0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.708
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #15 : Ekim 11, 2012, 22:08:35 »
Ben Ahmet Ağabey ile hem fikir değilim.
Daha önce de konuşmuştuk  gerçi ama,

İskele gurcataya çekilen flamalar tekne sahibini temsil etmez. Tekne sahibinin özel forsu ve bağlı bulunduğu klüp veya dernek forsları sancak gurcataya çekilir. Keşke mümkün olsa da GK forslarımızı direk tepesi gönderlerine yollayabilsek...

İskele gurcataya çakilen forslar teknede bulunana mürettebat (varsa) veya misafirleri temsil eder. Turistik gulet veya tırhandillerin iskele gurcatasında gördüğümüz çeşitli bandraların anlamı o tarihte teknede bulunan yabancı müşterilere istinadendir...

Bunun tek istisnası yabancı kara sularında dolaşırken, sancak gurcataya yolladığımız misal Yunan bayrağıdır. Tabi bizde Amerikan bandraları sebebiyle Türk  bayrağı sancak gurcataya çekiliyor. Dolayısıyla ister GeKo isterse diğer forsların iskee gurcataya çekilmesi adedi uygulanıyor, yanlış değil ama geleneğe aykırı.

Tekne sahibinin şahsi forsu eğer tekne el değiştirilmediyse indirilmez! İlla usul deniyorsa altına 1 Rapel gönderilir veya varsa "owner absent" temsil eden düz mavi bayrak...

Ama zaten sorduğumuz bu değildi. Karaya çekilen teknenin bayrağını indirmesi adettir peki ya flama ve forslar için ne yapacağız? Soru buydu...
« Son Düzenleme: Ekim 11, 2012, 22:10:16 Gönderen: Mehmet Erem »
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.421
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #16 : Ekim 11, 2012, 22:54:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakkı Ağabey yıllarca ve binlerce yapılmış uçuşun titizliğini, denize ve tekneye taşıyor... Sayesinde öğreniyor ve hatırlıyoruz. Sağolsun varolsun...

Ben birkaç husus sormak istedim.
1-Tekne içinde nem ileilgili bir uygulamanız var mı?
2-Ocak-Fırın gaz düzeneği sanırım gözden kaçmış, ya da ben kaçırmış da olabilirim.
3-Mandarları yerinde bırakıyorsanız, gerçi karada kalan komşu teknelerde yaşayan bildiğim kadarıyla yok YatMarin'de ama yine de sabitliyor musunuz?
4-Türk bayrağını indirmek gelenekten, acaba mesela Gezin Korsan bayrağını da gurcatadan indirmek mi lazım?? Bunu bilmiyorum cidden...
5-Karaya alınmadan önce, liftin askıları zarar vermesin diye hız göstergesini denizdeyken ben söküyorum şahsen.
6-Motor vanasını neden kapatmıyorsunuz?
7-Portuç dolaplarını kilitliyor musunuz?

Bence her teknede olması gereken bir checklist evrağı olmuş. ))) Bravo...

Merem korsanım, güzel sözlerin için teşekkürler. Esasen ben sizden,   A. Çelenoğlundan ve diğer korsanlardan öğreniyorum ve okuduklarımı uygulamaya çalışıyorum. Nerissanın seyir defterinde  karaya çıkış sırasında yaptıklarımı yazınca Hakan Erim korsan da bunları ayrıca yaz diye teşfik ettiği için ben yaptıklarımı yazdım. Bunlar benim yaptıklarım, eksikleri, yanlışları olabilir, tecrübeli korsanlarca burada düzeltilirse  hepbirlikte doğruyu bulmış oluruz diye düşünüyor ve aydınlatıcı soruların için teşekkür ediyorum.
1.Nemi almak için baştaki tuvaletin ve arka kabinlerin tavan heçlerini aralık konumda bırakıyorum, ayrıca giriş kapısında da havalandırma menfezi mevcut. Bu düzende 3 yıl karada, 1 yılda denizde kışladım en ufak bir nem sorunum olmadı. Teknenin üzerimde örtü olduğu için buralardan su girmedi, geçtiğimiz yıl arka heçlerin  üzerinde sepinti körüğü vardı, tuvaleti heçinden tuvalete su giriyordu , tekneye gittikçe temizliyordum ama nem olmuyordu.
2. Ocakve fırının  , gaz düğmeleri ve elektrikli vana düğmesi de panodan her zaman kapalı, ayrıca tüpün regülatöt üzerindeki vanasınıda kapatıyorum.
3. Mandarları ve camadan halatlarını sökmedim, sökülüp klavuz ipi çekilebileceğini biliyorum ama kaçırırım diye korktuğumdan sökmüyorum , sadece direğe çarpmamaları için bir iple direkten  iki karış uzağa sabitliyorum.
4 . Bayrak konusuna Çelenoğlu korsan açıklık getirmiş. Marina görevlileri  lifte gelince bayrakları indirin diye hassasiyet gösteriyorlar, bende bunu karadaki teknede bayrak olmaz olarak değerlendiriyorum.
5. Hız göstergesini denizdeyken sökmek bencede iyi bir uygulama, seneye bende uygulamak isterim. Yat marinde lifte girince dalgıç dalıp, liftin askılarının yerini kontrol ediyor ama sizin uygulamanız daha emniyetli.
6.  Motor vanasını liftine yanaşırken motor çalıştırdığım için kapatmıyorum ,  daha sonra karadaki motor bakımından sonra kapatıyorum. Şimdi Liftin askıları yerleştikten sonra onlarıda kapatmak daha uygun olacak diye düşünüyorum, çünkü karada motor çalışırken denizden su almıyor.
7.  Havuzluktaki  dolapları krom asma kilitlerle kitliyorum.

Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #17 : Ekim 12, 2012, 10:32:59 »
Geçen hafta fuarda Volvo acentasına şu suali sordum.
Kışlama için ister denizde olsun ister karada, motor vanasını kapayıp içindeki deniz suyunu tahliye edip bırakmamın bir sakıncası varmıdır?
Cevap olarak, tatlı suyla yıkanması ama hiçbirzaman impellerin susuz kalmaması yani vanayı kapasak bile içindeki suyun (tatlı makbul,tuzlu muhtemel) olarak beklemesi lazımmış. İmpeller kuru kaldığında sertleşmeye başlarmış.Sezon başında sert olduğundan dolayı kendini parçalar dediler.
Benim tekne şu anda vana kapalı ve susuz halde bekliyor denizde. En yakın zamanda gittiğimde
vanayı açıp su girmesini sağlayıp sonra sulu olarak vanayı kapatacağım. Hortumu söküp tatlı su ile yıkayıp tatlı sulu olarak bırakabilirsem çok daha iyi olacak.
Sizlerin değerlendirmesi nasıldır acaba?
S/Y Zehra - Martı Marina Hisarönü
*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.336
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #18 : Ekim 12, 2012, 10:51:41 »
Hakkı abim her konudaki titizliğiyle kışlama işini de layıkıyla yapmış. Bu listeyi, yeni söylenenlerle birlikte arşivime koyacağım. Belki küçük bir detay ama ben chartpiltter'ın harita kartını da söküyorum. Bir kaç kez marinalarda çalındığını duydum. Sökmesi çok kolay ama yeniden alırken fiyatı can yakar.
S/Y TAJ, denizlerde, en güzel karantina  teknede...
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.421
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #19 : Ekim 12, 2012, 11:12:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen hafta fuarda Volvo acentasına şu suali sordum.
Kışlama için ister denizde olsun ister karada, motor vanasını kapayıp içindeki deniz suyunu tahliye edip bırakmamın bir sakıncası varmıdır?
Cevap olarak, tatlı suyla yıkanması ama hiçbirzaman impellerin susuz kalmaması yani vanayı kapasak bile içindeki suyun (tatlı makbul,tuzlu muhtemel) olarak beklemesi lazımmış. İmpeller kuru kaldığında sertleşmeye başlarmış.Sezon başında sert olduğundan dolayı kendini parçalar dediler.
Benim tekne şu anda vana kapalı ve susuz halde bekliyor denizde. En yakın zamanda gittiğimde
vanayı açıp su girmesini sağlayıp sonra sulu olarak vanayı kapatacağım. Hortumu söküp tatlı su ile yıkayıp tatlı sulu olarak bırakabilirsem çok daha iyi olacak.
Sizlerin değerlendirmesi nasıldır acaba?

Mustafa korsanım, geçtiğimiz yıllarda karaya alma için yapılan bakımlarda yağ, mazot filtreleri ve motor yağı değişiyor, impeylerde sökülüyor , baharda denize inmeden önce takılıyordu. Bu yıl bu tip bir bakım yapılmadı, sadece motor tatlı su ve antifirizle yıkandı, impeylerde yerinde kaldı. İmpeyler bulunduğu yere yapışırmı, sonra parçalanırmı bilemiyorum ama zaten her sene servis bir bahane bulup değiştirmeyi önerdiğinden nasıl olsa bu yılda değiştiririz diye düşünüyorum . Yani benim için farklı bir durum olmayacak. Ben burada tecrübeli korsanlara impeyleri her yıl değiştirmek gerekirmi diye sormak istiyorum.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.421
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #20 : Ekim 12, 2012, 11:13:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakkı abim her konudaki titizliğiyle kışlama işini de layıkıyla yapmış. Bu listeyi, yeni söylenenlerle birlikte arşivime koyacağım. Belki küçük bir detay ama ben chartpiltter'ın harita kartını da söküyorum. Bir kaç kez marinalarda çalındığını duydum. Sökmesi çok kolay ama yeniden alırken fiyatı can yakar.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.421
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #21 : Ekim 12, 2012, 11:18:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakkı abim her konudaki titizliğiyle kışlama işini de layıkıyla yapmış. Bu listeyi, yeni söylenenlerle birlikte arşivime koyacağım. Belki küçük bir detay ama ben chartpiltter'ın harita kartını da söküyorum. Bir kaç kez marinalarda çalındığını duydum. Sökmesi çok kolay ama yeniden alırken fiyatı can yakar.

Tunç korsanım , biraz önce yanlışlıkla göndere bastım ve cevapsız gitti . Harita kartı konusunda haklısın ancak benim  teknenin üzerinde örtü olduğu için çalınma ihtimalinin düşük olduğunu düşünüyorum. Denizde kışlayan ve üzeri açık okadar çok tekne varki , onların bu önlemi almaları daha mantıklı olur diye düşünüyorum.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.708
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #22 : Ekim 12, 2012, 12:08:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen hafta fuarda Volvo acentasına şu suali sordum.
Kışlama için ister denizde olsun ister karada, motor vanasını kapayıp içindeki deniz suyunu tahliye edip bırakmamın bir sakıncası varmıdır?
Cevap olarak, tatlı suyla yıkanması ama hiçbirzaman impellerin susuz kalmaması yani vanayı kapasak bile içindeki suyun (tatlı makbul,tuzlu muhtemel) olarak beklemesi lazımmış. İmpeller kuru kaldığında sertleşmeye başlarmış.Sezon başında sert olduğundan dolayı kendini parçalar dediler.
Benim tekne şu anda vana kapalı ve susuz halde bekliyor denizde. En yakın zamanda gittiğimde
vanayı açıp su girmesini sağlayıp sonra sulu olarak vanayı kapatacağım. Hortumu söküp tatlı su ile yıkayıp tatlı sulu olarak bırakabilirsem çok daha iyi olacak.
Sizlerin değerlendirmesi nasıldır acaba?

Benim bildiklerim ve uygulamalarım şöyle.
Eğer tekne denizdeyse, kış bakımı için içinden tatlı su geçirildi ise, su içerdeyken vanayı kapatıp beklemek.
Eğer tekne denizdeyse ve tatlı su ile yıkanmayacaksa vana açık tutulabilir.
Bunun tek istisnası deniz suyu pompasının ve motorun deniz suyu seviyesinin altında olduğu durumlar. Bu gibi motorlarda üretici firme vanayı kapatmayı tavsiye ediyor.
Eğer tekne karaya alınacaksa, kısa süreli bile olsa vana kapatılmalı. Deniz suyu sistemindeki tuzlu su tamamen boşalabilir. Denize inişte ilk çalıştırmada kuru çalıacağı için impeller zarar görebilir.

ÖNEMLİ NOT: Eğer deniz suyu vanası kapandıysa, kontak anahtarı üzerine mutlaka "VANA KAPALIDIR" ibaresi eklenmelidir!

