsa ve 4Sale Yachting İzmir şubesini açsa; ticaret sicilde numarası vs'si olan bir şirket olarak tebliğde istenen her şeyi karşılamış olur ve BLUE teknesini getirip izmir liman başkanlığına kaydettirip Türk bayrağı çekebilir...

Benim görüşüm böyle...
« Son Düzenleme: Nisan 24, 2019, 14:14:39 Gönderen: Sedat Kasrat »


*

    E. D.

Ynt: Hırvatistandan Tekne Nasıl Alınır
« Yanıtla #19 : Nisan 24, 2019, 14:52:02 »
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alıntılar mesaj metnine yüklenemiyor nedense; ben doğrudan cevap vereyim Erdal korsan.. iki önceki mesajınızla son mesajınıza birlikte cevap anlamında...

Öyle olduğunu sanmıyorum. Benim de şu an üzerine kayıtlı teknesi olmayan bir Delaware şirketim var. Şirket 2014 doğumlu ama bir tekne alırsa teknenin şirkete iktisap tarihi (tescil belgelerindeki tarih) 17.01.2017 sonrası olacağı için o tekneyi bedelsiz ithal edemem... Yani o anlamda siz de takip ettiğiniz tekneyi uyuyan şirketinize alsanız onu bedelsiz ithal edemezsiniz...

Benim demek istediğim şu:

Siz yine yurt içi veya dışı piyasadan BL Wilmington ve sahibi de Dalavere LLC'si veya benzeri bayrak ülkelerinden biri olan bir tekne bulup (bu tekne o şirket tarafından 17.01.2017 öncesinde alınmış olmalı muhakkak) tekneyi şirketten şahsınıza veya şirketinize satın almak yerine doğrudan şirketi (tekneyle birlikte tabi) satın alırsanız; o şirket o tekneye 17.01.2017 öncesinden beri malik olduğundan Türk bayrağına geçiş işlemlerini yapabiliyorsunuz tebliğe göre...

Doğrudan uyarlarsak:

Duran Yachting LLC Wilmington Delaware sizin şirketiniz...
4Sale Yachting LLC Isle of Man da satılık teknenin (adı BLUE ve [/size]2013 model bir Jeno 54 olsun sahibi olan şirket...

Duran Yachting şirketi 4Sale Yachting şirketini tüm malvarlığı (tabi teknesi de) ile birlikte satın alır... Bu durumu Man adası ticaret siciline işletir; her tür sicil işlemi internetten 1,69£ 

BLUE teknesi ilk günden beri 4Sale'e aitti, hala 4Sale'e ait; yani ruhsatında owner değişmedi, ownership date de değişmedi (01.07.2014 mesela)... Ama artık 4Sale Yachting LLC'nin tek hissedarı ve yeni sahibi Duran Yachting LLC.. Yetkilisi de Duran Yachting tarafından atanan yönetici, yani siz... One shareholder & One director bir şirket... Yetki belgeleri vs eksiksiz... Şimdi bu 4Sale yachting bir karar alsa ve 4Sale Yachting İzmir şubesini açsa; ticaret sicilde numarası vs'si olan bir şirket olarak tebliğde istenen her şeyi karşılamış olur ve BLUE teknesini getirip izmir liman başkanlığına kaydettirip Türk bayrağı çekebilir...

Benim görüşüm böyle...
 
      Açıklama için teşekkür ederim.
     Öncelikle; eğer 27 ocak 2017 tarihinden önce iktisap edilmiş tekne kaydı olan bir şirketi satın alıyor ve şirketin satın alınma tarihine bakılmadan, şirketin sahip olduğu teknenin satın alınma tarihine göre, işlem yapılabiliyorsa, bu dediğiniz doğrudur.
Bu durumda  ise İzmir'de şube açmanıza gerek kalmaz zaten tebliğe göre Türk bayrağına geçebilirsiniz.
     Bu konuyu bir araştırmak lazım. Belki hukukçu korsanlar bir görüş bildirebilir.

*

    S. K.

Ynt: Hırvatistandan Tekne Nasıl Alınır
« Yanıtla #20 : Nisan 24, 2019, 15:04:24 »
Alıntı
Bu durumda  ise İzmir'de şube açmanıza gerek kalmaz zaten tebliğe göre Türk bayrağına geçebilirsiniz.
[/font]

Onu şey için yazdım; tebliğde tüzel kişi için sicil tasdiknamesi ve imza sirküleri diyor ya... Normalde sicil tasdiknamesinin Delaware versiyonu var; imza sirküleri ise tipik power of attorney zaten.. Ama yine de "memurin muhalefet görevi" bunu Türk sicili ve Türk sirküleri şeklinde okumayı gerekli kıldığından; "yabancı şirket olmaz" derlerse 2 bin lira harcayıp gerektiğinde onu da çıkartırsınız anlamında...
*

    M. T.

Ynt: Hırvatistandan Tekne Nasıl Alınır
« Yanıtla #21 : Nisan 25, 2019, 09:37:41 »
Ozgur korsan,

1.5 ay evvel Hirvatistan’a hem gezmek icin hem de teknelere bakmaya gittim. Dubrovnikten Sukosan a kadar cikip yaklasik 25-30 tekne gezdim.

Butun brokerlar bana bugun git sezon sonu gel dediler. Su an gecen sezon satilmayan butun tekneleri sezona hazirlayip charter a vermeye basladilar.

Gezdigim teknelerde 10 yasindan buyuk olanlar iyi durumda degildiler. 5-6 yasa kadar olanlar daha derli toplu geldiler benim gozume. Istedigim boylardaki o tekneler de 100-120k EUR civari.. oyle olunca 1 boy kucuk alayim sifir alayim diyorum , zor bir karar.

Brokerlar fiyatlari tek agizdan anlasmiscasina ayarlamislar. 1-2 model yili icinde ayni model teknenin fiyati 3 asagi 5 yukari ayni.

Beneteau, Jeanneau , Bavaria, Elan ve Hanse’nin hemen hemen her modeli var.

Brokerlar yerine direkt charter firmalarindan alabilme ihtimali olabilir, bu da 3-4k EUR avantaj saglayabilir. Emin degilim. Cogu broker da zaten ayni tekneleri satmaya calisiyorlar. Ayni tekneye 58K ve 63K fiyat verdiler.

Tecrubesi ve bilgisi olan varsa paylasmasini rica ederim.

Bir broker ile uzun sohbetimiz oldu.. survey sonrasi anlasilan rakam uzerinden tekrar bir fiyat indiriminin soz konusu olmayacagini soylediler. Mesela asking price 60k EUR, siz 55K teklif ettiniz, kabul ettiler. Tekneyi survey yaptirdiniz ve bazi tamirler , degismesi gereken parcalar cikti.. bu rakamin altina tekrar pazarlik yapmayiz diyorlar.

Teknenin her aksaminin calisir bir sekilde verilecegini taahhut ediyolar ama omrunun sonuna gelmis ya da korozyona ugramis bir parcayi wear / tear olarak degerlendiriyolar.

Amerika’da saticiya yaptiginiz offer kabul edildikten sonra, eger surveyor tekne uzerinde tamir edilmesi gereken bir hasar, degismesi gereken parca ve donanimlari bulunca bu rakam uzerinden 2. bir offer veriliyor, cogu zaman da satici bunu kabul ederek ya da ona yakin bir counter offer vererek satis gerceklesiyor.
*

    S. K.

Ynt: Hırvatistandan Tekne Nasıl Alınır
« Yanıtla #22 : Nisan 25, 2019, 12:53:31 »
Ne saçma...


Teknede atıyorum 615 tane hareketli veya sabit çalışan parça olsun, bunların tamamının iş görecek şekilde çalıştığını taahhüt ediyor ve buna göre fiyat talep ediyorsun ama parçaların 15 tanesinin ölü 25 tanesinin de pek yakında öleceği ortaya çıktığında bunun fiyata etkisi olmasını kabul etmiyorsun... Bu sadece alıcı aleyhine birşey de değil... Öyle bir durumda potansiyel alıcı da kendisi gözle kontrol ettikten sonra n'olur n'olmaz diye kafasındaki fiyatın %10 altını teklif eder; olur da kabul edersen belki saat gibi çalışan kayığı gereğinden ucuza satmış olursun...
*

    A. Ç.

Ynt: Hırvatistandan Tekne Nasıl Alınır
« Yanıtla #23 : Nisan 25, 2019, 23:23:53 »
ABD bayrağı devrinde Hırvatistan'a sörvey ve transfer için bir çok kez gittim. Sezon geldiğinde tekneler satılmamışsa tekrar kiralamaya koyuyorlar yani 1 Ocak tarihinde hatta daha önce kiralamalar başlıyor. Bu mevsimde satılık charter tekneleri ise genellikle kiraya verilemeyecek kadar kötü durumda oluyor. Bir hafta bile dayanmayacağına inanılan bir tekneyi satın alıp en az 2-3 hafta sürecek bir transferle Türkiye'ye getirmek en azından benim için düşünülemez. Ağustos-Eylül sonu gitmek en doğrusu gibi görünüyor. Beş yıl tüm kiralama firmalarının teknelere biçtiği ömürdür. Bu süre sonunda satarlar ve boşuna da satmazlar, gerçekten teknelerde sorunlar çıkmaya başlar. Bu sorunların bir kısmı öngörülebilir olsa da bir kısmını sörvey sonucunda bile kesin öngöremezsiniz. Bir transfer sırasında 5 yılını doldurmuş bir teknenin sağlam görünen ana yelkenini azami 18 knot havada yırttığımı hatırlıyorum.
*

    M. T.

Ynt: Hırvatistandan Tekne Nasıl Alınır
« Yanıtla #24 : Nisan 26, 2019, 11:12:52 »
Sedat korsan,

Kisitli zamanda cok tekne gezdigim icin bir tekne de 15-20 dk dan fazla zaman harcamadim. Bazi teknelerin seacocklari korozyona ugramisti, bunu ornek vererek... korozyona ugramis ve degistirmek isteyecegim bir parcayi fiyattan dusmek isterim dedigimde survey sonrasi tekrar pazarlik olmaz diye cevapladilar.

Herkes mi oyle ya da benim konustugum broker mi oyle bilemiyorum. Ama samimi olduklarini dusunuyorum.

Bir de hirvatistandaki saticilar biraz tok, genelde tekneleri karayiplerdeki 2nd tier charter companylere , Avustralyalilar / Yeni Zellandalilar aliyormus. Oralarda tekneler daha pahali oldugu icin biraz tok saticilar.

Bir ara tekrar gidip brokersiz direkt charter companylerle konusacagim. Charter companylerle pazarlik daha rahat olsa gerek, tekne zaten parasini cikarmis, yeni model ismarlamislar geliyor ya da gelmis.. mutlaka satmak isterler.

Bu arada cogu yerde butun yeni modellerden gordum, Jeanneau 440, 490, Beneteau 46.1 , sifir tekneler daha ambalajlari uzerinde sezonu bekliyorlardi.


*

    M. T.

Ynt: Hırvatistandan Tekne Nasıl Alınır
« Yanıtla #25 : Nisan 26, 2019, 11:15:31 »
Bir de Hirvatistan cok dinamik bir charter marketi, butun firmalar rekabet icinde ve surekli yeni modelleri filolarina ekliyorlar. Tekne en cok parayi ilk 3 sezon da kazanirmis diye de bir bilgi verdi charter company sahibi... 5-6 sezondan sonra satmayi deniyolar, satamayinca dusuk fiyattan devam.
*

    M. T.

Ynt: Hırvatistandan Tekne Nasıl Alınır
« Yanıtla #26 : Mayıs 05, 2019, 12:12:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alıntılar mesaj metnine yüklenemiyor nedense; ben doğrudan cevap vereyim Erdal korsan.. iki önceki mesajınızla son mesajınıza birlikte cevap anlamında...

Öyle olduğunu sanmıyorum. Benim de şu an üzerine kayıtlı teknesi olmayan bir Delaware şirketim var. Şirket 2014 doğumlu ama bir tekne alırsa teknenin şirkete iktisap tarihi (tescil belgelerindeki tarih) 17.01.2017 sonrası olacağı için o tekneyi bedelsiz ithal edemem... Yani o anlamda siz de takip ettiğiniz tekneyi uyuyan şirketinize alsanız onu bedelsiz ithal edemezsiniz...

Benim demek istediğim şu:

Siz yine yurt içi veya dışı piyasadan BL Wilmington ve sahibi de Dalavere LLC'si veya benzeri bayrak ülkelerinden biri olan bir tekne bulup (bu tekne o şirket tarafından 17.01.2017 öncesinde alınmış olmalı muhakkak) tekneyi şirketten şahsınıza veya şirketinize satın almak yerine doğrudan şirketi (tekneyle birlikte tabi) satın alırsanız; o şirket o tekneye 17.01.2017 öncesinden beri malik olduğundan Türk bayrağına geçiş işlemlerini yapabiliyorsunuz tebliğe göre...

Doğrudan uyarlarsak:

Duran Yachting LLC Wilmington Delaware sizin şirketiniz...
4Sale Yachting LLC Isle of Man da satılık teknenin (adı BLUE ve [/size]2013 model bir Jeno 54 olsun sahibi olan şirket...

Duran Yachting şirketi 4Sale Yachting şirketini tüm malvarlığı (tabi teknesi de) ile birlikte satın alır... Bu durumu Man adası ticaret siciline işletir; her tür sicil işlemi internetten 1,69£ 

BLUE teknesi ilk günden beri 4Sale'e aitti, hala 4Sale'e ait; yani ruhsatında owner değişmedi, ownership date de değişmedi (01.07.2014 mesela)... Ama artık 4Sale Yachting LLC'nin tek hissedarı ve yeni sahibi Duran Yachting LLC.. Yetkilisi de Duran Yachting tarafından atanan yönetici, yani siz... One shareholder & One director bir şirket... Yetki belgeleri vs eksiksiz... Şimdi bu 4Sale yachting bir karar alsa ve 4Sale Yachting İzmir şubesini açsa; ticaret sicilde numarası vs'si olan bir şirket olarak tebliğde istenen her şeyi karşılamış olur ve BLUE teknesini getirip izmir liman başkanlığına kaydettirip Türk bayrağı çekebilir...

Benim görüşüm böyle...

Teknenin 17.01.2017 den once satin alindigi hangi belge ile gosteriliyor / ispat ediliyor ? Bill Of Sale ? Eger oyleyse ve Delaware’deki sirket tekneyi o tarihten once aldiysa...

Herhangi bir turk vatandasi ya da turkiyede ikamet eden yabanci bu sirketi satin aldigi zaman, eski bill of sale i gostererek turk bayragina gecirebiliyor olmasi lazim. Tekneyi satin alan eski sirket, tarih de eski... sadece sirketin sahibi yeni.

Bu asamada bu kisiye siz bu sirketi ne zaman kurdunuz ya da aldiniz diye soruyorlar mi?

Forum’da bir cok kisi Delaware kayitli teknelerini turk bayragina gecirdiler sanirim. Bu asamayi birileri aydinlatabilir mi?
*

    D. H.

Ynt: Hırvatistandan Tekne Nasıl Alınır
« Yanıtla #27 : Kasım 15, 2020, 23:16:49 »
Merhabalar aranızda yeniyim forumdaki hırvatistandan gelen teknelerin yazışmalarını prosedürleri okudum mutlakada gözden kaçırdığım olmuştur benimde merak ettiğim, aradığım motor yatı uygun fiyata hırvatistanda buldum acaba motor yat getiren oldu mu prosedür nedir transfer nasıl yapılır vs ? bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.