0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Yeni veya en çok 5 yaşında 50 ft civarı yelkenli arayışındayım. İkinci el ilanlarda gördüğüm bazı teknelerde olmasını istediğim bazı donanımlar eksik ( klima, kalorifer, elektrikli vinç, baş&kıç pervane).

Bu donanımları olmayan tekne alıp, bunları sonradan ilave etmek sizce hem maliyet hem de teknik olarak mantıklı olur mu?
*

    Çevrimdışı Emre Odabaşı

  • * Gezgin Korsan
  • 434
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Yel, Ece marina
İçinde hazır donatılmış bir tekneyi almanızda fayda var. Tabii bu donanımların doğru takılmış  bakımlı olması kaydıyla. Sonradan donatacaksanız aşağıdaki fatura ile karşılaşabilirsiniz. Fiyatları yuvarlak rakamlar olarak yazdım.

Webasto 1500 euro
Aircondition 4000-10000 euro (tek veya her odaya ayrı konursa fiyat değişir)
Airconditionu sahil elektriğine bağlı olmadığınızda çalıştırmak için jeneratör 10000 euro
Baş pervane (işçilik ve karya alma dahil) 10000 euro
Kıç pervane de en az baş pervane kadar  10000 euro
Elektrikli vinçler 50 feet tekne için tanesi 4000 euro (dönüşüm kiti ile manuel vinci çevirirseniz fiyat yarıya düşebilir)

Bu donanımlar tekne üzerinde mevcut ise yarı fiyatına mal olacaktır.
« Son Düzenleme: Haziran 01, 2019, 15:46:38 Gönderen: Emre Odabaşı »
*

    Çevrimdışı Mustafa Bektaş

  • * Gezgin Korsan
  • 33
    • Yaşadığı Şehir
  • Karaca
    • Tekne Adı
  • Nazlı4
Olur .bence.
*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.348
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Hani, iki ucu B(uzlu) değnek derler ya konu aynen o. Deniz işinde ya "bunu da yapayım, bu kadar harcadık madem bunu da yapalım" deyip dipsiz kuyuya ateş ederiniz, ya da sahibi bunu yapmış der %50 den fazlasını tamir  yada revize edersiniz.

Kısacası Moral bozmak gibi olmasın ama 19 senelik deniz tecrübemle "DOĞRUSU YOK BU İŞİN"  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

tecrübe ile sabit ikisi de aşağı yukarı aynı miktara çıkıyor. Emek ve düşünce, mesai olarak. Para neden kazanılır? Önce 1. derece sevdiklerimizi güvence altına alıp sonra huzuru yaşamak için. Kefenin cebi yok ki Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yap içinden geleni, ne zaman ölces belli diil ki  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Maşallah - Setur Yalova Marina D 05

*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.246
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Bazı donanımları sonradan koymak imkansıza yakındır. Stern thruster gibi... Yapı itibariyle tekneyi sonradan stern için deldirmek pek imkanlı gözükmüyor...
Bazılarını sonradan koymak risklidir. Bow thruster gibi. Niye derseniz adam o koca tüneli delerken bir yanlış yapsa al başına belayı...
Bazılarını ise sonradan koymak zordur. Klima veya ısıtma gibi. Niye derseniz orijinalinde bazı borular öyle yerlerden geçirilir ki, sonradan üzerine mobilya vs. geldiginden siz o boruyu artık oradan geçiremeyebilirsiniz... Mecburen bazı çıkışlar eksik kalabilir...
S/Y TAJ, Martı Marinada, yazı bekliyor...
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 449
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bazı donanımları sonradan koymak imkansıza yakındır. Stern thruster gibi... Yapı itibariyle tekneyi sonradan stern için deldirmek pek imkanlı gözükmüyor...
Bazılarını sonradan koymak risklidir. Bow thruster gibi. Niye derseniz adam o koca tüneli delerken bir yanlış yapsa al başına belayı...
Bazılarını ise sonradan koymak zordur. Klima veya ısıtma gibi. Niye derseniz orijinalinde bazı borular öyle yerlerden geçirilir ki, sonradan üzerine mobilya vs. geldiginden siz o boruyu artık oradan geçiremeyebilirsiniz... Mecburen bazı çıkışlar eksik kalabilir...
Tunç kaptan filmin sonunu baştan söylemiş zaten.  Daha da yazmaya gerek yok aslında., Macera aramak olur bir baspervane taktırmak mesela.

Eşek semeriyle gider, donanımlı eşek veya tekne satın almak her zaman alıcının avantajınadir. Eğer semer hurda değil ise tabi ki . İyi Pazarlar.
« Son Düzenleme: Haziran 02, 2019, 09:40:41 Gönderen: Ömer Öge »
*
Tunç Korsan'ın yazdıkları doğru.

Ben bir teknenin orjinal fabrika çıkış halinin çok gerekli değilse kurcalanmaması taraftarıyım.

Hem teknenin orjinalitesi gidiyor hem de sonradan takılan sistemlerin problem çıkarma ihtimali yüksek.
*
Yapilmisini alin derim.

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.572
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Sonradan takilmasi pek mumkun olanlari siralayalim,belki ise yarar

Elk vinc
Elk wc
Elk furler
Remote irgat
Self tacking
Webasto
Cam mak
Deep freeze
Radar ais tv
...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.438
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Olmazsa olmazlarınızı belirleyip -mümkünse kısa bir liste olsun ki seçenekleriniz artsın- onlara sahip bir tekne alırsanız sorun kalmaz. Diğer arkadaşların da yazdığı gibi bazı donanımı sonradan koymak sorun yaratabilir veya çok masraflı olabilir... Ben bunu ilk teknemde pahalı yoldan öğrendim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*

    Çevrimdışı Sedat Kasrat

  • * Gezgin Korsan
  • 160
    • Yaşadığı Şehir
  • BURSA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİNCAP; İZMİR(MUDANYA)
Bu arada şöyle bir ikilem de var... Sonradan eklenen donanımın


a- montajı zor ve masraflı olması
b- montaj sırasında başka şeylere zarar verme ve/veya tam verimli çalışmaması


riskinden bahsedilmiş - ki doğrudur...


Ancak diyelim bu mantık sizi fazladan 3-5 daha verip galerici tabiriyle gırtlak dolu bir kayık almaya yöneltti... Aldığınız kayıktaki tüm aksesuarın ilk siparişte var olduğunu ve sonradan takılmadığını nereden bileceksiniz? 2 yıl önce Sense olması lazım bir sıfır teknenin ithalat beyannamesini ve faturasını görmüştüm; bot ve botun motoru dışında aksesuarlarla ilgili hiçbir detay yoktu faturada... Gövde numarasından o kayığın hangi orijinal aksesuarlarla üretildiğini tespit etmenin bir yolu yoksa - ki olduğunu sanmıyorum, en azından GDP kapsamında her isteyene vermezler- o durumda 2.el dolu tekne almakla aksesuarların sonradan takılmasının getirdiği risklerden kurtuluyor olmuyorsunuz...
219 no'lu meşazın müellifi...
*

    Çevrimdışı Özcan Togay

  • * Gezgin Korsan
  • 694
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Tekne Adı
  • S/Y OgiMel , Ayvalık
Sonradan yapılacak her iş özelinde bir yada bir kaç ustaya ihtiyaciniz olacak, bunu da riskler arasina yazmak lazim
*

    Çevrimdışı Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.572
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada şöyle bir ikilem de var... Sonradan eklenen donanımın


a- montajı zor ve masraflı olması
b- montaj sırasında başka şeylere zarar verme ve/veya tam verimli çalışmaması


riskinden bahsedilmiş - ki doğrudur...


Ancak diyelim bu mantık sizi fazladan 3-5 daha verip galerici tabiriyle gırtlak dolu bir kayık almaya yöneltti... Aldığınız kayıktaki tüm aksesuarın ilk siparişte var olduğunu ve sonradan takılmadığını nereden bileceksiniz? 2 yıl önce Sense olması lazım bir sıfır teknenin ithalat beyannamesini ve faturasını görmüştüm; bot ve botun motoru dışında aksesuarlarla ilgili hiçbir detay yoktu faturada... Gövde numarasından o kayığın hangi orijinal aksesuarlarla üretildiğini tespit etmenin bir yolu yoksa - ki olduğunu sanmıyorum, en azından GDP kapsamında her isteyene vermezler- o durumda 2.el dolu tekne almakla aksesuarların sonradan takılmasının getirdiği risklerden kurtuluyor olmuyorsunuz...

Satıcı gösterir bill of material listesini
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.438
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...Gövde numarasından o kayığın hangi orijinal aksesuarlarla üretildiğini tespit etmenin bir yolu yoksa - ki olduğunu sanmıyorum, en azından GDP kapsamında her isteyene vermezler- o durumda 2.el dolu tekne almakla aksesuarların sonradan takılmasının getirdiği risklerden kurtuluyor olmuyorsunuz...

Aldığım teknede gövde numarasından teknenin hangi donanımla, aksesuarlarla birlikte teslim edildiği liste halinde mevcuttu. Bu listeyi ilk sahibinden almıştım ancak gövde numarası ve sahipliği gösteren bir belgeyle Bavaria'ya müracaat etsem de alabilirdim sanıyorum (mesela teknenin manuel'ini böyle talep ettim, geldi. Aynı şekilde orijinal yelken üreticisinden de yelkenlerimin ölçüleri ve özellikleri geldi istek üzerine)
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*
Üstad iki yol var tercihinize göre hemen hemen aşağıdaki gibi sonuçlanacaktır.

1-Onlarca donanımı sonradan yaptırmaya çalışıp, bunların tek tek araştırılıp uygunlarının tespit edip (hangi model diyerek kafayı yemek), montajı, kablolaması, Yerine uydu/uymadı/şurayı keselim vs...bunları yapacak ustaları tenzi ediyorum birde usta kılıklı olanlar var..bu arkadaşlar ile uğraşılıp sinirden tırnakları kemirmek, delirmek, kalitesizlikleri görüp hay senin yaptığın işe diyerek sinir olmak, zamanında söz verdiği yapmayan insanlar gürühu ile uğraşmak...ulann yaz bitti .... senin yapacağın...nın içine diyip tekneyi yakma aşamasına gelmek.

2-Gezip görüp beğenip adamlar yapmış diyip, parayı verip huzuru keyfi yaşamak, hobi olarak bişileri söküp yağlamak iki soğuk bira içip denize girmek.

istisnalar olsa da yukarıdakiler genel geçer şeylerdir.
BİR TEKNENİN YENİDEN DOĞUŞ HİKAYESİ / HAKAN IRIKLI
Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır..