0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« : Ocak 07, 2013, 16:18:38 »
Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti 12 Ocak 2013 Cumartesi günü  saat 14:30'da:

Yücel Kültür Vakfı
Zincirli Köşk Sok. Zincirli II Apt. D:13
Erenköy İstanbul

adresinde yapılacaktır.

Bahar aylarında ayar isteyen bir tekne bulabilirsek, eğitimi teknede tekrarlayabiliriz.

Telefonum: 543 494 71 71
*

    H. G.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #1 : Ocak 07, 2013, 17:06:44 »
Cumartesi oradayım Ahmet Korsanım.

Bizim Sante kızımız da böyle bir ayar imkanını kaçırmaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. U.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #2 : Ocak 07, 2013, 18:10:39 »
Deneyimlerinizi dinlemekten memnuniyet duyacağım.

Erkan Usluoğlu
0532 321 62 44

*

    G. A.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #3 : Ocak 07, 2013, 20:52:08 »
çok yararlı paylaşım...Tam saatinde oradayım inşallah.
*

    M. Ü.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #4 : Ocak 07, 2013, 21:30:02 »
Faydalı bir paylaşım, orda olmaya çalışacağım..

Gezgin Korsan Sosyal Medya Hesaplarını Takip Ediniz

               


*

    M. R. B.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #5 : Ocak 08, 2013, 14:07:29 »
Toplantıya katılacağımı bildiriyorum.
Selamlar,
*

    V. K.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #6 : Ocak 09, 2013, 16:38:18 »
Ahmet korsanım

Değerli bilgilerinizden faydalanmak için katılmaya çalışacağım.
Olurda iptal ederseniz 532 277 23 82
Saygılarımla,,


*

    R. E.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #7 : Eylül 29, 2022, 07:41:30 »

Ana yelkenin trimi ile ilgili sıkıntılarım var. Sanırım biraz fazla torbalanmış gibi geliyor bana. Becerebilirsem foto da ekleyeceğim.
İlk sorum şu, böyle torbalanmış yelkeni kesip biçerek düzeltmek doğru mudur?
İkincisi, ana yelken yarım balenli, güngörmez yakasından biraz öne doğru. Buna tam balen takmak çözüm olur mu? Yani güngörmez yakasından orsa yakasına kadar?
Son olarak da yelkende cunningham matafyonu yok. Birinci camadan matafyonuna halat takıp direkteki koçboynuzuna kastığımda biraz daha iyi gibi. Cunningham matafyonu eklesem sorunu çözer miyim?

Direğin 1 metre gerisine gelen yüzde 110 olduğunu sandığım cenovayı flok kadar açarsam daha iyi gibi oluyor. Cenova özellikle orsa seyirde ana yelkene çapariz veriyor olabilir mi? Direğin 50-75 cm gerisindeki torbalanma tüm yelken yüzeyine dağıtılsa orsa seyir daha verimli olabilir mi?

Ya da başka neler yapabilirim yelkeni yenilemek dışında?


*

    A. Ç.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #8 : Eylül 29, 2022, 08:03:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ana yelkenin trimi ile ilgili sıkıntılarım var. Sanırım biraz fazla torbalanmış gibi geliyor bana. Becerebilirsem foto da ekleyeceğim.
İlk sorum şu, böyle torbalanmış yelkeni kesip biçerek düzeltmek doğru mudur?
İkincisi, ana yelken yarım balenli, güngörmez yakasından biraz öne doğru. Buna tam balen takmak çözüm olur mu? Yani güngörmez yakasından orsa yakasına kadar?
Son olarak da yelkende cunningham matafyonu yok. Birinci camadan matafyonuna halat takıp direkteki koçboynuzuna kastığımda biraz daha iyi gibi. Cunningham matafyonu eklesem sorunu çözer miyim?

Direğin 1 metre gerisine gelen yüzde 110 olduğunu sandığım cenovayı flok kadar açarsam daha iyi gibi oluyor. Cenova özellikle orsa seyirde ana yelkene çapariz veriyor olabilir mi? Direğin 50-75 cm gerisindeki torbalanma tüm yelken yüzeyine dağıtılsa orsa seyir daha verimli olabilir mi?

Ya da başka neler yapabilirim yelkeni yenilemek dışında?




Yelkenlerin durumu iyi görünmüyor, doğrusu yeni yelken almak ama ana yelkeni biraz daha kullanabilmek için direk bükümünü arttırmak düşünülebilir. Her ne kadar yelkeni kesip yeniden biçip aşırı toru azaltmak mümkünse de astarı yüzünü geçebilir. Balenleri uzatmanın yarır olmaz diye düşünüyorum.
*

    R. E.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #9 : Eylül 29, 2022, 08:49:40 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    R. E.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #10 : Eylül 29, 2022, 08:59:00 »

Yelken bezi kalitesi iyi duruyor. Tek ana yelkenle 5-8 knot havada 3-3,5 knots hız yapıyor.

Açıkça atmaya da kıyamıyorum. Sadece orsada beklediğim verimi alamıyorum. Apaz, geniş apazda sorun yok..

Çelenoğlu kaptanım cunningham için bir şey dememişsiniz. Çözüm olup olmayacağı konusunda ne düşünüyorsunuz?

1. camadan matafyonuna halat takıp kastığımda fena olmuyor.

Ayrıca yüzde 110 cenova ile torlanmış ana yelken trimi için aklınıza bir şey geliyor mu?

Flok kadar açınca cenovayı veya ana yelkeni kapatıp, ya da küçülttüğümde daha iyi orsaya giriyor. Oldukça dar açılarda performans düzgün..

*

    M. Ç.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #11 : Eylül 29, 2022, 09:36:57 »
Fotolardan gördüğüm kadarı ile (direk başı görülmüyor ama) korkarım ana yelkenin orsa yakasını tam geremiyorsunuz. Olası gerekçeleri:
  • Direğinize göre uzun biçilmiş olabilir. Tadilat ister ama kaningam veya 1. camadanla idareten gerebilirsiniz.
  • Mandar kilidiniz veya çördek bağınız uzun olabilir, kısaltın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
%110 cenova ana yelkene çapariz vermemeli; tabii arabasını doğru konumda kullanıyorsanız.

Ana yelken güngörmez de sarkık duruyor, bumbanın cundası fazla havada olabilir, twist fazla.
*

    R. E.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #12 : Eylül 29, 2022, 10:42:58 »
Bu fotolar bilinçli zımba gibi gerilmediği anın. Nedeni cunningham denemesi, camadan matafyonu ile. (alt cümle ike bitişik olması yanlış anlamaya yol açıyor. O nedenle ayırdım. Cunningham matafyonu yok. O nedenle camadan matafyonu ile yaptım)

Cunningham düzeneği yapacaksanız çok germeyin okudum bir yerlerde..

Yelken direğe göre. Uzun veya kısa değil. Bağlantı da düzgün. Foto eklerim. Ana yelkeni zımba gibi yapıyorum direkteki vinç ile. Bu kez o torba dikişli yerin gerisinde daha belirgin oluşuyor. Bir iki güne denerim ve fotoğraflarım zımba gibi gerili ana yelken ve cunningham halatlı halini..

Ana yelkeni açınca balancina halatını boşlarım sürekli. Iskota ortada sabit. Pupa palangası bu fotoda kasılı değil muhtemelen.. Ona da tekrar bakarım.

Yineliyorum, orsa dışında bir sorun yok. Orsada direk dibi matafyonlarının gerisi pırpırlıyor. Ana yelkenin göngörmez-alt yaka bağlantısına da makara bağlayıp direk dibinden gereceğim.

Bakalım nasıl olacak...

« Son Düzenleme: Eylül 29, 2022, 10:47:26 Gönderen: Recep Ertürk »
*

    M. Ç.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #13 : Eylül 29, 2022, 15:16:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Yineliyorum, orsa dışında bir sorun yok. Orsada direk dibi matafyonlarının gerisi pırpırlıyor. Ana yelkenin göngörmez-alt yaka bağlantısına da makara bağlayıp direk dibinden gereceğim.

Bakalım nasıl olacak...



Mandar gerildikçe tor başa kayar, fazla gerginlikten ana yelken giriş kanalı tersliyor olmasın?

Önce alt yakayı gerin, işe yaramazsa mandar gerginliğini bir tık azaltarak deneyin bence.

Ana yelken arabası var mı? Varsa azıcık rüzgarüstüne çekerek de sorunu çözebilirsiniz sanki.
*

    A. Ç.

Ynt: Arma ayarı ve yelken trimi sohbeti
« Yanıtla #14 : Eylül 29, 2022, 16:07:12 »
Yelken orsa yakası mandarla gerilebiliyorsa Cunningham fayda etmez. Camadan matafyonu ile gerdiğinizde yelken şekli değişiyor, bu nedenle iyileşiyor olabilir. Ana yelkenin tüm ayarlar düzgünse pırpırlaması yelken ömrünün tamamlandığı anlamına gelir. Genova sarıldığında torlanması artar ancak sonuna doğru tor azalır. Ana yelklen torunu bu şartlarda azaltmanın tek yöntemi direği bira daha bükmektir.