15 Aralık 2019 Pazar, Gezgin Korsan Sohbet Toplantı İlanı


0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: DEMİRLER ve DEMİRLEME HAKKINDA BİR DERLEME
« Yanıtla #135 : Ağustos 18, 2016, 22:11:12 »
uygulamalı bahama tipi demirleme;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: DEMİRLER ve DEMİRLEME HAKKINDA BİR DERLEME
« Yanıtla #136 : Ağustos 19, 2016, 10:33:49 »
Bizim sularda çok kullanılmasa da pratik bir uygulama.
Güzel bir paylaşım. Teşekkür ederim Alaettin Korsan, paylaşım için.

Uygulamada bence yanlış olan birkaç  husus var, belki çok önemli gibi gözükmese de, yanlış intiba edinilmesin...
Şöyle ki ikinci çapa düzeneği eğer esas zincir üzerine harbisi bakla aralığından geçen bir kilit ile monte edilirse, bu çok tercih edilen bir uygulama değildir. Doğrusu bosa kancası mantığı kalibre zincir baklaları üzerine ata biner gibi oturan iştiraklar kullanmaktır.

Keza ikinci çapa düzeneğini halattan yapmak kolaydır ancak zincire kıyasla risklidir. Kopma yükü açısından değil ama sürtünme aşınma ve benzeri sebeplerden düzeneği kaybetme riski vardır.

Üçüncüsü de eğer ikinci çapa halatı esas zincire bağlandıktan sonra, kaloma verilmeye devam edilirse ve bu aşamada fırdöndü kullanılmazsa bu zincir teknenin sık sık kendi üzerinde dönmesi sebebiyle gam yapar. Gam yapmış zinciri kavaletaya almak neredeyse imkansızdır.
« Son Düzenleme: Ağustos 19, 2016, 10:34:19 Gönderen: Mehmet Erem »
S/Y Lotus
*
Ynt: DEMİRLER ve DEMİRLEME HAKKINDA BİR DERLEME
« Yanıtla #137 : Ağustos 19, 2016, 13:38:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şöyle ki ikinci çapa düzeneği eğer esas zincir üzerine harbisi bakla aralığından geçen bir kilit ile monte edilirse, bu çok tercih edilen bir uygulama değildir. Doğrusu bosa kancası mantığı kalibre zincir baklaları üzerine ata biner gibi oturan iştiraklar kullanmaktır.



fikrim;
bu uygulamadan kasıt resimdeki gibi (''ata biner gibi'')bir elemandan bahsediyorsan  ben kilide daha çok güvenirim.
Birde uygulaması da zor resimdeki eleman ile ?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ağustos 19, 2016, 13:47:40 Gönderen: Gökhan Akgün »
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: DEMİRLER ve DEMİRLEME HAKKINDA BİR DERLEME
« Yanıtla #138 : Ağustos 19, 2016, 22:34:35 »
Marintek'te 0136801 veya 802 ürün kodu ile satılan malzeme.... veya serbest acikligina ince bağlamaya uygun deliği olan boşa kancalari
S/Y Lotus

*

    Çevrimdışı Mümtaz Möröy

  • * Gezgin Korsan
  • 1.686
    • Yaşadığı Şehir
  • D E N İ Z L E R
    • Tekne Adı
  • Foca , Alargada İNO
Ynt: DEMİRLER ve DEMİRLEME HAKKINDA BİR DERLEME
« Yanıtla #139 : Ağustos 23, 2016, 23:49:05 »
Bahama tarzı demırleme ismini ilk kez duyuyorum 😊 biz profosyonel denizciler bu tür demirlemenin adına eğerki M. Eremin dediği gibi iki demirinbirleştiği (halat zincir )yere fırdöndü koyarsak.KARAMURSALA VURMAK diyoruz bu düzenek oldukça ağır denizlerde kullanılır. Ve sonuçlar her zaman başarılıdır. Gemi kuzey yarı kürede demirleyecek ise tek halat yada zincir sancak başkurtazından alınır.güney yarı kürede ise iskeleden alınır.             

Bunun sebebi ise kuzey yarıkürede rüzgarlar saat yönünde dirse eder güneyde ise tersi...


Selametli seyirler
'' HATA  GÖRENİNDİR ,,
*
Ynt: DEMİRLER ve DEMİRLEME HAKKINDA BİR DERLEME
« Yanıtla #140 : Eylül 20, 2016, 23:00:17 »
Deniz korsan faydalı bilgiler için teşekkürler.
Demir ve ırgatla ilgili başımdan geçen küçük bir olayı anlatayım .
Geçtiğimiz temmuz ayında Güllük bostanlı koyunda harika bir havada baştan demiri atıp kıçtan karaya bağladım. Gitme vakti geldiğinde , eşim suya girip halatı çözdü . Bende ırgatı çalıştırarak demiri çektim .
Demirimiz tam güverteye geldiği anda çok hızlıda çektiğimde güverteye çarptı ve
zincirden kurtulup denize düştü. Malesef motoru henüz çalıştırmamıştım zira motora aşırı güvenimde vardı .
Demir dipte görünüyor motora hemen bastım ama çalışmıyor . Hafifi esinti demirin düştüğü yerde ızaklaşıyoruz. Tekrar basıyorum yok . Demirimizde yok esinti bizi koy dışına atmakta. Uzakta  bir tanıdık tekne var duymuyorlar. Birde bakayım ne gördüm ? stop düğmesi basılı kalmış hemen reset ettim mtor çalıştı . Şimdi sıra demiri bulmakta. Yandaki teknenin tayfası na rica ettim aşağı yukarı düşürdüğümüz yer belli idi derinlikte 5,6 m civarında neyseki tayfa demiri buldu ve halat  bağlayıp çektik . Rıhtıma geldiğimde kaptanlar zincirimi görünce hayret ettiler . Resmen 1,2 m si çürümüş .
Alınması  gereken ders : Motoru çalıştırmadan kıpırdamayın . Demir zincirinizi kontrol edin çok paslanmış çürümü kısımları atın . Gerekirse zinzirinizi galvanizleyin .
Sağlıcakla kalın sevgili korsanlar.
Metin
*

    Çevrimdışı Demir Uğun

  • * Gezgin Korsan
  • 253
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Conquest, Setur Yalova
Mantus çapanın sitesini incelerken dikkatimi çeken iki şey oldu.
Birincisi: Fırdöndüye çapanın bindirdiği yük yüzünden kırılması ki MErem korsan da belirtmiş.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yapılan araştırmalar ve incelemelerde, kopan demir halatlarının çoğunun fırdöndü kırılması ya da kopması sonucu ortaya çıktığı tespit edilmiştir.
Buna yol açan başlıca etmenin, fırdöndüye binen yanlamasına kuvvetlerdir. Buna engel olmak için fırdöndünün her iki ucunun bağlı olduğu yerde serbestçe dönmesini sağlamak için araya kilit eklenmesi gerekir.
Yeni tip fırdöndülerde hareket aralığı genişletilerek bu sorunun önüne geçilmeye çalışılmıştır. 

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mantus ek olarak çapa ve fırdöndü arasına kısa bir zincir ilave edilmesini tavsiye ediyor. Ben de buna uyarak çapa-U kilit-3bakla zincir-fırdöndü olarak uyguladım.

İkinci konu zincire bosa vurulması. Taboldan da görüleceği üzere tekne boylarına göre bırakılması gereken halat miktarı farklılık gösteriyor. Anladığım kadarıyla halatı uzatarak zincire binen yükü düşürüyorlar.
Tecrübeli korsanların katkılarını rica ederim.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Conquest - Setur Yalova Marina D 05
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: DEMİRLER ve DEMİRLEME HAKKINDA BİR DERLEME
« Yanıtla #142 : Eylül 21, 2016, 10:22:55 »
Bosanın mantığı zinciri kavaletada bırakmadığı için ırgat ve bağlantılarına binen yükü ortadan kaldırmak ve esnemesi sayesinde tarama anında (genelde dalgalı veya çırpıntılı denizlerde oluyor) çapa tırnaklarının zeminden kurtulmasına mümkün olduğunca engel olmak...
Burada bir hususa dikkat çekiyor, eğer bosa halatını uzatırsanız, zeminle olan açıyı da azaltmış olursunuz diyor. Mantıklı bir yaklaşım. Bosa kancasının suyun içinde durması doğru uygulamadır bence de...
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.249
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: DEMİRLER ve DEMİRLEME HAKKINDA BİR DERLEME
« Yanıtla #143 : Eylül 21, 2016, 14:24:36 »
Metin korsanım her durumda, aküye aşırı yük bindiğinden motoru (hatta birazda devirli olmak kaydıyla) çalıştırmadan ırgatı çalıştırmamak denizcilikte genel kabul görmüş bir kaidedir. Geçmiş olsun...
S/Y TAJ, Martı Marinada, yazı bekliyor...
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: DEMİRLER ve DEMİRLEME HAKKINDA BİR DERLEME
« Yanıtla #144 : Eylül 21, 2016, 14:46:03 »
Metin Korsan geçmiş olsun.

Suya düşüp kaybolan demirler veya su üstü bağlantısı kesilmiş tonoz düzenekleri için öncelikli tavsiyem dalıp kendiniz aramanızdır.
Eğer bunu yapmadan bölgeden bir balıkçı, dalgıç veya profesyonel birisine danışırsanız, (kimsenin günahını almayayım ama) çapanızı bir daha hiç bulamama ihtimaliniz vardır. Genelde aranır aranır bir türlü bulunamaz, sizin yerini çok iyi kerterizle tespit ettiğiniz çapanız!

Bu gibi durumlara engel olmak için biz suya attığımız her tür çapanın memesine (ensesi diyelim) bir adet turuncu veya sarı renkli yüzer halat bağlıyoruz. Ucunda bir küçük balıkçı ağı mantarı (renkli olması tercih sebebi) da eklenebilir.
Diğer önerilere tamamen katılıyorum
S/Y Lotus
*
Ynt: DEMİRLER ve DEMİRLEME HAKKINDA BİR DERLEME
« Yanıtla #145 : Eylül 21, 2016, 14:59:57 »
Merem Korsan Eline , bilgine , emeğine sağlık . Benim için son derece faydalı bilgiler. Çeşitli zeminlerde demirimin tarama nedenini daha iyi anlamış oldum . Teşekkürler
Metin