0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    S. S.

Sea Bee Sailing
« : Şubat 03, 2021, 10:26:30 »
Merhaba,
Bir arkadaşım yakın zaman içerisinde eşiyle beraber daha geleneksel hayatına ara verip deniz üzerinde bir hayata geçiyor. İlk videosu tekneyi bulma videosu. TR'de de araştırdılar bol bol ama sonra tekne olarak Elan'a karar verdikleri ve Elan'ları en çok Hırvatistan'dan bulabildiğiniz için oradan aldılar. Neyse ben anlatmayayım, çok daha fazlası videoda. Uzun yıllardır ABD'de yaşadığı ve eşi ABD vatandaşı olduğu için videoları İngilizce ama güzel bir Türkçe altyazı da eklemiş. Umarım beğenirsiniz.

&t=1416s

Sevgiler


*

    M. A.

Ynt: Sea Bee Sailing
« Yanıtla #1 : Şubat 03, 2021, 15:33:42 »
Ben takibe başladım,
Güzel olacak gibi duruyor...


*

    E. G.

Ynt: Sea Bee Sailing
« Yanıtla #2 : Şubat 03, 2021, 20:13:06 »
Merhaba,

Geçen haftayı Hırvatistan’da geçirdim (ben Türk bayraklı tekne arıyorum, sadece giden arkadaşlara eşlik ettim).

Ve ne yalan söyleyeyim Türk bayraklı tekne alma kararımı gözden geçirmeye başladım.

Tekneler öyle çok ucuz filan değil elbette, görece daha ucuz ancak öyle yarı fiyatına da değil yani. (Eminim öyle ucuz tekneler de vardır ama ben görmedim)

Fakat fiyattan çok daha önemlisi tekneler inanılmaz bakımlılar. Charter firmaları teknelerine çok iyi bakıyorlarmış, orada bunu gördüm. Marinalarda hepsi pırıl pırıl ve ip gibi dizilmiş kışlıyorlardı. Marinalar da zaten sayı olarak çok fazla ve bazıları çok büyüktü, denizci milletmiş gerçekten.

Elbette mutlaka kötü çalışan charterlar da vardır, ancak gezdiğim pek çok marinada ve teknede bakımlar çok iyiydi. Anlatıldığından kötü durumda tek bir tekne gezdim o da şahıs teknesiydi, dökülüyordu ve çok da ucuz değildi.

Brokerlar düzgün ve sistemli çalışıyor ancak yine de o kağıt işleri benim gibi kağıt işinden anlamayan birini korkuttu. Benim algılayabildiğim kadarıyla acele bir şekilde çözmeye çalışmamak lazım. Yani satın alma sonrası belki 1 hafta, 10 günde de halledebilirsiniz işleri ancak bence ideali 15-20 gün ayırmak ve planlamayı buna göre yapmak olur sağlıklısı.

Tam olarak rakamsal değerleri bilmiyorum, dediğim gibi ben sadece eşlik ettim, ticari boyutunu bilemem, yine de bir fikir vermek adına 40-50 feet arası bir yelkenlinin tüm işlem, kontrol, donatma, transfer maliyeti 5,000-8,000 Eur arası gibi bir aralıkta olur sanıyorum. Gözden kaçırdığım bir vergi gibi bir şey varsa da en fazla 10,000 EUR olur gibi herhalde. Ama bir baba, kız getirmişlerdi tek başlarına (cesaretlerine hayran olmuştum), onlar transferi kendileri yaptıkları için biraz daha ucuza mal etmişlerdi sanıyorum.

Bir de bir noter sistemleri varmış, onu çok beğendim. Ödemeyi yeddiemin gibi notere yapıyorsunuz, o da satış tamamlanırsa alıcıya parayı veriyor. Ben hep merak ediyordum nasıl olduğunu güvenli bir ödemenin.

Brokerlar hep sözleşme ile çalışıyor ve yetki belgesi almadıkları tekneleri satmakla ilgilemiyorlar, bana çok profesyonelce geldi.

Ayrıca bizim arkadaşların ilgilendiği pek çok tekne de yoktu. Sanıyorum Hırvatlar'ın elinden bayağı bir tekne alınmış bu dönemde.

Bir daha kendime bakmaya da gideceğim sanıyorum. Türkiye'de gezdiğim ve pek de iyi olmadıkları halde yüksek fiyat istenilen teknelerdense daha bakımlı ve %15-%20 (hatta bazen %30'a kadar) ucuz ve elbette daha büyük bir tekne alınabilir belki.

Faydalı olması dileğiyle paylaşır, iyi ve sağlıklı günler dilerim,
Erol



*

    S. K.

Ynt: Sea Bee Sailing
« Yanıtla #3 : Şubat 04, 2021, 13:25:27 »
Başka bir topicte "hangi tür tekne" diye sorulduğunda verdiğim cevabı da doğrulamış oldu SeaBee ekibi... O da şu ki BlueWaterCruiser teknelerin artıları fazla abartılıyor; eksileri ise fazlaca görmezden geliniyor sanki...


Bugün 3-4 yaşında ve içinde yaşamak için su yapıcı aircon ve gen-setle donatılmış bir impression 45 VAT'sızsa 175K$ VAT'lıysa 175K€ civarında... O paraya alınacak aynı boyda bir BWC en az 20 yaşında olur ve denizden çıkarken de sekiz basamaklı merdivene ihtiyaç duyarsınız  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  içi de en fazla 38' gibi hissetirir...


Ne için? +35 kts yerine +45 kts havada seyri ertelemek için.. Değer mi? Bin kişiden ikisi için belki değer; 2'si ama kesinlikle 3'ü için değil...


*

    S. D.

Ynt: Sea Bee Sailing
« Yanıtla #4 : Şubat 04, 2021, 13:47:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap sitesinde farklı rallilerin katılımcı listesi ve sonuç listeleri mevcut. Pek çok "akdeniz" teknesi bu okyanusları "açık deniz" teknesi ablaları ile birlikte geçmişler ve geçecekler. Belki daha yavaş, belki daha az konforlu, belki daha fazla önlem ve hazırlık ile olabilir, ama sonuçta aynı denizlerde, aynı hava şartlarında geçiyor ve can taşıyorlar.

*

    M. T.

Ynt: Sea Bee Sailing
« Yanıtla #5 : Şubat 04, 2021, 19:04:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,

Geçen haftayı Hırvatistan’da geçirdim (ben Türk bayraklı tekne arıyorum, sadece giden arkadaşlara eşlik ettim).

Ve ne yalan söyleyeyim Türk bayraklı tekne alma kararımı gözden geçirmeye başladım.

Tekneler öyle çok ucuz filan değil elbette, görece daha ucuz ancak öyle yarı fiyatına da değil yani. (Eminim öyle ucuz tekneler de vardır ama ben görmedim)

Fakat fiyattan çok daha önemlisi tekneler inanılmaz bakımlılar. Charter firmaları teknelerine çok iyi bakıyorlarmış, orada bunu gördüm. Marinalarda hepsi pırıl pırıl ve ip gibi dizilmiş kışlıyorlardı. Marinalar da zaten sayı olarak çok fazla ve bazıları çok büyüktü, denizci milletmiş gerçekten.

Elbette mutlaka kötü çalışan charterlar da vardır, ancak gezdiğim pek çok marinada ve teknede bakımlar çok iyiydi. Anlatıldığından kötü durumda tek bir tekne gezdim o da şahıs teknesiydi, dökülüyordu ve çok da ucuz değildi.

Brokerlar düzgün ve sistemli çalışıyor ancak yine de o kağıt işleri benim gibi kağıt işinden anlamayan birini korkuttu. Benim algılayabildiğim kadarıyla acele bir şekilde çözmeye çalışmamak lazım. Yani satın alma sonrası belki 1 hafta, 10 günde de halledebilirsiniz işleri ancak bence ideali 15-20 gün ayırmak ve planlamayı buna göre yapmak olur sağlıklısı.

Tam olarak rakamsal değerleri bilmiyorum, dediğim gibi ben sadece eşlik ettim, ticari boyutunu bilemem, yine de bir fikir vermek adına 40-50 feet arası bir yelkenlinin tüm işlem, kontrol, donatma, transfer maliyeti 5,000-8,000 Eur arası gibi bir aralıkta olur sanıyorum. Gözden kaçırdığım bir vergi gibi bir şey varsa da en fazla 10,000 EUR olur gibi herhalde. Ama bir baba, kız getirmişlerdi tek başlarına (cesaretlerine hayran olmuştum), onlar transferi kendileri yaptıkları için biraz daha ucuza mal etmişlerdi sanıyorum.

Bir de bir noter sistemleri varmış, onu çok beğendim. Ödemeyi yeddiemin gibi notere yapıyorsunuz, o da satış tamamlanırsa alıcıya parayı veriyor. Ben hep merak ediyordum nasıl olduğunu güvenli bir ödemenin.

Brokerlar hep sözleşme ile çalışıyor ve yetki belgesi almadıkları tekneleri satmakla ilgilemiyorlar, bana çok profesyonelce geldi.

Ayrıca bizim arkadaşların ilgilendiği pek çok tekne de yoktu. Sanıyorum Hırvatlar'ın elinden bayağı bir tekne alınmış bu dönemde.

Bir daha kendime bakmaya da gideceğim sanıyorum. Türkiye'de gezdiğim ve pek de iyi olmadıkları halde yüksek fiyat istenilen teknelerdense daha bakımlı ve %15-%20 (hatta bazen %30'a kadar) ucuz ve elbette daha büyük bir tekne alınabilir belki.

Faydalı olması dileğiyle paylaşır, iyi ve sağlıklı günler dilerim,
Erol



Hirvatistan’da tekne fiyatlari ayni model ve yil olarak bakildiginda Turkiye fiyatlarindan % 25-35 daha ucuz. Bazi teknelerde de ilaveten % 5-10 pazarlik payi olabilir. Dinamik bir pazar var, tum dunyadan oraya tekne almaya geliyor insanlar.

Turkiye’de satilan teknelerin bir cogu da zaten zamaninda ordan ya da Yunanistan’dan ex-charter alinmis, Turkiye’ye bir sekilde getirilmis ve bayrak affi ile Turk bayragina gecirilmis tekneler.

Turkiye’de tekne bakarken soruyor musunuz merak ediyorum.. bu tekne Tezmarin, Topleisure, Turmarin cikisli mi diye? Ne cevap geliyor?

Gecenlerde Hirvatistan’tan tekne almakla ilgili bir konu acmistim, orda derine inelim derim. Ozellikle Hirvatistan’da guvenilir surveyor listesi yapsak iyi olur.
*

    S. S.

Ynt: Sea Bee Sailing
« Yanıtla #6 : Şubat 05, 2021, 16:21:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Başka bir topicte "hangi tür tekne" diye sorulduğunda verdiğim cevabı da doğrulamış oldu SeaBee ekibi... O da şu ki BlueWaterCruiser teknelerin artıları fazla abartılıyor; eksileri ise fazlaca görmezden geliniyor sanki...


Bugün 3-4 yaşında ve içinde yaşamak için su yapıcı aircon ve gen-setle donatılmış bir impression 45 VAT'sızsa 175K$ VAT'lıysa 175K€ civarında... O paraya alınacak aynı boyda bir BWC en az 20 yaşında olur ve denizden çıkarken de sekiz basamaklı merdivene ihtiyaç duyarsınız  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  içi de en fazla 38' gibi hissetirir...


Ne için? +35 kts yerine +45 kts havada seyri ertelemek için.. Değer mi? Bin kişiden ikisi için belki değer; 2'si ama kesinlikle 3'ü için değil...

Sedat kaptanım güzel bir noktaya değindiniz. Bunu ben de çok sorguluyorum zaman zaman. Bence bazı tekneler tam charter tekneleri, bazı tekneler de tam BWC. Bence ideali aradaki tekneler çoğu tekne de o aralıkta aslında. Hangi uca yaklaşacağınız biraz kişisel tercih sanırım. Hem tekne ile yapılmak istenen seyahat türü hem de kişisel olarak vazgeçmeyecekleriniz / vazgeçecekleriniz listesi. Benim şu anki tercihim de bir Elan, güzel dengeli bir tekne bence. Uzak denizlere açılacağım tekne ise her yıl değişiyor :-) uçtan uca gidiyor geliyor. Biraz olgunlaşma, biraz da bütçe sebebiyle, nasıl başlayacağız zaman gösterecek.