0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.275
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Yanıtla #15 : Şubat 23, 2020, 12:06:00 »
Bu konuda fikirler çok farklı. hepsine saygı duyarım. Ancak bildiğim birsey var. Benim garip hobilerimden biri demirimi attıktan sonra maskeyle diğer teknelerin demirlerini ve rüzgarda tepkilerini seyretmek. Bunu 3 veya 5 değil (abartmadan) yüzlerce kere yapmışımdır. Bu gözlemlerin sonucunda diyeceğim şudur: Pulluk tip çapalar arasında muadillerine göre en kötü çapa bence CQR. Bu garip hobime sahip olan tanıdığım tek diğer kişi Hakan Erim. Ki o da aynı şeyi söylemiş.
Ama tabii ki her kaptan kendi bacağından asılır. O ayrı...
S/Y TAJ, Martı Marinada, yazı bekliyor...

*

    Çevrimiçi Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 1.099
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Yanıtla #16 : Şubat 24, 2020, 09:56:11 »
CQR ben de kullandım eski teknemde. Önermiyorum.
Hele ki 39ft tekneye 16kg hiç olmaz.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 612
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight
Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Yanıtla #17 : Şubat 24, 2020, 10:30:50 »
Pulluk Demir-CQR (Lewmar)

1930’ların başında, İngiliz matematikçi Geoffrey Ingram Taylor tarafından deniz uçakları palamarlarında kullanılmak üzere tasarlanan bu çapa uzun yıllar birçok yatçı tarafından teknenin esas demiri olarak kullanılmıştır. İngilizce “secure” yani güvenli lafından türetilen, CQR adıyla yaygınlaşan İskoçya üretimi Pulluk Demir, halen Lewmar tarafından satılmaktadır. Kolu yana yatsa bile deniz tabanına saplanmasını sağlayan, adını da aldığı bir saban formuna sahiptir. Tırnağı gövdesine göre daha ağır olarak üretilmiştir. Sert zeminler ve kaya dışında her tip deniz tabanında iyi tutuş sağlar. Birçok gezi yatında baş demiri olarak kullanılır. Yuvasına rahat oturur, etrafa çapariz vermez. Dirseğindeki eklemi sayesinde, yön değiştiğinde tutunduğu yerden hemen kurtulmaz, tararsa dahi yeniden etkin tutunma sağlar. Ancak kıçta veya başka bir yerde yedek demir için pek tercih edilmez, eklemi yüzünden elde taşınması nispeten zordur, dikkat edilmezse parmakların yaralanmasına ve sıkışmasına sebep olabilir. Fiyatı muadillerine göre oldukça pahalıdır.


Mehmet Erem demirleme ve demir çeşitleri ile ilgili derlemesinde böyle yazmış söz konusu demir hakkında, ben onun yalancısıyım. O da başka bir yerin yalancısı olabilir.

"Tırnağın göydeye göre daha ağır olması" sanırım en önemli özelliği tutunma açısından. Eğer piyasada çok taklit mevcut ve bu özellikten uzak iseler adı haksız yere kötüye çıkıyor olabilir bu demirin. Delta ve taklitleri gibi yani.
*

    Çevrimdışı Mehmet Cömert

  • * Gezgin Korsan
  • 737
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Seafari, Marmaris
Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Yanıtla #18 : Şubat 24, 2020, 13:25:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Pulluk Demir-CQR (Lewmar)

1930’ların başında, İngiliz matematikçi Geoffrey Ingram Taylor tarafından deniz uçakları palamarlarında kullanılmak üzere tasarlanan bu çapa uzun yıllar birçok yatçı tarafından teknenin esas demiri olarak kullanılmıştır. İngilizce “secure” yani güvenli lafından türetilen, CQR adıyla yaygınlaşan İskoçya üretimi Pulluk Demir, halen Lewmar tarafından satılmaktadır. Kolu yana yatsa bile deniz tabanına saplanmasını sağlayan, adını da aldığı bir saban formuna sahiptir. Tırnağı gövdesine göre daha ağır olarak üretilmiştir. Sert zeminler ve kaya dışında her tip deniz tabanında iyi tutuş sağlar. Birçok gezi yatında baş demiri olarak kullanılır. Yuvasına rahat oturur, etrafa çapariz vermez. Dirseğindeki eklemi sayesinde, yön değiştiğinde tutunduğu yerden hemen kurtulmaz, tararsa dahi yeniden etkin tutunma sağlar. Ancak kıçta veya başka bir yerde yedek demir için pek tercih edilmez, eklemi yüzünden elde taşınması nispeten zordur, dikkat edilmezse parmakların yaralanmasına ve sıkışmasına sebep olabilir. Fiyatı muadillerine göre oldukça pahalıdır.


Mehmet Erem demirleme ve demir çeşitleri ile ilgili derlemesinde böyle yazmış söz konusu demir hakkında, ben onun yalancısıyım. O da başka bir yerin yalancısı olabilir.

"Tırnağın göydeye göre daha ağır olması" sanırım en önemli özelliği tutunma açısından. Eğer piyasada çok taklit mevcut ve bu özellikten uzak iseler adı haksız yere kötüye çıkıyor olabilir bu demirin. Delta ve taklitleri gibi yani.

Orjinal Levmar CQR çapalar da kol üzerinde gömme( kalıp içinde) olarak marka , üretim numarası ve libre cinsinden ağıırlık yazar.
Tırnağın içindeki boşluk kurşun ile doldurulmuş tur ,bu yüzden sıcak galvanize verildiğinde akıp giderek dengesi bozulmaktadır.Tekrar eski haline gelmesi için kurşun eritip aynı şekilde  koymak gerek.Ya da hiç galvanize verilmemeli.
Teknemde fabrikası tarafından 65 libre si konmuştu sorun yaşamadım, 75 libresini kışlama da kullanmak için Ultra alan bir dostumdan satın aldım  onu kullanıyorum .

*

    Çevrimiçi Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.239
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Yanıtla #19 : Şubat 24, 2020, 13:52:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu konuda fikirler çok farklı. hepsine saygı duyarım. Ancak bildiğim birsey var. Benim garip hobilerimden biri demirimi attıktan sonra maskeyle diğer teknelerin demirlerini ve rüzgarda tepkilerini seyretmek. Bunu 3 veya 5 değil (abartmadan) yüzlerce kere yapmışımdır. Bu gözlemlerin sonucunda diyeceğim şudur: Pulluk tip çapalar arasında muadillerine göre en kötü çapa bence CQR. Bu garip hobime sahip olan tanıdığım tek diğer kişi Hakan Erim. Ki o da aynı şeyi söylemiş.
Ama tabii ki her kaptan kendi bacağından asılır. O ayrı...
Ben son teknemi aldığımda üstünde CQR vardı. Ne yaparsam yapayım demiri tutturamadım. Bir gün sırf denemek amacıyla çapariz olmasın diye  sakin havada hiç kimse yokken Turgutreis D-Marin karşısındaki Çatalada'ya gittim. Bir çok kez denedim, daldım demire baktım ama demir gömülmedi. Demiri saldığınızda demir önce yan yatıyor. Zemin hafif sert kumluk. Sonrasında tekne geri giderken demiri de yan vaziyette zemin üzerinde sürüklüyor ama ucu hiç gömülmüyor.
Bu denemeden sonra demiri değiştirdim. CQR balçık zeminde tutabilir ama hafif sert kumda hiç işe yaramadı.
Aynı denemeyi Ultra ile yaptım her seferinde tekne hafif geri gittiğinde demirin ucu gömülmeye başladı.
« Son Düzenleme: Şubat 24, 2020, 13:53:32 Gönderen: Orhan Barut »
*

    Çevrimdışı Efe Sarıoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 471
    • Yaşadığı Şehir
  • Denizli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maiden, S/Y Ginger
Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Yanıtla #20 : Şubat 24, 2020, 17:13:50 »
Kayalıkta tutmaz, sert zeminde Orhan Korsanın dediği gibi yan yatmış vaziyette sürüklenir, ama gevşek zemin, yumuşak kum, balçık zeminde kol dahil gömülüyor. Ucunda Zincir olmasa bulamazsınız bile...
S/Y Ginger, Albatros Marina
*

    Çevrimdışı Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 612
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight
Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Yanıtla #21 : Şubat 24, 2020, 20:08:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu konuda fikirler çok farklı. hepsine saygı duyarım. Ancak bildiğim birsey var. Benim garip hobilerimden biri demirimi attıktan sonra maskeyle diğer teknelerin demirlerini ve rüzgarda tepkilerini seyretmek. Bunu 3 veya 5 değil (abartmadan) yüzlerce kere yapmışımdır. Bu gözlemlerin sonucunda diyeceğim şudur: Pulluk tip çapalar arasında muadillerine göre en kötü çapa bence CQR. Bu garip hobime sahip olan tanıdığım tek diğer kişi Hakan Erim. Ki o da aynı şeyi söylemiş.
Ama tabii ki her kaptan kendi bacağından asılır. O ayrı...
Ben son teknemi aldığımda üstünde CQR vardı. Ne yaparsam yapayım demiri tutturamadım. Bir gün sırf denemek amacıyla çapariz olmasın diye  sakin havada hiç kimse yokken Turgutreis D-Marin karşısındaki Çatalada'ya gittim. Bir çok kez denedim, daldım demire baktım ama demir gömülmedi. Demiri saldığınızda demir önce yan yatıyor. Zemin hafif sert kumluk. Sonrasında tekne geri giderken demiri de yan vaziyette zemin üzerinde sürüklüyor ama ucu hiç gömülmüyor.
Bu denemeden sonra demiri değiştirdim. CQR balçık zeminde tutabilir ama hafif sert kumda hiç işe yaramadı.
Aynı denemeyi Ultra ile yaptım her seferinde tekne hafif geri gittiğinde demirin ucu gömülmeye başladı.

Catal ada yıllardır bizim mola yerimizdir hem inerken hem çıkarken. Sezonda 3-5 kere uğrar,   nadiren pas geçeriz. Sorsanız eğer en kolay demir tutan yerler diye en tepelere koyarım Çatal adayı . Orada o kadar tutmayacak demir çöpe gider. Ama çakma ise markayı zedelememek gerekir yine de. 
*

    Çevrimdışı Ali Kuban

  • * Gezgin Korsan
  • 929
    • Yaşadığı Şehir
  • Adabükü/Bodrum
    • Tekne Adı
  • S/Y ANABELLA (Sadler 32)
Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Yanıtla #22 : Şubat 24, 2020, 22:41:51 »
Yıllardır 17kg orijinal (Made in Scotland) CQR kullanıyorum.
Galvaniz de yaptırdım.
Genel demirleme kısıtlamalarının dışında tek bir sorun bile yaşamadım.
Olağandışı şartlar yoksa, sadece kol ve zincir zemine gömülmeden kalıyor.

"Bilgeliğin dudakları anlamayacak kulaklara kapalıdır." --Kybalion

*

    Çevrimdışı Fatih Say

  • * Gezgin Korsan
  • 540
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Yanıtla #23 : Şubat 25, 2020, 03:11:28 »
2 kere cqr çapa ile deneyimim oldu.her 2 demirlemedede 2-3 kez denememe rağmen Çapa’yı tutturamadım.5 mt kum zemine 60 Mt zincir sererek Demirliyemeyen kaptan olarak tarihe geçtim.
 
*

    Çevrimdışı Faruk Göçmen

  • * Gezgin Korsan
  • 770
    • Yaşadığı Şehir
  • New York - USA
    • Tekne Adı
  • S/V VUSLAT
Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Yanıtla #24 : Şubat 25, 2020, 05:14:51 »
  Yeni nesil capa denildigi zaman akla rocna, mantus vb. geliyor. Gozu kapali al gitsin. Cok hesapli almadiysaniz iyi bir yatirim olmayabilir. Birde bu cqr larin oynak parcalardan olusmalari da bir dezavantaj olarak gorulebiliyor.
*
Ynt: CQR 16 Kğ Çapa Önerirmisiniz
« Yanıtla #25 : Mart 04, 2020, 15:07:32 »
Cevap veren tüm korsanlara Teşekkürler.