0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Erdal bey uygulamaya kalkmaktan ziyade beyin jimnastiği bu (en azından benim için)... Bahsettiğiniz madde doğrudan okunuşu itibarı ile öyle ama diğer taraftan Türkiye'de tescile tabi bir hak iktisap edecek yabancı ülke vatandaşlarına TCKN benzeri 99'la başlayan bir YKN veriyorlar ve tckn yazılması gereken her yere onu kullanmak mümkün.. Bu önce sadece ikamet edenlereydi, sonra yabancı öğrencilere, sonra miras falan ile hak iktisabı ve tescil derdi olanlara ve sonunda geçici koruma statüsündekilere de (Suriye-Irak) verildi ve ykn alamayanlar sadece turistler gibi bir durum oluştu.. Gerçek kişiler açısından böyle..Tüzel kişiler açısından daha da basit; daha önce hisselerinin tamamını yabancı kişiden satın aldığım ithalat konusu tekneye sahip olan Dalavereci şirketim bir ortaklar kurulu kararı alır ve (atıyorum) İzmir şubesi açmaya karar verir... Şube 2.000-TL falan masrafla açılır... Bir sicil numarası edinir, yetkilisi atanır, sirküleri çıkartılır... Sonra o şirket 17.01.2017 tarihinden önce sahip olduğu yabancı bayraklı tekneyi tebliğden yararlanarak bila bedel serbest dolaşıma sokar... Done deal... ..yani tebliğ metnine göre öyle olması gerekiyor... Pek bi mümkün yani...
Alıntılar mesaj metnine yüklenemiyor nedense; ben doğrudan cevap vereyim Erdal korsan.. iki önceki mesajınızla son mesajınıza birlikte cevap anlamında... Öyle olduğunu sanmıyorum. Benim de şu an üzerine kayıtlı teknesi olmayan bir Delaware şirketim var. Şirket 2014 doğumlu ama bir tekne alırsa teknenin şirkete iktisap tarihi (tescil belgelerindeki tarih) 17.01.2017 sonrası olacağı için o tekneyi bedelsiz ithal edemem... Yani o anlamda siz de takip ettiğiniz tekneyi uyuyan şirketinize alsanız onu bedelsiz ithal edemezsiniz...Benim demek istediğim şu:Siz yine yurt içi veya dışı piyasadan BL Wilmington ve sahibi de Dalavere LLC'si veya benzeri bayrak ülkelerinden biri olan bir tekne bulup (bu tekne o şirket tarafından 17.01.2017 öncesinde alınmış olmalı muhakkak) tekneyi şirketten şahsınıza veya şirketinize satın almak yerine doğrudan şirketi (tekneyle birlikte tabi) satın alırsanız; o şirket o tekneye 17.01.2017 öncesinden beri malik olduğundan Türk bayrağına geçiş işlemlerini yapabiliyorsunuz tebliğe göre... Doğrudan uyarlarsak:Duran Yachting LLC Wilmington Delaware sizin şirketiniz...4Sale Yachting LLC Isle of Man da satılık teknenin (adı BLUE ve [/size]2013 model bir Jeno 54 olsun sahibi olan şirket...Duran Yachting şirketi 4Sale Yachting şirketini tüm malvarlığı (tabi teknesi de) ile birlikte satın alır... Bu durumu Man adası ticaret siciline işletir; her tür sicil işlemi internetten 1,69£ BLUE teknesi ilk günden beri 4Sale'e aitti, hala 4Sale'e ait; yani ruhsatında owner değişmedi, ownership date de değişmedi (01.07.2014 mesela)... Ama artık 4Sale Yachting LLC'nin tek hissedarı ve yeni sahibi Duran Yachting LLC.. Yetkilisi de Duran Yachting tarafından atanan yönetici, yani siz... One shareholder & One director bir şirket... Yetki belgeleri vs eksiksiz... Şimdi bu 4Sale yachting bir karar alsa ve 4Sale Yachting İzmir şubesini açsa; ticaret sicilde numarası vs'si olan bir şirket olarak tebliğde istenen her şeyi karşılamış olur ve BLUE teknesini getirip izmir liman başkanlığına kaydettirip Türk bayrağı çekebilir...Benim görüşüm böyle...
Bu durumda ise İzmir'de şube açmanıza gerek kalmaz zaten tebliğe göre Türk bayrağına geçebilirsiniz.