0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. Z.

Dernekler;
Sivil Toplum İnisiyatifleri;
Federasyon;
Bireysel Çaba;

Tam 20 senedir içindeyim ama hala aynı soru, bayıldım cidden. Bi aşamadık bu konuyu! Dernek(ler) mi kurtarır mı? Dernekler ne için var? Ralli yapalım, gazeteye, yerel basına çıkalım, içelim ama kadehi saklayalım, indirim alalım. Devlete bulaşmayalım. Popülist olalım..

Takip ettiğim kadarıyla ki, bilmeden hakkını yediğim varsa özür, son 3 yılda bir Gezgin Korsan ve bir de Bursa Yelken Klubu dişe dokunur eften püften olmayan konularda toplantılar yapıyor, konuşuyor, suya sabuna dokunuyor!

Federasyon?  Nerde? Yok, kalmadı maalesef!!

Sivil Toplum Kuruluşları? Onları takan yok ki memlekette. Oysa dünyada olsa ses getirir.

Bireysel dersen zaten tıss.

Oysa Mavi kart ha bire bilinçsizce yapılan yaptırımlarla kara bulut gibi üzerimize çöküyor, üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizin tuzlu veya tatlı sularını bizlere dar ediyor farkında mısınız? Devletin en iyi dostu dernektir, uzmanlık konusunu anlatır, kabul ettirir. Peki dernek/dernekler bunu yapıyor mu? Anlatıyor mu devlet yetkililerine sorunları?

Devletimize kim anlatacak bunları? Bilişim sektörüde nefis kararlar alındı devlette. Onca dernek, onca şirket gittiler anlattılar, korkmadan dertlerini anlattılar ve cezalandırılmadı kimse. Sonuç süper, verimlilik %100. Konunda ve iddianda dogruysan korkun neye? Türkiye KVKK kapsamında dünyanın en iyilerinden belki bilirsiniz belki bilmezsiniz. Peki ama biz denizciler neden anlatamıyoruz derdimizi? Aman bulaşmayalım, elimi taşın altına koymayayım, bu mu? Doğruyu anlatmanın nesi zor ki?

Çözümler neler olabilir?

Saygı çerçevesinde tartışalım mı?



*

    n. k.

Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #1 : Ekim 17, 2020, 07:32:57 »
Bilişim sektöründe, tüketiciler gitmemiştir. Üreticiler gitmiştir yani katma değer üreten, istihdam sağlayan gerçek ve tüzel kişiler.  Devletin birincil öncelik verdiği tüzel ve gerçek kişiler. Devlet istihdama ve vergiye bakar. Amatör denizci, yani bizler , işin KDV kısmındayız. Sıradan tüketici yani. Marina, tersane sahipleri, donanım üreticileri bunlar gidip devlete lobi yapacak asıl. Diyecekler ki, kardeşim nasıl balıkçılara imkan sağlıyorsunuz bize de sağlayın. Daha çok ürün satalım, daha fazla adam çalıştıralım. Bizde satan da , alan da memnun. Henüz yüksek fiyatlarıyla müşteri kaybedip, kepenk kapatan MARİNA duymadım. Devlet ne yapsın. Devlet vergiye bakar. 1000 avronun %18’i 100 avronun %18’inden iyidir devlet için.
Biz tüketiciler, o ayrı bir konu. “Paran kadar adamsın” saçmalığının gizli veya aleni savunucuları ile dolu ortalık. Adamlığı ödeme kuvvetine vurmasaydı çoğunluk şimdiye kadar çoktan en azından mavi kart uygulamasına makul bir düzen gelirdi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
« Son Düzenleme: Ekim 17, 2020, 07:35:02 Gönderen: Nuri Kongur »


*

    n. k.

Ynt: Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #2 : Ekim 17, 2020, 08:13:42 »
Yine de , ticari olarak iş yapanların miyopluğu ve ya tüketicilerinin ekserisinin narsistliğine rağmen uluslararası siyaset açısından elverişli bir durumdayız. Devletin şu anda savunduğu ve geliştirmeye çalıştığı “mavi vatan” amatör denizcilere çözüm imkanı oluşturmak için gerekli konjonktürü sağlamakta. Sonuçta Vatan-Vatandaşsız savunmasızdır. Mavi Vatan’ın vatandaşa yani amatör denizcilere ihtiyaç duymakta. Devlet ne zamandır ADB sayısını artırıyor. Kağıt üstündeki bu artış gerçeğe yansıyacak ise, mavi vatan vatandaşının evleri yani teknelerini barındıracak “barınak”, bakımını yapacak “çekek” yerlerine ihtiyaç duyuyor. Bunu yaparken sürdürülebilir çözüm gerekmekte. Yani insanlar böbreklerini satmak zorunda kalmasın. Burada vatandaşlık sadece sosyete semtinde değil, diğer yerlere yani daha az gelir kesimine sahip, keyif için akşamları hafta sonları arkadaş veya ailesi ile denize çıkıp oltasını atacak, deniz havasında pikniğini yapacak kişilere de önem vermeli. Eğer bir çoğunluk lazım ise asıl çoğunluk onlar. Karadeniz hariç barınak yerleri gırtlağına kadar dolu, çevresine gayri kanuni şekilde bir sürü kayık bağlanmış ve barınak yönetimlerinin çoğu 10-12 mt’lik teknelerden alacağı paraları yemeyi düşünen “barınak ağaları” ile dolu. STK’lar bu kesimi de dikkate almak zorunda. Böylece devlet o STK’ları daha ciddiye alsın.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


*

    S. A.

Ynt: Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #3 : Ekim 17, 2020, 09:31:18 »
Bilişim alanında fena işler olmuyor. Temmuz ayında Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi bir bilgi güvenliği rehberi yayınladı. Rehber ysyınlanmadab önce sektörde faaliyet gösteren kişi ve kurumlarla  (bizim şirketimiz dahil) bilgi alışverişinde bulundular. Ortaya gerçekçi ve faydalı bir belge çıktı. Bu rehberi tüm kamu kurumları ve kritik altıyapı işleten firmalar uygulamak zorunda.


Bizim bu rehberin istediği güvenlik ayalarını otomatik kontrol eden ve düzeltmeleri yapan bir yazılım ürünümüz var. Bunu tanıtmak için ilgili birimden randevu istedik, hemen randevu verdiler.


Uzun lafın kısası devlet tarafında doğru kişiyi bulup görüşmek işe yarıyor.


*

    H. Z.

Ynt: Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #4 : Ekim 17, 2020, 16:41:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yine de , ticari olarak iş yapanların miyopluğu ve ya tüketicilerinin ekserisinin narsistliğine rağmen

Yüzde yüz katılıyorum.

*

    Ö. T.

Ynt: Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #5 : Ekim 17, 2020, 22:48:41 »
Amatör denizcilik nasıl kurtulur? sorunun kendisi zaten nasıl bir cendere içinde olduğumuzu gösteriyor.

Teknen varsa başın belada. Devletinden, bir yerde halatının ucundan tutanına kadar olan yelpazede kim varsa, bizi yolunacak kaz olarak görüyor.

Hiç bir şey kolay veya ekonomik değil.

Hangi aşamada nasıl çözüm bulunur bilmiyorum.

Herkesin ortak derdi olan konularda, umarım umut verici çözümler konuşulur.



*

    H. Z.

Ynt: Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #6 : Ekim 17, 2020, 22:56:48 »
Dünden beri kınunun okunma sayısına baktım, çok fazla. Nuri, Serkan ve Özcan korsanlardan başka kimse fikir beyan etmemiş. Demek ki "Mavi Kart" falan sorun değil.

Oysa buradaki zengin paylaşımlar belki yetkili mercilerin dikkatini çeker diye düşünmüştüm. 
« Son Düzenleme: Ekim 17, 2020, 22:58:33 Gönderen: Hakan Zorlu »
*

    C. Ö.

Ynt: Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #7 : Ekim 18, 2020, 23:07:30 »
Devir kafayı kuma gömme devri. Mavi kart ile ilgili insanlar sorun yaşamazsa onlar için bir sorun yok. Ama kime dokunursa işte o zaman hak arama eylemcisi ortaya çıkıyor.

Ülkemizde federasyon ve derneklerin tek amacı ne yazık ki sadece siyasi altyapıya dönüştü. Hiçbir şekilde fiiliyata geçmeyen bir yapı ne yazık ki.

Sonuçta sorun yumağı büyüyerek devam edecek.
*

    Ö. Y.

Ynt: Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #8 : Ekim 19, 2020, 00:59:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dünden beri kınunun okunma sayısına baktım, çok fazla. Nuri, Serkan ve Özcan korsanlardan başka kimse fikir beyan etmemiş. Demek ki "Mavi Kart" falan sorun değil.

Oysa buradaki zengin paylaşımlar belki yetkili mercilerin dikkatini çeker diye düşünmüştüm.
Haklisin HZorlu korsanim. Maalesef benim de elim gitmedi, ne yazacagimi bilemedim. Can Ozbey korsan guzel ozetlemis Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Sent from my iPhone using Tapatalk
*

    A. D.

Ynt: Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #9 : Ekim 19, 2020, 11:29:27 »
Devletimizin resmi kurum ve kuruluşları yani amatör denizciligimizin artması için bize destek olucak en önemli birim yelken federasyonu diye düşünüyorum ama daha yelken nedir bilmezken federasyondan 2 kere uyarı aldım. konuyu açmam gerekirse benim profesyonel olarak yaptıgım uçurtma sörfü de yelken federasyonuna bağlı. Uluslararası egitmen belgelerimiz vardı 2010 yılında iyi bir egitimle ingilizce olarak aldıgımız belgelerdi ve bize Türk sistemine geciyoruz dediler yeni bir kurs açıp mecbur kıldılar. Sonuç hersene sadece kurs açıp kurs bedelini alıp gerisine hiç bakmadılar. şuan bu sene kaymayı ögrenen seneye ögretmen olabiliyor ne kontrol var nede teftiş.
Aynı şekilde sporun gelişmesi için yarışmalar düzenledik ve yarışma günü Türkiyenin her bölgesinden gelmiş sporcularla start yapmaya hazırlanırken polisle gelip yarışı iptal ettiler, sebebi ise federasyona isim hakkı ödememiş olmamız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap(  tamam dedim federe olayım artık Freestyle hakemi olarak gönüllü hizmet ediyordum sporun ve sporcunun gelişmesi icin, kurs açıp yurtdışından uzman egitmen getiricez katılın dediler. Tr de bu kategoride bilgi sahibi sayısı biz 3 gönüllü katıldık, küçümsemek için degil ama 70 yaşına merdiven dayamış izmirli bi yelken hakemi hocası geldi ne bizden ne spordan haberi var. 3 günlük aday hakemlik kursunda yelken yarışlarında start nasıl olur  onu ögretti. Açıklamak gerekirse freestyle hakemligi bir sporcunun 2 snde havada nereye ve nasıl kaç takla attıgı, boardunu nereden geçirdigi gibi birçok spesifik yorum varken bizde dahi olmayan yelken yarışı start cizgisini ögrendik. Hadi madem bu işler böyle yapıcak birşey yok başladık bi işe bari kitesurf alanında başhakem olayımda bundan sonrasını ben hallederim dedim ama bana 7 tane yelken yarışında aday hakemlik yaptıktan sonra hakem olabilecegimi söylediler.yahu biz yelken degil ucurtma yarıştiriyoruz desemde olmadı, geçmiş yıllardaki federasyonun yelken başhakemi gözlemindeki freestyle hakemligimi sayın dedim olmaz dediler, ve benide küstürdüler sonuç olarak son 3 yıldır TRde yarış yapılmıyor sporcular küstüler.

demem o ki bi federasyonun amacı sporu herkese yaymak ve geliştirmek aynı zamanda da kontrol etmektir, ama federasyon sadece yelken sporu ve bunun yarış kısmı ile ilgileniyor, hatta bence yarışlada degil sponsor ve alacagı reklam bütcesi ile ilgileniyor. bu idare yönetiminde sporcu gelişmez.
Türkiyede amatör denizcilik veya denizcilik para gerektirir, belli bir yaşa ve bütçeye gelmeden tekne sahibi olamaz ve denize açılamaz kimse. FEderasyon görevini yapmazsa insanlar denizle anca emekli olunca haşır neşir olur, yada tatillerde şezlong başında otururlar.
*

    C. A.

Ynt: Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #10 : Ekim 19, 2020, 13:22:51 »
Türkiye'deki federasyonlar, bolge spor mudurluklerin de calisanlarin buyuk bir cogunlugu herhangi bir is yapmadan, sporun ve sporcunun gelismesini saglayacak hic bir calisma yapmadan gecinip giden insanlardir.
Herhangi bir sekilde is yapmak isteyenlerun de onlerune sizdeki gibi bir cok engel cikartip kendi koltuklarini guvencede tutmak oncelikleridir.
Bir venzeri Izmir'de okculuk spor dalinda gordum.
Digerini de zamanunda yapmis oldugum bisiklet sporunda.
Lise caginda bisiklet sporu yaparken Kibris'tan gelen davet uzerine yarismaya katilmak uzere Kibris'a gitmistik. Biz sporculari herhangi bir yurt odasina yerlestirdikten sonra geri kalan heyet, antrenir, bolge muduru ve ailesi 5 yildizli otellerinde kalmaya gittiler.
 
Bu sebeplerden dolayi yelken federasyonunun da farkli olacagini kesinlikle dusunmuyorum.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #11 : Ekim 19, 2020, 15:51:05 »
Bu konuda Yelken Federasyonu yanlış adres.
TYF'nin amatör denizcilik veya yatçılıkla HİÇBİR İLGİSİ yok.
Kuruluş ve varlık amacı yarışma ve spordur. (Bknz: Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

Amatör denizciliğin muhatabı Ulaştırma Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürlüğüdür.
bu kurumun sizi bireysel olarak muhatap alması ise pratikte imkansız.
Ancak bir dernek vb. olmak gerekir.
Bunun dışında bireysel serzeniş ve çabalar faydasız.

Var olan bir dernek var (hatta amatör denizcilikle ilgili birkaç dernek var sanırım)
bunlar içinde görev alıp ihtiyaca yönelik eylemler yapmak veya yeni dernek kurup mücadele etmek gerekir.

ama memlekette zaten 15-20 bin civarı özel kayıtlı tekne yok mu?
Bunun çoğunluğu 5-6m'lik kayık ve sürat teknesi gibi şeylerdir (ben atıyorum. gerçek rakamları bilen varsa düzeltsin lütfen), dolayısı ile 5-10bin kişilik yatçılık dünyasında yanyana gelip mücadele edebilecek arasan birkaç yüz kişiyi ancak bulacaktır sanırım. (Şimdi kontrol ettim, DADD'ın üye sayısı 977 imiş..)

Kalabalık ve kararlı olmadıkça hak hukuk elde etmek zor.
*

    Y. U.

Ynt: Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #12 : Ekim 20, 2020, 13:19:44 »
Geçmişte Tınaz Titiz’in önderlik ettiği, Beyaz Nokta Hareketi adlı bir oluşum vardı. İnsanların sorun çözme yetkinliklerini geliştirmeyi hedeflerdi. Belki hala vardır. Beyaz Noktanın yaptığı çalışmalarda pek çok sorunun kök nedenlerinin olduğu ve bu kök nedenler çözüldüğünde bağlı pek çok problemin de çorap söküğü gibi çözüleceği anlaşılıyordu.

“Amatör denizcilik nasıl kurtulur?” Sorusunun yanıtı “eğitim sistemi nasıl kurtulur?”, Türkiye ekonomisi nasıl kurtulur?” Vb soruların yanıtlarından farklı değil. Zira amatör denizcilik oluşumlarının yönetim şekli de diğer oluşumlarla aynı şekilde devam etmekte.

Amatör denizciler arasında bazı “köyün delileri” var. Bunlar pek çok kişinin görmediği veya görse de sesini çıkartmadığı (çok sevdiğim bir tabir, “sessiz çoğunluk”) zamanlarda yolunda gitmeyen şeyleri dile getiriyorlar. Başlangıçta bunlara statükocular tarafından ciddi saldırılar yapılıyor, eh bunlar da yalnız kaldıkları için susup oturuyorlar ve sessiz çoğunluğa katılıyorlar.

Neden “sessiz çoğunluk” sesini çıkartmıyor? Onlar mantıksız ve bilgisiz olduğu için mi? Hayır, mevcut düzende kimse onlara zarar vermiyorsa risk alıp kralın çıplak olduğunu söylemek istemiyorlar.

Aklıma 1900’lü yılların başındaki Sakallı Celal geliyor. Sakallı Celal çok akıllı, bilgili ve özsaygısı nedeniyle düşüncelerinden taviz vermeyen ve doğru bildiğini söyleyen birisi. Başına gelmedik olay kalmıyor. Çünkü sıradışı. Şimdi o dönemdeki durumlardan yararlanan kişilerin adları anılmazken Sakallı Celal için kitaplar yazılıyor. Adam o dönemde dinlense idi Türkiye’nin hali farklı olur muydu? Sanırım evet.

“Menfaat”, ya da yeni tabirle “çıkar” ve özellikle kısa vadeli çıkar, biraz da ego işin içine karıştığında doğrulardan çok idare-i maslahat ağır basıyor ve farklı olan yok ediliyor.

Türkiye’deki aydınların önemli bir sorunu bu forumun eski dosyalarında durmakta, burada bir olay ile yineleyelim: 1994 yılında mahalli seçimler yapılacaktı. O dönemin farklı bir partisi bağıra bağıra geliyordu. Bütün sivil toplum örgütleri bu parti seçimi kazanmasın diye örgütlenme kararı aldı ve bir platform oluşturuldu. Her STK’dan 2-3 kişinin yer aldığı bu platform 3. Toplantıdan sonra kavga dövüşler nedeniyle dağıldı. Zira katılımcıları kendilerini ispatlama çabaları nedeniyle ana sorundan uzaklaşmış ve birbirlerine girmişlerdi. Sonuç da malum.

Amatör denizcilik nasıl kurtulur? Belki “ben” yerine “biz” dediğimizde ve sessiz çoğunluk, sessiz azınlığa dönüşürse. Atık meselesinde güzel bir başlangıç oldu, inşallah devam eder.

Sevgi ve saygılar.
Yüce UYANIK
*

    S. E.

Ynt: Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #13 : Ekim 20, 2020, 15:10:04 »
Benim hayret ettiğim şudur.  Nasıl oluyorda Ülkemizde her isteyen, istediği bir koya demir atabiliyor, istediği kadar kalabiliyor. Amatör denizciliğin belki de son yıllarını yaşıyoruz diye üzülüyorum. Bence şu anki hali bile rüya gibi. Dünyanın en güzel koyları burada. Uzak olmayan bir gelecekte tonoz (özel işletmelerce yönetilen) haricinde koylarda kalma opsiyonunun kalmayacağını düşünüyorum. Hatta o tonozlarda kolay kolay yer bulunamayacağını düşünüyorum.
*

    S. S.

Ynt: Aşamadığımız sorun; Amatör Denizcilik Nasıl Kurtulur?
« Yanıtla #14 : Ekim 20, 2020, 16:02:32 »
Hakan'ın değindiği gibi B.Y.K.olarak yetkin denizci  dostlarımızı davet edip  3 çalıştay düzenledik, sorunlarımızı ana başlıklar halinde tartışmaya açtık. Amacımız temel sorunlarımızı ve çözüme yönelik önerileri bu tartışma platformlarında yüz yüze ortaya koymak idi ve bu doğrultuda başarılı da olduk.
Gün geçtikçe ağırlaşan , deniz sevdamızı yaşama alanlarımızı kısıtlayan belki bazılarımız için yok eden ,sorunlarımızın çözümünün kolay olmadığını hatta kısmen olanaksız olduğuna vurgu yapmıştım.
Bu ağır sorunlara yönelik mücadelenin  ya mevcut derneklerin , federasyonun çatısı altında onlara destek vererek veya çok geniş katılımlı yeni bir dernek tesis ederek yapılabileceği tartışılmıştı. Genel eğilim , denetime ve eleştiriye açık, katılımcı, demokratik, çoğulcu, karar ve etkinliklerinde üye düşünce ve önerilerine saygılı ,tüm amatör denizcileri çatısı altında toplama hedefli yeni bir dernek kurma yönünde idi.
12 000 üzerindeki üyesi ile çok büyük bir sivil toplum organizasyonu olan gezgin korsanlarda ve amatör denizciler arasında inanılmaz bir dayanışma ve yardımlaşmayı başaran Açık Deniz Yat Kulübü'nün  kendi aralarındaki yazışmalarında zaman zaman dernekleşmeye yönelik düşünceler ve öneriler paylaşılıyor.Ancak bir adım  atılamıyor.
Çözüm arayışlarının camiamızda süreceğini ve en kısa zamanda yaşama geçirileceğini umuyor ve temenni ediyorum.
     Sevgi ve Selamlar