0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #75 : Ocak 12, 2019, 23:51:13 »
Anıl Kaptanım yazınızı dikkatlice okudum,öncelik ile çok teşekkür ederim. Uluslararası deniz ticaretinin içerisindeki surveyör yani eksper, araştırmacıyı tarif etmişsiniz.
Benim için faydalı oldu...
Tabii burada özel teknelerin alım sürecinde de istenir ise aynı süreç işletilebilir.
Başlangıçta bir ÖN  alım satım anlaşması düzenlenir içerisinde Xx ağbiyi
Survey tayin ettik ne der ise yapacağız  diye yazarsanız , XX Ağbide gemi anlaşmasındaki Survey kadar mahkeme nezdinde geçerli olur..
Sonuçta özel hukuk sözleşmesi yapıyorsunuz...

Büyük çaplı şirket satın alımları  e jointventure anlaşmaları tıpkı anlattığınız biçimde yapılıyor zaten survey yerine Avukatlık Şirketleri ve Denetim şirketleri giriyor...
Bir rapor hazırlanıyor 10 TL ye anlaşmışsınız ama 3 TL daha masraf var deniyor raporda
Gerisi alıcıya kalmış ...

Tekrar teşekkür ederiz bu Gemi survey işi hakındaki bilgiler için
Selamlar


*

    H. A.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #76 : Ocak 13, 2019, 06:44:37 »
Anıl korsan'a teşekkürler. Gerçekten çok iyi aydınlandım. Ben her kontrolu sörvey sanıyordum.
Benim yazımdaki sörvey dediklerim bu durumda servisine kontrol ettirme oluyor.
Ben teknemi 2008 senesinde SunBırd Broker firmasından Fethiye'de aldım. Süre şu şekilde işledi.
Tekne Fiatının üzerinde mutabakat sağlandı ve bir protokol  yapıldı ve tekne bedelinin %10u kapora  verildi. Bana neleri kontrol ettirmek istiyorsanız yazın dediler. Bu protokolde yazdığınız konularda bir arıza , bir olumsuzluk görürseniz alımdan vazgeçebilirsiniz ve kaporanız iade edilir, herşey düzgün, siz almaktan vazgeçerseniz kaporanız yanar diyede yazıldı.
Bende motoru servisine, ozmoz kontrolunuda Bluz firmasına yaptırıp rapor almıştım. Teknede bir kurt ağzı kırıktı, küpeşte demirinde 20 cm yırtık vardı , ben bu şekilde almam dedim. Fiat düşümünü kabul etmedim. SunBırd Firması parçaları getirip onarımı yaptıracağını garanti edince paranın geri kalanını verip tekneyi aldım. Bir ay sonra haber verdiler Göceğe bir Marina'ya çağırdılar ve onarımı yaptırdılar.
« Son Düzenleme: Ocak 13, 2019, 06:46:03 Gönderen: Hakkı Algın »


*

    A. Y.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #77 : Ocak 13, 2019, 09:32:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Estafurullah çok teşekkürler bilgi her zaman hazinedir ayrıntısıyla bildiklerinizi paylaşmışsınız. Elinize dilinize klavyenize sağlık. Ama sanırım söyledikleriniz daha çok yurtdışı alışverişlerinde yada büyük hacimli alışverişlerde mümkünmüş gibi geldi, bizim memlekette küçük 2. El 10-15 m lik bir kayık alırken böylesine ayrıntılı kurumsal bir survey sistemi zor gibi geldi bana. Sonuçta burası adı Türkiye olan bir açık hava tımarhanesi, biz de buranın delileriyiz sanırım. Sözüm meclisten dışarı deveye sormuşlar neren eğri diye, deve demiş nerem doğruki misali...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Rica ederim.. bu arada korktugum basima gelmis Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap size cevaben degil, ortaya yazarken anlatim dili olarak "sen" kullanmistim.. size yazmis olsam "siz" diye hitap ederdim.. istemeden kabalik ettim gibi gozuktuyse ozur dilerim..

Inaniniz Turkiye deki kullanim seklinde benim icin bir beis yok..  herkes birbirini anliyorsa tamamdir, Ben de survey diyenden aslinda ne kastettigini yada anlayanin ne anladigini kolayca ayirt ettim.. Turk zaten pratik cozumcudur ve istedigi kelimeye, kisiye yada firmaya istedigi anlamlari yukleyebilir.. yeter ki mahkeme sureci ve ek masraflari olmadan bir uzlasma saglanabilsin.. Hatta keske kendi dilimizi kullanip "teftis-denet-kontrol" filan deseydik..
Ancak herifin dilinde (general cargo ship olsun, ro-ro olsun, passenger ship olsun, yat olsun) ve oturtup yuruttugu sistemde, anlasma (sozlesmeye) de bagli olarak  survey in farkli bir anlami var..

Evet, survey de de inspection da da neticede 3. bir bilirkisi mala bakiyor ve hem fiyat hem de mal ile ilgili size fikirler veriyor.. Ancak survey iki tarafin da ustunde anlasarak atadigi ve neticesini kabul edecegi  bir "hakem" iken inspection tek yonden atanan bir "taraf"... survey ayrintili bir rapor, inspection basitce sozlu olarak "bu fiyata al, alirsan bununla bunu onar, sunu da yenile" de olabilir..
en az survey firmasinin altinda imzasi olan soz konusu rapor, aliciyi garanti altina alir ve hukuk onunde korur.. inspection (taraflar ozel bir anlasma maddesi koymadiysa)  hic bir hukmu yoktur..

Survey in soundu dile ve kulaga herhalde hos geldi yada firmalara daha bir ciddiyet katti diye "survey firmasi" yiz dediler.. sonunda rapor cikartiliyor olan her denetlemeye de "survey" deyip gectiler.. sonucta survey aldi yurudu.. nitekim kisilerin ihtiyaclari sadece 3. bir bilirkisinin bakip, yorumlariyla kararina etki etmesi  idi..  pre payment (on odeme) yada transfer  filan gibi cetrefil isler de yapilmadigindan arkasi veyahut esas anlamlari umursanmadi..  nitekim olur da hakikatten bir gun onemli bir hal alirsa diye, dilim dondugunce aradaki farki anlatmaya calistim ben de..

ilk mesajimda da dedigim gibi binbir hal var.. belki inatci bir adam "as is" yani oldugu gibi (oldugu halde, oldugu sekliyle) %10 on odemeli satacak.. survey de kabul etmeyecek.. "bu sekilde aliyorsan al" da israrci olacak..
belki baska bir herif, hic survey yapilmadigi halde alim satim sonrasi yolda motor bozulursa "evet  son kullanimlarimda motordan suphelerim vardi, magduriyetinizi karsilamak isterim" deyip, anlasilan bir miktarda geri odeme yapacak..
yani hep anlasma ve hüsn-i niyet ile alakali olaylar.. guven, uzlasma ve hüsn-i niyet olmayip, cikacak olan marazda onemli hale gelir bu inspection mi survey mi meselesi.. onda bile Ingiliz bile olsan ilk "amicable way" yani dosthane yol (sulhen cozum) denenir.. cogu adam da hakki 10 bile olsa, mahkeme ugrasisi ve masrafi sonrasi 1 sene sonra geri donecek 10 yerine, simdi hemen odenecek 8 e razi olabilir.. Dolayisiyla aslinda cok ender sekilde onemli hale gelir survey raporu, daha cok aliciyi bastan koruma yada saticiya gercege daha yakin bilgi verme etkenidir.. O etkiyi baska bir rapor sagliyorsa amenna.. Turkiye icerisinde, uluslararasi denetim sirketinden olmasa bile, taraflarca ve mahkemece itirazsiz kabul gorecek bir raporsa ona da amenna.. fakat "survey" dendiginde hâsılı böyle böyle..






*

    C. Ü.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #78 : Ocak 13, 2019, 13:45:19 »
Bu arada sayın korsanlarım35-42 feet tekne alma hayalimden dolayı istanbuldaki boat show a gitmeyi planlamıştım ( düsseldorfun tarihi uymuyor ) ama daha evvelde söylendiği gibi aynı tarihte iki fuar var bu standart yelkenli tekneleri incelemek için öncelikle hangisine gitmeliyim


*

    H. B.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #79 : Ocak 13, 2019, 14:03:28 »
Geçen yıl yelkenlilerin neredeyse tamamı Tuzla fuarındaydı. Bu yıl da öyle olacak sanırım.

*

    B. E.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #80 : Ocak 13, 2019, 15:09:28 »
Survey ile inspection farkını anladım.Teşekkür ederim.

Şimdi geriye doğru baktığımda; teknemi alırken yaşadıklarım inspection ile başlamış, bir tekneye survey yaptırmış ve onu almamış, ardından inspection yaptırdığım bir tekneyi almışım.

Aylarca internet üzerinden yapılan incelemelerim Pre-inspection olmuş.
Sağolsun Bülent Görgün(Baron) ile Marmaris marinalarında bayağı bir dolaşmıştık.Kafanızdaki ile bütçenizin birleşimi her zaman istediğiniz gibi olmuyor.Birçok tekneye gire çıka en azından nerelere bakılacağını Bülent abi ile öğrendim.Yine de buna rağmen kendi teknemi Çeşme den alırken bir başkasına" inspection" yaptırdım.Tekneyi denizde gördüm, karada aldım.
Onarım gerektiren herşeyi bildiğimden tek tek kendim ilgilendim.Tek sürpriz; bosa tutmadan demirde kalmaktan dolayı aşınan ırgat ana dişlisinin aşınması yüzünden, 40 metre zinciri ve 15 kg danfort çapayı 20 knot rüzgarda kas gücüyle toplamak oldu. Dişli CNC tornası olan bir yerde halloldu, beni de üzmedi.
Teknemin gövde bakımlarını kendim yapıyorum.Çok iyi zımpara yapar ve boyarım.Üst gövde bakımı için polisaj makinem var.Onu da kendim yapıyorum.Motorun temel bakımlarını da ben yapıyorum.Bunların hepsi hem maliyeti düşürüyor, hem de teknemi tanımamı sağlıyor.
Fuarda teknemden daha büyük boyutlardaki her beğendiğim teknenin daha sonra altına inip gövdesine bakıyorum
Tüm beğenim bir anda buhar olup uçuyor.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yüksek maliyetler amatör denizciliğimizin önündeki en büyük engel. Bunu düşürmenin en kolay yolu bazı şeyleri kendinizin yapmasıdır.

Bunları yaparken de tekne hakkında çok şey öğreniyorsunuz.Hele bir de araştırmayı ve okumayı seviyorsanız.
Profesyonel yardım ise her zaman gerekli.Ama zamanında ve tadında olmalı....
*

    Ö. Ö.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #81 : Ocak 13, 2019, 18:14:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Keyfin bedeli olmaz, paranı  öbür tarafa götüremiyeceğine göre burada harcamalısın. Geriye dönüp baktığında keşke alsaydım, keşke yapsaydım dememek lazım. Yaşın, sağlığın geçmeden, keşke diyecek yaşa gelmeden hayalleri gerçekleştirmek lazım. Ayrıca göçüp gittikten sonra sevenlerin "rahmetli iyi yaşadı" diyerek teselli bulmalı.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. T.

Ynt: TEKNE SATIN ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN 7 UNSUR
« Yanıtla #82 : Ocak 19, 2019, 11:14:41 »
Sevgili korsanlar,

Kuzey amerika’da ( USA + Canada ) survey ve sea trial yapmadan hemen hemen kimse tekne almiyor. 10-20 bin dolarlik tekne icin bile yaklasik 1000 dolar survey + cekme atma masrafini alici karsiyalarak bu islem yapilmakta. Standard bir prosedur. Surveyorlar teknenin en ucra koselerine bile ellerini kafalarini sokup heryeri incelemekte, hatta motor yagi ve sanziman yagindan ornek alip laboratuvar testlerini bile yaptirmakta. Tekne mutlaka karaya aliniyor.

Sonuc olarak size detayli bir rapor sunuyorlar. Bu raporu cogu sigorta firmasi da tekneyi sigortalamadan once istiyor. Youtube da bir cok vlogger’in tekne alirkenki yaptirdiklari surveyler mevcut.

Turkiye’de surveyor pek kullanilmiyor anladigim kadariyla, tekneden anlayan bir es dost ile tekne gezilip karar verilmekte. Gecenlerde Avustralya’li bir ciftin tekne alim oykusunu youtube dan izledim. Kendileri bodrum’da yasayan bir ingiliz surveyor kullanmislar, genel olarak memnun kalmislar. Tekneyi Gocek’ten alip Akdeniz’e acildilar.

Arzu eden olursa o Surveyor’un bilgilerini paylasabilirim.