0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    I. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben şok:) yelkenli kiralama yazıp googleda aratıyorum ilk 7 sayfada çıkan bütün sitelere bakıyorum bir Allahın kuluda açıklama kısmına KMT yazmamış ya:( ADB yazıyorda KMT yok şimdi iki ara bi derede nerden alcam KMT yi? Abi peki böyle bişey var merak ettiğim Alman'ı Rus'u geldiğinde KMT olayını napıyolar ? IYT RYA felan KMT yi kapsıyormuki?
Tarkan'ın dediği gibi, limandan limana uygulamalarda değişiklik olabiliyor.
Kiralama yapmayı düşündüğünüz bölgedeki liman başkanlığını (veya bir gemi acentasını) arayıp sorun.
Fethiye ve Göcek limanlarında KMT (veya dengi belge) olmadan YASAL bareboat kiralama mümkün değil.
Teşekkür ederim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. U.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...kendi teknemin masrafları çıksın diye kiralamayı düşünmek neden organize suç olsun ya da çakallık olsun, bunu hiç anlamış değilim.
Arabanızın masrafı çıksın diye korsan taksicilik yapmayı düşünür müsünüz?
veya evinizin boş odasını sözleşmesiz kontratsız kiraya veriyor musunuz?
ya da şirketinize aldığınız kahve makinesinin masrafı çıksın diye kahve satmayı?
çocuğun bisikleti boşta durmasın, konu komşuya kiralayım da masrafı çıksın?

hepsi aynı şey..
bir kere yasal değil, ikincisi bu işi kendine iş edinmiş, yatırım yapmış, emek veren insanların hakkını yemiş olursunuz.

Her kurala işimize geldiği için değil kural olduğu için uyarız.
İşimize geldiği gibi yorumlamadan, istisnasız, adaletle.


Özgür Korsanım, aracımla taksicilik yapma örneği külliyen yanlış örnek oldu ama doğrusu arabanızı kiraya vermek olabilir sanırım ki, ona göre yanıtlayayım, arabamla ticaret yapmak değil ama fahiş fiyatlı otopark parasını ödemekte güçlük çektiğim bir dönemde kiraya verebilsem hiç fena olmazdı. Çocuğumun bisikletini kiraya versem ya da yandaki şirkete kahve satsam eminim ne starbucks bozulurdu ne de kahve dünyası.
Hiç kimsenin de bu eylemleri yapsam da organize suç ya da çakallık olarak tanımlayacağını düşünmem açıkçası.

Bunun yanında evet kurallara, onlar kural olduğu için uyarız doğrudur, bu onları sorgulamayacağımız ve buna olan bağlılığın da nedenlerine dair görüşümüzü paylaşamayacağımız anlamına gelmez. Bugün saat 22.00 den sonra alkol satın alamazsınız örneğin, ama saçmadır mesela.
Kurallara uymayalım demiyoruz zaten, ama ticari kurumların kaygılarından çok denizdeki insanların kaygılarının ön planda olması gerektiğini düşünüyorum forumumuzda.


*

    C. A.

Kazancinizi vergilendirdiginiz surece kimse neyi ne kadara kiraya vereceginize tabi ki karisamaz. Aksi durumda yaptiginiz islem bana gore korsan isletmelerden  pek bir farki kalmiyor.

Forumun isminde  korsan kelimesi geciyor olsada bu forumu kuran ve suan devamini saglayan katilimcilar kaygilarini yasal duzenler icerisinde savunacagini dusunmekteyim.

*

    A. K.

Osmanlı Devleti'nde ise korsanlar deniz komando sınıfı idi. En büyük üsleri Cezayir idi. Hemen bütün büyük Türk amiralleri bu sınıftan yetişmişlerdir. Zira levendlerin (Bahriyeli) en gözü pek, zeki ve bilgili kısmı bu sınıfa geçiyordu. Ekserisi birkaç Avrupa dili konuşurdu.[5] En büyük korsan amirali Turgut Paşa'dır. Barbaros kardeşler de korsanlıktan yetişmekle beraber, onlar daha çok devlet kurucu fatihlerdir.[6][7][8] Korsan filolarının hedefi düşmanlarının deniz gücünü vurmak, düşman sahillerini tahrip etmekti. Bu fiil Fransızcadaki "corsaire" kelimesi ile ifade edilir.

Türklerde Korsan ise korsan devlet bahriyesinin bir sınıfı idi. Eski Osmanlı metinlerinde en büyük amiraller “yarar korsandır, büyük korsandır, mahir korsandır” gibi tabirlerle övülür. Korsanlıktan yetişmemiş bir denizci tam bir denizci sayılmaz.[9] Korsan karadaki Akıncının denizdeki mukabilidir. Osmanlı İmparatorluğu'nun kuruluşunda Korsan sınıfı, Akıncı sınıfı derecesinde çok büyük hizmetler görmüş, büyük fetihler yapmış, büyük muharebeler kazanmış, devletin denizdeki düşmanlarının belini büken onları aciz bırakan kuvvetlerden olmuştur.[10]

Korsan sınıfı karadaki Akıncı gibi bahriyenin en seçkin , en imtiyazlı en vuruşkan en fedai sınıfıdır. Bu günün deniz komandosu denilebilir. Denizde en tehlikeli misyonları yüklenir ve hayatı pahasına başarır. En büyük görevi budur. Devletin sulh halinde bulunmadığı devletlerin gemilerini açık denizlere bırakmaz zapt eder, batırır, zarar verir, hiç olmazsa korkutur.
*

    T. O.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...kendi teknemin masrafları çıksın diye kiralamayı düşünmek neden organize suç olsun ya da çakallık olsun, bunu hiç anlamış değilim.
Arabanızın masrafı çıksın diye korsan taksicilik yapmayı düşünür müsünüz?
veya evinizin boş odasını sözleşmesiz kontratsız kiraya veriyor musunuz?
ya da şirketinize aldığınız kahve makinesinin masrafı çıksın diye kahve satmayı?
çocuğun bisikleti boşta durmasın, konu komşuya kiralayım da masrafı çıksın?

hepsi aynı şey..
bir kere yasal değil, ikincisi bu işi kendine iş edinmiş, yatırım yapmış, emek veren insanların hakkını yemiş olursunuz.

Her kurala işimize geldiği için değil kural olduğu için uyarız.
İşimize geldiği gibi yorumlamadan, istisnasız, adaletle.


Özgür Korsanım, aracımla taksicilik yapma örneği külliyen yanlış örnek oldu ama doğrusu arabanızı kiraya vermek olabilir sanırım ki, ona göre yanıtlayayım, arabamla ticaret yapmak değil ama fahiş fiyatlı otopark parasını ödemekte güçlük çektiğim bir dönemde kiraya verebilsem hiç fena olmazdı. Çocuğumun bisikletini kiraya versem ya da yandaki şirkete kahve satsam eminim ne starbucks bozulurdu ne de kahve dünyası.
Hiç kimsenin de bu eylemleri yapsam da organize suç ya da çakallık olarak tanımlayacağını düşünmem açıkçası.

Bunun yanında evet kurallara, onlar kural olduğu için uyarız doğrudur, bu onları sorgulamayacağımız ve buna olan bağlılığın da nedenlerine dair görüşümüzü paylaşamayacağımız anlamına gelmez. Bugün saat 22.00 den sonra alkol satın alamazsınız örneğin, ama saçmadır mesela.
Kurallara uymayalım demiyoruz zaten, ama ticari kurumların kaygılarından çok denizdeki insanların kaygılarının ön planda olması gerektiğini düşünüyorum forumumuzda.


Teknenizi de kiraya verebilirsiniz. Fakat bunun da kuralları var. Bu işi yapan birçok firma da var. Siz teknenizi işletmek için onlara veriyorsunuz onlar da teknenizi kiraya veriyor. Ama bu işi kuralına göre yapıyorlar. Kontrat yapılıyor. yat işletme belgesi alınıyor, gerekli sigortalar yapılıyor ve faturası karşılığında kiraya veriliyor. Gelir ise anlaşmaya göre bölüşülüyor. Tekne sahibi de, kiralayan da, kiraya veren de çeşitli güvencelere sahip oluyorlar böylece. Sorun çıktımı hak araması daha kolay oluyor.

Özgür'ün burada vurguladığı gayri kanuni olan kiralamadır. Benim teknem var eşe dosta veya internetten bulduklarıma veriyorum kiraya mesela. Kim kime güvenecek? Kim kimden hesap soracak? Geçen senelerde birisi tüm denizcilik sosyal medya platformlarında fellik fellik yardım arıyordu. İki tane tekne kaptırmış böyle kiraya verirken. Teknelerden biri İtalya'ya göçmen taşırken yakalanmış. Al başına bela! Suça da ortak oluyorsun üstelik yasal bir kiralama yapmadığın için.

Bahsedilen bu yoksa herkes malının üstünde isteği tasarrufu yapmakta serbesttir. Nasıl evinizi, iş yerinizi kiraya verebiliyorsanız; arabanızı, teknenizi de verebilirsiniz ama kanuni şartlarını sağlayıp.

*

    Ö. Ö.

Gözünüzü seveyim yok korsan taksi değilde kiralama filan diye kelime oyunu yapmayın..

Ben açık açık yazıyorum,
özel teknesini korsan şekilde kiraya verip kolay yoldan para kazanmaya çalışmak çakallıktır, namusuyla bu sektörde ticaret yapan insanların emeğini hakkını çalmaktır, hırsızlıktır!..

Bunu öyle senede bir kere arkadaşlarına değil de organize şekilde (instagramdan, facebooktan, özel mesajlarla, bir tur teknesi gibi) teknesini pazarlıyorsa, evet organize suçtur!

fikrinizi söyleyin elbet de bu kanunsuzluğu teşvik edecek, olumlayacak şeyler olmasa keşke..

Ben salak mıyım?
Şirket kurdum, vergi veriyorum, fatura kesiyorum, teknemi ticariye geçiriyorum, daha yüksek sigorta poliçesi ödüyorum, hem gemi siciline hem liman başkanlığına kaydoluyorum, turizm bakanlığından yat işletme belgesi çıkartıyorum, her yıl denize elverişlilik almak için hiçbir özel teknede olmayan adet ve özellikte malzemeler ile donatıyorum, her limandan çıkışta transitlog düzenliyorum, her dönüşte istisnasız atıklarımı tesise verip mavi kart işletip parasını ödüyorum, temizliğe gelen kızların günlük sigortasını ödüyorum!

sonra bir uyanık gelecek, bunların hiçbirini yapmadan özel teknesini kiraya verip kolay yolda para kazanacak?
yok öyle!
bunu normal, olabilir birşey, pahalılık nedeni ile bir hak gibi göstermeyin lütfen.. yanlış..

teknelerin pahalı olması, marina kiralarının yüksek olması, tekne malzemelerinin euro ile satılması bu sektörde iş yapan firmaların suçu değil, cezasını da onlara kesemezsiniz..

hem forumlarda, hem sosyal medyada hem de kendi marinamda bu çakallığı yapan pek çok kişi tanıyorum, hiçbirini şikayet etmedim, hiçbir laf bile etmedim, elbet yanlışlarını görürler, onlar da yasal çizgiye gelirler diye iyi örnek olmaya çalıştım, soru soranlara yol yordam bile gösterdim..

ama bunu burada bir hak gibi göstermenizi, olumlamanızı kabul etmem mümkün değil..

Özel tekne sahibi olmanın zorluklarını çok iyi biliyorum, ve emin olun ki ticari tekne sahibi olmanın zorlukları onun 3 katı fazladır ülkemizde..
Masraflarınızı çıkartma, bu pahalı hobiyi kolaylaştırma isteğinizi de çok iyi anlıyorum, ama bunu yasadışı yöntemlerle yapmamanızı öneririm.
İstiyorsanız yapacağınız 2 şey var; Şirket kurup teknenizi ticariye çevirip kendiniz işletmek (kaptanlık da yapacaksanız gemi adamı olmak) veya teknenizi bir yat işletmecisi firmaya kiralamaktır.

Bu sonuncusu hiç zor değil, bir sözleşme imzalıyorsunuz, gerisini firma hallediyor..
*

    M. K.

Özgür bey merhaba,

Kaptanlı kiralama opsiyonunuz da var mı acaba? Profesyonel bir kaptan yanında hem tecrübelenmek hem de ailece daha rahat tatil yapmak için iyi bir fırsat olabilir. Özellikle 46 feet için.

Çok teşekkürler.


*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özgür bey merhaba,

Kaptanlı kiralama opsiyonunuz da var mı acaba? Profesyonel bir kaptan yanında hem tecrübelenmek hem de ailece daha rahat tatil yapmak için iyi bir fırsat olabilir. Özellikle 46 feet için.

Çok teşekkürler.
Elbette, zaten bizim mavi yolculuklar da (eğer misafirler de istiyorlarsa) uygulama eğitimi gibi geçiyor! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Detayları Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap görebilirsiniz.
*

    A. U.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gözünüzü seveyim yok korsan taksi değilde kiralama filan diye kelime oyunu yapmayın..

Ben açık açık yazıyorum,
özel teknesini korsan şekilde kiraya verip kolay yoldan para kazanmaya çalışmak çakallıktır, namusuyla bu sektörde ticaret yapan insanların emeğini hakkını çalmaktır, hırsızlıktır!..

Bunu öyle senede bir kere arkadaşlarına değil de organize şekilde (instagramdan, facebooktan, özel mesajlarla, bir tur teknesi gibi) teknesini pazarlıyorsa, evet organize suçtur!

fikrinizi söyleyin elbet de bu kanunsuzluğu teşvik edecek, olumlayacak şeyler olmasa keşke..

Ben salak mıyım?
Şirket kurdum, vergi veriyorum, fatura kesiyorum, teknemi ticariye geçiriyorum, daha yüksek sigorta poliçesi ödüyorum, hem gemi siciline hem liman başkanlığına kaydoluyorum, turizm bakanlığından yat işletme belgesi çıkartıyorum, her yıl denize elverişlilik almak için hiçbir özel teknede olmayan adet ve özellikte malzemeler ile donatıyorum, her limandan çıkışta transitlog düzenliyorum, her dönüşte istisnasız atıklarımı tesise verip mavi kart işletip parasını ödüyorum, temizliğe gelen kızların günlük sigortasını ödüyorum!

sonra bir uyanık gelecek, bunların hiçbirini yapmadan özel teknesini kiraya verip kolay yolda para kazanacak?
yok öyle!
bunu normal, olabilir birşey, pahalılık nedeni ile bir hak gibi göstermeyin lütfen.. yanlış..

teknelerin pahalı olması, marina kiralarının yüksek olması, tekne malzemelerinin euro ile satılması bu sektörde iş yapan firmaların suçu değil, cezasını da onlara kesemezsiniz..

hem forumlarda, hem sosyal medyada hem de kendi marinamda bu çakallığı yapan pek çok kişi tanıyorum, hiçbirini şikayet etmedim, hiçbir laf bile etmedim, elbet yanlışlarını görürler, onlar da yasal çizgiye gelirler diye iyi örnek olmaya çalıştım, soru soranlara yol yordam bile gösterdim..

ama bunu burada bir hak gibi göstermenizi, olumlamanızı kabul etmem mümkün değil..

Özel tekne sahibi olmanın zorluklarını çok iyi biliyorum, ve emin olun ki ticari tekne sahibi olmanın zorlukları onun 3 katı fazladır ülkemizde..
Masraflarınızı çıkartma, bu pahalı hobiyi kolaylaştırma isteğinizi de çok iyi anlıyorum, ama bunu yasadışı yöntemlerle yapmamanızı öneririm.
İstiyorsanız yapacağınız 2 şey var; Şirket kurup teknenizi ticariye çevirip kendiniz işletmek (kaptanlık da yapacaksanız gemi adamı olmak) veya teknenizi bir yat işletmecisi firmaya kiralamaktır.

Bu sonuncusu hiç zor değil, bir sözleşme imzalıyorsunuz, gerisini firma hallediyor..

Öncelikle çok büyük bir yanlış anlaşılmayı önlemek adına, ne kimseyi yasal olmayan bir kiralamaya davet etmek gibi bir niyetim, ne de kendi teknem olduğunda böyle bir yol izleme niyetim var. Ben de bunu açık açık belirtmek istedim.

Anlatmak istediğim konu basitçe aslında şudur.
Ülkemizde amatör denizci olarak tekne sahibi olmak ve bunu güvenli şekilde sürdürebilmek pahalıdır ve bu nedenle kısıtlı bütçesini bu işe ayıran belki benim gibi kişiler için de zordur. Bu konuda yalnız olduğumu pek de sanmıyorum 
Bu anlamda tekne sahiplerinin masraflarını azaltacak, bu yolla gelirlerini arttırabilecek yaklaşımlar desteklenmelidir.
Bu desteğin pek tabi ki de yasal bir zeminde olması gerekir, ancak bu zeminin zorluklarından, yaptırımlarından bahsetmenin yanında böyle bir anlayışın kolaylaştırılması, yaygınlaştırılması ve standardize edilmesi, yani evimizi kiraladığımız rahatlıkta, kanunen çerçevesi çizilmiş, her iki tarafın da haklarını yaptıkları sözleşme çerçevesinde belirleyeceği, yasal otoritelerin de bu yaklaşımı içselleştireceği bir çözüm yaklaşımı foruma daha yakışır diye düşünüyorum. Yani daha çok bizlerin yaklaşımı üzerine bir yorum yapmak istemiştim.


Kiralama ilanı verdiğiniz bir başlık altında bu tartışmanın devam ediyor olmasından dolayı da üzgünüm ve özür dileyerek kendi adıma burada konuyu kapatmak isterim.

*

    Ö. Ö.

Belki benim fazla hassas davranıp yanlış anladığım iyi niyetli düşüncenizin en son mesajımda yazdığım gibi çok çok basit ve yasal bir çözüm yöntemi var: tekneyi bir şirkete kiralamak.

Sert çıktıysam ben özür dilerim..
*

    M. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özgür bey merhaba,

Kaptanlı kiralama opsiyonunuz da var mı acaba? Profesyonel bir kaptan yanında hem tecrübelenmek hem de ailece daha rahat tatil yapmak için iyi bir fırsat olabilir. Özellikle 46 feet için.

Çok teşekkürler.
Elbette, zaten bizim mavi yolculuklar da (eğer misafirler de istiyorlarsa) uygulama eğitimi gibi geçiyor! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Detayları Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap görebilirsiniz.

Çok teşekkürler, inceleyip dönüş yapacağım.
*

    S. K.

Perşembe günü kiraladığımız FP Lucia 40' la Çiftlik'te Deniz Restoran iskelesine bağlandık... Bağlandıktan 20dk sonra sağımızdaki tekne koltuğunu çözüp gitti.. ve ne göreyim? Özgür Korsan'ların Merlin hemen onun yanında bağlıymış meğer... Katamaranın üzerinden çekmeme rağmen o mesafeden kadraja sığdıramadım devasa C46'yı... 


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Kokpitteki hanımefendiyle ayaküstü biraz konuştuk; cinim ya, bizzat kiralayıp kullanandan feedback alıcam... Meğer sahipleriymiş teknenin... Sağolsun bilgi verdi yine de; 4 cabin bölünmüşken bile baş kamaralar oldukça rahatmış...


Şimdi Ağustos için misafirimizin izin gününün netleşmesini bekliyoruz; umarım Merlin'in zaten dolu olduğu bir haftaya denk gelmez...
*

    Ö. Ö.

Ne güzel rastlantı! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sezon açılışını ortaklar haftası olarak yaptık! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hemen bir sonraki teknede de (El Camino - Fountaine Pajot Lucia 40 - LoveSail filosundan) eğitim ekibimiz Murat ve Eda vardı.

Maviliklerde görüşmek üzere..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok özür dileyerek ve bu konuda hiç fikrim olmadığını belirterek birşey sormak istiyorum..

Bende, eşim ve kızım ile temmuz ayında bir haftalık bir tekne gezisi düşündük. Yaklaşık iki aydır araştıryoruz.
Şimdi siz haftalık 30.000TL demişsiniz. Ama aynı şekilde aynı ay 15.000 TL bize fiat veren var. 50 feet tekne ile.
Acaba hangisi doğru. Sanırım biz 15.000TL lik teklifi tercih edeceğiz. İçinde eğitim olmak şartı ile.
Acaba yanlış mı yapıyoruz anlayamadım. Ama 15.000TL büyük bir fark bizim için.
Siz o rakamlara düşebilirmisiniz acaba
Bu mesajda ilk yazdığım fiyatlarımızda bir güncelleme yaptık zaten, biraz daha düştü.

Bareboat (personelsiz kiralama) için Haziran,Temmuz,Ağustos ayları 20binTL oldu, Eylül 23binTL
Mavi yolculuk (kaptanlık, yakıt, transitlog vb. tüm masraflar dahil) için ise Haziran,Temmuz,Ağustos 26.500TL, Eylül 29500TL oldu.

Size tavsiyem alacağınız hizmetin YASAL olmasına dikkat edin.
Yeterli denetim ve ahlak olmadığından çok sayıda kişi özel teknelerini kiralıyor, gemiadamı cüzdanı olmadan kaptanlık yapıyor vb.
Bunlar yasal ve etik değil, korsanlıktır!

Kiraladığınız teknenin mutlaka;
- Yat işletme belgeli, ticari kayıtlı olması,
- Size hizmet veren personelin (kaptan, gemici, aşçı, eğitmen) profesyonel gemiadamı belgesine sahip olması,
- Eğitim alıyorsanız aldığınız eğitimi gösteren bir belge/sertifika veriliyor olması,
- Eğitmenizin gemiadamı cüzdanı yanında yetkili bir kurumdan verilmiş eğitmenlik yeterliliğinin olması,
- Sözleşme yapmanız ve fatura alabiliyor olmanız gerekir.

Ancak bütün bunlar tamam ise üstüne tekne modeli, yaşı ve kondüsyonu ile fiyatlar birbiri ile karşılaştırılabilir.

Bizim fiyatlarımız tekne marka-modeline göre Türkiye ortalaması ile aynıdır, hizmet (kaptanlık, aşçılık vb.) fiyatlarımız ise kampanya kapsamında ortalamanın altındadır.

Söylediğiniz fiyata (~2bin EUR) yasal olarak değil eğitim dahil, bareboat olarak bile 50ft yelkenli kiralayabileceğinizi sanmıyorum.
İki ayrı uluslararası acenta rezervasyon sisteminin üyesiyiz, tüm dünyadan on binlerce tekneye tek tıkla ulaşabiliyorum, Türkiye'de görebildiğim en ucuz 50ft tekne 2000 model bir Beneteau ve yaz sezonu için liste fiyatı 3140EUR görünüyor. (çıplak fiyat, kaptanlık, temizlik transitlo vb yok..)

Dikkat etmenizi, alacağınız hizmetin kalite ve legalitesini sorgulamanızı öneririm..
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bizi şu an için ilgilendiren cebimizden çıkan paradır..
Elbette parasını düşüneceksiniz, herkes düşünür, ama yasalara, kanunlara da uymamız gerekir.

Kiraladığınız teknenin yat işletme belgesi yoksa, ticari kayıtlı değilse (ki söylediklerinizden bu anlaşılıyor, değilse düzeltin) bu korsanlığa hırsızlığa siz de ortak olacaksınız. Vicdanınıza kalmış artık, ne diyim..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

ama seneye bana gelip, geçen yıl korsan tekne kiraladık, hadi bu yıl sizle çıkalım diyebileceğinizi sanıyorsanız, üzgünüm..
Bu zihniyete sahip insanlara hizmet ver(e)miyoruz.

Umarım kaptan diye Adriyatik fırtınasına yakıtsız girmeyi müritlerine kahramanlık diye anlatıp kendini alkışlatan tüccar eski askerlere denk gelmezsiniz..   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap