0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba,Geçen haftayı Hırvatistan’da geçirdim (ben Türk bayraklı tekne arıyorum, sadece giden arkadaşlara eşlik ettim).Ve ne yalan söyleyeyim Türk bayraklı tekne alma kararımı gözden geçirmeye başladım. Tekneler öyle çok ucuz filan değil elbette, görece daha ucuz ancak öyle yarı fiyatına da değil yani. (Eminim öyle ucuz tekneler de vardır ama ben görmedim) Fakat fiyattan çok daha önemlisi tekneler inanılmaz bakımlılar. Charter firmaları teknelerine çok iyi bakıyorlarmış, orada bunu gördüm. Marinalarda hepsi pırıl pırıl ve ip gibi dizilmiş kışlıyorlardı. Marinalar da zaten sayı olarak çok fazla ve bazıları çok büyüktü, denizci milletmiş gerçekten. Elbette mutlaka kötü çalışan charterlar da vardır, ancak gezdiğim pek çok marinada ve teknede bakımlar çok iyiydi. Anlatıldığından kötü durumda tek bir tekne gezdim o da şahıs teknesiydi, dökülüyordu ve çok da ucuz değildi. Brokerlar düzgün ve sistemli çalışıyor ancak yine de o kağıt işleri benim gibi kağıt işinden anlamayan birini korkuttu. Benim algılayabildiğim kadarıyla acele bir şekilde çözmeye çalışmamak lazım. Yani satın alma sonrası belki 1 hafta, 10 günde de halledebilirsiniz işleri ancak bence ideali 15-20 gün ayırmak ve planlamayı buna göre yapmak olur sağlıklısı. Tam olarak rakamsal değerleri bilmiyorum, dediğim gibi ben sadece eşlik ettim, ticari boyutunu bilemem, yine de bir fikir vermek adına 40-50 feet arası bir yelkenlinin tüm işlem, kontrol, donatma, transfer maliyeti 5,000-8,000 Eur arası gibi bir aralıkta olur sanıyorum. Gözden kaçırdığım bir vergi gibi bir şey varsa da en fazla 10,000 EUR olur gibi herhalde. Ama bir baba, kız getirmişlerdi tek başlarına (cesaretlerine hayran olmuştum), onlar transferi kendileri yaptıkları için biraz daha ucuza mal etmişlerdi sanıyorum. Bir de bir noter sistemleri varmış, onu çok beğendim. Ödemeyi yeddiemin gibi notere yapıyorsunuz, o da satış tamamlanırsa alıcıya parayı veriyor. Ben hep merak ediyordum nasıl olduğunu güvenli bir ödemenin. Brokerlar hep sözleşme ile çalışıyor ve yetki belgesi almadıkları tekneleri satmakla ilgilemiyorlar, bana çok profesyonelce geldi. Ayrıca bizim arkadaşların ilgilendiği pek çok tekne de yoktu. Sanıyorum Hırvatlar'ın elinden bayağı bir tekne alınmış bu dönemde. Bir daha kendime bakmaya da gideceğim sanıyorum. Türkiye'de gezdiğim ve pek de iyi olmadıkları halde yüksek fiyat istenilen teknelerdense daha bakımlı ve %15-%20 (hatta bazen %30'a kadar) ucuz ve elbette daha büyük bir tekne alınabilir belki. Faydalı olması dileğiyle paylaşır, iyi ve sağlıklı günler dilerim,Erol
Başka bir topicte "hangi tür tekne" diye sorulduğunda verdiğim cevabı da doğrulamış oldu SeaBee ekibi... O da şu ki BlueWaterCruiser teknelerin artıları fazla abartılıyor; eksileri ise fazlaca görmezden geliniyor sanki... Bugün 3-4 yaşında ve içinde yaşamak için su yapıcı aircon ve gen-setle donatılmış bir impression 45 VAT'sızsa 175K$ VAT'lıysa 175K€ civarında... O paraya alınacak aynı boyda bir BWC en az 20 yaşında olur ve denizden çıkarken de sekiz basamaklı merdivene ihtiyaç duyarsınız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap içi de en fazla 38' gibi hissetirir... Ne için? +35 kts yerine +45 kts havada seyri ertelemek için.. Değer mi? Bin kişiden ikisi için belki değer; 2'si ama kesinlikle 3'ü için değil...