0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.322
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
TEKNEMİ KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALIRKEN YAPTIĞIM İŞLER
Tekneyi karaya almadan önceki hazırlıklar aslında 8-10 gün önceden başlıyor. 1. Tuvaletlerin pissu depolarını boşaltıp tatlı su doldurulup içinede ikişer litre sirke döküyorum, depo içindeki kireçlenmeyi eritmek için.  3-5 gün sonra depoları boşaltıp, tekrar tatlı su doldurup  içinede birer şişe üstünde çaydanlık resmi olan porçözden koyuyorum.  3-4 gün sonra  bunuda boşaltıp, tekrar tatlı su ile  koku giderici  losyon koyuyorum , 1-2 günde böyle kalıyor, karaya çıkmadan önceki gece bunuda boşaltıyorum. Koku giderici katılmış su hariç diğerleri  açık denize deşarz edileceğinden ve tekrar tatlı su gerektiğinden peryotlar iyi planlanmalıdır.
Hazırlıklara marinada devam ediyorum. Marinada ilk önce tekneyi , bordasını, tüm branda aksesuarları,zincir ve zincirliği , demiri,  suyun ulaşabıldiği yere kadar direği vs. bol ve tazzikli su ile yıkıyorum . Tuvaletleri ve teknenin içini temizliyorum.
2. Banyo giderlerini pompa öncesi filtrelerini söküp, bir kova içinde yıkayıp, temizleyip yerlerine takıyorum.
3. Yelkenlerin indirilmesi : yelkenleri sökülmesi meterolojik koşullara bağlı olduğundan  meteroloji takip edilmeli ve marinada rüzgarsız hava bulunur bulunmaz bu işlem yapılmalıdır. Yelkenler indirilmeden önce açıyor  sonrada parti parti mandar bırakılarak katladıkça indiriyorum Sökülen yelkenleri tobalarına koyup , yıkanması ve depolanması için yelkencime teslim ediyorum.
4. Sahile veya pontona aldığım botun içine su doldururup, içine sökülmüş  ve boşta kalan ipleri, halatları  koyuyorum . Birgün sonra bu suyu boşaltıp tekrar dolduruyor ve içine  bir litre yumuşatıcı koyuyorum . Ertesi gün suyun içinden ipleri durulamadan alıp , valvedela tellerine asıp kurutuyorum. Kuruyan halatlatları ambarlardaki yerlerine yerleştiriyorum .
5. Dinginin bakımı: şişme botu sahile veya pontona alıp, plastik temizleyicilerle temizleyip, yıkıyor, kuruyunca söküp, katlayıp arka kamaralardan birisine indiriyorum.
6. Usturmaçalarıda dingi gibi temizliyor, gene yerlerine asıyorum. Usturmaça ları karaya çıkmak için teknenin altına kayışlar takılırken toplayıp, misafir tuvaletine depoluyorum.
7. Bot motorunun  deposundaki benzini boşaltıyorum, sonra botu bir kovanın içine dik olarak oturtuyor, kovayada devamlı su veriyor ve motoru çalıştırıyorum , motor çalışırken benzine kattığım yağdan bir su şişesi kapağı kadar depoya döküyorum. Karbüratördeki benzin bitince motor stop ediyor, motoru salona indiriyor, kolunun üstüne yatırıyorum. ( BU BAKIM İKİ ZAMANLI  MOTORLAR İÇİNDİR)
8. Honda 2 kw jenaratörün deposundaki benzini boşaltıp, karburatördeki benzin bitene kadar çalıştırıyorum. Benzin bitince motor stop ediyor. Sonra karterindeki yağı boşaltıp, tekrar temiz yağ dolduruyor ve jenaratörü salona indiriyorum.
9. Layzibek (ana yelken torbası)  , serpinti körüğü  ve biminiyi söküyor ve  arka kamaralardan birisine indiriyorum. Tamire ihtiyaçları varsa yıkanmak ve onarılmak üzere yelkencime bırakıyorum. Serpintikörüğünü katlarken mikaların katlanmamasına ve üstüne başka bir malzeme koymamaya özen gösteriyorum.
10. Mazot deposunu çanta bidonla mazot ilave ederek ağzına kadar dolduruyorum.
11. Güvertedeki depo kapaklarının ( pissu, mazot , su) oringlerini yapışmaması için vazelinliyorum.
12. Tekneden zeytinyağı, sirke, şeker,tuz, çay gibi malzemeler hariç, meşrubatlar dahil hertürlü  yiyecek malzemesini  tahliye ediyorum.
13. Yıkanmaya ihtiyacı olmayan özel tekne kıyafetleri dışındaki hertürlü giysi, yatak takımlar vs. yi yıkanmak üzere tekneden tahliye ediyorum .
14. Paserellayı yıkayıp kurutup, salona indiriyorum.
15. Karaya çıkış öncesi teknenin dört bir yanına palamar halatlarını hazır ediyorum. Heçleri ve motor vanası hariç tüm vanaları kapatıyorum . ( teknenin altı yıkanırken tekne içine su kaçmaması için )
16. Tekne karaya alınınca askıdayken altını yıkatıyorum.
Tekne sehbaya konup, yerine yerleştirildikten sonra:
17. Servisine kışlık bakımını yaptırıyorum . ( son motor bakımı 70 saat önce
yapıldığından, sadece motor tatlı su ve sonrasında da antifirizle yıkandı)
18. Buzdolabını temizliyor ve kapağını  açık bırakıyorum.
19. Tüm vanalara dışarıdan sıvı gres sıkıyorum.
20. Tüm kromları eski bir bulaşık süngeri yardımıyla vazelinliyorum.
21. Zinciri ve demiri zincir locasından zincir sehbasına alıyorum .
22. Tüm elektrik anantarlarını ve ana şalterleri kapatıyorum,  şalterler kapalı iken güneş panellerim aküleri beslemeye devam ediyor, aküleri her zaman full yapıyor.
23. Bir çeşmeyi açıp hidroforun basıncını sıfırlıyorum.
24. Mastır kabin tuvaletinin ve arka kamaraların tavan heçlerini aralık bırakıyor , diğer heçleri kapatıp kitliyorum.
25. Teknenin içindeki tüm kapıları açık bırakıyorum.
26. Teknenim örtüsünü yelkencim gelip takıyor. Örtü yaz başında çıkınca yınkanıp, gerekiyorsa onrılıp depolanması  onun tarafından yapılıyor.
27. Tekne evraklarını yanıma alıp, teknenin kapı anahtarından bir tanesini marina ofisine bırakıyor ve teknemden ayrılıyorum.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mesut Tunga

  • * Gezgin Korsan
  • 2.192
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #1 : Ekim 10, 2012, 23:18:13 »
Bence Hakkı abinin kontrole ihtiyacı var Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Neden? Başka böyle bir denizci bulmak bence pek mümkün değil! Bravo Hakkı abi, bravo, elini öpeceğim günü bekliyorum sabırsızlıkla
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Nedim Yıldız

  • * Gezgin Korsan
  • 3.733
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa-Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #2 : Ekim 10, 2012, 23:51:36 »
Hakkı korsanım bu işin hakkını vermişsin.. Tebrik ederim... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.758
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #3 : Ekim 11, 2012, 09:15:04 »
Gekopedia için çok değerli bir kılavuz olmuş. Teşekkürler.

Daha sonra "Tekneyi Yaz Başında Suya İndirirken Yapılacak İşler" kılavuzunu da bekliyoruz.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Kamil Kurdoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 2.339
    • Yaşadığı Şehir
  • Bodrum
    • Tekne Adı
  • Shima, ( gelecek )
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #4 : Ekim 11, 2012, 09:26:03 »
Sıfır tekne almaya gerek yok.Hakkı abi satsın alalım aynı şey. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M.K Arda

Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #5 : Ekim 11, 2012, 10:18:41 »

Elinize sağlık, teknedeki seyir cihazları ve aküler için yapılacak bir şey var mı veya birşey yapıyor musunuz?

*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.322
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #6 : Ekim 11, 2012, 12:36:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Elinize sağlık, teknedeki seyir cihazları ve aküler için yapılacak bir şey var mı veya birşey yapıyor musunuz?



Mustafa korsanım , teşekkürler. Akülerin sularını kontrol ediyorum, devamımda güneş panalleri zaten aküleri sürekli dolu bulundurduğu için bir problem olmuyor. Seyir cihazlarının kapaklarını kapatıyorum, panodaki düğmesinden akımını kesiyorum, bu sene geçen yıl tekne denizde kalacağı için yaptırdığım dümeni ve konsolu kapatan örtüyüde örttüm, ancak önceki senelerde örtmüyordum, bir sorun olmamıştı.
Bu arda unuttuğun bir konuyuda ilave edeyim: tekne karaya çıkmadan hemen önce bayrakları
 indiriyor/ topluyorum.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M.K Arda

Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #7 : Ekim 11, 2012, 13:22:23 »
Hakkı üstad, seyir cihazları aklıma hep yıldırım endişesi getirir, acaba bütün antenlerin, alıcı verici aparatların sökülmesi güvenlik açısından yararlı olabilir mi? Tekneye denizde yıldırım düşmesinin ne gibi sonuçları olacağı başka bir konu olmakla birlikte,  karada yıldırım riski daha mı fazladır diye düşünmeden edemiyorum..Suyun geçirgenliğinin belki elektrik akımını tekneden alacağını düşünürsek karada bir tekneye yıldırım düşmesi ne gibi sonuç yaratır veya daha kötü bir sonuç mu yaratır?   

Çelik teknelere ilişkin bazı bilgileri okumakla birlikte fiberlerde yıldırım riski nedir ve nasıl etki yaratır? diye bir soru sorsam..
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.322
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #8 : Ekim 11, 2012, 14:15:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hakkı üstad, seyir cihazları aklıma hep yıldırım endişesi getirir, acaba bütün antenlerin, alıcı verici aparatların sökülmesi güvenlik açısından yararlı olabilir mi? Tekneye denizde yıldırım düşmesinin ne gibi sonuçları olacağı başka bir konu olmakla birlikte,  karada yıldırım riski daha mı fazladır diye düşünmeden edemiyorum..Suyun geçirgenliğinin belki elektrik akımını tekneden alacağını düşünürsek karada bir tekneye yıldırım düşmesi ne gibi sonuç yaratır veya daha kötü bir sonuç mu yaratır?   

Çelik teknelere ilişkin bazı bilgileri okumakla birlikte fiberlerde yıldırım riski nedir ve nasıl etki yaratır? diye bir soru sorsam..

Mustafa korsanım , bu konu maalesef beni aşıyor, bu konuda ilgili ve bilgili korsanların cevabına ihtiyaç var, hatta konuyu yeni bir başlığa veya daha önce bir tekneye yıldırım düşmüştü o başlıkta tattışmaya açmak gerekir diye düşünüyorum.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakkı Algın

  • * Gezgin Korsan
  • 5.322
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • NERİSSAM,,Marmaris
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #9 : Ekim 11, 2012, 14:23:42 »
Mustafa korsanım, benzer konu, makine dairesi , Zor anlar bölümünde "  Acil , bir korsanımızın teknesine yıldırım düştü". başlığıyla incelenmişti , o başlıktaki yazıları okumanızı öneririm. Selamlar.
Alıntı


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M.K Arda

Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #10 : Ekim 11, 2012, 14:29:44 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Vural Perk

  • * Gezgin Korsan
  • 5.560
    • Yaşadığı Şehir
  • Didim
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #11 : Ekim 11, 2012, 21:24:27 »
Eline sağlık hakkı korsanım... Ciddi bir titizlik... Hemen kopyaladım ve uygulayacağım..

Kolay gelsin...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #12 : Ekim 11, 2012, 21:46:21 »
Hakkı Ağabey yıllarca ve binlerce yapılmış uçuşun titizliğini, denize ve tekneye taşıyor... Sayesinde öğreniyor ve hatırlıyoruz. Sağolsun varolsun...

Ben birkaç husus sormak istedim.
1-Tekne içinde nem ileilgili bir uygulamanız var mı?
2-Ocak-Fırın gaz düzeneği sanırım gözden kaçmış, ya da ben kaçırmış da olabilirim.
3-Mandarları yerinde bırakıyorsanız, gerçi karada kalan komşu teknelerde yaşayan bildiğim kadarıyla yok YatMarin'de ama yine de sabitliyor musunuz?
4-Türk bayrağını indirmek gelenekten, acaba mesela Gezin Korsan bayrağını da gurcatadan indirmek mi lazım?? Bunu bilmiyorum cidden...
5-Karaya alınmadan önce, liftin askıları zarar vermesin diye hız göstergesini denizdeyken ben söküyorum şahsen.
6-Motor vanasını neden kapatmıyorsunuz?
7-Portuç dolaplarını kilitliyor musunuz?

Bence her teknede olması gereken bir checklist evrağı olmuş. ))) Bravo...
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Cüneyt Baygün

  • * Gezgin Korsan
  • 6.889
    • Yaşadığı Şehir
  • Gümbet belediye iskele - Bodrum
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #13 : Ekim 11, 2012, 21:55:00 »
Ben bu Hakkı'ya sinir oluyorum..
Twitter@Benim Teknem
Face/Benim Teknem
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.667
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: TEKNE KIŞLAMA İÇİN KARAYA ALINIRKEN YAPILACAK İŞLER
« Yanıtla #14 : Ekim 11, 2012, 21:57:19 »
İskele gurcataya çekilen flamalar tekne sahibine veya teknede bulunanlara aittir. Yabancı biri teknede ise ülkesinin bayrağı iskele gurcataya çekilebilir. Tekne sahibinin forsu, klübünün flaması veya benzer işaretler de iskele gurcatada taşınabilir. bu bayrak ve flamalar ilgili kişi tekneyi terk ettiğinde indirilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.