0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.421
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #30 : Ekim 31, 2013, 23:12:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence tamamen boşaltılmalı.Kullanmayacagın teknende neden olası yangın tehlikesi oluşturacaksınki.Ayrıca çalınma ihtimalide var.Bomboş depo istediği kadar nem yapsın,tahliyeden kolayca boşaltırsın olur biter

Hüseyin korsanım, depoya önce nem yaptırıp sonra tahliye edip temizlemeye çalışmakmı, yoksa depoyu dolu tutup hiç nem yaptımamakmı uygun. Bana Belaya hiç bulaşmamak doğru geliyor.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.421
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #31 : Ekim 31, 2013, 23:15:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence tamamen boşaltılmalı.Kullanmayacagın teknende neden olası yangın tehlikesi oluşturacaksınki.Ayrıca çalınma ihtimalide var.Bomboş depo istediği kadar nem yapsın,tahliyeden kolayca boşaltırsın olur biter

Hüseyin korsanım, depoya önce nem yaptırıp sonra tahliye edip temizlemeye çalışmakmı, yoksa depoyu dolu tutup hiç nem yaptımamakmı uygun. Bana Belaya hiç bulaşmamak doğru geliyor.

Ayrıca kaç tane teknede depo tahliye vanası var acaba.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hüseyin Durmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 5.378
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir idi değişti şu an EDİRNE.Yine değiştiİZMİR
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #32 : Ekim 31, 2013, 23:27:41 »
Hakkı korsanım dolu depo akaryakıtı teknemde saklamak belası yerine,kapagı açık bomboş depoda oluşacak bir iki damla nem belası ile canı gönülden ugraşırım.
Bu benim tercihimdir.
Tahliye vanası dert degilki,genelde mazot filitresinde su boşaltma musluğu olur oradan boşaltılır,musluk yoksa filitre sökülür hem yeni eleman takılır hemde su boşaltılır.
Yahu nem nem diyoruz boş depoda bir kışlama mevsiminde acaba ne kadar su olur, olsun olsun bir fincan kadar olur,bu kadar suyu depodan çıkarmaya bile gerek yok.Ya hazır satılan su yok edici katkı alırsın yada bir su bardagı kadar mavi ispirtoyu depoya döküp üstünede mazotu fullersiniz,depoda ne su kalır nede dert.
« Son Düzenleme: Ekim 31, 2013, 23:37:39 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.421
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #33 : Kasım 01, 2013, 00:08:55 »
Hüseyin korsanım, depoda su ve onun neden olduğu bakteri oluşumu ciddi sorunlar doğuruyor. Bu bakteriler sizin söylediğiniz gibi depoyu boşaltmakla temizlenemiyor. İsim vermek istemiyorum bir korsanımız senelerden beri bununla uğraşıyor, kaç kez depo boşalttı, deposunu kesip açtı, temizledi ama sorun bitmiyor. Bunları bildiğim için bir gram suya tahammülüm yok. Sırf bu nedenle çok mecbur kalmadıkça mini tankerden bile mazot almam , benzin istasyonlarından çanta bidonla üşenmeden taşırım. Yunanistanda satılan mazotlara biodizel katılıyor diyede oradanda mecbur olmadıkça mazot almam. Kışlamaya girincede depomu ağzına kadar mazot doldururum, denize inmeden öncede deponun tahliye vanasında 0,5. Litre mazot alıp su yapmışmı diye incelerim, altı sezondur gram su çıkmadı. Tecrübe ettiğim , bildiğim düzenimi bozup, macerada aramam, yani söylemlerinizin  doğruluk payı nedir diye test etme lüksüm de yok.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hüseyin Durmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 5.378
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir idi değişti şu an EDİRNE.Yine değiştiİZMİR
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #34 : Kasım 01, 2013, 00:23:15 »
Hakkı korsanım fikrinize ve uygulamanıza sözüm yok,saygım sonsuzdur.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #35 : Kasım 01, 2013, 01:40:58 »
140 lt mazotu nereye boşaltıyorsunuz.Başka bir depo dahamı alıcaz.:)Yoksa mazot bitinceye kadar günlerce koyda fıldır fıldır dönücezmi.Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ayrıca 4 senedir 2 ayrı bidonda bekleyen 44 lt mazotu bozulmuştur korkusuyla kullanamamıştım.Simi ye giderken,Vural korsanın mazotu bitince mecburen bu mazotları onun deposuna korka korka koyduk.Saatlerce kullandı ve herhangibir problem olmadı.
*
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #36 : Kasım 01, 2013, 08:56:34 »
Cahiller de bakteri maduru:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.421
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #37 : Kasım 01, 2013, 11:37:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakkı korsanım fikrinize ve uygulamanıza sözüm yok,saygım sonsuzdur.

Hüseyin korsanım, benimde şahsınıza ve teknik bilginize saygım sonsuzdur. Selamlar.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.264
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #38 : Kasım 01, 2013, 13:00:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili Korsanlar malum yavaş yavaş sezon bitiyor. Teknem mayıs ayı başına kadar denizde duracak. Bu süre boyunca mazot deposu ağzına kadar dolumu tutulmalı yoksa tamamen boşaltılmalımı? Bu konuda sizin görüşleriniz nelerdir?
Teknelerim hep denizde durdu(2-3 yılda bir 10 gün karaya alma hariç). Hiç bir zaman depoyu ağzına kadar dolu tutma zahmetine girmedim. Bugüne kadar hiç sorun yaşamadım.
*

    Çevrimdışı İsmail Sandan

  • * Gezgin Korsan
  • 223
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Smart Alec,Kemer-Antalya
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #39 : Aralık 19, 2013, 22:24:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen hafta fuarda Volvo acentasına şu suali sordum.
Kışlama için ister denizde olsun ister karada, motor vanasını kapayıp içindeki deniz suyunu tahliye edip bırakmamın bir sakıncası varmıdır?
Cevap olarak, tatlı suyla yıkanması ama hiçbirzaman impellerin susuz kalmaması yani vanayı kapasak bile içindeki suyun (tatlı makbul,tuzlu muhtemel) olarak beklemesi lazımmış. İmpeller kuru kaldığında sertleşmeye başlarmış.Sezon başında sert olduğundan dolayı kendini parçalar dediler.
Benim tekne şu anda vana kapalı ve susuz halde bekliyor denizde. En yakın zamanda gittiğimde
vanayı açıp su girmesini sağlayıp sonra sulu olarak vanayı kapatacağım. Hortumu söküp tatlı su ile yıkayıp tatlı sulu olarak bırakabilirsem çok daha iyi olacak.
Sizlerin değerlendirmesi nasıldır acaba?

Mustafa korsanım, geçtiğimiz yıllarda karaya alma için yapılan bakımlarda yağ, mazot filtreleri ve motor yağı değişiyor, impeylerde sökülüyor , baharda denize inmeden önce takılıyordu. Bu yıl bu tip bir bakım yapılmadı, sadece motor tatlı su ve antifirizle yıkandı, impeylerde yerinde kaldı. İmpeyler bulunduğu yere yapışırmı, sonra parçalanırmı bilemiyorum ama zaten her sene servis bir bahane bulup değiştirmeyi önerdiğinden nasıl olsa bu yılda değiştiririz diye düşünüyorum . Yani benim için farklı bir durum olmayacak. Ben burada tecrübeli korsanlara impeyleri her yıl değiştirmek gerekirmi diye sormak istiyorum.

Hakkı Korsanım,

Gecikmişte olsa bazı bilgilerimi paylaşmak istedim.

1.Teknemi her sezon sonunda denizde(uzun zaman motor çalışmayacağını düşünerek)veya karada kışlamaya aldığım zaman motor su vanasını kapayıp impeleri söküyorum.Temiz su ile hem pompayı hemde impeleri yıkıyorum.600 saati doldurmuş ise,(sezon içinde veya sezon sonunda) mutlaka yenisi ile değiştiriyorum.Yok bu kadar saat dolmamış ise hem pompayı hemde impeleri kontrol ettikten sonra vazalin ile iç yüzeyleri ve kanatların üzerini  ince bir film yaratacak şekilde yağlıyorum.Bu şekilde bir impeleri 3 yaz sezonu kullanabiliyorum.

2.Plastik depolardan su içinde yaşamını sürdüren yerleşmiş algi temizlemek çok zor.5 sene önce Nisiros'tan aldığım dizelden dolayı bu problem bende var iki yılda bir depoyu temizlersem sorun olmuyor.Elimin girebildiği yere kadar çamaşır suyu ile deponun dibini ve yan cidarlarını yıkayıp siliyordum. Bu yılın sezon başında temizlemediğim depo Kuzey Ege seyrinde bana problem çıkardı.Limni Myrina'da depoyu komple boşalmak zorunda kaldım.1 çay bardağı kadar bakteri oluşmuştu.Mazotu iki kez su tutucu dizel huni ile filtre ettim.Dipte 3 litre cıvarında bulanık mazotuda attım.Yakıt hortumlarını tembellikten elden geçirmediğimden  tekrar sistemi Volos'ta bir benzincinin hava tabancası ile temizledim.Bu işlemlerden önce Kos'tan Limni'ye kadar 3-4 kez filtreleri temizlemek zorunda kaldım.Yakıt alırken dikkat edilmesini tavsiye ederim.
İsmail Şandan
S/Y Smart Alec
*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.336
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #40 : Aralık 20, 2013, 11:41:00 »
Bu sene kiklad adalarını gezerken karşılaştığım ve bayağı titiz bir yabancı, "mümkün olduğunca Yunanistan'dan mazot almadığını, almaya mecbur kalınca da filtreleyerek alıp hemen ardından katkı eklediğini" söyledi.
Nedenini sorduğumda Yunanistan'da kullanılan mazotta biodizel oranının çok yüksek olduğunu ve belki de bu nedenle mazot bakterisinin Yunan mazotunda çok daha kolay ürediğini söylemişti.
Doğru mudur bilmem ama ben daha da pimpirikli biri olarak ilk iş mazottaki bakterileri öldüren bir mazot katkısı aldım ve kullanmaya başladım. Mümkün olduğunca da Yunandan mazot almamaya çalıştım.
Bu arada çok yakın bir arkadaşım Türkiye'de biodizel üreten en büyük firmanın üst düzey yöneticisi ve onun söylediğine göre artık Türkiye'de de biodizel kullanımı yaygınlaşmaya başlamış...
S/Y TAJ, denizlerde, en güzel karantina  teknede...
*

    Çevrimdışı İsmail Sandan

  • * Gezgin Korsan
  • 223
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Smart Alec,Kemer-Antalya
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #41 : Aralık 20, 2013, 14:04:40 »

Yakıtlar rafineriden çıktıklarında içlerinde mikro organizmalar ve mantarlar ihtiva etmezler.Ancak depolama ve transfer sırasında havada,suda olan mikro organizmalarla temas edince, yakıtın içindeki fosfor nedeniyle (belirli bir ortam sıcaklığında) havalı havasız ortamda üremeye başlarlar.İşte burada depodaki yakıt için hem yağda hemde suda çözülebilen biyosid katkı maddelerine ihtiyaç olur.

Bu konu ile ilgili aşağıdaki yazının korsan arkadaşlarımıza faydalı olacağını düşünüyorum.


