15 Aralık 2019 Pazar, Gezgin Korsan Sohbet Toplantı İlanı


0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.674
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #15 : Mart 04, 2016, 13:21:56 »
Bu konu başlığını açan korsana ve.Değerli yorumlarda bulunan tüm korsanlara teşekkür ederim.
Daha önceki denizcilik bilgilerimde,Şöyle bir motta idim,Ne olmuş kardeşim torniston yapar alırım derdim.
Ama olay böyle değilmiş.
Bu konu başlığını okuduk dan sonra.Fikirlerim yüzde yüz değişti,Tekrar teşekkür ederim saygılarımla..
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”
*

    Çevrimdışı Ali Ünalan

  • * Gezgin Korsan
  • 3.674
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #16 : Mart 04, 2016, 13:40:36 »
Bir de işi bile korsanlardan ricam şudur.Denize adam düştü manevralarında ,Ne tür ekipmanlar teknemizde bulunmalı.
Bunları da belirtirseniz,bilgilenme adına iyi olacağını düşünüyorum.
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.842
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #17 : Mart 04, 2016, 13:41:06 »
Öncelikle yelkenle düşen adama yaklaşmak için manevrayı öğrenmek gerekir. Bir tanesini çok iyi öğrenin ve her koşlda onu uygulayın. Daha önce bildiğiniz bir şeyi uygulamak çok daha kolaydır. birden çok manevra öğrenirseniz karar vermeniz zorlaşır ve uygulamada da hata yapabilirsiniz. Örneğin ben "figure of eight" sekiz manevrasını iyi öğrendim ve gerekirse onu uygularım. Yelkenle  manevrada ustalaşın, yelkenleri indirmek ve motorla yaklaşmak en kolayı gibi görünse de her  zaman kolaylıkla ve sorunsuz yaptığınız bu işlem sıkıntıda yapılınca iskotalardan biri mutlaka gidip pervaneyi buluyor.

Faça yelken uygun bir manera değildir. Faça yelkende tekne seyir yapmaya devam eder, hızınız 1-2 knot da olsa oldukça hızlı bir şekilde deinize düşenden uzaklaşırsınız.

Denize düşen sağlıklı ise ve kendinde ise yaklşamayı becerirseniz kendi kendine belki de biraz yardımla tekneye alabilirsiniz, teknedekilerin düşen adamı tekneye alması ise nerede ise imkansıza yakın oluyor. Dalgalı havada sekiz manevrasını sorunsuz yapabileceğim kadar çalıştım. Tamamen liman içinde yani akıntısız, dalgasız, rüzgarsız ortamda denize attığımız bir arkadaşımızı, baygın numarası yaptığında tekneyle yanına geldikten sonra  tekneye almayı maalesef beceremedik.  Tüm manevraları ve tekneye adam almayı sonuna kadar çalışın ama denize adam düşürmeyin veya düşmeyin, ölürsünüz.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Mahir Günşiray

  • * Gezgin Korsan
  • 1.233
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Baluna
    • Tiyatro
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #18 : Mart 04, 2016, 13:50:00 »
Faça yelken bir manevra olarak değil, manevra öncesi yavaşlamak, durumu ekip olarak kontrol etmek, değerlendirmek, kararları ekibe iletmeye zaman tanıyan bir tür soluklanma için ÇOK KISA BİR SÜRE -belki 15 sn- için yapılan bir hareket olarak yapılmaktadır.
Ardından faça yelken bozulduğunda tromala da atmış olacağınızdan ve hemen manevraya başlayacağından zaman kaybı ya da düşme en fazla tramoladaki kadar olur.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Baluna - Stylida
Beneteau 461

*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.249
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #19 : Mart 04, 2016, 13:59:33 »
Tüm yorum yapan korsanlara teşekkür ederim. Mahir abinin dediği gibi bazen düşen usturmaçayı bile almakta zorlanıyoruz.
Benim derdim şu. Genelde eğitimlerde hep teknede çok kişi varmış gibi öğretiliyor. Halbuki biz toplam seyrimizin yüzde 95inde teknede eşimle 2 kişiyiz.
Böyle bir durumda nasıl yapmak lazım. Bu konuda yorumlarınız nedir.

Bu arada detayları Naviga dergisinde çıkan bir haber vardı. Adam eşiyle Adriyatik denizinde seyir yaparken içeriye giriyor ve uzunca bir süre sonra (yaklaşık 2 saat civarı) dışarı çıktığında eşinin dümende olmadığını görüyor. Dümene geçip 180 derece dönerek chartplotter da kendi izi üzerinde geriye doğru seyir yapıyor. Tabii eşinin tam ne zaman düştüğünü de bilmiyor. Tam bir kabus. Ama 2 saat geri seyirden sonra üstelik te hava kararmaya başlarken eşini buluyor. Bu hikayenin detaylarını anlatmışlardı. Hatta Turgut Noyan Denizden gelen kadın kitabında da bu hikayenin detaylarına yer vermişti.

Çok şanslılarmış tabii.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
S/Y TAJ, Martı Marinada, yazı bekliyor...
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.842
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #20 : Mart 04, 2016, 14:08:49 »
Denize adam düştüğünde arama ve kurtarma faaliyetleri kurtarma bitinceye kadar sonlandırılmamalıdır. Adriyatik örneğinde ise tamamen şanstan bahsedebiliriz. Piyangolardan para kazanma olasılığı milyonlarda bir olarak hesaplanır ama birisi o parayı kazanır, biz buna şans diyoruz.  Rüzgar, akıntı, denize düşenin uzun süre sonra kendi başına olduğunu anlayıp hareket etmesi, geri dönüşte tıpatıp aynı rotanın takip edilebilmesi olasılık olarak çok da mümkün değil ama şans işte.. 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.408
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #21 : Mart 04, 2016, 14:28:52 »
Mahir Abi,
MAYDAY ve DSC çağrısı tekneyi terk etme durumunda yapılıyor, adam düştüde biraz sıkıntı olmaz mı?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.374
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #22 : Mart 04, 2016, 14:30:54 »
Tunç o hikayeyi bende okumuştum, şans kesinlikle yardım etmiş. Bendeki chart plotter ile reverse course seyir yapmayı hiç denemedim, manuel olur ama otopilotla denemedim.Teknik olarak mümkünse  otopilot ile yapmayı öğrenmek isterim gözümden kaçmış. uçakta çok basit bir işti ama raymarin denen gudubet cihaza alışamadım hala küçücük bir iş yapacaksın elli tane menü seçiyorsun. Neyse aklıma gelmişken reverse course işini bir öğreneyim bu arada.
Benim bir patolog arkadaş , adriyatikte denize düştü malum işerken... Adamın birinin teknesini getiriyorlardı, kaptan olan deneyimli ürolog arkadaş aksam vakti ses duyduğu için huylanıp çıkmasa sonuç vahimdi. O kadar tembihlenmesine rağmen habersiz işemenin sonu bu...
ben direk tepesinden  havuzluk piyanolarına yeteri uzunlukta kurtarma halatları çektim uçları şakıllı. İki tane... Vinçlere bağlayıp çekmek için .. İki kişi olduğunda denize düşen tükenmemişse ve bilinçli ise sorun yok. Aksi durumda işin bence zor. Merdiveni atıp,  Kendini de sağlama alıp, halatla tekneye bağlayıp, suya atlamak ve ikinci bir halatla  düşeni bağlamaktan başka çare yok. Düşenin üzerinde can yeleği varsa solunum yollarını su üstünde tutuyorsa kakıç filan belki kullanılır. Ama beynin oksijensiz kalma süresi 6 dakika derlerse de inanma,3 dk sonra ciddi hasar olur. Hafif rüzgarda akan bir tekneye çıkmayı denedim felaket , çok zor oldu. Bu işin belli kuralları var tabii ama hayat bu bazen rota dışına çıkacaksın. Suya düşen eşin çocuğun ise dakikaların kıymetini bileceksin. Önemli olan riski kim için ne oranda alacağın. Böyle durumlarda kafanda önceden hazırlanmış bir senaryo olmalı ve sonu ne olursa olsun uygulamalısın. Arkadan çekilen bir bot tanrısal bir hediyedir mesela. Allah göstermesin, düşmemek en iyisi.
S/Y  FUNDA NİL
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.888
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #23 : Mart 04, 2016, 14:36:54 »
1- MAYDAY gibi bir çağrı yaptıysanız MUTLAKA olay sona erdikten sonra iptalini de yapmalısınız.

2- Patologlar her zaman kendi dünylarında yaşar ve ne dediğinize aldırmazlar. Materyel de yetersizdir!  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.842
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #24 : Mart 04, 2016, 14:41:47 »
Denize adam düştüğünde yapılmaması gereken şeylerden biri de kurtarma için suya girilmesidir. Bu tür bir durumda bir yerine iki kişiyi tekneye almakla uğraşırsınız.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.374
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #25 : Mart 04, 2016, 14:56:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denize adam düştüğünde yapılmaması gereken şeylerden biri de kurtarma için suya girilmesidir. Bu tür bir durumda bir yerine iki kişiyi tekneye almakla uğraşırsınız.

Bazı şeyleri herkes söyledi diye değil kendi kararımla yaparım, af buyurun ama akıl var fikir var  kuralı bozmayacağım diye yüzükoyun suya kapaklanmış birini kurallara uygun olarak beyin ölümü olana kadar kakıçla  , halatla , sirküler simit manevrasıyla dakikalarca uğraşıp  kıymetli zamanı boşa geçirip , tekneye alıp anlamsız bir başarı kazanacağıma, riskin büyüğünü ödülün büyüğünü tercih ederim.  Zaten dünyada hiçbir yayında kaza analizinde bu işleri şöyle şöyle yapacaksın diye dikte ettiren yok. Sana riski ve uygunsuzluğu söyler sadece ama nihai karar senindir.  O numaraları çok okuduk forumda da defalarca tartışıldı ama Tunçun sorusuna cevap değil.  Öyle durumlar olur ki siz birşeyleri ilk defa yaparsınız metezori de olsa sonra başkalarına anlatırsınız. Batılıların ilerlemesinin yarısı kurallara sıkısıkıya bağlı olmasıdır. Diğer yarısıda kuralları yeri gelince yıkıp yenilerini oluşturmasına bağlıdır.  Hele teknede tek başınasınız ve çocuğunuz eşiniz suda iken sahip olmanız gereken en önemli şey cesaret ve soğukkanlılık. Bilgi ve deneyimin zaten cebinizde olduğunu düşünüyoruz, acil durumda 100 biliyorsanız zaten 50 max 60 ını uygulayabileceksiniz. Şansınız da olmalı tabii , ama şans genellikle kafası hazır olanlara yardım ediyor unutmamak lazım.
S/Y  FUNDA NİL
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.842
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #26 : Mart 04, 2016, 15:13:33 »
Kurallar genellikle düşüncelerin ve uygulamaların iyi sonuç vermesinin sonuçları olarak koyulur. Uygulayıp uygulamak sizin seçiminizdir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Mahir Günşiray

  • * Gezgin Korsan
  • 1.233
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Baluna
    • Tiyatro
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #27 : Mart 04, 2016, 15:35:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mahir Abi,
MAYDAY ve DSC çağrısı tekneyi terk etme durumunda yapılıyor, adam düştüde biraz sıkıntı olmaz mı?
Denize biri düştüğünde de yapılıyor Umutcuğum. Kurallar her durumda kullanılmak üzere. Kurtardığın anda çağrı yaparak bilgi veriyorsun, yani -Ahmet beyin söylediği gibi- iptalini sağlıyorsun.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Baluna - Stylida
Beneteau 461
*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.374
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #28 : Mart 04, 2016, 15:41:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kurallar genellikle düşüncelerin ve uygulamaların iyi sonuç vermesinin sonuçları olarak koyulur. Uygulayıp uygulamak sizin seçiminizdir.

Hah işte bende onu diyorum. Ayrıca kuralların büyük çoğunluğu genellemedir ve ortalama şartları, çok rastlanan şartları  gözönüne alarak belirlenir. İşin boyutunu arttırırsak teknede tek kişi olma durumunda her türlü pozisyona yönelik kural yazmak lazım.. 2 kişi olma durumunda ayrı kuralların yazılması lazım.  3 kişi olma durumunda ha keza yeniden derlemek lazım. bu imkansızdır, siz kural ve deneyimleri gözönüne alacaksınız, beyninizdeki datadan uygun olanları hızla seçeceksiniz, modern matematiğin kesişim kümesini kafanızda aynı hızla oluşturacaksınız. Birden çok belki yüzlerce faktörü hızla işleyeceksiniz, bu mikro manevraları içeren plan içinde triaj yapıp hangi işin öncelikli olduğuna karar vereceksiniz. Plan en acil en önce olacak şekilde son revizyondan geçtimi ,düşünmek yok ,yapacaksınız. Her insanın reaksiyonu serinkanlılığı , zor şartlardaki davranış biçimi farklıdır. Önce kendinizi tanımakla başlayacaksınız. Mesela ben kendimi yetersiz görme eğilimindeyimdir bu yüzden güvenlik konularında , bürokratik işler dahil anlamsız derecede detaycı ve can sıkıcıyımdır, korsanlara gına getirmişimdir. Ama bu benim kompensasyon mekanizmam iyi ki böyleyim burnum oraya buraya girmiyor pek. Deniz  hava su altı farketmez devamlı işler şu anda nasıl ters gider diye düşündüğümden bu işleri hobi olarak değil kendime eziyet olarak yaptığımı söyleyenler çoktur. Önemli olan farkındalık... Bildiğim bir şey , herşeyi okumak ve kafada bir canlandırmak lazım, deneyimlilere ,deneyimlere dayanarak, en az riskli olan sçilecek tabii, ama vermemiş mabud neylesin mahmut, şartlar maximum kötüyse riski alacaksınız gereğinde kuralı yazacaksınız. Hep söylerler, kalkışta motor durdumu sağ veya sol en fazla 30 derece içinde bir yere in, neresi olursa olsun ağaç tarla falan filan.Sakın geri dönme piste yetişemezsin. İlave de ederler  YOKSA ÖLÜRSÜN HAA.  Eğitimde kızın biri bu kuralı iplemedi çünkü sağ ve solundaki alanlar pek uygundeğildi ve daha önce inenlerin sonu iyi olmamıştı.  Kız geri döndü ve gayet güzel bir şekilde indi. Tabii kuralı bozduğu için çevrdekilerin aklına kızı vurmak gelmişmidir bilemem. Aynı numarayı güzel yurdumun ismi lazım değil bir köşesinde deneyimli bir hoca yapmaya kalktı, veleddalin amin durumu oldu.  Durum özetle böyledir.
S/Y  FUNDA NİL
*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.408
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: MOB (Man Over Boat) - DENİZE ADAM DÜŞTÜ MANEVRALARI
« Yanıtla #29 : Mart 04, 2016, 15:59:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mahir Abi,
MAYDAY ve DSC çağrısı tekneyi terk etme durumunda yapılıyor, adam düştüde biraz sıkıntı olmaz mı?
Denize biri düştüğünde de yapılıyor Umutcuğum. Kurallar her durumda kullanılmak üzere. Kurtardığın anda çağrı yaparak bilgi veriyorsun, yani -Ahmet beyin söylediği gibi- iptalini sağlıyorsun.
bak bunu bilmiyordum, iyi oldu, teşekkürler.
« Son Düzenleme: Mart 04, 2016, 15:59:27 Gönderen: Umut Korkmaz »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap