0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Atilla Sayan

  • * Gezgin Korsan
  • 270
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Segundo, Bodrum
    • Ege koylarında ve Yunan Adalarında Yelken Eğitimleri
Ynt: Denize adam dustu ( man over board )
« Yanıtla #15 : Mayıs 18, 2019, 15:35:40 »
Bu egzersizleri insan ile yapmayın zaten  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Rodalanmış bir palamar halatını sıkıca bir usturmaçaya bağlayın, onu atın denize. Hem fazla sürüklenmez böylece.

Ha kurtulmak istediğiniz biri varsa o başka Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap))
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.198
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Denize adam dustu ( man over board )
« Yanıtla #16 : Mayıs 18, 2019, 15:45:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizden adam kurtarma manevrasını mutlaka ve sık sık tekrar etmelisiniz. Eliniz alışık olmalı.

Şöyle bir örnek vereyim: Kendi eğitimlerinde her sabah, herkese Mayday çağrısı yaptırıyorum. Sadece simülasyon. Onu yaparken bile heyecan yapıyorlar. Ciddi saçmalıyorlar. Yani gerçekten acil bir durumda eliniz ayağınız birbirine karışır.

Mümkünse, üşenmeden her denize çıktığınızda bir kere olsun uygulama yapın. Artık otomatik şekilde yaptığınızı görün. Yelken seyrinde düşürdüyseniz, illa yelkenle alacağım diye sakın kasmayın. Hemen motor çalıştırın. Denize düşen kişiyi rüzgaraltı çarmık tellerinin arasında tutarak yaklaşın. Dört tekne boyu kala gaz kolunu boşa alın. Erken yavaşlamak, denize düşen kişinin yanından geçip gitmekten iyidir. Aslolan denizdeki kişinin yanına gelip 'durmaktır'.

Erken durursanız, ileri hafifçe gaz verip bırakarak yavaşça yaklaşabilirsiniz. En az 9-12 metre uzunluğunda bir halatla, teknenin kemeresinde biri kement atar gibi o halatı denize fırlatsın. Denizdeki kişi o halatı yakalamaya çalışmasın. Direkt oluşan geniş dairenin içinde kalsın. Siz daraltınca tutunsun.

Yelken seyrinde iken düşerse, anında tramola atıp faça yelkene geçmek, hem uzaklaşmayıp denizdeki kişiye güven verir hem de bir nefes alıp, ne yapacağınızı hatırlama imkanı verir.


Guzel bılgıler
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Denize adam dustu ( man over board )
« Yanıtla #17 : Mayıs 18, 2019, 16:42:51 »
En önemlisi,teknedeki birinin, düşen kişiyi,gözünü ayırmadan,devamlı, kolunu uzatarak, işaret parmağıyla göstermesinin gerektiğidir..
S/Y   SANSED

Bir büyüğünü alıncaya kadar, tekneni sev..onu koru.
*

    Çevrimiçi Atilla Sayan

  • * Gezgin Korsan
  • 270
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Segundo, Bodrum
    • Ege koylarında ve Yunan Adalarında Yelken Eğitimleri
Ynt: Denize adam dustu ( man over board )
« Yanıtla #18 : Mayıs 18, 2019, 18:25:47 »
Serdar kaptan doğru söylüyor. Ama tabi burada başından sonuna tüm prosedür üzerine konuşmuyorduk. Tek tek tüm görevleri yazmadık haliyle. Denize birinin düştüğünü ilk gören kişi yüksek sesle bağırarak herkesi uyarır. Aynı kişi, denize düşen kişiyi gözünü ayırmadan izleyip, işaret etme işini de hemen üstlenir.

Semih korsana da teşekkür ederim bu arada.

Denizden adam kurtarma manevraları zamanla güncelleniyor ve gelişiyor. Ama gelişirken aslında basitleşiyor. Ne kadar basitleşir, sadeleşirse acil durumda hatırlanma ve uygulanma yüzdesi artıyor.

Şu anda en etkili ve güncel iki yöntemden biri yukarıda kabaca anlattığım yöntem. Bir diğeri de 'rüzgarüstüne yatma' yöntemi'...

Anayelkeni ortada sıkı bir şekilde sabitleyip, rüzgarüstüne geçiyor ve duruyorsunuz. Tekneniz yanlamasına denizdeki kişiye doğru kayıyor. Motorla gerektikçe ileri-geri yaparak kişiyi devamlı kemerenizde tutuyorsunuz. 3 metre kala motoru kapatıyosunuz. Geri kalan; yine rodalı uzun bir halatı (iki ucu bileğinize dolanmış halde) ikiye bölüp denize genişçe fırlatarak, kişiyi o çemberin içinde bırakmak.

İri dalgalar yoksa halatla çekerek kıça getirip alırsınız. İri dalgalar varsa, kıçtan almak risklidir. O zaman mesela balon mandarı ile vasattan yukarı viçleyerek çekebilirsiniz.

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.438
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Denize adam dustu ( man over board )
« Yanıtla #19 : Mayıs 18, 2019, 18:38:32 »
Ana yelkeni ortada sabitleyip durma işini anlamadım. Ana yelken açık olduğu sürece tekne başını rüzgara verir, özellikle yeteri kadar rüzgar varsa motor gücüne ve dümene rağmen yan yan değil, (mutlaka biraz yan gidecektir) ileri doğru hareket eder. Bu hareket de yeterli rüzgarda motorla bile engellenemez.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.438
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Denize adam dustu ( man over board )
« Yanıtla #20 : Mayıs 18, 2019, 18:41:17 »
Faça yelken yapmak da denizdeki adamla aynı miktarda sürüklenmenizi sağlamaz, faça yelkenin çalışabilmesi için dümen palasının üstünden su geçmesi gerekir bu da teknenin yol yapması demektir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Meric Taser

  • * Gezgin Korsan
  • 62
    • Yaşadığı Şehir
  • los angeles
Ynt: Denize adam dustu ( man over board )
« Yanıtla #21 : Mayıs 20, 2019, 05:05:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizden adam kurtarma manevrasını mutlaka ve sık sık tekrar etmelisiniz. Eliniz alışık olmalı.

Şöyle bir örnek vereyim: Kendi eğitimlerinde her sabah, herkese Mayday çağrısı yaptırıyorum. Sadece simülasyon. Onu yaparken bile heyecan yapıyorlar. Ciddi saçmalıyorlar. Yani gerçekten acil bir durumda eliniz ayağınız birbirine karışır.

Mümkünse, üşenmeden her denize çıktığınızda bir kere olsun uygulama yapın. Artık otomatik şekilde yaptığınızı görün. Yelken seyrinde düşürdüyseniz, illa yelkenle alacağım diye sakın kasmayın. Hemen motor çalıştırın. Denize düşen kişiyi rüzgaraltı çarmık tellerinin arasında tutarak yaklaşın. Dört tekne boyu kala gaz kolunu boşa alın. Erken yavaşlamak, denize düşen kişinin yanından geçip gitmekten iyidir. Aslolan denizdeki kişinin yanına gelip 'durmaktır'.

Erken durursanız, ileri hafifçe gaz verip bırakarak yavaşça yaklaşabilirsiniz. En az 9-12 metre uzunluğunda bir halatla, teknenin kemeresinde biri kement atar gibi o halatı denize fırlatsın. Denizdeki kişi o halatı yakalamaya çalışmasın. Direkt oluşan geniş dairenin içinde kalsın. Siz daraltınca tutunsun.

Yelken seyrinde iken düşerse, anında tramola atıp faça yelkene geçmek, hem uzaklaşmayıp denizdeki kişiye güven verir hem de bir nefes alıp, ne yapacağınızı hatırlama imkanı verir.

Mayday cagrisi icin soylenmesi gereken sozcuklerin lokal dil de ve ingilizce olarak telsizin yaninda bir yere asilmasi / yapistirilmasi iyi olur. Kagida basildiktan sonra asetat kaplanip mesela. Ordan tane tane okunur gerektiginde.

Havuzlukta bir kenara da yapistirilabilinir.
*

    Çevrimdışı Berke Kardeş

  • * Gezgin Korsan
  • 81
    • Yaşadığı Şehir
  • Bodrum
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • M/S Atlas K, Gökova Ören Marina
Ynt: Denize adam dustu ( man over board )
« Yanıtla #22 : Mayıs 20, 2019, 17:11:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizden adam kurtarma manevrasını mutlaka ve sık sık tekrar etmelisiniz. Eliniz alışık olmalı.

Şöyle bir örnek vereyim: Kendi eğitimlerinde her sabah, herkese Mayday çağrısı yaptırıyorum. Sadece simülasyon. Onu yaparken bile heyecan yapıyorlar. Ciddi saçmalıyorlar. Yani gerçekten acil bir durumda eliniz ayağınız birbirine karışır.

Mümkünse, üşenmeden her denize çıktığınızda bir kere olsun uygulama yapın. Artık otomatik şekilde yaptığınızı görün. Yelken seyrinde düşürdüyseniz, illa yelkenle alacağım diye sakın kasmayın. Hemen motor çalıştırın. Denize düşen kişiyi rüzgaraltı çarmık tellerinin arasında tutarak yaklaşın. Dört tekne boyu kala gaz kolunu boşa alın. Erken yavaşlamak, denize düşen kişinin yanından geçip gitmekten iyidir. Aslolan denizdeki kişinin yanına gelip 'durmaktır'.

Erken durursanız, ileri hafifçe gaz verip bırakarak yavaşça yaklaşabilirsiniz. En az 9-12 metre uzunluğunda bir halatla, teknenin kemeresinde biri kement atar gibi o halatı denize fırlatsın. Denizdeki kişi o halatı yakalamaya çalışmasın. Direkt oluşan geniş dairenin içinde kalsın. Siz daraltınca tutunsun.

Yelken seyrinde iken düşerse, anında tramola atıp faça yelkene geçmek, hem uzaklaşmayıp denizdeki kişiye güven verir hem de bir nefes alıp, ne yapacağınızı hatırlama imkanı verir.

Mayday cagrisi icin soylenmesi gereken sozcuklerin lokal dil de ve ingilizce olarak telsizin yaninda bir yere asilmasi / yapistirilmasi iyi olur. Kagida basildiktan sonra asetat kaplanip mesela. Ordan tane tane okunur gerektiginde.

Havuzlukta bir kenara da yapistirilabilinir.

ADF Dümen başı kartları çok faydalı bu açıdan.
M/S Atlas K , Gökova Ören Marina