Dizel Yakıt Tankı Bakımı
Tekne Dergisi | Tekne Ekipmanları, Tekne Motoru | 22 Temmuz 2013
Dizel Yakıt Tankı Bakımı
Tekne motorlarının en sık arızalanma ve güç kaybı sebepleri arasında yakıt problemleri gelir. Bunu değişik yazılarımızda paylaşmıştık. Bu yazıda özellikle dizel yakıt ve yakıt sistemi ile ilgili bazı öneri ve ipuçlarını paylaşmaya çalışacağız.
Sezon artık başladı ancak siz sezon başlamadan önce yani kış aylarında kışlama adına dizel yakıt sisteminize gerekli özeni gösterdiniz mi? Kontak anahtarını ilk çevirdiğinizde motorun hep kolayca çalışması özellikle de denizde insana derin bir nefes aldırır. Bunun için önceden neler yapmalı bir bakalım.
Düzenli bakımın önemli parçası yakıt sistemidir. Kış aylarında depoda nem birikimini baskılamak adına yakıt tankı mümkün olduğunca dolu tutulmalıdır ve bir yakıt stabilize edici katkı ilave edilmelidir. Yakıt sisteminde yüksek nem çok kısa sürede mikrobiyal üremeye yol açacaktır. Mikrobiyal üremenin canlısı da ölüsü de yakıt sisteminde birikerek çamurumsu bir kitle oluşturur ve yakıtın kalitesini de bozar. Biyosit ürünler yılda bir veya iki kez kullanılarak bu durumun önüne geçilebilir. Daha sık kullanılması önerilmiyor. Çünkü bakterilerin direnç kazanması söz konusu olabiliyor. Tank içerisindeki kirliliğin birikerek artması ile tanktan yakıt sisteminin içine çekilir. Bu da motorun durması ya da motor devrinin düşmesi ile sonuçlanır. Bazı durumlarda kimyasallar ile sorunu çözmek mümkün olmaz ve yeni tank ve temiz bir yakıtla yeni bir başlangıç yapmak gerekebilir.
Peki, tankın temizlenmesi gerektiğinin belirtileri nelerdir?
Tankta gözle görünür çöküntü ya da yakıtta bulanıklık görüyorsanız,
Dumanlı ilk çalışma veya sürekli dumanlı çalışma
Motor devrinde dalgalanmalar ya da motorda güç kaybı
Uzun süre beklemiş yakıt kullanıyorsanız
Elektronik kontrollü ya da common rail sistemi ile çalışan motorlar kötü yakıt konusunda çok hassastırlar. Bu tip durumlarda iki yılda bir tank temizliği öneriliyor.
İsmail Şandan
S/Y Smart Alec
*
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #42 : Ağustos 30, 2014, 19:23:41 »
Bu güzel konuyu mevsimi yaklaşırken bir soru ile hortlatalım:

Dizel motorun yağ, su ve filtrelerini kışlama öncesi mi değiştirmek doğru, sezon öncesinde mi? (Sorunun cevabı kışı karada geçirecek, yani hiç çalışmayacak tekneler için farklı, ayda bir de olsa çalışacak tekneler için farklı olabilir.)

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.503
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #43 : Ağustos 30, 2014, 19:32:50 »
Dizelde  bakteri yaşayamaz. Bakterinin yaşadığı yer su, yediği dizeldir. Bu nedenle depoda su olmamasına ve oluşmamasına dikkat etmek gerekir.  Katkı olarak da suyu mazota karıştıran bir katkı öneririm.  Su olmayınca zaten mevcut bakteriler de ölür.
« Son Düzenleme: Ağustos 30, 2014, 19:33:18 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.421
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #44 : Ağustos 30, 2014, 20:41:05 »
Kışın kullanılmayacak bir motorun yağı ve yağ filtresi değiştirilerek kışa girmesi motor el kitabına göre uygun olur. Eskimiş yağ tortu bırakır mantığından. Ben 7 ay karada kaldığım için geçtiğimiz yıllarda bu şekli uyguladım , yeni sezona girerkende motor bakımım hazır oluyordu. Ancak bir usta 6 ay duran yağ evsafını yitirir deyince ezberim bozuldu. Geçen sene sezon içinde değiştirdiğim yağ  80 saat olunca kışlamaya yağ değiştirmeden girdim, bu sezon başında da yeniden motor bakımı sırasında yağ ve filtresini değiştirdim. Bu yıl  şu anda sezon içi değiştirdiğim yağ, 100 saati buldu , bu şekilde veya 100 e yakın kalırsa yağı değiştirmeden, 150 ye yakın olursa yağı değiştirerek kışa girerim, önümüzdeki sezonada her iki şekilde de yağı değiştirerek başlarım diye düşünüyorum,
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap