0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Y. T.

Piyasa
« : Şubat 23, 2024, 22:36:27 »
 Yelkenli tekne talepleri düşmüş gibi ,sezon gelirken aksine bir yavaşlama var gibi gözlemliyorum malum siteden .Üzerine marina fiyatı vb eklenince insanlar dövize borsaya yönelmiş gibi ne dersiniz ? En azından covid sonrası yüksek talep sanki durulmuş gibi . Hatta eskiden yeri ile tekne bulmak zorken şimdi birçok ilanda yeri ile yazıyor.
« Son Düzenleme: Şubat 23, 2024, 22:38:10 Gönderen: Yusuf Topaloğlu »


*

    H. Ç.

Ynt: Piyasa
« Yanıtla #1 : Şubat 24, 2024, 10:31:33 »
Fuarda çoğu tekne üreticisini gezdik hepsi aynı şeyi söylüyor. Fuar boş, talep az..


*

    S. T.

Ynt: Piyasa
« Yanıtla #2 : Şubat 24, 2024, 13:01:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenli tekne talepleri düşmüş gibi ,sezon gelirken aksine bir yavaşlama var gibi gözlemliyorum malum siteden .Üzerine marina fiyatı vb eklenince insanlar dövize borsaya yönelmiş gibi ne dersiniz ? En azından covid sonrası yüksek talep sanki durulmuş gibi . Hatta eskiden yeri ile tekne bulmak zorken şimdi birçok ilanda yeri ile yazıyor.

Beyaz yakalı diyebilecegimiz belli bir egitim,kültür ve gelir grubunun ilgi alanıydı deniz,yelken..( ufak tip kayık,sandallarla amatör balıkçılık yapanları saymıyorum)..Bu kesimin çalışan yada emeklisinin de ciddi anlamda geliri düştü..Cocukları özel okul,üniversitelerde okuyor,okul masrafları yıllık bir tekne parası nerdeyse..Ticarette ciddi anlamda bir sermaye transferi oluştu,yeni sermaye sahipleri kültürel olarak bu alana şimdilik uzak..Kültürel olarakta yakın olanlar sermayeyi korumak ve gelecekte ne kendi önlerini nede ülkenin önünü göremediginden bu alanlara kaynak ayırmak istemiyor..baglanma yeri problem,yıllık bakım,tutum,yakıt vbg giderleri gelirleri zorluyor artık..Bu koşullarda temel ihtiyaçlar dışında ki alanlara insanlar para ayırmak istemiyor,öteliyorlar..


*

    M. T.

Ynt: Piyasa
« Yanıtla #3 : Şubat 24, 2024, 13:32:26 »
Indirim oranlari nedir fiyat listelerinden? % 12-15 bandinda mi? % 15 den yukaridaysa talep azdir ya da normaldir.

% 10 un altindaysa… talep çoktur.

Turmarin’in fuar a ozel Istanbul denizde teslim fiyatlarina bir goz atalim.

Dufour 41 - 286.600 EUR

Teknenin base fiyati, Fransa fabrika teslim:  239.200 EUR.

Nakliye 22-24 bin EUR olsa, commissioning 5-6 bin…. Bu promosyondaki teknede hic ilave paket / navigasyon var mi acaba? Varsa demekki bir indirim mevcut.



*

    M. T.

Ynt: Piyasa
« Yanıtla #4 : Şubat 24, 2024, 13:40:15 »
Genelde bu tarz promosyonlara bazi paketleri dahil ediyorlardi… yani bi 25-30 bin EUR luk… Navigasyon, vs.

Bi 10-12 % indirim olabiir. Sanirim Dufour markasi Turkiye’de en az satilan markalardan… 5+1 baslica firmalari dusunursek ( 3 fransiz + 2 alman + 1 sloven ) Elan da cok az satiyor diye onu +1 olarak belirtiyorum.

*

    Y. T.

Ynt: Piyasa
« Yanıtla #5 : Şubat 24, 2024, 14:32:04 »
Tekne işi sürdürülebilir olması için bağlama yeri problemini çözmek önemli. Nakitin değerli olduğu döneme giriyoruz hep beraber.
*

    A. Ç.

Ynt: Piyasa
« Yanıtla #6 : Şubat 24, 2024, 14:50:24 »
Ekonomik açıdan anlamadığım: Bağlanma yeri oldukça masraflı ama tekne sayısı hızla artıyor ve yer bulunmuyor.
*

    K. E.

Ynt: Piyasa
« Yanıtla #7 : Şubat 24, 2024, 17:06:57 »
Selamlar bende fuarı gezdim, işler firmalar için yolunda değil gibi görünüyor bakan da alanda az. Bu ekonomik gidişle önümüzdeki sezon ve özellikle sonrası malum sitede satılık tekne sayısında ciddi artış olacağını öngörüyorum. Malesef artan masraflar tekne sahibi olup barındırmayı zorlaştırmakta.
*

    M. T.

Ynt: Piyasa
« Yanıtla #8 : Şubat 24, 2024, 18:54:45 »
Su an Sahibindende satilik 666 yelkenli var. Eskiden bu rakam 400 u gecmezdi. Ciddi bir artis mi var? Ben bayagidir bakmadim sahibindene…

Model yili en dusuk 2020 olarak arama yapinca 96 tekne cikiyor.

Bu arada yeni tekneler gene yabanci bayraga donmus…. KDV 20 % olunca.
« Son Düzenleme: Şubat 24, 2024, 18:57:02 Gönderen: Meriç Taşer »