Hakkı Ağabey'in sorusu, her sezon veya 200-250 saat kontrollerinde çek edilmesi; 1000 saat veya 4 yılda mutlaka değiştirilmesi.
« Son Düzenleme: Ekim 12, 2012, 12:11:09 Gönderen: Mehmet Erem »
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Uğur Kılınç

  • * Gezgin Korsan
  • 348
    • Yaşadığı Şehir
  • Miami Florida
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Ex sailing yacht Orsa Minore
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #23 : Ekim 25, 2012, 00:17:53 »
Hakkı Kaptan
Güzel bir çalışma olmuş notlarınızı arşivime aldım
Kontrol listemi hazırlarken benim için önemli referans olacak
Teşekkürler
Redsat -Oceangoing Master & Yacht Master ( Unlimited)
*
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #24 : Eylül 29, 2013, 22:18:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
TEKNEMİ KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALIRKEN YAPTIĞIM İŞLER
Tekneyi karaya almadan önceki hazırlıklar aslında 8-10 gün önceden başlıyor. 1. Tuvaletlerin pissu depolarını boşaltıp tatlı su doldurulup içinede ikişer litre sirke döküyorum, depo içindeki kireçlenmeyi eritmek için.  3-5 gün sonra depoları boşaltıp, tekrar tatlı su doldurup  içinede birer şişe üstünde çaydanlık resmi olan porçözden koyuyorum.  3-4 gün sonra  bunuda boşaltıp, tekrar tatlı su ile  koku giderici  losyon koyuyorum , 1-2 günde böyle kalıyor, karaya çıkmadan önceki gece bunuda boşaltıyorum. Koku giderici katılmış su hariç diğerleri  açık denize deşarz edileceğinden ve tekrar tatlı su gerektiğinden peryotlar iyi planlanmalıdır.
Hazırlıklara marinada devam ediyorum. Marinada ilk önce tekneyi , bordasını, tüm branda aksesuarları,zincir ve zincirliği , demiri,  suyun ulaşabıldiği yere kadar direği vs. bol ve tazzikli su ile yıkıyorum . Tuvaletleri ve teknenin içini temizliyorum.
2. Banyo giderlerini pompa öncesi filtrelerini söküp, bir kova içinde yıkayıp, temizleyip yerlerine takıyorum.
3. Yelkenlerin indirilmesi : yelkenleri sökülmesi meterolojik koşullara bağlı olduğundan  meteroloji takip edilmeli ve marinada rüzgarsız hava bulunur bulunmaz bu işlem yapılmalıdır. Yelkenler indirilmeden önce açıyor  sonrada parti parti mandar bırakılarak katladıkça indiriyorum Sökülen yelkenleri tobalarına koyup , yıkanması ve depolanması için yelkencime teslim ediyorum.
4. Sahile veya pontona aldığım botun içine su doldururup, içine sökülmüş  ve boşta kalan ipleri, halatları  koyuyorum . Birgün sonra bu suyu boşaltıp tekrar dolduruyor ve içine  bir litre yumuşatıcı koyuyorum . Ertesi gün suyun içinden ipleri durulamadan alıp , valvedela tellerine asıp kurutuyorum. Kuruyan halatlatları ambarlardaki yerlerine yerleştiriyorum .
5. Dinginin bakımı: şişme botu sahile veya pontona alıp, plastik temizleyicilerle temizleyip, yıkıyor, kuruyunca söküp, katlayıp arka kamaralardan birisine indiriyorum.
6. Usturmaçalarıda dingi gibi temizliyor, gene yerlerine asıyorum. Usturmaça ları karaya çıkmak için teknenin altına kayışlar takılırken toplayıp, misafir tuvaletine depoluyorum.
7. Bot motorunun  deposundaki benzini boşaltıyorum, sonra botu bir kovanın içine dik olarak oturtuyor, kovayada devamlı su veriyor ve motoru çalıştırıyorum , motor çalışırken benzine kattığım yağdan bir su şişesi kapağı kadar depoya döküyorum. Karbüratördeki benzin bitince motor stop ediyor, motoru salona indiriyor, kolunun üstüne yatırıyorum. ( BU BAKIM İKİ ZAMANLI  MOTORLAR İÇİNDİR)
8. Honda 2 kw jenaratörün deposundaki benzini boşaltıp, karburatördeki benzin bitene kadar çalıştırıyorum. Benzin bitince motor stop ediyor. Sonra karterindeki yağı boşaltıp, tekrar temiz yağ dolduruyor ve jenaratörü salona indiriyorum.
9. Layzibek (ana yelken torbası)  , serpinti körüğü  ve biminiyi söküyor ve  arka kamaralardan birisine indiriyorum. Tamire ihtiyaçları varsa yıkanmak ve onarılmak üzere yelkencime bırakıyorum. Serpintikörüğünü katlarken mikaların katlanmamasına ve üstüne başka bir malzeme koymamaya özen gösteriyorum.
10. Mazot deposunu çanta bidonla mazot ilave ederek ağzına kadar dolduruyorum.
11. Güvertedeki depo kapaklarının ( pissu, mazot , su) oringlerini yapışmaması için vazelinliyorum.
12. Tekneden zeytinyağı, sirke, şeker,tuz, çay gibi malzemeler hariç, meşrubatlar dahil hertürlü  yiyecek malzemesini  tahliye ediyorum.
13. Yıkanmaya ihtiyacı olmayan özel tekne kıyafetleri dışındaki hertürlü giysi, yatak takımlar vs. yi yıkanmak üzere tekneden tahliye ediyorum .
14. Paserellayı yıkayıp kurutup, salona indiriyorum.
15. Karaya çıkış öncesi teknenin dört bir yanına palamar halatlarını hazır ediyorum. Heçleri ve motor vanası hariç tüm vanaları kapatıyorum . ( teknenin altı yıkanırken tekne içine su kaçmaması için )
16. Tekne karaya alınınca askıdayken altını yıkatıyorum.
Tekne sehbaya konup, yerine yerleştirildikten sonra:
17. Servisine kışlık bakımını yaptırıyorum . ( son motor bakımı 70 saat önce
yapıldığından, sadece motor tatlı su ve sonrasında da antifirizle yıkandı)
18. Buzdolabını temizliyor ve kapağını  açık bırakıyorum.
19. Tüm vanalara dışarıdan sıvı gres sıkıyorum.
20. Tüm kromları eski bir bulaşık süngeri yardımıyla vazelinliyorum.
21. Zinciri ve demiri zincir locasından zincir sehbasına alıyorum .
22. Tüm elektrik anantarlarını ve ana şalterleri kapatıyorum,  şalterler kapalı iken güneş panellerim aküleri beslemeye devam ediyor, aküleri her zaman full yapıyor.
23. Bir çeşmeyi açıp hidroforun basıncını sıfırlıyorum.
24. Mastır kabin tuvaletinin ve arka kamaraların tavan heçlerini aralık bırakıyor , diğer heçleri kapatıp kitliyorum.
25. Teknenin içindeki tüm kapıları açık bırakıyorum.
26. Teknenim örtüsünü yelkencim gelip takıyor. Örtü yaz başında çıkınca yınkanıp, gerekiyorsa onrılıp depolanması  onun tarafından yapılıyor.
27. Tekne evraklarını yanıma alıp, teknenin kapı anahtarından bir tanesini marina ofisine bırakıyor ve teknemden ayrılıyorum.
S/Y K2 - Teos Marina Sığacık
*

    Çevrimdışı Feyiz Öz

  • * Gezgin Korsan
  • 232
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #25 : Ekim 31, 2013, 08:13:16 »
Sevgili Korsanlar malum yavaş yavaş sezon bitiyor. Teknem mayıs ayı başına kadar denizde duracak. Bu süre boyunca mazot deposu ağzına kadar dolumu tutulmalı yoksa tamamen boşaltılmalımı? Bu konuda sizin görüşleriniz nelerdir?
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.504
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #26 : Ekim 31, 2013, 08:18:57 »
Depoyu dolu tutarsanız, ısı değişikliği nedeni ile depo içinde hava değişimi asgari olur ve depo içindeki nem en az olacağından yoğuşan su asgari olur. Böylece depoda su toplanması çok az olur.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Feyiz Öz

  • * Gezgin Korsan
  • 232
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #27 : Ekim 31, 2013, 09:34:26 »
Ahmet Korsan cevap için teşekkür ederim. Peki altı ay boyunca depoda duran mazot bozulmazmı yada başka bir probleme sebep olurmu (mazot içinde oluşan alg gibi)?
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 9.504
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #28 : Ekim 31, 2013, 10:57:28 »
Mazot içinde alg oluşmaz. Bakteriler mazotun altında biriken suda oluşur  ve mazotla beslenirler. su olmazsa bakteri de olmaz. Zamanla  mazot bozulabiliyor ama bir sezonda zor görünüyor.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Hüseyin Durmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 5.378
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir idi değişti şu an EDİRNE.Yine değiştiİZMİR
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #29 : Ekim 31, 2013, 22:33:33 »
Bence tamamen boşaltılmalı.Kullanmayacagın teknende neden olası yangın tehlikesi oluşturacaksınki.Ayrıca çalınma ihtimalide var.Bomboş depo istediği kadar nem yapsın,tahliyeden kolayca boşaltırsın olur biter
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap