Gezgin Korsan

Makine Dairesi => GeKoPedia => Konuyu başlatan: Hakkı Algın - Ekim 10, 2012, 23:05:36

Başlık: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Ekim 10, 2012, 23:05:36
TEKNEMİ KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALIRKEN YAPTIĞIM İŞLER
Tekneyi karaya almadan önceki hazırlıklar aslında 8-10 gün önceden başlıyor. 1. Tuvaletlerin pissu depolarını boşaltıp tatlı su doldurulup içinede ikişer litre sirke döküyorum, depo içindeki kireçlenmeyi eritmek için.  3-5 gün sonra depoları boşaltıp, tekrar tatlı su doldurup  içinede birer şişe üstünde çaydanlık resmi olan porçözden koyuyorum.  3-4 gün sonra  bunuda boşaltıp, tekrar tatlı su ile  koku giderici  losyon koyuyorum , 1-2 günde böyle kalıyor, karaya çıkmadan önceki gece bunuda boşaltıyorum. Koku giderici katılmış su hariç diğerleri  açık denize deşarz edileceğinden ve tekrar tatlı su gerektiğinden peryotlar iyi planlanmalıdır.
Hazırlıklara marinada devam ediyorum. Marinada ilk önce tekneyi , bordasını, tüm branda aksesuarları,zincir ve zincirliği , demiri,  suyun ulaşabıldiği yere kadar direği vs. bol ve tazzikli su ile yıkıyorum . Tuvaletleri ve teknenin içini temizliyorum.
2. Banyo giderlerini pompa öncesi filtrelerini söküp, bir kova içinde yıkayıp, temizleyip yerlerine takıyorum.
3. Yelkenlerin indirilmesi : yelkenleri sökülmesi meterolojik koşullara bağlı olduğundan  meteroloji takip edilmeli ve marinada rüzgarsız hava bulunur bulunmaz bu işlem yapılmalıdır. Yelkenler indirilmeden önce açıyor  sonrada parti parti mandar bırakılarak katladıkça indiriyorum Sökülen yelkenleri tobalarına koyup , yıkanması ve depolanması için yelkencime teslim ediyorum.
4. Sahile veya pontona aldığım botun içine su doldururup, içine sökülmüş  ve boşta kalan ipleri, halatları  koyuyorum . Birgün sonra bu suyu boşaltıp tekrar dolduruyor ve içine  bir litre yumuşatıcı koyuyorum . Ertesi gün suyun içinden ipleri durulamadan alıp , valvedela tellerine asıp kurutuyorum. Kuruyan halatlatları ambarlardaki yerlerine yerleştiriyorum .
5. Dinginin bakımı: şişme botu sahile veya pontona alıp, plastik temizleyicilerle temizleyip, yıkıyor, kuruyunca söküp, katlayıp arka kamaralardan birisine indiriyorum.
6. Usturmaçalarıda dingi gibi temizliyor, gene yerlerine asıyorum. Usturmaça ları karaya çıkmak için teknenin altına kayışlar takılırken toplayıp, misafir tuvaletine depoluyorum.
7. Bot motorunun  deposundaki benzini boşaltıyorum, sonra botu bir kovanın içine dik olarak oturtuyor, kovayada devamlı su veriyor ve motoru çalıştırıyorum , motor çalışırken benzine kattığım yağdan bir su şişesi kapağı kadar depoya döküyorum. Karbüratördeki benzin bitince motor stop ediyor, motoru salona indiriyor, kolunun üstüne yatırıyorum. ( BU BAKIM İKİ ZAMANLI  MOTORLAR İÇİNDİR)
8. Honda 2 kw jenaratörün deposundaki benzini boşaltıp, karburatördeki benzin bitene kadar çalıştırıyorum. Benzin bitince motor stop ediyor. Sonra karterindeki yağı boşaltıp, tekrar temiz yağ dolduruyor ve jenaratörü salona indiriyorum.
9. Layzibek (ana yelken torbası)  , serpinti körüğü  ve biminiyi söküyor ve  arka kamaralardan birisine indiriyorum. Tamire ihtiyaçları varsa yıkanmak ve onarılmak üzere yelkencime bırakıyorum. Serpintikörüğünü katlarken mikaların katlanmamasına ve üstüne başka bir malzeme koymamaya özen gösteriyorum.
10. Mazot deposunu çanta bidonla mazot ilave ederek ağzına kadar dolduruyorum.
11. Güvertedeki depo kapaklarının ( pissu, mazot , su) oringlerini yapışmaması için vazelinliyorum.
12. Tekneden zeytinyağı, sirke, şeker,tuz, çay gibi malzemeler hariç, meşrubatlar dahil hertürlü  yiyecek malzemesini  tahliye ediyorum.
13. Yıkanmaya ihtiyacı olmayan özel tekne kıyafetleri dışındaki hertürlü giysi, yatak takımlar vs. yi yıkanmak üzere tekneden tahliye ediyorum .
14. Paserellayı yıkayıp kurutup, salona indiriyorum.
15. Karaya çıkış öncesi teknenin dört bir yanına palamar halatlarını hazır ediyorum. Heçleri ve motor vanası hariç tüm vanaları kapatıyorum . ( teknenin altı yıkanırken tekne içine su kaçmaması için )
16. Tekne karaya alınınca askıdayken altını yıkatıyorum.
Tekne sehbaya konup, yerine yerleştirildikten sonra:
17. Servisine kışlık bakımını yaptırıyorum . ( son motor bakımı 70 saat önce
yapıldığından, sadece motor tatlı su ve sonrasında da antifirizle yıkandı)
18. Buzdolabını temizliyor ve kapağını  açık bırakıyorum.
19. Tüm vanalara dışarıdan sıvı gres sıkıyorum.
20. Tüm kromları eski bir bulaşık süngeri yardımıyla vazelinliyorum.
21. Zinciri ve demiri zincir locasından zincir sehbasına alıyorum .
22. Tüm elektrik anantarlarını ve ana şalterleri kapatıyorum,  şalterler kapalı iken güneş panellerim aküleri beslemeye devam ediyor, aküleri her zaman full yapıyor.
23. Bir çeşmeyi açıp hidroforun basıncını sıfırlıyorum.
24. Mastır kabin tuvaletinin ve arka kamaraların tavan heçlerini aralık bırakıyor , diğer heçleri kapatıp kitliyorum.
25. Teknenin içindeki tüm kapıları açık bırakıyorum.
26. Teknenim örtüsünü yelkencim gelip takıyor. Örtü yaz başında çıkınca yınkanıp, gerekiyorsa onrılıp depolanması  onun tarafından yapılıyor.
27. Tekne evraklarını yanıma alıp, teknenin kapı anahtarından bir tanesini marina ofisine bırakıyor ve teknemden ayrılıyorum.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Mesut Tunga - Ekim 10, 2012, 23:18:13
Bence Hakkı abinin kontrole ihtiyacı var :) Neden? Başka böyle bir denizci bulmak bence pek mümkün değil! Bravo Hakkı abi, bravo, elini öpeceğim günü bekliyorum sabırsızlıkla
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Nedim Yıldız - Ekim 10, 2012, 23:51:36
Hakkı korsanım bu işin hakkını vermişsin.. Tebrik ederim... 1w5ey8
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakan Erim - Ekim 11, 2012, 09:15:04
Gekopedia için çok değerli bir kılavuz olmuş. Teşekkürler.

Daha sonra "Tekneyi Yaz Başında Suya İndirirken Yapılacak İşler" kılavuzunu da bekliyoruz.  1w5ey8
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Kamil Kurdoğlu - Ekim 11, 2012, 09:26:03
Sıfır tekne almaya gerek yok.Hakkı abi satsın alalım aynı şey. :) 1w5ey8
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: M.K Arda - Ekim 11, 2012, 10:18:41

Elinize sağlık, teknedeki seyir cihazları ve aküler için yapılacak bir şey var mı veya birşey yapıyor musunuz?

Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Ekim 11, 2012, 12:36:59
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Elinize sağlık, teknedeki seyir cihazları ve aküler için yapılacak bir şey var mı veya birşey yapıyor musunuz?



Mustafa korsanım , teşekkürler. Akülerin sularını kontrol ediyorum, devamımda güneş panalleri zaten aküleri sürekli dolu bulundurduğu için bir problem olmuyor. Seyir cihazlarının kapaklarını kapatıyorum, panodaki düğmesinden akımını kesiyorum, bu sene geçen yıl tekne denizde kalacağı için yaptırdığım dümeni ve konsolu kapatan örtüyüde örttüm, ancak önceki senelerde örtmüyordum, bir sorun olmamıştı.
Bu arda unuttuğun bir konuyuda ilave edeyim: tekne karaya çıkmadan hemen önce bayrakları
 indiriyor/ topluyorum.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: M.K Arda - Ekim 11, 2012, 13:22:23
Hakkı üstad, seyir cihazları aklıma hep yıldırım endişesi getirir, acaba bütün antenlerin, alıcı verici aparatların sökülmesi güvenlik açısından yararlı olabilir mi? Tekneye denizde yıldırım düşmesinin ne gibi sonuçları olacağı başka bir konu olmakla birlikte,  karada yıldırım riski daha mı fazladır diye düşünmeden edemiyorum..Suyun geçirgenliğinin belki elektrik akımını tekneden alacağını düşünürsek karada bir tekneye yıldırım düşmesi ne gibi sonuç yaratır veya daha kötü bir sonuç mu yaratır?   

Çelik teknelere ilişkin bazı bilgileri okumakla birlikte fiberlerde yıldırım riski nedir ve nasıl etki yaratır? diye bir soru sorsam..
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Ekim 11, 2012, 14:15:52
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakkı üstad, seyir cihazları aklıma hep yıldırım endişesi getirir, acaba bütün antenlerin, alıcı verici aparatların sökülmesi güvenlik açısından yararlı olabilir mi? Tekneye denizde yıldırım düşmesinin ne gibi sonuçları olacağı başka bir konu olmakla birlikte,  karada yıldırım riski daha mı fazladır diye düşünmeden edemiyorum..Suyun geçirgenliğinin belki elektrik akımını tekneden alacağını düşünürsek karada bir tekneye yıldırım düşmesi ne gibi sonuç yaratır veya daha kötü bir sonuç mu yaratır?   

Çelik teknelere ilişkin bazı bilgileri okumakla birlikte fiberlerde yıldırım riski nedir ve nasıl etki yaratır? diye bir soru sorsam..

Mustafa korsanım , bu konu maalesef beni aşıyor, bu konuda ilgili ve bilgili korsanların cevabına ihtiyaç var, hatta konuyu yeni bir başlığa veya daha önce bir tekneye yıldırım düşmüştü o başlıkta tattışmaya açmak gerekir diye düşünüyorum.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Ekim 11, 2012, 14:23:42
Mustafa korsanım, benzer konu, makine dairesi , Zor anlar bölümünde "  Acil , bir korsanımızın teknesine yıldırım düştü". başlığıyla incelenmişti , o başlıktaki yazıları okumanızı öneririm. Selamlar.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: M.K Arda - Ekim 11, 2012, 14:29:44
 :-*
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Vural Perk - Ekim 11, 2012, 21:24:27
Eline sağlık hakkı korsanım... Ciddi bir titizlik... Hemen kopyaladım ve uygulayacağım..

Kolay gelsin...
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Mehmet Erem - Ekim 11, 2012, 21:46:21
Hakkı Ağabey yıllarca ve binlerce yapılmış uçuşun titizliğini, denize ve tekneye taşıyor... Sayesinde öğreniyor ve hatırlıyoruz. Sağolsun varolsun...

Ben birkaç husus sormak istedim.
1-Tekne içinde nem ileilgili bir uygulamanız var mı?
2-Ocak-Fırın gaz düzeneği sanırım gözden kaçmış, ya da ben kaçırmış da olabilirim.
3-Mandarları yerinde bırakıyorsanız, gerçi karada kalan komşu teknelerde yaşayan bildiğim kadarıyla yok YatMarin'de ama yine de sabitliyor musunuz?
4-Türk bayrağını indirmek gelenekten, acaba mesela Gezin Korsan bayrağını da gurcatadan indirmek mi lazım?? Bunu bilmiyorum cidden...
5-Karaya alınmadan önce, liftin askıları zarar vermesin diye hız göstergesini denizdeyken ben söküyorum şahsen.
6-Motor vanasını neden kapatmıyorsunuz?
7-Portuç dolaplarını kilitliyor musunuz?

Bence her teknede olması gereken bir checklist evrağı olmuş. ))) Bravo...
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Cüneyt Baygün - Ekim 11, 2012, 21:55:00
Ben bu Hakkı'ya sinir oluyorum..
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Ekim 11, 2012, 21:57:19
İskele gurcataya çekilen flamalar tekne sahibine veya teknede bulunanlara aittir. Yabancı biri teknede ise ülkesinin bayrağı iskele gurcataya çekilebilir. Tekne sahibinin forsu, klübünün flaması veya benzer işaretler de iskele gurcatada taşınabilir. bu bayrak ve flamalar ilgili kişi tekneyi terk ettiğinde indirilir.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Mehmet Erem - Ekim 11, 2012, 22:08:35
Ben Ahmet Ağabey ile hem fikir değilim.
Daha önce de konuşmuştuk  gerçi ama,

İskele gurcataya çekilen flamalar tekne sahibini temsil etmez. Tekne sahibinin özel forsu ve bağlı bulunduğu klüp veya dernek forsları sancak gurcataya çekilir. Keşke mümkün olsa da GK forslarımızı direk tepesi gönderlerine yollayabilsek...

İskele gurcataya çakilen forslar teknede bulunana mürettebat (varsa) veya misafirleri temsil eder. Turistik gulet veya tırhandillerin iskele gurcatasında gördüğümüz çeşitli bandraların anlamı o tarihte teknede bulunan yabancı müşterilere istinadendir...

Bunun tek istisnası yabancı kara sularında dolaşırken, sancak gurcataya yolladığımız misal Yunan bayrağıdır. Tabi bizde Amerikan bandraları sebebiyle Türk  bayrağı sancak gurcataya çekiliyor. Dolayısıyla ister GeKo isterse diğer forsların iskee gurcataya çekilmesi adedi uygulanıyor, yanlış değil ama geleneğe aykırı.

Tekne sahibinin şahsi forsu eğer tekne el değiştirilmediyse indirilmez! İlla usul deniyorsa altına 1 Rapel gönderilir veya varsa "owner absent" temsil eden düz mavi bayrak...

Ama zaten sorduğumuz bu değildi. Karaya çekilen teknenin bayrağını indirmesi adettir peki ya flama ve forslar için ne yapacağız? Soru buydu...
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Ekim 11, 2012, 22:54:51
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakkı Ağabey yıllarca ve binlerce yapılmış uçuşun titizliğini, denize ve tekneye taşıyor... Sayesinde öğreniyor ve hatırlıyoruz. Sağolsun varolsun...

Ben birkaç husus sormak istedim.
1-Tekne içinde nem ileilgili bir uygulamanız var mı?
2-Ocak-Fırın gaz düzeneği sanırım gözden kaçmış, ya da ben kaçırmış da olabilirim.
3-Mandarları yerinde bırakıyorsanız, gerçi karada kalan komşu teknelerde yaşayan bildiğim kadarıyla yok YatMarin'de ama yine de sabitliyor musunuz?
4-Türk bayrağını indirmek gelenekten, acaba mesela Gezin Korsan bayrağını da gurcatadan indirmek mi lazım?? Bunu bilmiyorum cidden...
5-Karaya alınmadan önce, liftin askıları zarar vermesin diye hız göstergesini denizdeyken ben söküyorum şahsen.
6-Motor vanasını neden kapatmıyorsunuz?
7-Portuç dolaplarını kilitliyor musunuz?

Bence her teknede olması gereken bir checklist evrağı olmuş. ))) Bravo...

Merem korsanım, güzel sözlerin için teşekkürler. Esasen ben sizden,   A. Çelenoğlundan ve diğer korsanlardan öğreniyorum ve okuduklarımı uygulamaya çalışıyorum. Nerissanın seyir defterinde  karaya çıkış sırasında yaptıklarımı yazınca Hakan Erim korsan da bunları ayrıca yaz diye teşfik ettiği için ben yaptıklarımı yazdım. Bunlar benim yaptıklarım, eksikleri, yanlışları olabilir, tecrübeli korsanlarca burada düzeltilirse  hepbirlikte doğruyu bulmış oluruz diye düşünüyor ve aydınlatıcı soruların için teşekkür ediyorum.
1.Nemi almak için baştaki tuvaletin ve arka kabinlerin tavan heçlerini aralık konumda bırakıyorum, ayrıca giriş kapısında da havalandırma menfezi mevcut. Bu düzende 3 yıl karada, 1 yılda denizde kışladım en ufak bir nem sorunum olmadı. Teknenin üzerimde örtü olduğu için buralardan su girmedi, geçtiğimiz yıl arka heçlerin  üzerinde sepinti körüğü vardı, tuvaleti heçinden tuvalete su giriyordu , tekneye gittikçe temizliyordum ama nem olmuyordu.
2. Ocakve fırının  , gaz düğmeleri ve elektrikli vana düğmesi de panodan her zaman kapalı, ayrıca tüpün regülatöt üzerindeki vanasınıda kapatıyorum.
3. Mandarları ve camadan halatlarını sökmedim, sökülüp klavuz ipi çekilebileceğini biliyorum ama kaçırırım diye korktuğumdan sökmüyorum , sadece direğe çarpmamaları için bir iple direkten  iki karış uzağa sabitliyorum.
4 . Bayrak konusuna Çelenoğlu korsan açıklık getirmiş. Marina görevlileri  lifte gelince bayrakları indirin diye hassasiyet gösteriyorlar, bende bunu karadaki teknede bayrak olmaz olarak değerlendiriyorum.
5. Hız göstergesini denizdeyken sökmek bencede iyi bir uygulama, seneye bende uygulamak isterim. Yat marinde lifte girince dalgıç dalıp, liftin askılarının yerini kontrol ediyor ama sizin uygulamanız daha emniyetli.
6.  Motor vanasını liftine yanaşırken motor çalıştırdığım için kapatmıyorum ,  daha sonra karadaki motor bakımından sonra kapatıyorum. Şimdi Liftin askıları yerleştikten sonra onlarıda kapatmak daha uygun olacak diye düşünüyorum, çünkü karada motor çalışırken denizden su almıyor.
7.  Havuzluktaki  dolapları krom asma kilitlerle kitliyorum.

Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Mustafa Rıfat Battaloğlu - Ekim 12, 2012, 10:32:59
Geçen hafta fuarda Volvo acentasına şu suali sordum.
Kışlama için ister denizde olsun ister karada, motor vanasını kapayıp içindeki deniz suyunu tahliye edip bırakmamın bir sakıncası varmıdır?
Cevap olarak, tatlı suyla yıkanması ama hiçbirzaman impellerin susuz kalmaması yani vanayı kapasak bile içindeki suyun (tatlı makbul,tuzlu muhtemel) olarak beklemesi lazımmış. İmpeller kuru kaldığında sertleşmeye başlarmış.Sezon başında sert olduğundan dolayı kendini parçalar dediler.
Benim tekne şu anda vana kapalı ve susuz halde bekliyor denizde. En yakın zamanda gittiğimde
vanayı açıp su girmesini sağlayıp sonra sulu olarak vanayı kapatacağım. Hortumu söküp tatlı su ile yıkayıp tatlı sulu olarak bırakabilirsem çok daha iyi olacak.
Sizlerin değerlendirmesi nasıldır acaba?
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Tunç Aytunç - Ekim 12, 2012, 10:51:41
Hakkı abim her konudaki titizliğiyle kışlama işini de layıkıyla yapmış. Bu listeyi, yeni söylenenlerle birlikte arşivime koyacağım. Belki küçük bir detay ama ben chartpiltter'ın harita kartını da söküyorum. Bir kaç kez marinalarda çalındığını duydum. Sökmesi çok kolay ama yeniden alırken fiyatı can yakar.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Ekim 12, 2012, 11:12:25
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen hafta fuarda Volvo acentasına şu suali sordum.
Kışlama için ister denizde olsun ister karada, motor vanasını kapayıp içindeki deniz suyunu tahliye edip bırakmamın bir sakıncası varmıdır?
Cevap olarak, tatlı suyla yıkanması ama hiçbirzaman impellerin susuz kalmaması yani vanayı kapasak bile içindeki suyun (tatlı makbul,tuzlu muhtemel) olarak beklemesi lazımmış. İmpeller kuru kaldığında sertleşmeye başlarmış.Sezon başında sert olduğundan dolayı kendini parçalar dediler.
Benim tekne şu anda vana kapalı ve susuz halde bekliyor denizde. En yakın zamanda gittiğimde
vanayı açıp su girmesini sağlayıp sonra sulu olarak vanayı kapatacağım. Hortumu söküp tatlı su ile yıkayıp tatlı sulu olarak bırakabilirsem çok daha iyi olacak.
Sizlerin değerlendirmesi nasıldır acaba?

Mustafa korsanım, geçtiğimiz yıllarda karaya alma için yapılan bakımlarda yağ, mazot filtreleri ve motor yağı değişiyor, impeylerde sökülüyor , baharda denize inmeden önce takılıyordu. Bu yıl bu tip bir bakım yapılmadı, sadece motor tatlı su ve antifirizle yıkandı, impeylerde yerinde kaldı. İmpeyler bulunduğu yere yapışırmı, sonra parçalanırmı bilemiyorum ama zaten her sene servis bir bahane bulup değiştirmeyi önerdiğinden nasıl olsa bu yılda değiştiririz diye düşünüyorum . Yani benim için farklı bir durum olmayacak. Ben burada tecrübeli korsanlara impeyleri her yıl değiştirmek gerekirmi diye sormak istiyorum.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Ekim 12, 2012, 11:13:41
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakkı abim her konudaki titizliğiyle kışlama işini de layıkıyla yapmış. Bu listeyi, yeni söylenenlerle birlikte arşivime koyacağım. Belki küçük bir detay ama ben chartpiltter'ın harita kartını da söküyorum. Bir kaç kez marinalarda çalındığını duydum. Sökmesi çok kolay ama yeniden alırken fiyatı can yakar.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Ekim 12, 2012, 11:18:28
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakkı abim her konudaki titizliğiyle kışlama işini de layıkıyla yapmış. Bu listeyi, yeni söylenenlerle birlikte arşivime koyacağım. Belki küçük bir detay ama ben chartpiltter'ın harita kartını da söküyorum. Bir kaç kez marinalarda çalındığını duydum. Sökmesi çok kolay ama yeniden alırken fiyatı can yakar.

Tunç korsanım , biraz önce yanlışlıkla göndere bastım ve cevapsız gitti . Harita kartı konusunda haklısın ancak benim  teknenin üzerinde örtü olduğu için çalınma ihtimalinin düşük olduğunu düşünüyorum. Denizde kışlayan ve üzeri açık okadar çok tekne varki , onların bu önlemi almaları daha mantıklı olur diye düşünüyorum.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Mehmet Erem - Ekim 12, 2012, 12:08:54
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen hafta fuarda Volvo acentasına şu suali sordum.
Kışlama için ister denizde olsun ister karada, motor vanasını kapayıp içindeki deniz suyunu tahliye edip bırakmamın bir sakıncası varmıdır?
Cevap olarak, tatlı suyla yıkanması ama hiçbirzaman impellerin susuz kalmaması yani vanayı kapasak bile içindeki suyun (tatlı makbul,tuzlu muhtemel) olarak beklemesi lazımmış. İmpeller kuru kaldığında sertleşmeye başlarmış.Sezon başında sert olduğundan dolayı kendini parçalar dediler.
Benim tekne şu anda vana kapalı ve susuz halde bekliyor denizde. En yakın zamanda gittiğimde
vanayı açıp su girmesini sağlayıp sonra sulu olarak vanayı kapatacağım. Hortumu söküp tatlı su ile yıkayıp tatlı sulu olarak bırakabilirsem çok daha iyi olacak.
Sizlerin değerlendirmesi nasıldır acaba?

Benim bildiklerim ve uygulamalarım şöyle.
Eğer tekne denizdeyse, kış bakımı için içinden tatlı su geçirildi ise, su içerdeyken vanayı kapatıp beklemek.
Eğer tekne denizdeyse ve tatlı su ile yıkanmayacaksa vana açık tutulabilir.
Bunun tek istisnası deniz suyu pompasının ve motorun deniz suyu seviyesinin altında olduğu durumlar. Bu gibi motorlarda üretici firme vanayı kapatmayı tavsiye ediyor.
Eğer tekne karaya alınacaksa, kısa süreli bile olsa vana kapatılmalı. Deniz suyu sistemindeki tuzlu su tamamen boşalabilir. Denize inişte ilk çalıştırmada kuru çalıacağı için impeller zarar görebilir.

ÖNEMLİ NOT: Eğer deniz suyu vanası kapandıysa, kontak anahtarı üzerine mutlaka "VANA KAPALIDIR" ibaresi eklenmelidir!

Hakkı Ağabey'in sorusu, her sezon veya 200-250 saat kontrollerinde çek edilmesi; 1000 saat veya 4 yılda mutlaka değiştirilmesi.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Uğur Kılınç - Ekim 25, 2012, 00:17:53
Hakkı Kaptan
Güzel bir çalışma olmuş notlarınızı arşivime aldım
Kontrol listemi hazırlarken benim için önemli referans olacak
Teşekkürler
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hüseyin Hepçağlayan - Eylül 29, 2013, 22:18:52
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
TEKNEMİ KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALIRKEN YAPTIĞIM İŞLER
Tekneyi karaya almadan önceki hazırlıklar aslında 8-10 gün önceden başlıyor. 1. Tuvaletlerin pissu depolarını boşaltıp tatlı su doldurulup içinede ikişer litre sirke döküyorum, depo içindeki kireçlenmeyi eritmek için.  3-5 gün sonra depoları boşaltıp, tekrar tatlı su doldurup  içinede birer şişe üstünde çaydanlık resmi olan porçözden koyuyorum.  3-4 gün sonra  bunuda boşaltıp, tekrar tatlı su ile  koku giderici  losyon koyuyorum , 1-2 günde böyle kalıyor, karaya çıkmadan önceki gece bunuda boşaltıyorum. Koku giderici katılmış su hariç diğerleri  açık denize deşarz edileceğinden ve tekrar tatlı su gerektiğinden peryotlar iyi planlanmalıdır.
Hazırlıklara marinada devam ediyorum. Marinada ilk önce tekneyi , bordasını, tüm branda aksesuarları,zincir ve zincirliği , demiri,  suyun ulaşabıldiği yere kadar direği vs. bol ve tazzikli su ile yıkıyorum . Tuvaletleri ve teknenin içini temizliyorum.
2. Banyo giderlerini pompa öncesi filtrelerini söküp, bir kova içinde yıkayıp, temizleyip yerlerine takıyorum.
3. Yelkenlerin indirilmesi : yelkenleri sökülmesi meterolojik koşullara bağlı olduğundan  meteroloji takip edilmeli ve marinada rüzgarsız hava bulunur bulunmaz bu işlem yapılmalıdır. Yelkenler indirilmeden önce açıyor  sonrada parti parti mandar bırakılarak katladıkça indiriyorum Sökülen yelkenleri tobalarına koyup , yıkanması ve depolanması için yelkencime teslim ediyorum.
4. Sahile veya pontona aldığım botun içine su doldururup, içine sökülmüş  ve boşta kalan ipleri, halatları  koyuyorum . Birgün sonra bu suyu boşaltıp tekrar dolduruyor ve içine  bir litre yumuşatıcı koyuyorum . Ertesi gün suyun içinden ipleri durulamadan alıp , valvedela tellerine asıp kurutuyorum. Kuruyan halatlatları ambarlardaki yerlerine yerleştiriyorum .
5. Dinginin bakımı: şişme botu sahile veya pontona alıp, plastik temizleyicilerle temizleyip, yıkıyor, kuruyunca söküp, katlayıp arka kamaralardan birisine indiriyorum.
6. Usturmaçalarıda dingi gibi temizliyor, gene yerlerine asıyorum. Usturmaça ları karaya çıkmak için teknenin altına kayışlar takılırken toplayıp, misafir tuvaletine depoluyorum.
7. Bot motorunun  deposundaki benzini boşaltıyorum, sonra botu bir kovanın içine dik olarak oturtuyor, kovayada devamlı su veriyor ve motoru çalıştırıyorum , motor çalışırken benzine kattığım yağdan bir su şişesi kapağı kadar depoya döküyorum. Karbüratördeki benzin bitince motor stop ediyor, motoru salona indiriyor, kolunun üstüne yatırıyorum. ( BU BAKIM İKİ ZAMANLI  MOTORLAR İÇİNDİR)
8. Honda 2 kw jenaratörün deposundaki benzini boşaltıp, karburatördeki benzin bitene kadar çalıştırıyorum. Benzin bitince motor stop ediyor. Sonra karterindeki yağı boşaltıp, tekrar temiz yağ dolduruyor ve jenaratörü salona indiriyorum.
9. Layzibek (ana yelken torbası)  , serpinti körüğü  ve biminiyi söküyor ve  arka kamaralardan birisine indiriyorum. Tamire ihtiyaçları varsa yıkanmak ve onarılmak üzere yelkencime bırakıyorum. Serpintikörüğünü katlarken mikaların katlanmamasına ve üstüne başka bir malzeme koymamaya özen gösteriyorum.
10. Mazot deposunu çanta bidonla mazot ilave ederek ağzına kadar dolduruyorum.
11. Güvertedeki depo kapaklarının ( pissu, mazot , su) oringlerini yapışmaması için vazelinliyorum.
12. Tekneden zeytinyağı, sirke, şeker,tuz, çay gibi malzemeler hariç, meşrubatlar dahil hertürlü  yiyecek malzemesini  tahliye ediyorum.
13. Yıkanmaya ihtiyacı olmayan özel tekne kıyafetleri dışındaki hertürlü giysi, yatak takımlar vs. yi yıkanmak üzere tekneden tahliye ediyorum .
14. Paserellayı yıkayıp kurutup, salona indiriyorum.
15. Karaya çıkış öncesi teknenin dört bir yanına palamar halatlarını hazır ediyorum. Heçleri ve motor vanası hariç tüm vanaları kapatıyorum . ( teknenin altı yıkanırken tekne içine su kaçmaması için )
16. Tekne karaya alınınca askıdayken altını yıkatıyorum.
Tekne sehbaya konup, yerine yerleştirildikten sonra:
17. Servisine kışlık bakımını yaptırıyorum . ( son motor bakımı 70 saat önce
yapıldığından, sadece motor tatlı su ve sonrasında da antifirizle yıkandı)
18. Buzdolabını temizliyor ve kapağını  açık bırakıyorum.
19. Tüm vanalara dışarıdan sıvı gres sıkıyorum.
20. Tüm kromları eski bir bulaşık süngeri yardımıyla vazelinliyorum.
21. Zinciri ve demiri zincir locasından zincir sehbasına alıyorum .
22. Tüm elektrik anantarlarını ve ana şalterleri kapatıyorum,  şalterler kapalı iken güneş panellerim aküleri beslemeye devam ediyor, aküleri her zaman full yapıyor.
23. Bir çeşmeyi açıp hidroforun basıncını sıfırlıyorum.
24. Mastır kabin tuvaletinin ve arka kamaraların tavan heçlerini aralık bırakıyor , diğer heçleri kapatıp kitliyorum.
25. Teknenin içindeki tüm kapıları açık bırakıyorum.
26. Teknenim örtüsünü yelkencim gelip takıyor. Örtü yaz başında çıkınca yınkanıp, gerekiyorsa onrılıp depolanması  onun tarafından yapılıyor.
27. Tekne evraklarını yanıma alıp, teknenin kapı anahtarından bir tanesini marina ofisine bırakıyor ve teknemden ayrılıyorum.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Feyiz Öz - Ekim 31, 2013, 08:13:16
Sevgili Korsanlar malum yavaş yavaş sezon bitiyor. Teknem mayıs ayı başına kadar denizde duracak. Bu süre boyunca mazot deposu ağzına kadar dolumu tutulmalı yoksa tamamen boşaltılmalımı? Bu konuda sizin görüşleriniz nelerdir?
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Ekim 31, 2013, 08:18:57
Depoyu dolu tutarsanız, ısı değişikliği nedeni ile depo içinde hava değişimi asgari olur ve depo içindeki nem en az olacağından yoğuşan su asgari olur. Böylece depoda su toplanması çok az olur.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Feyiz Öz - Ekim 31, 2013, 09:34:26
Ahmet Korsan cevap için teşekkür ederim. Peki altı ay boyunca depoda duran mazot bozulmazmı yada başka bir probleme sebep olurmu (mazot içinde oluşan alg gibi)?
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Ekim 31, 2013, 10:57:28
Mazot içinde alg oluşmaz. Bakteriler mazotun altında biriken suda oluşur  ve mazotla beslenirler. su olmazsa bakteri de olmaz. Zamanla  mazot bozulabiliyor ama bir sezonda zor görünüyor.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Ekim 31, 2013, 22:33:33
Bence tamamen boşaltılmalı.Kullanmayacagın teknende neden olası yangın tehlikesi oluşturacaksınki.Ayrıca çalınma ihtimalide var.Bomboş depo istediği kadar nem yapsın,tahliyeden kolayca boşaltırsın olur biter
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Ekim 31, 2013, 23:12:45
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence tamamen boşaltılmalı.Kullanmayacagın teknende neden olası yangın tehlikesi oluşturacaksınki.Ayrıca çalınma ihtimalide var.Bomboş depo istediği kadar nem yapsın,tahliyeden kolayca boşaltırsın olur biter

Hüseyin korsanım, depoya önce nem yaptırıp sonra tahliye edip temizlemeye çalışmakmı, yoksa depoyu dolu tutup hiç nem yaptımamakmı uygun. Bana Belaya hiç bulaşmamak doğru geliyor.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Ekim 31, 2013, 23:15:57
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence tamamen boşaltılmalı.Kullanmayacagın teknende neden olası yangın tehlikesi oluşturacaksınki.Ayrıca çalınma ihtimalide var.Bomboş depo istediği kadar nem yapsın,tahliyeden kolayca boşaltırsın olur biter

Hüseyin korsanım, depoya önce nem yaptırıp sonra tahliye edip temizlemeye çalışmakmı, yoksa depoyu dolu tutup hiç nem yaptımamakmı uygun. Bana Belaya hiç bulaşmamak doğru geliyor.

Ayrıca kaç tane teknede depo tahliye vanası var acaba.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Ekim 31, 2013, 23:27:41
Hakkı korsanım dolu depo akaryakıtı teknemde saklamak belası yerine,kapagı açık bomboş depoda oluşacak bir iki damla nem belası ile canı gönülden ugraşırım.
Bu benim tercihimdir.
Tahliye vanası dert degilki,genelde mazot filitresinde su boşaltma musluğu olur oradan boşaltılır,musluk yoksa filitre sökülür hem yeni eleman takılır hemde su boşaltılır.
Yahu nem nem diyoruz boş depoda bir kışlama mevsiminde acaba ne kadar su olur, olsun olsun bir fincan kadar olur,bu kadar suyu depodan çıkarmaya bile gerek yok.Ya hazır satılan su yok edici katkı alırsın yada bir su bardagı kadar mavi ispirtoyu depoya döküp üstünede mazotu fullersiniz,depoda ne su kalır nede dert.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Kasım 01, 2013, 00:08:55
Hüseyin korsanım, depoda su ve onun neden olduğu bakteri oluşumu ciddi sorunlar doğuruyor. Bu bakteriler sizin söylediğiniz gibi depoyu boşaltmakla temizlenemiyor. İsim vermek istemiyorum bir korsanımız senelerden beri bununla uğraşıyor, kaç kez depo boşalttı, deposunu kesip açtı, temizledi ama sorun bitmiyor. Bunları bildiğim için bir gram suya tahammülüm yok. Sırf bu nedenle çok mecbur kalmadıkça mini tankerden bile mazot almam , benzin istasyonlarından çanta bidonla üşenmeden taşırım. Yunanistanda satılan mazotlara biodizel katılıyor diyede oradanda mecbur olmadıkça mazot almam. Kışlamaya girincede depomu ağzına kadar mazot doldururum, denize inmeden öncede deponun tahliye vanasında 0,5. Litre mazot alıp su yapmışmı diye incelerim, altı sezondur gram su çıkmadı. Tecrübe ettiğim , bildiğim düzenimi bozup, macerada aramam, yani söylemlerinizin  doğruluk payı nedir diye test etme lüksüm de yok.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Kasım 01, 2013, 00:23:15
Hakkı korsanım fikrinize ve uygulamanıza sözüm yok,saygım sonsuzdur.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Serdar Çırak - Kasım 01, 2013, 01:40:58
140 lt mazotu nereye boşaltıyorsunuz.Başka bir depo dahamı alıcaz.:)Yoksa mazot bitinceye kadar günlerce koyda fıldır fıldır dönücezmi.:)
Ayrıca 4 senedir 2 ayrı bidonda bekleyen 44 lt mazotu bozulmuştur korkusuyla kullanamamıştım.Simi ye giderken,Vural korsanın mazotu bitince mecburen bu mazotları onun deposuna korka korka koyduk.Saatlerce kullandı ve herhangibir problem olmadı.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Cem Eğrikavuk - Kasım 01, 2013, 08:56:34
Cahiller de bakteri maduru:

http://www.cahilcesareti.org/post.php?postid=171 (http://www.cahilcesareti.org/post.php?postid=171)
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Kasım 01, 2013, 11:37:39
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakkı korsanım fikrinize ve uygulamanıza sözüm yok,saygım sonsuzdur.

Hüseyin korsanım, benimde şahsınıza ve teknik bilginize saygım sonsuzdur. Selamlar.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Orhan Barut - Kasım 01, 2013, 13:00:14
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili Korsanlar malum yavaş yavaş sezon bitiyor. Teknem mayıs ayı başına kadar denizde duracak. Bu süre boyunca mazot deposu ağzına kadar dolumu tutulmalı yoksa tamamen boşaltılmalımı? Bu konuda sizin görüşleriniz nelerdir?
Teknelerim hep denizde durdu(2-3 yılda bir 10 gün karaya alma hariç). Hiç bir zaman depoyu ağzına kadar dolu tutma zahmetine girmedim. Bugüne kadar hiç sorun yaşamadım.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: İsmail Sandan - Aralık 19, 2013, 22:24:58
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen hafta fuarda Volvo acentasına şu suali sordum.
Kışlama için ister denizde olsun ister karada, motor vanasını kapayıp içindeki deniz suyunu tahliye edip bırakmamın bir sakıncası varmıdır?
Cevap olarak, tatlı suyla yıkanması ama hiçbirzaman impellerin susuz kalmaması yani vanayı kapasak bile içindeki suyun (tatlı makbul,tuzlu muhtemel) olarak beklemesi lazımmış. İmpeller kuru kaldığında sertleşmeye başlarmış.Sezon başında sert olduğundan dolayı kendini parçalar dediler.
Benim tekne şu anda vana kapalı ve susuz halde bekliyor denizde. En yakın zamanda gittiğimde
vanayı açıp su girmesini sağlayıp sonra sulu olarak vanayı kapatacağım. Hortumu söküp tatlı su ile yıkayıp tatlı sulu olarak bırakabilirsem çok daha iyi olacak.
Sizlerin değerlendirmesi nasıldır acaba?

Mustafa korsanım, geçtiğimiz yıllarda karaya alma için yapılan bakımlarda yağ, mazot filtreleri ve motor yağı değişiyor, impeylerde sökülüyor , baharda denize inmeden önce takılıyordu. Bu yıl bu tip bir bakım yapılmadı, sadece motor tatlı su ve antifirizle yıkandı, impeylerde yerinde kaldı. İmpeyler bulunduğu yere yapışırmı, sonra parçalanırmı bilemiyorum ama zaten her sene servis bir bahane bulup değiştirmeyi önerdiğinden nasıl olsa bu yılda değiştiririz diye düşünüyorum . Yani benim için farklı bir durum olmayacak. Ben burada tecrübeli korsanlara impeyleri her yıl değiştirmek gerekirmi diye sormak istiyorum.

Hakkı Korsanım,

Gecikmişte olsa bazı bilgilerimi paylaşmak istedim.

1.Teknemi her sezon sonunda denizde(uzun zaman motor çalışmayacağını düşünerek)veya karada kışlamaya aldığım zaman motor su vanasını kapayıp impeleri söküyorum.Temiz su ile hem pompayı hemde impeleri yıkıyorum.600 saati doldurmuş ise,(sezon içinde veya sezon sonunda) mutlaka yenisi ile değiştiriyorum.Yok bu kadar saat dolmamış ise hem pompayı hemde impeleri kontrol ettikten sonra vazalin ile iç yüzeyleri ve kanatların üzerini  ince bir film yaratacak şekilde yağlıyorum.Bu şekilde bir impeleri 3 yaz sezonu kullanabiliyorum.

2.Plastik depolardan su içinde yaşamını sürdüren yerleşmiş algi temizlemek çok zor.5 sene önce Nisiros'tan aldığım dizelden dolayı bu problem bende var iki yılda bir depoyu temizlersem sorun olmuyor.Elimin girebildiği yere kadar çamaşır suyu ile deponun dibini ve yan cidarlarını yıkayıp siliyordum. Bu yılın sezon başında temizlemediğim depo Kuzey Ege seyrinde bana problem çıkardı.Limni Myrina'da depoyu komple boşalmak zorunda kaldım.1 çay bardağı kadar bakteri oluşmuştu.Mazotu iki kez su tutucu dizel huni ile filtre ettim.Dipte 3 litre cıvarında bulanık mazotuda attım.Yakıt hortumlarını tembellikten elden geçirmediğimden  tekrar sistemi Volos'ta bir benzincinin hava tabancası ile temizledim.Bu işlemlerden önce Kos'tan Limni'ye kadar 3-4 kez filtreleri temizlemek zorunda kaldım.Yakıt alırken dikkat edilmesini tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Tunç Aytunç - Aralık 20, 2013, 11:41:00
Bu sene kiklad adalarını gezerken karşılaştığım ve bayağı titiz bir yabancı, "mümkün olduğunca Yunanistan'dan mazot almadığını, almaya mecbur kalınca da filtreleyerek alıp hemen ardından katkı eklediğini" söyledi.
Nedenini sorduğumda Yunanistan'da kullanılan mazotta biodizel oranının çok yüksek olduğunu ve belki de bu nedenle mazot bakterisinin Yunan mazotunda çok daha kolay ürediğini söylemişti.
Doğru mudur bilmem ama ben daha da pimpirikli biri olarak ilk iş mazottaki bakterileri öldüren bir mazot katkısı aldım ve kullanmaya başladım. Mümkün olduğunca da Yunandan mazot almamaya çalıştım.
Bu arada çok yakın bir arkadaşım Türkiye'de biodizel üreten en büyük firmanın üst düzey yöneticisi ve onun söylediğine göre artık Türkiye'de de biodizel kullanımı yaygınlaşmaya başlamış...
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: İsmail Sandan - Aralık 20, 2013, 14:04:40

Yakıtlar rafineriden çıktıklarında içlerinde mikro organizmalar ve mantarlar ihtiva etmezler.Ancak depolama ve transfer sırasında havada,suda olan mikro organizmalarla temas edince, yakıtın içindeki fosfor nedeniyle (belirli bir ortam sıcaklığında) havalı havasız ortamda üremeye başlarlar.İşte burada depodaki yakıt için hem yağda hemde suda çözülebilen biyosid katkı maddelerine ihtiyaç olur.

Bu konu ile ilgili aşağıdaki yazının korsan arkadaşlarımıza faydalı olacağını düşünüyorum.


Dizel Yakıt Tankı Bakımı
Tekne Dergisi | Tekne Ekipmanları, Tekne Motoru | 22 Temmuz 2013
Dizel Yakıt Tankı Bakımı
Tekne motorlarının en sık arızalanma ve güç kaybı sebepleri arasında yakıt problemleri gelir. Bunu değişik yazılarımızda paylaşmıştık. Bu yazıda özellikle dizel yakıt ve yakıt sistemi ile ilgili bazı öneri ve ipuçlarını paylaşmaya çalışacağız.
Sezon artık başladı ancak siz sezon başlamadan önce yani kış aylarında kışlama adına dizel yakıt sisteminize gerekli özeni gösterdiniz mi? Kontak anahtarını ilk çevirdiğinizde motorun hep kolayca çalışması özellikle de denizde insana derin bir nefes aldırır. Bunun için önceden neler yapmalı bir bakalım.
Düzenli bakımın önemli parçası yakıt sistemidir. Kış aylarında depoda nem birikimini baskılamak adına yakıt tankı mümkün olduğunca dolu tutulmalıdır ve bir yakıt stabilize edici katkı ilave edilmelidir. Yakıt sisteminde yüksek nem çok kısa sürede mikrobiyal üremeye yol açacaktır. Mikrobiyal üremenin canlısı da ölüsü de yakıt sisteminde birikerek çamurumsu bir kitle oluşturur ve yakıtın kalitesini de bozar. Biyosit ürünler yılda bir veya iki kez kullanılarak bu durumun önüne geçilebilir. Daha sık kullanılması önerilmiyor. Çünkü bakterilerin direnç kazanması söz konusu olabiliyor. Tank içerisindeki kirliliğin birikerek artması ile tanktan yakıt sisteminin içine çekilir. Bu da motorun durması ya da motor devrinin düşmesi ile sonuçlanır. Bazı durumlarda kimyasallar ile sorunu çözmek mümkün olmaz ve yeni tank ve temiz bir yakıtla yeni bir başlangıç yapmak gerekebilir.
Peki, tankın temizlenmesi gerektiğinin belirtileri nelerdir?
Tankta gözle görünür çöküntü ya da yakıtta bulanıklık görüyorsanız,
Dumanlı ilk çalışma veya sürekli dumanlı çalışma
Motor devrinde dalgalanmalar ya da motorda güç kaybı
Uzun süre beklemiş yakıt kullanıyorsanız
Elektronik kontrollü ya da common rail sistemi ile çalışan motorlar kötü yakıt konusunda çok hassastırlar. Bu tip durumlarda iki yılda bir tank temizliği öneriliyor.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Cem Eğrikavuk - Ağustos 30, 2014, 19:23:41
Bu güzel konuyu mevsimi yaklaşırken bir soru ile hortlatalım:

Dizel motorun yağ, su ve filtrelerini kışlama öncesi mi değiştirmek doğru, sezon öncesinde mi? (Sorunun cevabı kışı karada geçirecek, yani hiç çalışmayacak tekneler için farklı, ayda bir de olsa çalışacak tekneler için farklı olabilir.)

Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Ağustos 30, 2014, 19:32:50
Dizelde  bakteri yaşayamaz. Bakterinin yaşadığı yer su, yediği dizeldir. Bu nedenle depoda su olmamasına ve oluşmamasına dikkat etmek gerekir.  Katkı olarak da suyu mazota karıştıran bir katkı öneririm.  Su olmayınca zaten mevcut bakteriler de ölür.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Ağustos 30, 2014, 20:41:05
Kışın kullanılmayacak bir motorun yağı ve yağ filtresi değiştirilerek kışa girmesi motor el kitabına göre uygun olur. Eskimiş yağ tortu bırakır mantığından. Ben 7 ay karada kaldığım için geçtiğimiz yıllarda bu şekli uyguladım , yeni sezona girerkende motor bakımım hazır oluyordu. Ancak bir usta 6 ay duran yağ evsafını yitirir deyince ezberim bozuldu. Geçen sene sezon içinde değiştirdiğim yağ  80 saat olunca kışlamaya yağ değiştirmeden girdim, bu sezon başında da yeniden motor bakımı sırasında yağ ve filtresini değiştirdim. Bu yıl  şu anda sezon içi değiştirdiğim yağ, 100 saati buldu , bu şekilde veya 100 e yakın kalırsa yağı değiştirmeden, 150 ye yakın olursa yağı değiştirerek kışa girerim, önümüzdeki sezonada her iki şekilde de yağı değiştirerek başlarım diye düşünüyorum,
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Mesut Tunga - Ağustos 30, 2014, 20:52:41
Tekne karaya cikinca yagi tamamen bosaltip, denize inerken koysan ne olur Hakki abi?
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Ağustos 30, 2014, 22:29:06
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne karaya cikinca yagi tamamen bosaltip, denize inerken koysan ne olur Hakki abi?

Mesutcum, ilginç bir öneri, sevise ve ustama sormam lazım. Mantıken uygun gözüküyor.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Tunç Aytunç - Ağustos 31, 2014, 08:07:01

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne karaya cikinca yagi tamamen bosaltip, denize inerken koysan ne olur Hakki abi?
Mesut, kullanılmayan yağ dediğine göre çekmekle çekmemek arasında fark yok ki. Birinde bidonda diğerinde motorda kullanılmadan duracak.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Hakkı Algın - Ağustos 31, 2014, 09:55:41
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne karaya cikinca yagi tamamen bosaltip, denize inerken koysan ne olur Hakki abi?
Mesut, kullanılmayan yağ dediğine göre çekmekle çekmemek arasında fark yok ki. Birinde bidonda diğerinde motorda kullanılmadan duracak.

Tunçum motorda durunca tortusu kartere oturacak. Eski yağı uzun süre motorda tutmamanın mantığı zaten bu.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Tunç Aytunç - Ağustos 31, 2014, 14:27:53
Eyvallah Hakkı abi...
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Orhan Tatlıcılar - Ağustos 31, 2014, 16:36:49
Kışlama yapmıyorum Allah'tan yoksa yanmıştım .
Benim için sezon Eylül'den sonra başlıyor. Yelkenleeer foraaa
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Mesut Tunga - Ağustos 31, 2014, 16:40:27
Berke Bey'e bir pazarlik yap sen Orhan abiiii
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Orhan Tatlıcılar - Ağustos 31, 2014, 16:48:27
Mesut ortak alalım:))
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Mesut Tunga - Ağustos 31, 2014, 16:53:22
Pazarligi sen yap alalim abi :)
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Orhan Tatlıcılar - Ağustos 31, 2014, 17:00:46
Benimki olmamı nolcek iki degne durup durup dururucak biz banşka dekne mı alces leen .
Hadeee ya supanallah
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Metin Topçuoğlu - Eylül 18, 2016, 19:56:05
HAKKI KORSANIM , BENDE BİZİM MİNNAK SUFİYİ KIŞLAYACAĞIM İNŞALLAH . VERMİŞ OLDUĞUNUZ BİLGİLER HARİKA . BİR KISMINI UYGULAMAYA ÇALIŞIRIM .
TEŞEKKÜRLER .
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Nedim Delen - Ağustos 25, 2017, 08:41:14
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
TEKNEMİ KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALIRKEN YAPTIĞIM İŞLER
.
.
.
27. Tekne evraklarını yanıma alıp, teknenin kapı anahtarından bir tanesini marina ofisine bırakıyor ve teknemden ayrılıyorum.

Hakki abicim, eskiden okudugum bu güzel yazini Forumda arayarak Gülümser korsanimin yardimiylan buldum.
Tüm notlari yazicidan cikardim, cok faydali güzel bir birikim olmus gercekten.

Yazdigin icin cok tesekkür ederim, diger arkadaslarinda katkilariylan gercekten güzel bir "Kislama hazirlik" olmus.

FAKAT okurken bile 20 ci siralara gelmeden ben pes ettim, 
ben bunlari yapmaya kalkarsam tatilim biter   :) :D

Galiba yine birakacagim bozulsun sonrada yenisini alacagim  x(): veya baskalarina yaptiracagim  :-[

Abi yazini kenara koyuyorum, olurda bir gün emekliler kervanina katilirsam  1w5ey8 mutlaka kendim
yapacagim bu isleri.
Sevgiler saygilar
Nedim
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Ufuk Dumlu - Ağustos 27, 2017, 11:53:00
Ben aşşağıdaki çizelgeyi yaptım bilgisayarda kışlarken yapılabilecek işlerde aklıma gelenler bunlardı abarttımmı acaba? Görmemişin teknesi olmuş  :D   t*"y+
Yada süzin aklınıza gelen atladığım bir şey varmı?
(https://s28.postimg.org/420ir2lq1/KIS.png) (http://postimg.cc//image/420ir2lq1/)
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Ali Baha - Ocak 29, 2018, 00:37:28
Hakkı Ağabey Teknesini satar umudu ile boşuna beklemeyin benim gibi yıllarca. Daha gidecek çok yolu var.
(Ben 5-10 yıl önce talip oldum. Zaten satarsa biz alacağız :) )

Ama insan listeyi okuyunca kışlamaktan soğuyor; orası kesin.
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Oktay Eryılmaz1 - Ocak 29, 2018, 17:08:04
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakkı Ağabey Teknesini satar umudu ile boşuna beklemeyin benim gibi yıllarca. Daha gidecek çok yolu var.
(Ben 5-10 yıl önce talip oldum. Zaten satarsa biz alacağız :) )

Ama insan listeyi okuyunca kışlamaktan soğuyor; orası kesin.


 :) :)
Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Recep Ertürk - Eylül 20, 2019, 14:29:31


Konuyu canlandıralım.
Göz önünde olması iyidir.
Hakkı kaptana teşekkürler.

Başlık: Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
Gönderen: Suat Tümer - Kasım 04, 2019, 12:22:11
Hakkı Kaptan teşekkürler, güzel bir bilgi paylaşımı olmuş.