Makine Dairesi > Tekne Markaları Özel Bölüm
Aventura katamaran hakkında yorumlarınızı rica ediyorum.
Gökhan Yurder:
Değerli korsanlar, 2. el 40-46 feet bir tekne araştırması yaparken adını daha önce hiç duymadığım bu katamaran tekneyi gördüm. Fiyat olarak, bir Bavaria veya Beneteau ile aşağı yukarı aynı fiyatlarda. Tunus üretimiymiş. 37 sinin fiyatı bana uygun geldi, ancak kalite ve koylarda 10-15 günlük konaklamalar için uygunmudur. Dalgalı havalardaki başarısı nedir, yedekparçası varmadır, bilmiyorum. 2. El piyasası daha oluşmamış, alırım ondan sonra beğenmezsem nasıl satarım buda ayrı bir konu. Kısacası değerli görüşlerinize ihtiyacım var. Ya biraz daha kafa yorup, fuarlara katılıyorsa incelemeye gideceğim, yada kafamdan atıp bilinen markalarda araştırmalarıma devam edeceğim.
Bu arada Viko S35 (39 feet) tekneyede baktım ama, gerek boyunun kısa olması gerekse yukarıda saydığım uzun süreli konaklamalar, kötü havalar için çok uygun olmadığı konusunda okuduğum yazılar ve yorumlar sonrası Viko defterini kapattım.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap
Kemal Gündüz:
Bir başka bilinen markanın Tunus yapımı 46’ katamaranı zorla temsilciye iade edildi. Çok dikkat edin
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gökhan Yurder:
Tekneyi alan kullanan olmadığı için normal olarak yorum yapacak kaptan'da yok.
Türkiye distrübütörüde çok zayıf bir firma, tabiri caizse tekne satışı ile alakaları yok, evrak ve müşavirlik işi yapan bir firma.
Teknenin bir katalogu bile yok.
İleride ne olur bilmiyorum ama, şu an için uzak durmakta fayda var diye düşünüyorum.
Mehmet Cömert:
Gökhan kaptanim, katamaran kullanicisi olarak naçizane önerilerim
Satın almadan önce mutlaka kiralayıp tanimadiğiniz bir tekneyi almayınız.
Katamaranlar mühendislik açısından önemli detaylar içerir .Katamaran
tecrübeniz yoksa tecrübesi olan bir arkadaşınızla seyre cikin, sert havada deneyiniz.
Katamaranlarda gövdeleri dar olduğundan 40 fert altında çok efektif olmaz ,
Kabinler dar, depolama imkanları azdır, boy kisaldikça baş kiç salınımı dalgalı havada
orsa seyrini zorlaştırır. Ayrıca motorunu konuusuna dikkat etmek gerekir su ustu hacmi büyük olduğundan
Alt limite seçilen motorlar ser rüzgarda liman içi manevra da aciz kalabilir, bunun için aynı boy mono tekneyi takılan
güçte iki motor olması tavsiye edilir saygılarımla
Gökhan Yurder:
Mehmet kaptanım, verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim.
Motoryat sonrası ilk yelkenli deneyimim olacağından sanıyorum başlangıcı monohull teknelerle yapmak daha efektif bir karar olacak. :-*
Aventura'yı fiyat/performans açısından düşündüm ama 40 feet ve üzerine çıkınca bir anlamı kalmadı.
Navigasyon
[0] Mesajlar
[#] Sonraki Sayfa
Tam sürüme git